Masakan kebangsaan Inggeris

Konservatisme dan pedantri Inggeris ditunjukkan bukan hanya pada penampilan dan tingkah laku, tetapi juga keunikan masakan nasional. Hidangan tradisional Inggeris mudah dan senang digunakan. Walaupun begitu, dalam masakan kebangsaan Inggeris terdapat senarai hidangan yang pasti mesti dicuba oleh mana-mana pelancong yang pernah mengunjungi "kabus Albion".

Masakan nasional di pulau ini penuh dengan tradisi. Dari segi makanan, orang Inggeris tidak mempunyai banyak khayalan dan tidak cenderung untuk bereksperimen. Mereka mempunyai pilihan khusus untuk setiap hidangan..

Sudah menjadi kebiasaan bagi orang Inggeris untuk bersarapan dengan telur dadar dengan daging atau sosej, roti bakar dengan marmalade. Sudah tentu, jangan lupa tentang bubur, yang dipanggil bubur di England. Minuman pagi yang popular adalah jus oren, teh atau kopi..

Untuk makan tengah hari, hidangan yang lebih lazat sering dimakan, misalnya, daging yang dibakar dalam adunan dengan kentang dan sayur-sayuran atau daging babi rebus dalam periuk.

Makan malam tradisional adalah daging lembu panggang. Sepotong daging dibakar di dalam ketuhar dengan bawang, kentang dan ramuan. Puding Yorkshire sangat popular di kalangan pastri. Keunikan hidangan adalah bahawa jus daging goreng dicampurkan ke dalam adunannya..

Bagi penduduk tempatan, ini benar-benar ritual. Perhatian khusus diberikan kepada minum teh. Setiap kedai menawarkan berpuluh-puluh teh yang berbeza. Ia diminum dengan plum atau susu, dengan lemon atau gula, atau sebagai minuman mandiri, menikmati aroma semula jadi dan rasa selepasnya.

Teh sering disajikan dengan sandwic dengan kepingan timun atau roti pendek, yang disebarkan dengan mentega atau jem.

Di England, teh diminum pada pukul 16.00. Ini adalah undang-undang yang tidak diucapkan dan kebiasaan lama. Restoran menyediakan meja untuk minum teh dari jam 15:00 hingga 17:00. Tradisi ini diikuti di banyak pertubuhan kuno dan elit..

Walaupun semua konservatisme, masakan kebangsaan Inggeris menawarkan hidangan menarik dan unik, senarai yang akan dibincangkan lebih lanjut.

Orang Inggeris suka pastri, yang sempurna melengkapkan ritual minum teh. Bakewell Tart adalah pencuci mulut pasta serbuk tradisional dengan lapisan biskut dan jem. Terdapat legenda mengenai penciptaan kek ini..

Menurut sumber itu, puding itu dibuat secara tidak sengaja. Ia berlaku sekitar tahun 1860 di dapur sebuah hotel. Nyonya rumah mengarahkan tukang masak untuk membakar kek, dan memberikan resipi yang tepat dengan ramuan yang dijelaskan. Tetapi tukang masak, secara tidak sengaja, menambah jem strawberi ke dalam kek, yang tidak ada dalam resipi. Beginilah rasa kek yang luar biasa..

Pasangan Wilson yang tinggal di Bakewell, setelah mengetahui resep puding, mulai membakarnya untuk dijual, melengkapkan roti di rumah mereka. Ini adalah bagaimana pai menjadi popular di seluruh negara..

Ini adalah nama pai daging. Secara tradisinya, makanan pemburu rubah adalah makanan yang dijadikan makanan ringan bersama sayur acar. Resipi klasik merangkumi pengisian daging babi dan adunan renyah yang padat.

Kejeri adalah pilihan yang baik untuk makan tengah hari dan makan malam. Prototaip hidangan ini adalah resipi tradisional India yang dipinjam oleh penjajah Inggeris, yang sedikit menyesuaikan komposisi. Bahan asas untuk Kedgeree adalah ikan, nasi, sayur-sayuran, telur, minyak, ramuan, dan kismis. Resipi mungkin berbeza bergantung pada wilayah negara..

Puding Yorkshire yang legenda adalah roti kecil. Tetapi mereka tidak digolongkan sebagai pencuci mulut, tetapi sebagai makanan pembuka selera, kerana ia mempunyai rasa masin. Mereka biasanya disajikan dengan hidangan daging, seperti daging panggang dengan kuah. Ciri khas roti adalah kerak rangup dan pengisian halus.

Herring asap adalah kegemaran orang Inggeris. Ia dimakan secara tradisional untuk sarapan pagi bersama telur, timun, lemon dan zaitun. Kepala ikan dipotong, dan ia sendiri dipotong sepanjang perut. Herring dikeringkan, asin atau sejuk. Kaedah pemprosesan inilah yang membolehkan anda mengekalkan sifat berharga dari produk dan menyampaikan rasa unik dari jenis ikan tertentu.

Haggis adalah salah satu hidangan paling popular di Scotland. Ini adalah sejenis sosej, cangkangnya yang merupakan perut kambing, dan isi dengan inti. Jantung, hati dan paru-paru domba digoreng dengan bawang, lemak babi, pelbagai rempah dan oatmeal.

Ini adalah hidangan kuno, yang pertama disebut dalam sumber bertulis adalah pada tahun 1747. Haggis secara tradisional disajikan dengan kentang tumbuk dan rutabagas (sejenis kubis). Pada masa ini di industri makanan, sosis seperti itu dibuat dalam sarung tiruan, dan daging babi digunakan untuk pengisian..

Masakan Inggeris

Karya-karya menarik Conan Doyle mengenai Sherlock Holmes secara tidak sengaja memaksa kita untuk mengaitkan masakan Inggeris tertua dengan teh hitam tradisional dan oatmeal. Tetapi sebenarnya, ia tidak terhad kepada dua hidangan ini, tetapi merangkumi puluhan yang lain. Ini termasuk puding, stik, biskut, eskalop, hidangan ikan dan daging.

Masakan kebangsaan Britain tidak dianggap enak, tetapi disebut enak, sedap dan sihat. Proses pembentukannya bermula seawal tahun 3700 SM. Tidak banyak yang diketahui mengenai produk yang popular pada masa itu. Para saintis hanya menamakan roti yang dibuat dari campuran biji-bijian, gandum dan gandum. Namun, dengan penaklukan Inggeris oleh Rom, yang bermula dari 43, semuanya berubah. Para penakluk yang terkenal dengan perayaan mereka mempelbagaikan masakan Inggeris Inggeris dengan buah-buahan dan sayur-sayuran, antaranya asparagus, epal, zucchini, bawang, saderi, lobak, dll. Dan juga membawa beberapa wain, rempah dan hidangan daging ke dalamnya.

Sementara itu, pada abad pertengahan, yang bermula pada akhir abad ke-5, roti, ikan, telur, hidangan tenusu dan daging tetap menjadi bahan utama. Walaupun yang terakhir tidak dapat dimakan semasa puasa.

Pada tahun 1497, Kerajaan Inggeris muncul di peta dunia, dengan jajahan di semua benua yang dihuni. Pilihan masakan mereka mula memberi kesan langsung kepada pembentukan masakan Inggeris. Rempah dibawa dari India - kari, kayu manis, safron, dari Amerika Utara - kentang merah. Kemudian kopi, coklat dan ais krim muncul di sini..

Secara beransur-ansur, mereka mula menonjolkan ciri-ciri daerah masakan Inggeris nasional. Hari ini, ia menggabungkan tradisi masakan Inggeris, Yorkshire, Welsh, Gibraltar, Scotland, Ireland dan Anglo-India. Ia dipengaruhi oleh iklim sederhana dan lembap di negara ini. Walaupun, walaupun kerap hujan, barli, gandum, kentang, bit gula, gandum, serta buah-buahan dan buah beri ditanam di sini. Dan mereka terlibat dalam penternakan, yang mempengaruhi tradisi kuliner negara ini.

Produk yang paling popular ada di sini:

  • daging, khususnya domba, domba, daging lembu dan daging babi. Keistimewaan masakan Scotland adalah kehadiran daging rusa, salmon, grouse hitam dan makanan ringan. Bacon disayangi di seluruh negara;
  • hampir semua ikan dan makanan laut;
  • sayur-sayuran - bayam, kubis, asparagus, timun, bawang, pasli, paprika, daun bawang (simbol masakan Wales), dll..
  • buah-buahan dan buah beri - pic, nanas, anggur, blackberry, raspberi, gooseberry, epal, lemon, dan lain-lain;
  • kekacang dan cendawan;
  • pelbagai bijirin;
  • produk susu;
  • telur;
  • rempah dan herba - rosemary, pudina, safron, kayu manis;
  • pelbagai produk tepung - roti dan pastri;
  • mustard digunakan terutamanya dari sos;
  • minuman kebangsaan - teh hitam (sejak abad ke-19, waktu minum teh tradisional ialah 17.00) dan bir (terdapat kira-kira 3000 jenis di Great Britain, yang paling popular adalah ale gelap). Juga, orang Inggeris suka koktel, kopi dan wain;
  • hidangan kebangsaan - puding.

Kaedah memasak asas di UK:

  • penaik;
  • menggoreng;
  • pemadaman;
  • memasak;
  • memanggang.

Masakan Inggeris moden pastinya merupakan salah satu yang terkaya di dunia. Sementara itu, hidangan tradisional dapat dibezakan di dalamnya, yang menjadi asasnya, iaitu:

Sarapan Inggeris biasa - kacang, cendawan, telur hancur dan sosej goreng

Daging panggang - daging lembu bakar

Beef Wellington - cendawan dan daging lembu yang dibakar dalam adunan

Shepherd's Pie - Casserole dengan daging cincang dan kentang tumbuk

Jenis pai gembala lain dengan lauk

Masakan Inggeris - hidangan kebangsaan dan tradisional

  1. Dari England dengan cinta: lima kursus masakan kebangsaan Inggeris
  2. Kepingan tortilla Inggeris
  3. Metamorfosis daging yang menghiburkan
  4. Pai dompet Shepherd
  5. Ikan dengan loghat Inggeris
  6. Sup keju dengan ayam
  7. Bagaimana upacara minum teh Inggeris

Masakan UK kelihatan cukup sederhana. Faktanya ialah di United Kingdom penekanan adalah pada kualiti produk, bukan pada kerumitan resipi. Ini memungkinkan untuk menikmati rasa makanan yang sangat baik dan semula jadi. Sos dan perasa masakan tradisional Inggeris juga agak sederhana dan digunakan untuk meningkatkan rasa semula jadi makanan daripada mengubahnya..

Semasa zaman kegemilangan Britain sebagai kuasa penjajah, masakan Inggeris sangat dipengaruhi oleh masakan negara-negara "luar negara", terutamanya India. Sebagai contoh, hidangan ayam Anglo-India - tikka masala - dianggap sebagai "hidangan nasional" Inggeris yang sebenar. Stigma "tidak imajinatif dan berat" telah wujud di sebalik masakan Inggeris, dan mendapat pengiktirafan antarabangsa hanya sebagai sarapan pagi dan makan malam Krismas tradisional. Reputasi ini diperkukuhkan terutamanya semasa Perang Dunia Pertama dan Kedua, ketika pemerintah UK memperkenalkan catuan makanan..

Masakan Inggeris mempunyai pelbagai variasi nasional dan wilayah, seperti masakan Inggeris, masakan Skotlandia, masakan Welsh, masakan Gibraltar dan masakan Anglo-India, yang masing-masing telah mengembangkan masakan daerah atau tempatan sendiri, yang kebanyakannya dinamakan sebagai makanan asal mereka, seperti seperti keju Cheshire, puding Yorkshire dan crouton keju Welsh.

Setiap wilayah bersejarah di negara ini penuh dengan banyak hidangan menarik dan enak. Penduduk Great Britain mempunyai tradisi yang mapan mengenai pengambilan makanan - sarapan pada jam 7-8 pagi, sarapan kedua (makan tengah hari) pada pukul 1 petang, pada jam 5 petang makan tengah hari ringan, atau hanya minum teh, dan pada jam 7 malam makan malam yang lengkap dan sedap. Lebih-lebih lagi, kebanyakan restoran dan kafe mematuhi jadual makan yang sama..

Pagi di United Kingdom dimulakan dengan sarapan tradisional Inggeris yang merangkumi telur goreng atau telur hancur, daging asap dan / atau sosej, kacang dalam sos tomato, roti, cendawan dan tomato. Semua ini disajikan dalam satu pinggan. Juga untuk sarapan pagi, orang Inggeris lebih suka makanan ringan, oatmeal, telur dadar, telur rebus, dan bijirin. Dari minuman - kopi atau teh hitam pekat dengan susu.

Makan tengah hari di UK adalah sandwic dengan topping seperti tuna dengan jagung dan mayonis, ham dan keju, ayam dengan kuah, atau telur dengan mayonis.

Tradisi terkenal Inggeris minum pada jam 5 petang (jam lima pagi), yang disajikan dengan roti dengan kismis seperti pai Paskah, serta jem dan krim mentega, hari ini sangat sedikit orang.

Untuk makan malam, orang Inggeris memilih sup sayur sayur (tradisional tomato), yang dilengkapi dengan sepotong roti dengan mentega. Hidangan utama yang paling digemari di United Kingdom ialah stik yang diperbuat daripada daging lembu segar dalam pelbagai tahap, mulai dari stik yang belum dimasak hingga goreng. Ngomong-ngomong, di Britain mereka memasak secara praktikal tanpa sos. Dan untuk hidangan seperti stik, mereka sama sekali tidak diperlukan: daging yang dimasak dengan betul mempunyai jus dan rasa semula jadi. Stik biasanya disajikan dengan sayur-sayuran atau kentang.

Apa hidangan Inggeris yang popular yang boleh anda cadangkan untuk orang Rusia? Seterusnya, kami akan menawarkan beberapa resipi menarik..

Dari England dengan cinta: lima kursus masakan kebangsaan Inggeris

Masakan kebangsaan Inggeris, tanpa keterlaluan, adalah salah satu yang paling konservatif di dunia. Pada masa yang sama, jauh lebih beragam dan menarik daripada kita terbiasa memikirkannya. Jadi apa yang dimakan oleh orang Inggeris upacara, selain oatmeal, daging panggang dan puding nasi??

Kepingan tortilla Inggeris

Bacon dan Cheddar Golden Tortilla adalah resipi Inggeris kegemaran yang akan disukai oleh orang yang anda sayangi. Putar 50 g mentega beku dalam pengisar untuk membuat serbuk. Masukkan 2 telur, 60 ml setiap susu dan krim, pukul bahan menjadi jisim homogen. Secara beransur-ansur memperkenalkan 2 cawan tepung yang diayak dengan 2 sudu kecil. serbuk penaik. Kacau adunan, tambahkan 375 g keju cheddar parut, 8 keping bacon cincang, sekumpulan bawang hijau cincang. Gulungkan doh ke lapisan 15 × 30 cm, potong menjadi 8 kotak, dan masing-masing menyerong. Griskan segitiga yang dihasilkan dengan kuning telur, letakkan di atas loyang dan masukkan ke dalam ketuhar yang dipanaskan hingga 220 ° C selama 15-20 minit. Pembuka selera ini disajikan dengan segera, sementara keju masih panas dan keras. Ia boleh dimakan begitu sahaja atau disajikan dengan hidangan apa sahaja dan bukannya roti..

Metamorfosis daging yang menghiburkan

Mitlof, atau roti daging, orang Inggeris biasanya memasak untuk percutian. Namun, hidangan Inggeris ini cukup sesuai untuk menu harian. Kami melalui penggiling daging 400 g daging babi dan 300 g daging lembu, tambahkan 2 ulas bawang putih. Goreng bawang dan 100 g champignon dalam minyak hingga coklat keemasan, tambahkan secubit kemangi kering. Rendam 2 keping roti putih ke dalam susu dan uli rata. Campurkan daging cincang, bawang goreng dan cendawan, roti dan susu dalam mangkuk dalam dan pecahkan 2 telur di sini. Garam dan lada secukup rasa. Kacau daging cincang dan masukkan ke dalam bentuk roti di atas loyang dengan kertas perkamen. Dari atas kami membungkusnya dengan potongan bacon, dengan berhati-hati mengeluarkan petua di bawah "roti". Taburkannya dengan rosemary kering dan letakkan di dalam ketuhar. Untuk 15 minit pertama, bakar mitlof pada suhu 200 ° C. Kemudian kurangkan hingga 180 ° C dan masak selama 60 minit lagi. Aroma menggoda akan menarik semua ahli rumah ke dapur seperti magnet.

Pai dompet Shepherd

Shepherd's Pie adalah hidangan tradisional Inggeris yang telah dimakan oleh orang Inggeris selama berabad-abad. Dan selama ini, resipi hampir tidak berubah. Walaupun kelihatan lebih seperti kaserol kentang dan bukannya pai. Rebus 1 kg kentang kupas dan sediakan kentang tumbuk dengan penambahan 2 telur, 50 g mentega, 200 g keju parut, secubit garam dan lada. Secara berasingan, kami membuat penggorengan dari 2 bawang dan 2 lobak merah. Kemudian masukkan 500 g daging domba cincang dan reneh hingga lembut. Tuangkan balang kacang hijau ke daging, tambahkan garam dan rempah secukup rasa, gaul rata. Griskan penaik dengan lemak, sebarkan separuh kentang tumbuk. Seterusnya, sebarkan daging cincang goreng secara merata. Dengan menggunakan beg pastri, letakkan kentang tumbuk yang tersisa dengan corak. Kami memanggang pai gembala di dalam oven selama 30-40 minit pada suhu 200 ° C. Resipi ini akan sangat berguna apabila anda ingin menyenangkan keluarga anda dengan sesuatu yang lazat dan tidak biasa..

Ikan dengan loghat Inggeris

Inggeris memperlakukan ikan dengan baik. Salah satu resipi Inggeris yang paling popular adalah ikan dan kerepek, atau ikan dan kerepek. Pertama, mari sediakan adunan. Kami mencampurkan segelas kefir dengan segelas tepung dan 2 telur, sehingga tidak ada ketulan. Tutup dengan tuala dan biarkan selama 30 minit. Potong 500 g fillet cod menjadi bahagian. Celupkan setiap tepung, dan kemudian celup dalam adunan. Kami menghantar kepingan ikan ke kuali yang panas dengan minyak, goreng di kedua sisi selama 5-7 minit dan letakkan di atas tuala kertas. Kami mengupas 500 g kentang, memotongnya menjadi baji. Kentang boleh digoreng atau dibakar mengikut keinginan anda. Sudah menjadi kebiasaan menghidangkan ikan dengan kerepek pada daun selada segar, atau dengan lemon. Walaupun hidangan ini bukan yang paling berguna, kadang-kadang tidak ada salahnya memanjakan orang yang anda sayangi dengannya..

Sup keju dengan ayam

Sup di England juga dimakan dengan rela hati, terutama jika ia adalah sup keju dengan ayam. Rebus 400 g fillet ayam di dalam air masin terlebih dahulu, sejukkan dan potong dadu kecil. Tumis 100 g daun bawang dalam kuali, masukkan ayam dan goreng hingga kekuningan. Rebus sup ayam sehingga mendidih, tuangkan 150 g beras gandum panjang ke dalamnya, turunkan sekumpulan pasli yang diikat dengan benang dan masak dengan api kecil selama 10 minit. Kemudian masukkan fillet ayam dengan bawang, dan keluarkan sekumpulan pasli. Masukkan ke dalam periuk 300 g keju salai sosis parut dan gaul rata. Sekiranya gourmets rumah anda tidak mempunyai prasangka tentang keju biru, jangan ragu untuk menambahkannya juga. Apabila keju cair, angkat sup dari api. Penduduk Foggy Albion, seperti orang lain, tahu bagaimana menjaga kehangatan dalam cuaca sejuk. Dan resipi mereka boleh diterima pakai dengan mudah!

Waktu minum teh: tradisi Teh Jam Lima

Apa itu minum teh Inggeris? Ini adalah teh susu yang tidak berubah-ubah, set teh cina halus, kuih-muih kecil, taplak meja berkanji putih, kerusi berlengan yang selesa dan perbualan yang santai. Ini adalah jam lima petang...

Bagaimana upacara minum teh Inggeris

Dalam upacara minum teh Inggeris, selalu ada beberapa perincian penting yang diperhatikan dengan ketat:

  • Hidangan dari satu set - sepasang teh, teko, jag untuk air mendidih, kendi susu, piring pencuci mulut, garpu, pisau dan sudu teh, saringan dengan dudukan, mangkuk gula (dengan gula halus), tongkat, dan penutup wol untuk teko (teh- selesa).
  • Meja teh, yang boleh terletak di ruang tamu di dekat perapian atau di kebun, jika cuaca memungkinkan;
  • Alas meja klasik, putih atau biru, tanpa corak.

Setiap tetamu memilih jenis tehnya sendiri, selepas itu pembuatan bir bermula. Teko itu dibilas dengan air panas, dan 1 sudu daun teh dituangkan untuk setiap tamu. Daun teh dimasukkan selama sekitar lima minit, setelah itu segera dituangkan ke dalam cawan, dan air mendidih ditambahkan ke dalam cerek. Selepas pembuatan bir kedua, teko ditutup dengan kotak kecil. Orang Inggeris minum teh panas.

Menurut etika teh Inggeris, semestinya terdapat beberapa jenis teh di atas meja, biasanya dari jam 8 hingga 10. Semasa pembuatan bir sedang berlangsung, makanan ringan disajikan, di antaranya penemuan John Sandwich bukanlah yang terakhir. Ini adalah sandwic yang terdiri daripada dua keping roti, dan di dalamnya terdapat ham, coklat atau jem. Adalah selesa untuk memanaskan sandwic seperti itu.

Tidak biasa minum teh dengan lemon di England, disebut "teh dalam bahasa Rusia", tetapi banyak orang minum teh dengan susu. Susu atau krim dituangkan ke dalam cawan, sementara teh sedang membancuh, 2-3 sudu besar. Susu harus dipanaskan, tetapi tidak direbus. Teh dituangkan dari atas. Jam pasir kadang-kadang digunakan untuk mengawal masa..

Tidak mungkin membayangkan minum teh tanpa perbualan. Minum teh di rumah dianggap sebagai acara sosial, begitu banyak perhatian diberikan pada peraturan organisasinya. Pada abad ke-19 Inggeris, perhatian khusus diberikan kepada penerimaan tetamu. Seorang suri rumah yang baik harus menguasai semua kehalusan etika teh. Organisasi minum teh dari menghantar jemputan untuk melakukan perbualan dianggap tanggungjawab tuan rumah. Seperti sebelumnya, dan sekarang, dia mesti bertemu dengan tetamu agar mereka merasa seperti di rumah dan merasakan pentingnya dan keinginan lawatan mereka untuk tuan rumah..

Kami berharap masakan kebangsaan Inggeris dibuka untuk anda dari sudut yang tidak dijangka, dan kotak resipi kediaman anda telah diisi semula dengan perkara baru yang menarik. Selera makan dan kesan masakan yang cerah!

10 hidangan untuk dicuba di England

Makanan Inggeris Khas tidak banyak memberi kesan kepada kebanyakan orang, dan Makanan Inggeris Tradisional cenderung dikaitkan dengan Oatmeal Sir yang terkenal!.

Pelancong sering mengehadkan diri mereka untuk makan di tempat yang fokus pada tradisi masakan negara lain, dan dengan cepat menyimpulkan bahawa masakan tempatannya sederhana dan tidak mencukupi. Walau bagaimanapun, pelancong yang ingin tahu apa makanan yang patut dicuba di England pasti akan menemui banyak hidangan kebangsaan yang terkenal dan lazat..

Sebilangan dari mereka mungkin kelihatan sederhana pada pandangan pertama, tetapi agak tidak biasa pada kenalan yang lebih dekat. Sorotan menarik dari England moden adalah gabungan tradisi konservatif dengan budaya India yang meriah, yang tercermin dalam masakan.

Fish and chips

Ikan dan kentang goreng, atau "ikan dan kerepek" - hidangan Inggeris yang paling popular dan terkenal hari ini.

>>> Sewa kereta di Eropah. Rahsia untung sewa, ciri dan perampasan hidup Fish and Chips adalah makanan segera pertama yang mula dihantar ke rumah anda di England. Ia berlaku pada tahun 1935.

Hidangan yang terkenal tidak lebih daripada ikan dan kentang goreng dalam minyak lemak babi atau sayur-sayuran. Keistimewaan memasak adalah penggunaan adunan khas yang disediakan dengan penambahan bir atau bir Inggeris.

Cod muncul dalam resipi tradisional, tetapi sekarang orang Inggeris sering menggantinya dengan haddock, pollock, halibut, dan flounder. Di beberapa restoran, anda juga boleh mencuba ikan dan kerepek yang tidak biasa, yang siap dipesan, jika anda memilih jenis ikan kegemaran anda dari kisaran.

Puding stik dan buah pinggang

Sebutan pertama hidangan kebangsaan yang terkenal ini bermula pada abad ke-19. Pada masa itulah bermacam-macam variasi puding, cukup tradisional bagi England, mulai muncul. Kemudian dia tidak dikaitkan dengan hidangan pencuci mulut, tetapi merupakan makanan lazat khas Inggeris untuk orang biasa..

Steak dan puding buah pinggang yang terkenal di England dibuat dari potongan daging lembu cincang dan potongan buah pinggang domba atau daging babi. Doh berasaskan lemak babi dicampur dengan bahan daging, bawang dan sedikit kaldu tulang. Hidangan dikukus selama kira-kira 4 jam. Masukkan kentang tumbuk, sayur-sayuran dan puding di atas pinggan. Hidangkan makanan panas.

Hidangan ringkas namun popular ini membolehkan anda mendapatkan idea mengenai pilihan masakan orang Inggeris biasa yang hidup beberapa abad yang lalu..

Pai babi Leicestershire (pai daging babi Melton Mowbray)

Leicestershire Pork Pie yang terkenal adalah makanan tradisional Inggeris yang berasal dari Leicestershire, Melton Mowbray.

Hidangan ini secara rasmi diiktiraf sebagai warisan masakan di rantau ini dan disediakan mengikut resipi yang ditentukan dengan ketat. Negara ini bahkan mempunyai organisasi khas Melton Mowbray Pork Pie Association, yang mengawal pengeluaran dan pengedaran pai ini..

Sebelum menjadi salah satu hidangan kebangsaan di England, pai daging babi Melton Mowbray adalah makanan biasa dalam diet pekerja biasa. Pai yang tidak biasa baginya datang ke meja bangsawan pada abad ke-18, setelah orang-orang bangsawan merasa lapar semasa perburuan dan tidak jemu merasakan makanan para pelayan. Rasa kenyang dan rasanya dihargai, dan dengan sedikit perubahan resipi kek terkenal ini dapat bertahan hingga ke hari ini..

Pengisian khas untuk daging babi Melton Mowbray adalah daging babi cincang halus, yang kemudian dibungkus dengan doh yang diuli air. Kuih tradisional dibakar tanpa menggunakan bentuk khas dan karenanya ia kelihatan agak tidak teratur dan tidak sedap dipandang. Secara luaran, ia menyerupai mentol, mengembang ke bawah.

Menariknya, untuk penyediaan hidangan terkenal ini, orang Inggeris hanya mengambil daging babi yang paling segar dan semula jadi, yang ditanam tanpa menambahkan antibiotik dan bahan tiruan pada makanan..

Toad di lubang / Sosej Toad

Walaupun namanya tidak biasa, katak tidak termasuk dalam makanan khas Inggeris ini. Tidak diketahui dengan pasti mengapa negara itu mula menyebutnya seperti itu. Ada juga yang mengatakan bahawa nama yang ingin tahu itu disebabkan oleh jenis sosej yang kelihatan sedikit dari celah-celah dalam adunan..

Sebutan pertama mengenai hidangan Inggeris yang popular ini bermula pada pertengahan abad ke-18. Kemudian, tidak sosej ditambahkan ke Toad di lubang, tetapi daging, termasuk merpati yang dipetik keseluruhan. Salah satu resipi yang tidak biasa ini disebut "Doves in a Mink".

Hari ini, Toad in the hole mengambil sosis babi dan membakarnya dalam adunan yang dibuat dari resipi puding Yorkshire. Hidangannya ternyata subur, ringan dan sangat sedap! Ia dihidangkan ke meja bersama sayur-sayuran dan sos bawang. Mana-mana pelayan wanita Inggeris boleh memasak makanan khas Inggeris di dapur mereka.

Kedgeree

Kedgeree boleh dikaitkan dengan masakan Inggeris yang tidak biasa, yang sejarahnya sangat berkaitan dengan tradisi masakan kebangsaan India. Dipercayai bahawa kichari dijadikan dasar di Inggris - nasi rebus dengan penambahan rempah dan sayur-sayuran yang digoreng dalam minyak..

Keaslian hidangan ini yang diketahui oleh setiap orang Inggeris terletak pada bagaimana masakan Inggeris yang konservatif telah mengubah hidangan budaya yang jauh dan asing "untuk dirinya sendiri" - sehingga hari ini ia telah menjadi biasa dan tidak asing lagi.

Hanya nasi, sayur-sayuran dan rempah yang tersisa dari kichari asli di Kedgeree. Orang Inggeris mempelbagaikan hidangan popular dengan menambahkan kepingan ikan rebus (biasanya haddock), pasli, telur rebus, krim dan kismis.

Hingga kini, tidak ada resipi nasional untuk Kedgeree, sehingga di Inggris dapat dicuba dengan berbagai jenis ikan (tuna, salmon) dan sayur-sayuran. Kejeri khas biasanya disajikan panas, biasanya untuk sarapan atau makan tengah hari..

Sup sup

Seperti namanya, makanan tradisional Inggeris ini dibuat dengan makanan yang sangat luar biasa. Dipercayai bahawa sup ekor terkenal diciptakan pada abad ke-17 di London East End oleh pendatang dari Perancis dan Flanders. Mereka menggunakan bahan-bahan untuk menyediakan makanan yang mereka mampu.

Masakan dari pelbagai negara di dunia menawarkan untuk mencuba variasi sup Oxtail mereka. Ia disediakan di Jerman, Sepanyol, Itali dan negara-negara lain..

Proses pembuatan sup yang popular biasanya bermula sehari sebelum dihidangkan. Ekor cincang digoreng, kemudian ditambahkan ke dalam sup sayur dan rebus selama 3 jam. Kemudian kuali diletakkan di dalam peti sejuk semalaman untuk membuang lapisan lemak beku pada waktu pagi. Keesokan harinya, sebelum makan, sup itu dihangatkan. Kadang kala tepung yang dicampurkan dengan kaldu panas ditambahkan untuk menebal. Terdapat variasi resipi dengan sherry atau wain.

Sup ekstrak adalah klasik sebenar masakan kebangsaan Inggeris tradisional. Ia cukup berlemak dan memuaskan dan pasti patut dicuba. Hari ini, hidangan ini begitu popular di England sehingga dihasilkan dalam makanan dalam tin dan dijual di hampir setiap kedai..

Maska tikka ayam

"Ayam tikka masala" mungkin hidangan paling popular di England moden, yang boleh dikaitkan dengan warisan masakan kebangsaan.

Pada tahun 2001, Setiausaha Luar Negeri Britain, Robin Cook menyebut Ayam tikka masala sebagai "hidangan nasional Inggeris sejati" yang paling baik menggambarkan ciri-ciri negara..

Masih ada kontroversi mengenai asal usul makanan yang terkenal dan popular ini. Ada yang berpendapat bahawa ia berasal dari India, sementara yang lain percaya bahawa ia pertama kali dicuba di UK. Bagaimanapun, hari ini hidangan ini sangat terkenal dan popular bukan sahaja di kalangan orang Inggeris sendiri, tetapi juga di kalangan penduduk negara lain..

Ayam tikka masala adalah kepingan kecil ayam yang dicelupkan ke dalam sos masala tomat, krim, kari dan rempah lain sebelum disajikan. Sebelum itu, daging ayam diasinkan dalam rempah dan yogurt, dan kemudian dipanggang di tandoor, oven khas brazier.

Makanan hanya dihidangkan panas. Di beberapa restoran, bukannya tikala masala Ayam biasa, anda boleh mencuba pelbagai jenis hidangan terkenal ini, yang dibuat dengan domba, ikan atau bahkan paneer (keju India).

Panggang Ahad

Bagi orang Inggeris, panggang Ahad adalah lebih daripada sekadar makanan Ahad yang biasa dan terkenal. Ini adalah tradisi yang telah dihormati di negara ini sejak abad ke-18, ketika orang-orang taat, menghadiri kebaktian gereja dan berkumpul setelah mereka untuk makan malam keluarga..

Sunday roast adalah hidangan Inggeris terkenal yang disajikan di kompleks dengan beberapa ramuan sekaligus. Bahan utama adalah daging bakar, ayam atau kambing, tetapi daging lembu, daging babi, itik dan ayam belanda juga popular.

Daging disajikan dengan kentang panggang atau kentang tumbuk dan sayur-sayuran rebus, bakar atau rebus lain (wortel, pucuk Brussels atau kembang kol, kacang hijau, kacang polong). Selalunya hidangan itu dilengkapi dengan parsnips panggang, rutabaga atau puri lobak.

Tetapi ramuan yang paling penting dalam panggang tradisional Ahad, tanpanya tidak masuk akal untuk merasakan makanan, adalah saus kuah, atau, lebih mudah, kuah. Ia berdasarkan jus yang dikeluarkan semasa membakar. Sayuran goreng atau cincang halus juga ditambahkan ke dalam sos..

Bergantung pada daging yang dipilih, set komponen lain dari hidangan juga berbeza-beza. Jadi, adalah kebiasaan untuk menyajikan sos dan jeli kismis merah untuk kambing, puding Yorkshire dan mustard untuk daging lembu, dan sosej, kranberi dan sos roti untuk ayam..

Kubis panggang dan kentang (Bubble and squeak)

Terjemahan literal "Bubble and squeak" - "bubble and squeak" - agak lucu dan boleh menimbulkan kekeliruan. Nama hidangan Inggeris yang tidak biasa dijelaskan oleh fakta bahawa dalam proses memasak kubis, bunyi gurgles air (gelembung) dan "melengking" dipancarkan.

Bubble and squeak adalah variasi sarapan Sabtu yang enak. Bahan utama dalam makanan Inggeris yang terkenal ini adalah kentang goreng atau rebus, yang dibungkus dengan daun kubis rebus sejuk dan kemudian digoreng dalam pinggan cetek..

Bahan khas lain adalah daging sejuk, seperti kacang polong, kubis Brussels, lobak merah dan sisa sayur-sayuran lain dari kentang goreng tradisional..

Hidangan yang tidak biasa dibumbui dengan garam dan lada sehingga ternyata agak pedas sebagai hasilnya. Idea sarapan yang luar biasa, bagaimanapun, orang Inggeris ini mempunyai!

Trifle

Sukar untuk membayangkan masakan tradisional Inggeris tanpa sedikit - pencuci mulut yang terkenal di dunia. Ini pertama kali disebut dalam buku masakan yang sudah ada pada abad ke-16! Sejak masa itu, resipi kemanisan yang terkenal dan popular sekarang ini telah diubah dan ditambah lebih dari satu kali..

Trifle pada mulanya adalah krim dengan gula, halia dan air mawar. Kemudian orang Inggeris mula menambahkan telur, doh, jeli atau jus buah ke dalam bahan-bahan ini. Dalam versi moden, pencuci mulut yang terkenal disediakan dalam bentuk lapisan dari biskut (sering direndam dalam alkohol), kastard, krim disebat, jeli, buah-buahan dan buah beri (raspberi, strawberi, blueberry). Bahasa Inggeris tradisional disajikan dalam mangkuk berpisah atau dalam mangkuk pencuci mulut bersaiz sederhana. Mustahil untuk menolaknya!

Scotland dan Amerika Syarikat Selatan mempunyai variasi hidangan popular mereka sendiri. Di England, hadiah kecil adalah makanan tradisional Krismas.

Apa lagi yang orang Inggeris suka makan

Sekiranya anda berusaha untuk mencuba semua hidangan masakan Inggeris yang paling popular dan biasa, maka anda akan segera menyedari betapa menakutkan tugas ini.!

Jadi, anda pasti perlu memberi penghormatan kepada hidangan kebangsaan yang terkenal seperti:

  • Cornish pasty - pai yang diisi dengan daging, sayur-sayuran atau buah-buahan;
  • Puding roti dan mentega - hidangan khas yang dibuat dari roti mentega yang dibakar di bawah telur dan krim masam;
  • Titik Titik - kismis dan puding buah kering;
  • Puding Hitam - sosej yang terbuat dari darah babi, lemak babi dan oatmeal dengan rempah;
  • Lancashire Hotpot - Domba yang dibakar dengan sosej darah dan kentang
  • Pai gembala - kaserol kentang dengan domba cincang;
  • Laverbred - pes seperti jeli yang terbuat dari alga Welsh merah.

Dan ini bukan senarai keseluruhan hidangan yang tidak biasa dan lazat yang dihasilkan oleh orang Inggeris. Secara ringkas, ada sesuatu yang mesti dicuba!

Masakan Inggeris

Masakan Inggeris tidak boleh disebut gourmet. Ia ringkas dan memuaskan. Ketahui lebih lanjut mengenai masakan Inggeris.

Bahasa Inggeris

Resipi menarik untuk scone yang lazat, rapuh dan sangat cheesy dengan bawang hijau! Sedap dan ringkas, tiada masalah! Disyorkan untuk penggemar keju di tempat pertama!

Telur hancur yang sangat sedap diperoleh jika anda memasaknya dalam gaya Inggeris. Di sini, selain telur, tomato, cendawan, kacang dalam sos tomato, sosej dan daging asap. Bacon menambah rasa berasap untuk semua bahan. Cubalah, memang sedap!

Pencuci mulut Inggeris "Banoffee pie" mendapat namanya dari gabungan dua perkataan: "pisang" dan "toffee", iaitu karamel lembut. Banoffi adalah kegembiraan syurga, bukan pencuci mulut! Pisang wangi di atas bantal susu pekat rebus, ditutup dengan awan udara disebat krim di atasnya. Saya mencadangkan pencuci mulut yang ringkas, tetapi tidak kurang enak tanpa dibakar, yang akan memukau semua orang, tetapi tidak menghabiskan banyak masa anda, tetapi hanya setengah jam.

Apple crumble boleh diklasifikasikan sebagai pencuci mulut cepat yang memerlukan minimum makanan..

Resipi cheesecake tanpa roti bakar sangat mudah, yang sangat menarik. Cheesecake adalah kek yang diperbuat daripada keju krim lembut atau keju kotej. Pengisian yang disediakan dicurahkan ke atas biskut dan kek mentega. Sebelum dihidangkan, cheesecake mesti berada di dalam peti sejuk selama beberapa jam. Hasilnya adalah pencuci mulut yang sangat halus dan lapang yang dapat mengatasi pesaing mana pun..

Sekiranya anda belum biasa dengan resipi sup ayam ini dengan nasi dan keju krim, segera ke dapur.

Puding Yorkshire tradisional tidak seperti puding biasa dalam pemahaman kita tentang hidangan dengan nama itu. Ini adalah adunan tanpa gula yang dibakar dari tepung, telur dan susu. Tetapi ada rahsia untuk membuat puding Yorkshire yang membuatnya lembut di bahagian dalam dan renyah di luar. Buat enam roti puding sesuai dengan resipi ini, dengan benar mengikuti teknologi, dan mereka pasti akan menjadi "betul" dan enak.

Sup pekat, aromatik dan sangat memuaskan ini dengan daging lembu, daging cincang, kacang dan sayur-sayuran lebih menyerupai rebusan daripada sup secara konsisten. Sebagai tambahan, sup itu mendapat namanya dari perkataan Inggeris "stu", yang bermaksud hidangan seperti rebusan. Sup stu adalah makanan utama orang Skotlandia dan Ireland kerana suatu sebab. Memang, di bahagian-bahagian ini sejuk dan berangin hampir sepanjang masa sepanjang tahun, dan sup seperti itu akan menenangkan dan menghangatkan sesiapa sahaja.

Keju scone adalah pastri buatan sendiri yang enak dan enak yang dibuat dari adunan dengan banyak keju. Scone disediakan dengan mudah, semasa memanggang doh naik dengan baik dan mempunyai struktur berjalur besar setelah selesai. Dan apa rasa mega-keju semasa memanggang - kata-kata tidak dapat disampaikan!

Kek Inggeris untuk teh Ahad - ini adalah nama kek yang lazat, halus dan sangat wangi ini dengan buah-buahan manisan dan kacang hazel. Dari pengalaman peribadi, saya hanya dapat menambah bahawa muffin Inggeris sangat sesuai dengan teh dengan kopi Itali..

Pencuci mulut Inggeris "Lemon Curd" adalah sejenis kastard dengan jus lemon dan bukannya susu. Krim dengan rasa manis dan masam ringan yang sangat menyenangkan dan aroma lemon yang sangat baik. Krim ini akan melengkapkan rasa manis dan menjadikannya enak.!

Beef Wellington - daging lembu tenderloin yang dipanggang dengan cendawan dalam pastri puff - adalah klasik masakan Inggeris yang benar, hidangan perayaan yang telah mengejutkan semua orang dengan penampilan dan rasanya selama berabad-abad. Resipi yang layak untuk hidangan panas untuk meja Tahun Baru dan cuti lain!

Chocolate fudge (English fudge) adalah makanan istimewa yang kaya dengan rasa cerah, sangat popular di Amerika, pencuci mulut tanpa penaik. Awas: tinggi kalori! Tetapi sangat sedap!

Hanya setengah jam - dan sarapan yang paling asli dari produk termudah akan berada di atas meja! Ini adalah variasi pada hidangan "katak di cerpelai" Inggeris, di mana adunan itu retak dengan indah semasa memanggang, membentuk bakul lapang di sekitar pengisian..

Scone adalah pastri yang enak dan sederhana, yang merupakan potongan kue rata dalam versi tradisional menjadi segitiga. Scone manis dan sedap. Hari ini kita akan menyediakan scone manis dengan potongan kurma, yang akan menjadi makanan istimewa untuk minuman panas dan sejuk. Resipi untuk scone ini tidak memerlukan banyak masa dan kemahiran masakan khas, jadi jangan ragu untuk memasak!

Biskut scone yang indah disajikan dengan selesa untuk sarapan dengan jem atau krim disebat.

Pencuci mulut Inggeris yang lembut dengan pisang, susu pekat dan krim disediakan tanpa menggunakan ketuhar dan dapur. Produk yang berpatutan dan penyediaan mudah dengan hasil yang luar biasa. Pencuci mulut pisang "Banoffi" sama sekali tidak bergula, tentu saja tinggi kalori, tetapi semua orang, tanpa pengecualian, akan menyukainya. Rasanya tidak dapat dilupakan! Cuba!

Lemon cream atau lemon curd adalah pencuci mulut Inggeris yang cerah dan cerah yang sesuai dengan penkek tipis, pastri choux, sebagai pengisian untuk tart dan tartlets, serta interlayer untuk lapisan kek.

Saya dengan senang hati berkongsi dengan anda satu lagi resipi saya. Daging lembu berair Wellington. Resipi saya sedikit berbeza dari yang asli - kerana ia lebih berpatutan. Dan tentu saja, tidak kurang enak.

Pai Shepherd adalah hidangan tradisional Inggeris. Ini adalah kentang panas dan daging cincang yang sangat enak dan berair untuk seisi keluarga. Sesuai untuk makan tengah hari keluarga atau makan malam yang menarik, dan juga untuk meja perayaan. Tidak memerlukan banyak masa, cepat dan senang disiapkan. Ini adalah kaedah yang baik untuk menggunakan puri semalam dan membuat makanan yang lazat dan memuaskan..

Hari ini saya ingin berkongsi resipi untuk menghancurkan dengan zucchini. Selalu akan berisi serbuk tepung, di mana pengisian boleh diletakkan.

Telur Scotland adalah hidangan Inggeris. Ini terdiri daripada telur rebus di dalam daging cincang, goreng dalam serbuk roti. Hidangan yang sangat baik untuk sarapan dan meja perayaan.

Roti pastri serat Inggeris telah mendapat pengiktirafan dari hostes kami, dan untuk alasan yang baik - scone sangat bagus untuk sarapan atau hanya untuk minum teh. Resipi Scones dengan bawang, walnut dan biji jintan adalah salah satu kegemaran saya.

Entah bagaimana saya menjumpai resipi roti coklat seperti itu, dan semua pastri, di mana terdapat banyak coklat, selalu menjadi kegemaran saya. Kenyataan bahawa roti ini dibakar dari adunan ragi tidak menghalang saya, sebaliknya, saya lebih ingin mencuba makanan yang dibakar ragi dengan coklat. Hasilnya membuat saya sangat gembira, roti sangat luar biasa!

Scone adalah roti tanpa gula Inggeris yang diperbuat daripada adunan tanpa ragi. Ia bagus untuk sarapan atau minum teh yang lain..

Resipi lazat untuk membuat puding roti dengan kesemek. Penambahan krim Inggeris semasa menghidangkan memberikan daya tarikan istimewa pada hidangan..

Kek Paskah buatan rumah adalah kebanggaan setiap suri rumah pada hari cuti. Kami menawarkan masa ini untuk mencuba resipi tradisional untuk kek Paskah Inggeris.

English Shepherd's Pie, walaupun namanya, adalah kaserol kentang tumbuk dan daging cincang yang enak dan memuaskan.

Sandwic sederhana dan sangat mewah.

Dalam rebusan tradisional Inggeris dengan kentang, tiram sering digunakan (dulu lama, harganya murah), dan hidangan itu mempunyai rasa dan aroma yang pelik. Dengan menggantikan tiram dengan ikan bilis, kita mendapat hidangan yang serupa. Bagi mereka yang tidak begitu menyukai ikan bilis, mereka akan mendidih dan tidak akan terasa sama sekali. Walau bagaimanapun, anda boleh melangkau ikan bilis. Tetapi anak domba mesti muda.

Pai Shepherd, sebenarnya bukan pai, tetapi kaserol daging yang enak dengan kentang tumbuk. Untuk pai ini, anda boleh mengambil daging cincang, atau keseluruhan kepingan daging. Kentang tumbuk disediakan dengan cara tradisional.

Hancurkan dengan pir dan plum - pencuci mulut kek buah yang ringkas dan lazat yang diperbuat daripada serpihan pasir yang renyah dengan serpihan kelapa dan oatmeal, dibakar dengan isi buah yang berair.

Crumble adalah pencuci mulut tradisional Inggeris, yang merupakan buah panggang atau beri yang dihiasi dengan serbuk pastri shortcrust.

Hari ini kita akan menyiapkan teh grog dengan rempah - minuman untuk orang dewasa yang memanaskan badan pada musim sejuk dan memberikan mood yang baik. Masih, kerana mengandungi alkohol. :) Dasar grog mengikut resipi ini adalah teh yang kuat, yang diseduh dengan cengkih dan kayu manis, dan kemudian dicampurkan dengan jus lemon dan rum atau cognac. Ternyata sangat wangi!

Pai Shepherd - resipi untuk hidangan Inggeris kebangsaan. Pai gembala disediakan tanpa adunan, hanya daging tanah dan kentang tumbuk yang menjadi komponen utama hidangan ini.

Roti Inggeris yang cukup manis disajikan dengan teh. Terdapat banyak pilihan pengisian untuk membuat scone, tetapi scone dengan epal dianggap paling popular..

Plum crumble - sejenis buah pintal yang dipenuhi meringue dari Britain sebelum perang.

Pada percutian, belai orang yang anda sayangi dengan menyediakan sarapan pagi yang spektakuler, enak dan enak dalam gaya Inggeris - scone kentang kemerah-merahan dengan salmon salai, herba dan telur orak yang paling halus.

Crumble adalah pencuci mulut yang luar biasa: banyak pengisian berair di bawah serpihan serbuk emas dari pastri serbuk.

Sos sawi ini sesuai dengan daging dan ayam..

Scones adalah roti pastri serat kecil Inggeris yang secara tradisional disajikan oleh orang Scots dan Inggeris untuk sarapan. Saya membuat scone dengan bacon, keju dan dill.

Nama pencuci mulut makanan dalam terjemahan adalah sedikit, dan sebenarnya, kerana anda boleh membuatnya dari apa yang anda ada di dalam peti sejuk anda. Sebagai rujukan, trifle adalah pencuci mulut Inggeris yang terdiri daripada lapisan: kepingan muffin, buah, puding, krim disebat, jeli. Dalam sumber yang berlainan, terdapat resipi yang menggunakan jeli, anggur (bukan minuman keras), meringue sebagai hiasan, dan banyak lagi. Dan saya memutuskan untuk menjadikan diri saya satu perkara yang agak mudah dan agak berguna. Dan tentu saja dengan strawberi, adalah dosa untuk tidak merebut masa ini.

Kue roti halia dan roti halia adalah simbol Krismas yang sama di Eropah kerana kami mempunyai salad Olivier pada Tahun Baru. Mereka disiapkan di rumah, dijual di kedai-kedai dan di pasar Krismas, dan diberikan kepada rakan dan keluarga. Tetapi walaupun roti halia digemari oleh semua orang Eropah, ia berasal dari England. Cuba kuki roti halia untuk Tahun Baru!

Serbuk pasir rangup dan keju kotej yang paling halus dan pengisian epal. Pencinta barangan bakar yang curd akan menghargai makanan yang sedap ini. Rasanya enak dan sejuk.

← Sebelumnya | Seterusnya →

Crumble adalah pencuci mulut tradisional Inggeris, yang merupakan buah panggang atau beri yang dihiasi dengan serbuk pastri shortcrust.

Nama pencuci mulut makanan dalam terjemahan adalah sedikit, dan sebenarnya, kerana anda boleh membuatnya dari apa yang anda ada di dalam peti sejuk anda. Sebagai rujukan, trifle adalah pencuci mulut Inggeris yang terdiri daripada lapisan: kepingan muffin, buah, puding, krim disebat, jeli. Dalam sumber yang berlainan, terdapat resipi yang menggunakan jeli, anggur (bukan minuman keras), meringue sebagai hiasan, dan banyak lagi. Dan saya memutuskan untuk menjadikan diri saya satu perkara yang agak mudah dan agak berguna. Dan tentu saja dengan strawberi, adalah dosa untuk tidak merebut masa ini.

Membuat puding nasi dengan sos strawberi adalah mudah, dan semua ahli keluarga, termasuk yang kecil, akan menyukai sarapan yang lazat ini. Ini adalah pencuci mulut yang sempurna, makanan yang enak dan enak. Terdapat banyak pilihan untuk puding nasi, dengan pelbagai kombinasi ramuan dan kaedah memasak. Cuma rasanya yang enak tetap tidak berubah.

Puding, stik, daging panggang, muffin, eggnog, punch - ini semua hidangan Inggeris. Resipi masakan Inggeris telah menyerap sebilangan produk dan tradisi memasak orang-orang dari Empayar Inggeris yang dulu sangat luas. Mungkin yang paling dipengaruhi oleh India adalah masakan Inggeris. Resipi Inggeris juga sangat sesuai. Ia juga perlu disebut sarapan Inggeris yang terkenal, dan sup Inggeris yang terkenal dengan masakan Inggeris. Resipi dengan gambar hidangan Inggeris sesuai untuk memasak.

Semua hak atas bahan-bahan di laman web www.RussianFood.com dilindungi sesuai dengan undang-undang yang berlaku. Untuk sebarang penggunaan bahan laman web, diperlukan pautan hiper ke www.RussianFood.com.

Pentadbiran laman web tidak bertanggungjawab atas hasil penerapan resipi masakan, kaedah penyediaannya, saranan masakan dan lain-lain, pengoperasian sumber-sumber yang digunakan untuk meletakkan pautan hiper, dan untuk kandungan iklan. Pentadbiran laman web mungkin tidak berkongsi pendapat penulis artikel yang disiarkan di laman web www.RussianFood.com

Laman web ini menggunakan kuki untuk memberi anda perkhidmatan terbaik. Dengan terus berada di laman web ini, anda bersetuju dengan dasar laman web mengenai pemprosesan data peribadi. SAYA SETUJU

Keistimewaan masakan Inggeris kebangsaan

Tetapi jenis makanan apa yang dianggap tradisional Inggeris? Pada asasnya, masakan Inggeris berdasarkan hidangan daging lembu, domba, daging babi, ayam dan ikan, dengan penambahan tepung, mentega dan telur. Kentang dan sayur biasanya dijadikan lauk untuk hidangan utama. Ini tidak bermaksud bahawa masakan Inggeris tradisional sangat canggih - biasanya, hidangan Inggeris mudah dan bersahaja. Tidak seperti negara jiran Perancis, makanan di Great Britain tidak bertujuan untuk memberikan rasa dan rasa estetik, melainkan melakukan fungsi utiliti semata - untuk menyuburkan perut.

Hidangan Inggeris yang paling biasa adalah:

- semua jenis sandwic (sebagai peraturan, ini adalah sandwic dari dua kepingan roti segitiga dengan isian sandwic di antara mereka, berperisa murah hati dengan mayonis);

- "ikan dan kerepek" terkenal di dunia (fillet ikan yang dilapisi tepung roti goreng dengan hiasan cuka malt);

- Pelbagai jenis pai yang diisi, seperti cornish pasty - pai puff yang diisi dengan kepingan daging, kentang dan wortel;

- makan malam panggang;

- Puding Yorkshire;

- Pencuci mulut Inggeris termasuk adunan biskut berlapis trifl dengan kastard, jus buah atau jeli dan krim disebat.

Masakan Inggeris tradisional

Bubble and squeak

Beberapa hidangan tradisional Inggeris mempunyai nama yang agak pelik, misalnya, "Bubble and squeak", yang bermaksud "gurgle and squeak". Hidangan ini adalah inti pati bahasa Inggeris: hidangan ini disediakan dari sisa-sisa makanan tengah hari Ahad tradisional (Sunday roast). Untuk makan tengah hari Ahad di rumah Inggeris, "karat" yang disajikan secara tradisional - sebilangan besar daging yang dibakar di dalam ketuhar (lihat di bawah). Makan tengah hari dilengkapi dengan kentang panggang dan sayur-sayuran rebus (kubis, wortel, brokoli, kubis Brussels, kacang hijau), serta puding Yorkshire dan sos daging kental tradisional yang dikenali sebagai kuah. Segala sesuatu yang tersisa dari makan tengah hari Ahad tidak dibuang oleh orang Inggeris yang bersemangat, tetapi pada hari Isnin mereka dicincang menjadi kepingan kecil, dituangkan dengan telur dan digoreng dalam kuali - sesuai dengan resipi sederhana bahawa gelembung dan squeak hidangan tradisional Inggeris dibuat.

Dari mana nama yang tidak biasa itu berasal? Terdapat 2 versi penampilannya: yang pertama mengatakan bahawa namanya gelembung dan mencicit berhutang namanya kepada gurgling dan squeak yang tidak dapat dielakkan yang menyertai proses menggoreng dalam kuali. Tetapi ada versi lain yang jauh lebih asli: hakikatnya adalah bahawa bahan wajib gelembung dan squeak adalah kubis, akibatnya, semasa pencernaan, perut tidak dapat dielakkan mula-mula menggelegak, dan kemudian gas terbentuk, menyebabkan bunyi yang serupa dengan squeak. Oleh itu, bersiaplah untuk "merenung dan memicit" jika anda memutuskan untuk mencuba hidangan ini :)

Kodok di lubang

Bagaimana dengan tajuk menarik seperti "Toad in the hole"? Asal nama ini masih diperdebatkan, tetapi kebanyakan Anglophiles percaya bahawa hidangan ini mendapat namanya kerana penampilannya yang tidak biasa, yang mengingatkan pada katak yang menjulurkan kepalanya dari lubang. Begitu juga dengan gelembung dan picit, hidangan ini sebelumnya dibuat dari sisa-sisa daging panggang, tetapi kemudian ia mula disediakan dari sosej yang dibakar dengan minyak. Kodok di lubang biasanya disajikan dengan kuah kuah yang sama (selalunya dengan bawang), pelbagai sayur-sayuran dan kentang tumbuk.

Panggang Ahad

Pada tengah hari Ahad, keluarga Inggeris berkumpul untuk Sunday Roast tradisional. Biasanya ia terdiri daripada daging (daging lembu, domba, daging babi atau ayam) yang dibakar di dalam ketuhar sekurang-kurangnya dua jam, dan dilengkapi dengan dua jenis sayur-sayuran dan kentang, serta puding Yorkshire (baca lebih lanjut mengenai puding di bawah).

Lobak pedas disajikan dengan daging lembu, sos epal manis untuk daging babi, dan pudina untuk kambing. Daging dicurahkan ke atas dengan kuah coklat. Kuah dibuat dari jus daging dari daging goreng, tetapi tidak selalu: hari ini, orang Inggeris sering menyederhanakan hidup mereka dan menyediakan kuah dari campuran kantung.

Puding Yorkshire

Tidak seperti puding manis, yang disebut sebagai pencuci mulut, puding Yorkshire dianggap sebagai makanan pembuka atau bahkan hidangan utama. Ia dibuat dengan tepung, telur dan susu dan biasanya adonan besar dan rata yang dibakar di dalam ketuhar dan diisi dengan kuah dengan sayur-sayuran.

Walaupun puding Yorkshire biasanya disajikan sebagai pembuka selera, puding yang tidak dimakan dapat disajikan pada akhir makan bersama dengan jem atau ais krim sebagai pencuci mulut (pengesahan lebih lanjut mengenai kehati-hatian orang Inggeris).

Pai

Daripada pai Inggeris, saya ingin menyebut terutamanya Shepherds 'Pie dan Cottage Pie yang terkenal, yang pada dasarnya adalah kaserol daging, sayur-sayuran dan kentang tumbuk, satu-satunya perbezaan antara bahawa Shepherds 'Pie dibuat dari domba cincang dan Cottage Pie dibuat dari daging lembu.

Makanan Inggeris kanak-kanak kegemaran

Sebilangan besar kanak-kanak Inggeris suka makan jari ikan (kepingan kecil roti isi roti), pizza, kentang goreng dan kacang panggang pada roti bakar.

Sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam di UK

Seperti kebanyakan orang di planet ini, orang Inggeris makan tiga kali sehari:

Sarapan pagi (Sarapan pagi) dengan orang Inggeris biasanya dilakukan pada jam 7 hingga 9 pagi, diikuti oleh

Makan tengah hari - biasanya dari jam 12 hingga 1.30 tengah hari dan

Makan malam (atau kurang biasa - Makan Malam) adalah makanan utama. Waktu makan malam tradisional adalah antara jam 6.30 hingga 8 malam.

Namun, sebilangan orang Inggeris memanggil makanan kedua sebagai "makan malam" dan bukannya "makan tengah hari", dan makan malam adalah "Teh". Oleh itu, jika orang Inggeris menjemput anda untuk "minum teh", ingatlah bahawa kita bercakap tentang makan malam penuh, dan bukan mengenai teh sama sekali, seperti yang difikirkan oleh seseorang. Dalam kes terakhir, makan malam biasanya disajikan antara jam 5.30 hingga 6.30 petang.

Apa yang biasa dimakan oleh orang Inggeris untuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam??

Sarapan Inggeris

Kebanyakan orang menganggap bahawa sarapan tradisional Inggeris terdiri daripada telur, daging asap, sosej, roti goreng, cendawan, kacang panggang, dan secawan teh. Namun, hari ini keadaan telah berubah secara radikal: orang Inggeris moden cenderung makan sepinggan bijirin atau roti bakar untuk sarapan pagi, dibasuh dengan jus oren atau secawan kopi. Bijirin sangat disukai oleh kanak-kanak Inggeris yang sedang menunggu mangkuk bijirin biasa untuk sarapan - sepiring bijirin yang terbuat dari jagung, gandum atau tepung oat dengan susu.

Terkenal di telinga kita dari kisah Conan Doyle, "bubur" (bubur), orang Inggeris makan, sebagai peraturan, hanya pada musim sejuk.

Dan sarapan tradisional Inggeris, yang terdiri daripada telur orak-arik, daging asap, sosej, kacang panggang dan cendawan, jarang disediakan oleh orang Inggeris, tetapi masih disajikan di kebanyakan hotel dan rumah tumpangan di UK, memenuhi kehendak pelancong.

Makan tengah hari Inggeris

Semasa pergi ke sekolah atau bekerja, kebanyakan kanak-kanak dan orang dewasa di England mengambil makan tengah hari dengan mereka. Makan tengah hari orang Inggeris rata-rata terdiri daripada sandwic, sebungkus keripik kentang, buah, dan minuman. Biasanya makan tengah hari dibungkus dalam bekas plastik atau beg termos.

Di beberapa bahagian di UK, sandwic juga boleh disebut 'butty' atau 'sarnie'. Sebagai peraturan, pengisian sandwic dibumbui dengan mayonis. Tuna kaleng, ham, ayam, udang, timun acar, tomato, selada, bawang dan bahan-bahan lain boleh digunakan sebagai pengisian..

Makan malam Inggeris

Makan malam tradisional Inggeris akan merangkumi sepotong daging dan dua jenis sayur-sayuran, atau sayur-sayuran dan kentang yang dihiasi dengan kuah coklat. Namun, seperti yang dinyatakan pada awal artikel, makan malam Inggeris tradisional yang semakin banyak memberi jalan kepada masakan orang lain di dunia..

Walau bagaimanapun, orang Inggeris masih banyak memakan sayur-sayuran dan sayur-sayuran akar, terutama yang ditanam di UK sendiri, seperti kentang, wortel, kacang hijau, kubis dan bawang..

Makanan untuk pergi di UK

Baru-baru ini, makanan segera semakin popular di UK. Banyak restoran India, Itali, Cina dan Yunani di UK menawarkan makanan siap sedia, belum lagi Maxdonalds, Burger King, Subway dan tempat makanan segera yang lain.

Anda juga boleh mengambil hidangan ikan dan kerepek tradisional Inggeris untuk dibawa pulang. Kadang-kadang, sebagai tambahan kepada ikan wajib dan kentang goreng, puri kacang hijau ditambahkan ke dalam hidangan ini. Ikan itu biasanya adalah ikan kod, haddock, burbot atau flounder. Menurut sejarah, ikan dan kerepek ditaburkan dengan garam, diisi dengan cuka, dan dibungkus dengan surat khabar. Diandaikan bahawa seseorang akan mengambil kepingan dari bungkusan surat khabar terus dengan tangannya. Sekarang, agar tidak mengejutkan orang asing, ikan dan kerepek dibungkus dengan kertas yang lebih bersih dan dibekalkan dengan garpu kayu yang kemas..

← Sebelumnya | Seterusnya →