"Cara belajar memasak" Andrey Azarov

Entah bagaimana pada tahun 1995, ketika pertama kali berkenalan dengan Internet, saya mempunyai idea untuk kelas master kuliner, atau projek TALERKA: untuk mengumpulkan semua resipi tradisional yang terkenal, dan bukan hanya teks dan gambar orang lain, tetapi untuk melakukan semuanya sendiri. Untuk belajar memasak sendiri dengan betul dan enak, dan meletakkan proses pendidikan dan hasil terbaik di Internet untuk dinilai oleh penonton. Kemudian, hampir 20 tahun yang lalu, saya tidak tahu bahawa saya akan merakam resipi video bukan pada filem, tetapi pada digital dalam HD, lebih-lebih lagi, di dapur yang ditukar khas di Moscow (terima kasih kepada IKEA). Lebih-lebih lagi, saya tidak dapat membayangkan bahawa aplikasi ini untuk iPhone dan iPad (dan peranti mudah alih di Android), yang akan dikeluarkan pada tahun 2012, akan menjadi aplikasi kuliner pertama di Rusia dengan resipi video. Ternyata sehingga 3 Januari 2012, mereka tidak berbahasa Rusia. Sekarang ada sesuatu yang saya mengucapkan tahniah kepada kita.

Sebagai pengarang TALERKA, saya sendiri menulis teks, menembak video dan mengulas resipi. Sebelum itu, saya mempelajari buku, komuniti kuliner dan video di rangkaian, mengumpulkan rahsia dan nuansa masakan tradisional dari berbagai negara. Apabila saya melihat resipi yang tidak diketahui oleh saya, saya cuba mengetahui lebih lanjut mengenainya, bermula dengan mencari nama asalnya, menentukan hubungan geografi dan masakannya. Kemudian saya mencari penerangan yang betul mengenai teknologi resipi dan memasak, berkomunikasi dengan pembawa tradisi masakan yang diingini, dan hanya dengan itu saya menyediakan resipi itu. Semua yang saya rakam adalah makanan sebenar, sebenar, dimasak semasa penggambaran..

Tulis apa yang perlu diperbetulkan atau bagaimana menambah resipi yang tidak sempurna. Saya akan berterima kasih atas nasihat anda. Seperti mana-mana orang, saya tersilap, tetapi saya mempunyai peluang yang tidak dimiliki oleh pengarang buku tradisional - semuanya dapat diperbaiki dengan mudah di laman web ini. Tetapi jika saya tidak mempunyai masa untuk melakukan ini sebelum tontonan anda, maka jangan menilai dengan tegas.

Dapatkan inspirasi dan inspirasi! Tulis surat, jemput berkunjung.

Andrey Azarov (Talerka)
pereka, pakar masakan, pengarang projek

Inga, ibu saudaranya, isteri dan pengarang bersama projek itu
Misha, anak perempuan mereka
Kostya, anak lelaki dewasa mereka

Rujukan:
Rumah penerbitan "Terra-Book Club", siri "Dapur yang baik", 1998
"Domba", "Babi", "Daging Sapi dan Sapi", "Unggas", "Permainan", "Sos", "Ikan dan Makanan Laut", "Gulungan, Pate dan Galantine", "Pengetengan", "Sup", "Groats, pasta dan kekacang "," telur dan keju ".
"Kazan, barbeku dan kesenangan lelaki lain", Stalik Khankishiev, CoLibri, 2006
Ensiklopedia Praktikal Masakan Jepun, Amy Kazuko, Yasuko Fukuoka, Arkaim, 2004
"Pasta. Rahsia Kulinari ", Lick Press, 1998
"Baru mengenai masakan. Le Cordon Bleu, Jeni Wright & Eric Treuille, 2001
"Makanan: kebahagiaan Itali", Elena Kostyukovich, Eksmo, 2006
"Resipi masakan Mediterranean yang terbaik", Helemendik, Moi Mir, 2005
"Masakan kebangsaan bangsa kita", V. Pokhlebkin, industri Makanan, 1978
"Hadiah untuk Suri Rumah Muda", E. Molokhovets, 1991, Polikom, dicetak semula edisi 1901
"Dapur Teladan", P. Simonenko, 1991, Suara, edisi cetak semula 1892
"Memasak dalam Bahasa Perancis", Sesi Ketiga, 2007
"Gaspadynya Lithuania", Polymya, 1993
"The Spaniard", Jorge De Angel Moliner, Buku Anda, 2012

Andrey Talerka Azarov: bagaimana belajar memasak dan membuat semua orang membenci diri sendiri

Pereka, blogger dan salah satu troll gastronomi terkenal Andrei Azarov, yang lebih dikenali sebagai Talerka, telah menerbitkan buku How to Learn to Cook. Dia memberitahu "kota" tentang masalah kesedaran kekaisaran dan tentang perbezaan antara masakan Great Lithuania dan post-Horde Muscovy.

  • Andrey, beritahu saya, mengapa anda tiba-tiba memutuskan untuk pergi ke penerbitan buku? Anda mempunyai aplikasi untuk dijual di App Store - bagaimana cara melakukannya dengan cara?
  • Terima kasih, bagus. Bawa saya $ 200-300 sebulan, jika itu yang anda maksudkan. Dan saya tidak mencipta buku. Rumah penerbitan ini "Mann, Ivanov dan Ferber" menawarkan saya. Mereka menerbitkan buku untuk ahli perniagaan, mereka pintar, dan tiba-tiba mereka memutuskan, mengapa tidak membuat buku masakan juga, bagaimanapun, wang. Dan mereka mula mencari yang terbaik dalam industri ini - tanpa disangka-sangka saya mengaturnya sebagai pengarang. Kami mula memikirkan perkara baru yang dapat diperkenalkan untuk menjual produk tersebut. Dan mereka mengetahui bahawa resipi harus diedarkan mengikut musim, di sini adalah logik bahawa nombor 365 muncul - mengikut resipi untuk setiap hari sepanjang tahun. Sebagai tambahan, kami telah meletakkan kod QR di setiap halaman - anda mengambil gambar dan segera pergi ke halaman resipi ini di laman web talerka.ru, di mana terdapat video. Sekiranya sesuatu tidak jelas dalam teks resipi, maka video menerangkannya.

    Tunggu, anda nampaknya sudah menjualnya kepada saya. Saya faham, berikut adalah buku, kertas, sampul, semua kes, tetapi persoalannya berbeza: mengapa anda sebenarnya mengambil langkah mundur, jika pada mulanya anda secara konsisten membina kerjaya di dunia digital?

    Pada umumnya, buku ini adalah strategi pemasaran. Saya mempunyai laman web dan aplikasi, buku ini mempromosikannya. Sebaliknya, sebagai pereka, menarik bagi saya untuk melangkah ke hadapan. Memang, dari sudut reka bentuk, buku masakan adalah subjek yang belum selesai, masalahnya mudah. Anda berdiri di dapur, melihat ke dalamnya, dan tiba-tiba tertutup rapat. Dan anda mempunyai ayam di tangan anda. Apa nak buat?

    Contohnya, beli alat muzik.

    Ya, tetapi secara amnya tablet jelas lebih baik untuk latihan ini. Sebenarnya, ini adalah edisi pertama resipi yang menggunakan teknologi seperti itu: bukan hanya kertas, tetapi kertas ditambah yang lain. Saya menjadikan buku itu sebagai pereka terlebih dahulu untuk membuatnya berfungsi. Lihat, di sini semua gambar dipotong hingga sepertiga dari ketinggian untuk satu alasan, tetapi supaya ada lebih banyak ruang yang tersisa untuk resipi itu sendiri. Biasanya mereka meletakkan gambar yang mempesona, mengisi teks - dan mula memotongnya. Sebagai contoh, dalam kes tersebut, dengan pilaf yang besar dan kompleks, ia sangat menyakitkan. Versi pertama sampul dibuat oleh penerbit: matahari berada di sisi, matahari berada di atas, ketika anak-anak menggambar, piring dan nama lima perkataan. Sepenuhnya tidak siuman. Secara amnya, pada akhirnya saya juga membuat penutupnya..

    Buku Azarov berharga RUB 1017 di ozon.ru.

    Kini jelas bagaimana prospeknya?

    • Secara amnya, saya tidak terlalu mempercayai buku, dan saya tidak begitu faham bagaimana ia berfungsi. Edaran dihantar ke kedai-kedai, sepertinya dihantar ke Belarus dan Ukraine, dalam enam bulan kita akan menghitung. Tetapi secara amnya penerbitannya cukup, saya harganya murah - gambarnya adalah milik saya. Walaupun saya terpaksa menembak semula, ia mengambil masa hampir enam bulan - baiklah, saya menganggur. Pada masa yang sama saya merakam semula beberapa video.
      • Maaf, tetapi ini menimbulkan persoalan: dana apa yang anda ada??
      • Saya tidak selalu menganggur. Tempat terakhir di mana saya dibayar adalah Leo Burnett. Pengarah kreatif untuk projek interaktif, 195 000 gosok. sebulan. Selama setahun saya membuat visual untuk bir, bijirin, laman web untuk semua jenis makanan bayi - dan suatu hari saya berfikir: baik, satu tahun akan berlalu, lima, baiklah, saya akan membeli sendiri, saya tidak tahu, sebuah kereta, dan kemudian apa? Lebih-lebih lagi, tidak ada waktu sama sekali untuk dapur dan penggambaran, untuk perkara yang sangat saya gemari. Saya sedar bahawa Tuhan memberi peluang untuk melakukan sesuatu sendiri - dan memasukkan wang ini ke dalam aplikasi. Secara amnya, saya mencapai segalanya sendiri. Sebagai contoh, kami belajar dengan Julia Vysotskaya di institusi yang sama, saya seorang artis, dan dia seorang pelakon - hanya dia memasuki lif sosial seperti itu, dan saya tidak.
      • Tidak, apa awak. Saya sama sekali bukan orang media, tidak sombong atau iri hati. Mula-mula saya melukis gambar, kemudian saya membuat beberapa pemasangan, kemudian pada tahun 1995 saya belajar apa itu komputer, dan pada ketika itu otak saya berubah sepenuhnya - inilah dia, milik saya! Sejak itu, saya menangani dunia secara eksklusif melalui monitor. Walaupun ketika saya datang ke Moscow dari Minsk pada tahun 2003, perkara pertama yang saya lakukan ialah menghidupkan TV. Saya hanya duduk di sebuah hotel di kedutaan Belarus dan menonton berita itu.

        Untuk tujuan apa?

        Di Belarus, isyarat TV hilang pada pukul 10 malam - mungkin, seorang lelaki istimewa mematikan suis atau menekan butang, tepat di tengah-tengah filem. Dan pada dasarnya ada bekas ejen KGB yang duduk di TV dan membaca seperti penganalisis - mengenai duta... [bodoh], mengenai pembangkang yang dibeli oleh Barat.... Saya suka bahawa terdapat banyak saluran di Moscow dan ia merangkumi sebarang acara dari sudut pandangan yang berbeza. Benar, sejak setahun lalu saya tidak pernah menghidupkan TV di Minsk atau di Moscow, jadi saya tidak tahu bagaimana keadaan di sana. Maksud saya, di TV.

        • Baiklah, anda tidak mempercayai buku. Tetapi adakah pasaran ini mempunyai prospek? Dan jika tidak, mengapa terus menerbitkan buku masakan?

        Seluruh perkara tidak akan dilindungi tidak lama lagi - jika hanya kerana orang perlu memberi hadiah. Dan selain itu, anda perlu memberi makan kepada kakitangan rumah penerbitan. Sekiranya kita bercakap tentang Vysotskaya, saya pasti bahawa dia tidak menulis secara fizikal semua buku itu sendiri, sebilangan orang bekerja dengannya, dan jumlah ini bertambah dari masa ke masa. Pasti menyakitkan untuk menghentikan pertumbuhan ini. Inersia tidak berhenti. Perlu juga diingat bahawa seluruh bidang buku masakan telah lama dibahagikan antara orang, pada tahap yang lebih besar atau lebih kecil, media. Vysotskaya, Belonika, Stalik Khankishiev, Elena Chekalova, Syutkins, Vlad Piskunov - semuanya, satu atau lain cara, muncul di majalah atau di TV, dan kehadiran media mereka juga mempengaruhi proses tersebut. Anda membuat program, menerbitkan buku berdasarkan motifnya, maka buku ini perlu dipromosikan, dan anda mula berinteraksi dengan majalah, atau dalam urutan yang berbeza - pertama majalah, kemudian TV. Tetapi hakikatnya, ia berputar-putar, tidak kira kualitinya. Walaupun saya berpendapat bahawa buku terdekat dari Vysotskaya pasti akan keluar dengan kod QR.

        Semua video oleh Andrey Azarov dihiasi dengan muzik lirik

        Baiklah, semuanya ada di media, dan anda bebas dan mempunyai kod QR yang dicetak. Tetapi pada hakikatnya - apa perbezaannya? Bagaimana resipi anda berbeza?

        Saya akan mengatakannya lagi: Saya menjadikan buku ini sebagai pereka. Saya tidak berhasrat untuk menyesuaikan kepengarangan resipi atau memperagakan beberapa jenis masakan untuk diri saya sendiri, kerana Stalik memperagakan masakan Asia Tengah. Semua resipi di dalamnya benar-benar buatan sendiri dan tradisional, cukup mudah dan mudah difahami oleh semua orang. Sekiranya saya, bukan tukang masak, berjaya memasaknya, maka sesiapa sahaja boleh memasaknya. Sekiranya sesuatu tidak berjaya, saya masuk ke dalam talian dan meminta semua orang yang sesuai untuk bertanya. Secara umum, ini adalah kedudukan saya yang berprinsip - tidak takut kelihatan tidak masuk akal, tidak malu bertanya soalan yang jelek. Apabila Elena Chekalova bertemu dengan seorang chef, itu bagus dari segi sejarah, tetapi sama sekali tidak mengikut resepnya. Semasa saya mula memasak, saya juga memikirkan plot dan konteksnya, tetapi hanya lima tahun kemudian saya menyedari bahawa saya harus memasuki kasut orang yang memasak makanan ini. Semasa anda memasak hidangan Yahudi, anda harus ingat tentang halal dan Sabat. Apabila anda menggoreng penkek kentang Belarus, anda memahami bahawa tidak ada minyak bunga matahari di sana, tetapi hanya lemak babi.

        Anda memandu ke seluruh jalan?

        Tidak, saya belum pernah ke Itali, Amerika, saya belum pernah ke Odessa. Saya harap saya berjaya. Tetapi sekarang saya membandingkan makanan di wilayah Lithuania dan Grodno, tempat saya dilahirkan, dan Ukraine, dan Estonia, dan Poland - dan saya faham bahawa Great Lithuania ada di sini, dari Kaliningrad hingga Smolensk, dan kedua-dua orang Rusia dan Ukraine tinggal di wilayah ini, dan Tatar, dan Yahudi, dan Lithuania - tidak ada yang memerintahkan mereka dan tidak memaksakan Tuhan mereka sendiri. Dan di seberang perbatasan adalah Muscovy, pasca Horde. Di Rusia, semua orang berusaha membasmi rasuah, sogokan dan rasuah lain, kerana ini adalah penyimpangan dari norma. Tetapi dalam disiplin Horde, ini adalah kebiasaan: anda membayar polis, mereka membayar bos mereka - dan seterusnya ke puncak. Bagaimana ini dapat dibanteras jika ia berada di landasan negara Moscow? Sebahagian besar makanan Rusia - masukkan semuanya ke dalam periuk dan masukkan ke dalam dapur. Sesuatu untuk dimasak.

        Foto: Maria Minkova

              • Saya rasa Maxim Syrnikov tidak setuju dengan anda di sini.
            • Sudah tentu saya tidak akan bersetuju. Kerana dia mempunyai kesedaran kekaisaran sepenuhnya. Dia tidak pernah mengakui bahawa gawang yang dicintai dengan millet ini adalah sisa-sisa Chudi, Mary dan bangsa Finno-Ugric yang lain. Muscovy tidak meninggalkan jejak mereka, dia melemparkannya ke pasir dengan alasan bahawa mereka masih liar. Inilah masalahnya: ketika orang Poland memasuki Moskow, orang Rusia berpeluang mengatur kehidupan masa depan mereka sesuka mereka, tetapi mereka memilih tsar untuk diri mereka sendiri, iaitu, praktiknya seorang pembajak. Semasa Euromaidan bermula di Kiev, saya pergi mencari - dan tidak ada pemilik di sana, semua orang melakukan sesuatu atas inisiatif mereka sendiri. Inilah perbezaan antara Rusia dan Ukraine: Orang Rusia memilih Genghis Khan pada kesempatan pertama, dan orang-orang Ukraine memilih parlimen. Oleh itu, jangan pergi kepada mereka dengan nasihat, mereka akan mengatur semuanya dengan sempurna.

              Anda berjaya menentang anda hampir keseluruhan segmen Internet Cyrillic. Soalan lain ialah mengapa anda melakukan ini? Tidak ada majalah yang mahu berniaga dengan anda..

              Mungkin ini kerana seorang pegawai tentera Soviet hampir membunuh saya semasa kecil. Anda tahu, kanak-kanak bermain di halaman, mendorong, dan kami bertengkar dengan seorang gadis - dan ayahnya, hanya pegawai mabuk ini, menarik saya dan membawa saya untuk menenggelamkan saya di rumah luar. Hampir tidak dipukul. Dan sejak itu, mungkin, ini masih berlaku - pencerobohan boleh bermula pada bila-bila masa, tetapi keadilan masih lebih penting.

              Petikan dari blogger masakan mengenai Andrei Azarov

              "... Gelembung dengan kotoran... Otak... [memperkosa] dan memeras sampah untuk video onano-kulinernya... Videonya dibuat sepenuhnya tanpa memahami apa, mengapa dan mengapa. Melancap kuliner, dan tidak berkesan ".

              "Bukan hanya nasihat masakan anda yang obsesif dan buta huruf, anda juga menjadi obscurantist linguistik.".

              “Talerka adalah orang bodoh dan biasa-biasa saja yang terkenal. Orang yang marah dengan seluruh dunia... Anda, tidak, adakah anda dilarang dari saya? Saya pergi di bawah bangku simpanan, ada tempat Anda... "

              “Kami meracuni piring dengan Marmoteg di kitchen_nax, ya ampun. Jangan tinggalkan saya - saya takut! Saya begitu... saya tidak pernah menyiarkan [omong kosong]. Tapi saya tidak tahan, ya ".

              "... Sepertinya dia mendapat keseronokan dari tendangan di pantat, tetapi saya tidak bermain sadomaso ini. Orang yang sakit harus diperlakukan seperti orang sakit, walaupun mereka sakit mental ".

              "Andrey, anda, sebagai pembatas profesional dan pejuang untuk standard memasak yang tidak berguna, tentu saja, lebih tahu... Anda bodoh, Talerka, anda tidak dapat melihat batasan kekasaran dan kekasaran anda, tetapi anda berjanji untuk bercakap tentang orang lain".

              "Azarov telah dikeluarkan dari senarai rakan-rakan saya kerana saya benci pencacai dan anti-Semit. Saya tidak faham bagaimana orang-orang seperti itu dapat melakukan perbuatan baik, bagaimana memberi makan orang ".

              Pengarang buku "Cara belajar memasak" Andrey Talerka Azarov: Masakan Rusia lebih miskin daripada Belarus

              Buku ini masuk akal dan indah, seperti buku harian masakan - 365 resipi dari pelbagai negara dengan foto, satu untuk setiap hari. Tetapi, sejujurnya, ini bukan alasan utama minat saya terhadap Azarov. Petikan dari guru masakan Rusia yang terkenal mengenai Talerk menarik perhatian saya. Dan kemudian saya ingin tahu mengapa rakan-rakannya sangat membencinya..

              “Talerka adalah orang bodoh dan biasa-biasa saja yang terkenal. Si anjing marah di seluruh dunia... "(Maxim Syrnikov, tukang masak dan pengarang buku" Makanan Rusia Sebenar "dan" Dapur Rumah Rusia ").

              "Bukan hanya nasihat masakan anda yang mengganggu dan buta huruf, anda juga seorang obscurantist linguistik", "Talerka hanyalah seorang penipu..." (Tatiana Tolstaya, penulis).

              "Azarov telah dikeluarkan dari senarai rakan-rakan saya kerana saya benci pencacai dan anti-Semit. Saya tidak faham bagaimana orang-orang seperti itu dapat melakukan perkara yang baik seperti memberi makan orang ”(Elena Chekalova, tuan rumah lajur" Kebahagiaan adalah "dalam rancangan pagi di Saluran Rusia Pertama).

              "Gelembung dengan g... (penapisan" KP "). Videonya dibuat sepenuhnya tanpa memahami - apa, mengapa dan mengapa. Melancap kuliner, dan tidak berkesan "(Stalik Khankishiev, tuan rumah lajur kuliner dalam program Jawapan Dachny di NTV).

              Potret diri dari dacha

              "Perbezaan budaya - ini menimbulkan kontroversi"

              - Dan ini juga saya pilih, boleh dikatakan, pernyataan yang paling tidak berbahaya, dicetak. Ini adalah bagaimana anda, Andrei, membawa orang terkenal menjadi panas?

              - Saya mengumpulkan petikan ini, - Azarov tersenyum. - Ini seperti buku petikan kebodohan manusia. Itu tidak merosakkan reputasi saya. Kawan-kawan saya, setelah membaca kekasaran ini, tidak akan menganggap saya lebih buruk. Ya, saya mempunyai watak yang buruk, saya mempunyai rasa keadilan yang tinggi. Sekiranya mereka berwarna hitam untuk putih, saya berpendapat. Katakan saya melihat sesuatu yang tidak difahami dalam resipi. Sebagai contoh, Elena Chekalova, isteri Leonid Parfenov, menerbitkan resipi untuk berkelah di alam semula jadi. Ikan itu dibungkus dengan surat khabar basah dan dimasak di atas api. Saya bertanya: mengapa pergi ke surat khabar? Terdapat juga cat, zink, semua ini tidak baik untuk ikan. Sekiranya anda berada di alam semula jadi, dan tidak ada perkamen, bungkus ikan di burdock, intinya sama, tetapi lebih berguna. Dia tersinggung. Siapa saya dan siapa dia! Dan saya berani mempersoalkan resepnya, Chekalova sendiri! Bagaimana keadaannya di Moscow? Cuckoo memuji ayam jantan kerana memuji cuckoo. Ada puak. Sebaik sahaja anda mula mengemukakan soalan yang tidak perlu dan mempersoalkan kewibawaan seseorang, perang akan bermula. Dan saya tidak mengkritik, saya berusaha mencari kebenaran. Dan mereka menganggap ini sebagai kritikan. Mereka takut kelakar dan keliru..

              - Penasaran, dan Tolstoy tersinggung?

              - Dia menerbitkan beberapa jenis resipi, menyebutnya bahasa Rusia. Saya tidak bersetuju. Di sini, pertama, secara amnya, adalah perlu untuk mengetahui apa itu Muscovy dan bagaimana kita membezakannya dari segi sejarah.

              - Cukup sederhana: Gerombolan tidak ke mana-mana. Bukan khan mereka memilih tsar untuk diri mereka sendiri, dan negara Rusia pergi. Hidup dengan perintah raja dan di bawah pengawasan. Dan kami tinggal di Grand Duchy of Lithuania, banyak orang yang berlainan di wilayah yang sama dari Kaliningrad hingga Smolensk: Belarus, Rusia, Ukraine, Poland, Tatar, Yahudi, dan Lithuania - dan tidak ada yang memerintahkan kami, semuanya berkembang secara semula jadi. Dan ini juga berlaku di dapur. Resipi Belarusia, Poland, Ukraine, Lithuania sering serupa. Masakan Rusia pada awalnya lebih buruk. Di sana dia memasukkan segala-galanya ke dalam periuk dan memasukkannya ke dalam ketuhar. Mereka belajar menggoreng ketika Tatar muncul di mahkamah. Kami telah memakan kentang selama 50 - 70 tahun ketika sampai di Moscow. Dan di sana, dengan cara itu, mereka menganggapnya sebagai cara Katolik untuk memerangi Orthodoksi: mereka ingin memusnahkan kita, mereka ingin meracuni kita...

              Perbezaan antara budaya adalah apa yang menimbulkan perdebatan hangat di Internet. Dan sangat sukar untuk berkomunikasi dengan rakan-rakan ini dengan pemikiran imperialis..

              - Tetapi anda telah tinggal di Moscow selama 10 tahun. Soalan logik: fesyen apa ini - untuk datang ke Moscow dan mencari kesalahan dengan semua orang Rusia?

              - Apa yang mereka sebut sebagai "mencari kesalahan" hanyalah kritikan yang masuk akal. Anda berkata: ada lubang. Anda melakukan ini supaya lubang itu akan ditanggalkan dan kehidupan akan menjadi lebih baik. Untuk menganggap ini sebagai pertobatan adalah psikologi hamba. Dan mereka juga berpendapat bahawa semua orang yang datang ke Rusia berhutang kepadanya. Gerombolan. Kami terbiasa menerima penghormatan dari semua orang. Dan masyarakat yang bertamadun hidup dengan undang-undang yang berbeza.

              Andrey Talerka Azarov: Masakan Rusia lebih buruk daripada Belarus

              "Goreng kentang goreng dalam minyak salah"

              - Saya perhatikan bahawa Yulia Vysotskaya bukan antara penyerang. Ini kerana anda sebangsa?

              - Dengan Vysotskaya, kami belajar pada masa yang sama dan di institut yang sama di Minsk, hanya dia dalam bidang lakonan, dan saya dalam bidang reka bentuk dalaman. Tetapi kita orang asing. Saya mempunyai konflik dengan peguamnya ketika Vysotskaya mengeluarkan aplikasi di App Store. Saya perhatikan bahawa reka bentuk beberapa halaman serupa dengan reka bentuk saya. Di samping itu, penyalinnya hadir dengan slogan: "Aplikasi pertama dengan resipi video." Sebenarnya, ini bukan masalahnya, saya keluar sebulan sebelumnya. Saya menulis mengenainya di laman Facebooknya. Peguamnya memanggil saya dan mengatakan mereka boleh menuntut saya kerana itu adalah persaingan yang tidak adil. Saya tidak terlibat dengan mereka. Mereka mempunyai pusat pengeluaran, mereka mempunyai berjuta-juta. Mereka akan merosakkan saya dengan tuntutan undang-undang mereka. Oleh itu, saya baru tahu bahawa saya adalah yang pertama, Apple secara rasmi mengesahkannya kepada saya. Slogan itu, dengan cara, digantikan oleh penyalin Vysotskaya dengan yang berikut: "Permohonan pertama di Rusia dengan lebih dari 1000 resipi dengan video." Saya mempunyai kurang, sekitar 600.

              - Anda adalah pereka profesional. Bagaimana anda mula memasak? Yang mengajar memasak?

              - Ini semua internet. Kebetulan saya menjadi pereka media Belarus pertama, sebelum saya reka bentuk hanya dilakukan oleh pengaturcara. Pada tahun 1995, saya datang, dan pada tahun 1996 saya mendaftarkan laman web talerka.ru, memutuskan untuk mengumpulkan semua resipi tradisional yang terkenal, dan bukan hanya teks dan gambar orang lain, tetapi untuk melakukan semuanya sendiri. Untuk belajar memasak sendiri dengan betul dan enak, dan meletakkan proses pendidikan dan hasil terbaik di Internet untuk dinilai oleh penonton. Tidak ada yang mengajar saya. Saya membaca blog, buku, cuba menyusun. Menghabiskan lapan tahun untuk analisis dan menyaring yang tidak perlu. Saya belajar membezakan masakan penulis dengan yang tradisional. Sebagai contoh, saya menyedari bahawa adalah salah untuk menggoreng pancake kentang dalam minyak bunga matahari dan membuangnya sebagai resipi tradisional. Seorang petani di kampung itu pernah menggunakan minyak bunga matahari - ketika dia membelinya. Dan selalu ada lemak babi, pancake digoreng di atasnya.

              Pada mulanya saya merakam video dengan kamera pengguna, video tidak berkualiti, lama, 5-7 minit. Kini video berdurasi 1 - 3 minit dan berkualiti. Kerana lebih senang memuat turunnya ke tablet atau telefon. Anda boleh menyimpan resipi ke folder Kegemaran anda sendiri, membuat senarai produk untuk dibeli dengan satu klik, kirimkan melalui e-mel atau sebagai sms. Kemajuan mengikuti idea saya.

              Dan omong-omong, saya tidak akan membuat buku, ini adalah langkah mundur, tidak selesa untuk menggunakannya di dapur. Saya menghidupkan tablet, melihat dan melakukannya. Sekiranya anda mempunyai soalan - tanya, saya akan menjawab. Anda tidak boleh meminta buku. Tetapi penerbit memberitahu saya bahawa buku itu mencetak buku yang baik untuk orang pintar dan ingin membuat buku masakan pintar. Saya harganya murah, saya mempunyai segalanya - gambar, resipi. Saya sendiri membuat reka bentuk penutup. Dan saya juga menarik penaja saya - mereka yang peralatannya saya gunakan. Adalah menguntungkan bagi mereka untuk melabur dalam sebuah buku - mereka membayar 20 ribu dolar untuk iklan di sebuah majalah, tetapi di sini 3 ribu dan sebuah buku selama bertahun-tahun, dan bukan selama sebulan. Benar, saya tidak tahu bagaimana ia akan habis terjual, ternyata harganya mahal, sekitar $ 30, kerana ia dianggap sebagai edisi hadiah.

              Andrey Talerka Azarov: Masakan Rusia lebih buruk daripada Belarus

              "Saya boleh memasak - semua orang boleh melakukannya"

              - Saya pergi ke laman web anda dan melihat. Anda tidak berada di bingkai, hanya tangan anda. Mengapa?

              - Ya, saya berpeluang menunjukkan wajah saya sebanyak 600 kali di skrin, seperti yang dilakukan orang lain. Tetapi saya memutuskan untuk tidak mengalihkan perhatian orang dari proses memasak. Saya tidak berada di video. Tangan sahaja. Inilah muslihatnya. Saya tidak melayan orang, saya mengajar mereka dan belajar sendiri.

              - Adakah anda mempunyai hidangan kegemaran?

              - Semasa saya mahu makan, saya membuat pasta carbonara. Ia mudah. Anda memakai spageti Itali. Potong kepingan pancetta (iaitu brisket) ke dalam helai dan goreng hingga telus, masukkan bawang putih di sana. Anda mengambil dua kuning telur dari telur ayam segar atau 10 telur puyuh, pukul dengan garpu dengan segenggam keju pecorino romano parut, garam, lada, tuangkan beberapa sudu air dari periuk dengan pasta, kacau. Masukkan spageti yang dibawa ke keadaan al dente ke dalam kuali, angkat dari api, tuangkan campuran telur ke dalamnya dan campurkan semuanya dengan cepat dan kuat.

              - Ya, mudah, keju pecorino romano selalu ada di dalam peti sejuk...

              - Saya selalu ada. Saya tidak beli di sini - di Vilnius, kerana harganya di sini, keju tidak boleh berharga.

              - Anda memasak demi laman web, iaitu, ia berfungsi. Dan di rumah anda berdiri di atas dapur?

              - Jarang, isteri lebih kerap memasak di rumah - untuk dirinya sendiri dan anak perempuan kami yang berusia 5 tahun. Anak kami sudah dewasa, dia berumur 23 tahun, dia bekerja sebagai tukang masak di restoran Fellini. Dan saya biasanya hilang pada waktu pagi ke apartmen yang disewa untuk memasak dan membuat filem.

              - Anda mungkin telah membuka restoran anda sendiri, mungkin...

              - Di Minsk? Saya rasa tidak Sedih dengan kita dengan ini. Oleh itu, saya bertanya kepada chef restoran: mengapa saya tidak boleh datang pada musim chanterelle dan memesan kentang muda dengan chanterelles goreng dari anda? Dia menjawab bahawa mereka tidak dapat pergi ke pasar dan membeli chanterelles ini di sana, mereka berhak membeli hanya dari pembekal tertentu. Negeri mengawal segalanya. Muscovy kecil. Koki kami, seperti orang Perancis, tidak boleh pergi ke pasar dan memilih cendawan atau salib di sana. Kita tidak boleh bereksperimen atau memasak masakan tradisional.

              - Andrey, dan anda tidak malu kerana anda bukan profesional dalam memasak, tetapi mengajar orang lain?

              - Kami tidak diajar oleh profesional untuk merokok dan bersumpah, dan ini adalah latihan yang paling berkesan, anda mesti setuju. Sama juga di sini. Semua resipi saya adalah buatan sendiri dan tradisional, cukup mudah dan mudah difahami oleh semua orang. Sekiranya saya, tidak ada tukang masak, berjaya memasaknya, maka sesiapa sahaja boleh memasaknya.

              Resepi Andrey azarov

              Topik baru harus dibuat hanya dalam partition root! Pada masa akan datang, mereka akan diproses oleh moderator.

              Sekiranya anda telah memposting versi baru program, harap maklumkan kepada moderator dengan mengklik butang "Aduan" pada mesej anda.

              TALERKA
              versi: 1.2.2

              Kemas kini terakhir program dalam tajuk: 19.03.2012

              Penerangan Ringkas:
              Resepi tradisional.

              Penerangan:
              - Lebih dari 100 video selangkah demi selangkah HD ditangkap dan diedit dengan cara seperti klip dinamik.
              - Lebih daripada 500 resipi tradisional dari pelbagai negara dan jumlah gambar depan yang sama dalam kualiti HD.
              - Ribuan komen dan petua resipi yang masuk akal dari pembaca yang dikumpulkan sejak 6 tahun yang lalu.
              - Setiap resipi mempunyai nama asalnya sendiri dalam bahasa negara yang khas. Ditulis secara ringkas dan ringkas, seperti arahan memasak, tidak ada yang berlebihan.
              - Semua nuansa dan "lirik" diberikan dalam komen kepada resipi, di mana penulis dan pembacanya menulis.
              - Resipi dikumpulkan mengikut negara.
              - Dalam senarai resipi untuk setiap negara, anda boleh mencari mengikut penapis (nama resipi, masa memasak, teknologi, kategori hidangan, ketersediaan produk tertentu).
              - Mencari resipi akan mengingati makanan yang anda tidak makan dan akan memberikan hasil carian tanpa mereka (akan ada dalam versi seterusnya).
              - Pemasa aplikasi berfungsi walaupun anda keluar dari program.
              - Aplikasi ini mengingat dan menyimpan resipi kegemaran anda di halaman yang berasingan.
              - Aplikasi menyimpan senarai produk di keranjang belanja untuk kedai.
              - Anda boleh menghantar senarai produk melalui SMS ke telefon atau surat anda.
              - Bersepadu dengan Facebook dan Twitter.
              - Berfungsi secara autonomi, aplikasi tidak memerlukan Internet untuk berfungsi.
              - Setelah memasang aplikasi, resipi video dimuat turun secara berasingan atau dengan menekan satu butang sekaligus (sambungan Wi-Fi yang stabil diperlukan).
              - Resipi baru diterbitkan secara purata satu minggu.

              Pembangun: Andrey Azarov & "AppTeka - Aplikasi Mudah Alih"
              Laman utama: http://www.talerka.ru/
              Web Google Play: https://play.google.com/store/apps/details. wagado.talerka

              Antara muka Rusia: Ya

              Muat turun: Versi: 1.2.2
              Talerka.apk (48.25 MB)

              Catatan telah dieditbrabus 86 - 03/19/12, 16:35

              Antara muka yang bagus dan mesra. Suka menyusun mengikut negara. Video memuat turun hanya melalui wi-fi ((. Lebih banyak resipi dan mengenai versi!!

              Apabila anda memasukkan senarai resipi, item seperti "kaldu daging" muncul dan terdapat kekurangan bahagian yang diperlukan untuk memasak dalam senarai ini. Menghantar senarai produk melalui SMS (saya belum mengujinya)

              Catatan telah dieditNikito3 - 03/28/12, 18:49

              Cara belajar memasak. Resipi tradisional untuk setiap hari

              Buku ini mengandungi resipi dari seluruh dunia: masakan Rusia dan Eropah, Amerika dan Asia, dari lebih daripada 50 negara. Paella and penne alla amatrichana, tagine with lamb and figs and cottage cheese patches, Imeretian khachapuri and Siberian dumplings and many other - hanya 365 hidangan untuk setiap hari sepanjang tahun.

              Penulis mengumpulkan maklumat terperinci mengenai setiap resipi, dan kemudian menyediakan hidangan mengikut resipi ini dan mengambil gambar dan video.

              Resipi ditulis dengan ringkas dan ringkas, seperti arahan untuk memasak, tidak lebih dari itu.

              Reka bentuk lakon dan pemotretan luar biasa - "pandangan atas", seolah-olah anda melihat di hadapan anda piring dengan makanan yang lazat.

              Semua resipi dipilih dengan mengambil kira musim - salah satu prinsip utama pemakanan sihat.

              Cara belajar memasak - ulasan buku masakan oleh Andrey Azarov dan resipi telur rebus yang tidak biasa

              Saya mempunyai ulasan lain mengenai khazanah buku mengenai topik memasak. Hari ini saya akan membincangkan tentang "kesenangan" dari rumah penerbitan "Mann, Ivanov dan Ferber" "Cara belajar memasak", yang ditulis oleh Andrei Azarov. Ramai orang mengetahui pengarang dari projek Talerka.ru - laman web dengan reka bentuk yang luar biasa dan bijaksana, kandungan yang kompeten dan resipi yang terbukti. Di halamannya, Andrei Azarov membicarakan seribu perkara menarik, membagi resipi terutamanya mengikut kawasan dari mana ia datang ke meja kami (Asia, Amerika, Afrika, Eropah, Australia).

              Buku ini mempunyai prinsip klasifikasi bahan yang sedikit berbeza - pengarang mendekati masalah menyusun dari sudut bermusim: "Cara belajar memasak" merangkumi tepat 365 resipi, satu untuk setiap hari dalam setahun. Adakah senang? Pada mulanya, sebagai peminat klasik dan standard, saya mendengus dengan rasa tidak senang - saya lebih terbiasa dengan pembahagian resipi yang lebih biasa dengan tajuk, namun, sudah seminggu setelah membaca buku, saya sudah terbiasa. Saya tidak dapat mengatakan bahawa saya sangat terpesona dengan idea itu, tetapi saya mengakui sepenuhnya bahawa "sorotan" buku ini sama sekali tidak biasa dan mempunyai hak untuk hidup.

              Tebal, padat, berat, sesuai di tangan dan menyenangkan dengan sensasi sentuhan.

              Sekiranya seseorang, seperti saya, tidak menyukai gangguan dalam mencadangkan resipi (baik, saya tidak mahu memasak salad dengan telinga babi yang ditekan hari ini, dan itu sahaja!), Anda selalu boleh merujuk senarai bahan abjad dan mencari yang lain. apa yang memberi inspirasi kepada anda. Sebagai tambahan kepada ketidakselesaan tertentu dalam mendapatkan maklumat, saya ingin memperhatikan konvensional membagi resipi mengikut musim - di pasar raya moden konsep "luar musim" sudah lama diratakan, dan anda boleh membeli strawberi pada bila-bila masa sepanjang tahun.

              Penyampaian bahannya ringkas dan ringkas: gambar, senarai ramuan, petunjuk lak yang jelas. Pada masa kita yang pantas, ketika kita semua dipenuhi dengan maklumat, ini pasti merupakan kelebihan: tidak ada yang berlebihan, hanya resipi, namun kadang-kadang, membaca bahan-bahan tertentu, saya merasa berfikir bahawa saya mahu sedikit lagi perkataan. Kejatuhan sangat!

              Walau bagaimanapun, untuk titisan ini, kod QR dicetak pada setiap halaman dengan resipi, yang membawa kepada arahan video untuk setiap bahan tertentu. Hebat sungguh?

              Sebagai tambahan kepada musim dan pecahan mengikut tarikh (ya, sebenarnya ada empat bab dalam buku ini (musim luruh, musim sejuk, musim bunga dan musim panas), Andrei Azarov membahagikan hidangan mengikut negara, yang secara peribadi menimbulkan banyak pertanyaan untuk saya: mengapa, misalnya, keju kotej telah menjadi masakan Poland, dan zrazy dan uzvar telah menjadi Belarus, jika hidangan ini dimasak sejak dahulu lagi di kampung halaman saya di bahagian tengah Ukraine? Pada pendapat saya, ini adalah bahagian konvensional sehingga anda perlu mendekati masalah ini dengan lebih luas dan menyatukan.

              Kekurangan? Secara konvensional, saya boleh merujuk kepada kategori kekurangan ini kerana kerengsaan dalaman yang berlanjutan setiap kali halaman dibuka dengan tidak sengaja. mengiklankan. Mungkin, dari sudut pemasaran, ini adalah langkah yang benar-benar dibenarkan, tetapi sebagai pembaca, sangat tidak menyenangkan bagi saya untuk melihat halaman dengan teks mengganggu terang mengenai syarikat tertentu yang menjual makanan..

              Baiklah, dan secara berasingan saya ingin mengesyorkan untuk melihat halaman penerbit dan membaca wawancara dengan Andrey Azarov - Saya jarang berminat dengan bahan seperti itu (betul, apa perbezaannya pada usia berapa ini atau koki itu mula memanggang roti pertamanya atau di mana chef ini atau chef belajar ), tetapi dalam kes ini, Mitos dan pengarang buku "Cara belajar memasak" berjaya membuat bacaan yang sangat menarik.

              Bonus - resipi dari Andrey Azarov, telur hancur dengan daging. Nampaknya tidak ada yang istimewa, tetapi penulis mencadangkan mencampurkan lada hitam dengan. biji rami! Sangat luar biasa dan menarik, saya cadangkan kepada semua orang!

              Bahan untuk 1 hidangan:

              6-9 keping daging;

              garam biji rami (garam + biji rami, 1: 1, digiling dalam mortar atau kilang garam);

              Cairkan lemak dari daging di atas api kecil, masukkan bawang, potong separuh cincin, kacau, masak dengan api sederhana selama beberapa minit, garam. Masukkan telur, masukkan garam, masukkan ke dalam ketuhar setelah satu minit, masak pada suhu 200 ° C sehingga protein ditetapkan (beberapa minit). Lada, hidangkan segera dengan roti.

              Perpustakaan rumah pengarang talerka.ru Andrey Azarov

              Apakah isian yang paling betul untuk peti sejuk dan okroshka, bagaimana cara menyampaikan senarai membeli-belah dengan berkesan kepada suami anda dan pengarang kuliner mana yang harus dipercayai - pengarang talerka.ru kembali ke tanah airnya dan menunjukkan rak buku kepada kami.

              Andrey Azarov adalah pakar masakan yang boleh belajar sendiri, pencipta laman web popular dengan resipi video talerka.ru dan penerapan nama yang sama, pengarang buku Cara Belajar Memasak. CityDog.by berjaya masuk ke studionya berhampiran taman Chelyuskintsev dan belajar almari, yang mengandungi buku-buku yang paling berguna mengenai makanan.

              - Saya adalah seniman pendidikan, pereka mengikut profesion, dan pakar masakan mengikut bidang pekerjaan. Saya memikirkan apa yang saya tidak ada dalam resipi biasa, dan pertama kali muncul dengan laman web, dan kemudian aplikasi dengan persembahan seperti itu: kepala saya tidak menjumpai video, hanya tangan dan produk - seseorang tidak terganggu oleh perincian yang tidak perlu, dan video itu dimampatkan kepada 1 3 minit. Tanpa lisping, defocusing wortel, sinar yang indah - sebenarnya, filem dokumentari, arahan.

              Seseorang melihat dan setelah satu minit mengejutkan: tidak ada apa-apa, tetapi sesuatu berlaku. Dia berlari ke dapur, cuba mengulanginya, dia berjaya - dia berlari ke laman web dan menulis dengan gembira: "Rasanya enak dan terlihat sama seperti di foto." Dan setelah setahun, dia tidak lagi membeli produk separuh siap. Cara hidup berubah - lelaki menulis kepada saya mengenai perubahan sedemikian.

              Tetapi saya akan memberitahu anda tentang pencapaian peribadi kemudian. Di dalam almari tidak hanya terdapat buku masakan: di rak atas terdapat buku-buku isteri saya, di bahagian bawah - apa yang saya beli pada tahun-tahun pelajar saya. Dan semua yang lain dipenuhi dengan sastera makanan.

              Yang anda perlukan hanyalah meja di tepi tingkap, kamera dan tripod untuk mengambil gambar dan video makanan yang indah. Untuk memasak sesuatu tepat di dapur anda, anda hanya perlu mempunyai resipi yang betul. Sebilangan besar orang menghabiskan 90% masa mereka untuk mencari resipi ini - begitu banyak sanga terdapat di Internet. Saya sendiri, ketika saya mengetahuinya 8 tahun yang lalu, berusaha keras memilih resipi. Dan kemudian dia melompat - dan mula memahami. Sekiranya anda mula memasak dari awal, seperti saya, dalam lima tahun anda akan memahami prosesnya.

              "Good Kitchen" adalah rangkaian 21 buku, senang belajar dari mereka untuk memasak. Separuh daripada setiap isipadu dilengkapkan oleh gambar: cara memotong dan menyediakan sesuatu dengan betul, dan separuh kedua adalah resipi itu sendiri.

              Ramai orang melihat bahawa saya menyembelih ikan hidup: "Fasis!" Mereka tidak faham bahawa ini adalah produk segar, bagaimanapun, anda membayar wang untuk membunuh ikan ini. Oleh itu, anda pasti yakin bahawa ia segar, dan anda tidak akan meracuni anak anda dengan makanan ini. Selain itu, lebih senang membersihkan ikan apabila mempunyai kepala..

              Resipi ini mempunyai nama yang muncul dalam bahasa asal. Oleh itu, adalah mungkin untuk menaip nama di Internet dan melihat versi lain dari resipi yang sama. Secara umum, resipi tradisional harus disebut nama yang tepat. Muscovites mengatakan "bit", dan kami - "sejuk". Siri ini adalah yang saya nasihatkan untuk membeli dengan pasti. Saya baru-baru ini melihatnya di penjual buku terpakai di jalan raya.

              "Litoskaya Gazpadynya": buku yang mesti ada untuk setiap orang Belarus yang gemar memasak. Dari buku lain mengenai masakan tempatan - "Negara kita" oleh Ales Bely. Dia adalah sejarawan, dan masalah dengan buku ini adalah bahawa pengarangnya mempunyai sedikit latihan. Kami berbincang dengannya tentang idea buku bersama - praktik dan foto saya, dan karyanya - rujukan sejarah, misalnya: "... Dan sekarang ini satu jam dengan zamak privezli takі eigh gatunak vіshnі z italіі".

              Ada seorang paman - Pokhlebkin, dia berbohong sangat tentang masakan Belarus. Nampaknya, dia diberi tugas Parti Komunis untuk menulis sebuah buku untuk Olimpik, untuk menunjukkan bahawa kita memiliki banyak orang dan mereka memiliki masakan mereka sendiri. Di sini, anda boleh membuka halaman dengan penkek kentang. Dia menulis: "Masukkan dedak dan goreng dalam minyak bunga matahari." Ini adalah berapa banyak tepung yang perlu anda tambahkan ke jisim kentang sehingga anda boleh menggulungnya kemudian!

              Di kampung, memasak sesuatu dengan minyak bunga matahari adalah omong kosong, anda perlu mengeluarkan wang untuk itu. Walaupun telur dimasak sangat sedikit, kerana ia masuk ke barter, ini adalah mata wang. Orang-orang melakukannya, mencubanya dan berkata: "Masakan Belarusia anda adalah omong kosong, yang serupa dengan masakan Rusia." Di sini, anda boleh membandingkan dengan resipi dari buku saya.

              Molokhovets dianggap di Rusia sebagai sejenis wanita kuliner yang betul. Dan saya rasa dia hanya menyalin dan menampal dari buku orang lain. Gadis itu baru lulus dari Smolny dan setelah beberapa tahun dia menerbitkan kekayaan seperti itu, jelas seseorang membantunya. Pada masa itu, tidak biasa menunjukkan sumbernya, sehingga mereka mencuri banyak teks. Contohnya, resipi keju dari buku "Nyonya Lithuania" diulang dengan kata Molokhovets demi kata, hanya dalam bahasa Rusia. Tab berwarna menunjukkan apa yang dipinjam: merah - resipi Lithuania, hijau - Poland. "Pike, pike bertengger dan potlet bertengger" adalah pisau gagang kami dengan daging.

              Buku ini sangat berguna bagi saya: "Pasta: Rahsia Kuliner" oleh Elizabeth Depp dan pengarang lain, gambar oleh Arras Klaus. Walaupun buku itu berbahasa Jerman, bukan bahasa Itali, itu betul. Saya belajar masakan Itali daripadanya. Inilah cara membuat pasta, cara menguli doh..

              Inilah "Kazan, Barbeku dan Keseronokan Lelaki Lain", Stalik Khankishiev, buku pertamanya. Saya tidak suka semua buku-bukunya yang lain, saya tidak membeli. Juga Khakim Ganiev, baik dari Uzbekistan dan pesaingnya, berteman pada mulanya, dan kemudian bertengkar.

              Tidak ada gunanya mengiklankan Oliver, semua orang tahu tentangnya. Dia di sini hanya kerana saya memulakannya - saya mendapat inspirasi. Tugasnya bukan untuk mengajar orang memasak, tetapi untuk menyenangkan gadis-gadis..

              Saya sangat menyukai tuan rumah masakan Gordon Ramsay, yang kelihatan seperti peminat bola sepak biasa. Dia mempunyai video yang sangat baik di laman webnya dengan penyuntingan dan penggambaran yang sangat baik, dan juga selama 1-3 minit, seperti milik saya, tetapi dengan sokongan suara. Aplikasi ini juga boleh dimuat turun.

              Baru-baru ini buku saya "Cara belajar memasak" diterbitkan - 1.5 kg, 365 resipi. Ini adalah kalendar, tidak ada nombor halaman, masing-masing mempunyai resipi untuk setiap hari sepanjang tahun. Pada umumnya, buku ini merupakan strategi pemasaran untuk memberitahu orang yang belum pernah mengunjungi laman web ini bahawa ada sesuatu yang lebih daripada gambar dan teks: di bawah setiap resipi terdapat kod QR, dan anda boleh dengan cepat beralih ke video. Di Minsk, anda boleh membelinya di kedai buku di st. Kalinin, tetapi lebih murah - di pameran buku di jalan. J. Kupala, cari paviliun "BusinessBook VIP" di sana (+375 44 748 33 51).

              Resipi dikumpulkan mengikut musim: bahagian atas akan segera pergi, dan penyejuk akan muncul di sana. Jumaat dan hujung minggu - makanan desa, panggangan. Pada hari Isnin, saya menawarkan hidangan dari apa yang tersisa dari panggangan negara. Baru-baru ini saya pergi khas ke "Gambrinus", saya mencuba sejuk: ia tidak mempunyai bahagian atas bit, dan ada udang, atau ekor udang karang, dan banyak krim masam. Banyak di restoran biasa menuangkan kefir ke dalam peti sejuk, tetapi ini adalah tradisi Kaukasia. Borscht sejuk yang betul harus ada pada kvass bit atau whey susu.

              Ini adalah bagaimana saya dengan rendah hati meletakkan diri saya antara Gordon Ramsay dan Jamie Oliver. Oliver membuat resipi berdasarkan masakan tradisional, tetapi boleh disediakan di mana-mana negara. Ringkas. Dan apa yang saya lakukan bukanlah lelucon, tetapi nenek dan datuk. Kerana jika tidak ada yang mengumpulkannya, tidak lama lagi semua orang akan lupa dan menikmati rasa yang sama, di McDonald's.

              100,000 orang telah memasang aplikasi talerka.ru pada peranti mereka - hampir bandar! Terdapat butang "tulis surat kepada pengarang", anda boleh menghantar resipi kepada seseorang, menambahkannya ke senarai belanja, mencoret apa yang sudah ada di dalam peti sejuk, dan juga mengirim SMS dengan teks produk apa yang perlu anda beli. Dan muat turun videonya. Pilihan boleh dibuat mengikut negara, waktu memasak atau produk pilihan, beberapa produk boleh dikecualikan.

              Buku ini adalah dunia yang rata, dan segala-galanya hidup dalam aplikasi, anda boleh membaca komen pengguna. Dalam versi baru, ada kemungkinan untuk menambahkan resipi anda sendiri, akan ada mod langganan untuk mengelakkan bunyi maklumat daripada orang yang menuangkan mayonis ke atas daging dan membakarnya. Ia akan menjadi seperti rangkaian sosial - hanya peminatnya yang akan melihat mayonis. Dan butang "mengesyorkan resipi" pasti akan muncul. Dengan yang terbaik saya akan membuat video dan menunjukkan pengarangnya, tentu saja.

              Secara amnya, projek ini menggantikan nenek - mereka biasa belajar dengan nenek atau ibu, hubungan peribadi, interaksi "amatur - amatur". Tanpa sekolah masakan di sana, di mana terdapat keseronokan bahawa anda melakukan sesuatu yang salah, dan guru bersumpah.

              Temui kanibal Andrey Azarov (aka talerka)

              Litvinsky kumpyak. Dibuat di Lviv.

              Siapa tahu bagaimana untuk menyekat akaun LJ haiwan ini. Saya tidak tahu banyak mengenainya.

              ". Saya rasa dia senang ditendang di pantat, dan saya tidak bermain S&M itu. Orang yang sakit harus diperlakukan seperti orang sakit, walaupun mereka sakit mental ",". Sekarang saya bersedia menumpuk pesakit. Sekiranya saya melihatnya hidup-hidup, saya akan menghancurkan benda sialan itu.. ".
              Vlad Piskunov (pengarang buku "Segala sesuatu yang enak")

              ". Anda adalah orang yang rendah dan menjijikkan, saya tidak ragu-ragu mengenai perkara itu. Masalah anda ialah anda bukan sahaja lucu dan menyedihkan, anda juga bodoh dan tidak berpandangan jauh. Saya tidak biasa dengan orang yang lebih jijik, kecil hati, iri hati. Maksudnya, setiap orang mempunyai had. Plat tidak memilikinya. Makhluk menjijikkan ".
              Ella Martino (pengarang buku "Taste of Tuscany", "Rahsia Ibu Itali")

              ". Azarov, saya tidak terkejut bahawa anda dalam semua foto dengan ekspresi di wajah anda, seolah-olah sekeping kotoran ditelan tanpa mengunyah. ".
              Raisa Savkova (pengarang buku "Canning. 60 Resipi yang Belum Anda Ketahui", Brand Chef of the Convotherm Company, Technician-Technologist, Head of the Public Catering Enterprise of the Belgosteleradiocompany)

              "Andrei, marilah kita memilih apa yang ingin kita tulis. Saya rasa awak terlalu sombong. sayang, awak paranoid. kacau awak ".
              Roman Loshmanov (penyunting majalah "Makanan")

              "Andrey, anda, sebagai pembatas profesional dan pejuang untuk standard memasak yang tidak berguna, pasti lebih tahu. Anda bodoh, Talerka, anda tidak dapat melihat batasan kekasaran dan kekasaran anda, tetapi anda berjanji untuk bercakap tentang orang lain ".
              Tasha Lopatenko (pakar dalam bidang gastronomi dan sejarah kuliner, rakan pengurusan dan penasihat Guild of Chef Belarus, ahli Persatuan Pengawas Restoran dan Gastronomi Rusia)

              Azarov dikeluarkan dari senarai rakan-rakan saya, kerana saya benci pencacai dan anti-Semit. Saya tidak faham bagaimana orang-orang seperti itu dapat melakukan perbuatan baik, bagaimana memberi makan orang ".
              Elena Chekalova (penulis masakan)

              ". Tidak ada sedikit pun keinginan untuk berkomunikasi secara langsung dengan genius. Mendengar suara akal tidak berguna. Komen pesakit tidak bermakna. Saya meninggalkannya semata-mata agar tuduhan minda yang lemah tidak kelihatan tidak berasas. Dia menjadi lebih yakin dalam menulis (walaupun masih karut). Ramai mungkin percaya - tidak semua orang tahu apa sebenarnya pengarangnya. Walaupun, pada pendapat saya, ia terletak di permukaan. Ram dolboy yang luar biasa, dalam satu perkataan. "
              Dmitry Zhuravlev (dejur, penulis gastronomi, pengarang kelas induk)

              Ulasan - Andrey Azarov "Cara belajar memasak"

              Pada awal tahun ini, rumah penerbitan "Mann, Ivanov dan Ferber" menerbitkan buku lain mengenai tema masakan. Kali ini pengarang buku ini adalah blogger dan pereka terkenal (talerka.ru) Andrey Azarov.
              Buku ini adalah hadiah yang sesuai untuk kedua-dua tukang masak baru dan pengguna maju. Kualiti percetakan yang menakjubkan, gambar makanan yang indah tidak akan membiarkan sesiapa pun tidak peduli. Sekiranya cadangan kami telah mendorong anda untuk membeli, pergi ke sini, dan jika tidak, teruskan membaca.

              PROS:

              • 365 resipi tradisional untuk setiap hari sepanjang tahun, yang mengambil kira musim produk dan mempromosikan makanan yang sihat. Resipi dalam buku ini bermula pada 1 Mac, dan jadi setiap hari anda akan tahu apa yang hendak dimasak, anda tidak perlu menderita penderitaan bagaimana mempelbagaikan menu dan mengejutkan orang yang anda sayangi dan rakan anda.
              • Kaedah ringkas dan ringkas untuk menyampaikan resipi - tidak lebih dari itu. Bagi mereka yang tidak memahami sesuatu, anda boleh menggunakan kod QR (diposting di setiap halaman buku), dengan mana anda akan sampai ke halaman dengan resipi video di youtube.
              • Pelbagai hidangan dari masyarakat di dunia (terdapat sekitar 50 daripadanya), mulai dari resipi yang paling mudah hingga yang kompleks. Seperti yang anda bayangkan, hidangan yang paling rumit dan "keliru" adalah masakan Perancis. Oleh itu, sebelum mencuba resipi Homeland of gourmets, kami mengesyorkan memulakan dengan sesuatu yang lebih mudah.
              • Reka bentuk buku yang tidak biasa, termasuk menembak piring "dari atas", adalah salah satu "helah" yang jelas dari buku "Cara belajar memasak".

              APA YANG TIDAK DI SINI:

              • Kandungan kalori hidangan - anda mesti meneka tentang ini sendiri. Mungkin ini betul, kerana menurut beberapa kajian oleh saintis, sistem perakaunan "harmoni" dalam kalori akan segera hilang.
              • Waktu memasak juga tidak dinyatakan, tetapi ada kelebihan yang jelas di sini - anda akan membaca resipi dari awal hingga akhir, menggunakan pengetahuan aritmetik anda untuk merancang proses memasak.

              SIAPA BUKU INI UNTUK:
              Bagi mereka yang ingin belajar memasak, yang memerlukan inspirasi untuk makan malam seterusnya, serta mereka yang tidak takut untuk bereksperimen di dapur.

              Sekiranya anda tidak memahami cara menggunakan buku, tonton video latihan (1.5 minit):

              PS Kami tidak hanya mempelajari buku "Cara belajar memasak" tentang Andrey Azarov, tetapi juga menyiapkan pai gembala yang sebenarnya. Ternyata sangat enak, kami akan segera berkongsi hasilnya di halaman majalah kami. nantikan!