Kaviar Algin

Kaviar alginik dibuat dari rumput laut coklat (kelp). Komposisi biokimia kelp dicirikan oleh sebilangan besar bahan aktif secara biologi, seperti asid alginik, garamnya (alginat), yodium, vitamin. Asid alginik menempati tempat yang paling penting dalam komposisi alga. Sifat perubatannya telah lama dikenali. Lebih dari 35 tahun yang lalu, dalam mencari sebatian yang selamat dan berkesan yang mampu mengikat dan mengeluarkan radionuklida dan garam logam berat dari badan, alga disiasat. Kajian yang dilakukan di lebih daripada 10 negara menunjukkan bahawa alginat adalah yang paling berkesan untuk menghilangkan radionuklida - garam asid alginik, satu-satunya sumbernya adalah alga coklat (kelp dan fucus).

APAKAH KEGUNAANNYA

Alaviic kaviar pada dasarnya adalah produk makanan yang berfungsi. Maksudnya, anda bukan sahaja dapat merayakannya, tetapi juga mendapat kesan penyembuhan maksimum. Terima kasih kepada asid alginik, kaviar alginik mengikat dan menghilangkan logam berat dan radionuklida dari badan, dan juga membantu mengurangkan tahap kolesterol darah, menormalkan fungsi sistem pencernaan dan meningkatkan metabolisme, khususnya, menjaga keseimbangan unsur mikro dan makro bergantung pada perubahan keadaan badan. Plumbum, yang terkandung dalam gas ekzos kereta, memasuki badan dengan udara yang dihirup. Agak sukar untuk menghilangkan plumbum dengan kaedah tradisional. Alginat secara tidak langsung merangsang proses mengeluarkan logam berat ini dari badan. Kajian klinikal menunjukkan bahawa dengan penggunaan kaviar alginik secara berkala selama 4-7 hari, plumbum dikeluarkan sepenuhnya dari badan. Selain itu, cesium dan strontium radioaktif dikeluarkan sepenuhnya dari badan dalam masa 7 hari. Kami, yang hidup dikelilingi oleh banyak paip industri dan ekzos, produk sedemikian sangat diperlukan.

ADA SEBARANG BATASAN PENGGUNAAN

Produk ini mempunyai kandungan kalori yang sangat rendah (kira-kira 10 kkal per 100g), sehingga dapat dimakan tanpa sekatan dan tanpa rasa takut untuk mengisi semula. Overdosis kaviar alginik adalah mustahil, walaupun untuk mengelakkan tubuh daripada unsur plumbum dan radioaktif, cukup untuk makan hanya 10 g produk ini setiap hari.

Bahan-bahan untuk penghasilan kaviar alginik

(Maklumat ini sahaja berharga kira-kira $ 500)

Natrium alginat - komponen utama.

Ekstrak Annatto - untuk kaviar merah.

Arang batu sayur - untuk roe hitam.

Perisa dan penambah rasa:

Monosodium glutamat adalah penambah rasa dan aroma.

Minyak ikan berkualiti tinggi (seperti kucing ikan).

Maklumlah, garam itu baik "Extra".

Kos anggaran satu kg kaviar

(pengiraan untuk pengeluaran industri)

Alginat - 30 sen.

Semua komponen lain kurang dari 5 sen.

Gaji pekerja dan pekerja - 50 sen.

Perbelanjaan untuk air, panas dan elektrik, telefon, sewa premis - 50 sen (bergantung kepada jumlah produk pembuatan, penunjuk ini mengambang).

Bekas (balang, penutup, pek, penanda, pita scotch...) - 10 sen.

Pengangkutan jalan raya - 10 sen.

Perbelanjaan lain - 10 sen (juga terapung).

Jumlah: $ 1 50 sen secara purata.

Sekilo kaviar dijual dengan harga rata-rata 6-10 dolar

Di rumah, kosnya beberapa kali lebih rendah, dan harga kaviar tetap sama.

Kaviar merah, hitam, alginik: semua yang anda ingin ketahui!

Siapa di antara kita yang tidak bermimpi untuk mencuba kaviar hitam?

Siapa di antara kita yang tidak bermimpi untuk mencuba kaviar hitam? Namun, bagi kebanyakan manusia biasa, mimpi ini nampaknya tidak ditakdirkan untuk menjadi kenyataan. Hari ini, majoriti penduduk negara kita tidak pernah merasakan kaviar hitam..

Kaviar merah, hitam, alginik: kajian bebas

Untuk masa yang sangat lama, ia adalah produk yang langka, dan ketika ia muncul di rak kedai beberapa tahun yang lalu, harganya ternyata setinggi langit. Pada prinsipnya, kos tinggi produk ini sangat mudah dijelaskan, kerana penghasilan kaviar hitam adalah proses yang sangat panjang. Masalahnya adalah bahawa sturgeon mencapai akil baligh hanya pada usia 13-15 tahun. Tetapi di salmon, proses yang sama bermula pada usia 3-5 tahun, jadi kaviar merah pada akhirnya ternyata jauh lebih murah daripada kaviar hitam.

Proses pengekstrakan kaviar hitam

Sejak tahun 2003, Rusia telah melarang penangkapan ikan sturgeon dan, dengan demikian, produksi kaviar hitam. Hanya tangkapan 50 tan ikan untuk tujuan penyelidikan dianggap dibenarkan. Lebih-lebih lagi, tahun ini dirancang untuk memperkenalkan moratorium penangkapan ikan ini sepenuhnya. Sebuah projek juga sedang disiapkan, yang akan menjamin monopoli negara terhadap penangkapan dan pembiakan ikan sturgeon. Bagaimanapun, hanya dengan cara ini baka ikan yang berharga ini dapat diselamatkan dari kepupusan..

Hari ini, semua kaviar yang dapat dilihat di pasar dihasilkan di ladang sturgeon. Ia boleh diperoleh dengan dua cara. Dalam kes pertama, yang dianggap klasik, ikan itu hanya disembelih. Dengan cara ini kaviar yang diperoleh adalah yang paling enak, jadi kaedah ini sering kali sangat popular di kalangan pendatang tanpa izin. Cara kedua disebut memerah susu. Ia dikembangkan oleh penternak sturgeon Rusia pada tahun 80-an abad yang lalu. Dengan kaedah mendapatkan kaviar ini, sayatan kecil dibuat di perut ikan. Dalam kes ini, anda dapat menyelamatkan nyawa ikan, dan mendapatkan kaviar darinya beberapa kali. Hari ini, kaedah ini digunakan untuk pengambilan kaviar hitam, kerana ia dapat digunakan untuk memelihara sturgeon yang jarang berlaku..

Terdapat beberapa jenis kaviar mengikut cara ia diproses. Ia boleh ditekan (mereka adalah sejenis kentang tumbuk, campuran kaviar sturgeon dan stellate sturgeon), berbutir (semua telur mudah dipisahkan antara satu sama lain), yastik (ini adalah jenis kaviar terburuk). Pakar percaya kaviar yang ditekan adalah pilihan yang menang kerana ia sangat lazat dan lebih senang disimpan. Namun, malangnya, ia tidak dihasilkan hari ini..

Cara memilih kaviar yang betul

Sudah tentu, kaviar merah lebih berpatutan, bagaimanapun, bahkan harga untuk itu telah meningkat beberapa kali, kerana dalam beberapa tahun kebelakangan ini gourmets telah menunjukkan minat khusus di pasar. Sangat menarik untuk diperhatikan bahawa di banyak negara di dunia mereka tidak menyukai kaviar merah, dan dengan hina memanggilnya telur ikan..

Tetapi pada masa yang sama, tidak ada yang berani menyangkal kualiti yang bermanfaat..

  1. Oleh itu, apabila anda memilih kaviar, yang dibungkus dalam tin timah, maka perhatikan tidak adanya keretakan atau kerosakan di atasnya..
  2. Tarikh pembuatan dan jangka hayat mesti timbul dan timbul pada penutupnya.
  3. Jenis ikan yang kaviarnya disimpan di tebing juga mesti ditunjukkan..
  4. Sekiranya anda menggoncang kaleng, maka tidak boleh ada kegembiraan atau percikan di dalamnya..
  5. Telur harus sekata, mudah dipisahkan antara satu sama lain..
  6. Penting untuk diingat bahawa hanya satu jenis kaviar yang harus disimpan dalam satu balang..

Hari ini, anda boleh menemui kaviar yang dijual, yang disediakan dengan atau tanpa bahan pengawet. Sudah tentu, jangka hayat kaviar tanpa penambahan pengawet jauh lebih rendah daripada dengan mereka: sebagai contoh, kaviar laras disimpan selama 2 bulan, tetapi kaviar kalengan - sebanyak empat.

Kaviar mana yang dianggap lebih berguna?

  • Sebenarnya, roe ikan adalah sumber nutrien dengan kepekatan tinggi yang diperlukan oleh embrio untuk berkembang. Sudah tentu, protein haiwan semula jadi dianggap paling berharga di dalamnya. Di samping itu, ia juga mengandungi sejumlah vitamin dan nutrien lain, kecuali besi. Itulah sebabnya anda tidak boleh mempercayai salah tanggapan bahawa kaviar hitam menyembuhkan anemia..
  • Sekiranya anda berada dalam keadaan tertekan atau baru saja menderita penyakit serius, maka kaviar mesti ada dalam diet anda! Sayangnya, kaviar, yang dijual di kedai, mengandungi banyak garam dan bahan pengawet, yang dikontraindikasikan dalam banyak penyakit. Oleh itu, jika anda menghidap bisul, darah tinggi atau kegemukan, produk seperti ini benar-benar dikontraindikasikan untuk anda..
  • Adalah dipercayai bahawa kaviar tinggi kalori, walaupun pada hakikatnya ini jauh dari masalahnya. Walaupun mengandungi banyak lemak dan protein, hanya 200 kalori setiap 100 gram produk ini. Oleh itu, jika anda makan satu sandwic dengan sedikit mentega pada roti dedak, maka anda tidak akan membawa bahaya sama sekali kepada sosok anda..
  • Terdapat pendapat bahawa kaviar hitam jauh lebih sihat daripada merah. Inilah yang mereka cuba menerangkan harganya yang tinggi. Sebenarnya, kedua-dua jenis kaviar ini sama berguna..

Adakah pengganti kaviar baik atau buruk?

Percubaan pertama untuk mencipta pengganti kaviar dibuat pada tahun 60-an abad yang lalu. Ahli kimia Soviet telah mengembangkan teknologi berdasarkan penciptaan telur dari putih telur. Walaupun demikian, sama sekali tidak ada permintaan untuk itu, karena sama sekali tidak terasa seperti yang sebenarnya..

Percubaan, yang dilakukan 15 tahun yang lalu, dimahkotai dengan kejayaan, ketika diusulkan untuk menghasilkan kaviar dari rumput laut - fucus dan kelp. Sekiranya anda tidak pernah mencuba kaviar hitam atau sudah lama tidak memakannya, maka sepertinya kaviar alginik sangat mirip dengan semula jadi.

Contohnya, beberapa tahun yang lalu, di sebuah pesta saluran TV terkenal, para tetamu dijamu dengan sandwic kaviar algin. Di antara semua peserta, hanya seorang yang dapat memahami bahawa kaviar itu sebenarnya tidak nyata! Kaviar jenis ini sangat bernilai termasuk dalam diet anda. Ia membantu membuang semua toksin dan bahan berbahaya lain dari badan, mempercepat proses pemulihan setelah luka bakar dan kecederaan serius, menormalkan metabolisme dan memulihkan imuniti. Lebih-lebih lagi, ia mempunyai kandungan kalori yang rendah - hanya 10 kilokalori per 100 gram produk.!

Institusi Negeri "Borisovskiy Zonal TsGiE"

Halaman

  • Bandar sihat Borisov
  • kediaman
  • Aktiviti
  • Gaya hidup sihat
  • Memantau keadaan udara atmosfera
  • Pelanggaran yang paling kerap dikesan di kemudahan semasa pelaksanaan pengawasan kebersihan negeri
  • Peraturan
  • Mengenai larangan peredaran produk
  • Rayuan warganegara
  • Projek pencegahan "Gaya hidup saya hari ini - Kesihatan dan kejayaan saya esok!"
  • Jawatankuasa kesatuan sekerja
  • Pelaksanaan Keputusan No. 7
  • Matlamat Pembangunan Lestari di Belarus
  • "Satu tetingkap"
  • Prosedur pentadbiran
  • Rusia Putih
  • Ideologi
  • OSVOD
  • Mencegah rasuah
  • Pusat Kebersihan dan Epidemiologi
  • Struktur institusi
  • Perkhidmatan berbayar
  • Pautan
  • Soalan jawapan
  • Kenalan

Mengenai kaviar alginik (kaviar rumput laut)

Dalam lima puluh tahun, kita tidak akan masuk akal untuk berkembang

ayam keseluruhan untuk makan payudara atau sayap sahaja,

tetapi kita akan menanam bahagian-bahagian ini di persekitaran yang sesuai secara berasingan

Winston Churchill, 1930

Percubaan pertama untuk membuat pengganti kaviar dibuat pada tahun 60-an abad yang lalu. Ahli kimia Soviet telah mengembangkan teknologi berdasarkan penciptaan telur dari putih telur. Walaupun begitu, sama sekali tidak ada permintaan untuk itu, karena sama sekali tidak terasa seperti yang sebenarnya..

Kaviar alginik dibuat dari rumput laut coklat (kelp). Alga adalah wakil paling kuno dari flora planet ini, sifat yang tidak dapat dibanggakan oleh tanaman tanah. Mereka dicirikan oleh aktiviti anti-radang, antitumor, antibakteria, imunomodulator, antivirus, antimikroba, radioprotektif dan antimutagenik, mempunyai kesan positif pada sistem saraf.

Oleh itu, komposisi biokimia kelp dicirikan oleh sebilangan besar bahan aktif secara biologi: asid alginik, garamnya (alginat), yodium, vitamin. Asid alginik menempati tempat yang paling penting dalam komposisi alga. Sifat perubatannya telah lama dikenali. Lebih dari 35 tahun yang lalu, dalam mencari sebatian yang selamat dan berkesan yang mampu mengikat dan mengeluarkan radionuklida dan garam logam berat dari badan, alga disiasat. Kajian yang dilakukan di lebih daripada 10 negara menunjukkan bahawa alginat adalah yang paling berkesan untuk menghilangkan radionuklida - garam asid alginik, satu-satunya sumbernya adalah alga coklat (kelp dan fucus).

"Tetapi kelebihannya hilang di bawah berat bahan tambahan kimia yang memberikan rasa, warna, struktur kaviar," kata anda. Di wilayah Belarus, produksi kaviar "Energy of the Ocean" telah dibuat, syarikat swasta "AlgaFoodMaster" Republik Belarus dan JSC "Belryba" Republik Belarus.

Untuk memahami sama ada bernilai membeli produk ini atau tidak, saya mencadangkan agar anda memahami komposisi produk ini. Jadi, komposisi: air minuman yang disucikan, garam makanan beryodium, pemekat - natrium alginat (ekstrak rumput laut kelp), minyak sayuran halus, pengawet - kalium sorbat, natrium benzoat, pengatur keasidan - asid sitrik, perisa semula jadi dan semula jadi - udang, ikan teri, kaviar hitam, salmon, pewarna semula jadi - arang sayur, penambah rasa - E621, penstabil - guar gum.

Sekarang, secara ringkas untuk setiap ramuan:

potassium sorbate (E202) - pengawet semula jadi, yang diperoleh terutamanya dari biji beberapa tanaman. Kami juga mempelajari cara mendapatkannya secara sintetik - dengan meneutralkan asid sorbik dengan reagen khas. Akibatnya, asid terurai menjadi garam kalsium, natrium dan kalium, dari mana sorbat dengan nama yang sama diperoleh, dan ia digunakan dalam industri makanan sebagai pengawet. Dari semua sorbat, e202 adalah yang paling larut. Pada suhu bilik, kelarutannya adalah 138 g / l. Asid sorbik dan garamnya adalah bahan pengawet yang paling popular, kerana praktikalnya tidak membahayakan tubuh manusia..
Sodium Benzoat - Natrium benzoat sendiri tidak berbahaya. Namun, apabila digabungkan dengan vitamin C, ia menimbulkan reaksi kimia yang mengakibatkan terbentuknya benzena, yang secara semula jadi merupakan karsinogen. Ini bermakna dengan penggunaan dua komponen ini secara berterusan, anda boleh menyebabkan kerosakan yang besar kepada kesihatan anda, walaupun secara individu setiap komponen ini tidak berbahaya bagi tubuh manusia..

Juga, para saintis telah membuktikan bahawa natrium benzoat boleh menyebabkan hiperaktif jika masuk ke dalam makanan dengan pewarna makanan. Data penyelidikan ini, yang diterbitkan pada tahun 2007 oleh Food Standards Agency, menggegarkan seluruh komuniti global. Sebagai hasil keputusan yang panjang, beberapa warna makanan telah dilarang di negara-negara yang menjadi anggota Kesatuan Eropah. Walaupun terdapat banyak bantahan daripada penyokong "pemakanan sihat", perusahaan industri makanan hari ini tidak dapat menolak penggunaan bahan pengawet ini, kerana mereka belum menemui pengganti yang lebih selamat..

penambah rasa - E621 - monosodium glutamat sintetik mempunyai sifat toksik dan menggairahkan sel otak secara berlebihan, dan dengan penggunaan yang kerap dapat menyebabkan perubahan yang tidak dapat dipulihkan di dalamnya, terutama pada kanak-kanak dan remaja. Sekiranya seorang wanita hamil makan makanan dengan monosodium glutamat, dan juga minum minuman bergula yang mengandungi aspartam, maka bahan berbahaya yang terkandung di dalamnya dapat menembusi plasenta dan mempengaruhi sistem saraf dan otak janin. Kajian yang dilakukan oleh saintis di pelbagai negara menunjukkan bahawa monosodium glutamat dapat menyebabkan ketagihan makanan. Tubuh berhenti menyukai makanan yang terbuat dari produk semula jadi, dan seseorang tidak dapat melakukannya tanpa monosodium glutamat, dan menambahkannya ke piring berulang-ulang. Ramai orang yang sering menggunakan monosodium glutamat secara beransur-ansur kehilangan sensasi rasa mereka sama sekali, kerana selera hanya atrofi. Monosodium glutamat dapat disebut dengan cara yang berbeza - dari E-621 hingga kata-kata yang tidak bermakna "penambah rasa", dan pembungkusannya bahkan tidak dapat menyebutkan apa yang ada dalam produk. Pengeluar makanan sama sekali tidak wajib menyebutkan bahan tambahan ini jika kurang daripada norma yang dibenarkan dalam produk..

Guar gum digunakan sebagai pengental dan penstabil dan diklasifikasikan sebagai E 412. Ia diperoleh dari buah guar, atau, seperti disebut juga, pohon kacang. Sifat utama semua gusi adalah keupayaan untuk menebal dan melancarkan larutan. Ternyata guar gum bukan sahaja tidak berbahaya, malah bermanfaat. Ia menurunkan tahap kolesterol dalam darah, membantu mengurangkan selera makan (sebahagian besarnya kerana popularitinya dalam makanan tambahan), mempunyai kesan pencahar, membuang toksin dari badan.
Tetapi, walaupun terdapat komponennya, seseorang tidak dapat menafikan kesan positif produk ini..

Natrium alginat - berkat asid alginik, kaviar alginik mengikat dan menghilangkan logam berat dan radionuklida dari badan, dan juga membantu mengurangkan kadar kolesterol darah, menormalkan fungsi sistem pencernaan dan meningkatkan metabolisme. Khususnya, ia mengekalkan keseimbangan elemen mikro dan makro, bergantung pada perubahan keadaan badan. Plumbum, yang terdapat dalam gas ekzos kenderaan, memasuki badan dengan udara yang dihirup. Agak sukar untuk menghilangkan plumbum dengan kaedah tradisional. Alginat secara tidak langsung merangsang proses mengeluarkan logam berat ini dari badan. Kajian klinikal menunjukkan bahawa dengan penggunaan kaviar alginik secara berkala selama 4-7 hari, plumbum dikeluarkan sepenuhnya dari badan. Selain itu, cesium dan strontium radioaktif dikeluarkan sepenuhnya dari badan dalam masa 7 hari. Kami, yang hidup dikelilingi oleh banyak paip industri dan ekzos, produk sedemikian sangat diperlukan.

Sekiranya anda berfikir bahawa makan kaviar sebulan sekali atau lebih jarang akan melindungi tubuh anda, ini adalah satu kesalahan. Kajian oleh saintis Jepun menunjukkan bahawa sebenarnya produk tersebut dapat menyembuhkan dan melindungi hanya jika anda menggunakannya secara berkala - sekurang-kurangnya 2-3 kali seminggu dalam jumlah yang berpatutan untuk jangka masa yang panjang. Seperti yang anda lihat, kaviar rumput laut adalah produk yang sangat berharga dan berkhasiat. Sekiranya anda menggunakannya sekerap mungkin, anda akan menyedari bahawa anda cenderung tidak jatuh sakit dan merasa sihat. Bagaimana dengan bahaya kaviar alga? Seperti produk apa pun, ia harus dimakan secara sederhana. Sekiranya anda makan kaviar terlalu banyak, anda boleh mengalami cirit-birit, mual, dan ruam kulit. Tetapi jika anda menggunakannya dengan bijak, ini tidak akan berlaku. Di samping itu, produk tersebut tidak boleh digunakan oleh mereka yang alah kepada alga, tahap yodium dalam badan meningkat. Juga, doktor melarang orang yang mempunyai keseimbangan hormon dan masalah dengan kelenjar tiroid untuk makan kaviar..
Jadi, hanya 10g kaviar alginik setiap hari akan membolehkan anda mencapai kesan penyembuhan yang ketara dan menjadi pencegahan yang sangat baik terhadap banyak penyakit..

Sekiranya anda membeli produk ini atau tidak? Kami percaya bahawa terdapat lebih banyak kelebihan... Sayangnya, tanpa penstabil, mustahil untuk mencapai lanjutan jangka hayat produk yang berguna.

Kaviar merah yang ditiru: memberi faedah dan keburukan

Kaviar merah buatan pada sesetengah orang sangat berkaitan dengan khabar angin "minyak palsu berbahaya". Pengertian ini salah, kerana sebenarnya, kaviar merah ditiru dari rumput laut, yang sangat berharga dalam masakan Jepun untuk faedah kesihatannya, tetapi masih sukar untuk mempercayai bahawa pengganti makanan istimewa yang terkenal bukan sahaja murah, tetapi juga sihat. Sudah waktunya untuk mendedahkan mitos dan menemui kebenaran, apa faedah dan bahaya kaviar rumput laut.

Sejarah penciptaan kaviar simulasi

Pengeluaran pengganti kaviar merah semula jadi bermula pada tahun 60-an abad XX di USSR dengan perkembangan Ahli Akademik A.N. Nesmeyanov di Institut Organoelement Compounds dari Akademi Sains Rusia.

Protein ayam yang sihat dijadikan asas makanan istimewa, yang bersama-sama dengan sampanye, seharusnya menjadi tempat di meja Tahun Baru warganegara Soviet.

Teknologi pertama, selain putih telur, bahan-bahan terpakai seperti minyak sayuran dan bahan tambahan makanan. Bola protein telur masa depan terbentuk semasa pemanasan minyak. Kumpulan percubaan diberi nama "Iskra" - dari gabungan perkataan "kaviar buatan". Itu jauh dari sempurna: telur sukar dikunyah dan kelihatan seperti prototaip mereka. Pada masa itulah desas-desus mulai tersebar mengenai "minyak" asal produk dan bahayanya, sebagai akibat dari mana stereotaip kuat dibentuk, sebagai tindak balas kepada pengeluar mana yang terpaksa meningkatkan teknologi.

Pada tahap baru, komponen agar-agar dimasukkan dalam produksi produk: sekarang, untuk pembentukan bola, tidak diperlukan denaturasi protein dalam minyak yang dipanaskan. Analog agar-agar lebih berjaya, kerana ia membawa struktur lebih dekat ke aslinya, dan pada masa yang sama dibenarkan untuk meningkatkan jangka hayat, yang menjadikan pengeluaran lebih murah. Di dalam kaviar agar-agar, sebagai tambahan kepada suplemen susu dan protein, produk ikan pertama kali diperkenalkan, dan kemudian ekstrak alga.

Tahap "non-protein" ketiga dalam pengembangan teknologi untuk pengeluaran kaviar yang ditiru telah meninggalkan sepenuhnya bahan-bahan telur yang memihak kepada alga bermanfaat dan penyertaan spesies ikan yang berharga.

Dari mana dihasilkan kaviar berwarna merah?

Hari ini, kaviar sihat terbuat dari komposisi yang merangkumi agen penyembur dengan ekstrak rumput laut: coklat - natrium alginat dan agar - merah.

Sumber bahan mentah adalah rumput laut, atau "rumput laut", yang sangat berguna dalam sifatnya sehingga ia mendapat tempat di rak farmasi dan resipi ubat tradisional.

Dalam teknologi baru, komponen kelp yang unik dalam khasiatnya tidak hanya bertindak sebagai bahan laut organik, tetapi juga bertindak sebagai pemekat yang membantu mencapai konsistensi kaviar merah sebenar. Kelebihan lain dalam koleksi ciri berguna produk adalah kandungan kalori rendahnya..

Komponen pewarna semula jadi memberikan warna merah: ekstrak paprika - untuk analog kaviar merah dan arang sayur - untuk versi hitam. Pilihan produk yang murah mungkin termasuk bahan tambahan warna sintetik.

Sebagai bahan pembentuk rasa, daging ikan laut yang sihat, kaldu dengan rempah dan lemak digunakan, yang memberikan rasa dan aroma produk. Menambah sentuhan akhir: pengatur semula jadi - natrium sorbat dan benzoat, minyak sayuran, serta asid laktik dan sitrik, menyelesaikan proses pembuatan kaviar rumput laut.

Bagaimana kaviar simulasi dihasilkan

Terdapat tiga teknologi utama untuk pengeluaran simulasi kaviar merah dan hitam dari makanan laut:

Protein. Emulsi minyak berair dimasukkan ke dalam campuran protein, dari mana ia kemudian dibentuk menjadi telur di kedai panas, setelah itu produk tersebut dipasteurisasi dalam bekas.

Gelatin. Di sini, campuran protein sudah digabungkan dengan gelatin, dan kemudian disuntikkan ke dalam minyak sayuran yang disejukkan ke suhu 5-15 ° C dalam pemasangan kolumnar. Rasa dibentuk oleh ikan cincang. Produk siap dibungkus dalam tin, ditutup dan dipasteurisasi.

Berdasarkan rumput laut. Bawang kering digiling menjadi serbuk, disahkan melalui ayak dan direndam di dalam air dengan penambahan asid sitrik, perisa dan bahan tambahan aromatik, semuanya disimpan sehingga zat gelling terbentuk. Kemudian diarahkan ke penekan seperti kepala pancuran, yang mengeluarkan telur melalui lubang, yang bergulung menjadi larutan menyelimuti. Kemudian kitaran prosedur pengeringan, pencucian dan penapisan dilakukan sehingga diperoleh mutiara kaviar dengan ukuran yang sama. Selesaikan proses dengan menambahkan penstabil, kawalan pH dan pasteurisasi.

Jenis dan penampilan kaviar simulasi

Pelbagai kaviar laut simulasi berguna dibezakan oleh ciri-ciri bahan mentah, resipi dan kaedah pembuatan..

Terdapat 2 perbezaan yang jelas:

  • berdasarkan minyak ikan;
  • dari rumpai laut.

Ciri khas yang pertama adalah meniru yang semula jadi seakurat mungkin: baik dalam rasa dan di hadapan "mata embrio", yang disimpan oleh tetesan yang tidak dilumurkan. Satu-satunya perkara yang dapat memberikan asal buatan adalah ketiadaan tanda berair ketika berbaring di piring untuk waktu yang lama, yang biasanya meninggalkan produk salmon asli..

Kaviar rumput laut yang disimulasikan mempunyai rasa tertentu dari rumput laut dan ikan. Produk tiruan mempunyai struktur berwarna seragam dengan bola kekuningan, yang jelas membezakannya dengan yang asli. Telurnya lebih kuat untuk disentuh, sifatnya kenyal, menyerupai konsistensi agar-agar dan tergelincir ketika diperah dengan jari anda. Mereka tidak mempunyai ciri "mata" kaviar sebenar.

Adakah kaviar alga baik untuk anda?

Rumpai laut dalam kaviar merah yang ditiru memberikan banyak unsur berguna yang unik: pertama sekali, yodium dan bromin, serta zat besi, fosforus, kalium, magnesium, kalsium.

Semua harta tanah di kompleks berharga kerana menyumbang kepada:

  • peningkatan imuniti;
  • normalisasi glukosa dan kolesterol dalam darah;
  • membersihkan badan toksin dan logam berat;
  • normalisasi kelenjar tiroid;
  • malah menghadapi sel barah.

Kandungan minyak ikan yang tinggi dapat menolong badan dengan khasiat vitamin A dan D:

  • menguatkan gigi, rambut dan kuku;
  • memperbaiki keadaan kulit;
  • menyumbang kepada normalisasi sistem saraf.

Selain itu, minyak ikan dalam kaviar merah tiruan sebagai sumber asid lemak Omega-3 memberi manfaat:

  • untuk menguatkan saluran darah;
  • normalisasi tahap hormon dengan latar belakang merangsang pengeluaran serotonin;
  • sebagai antioksidan kuat yang mampu bekerja dengan proses keradangan dan mengambil bahagian dalam rawatan barah.

Oleh kerana sifatnya agar-agar dan kandungan kalori rendah, kaviar rumput laut dapat digunakan dengan faedah:

  • dengan kegemukan;
  • pada diet dan hari puasa.

Asid alginik dalam produk mempunyai kesan positif pada saluran pencernaan.

Bahaya kaviar alga

Semua faedah kaviar merah dari alga dengan keghairahan makanan laut yang berlebihan boleh berubah menjadi bahaya, yang dapat menampakkan dirinya:

  • gangguan sistem pencernaan: gas atau cirit-birit;
  • pelanggaran keseimbangan air-garam - kerana peningkatan kandungan garam dalam produk;
  • alergi terhadap produk, yang ditunjukkan oleh ruam, kerengsaan dan gatal-gatal pada kulit - kerana tindakan asid sitrik dan laktik.

Pengambilan harian

Pakar mengesyorkan 50-60 g produk setiap hari sebagai norma, yang sepadan dengan 1 sudu teh. Sifat pemakanan bahagian seperti itu akan menyenangkan - hanya 7 kkal, yang tidak perlu "dibakar" secara khusus.

Bagaimana membezakan kaviar merah daripada simulasi

Sangat mudah untuk membezakan salmon asli dari analog buatan, dan yang paling penting, penampilan: kaviar rumput laut mempunyai warna yang lebih ringan. Rasanya juga berbeza dengan produk salmon yang asli..

Perkara yang sama tidak dapat dikatakan mengenai kaviar berdasarkan minyak ikan: dari segi sifatnya, hampir sama dengan semula jadi, bahkan mempunyai keplastikan, yang memungkinkan anda merasakan telur pecah di mulut anda.

Video tersebut menunjukkan cara utama untuk membezakan kaviar asli dari protein tiruan, salah satunya adalah dengan menggunakan air panas.

Beberapa bola dicelupkan ke dalam cawan air mendidih: produk salmon asli akan cerah, tetapi tidak kehilangan strukturnya.

Penggunaan kaviar merah dari alga dalam memasak

Kelebihan kaviar rumput laut merah termasuk sifatnya untuk tidak mengotorkan produk berdekatan, dan juga tidak kehilangan bentuknya: berkat ini, ia digunakan dalam kumpulan makanan ringan.

Penyelesaian klasik adalah pilihan sandwic, serta tartlets dengan keju kotej dan keju cair, yang boleh disusun dalam lapisan dan ditaburkan dengan ramuan.

Ciri-ciri penahan struktur suhu tinggi Agar malah membolehkan roe rumput laut yang sihat ditambahkan ke dalam adunan untuk membakar makanan ringan.

Perlu juga ditambahkan bahawa berdasarkan tren kuliner moden, kaviar alginik tidak lagi menjadi tiruan kaviar ikan berharga: gastronomi molekul yang berkembang telah membawa teknologi pengeluaran kaviar simulasi dari alga ke tahap yang baru dan bebas, di mana ia secara beransur-ansur dipisahkan dengan produk salmon. Oleh itu, sifat unik natrium alginat bahkan memungkinkan untuk membuat "kaviar" dari alkohol, yang tidak dapat diperoleh menggunakan gelatin kerana pemusnahan molekulnya oleh alkohol.

Teknologi berdasarkan ekstrak dari rumput laut, yang awalnya diciptakan untuk menjadikan produk mahal lebih berpatutan, dengan yakin memasuki resipi masakan haute, yang dipromosikan oleh restoran mewah yang bergaya..

Resipi kaviar merah rumpai laut buatan sendiri

Resipi ringkas akan membantu anda membuat kaviar rumput laut simulasi yang sihat.

  • Daun alga Nori - 7 biji.;
  • lobak merah - 1 pc.;
  • bit - 1 pc.;
  • agar - 1 g;
  • sayur, tidak berbau, minyak - 2 gelas;
  • garam - 1 sudu kecil;
  • air minuman - ½ gelas.
  1. Jus diekstrak dari sayur-sayuran, yang kemudian disaring melalui ayakan halus atau lapisan kain kasa.
  2. Sejukkan minyak.
  3. Campurkan agar dengan 2 sudu besar. l. air menahan campuran selama 15 minit.
  4. Tuangkan Nori dengan air (0,5 l), masukkan baki lobak merah dan bit setelah memerah jusnya. Panaskan lebih kurang 5 minit. Campuran ditapis.
  5. Kemudian masukkan jus sayur sehingga rona merah semula jadi diperoleh..
  6. Masukkan agar-agar, garam dan rebus. Sejukkan larutan dan tuangkan ke dalam beg plastik dengan lubang di sudut atau ke dalam jarum suntik kuliner.
  7. Sebaliknya, bola telur masa depan diperah dengan jarum suntikan ke dalam minyak sejuk dalam bekas yang sesuai untuk proses ini.
  8. Setelah bebola pertama mengeras dalam minyak, mereka dipindahkan ke bekas plastik dan dihantar ke peti sejuk sehingga telur "merebut". Kemudian ulangi proses sehingga akhir campuran.

Cara memilih kaviar rumput laut

Kaviar Rumpai Laut Merah Simulasi hadir dalam bentuk runcit dalam balang kaca atau pembungkusan plastik lembut.

Peraturan utama yang perlu dipertimbangkan ketika memilih produk laut yang sihat:

  • Kaleng atau pembungkusan mestilah bebas dari kecacatan luaran;
  • Bekas mesti berdiri di rak peti sejuk, ditandakan dengan TU atau GOST, maklumat mengenai tarikh luput.
  • Data komposisi pada label harus diperiksa: produk tidak boleh mengandungi warna tiruan;
  • Lebih baik jika bekas itu telus - jadi anda dapat melihat bagaimana kandungannya dan bagaimana konsistensinya. Sebaik-baiknya, telur harus berbentuk normal dan tidak "terapung" dalam bentuk cairan. Memang benar, bagaimanapun, bahawa kaviar rumput laut yang disimulasikan juga disimpan dengan sempurna dalam polietilena, jadi jika jangka hayat diperhatikan dan pembungkusan lembut dalam keadaan baik (tanpa lepuh dan lompang), anda dapat menjimatkan kaleng.
  • Anda tidak boleh membeli kaviar dalam krim mentega yang disebut: teknologi pengeluaran produk sedemikian termasuk bahan tambahan tiruan dan mengancam bahaya penyakit pada saluran gastrointestinal.

Menyimpan rumput laut

Kaviar rumput laut yang dimeteraikan harus disimpan hanya di dalam peti sejuk, dengan fokus pada tempoh yang ditunjukkan pada bungkusan. Produk laut terbuka mesti dimakan dengan cepat: sifat bermanfaat akan bertahan hingga 12 jam.

Kesimpulannya

Menyimpulkan perjalanan ke dunia produksi tiruan makanan istimewa yang berharga, kita dapat menyimpulkan bahawa manfaat dan bahaya kaviar rumput laut ditentukan terutamanya oleh kepatuhan produk dengan standard teknologi. Seperti yang difahami oleh para teknolog, kaviar yang disimulasikan mestilah palsu asli yang berkualiti tinggi: akibatnya, pewarna sintetik yang berbahaya tidak akan ada di dalamnya, dan sebaliknya, semua sifat berguna dari kelp sepenuhnya dinyatakan.

Kaviar alga - faedah dan keburukan

Selama bertahun-tahun, kaviar telah diklasifikasikan sebagai produk makanan istimewa. Malangnya, tidak semua orang dapat membelinya. Itulah sebabnya, pada masa ini, pengeluar telah mengeluarkan produk alternatif, tetapi dengan komposisi yang berbeza. Faktanya ialah bukan ikan digunakan untuk mendapatkan produk baru, tetapi alga.

Dari segi penampilan, kedua-dua produk ini serupa antara satu sama lain sehingga pada pandangan pertama mustahil untuk dibezakan. Hanya seorang profesional atau ahli sebenar produk yang dapat mencari perbezaan pada pandangan pertama. Itulah sebabnya kaviar rumput laut dengan cepat mendapat populariti di kalangan pengguna..

Apa ini

Sumber utama dari mana produk akhir diperoleh adalah rumput laut, yang mempunyai banyak khasiat berguna dalam komposisinya, oleh kerana itu telah lama tersebar tidak hanya di rak kedai, tetapi juga di farmasi..

Selain itu, rumput laut juga digunakan dalam teknologi pembuatan sebagai pengental (ia membantu mencapai konsistensi terakhir, yang pada penampilannya serupa dengan kaviar merah semula jadi). Dan yang penting, produk akhir mempunyai kandungan kalori yang cukup rendah..

Bagi warna, warna merah diperoleh dengan menambahkan ekstrak paprika (untuk merah) dan arang sayur (untuk hitam). Sekiranya kaviar rumput laut murah dijual, kemungkinan besar bahan tambahan sintetik bukan semula jadi digunakan sebagai pewarna..

Khasiat berguna untuk badan

Hingga kini, bagi kebanyakan orang, persoalannya masih ada - adakah faedah dari produk tersebut? Di beberapa kedai runcit, anda boleh menemui produk yang disebut alginic. Ada yang akan segera berfikir - mengapa nama itu? Ini disebabkan oleh fakta bahawa alginat adalah komponen utama. Bahkan dengan mempertimbangkan fakta bahawa pada pandangan pertama, nampaknya kerana komponen tersebut, produk tersebut hanya akan membahayakan tubuh, tetapi ini tidak demikian, kerana alginat adalah komponen rumput laut.

Oleh kerana komposisi semula jadi, kaviar "palsu" mempunyai kualiti positif berikut:

  • Melindungi badan dari kesan bahan toksik.
  • Menghasilkan pencegahan terhadap perkembangan dan kejadian penyakit onkologi.
  • "Menghambat" penuaan sel di dalam badan.
  • Meningkatkan imuniti, sambil memperkuat tahap perlindungan dan daya tahan tubuh terhadap faktor negatif.
  • Menguatkan dinding sistem kardiovaskular.
  • Mengembalikan kekuatan badan selepas sesi kemoterapi.
  • Membersihkan saluran usus.
  • Meningkatkan potensi.
  • Mempunyai kesan antivirus.
  • Mengurangkan jumlah kolesterol dalam darah.

Sebagai tambahan kepada semua perkara di atas, kaviar tersebut mengandungi iodin dan sejumlah besar bromin. Secara gabungan, kedua-dua elemen ini mempunyai kesan yang baik terhadap fungsi kelenjar tiroid..

Perlu juga diperhatikan bahawa hasil positif akan sukar dicapai jika kaviar dimakan sekali atau dua kali sebulan. Setelah melakukan banyak eksperimen, saintis Jepun menyimpulkan bahawa untuk mendapatkan bahan berguna untuk tubuh, perlu makan kaviar sekurang-kurangnya 2 kali seminggu. Dan hasilnya tidak boleh diharapkan dengan segera, tetapi hanya setelah beberapa saat. Maksudnya, dengan penggunaan biasa, anda dapat mencapai hasil positif bagi tubuh, serta memperkuat sistem kekebalan tubuh..

Kontraindikasi dan kemungkinan bahaya

Sekiranya berkaitan dengan kelebihan produk, maka anda harus mengalihkan perhatian kepada apa kontraindikasi penggunaannya. Secara semula jadi, seperti perkara lain, ia harus digunakan dalam langkah yang wajar, kerana makan berlebihan boleh menyebabkan akibat yang tidak diingini:

  • Gangguan sistem pencernaan.
  • Kemungkinan berlakunya cirit-birit, loya, dan dalam beberapa kes malah muntah.
  • Manifestasi reaksi alahan (kemerahan pada kulit, serta gatal-gatal).
  • Gangguan keseimbangan garam di dalam badan.

Sekatan ini secara langsung berlaku untuk mereka yang mempunyai jumlah yodium yang berlebihan di dalam badan atau latar belakang hormon tidak berfungsi dengan baik. Pengguna lain boleh membahayakan tubuh hanya jika mereka membeli produk berkualiti rendah. Oleh kerana komposisi yang tidak diketahui boleh menyebabkan akibat yang tidak dapat diramalkan.

Cadangan pemilihan dan penyimpanan

Semasa memilih, anda harus memperhatikan fakta bahawa produk tersebut boleh diwarnai dengan pewarna semula jadi atau sintetik. Itulah sebabnya, sebelum membeli, anda harus memperhatikan komposisi, yang ditunjukkan pada bungkusan. Ini akan menunjukkan dengan apa pewarna kaviar dicat.

Kaviar dengan krim mentega sangat popular. Tetapi untuk jenis ini, bahan tambahan berasaskan kimia digunakan. Krim ini diperbuat daripada air, aroma, lemak dan penambah rasa. Komponen ini berbahaya bagi tubuh..

Dalam proses pemilihan, lebih baik anda memilih komposisi yang homogen. Oleh itu, pilihan terbaik adalah membeli kaviar dalam bekas kaca di mana keseragaman dapat dilihat dengan jelas. Perlu juga diperhatikan bahawa kaviar tersebut disimpan dengan baik dalam pembungkusan plastik (tidak ada pembayaran lebih tinggi untuk pembungkusan). Tetapi perlu diperhatikan bahawa tidak ada sejumlah besar cecair dalam bungkusan..

Kaviar semacam itu harus mempunyai ketumpatan yang baik, tetapi dalam keadaan tidak semestinya sukar.!

Pengeluaran

Setelah mempertimbangkan semua sifat positif dan negatif kaviar rumput laut, kita dapat menyimpulkan bahawa ia sangat diserap oleh tubuh. Di samping itu, ia mempunyai kesan anti-alergi. Dan faedah maksimum dapat diperoleh jika semua langkah pencegahan yang diperlukan diperhatikan semasa penggunaan, yaitu, jangan makan berlebihan dan membeli "pengganti makanan istimewa" dengan kualiti yang sangat tinggi.

KRIM CAVIAR DAN CAVIAR IMITATED
DARI LAUT LAGI
ARTIFICIAL / PROTEIN / ALGINE CAVIAR

Kaviar, bergantung pada teknologi dan bahan mentah yang digunakan, dihasilkan dalam jenis berikut:

- Kaviar berbutir hitam dan merah berdasarkan agar makanan (ekstrak rumput laut) adalah telur elastik dalam bentuk marmalade.

- Kaviar "Rusia" merah dan hitam adalah analog kaviar berbutir. Pangkalan yang dikemas memaksimumkan rasa dan sensasi kaviar semula jadi.

Kombinasi harmoni rasa unik Dary Morya dan Power of the Sea kaviar, serta krim halus dan cara pembungkusan yang tidak biasa, menjadikan kaviar krim kami menarik bagi pengguna. Mempunyai kandungan lemak rendah, produk ini mudah dicerna dan membolehkan anda menyediakan makanan yang seimbang

Kaviar rumput laut disasarkan pada majoriti penduduk berpendapatan sederhana. Ini adalah penduduk bandar dan luar bandar yang aktif: pelajar, kanak-kanak dan, tentu saja, pengguna biasa kami yang menunggu produk kami di rak kedai.

Sekiranya anak anda tidak mahu makan minyak ikan, yang berguna terutamanya pada masa kanak-kanak, jadikan dia sandwic dengan kaviar rumput laut kami.

Asas kaviar kami adalah rumput laut. Ia adalah gudang vitamin (A, B1, B2, B12, C dan D; asid alginik dan folik, pelbagai unsur surih, yodium, bromin), asid amino. Rumpai laut membantu menghilangkan lemak dan lendir yang berlebihan. Mereka mewakili perlindungan yang baik untuk otot jantung manusia. Vitamin A, B, C, yang merupakan sebahagian dari kaviar, memanjangkan masa muda dan melindungi dari banyak penyakit. Produk ini juga mengandungi minyak ikan, yang bermanfaat dalam kandungan asam lemak omega-3.

Kaviar "Hadiah Laut" berwarna merah

Berat bersih: 450 gr.
Kuantiti pek: 8 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar "Hadiah Laut" berwarna merah

Berat bersih: 100 gr.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 8 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 18 ° С

Kaviar "Hadiah Laut" berwarna merah

Berat bersih: 113 gr.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 8 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 18 ° С

Kaviar hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 450 gr.
Kuantiti pek: 8 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 100 gr.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 8 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 18 ° С

Kaviar hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 113 gr.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 8 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 18 ° С

Kaviar "Hadiah Laut" berwarna merah

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 20 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar "Hadiah Laut" berwarna merah

Berat bersih: 250 gr.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 8 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 18 ° С

Kaviar "Rusia" merah

Berat bersih: 100 gr.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 20 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 250 gr.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 8 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 18 ° С

Kaviar "Rusia" hitam

Berat bersih: 100 gr.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar "Rusia" hitam

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar "Rusia" merah

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Caviar "Dary Morya" tin hitam

Berat bersih: 120 g.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 10 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 8 ° С

Kaviar "Hadiah Laut" tin merah

Berat bersih: 120 g.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 10 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 8 ° С

Kaviar bertingkat meniru "Greenadini"

Berat bersih: 100 g.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 12 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 6 ° С

Kaviar Capelin meniru "Greenadini"

Berat bersih: 100 g.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 12 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 6 ° С

Kaviar karpet yang ditiru "Greenadini"

Berat bersih: 100 g.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 12 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 6 ° С

Kaviar pike yang ditiru "Greenadini"

Berat bersih: 100 g.
Kuantiti pek: 48 pcs.
Tarikh luput: 12 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 6 ° С

Kaviar bertingkat yang ditiru "Greenadini" boleh

Berat bersih: 120 g.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 10 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar Capelin meniru kaleng "Greenadini"

Berat bersih: 120 g.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 10 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Kaviar karp yang ditiru "Greenadini" boleh

Berat bersih: 120 g.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 10 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 8 ° С

Kaviar pike yang ditiru "Greenadini" boleh

Berat bersih: 120 g.
Kuantiti pek: 24 pcs.
Tarikh luput: 10 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 8 ° С

Pek doy merah kaviar "Hadiah Laut"

Berat bersih: 150 gr.
Kuantiti pek: 25 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Pek doy hitam kaviar "Dary Morya"

Berat bersih: 150 gr.
Kuantiti pek: 25 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Pek doy merah kaviar "Hadiah Laut"

Berat bersih: 120 gr.
Kuantiti pek: 25 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 12 ° С

Krim-kaviar "Dari laut untuk kesihatan"

Kaviar merah dari rumput laut meniru "Hadiah Laut" dengan krim pada minyak sayuran "Asli"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Krim kaviar "Dari laut untuk kesihatan"

Kaviar hitam dari rumput laut meniru "Hadiah Laut" dengan krim pada minyak sayuran "Asli"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Capelin Caviar Cream "Hadiah Laut"

Dari rumput laut yang ditiru pada minyak sayuran "Creamy"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Capelin Caviar Cream "Hadiah Laut"

Dari rumput laut yang disimulasikan dengan krim minyak sayuran dengan rasa salmon salai.

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Kaviar krim "Azov" pembuka selera

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut merah "Hadiah Laut"

Berat bersih: 180 gr.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim kaviar "Dari laut untuk kesihatan"

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut merah "Hadiah Laut"

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Asli"

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut merah "Hadiah Laut"

Berat bersih: 180 gr.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Kaviar krim "Azov" pembuka selera

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 180 gr.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim kaviar "Dari laut untuk kesihatan"

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Asli"

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut hitam "Dary Morya"

Berat bersih: 180 gr.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim minyak sayuran dengan tiruan kaviar capelin

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 4 ° С

Krim minyak sayuran dengan rasa salmon salai dengan tiruan capelin roe

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 12 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 4 ° С

Capelin kaviar dari rumput laut yang ditiru dengan krim pada minyak sayuran "Creamy"

Berat bersih: 180 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 4 ° С

Capelin kaviar dari rumput laut ditiru dengan krim minyak sayuran dengan rasa salmon asap

Berat bersih: 180 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 2 ° + 4 ° С

Kaviar merah "Kekuatan Laut"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Kaviar hitam "Kekuatan Laut"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Kekuatan Laut"

Pada minyak sayuran dengan kaviar rumput laut merah "Power of the Sea"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Kekuatan Laut"

Pada minyak sayuran dengan kaviar rumput laut hitam "Power of the Sea"

Berat bersih: 200 g.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: 0 ° + 4 ° С

Kaviar "Kuasa Laut" berwarna merah

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Kaviar "Kuasa Laut" hitam

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Kekuatan Laut"

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut merah "Power of the Sea"

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Kekuatan Laut"

Krim minyak sayuran dengan kaviar rumput laut merah "Hadiah Laut"

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Krim-kaviar "Kekuatan Laut"

Krim minyak sayur dengan kaviar pike dari rumput laut "Dary Morya"

Berat bersih: 200 gr.
Kuantiti pek: 16 pcs.
Tarikh luput: 6 bulan.
Keadaan penyimpanan: + 0 ° + 4 ° С

Anda boleh menikmati kaviar bukan hanya pada hari cuti - produk telah tersedia, dan setiap gourmet berpeluang membeli produk yang sebelumnya tidak tersedia. Situasi pasaran telah berubah, dan sekarang pengeluar kaviar ini menawarkan pelbagai jenis makanan istimewa yang terkenal dalam lingkaran sempit dalam bentuk kaviar yang ditiru..

Bagaimana dia muncul?

Kaviar protein - sebelumnya produk tersebut mempunyai nama seperti itu - muncul di USSR. Kaviar semacam itu tersedia, dan oleh itu menjadi permintaan di kalangan warga Soviet. Ia dibuat dari putih telur, berpakaian dan pewarna.

Jisim itu direndam dalam minyak yang dipanaskan atau emulsi minyak-air. Di bawah pengaruh panas, protein melengkung, membentuk bola yang padat, serupa dengan telur. Produk ini dipasteurisasi - jangka hayat meningkat. Menggunakan pewarna untuk memberi warna bola.

Setelah mencapai persamaan penampilan, ahli teknologi Soviet salah perhitungan. Kaviar sebenar dan tiruannya sangat berbeza dengan ciri rasa. Tetapi dari masa ke masa, keadaan telah berubah, teknologi baru muncul, kaedah moden untuk memproses bahan mentah telah tersedia. Hari ini, kaviar rumput laut sangat popular..

Rasanya?

Kaviar buatan adalah alternatif yang baik untuk produk semula jadi - terdapat beberapa jenis (bergantung pada teknologi pengeluaran):

  • - Gelatin. Ia berdasarkan campuran protein (susu, soya) dan gelatin. Apabila dipanaskan, protein dilipat menjadi "telur", selepas itu minyak sayuran disuntik ke dalamnya. Gelatin menjadikannya elastik, mengekalkan bentuk sfera. Rasa amis dicapai melalui ikan hering cincang;
  • - Dari rumpai laut. Produk dibuat berdasarkan rumput laut - agar-agar, yang terkenal dengan kualiti yang bermanfaat. Makanan sedap mengandungi bahan berguna seperti minyak ikan, yodium, omega-3. Agar kaviar hitam atau merah memperoleh warna dan warna yang diinginkan, pengeluar menggunakan pewarna semula jadi - arang sayur, jus sayuran.

Apa faedah kaviar protein?

  • - Ketersediaan. Sesiapa yang memutuskan untuk menikmati makanan istimewa yang menarik boleh membeli kaviar. Kos peniruan produk adalah beberapa kali lebih rendah daripada harga kaviar semula jadi. Kemampuan bukan hanya mengenai nilai wang. Untuk mendapatkan sturgeon merah atau hitam atau kaviar salmon, anda memerlukan ikan. Ia dibiakkan dan ditangkap tertakluk kepada peraturan khas, yang menentukan bahan mentah terhad. Kemudian, sebagai simulasi dibuat dari produk yang ada dan terkenal;
  • - Kandungan kalori rendah. Oleh kerana terdapat dalam komposisi agar-agar (ekstrak rumput laut), yang digunakan sebagai dasar, kaviar diberi struktur dan kepadatan yang serupa dengan yang asli. Dan komponen seperti itu juga mengurangkan kandungan kalori produk berpuluh kali;
  • - Kealamian. Teknologi moden memungkinkan untuk mempermudah proses memasak, mengurangkan anggaran pembuatan barang dengan mengurangkan kos bahan mentah. Walau bagaimanapun, ramuan murah tidak selalu buruk. Untuk kaviar simulasi, produk semula jadi digunakan, termasuk pewarna tumbuhan, yang tidak membahayakan kesihatan, tetapi, sebaliknya, mengandungi bahan berguna: minyak ikan, omega-3, dll..

Tawaran dari Greenadini

Anda boleh membeli kaviar hitam atau merah, berbutir atau krim pukal di Greenadini. Sekiranya anda memutuskan untuk membeli produk simulasi, anda mesti yakin dengan kedua-dua pengeluar dan pembekal produk tersebut. Kualiti makanan istimewa menentukan berapa rasanya, bau, warnanya hampir dengan kaviar semula jadi.

Kaviar borong adalah kaedah terbaik untuk memenuhi keperluan produk, mengurangkan jumlah masalah organisasi dan menjimatkan wang!