O r a n z a d

minuman oren

Penerangan alternatif

• minum dengan jus oren

• minuman yang mengandungi lemon, oren, gula

• minuman ringan dengan jus oren

• minuman oren

• minuman oren berkarbonat

• soda oren

• wort untuk kehilangan

• hampir sama dengan khayalan

• Minuman ringan oren

• Minuman yang menyegarkan dengan jus oren

limun oren, 7 huruf, petunjuk silang kata

Kata 7 huruf, huruf pertama adalah "O", huruf kedua adalah "P", huruf ketiga adalah "A", huruf keempat adalah "N", huruf kelima adalah "Ж", huruf keenam adalah "A", huruf ketujuh adalah "D", perkataan dengan huruf "O", "D" terakhir. Sekiranya anda tidak mengetahui perkataan dari kata silang atau kata imbas, maka laman web kami akan membantu anda mencari perkataan yang paling sukar dan tidak dikenali.

Teka teka-teki:

Adakah saya dengan gulungan di balkoni atau di rumah? Tunjukkan Jawapan >>

Saya lebih kuat daripada sepuluh ekor kuda. Di mana di ladang saya akan lulus pada musim bunga - Pada musim panas roti akan menjadi dinding. Tunjukkan Jawapan >>

Saya berwarna biru, Visu di dinding. Dan banyak salam tersimpan dalam diri saya. Tunjukkan Jawapan >>

Makna lain dari perkataan ini:

  • pop oren
  • serai oren
  • jus oren
  • Minuman ringan oren
  • jus oren
  • minuman oren berkarbonat
  • soda oren
  • Minuman jus oren
  • minuman oren
  • minuman jus oren
  • Minuman yang mengandungi lemon, oren, caxap
  • minuman yang mengandungi lemon, oren, gula
  • hampir sama dengan fanta
  • minuman ringan dengan jus oren
  • wort untuk kehilangan
  • soda sitrus
  • minuman sitrus

Teka-teki rawak:

Mereka membawa babi ke gudang, di kedua ujungnya di sepanjang moncong.

Anekdot rawak:

ORT mempunyai penonton berjuta-juta dolar. Walaupun secara logiknya harus dilayan.

Adakah kamu tahu?

Pena ballpoint pertama mula dijual pada tahun 1945. Kos masing-masing adalah $ 12.

Kata kunci imbas, kata silang kata, sudoku, kata kunci dalam talian

Minuman oren

Huruf beech terakhir "d"

Jawapan untuk soalan "Minuman jeruk", 7 huruf:
oren

Soalan silang kata alternatif untuk oranjad

Minuman jus oren

Minuman oren berkarbonat

Minuman ringan oren

Minuman oren

Minuman yang menyegarkan dengan jus oren

Hampir sama dengan fanta

Soda oren

Jeruk cair 7 huruf

Contoh penggunaan kata oranjad dalam kesusasteraan.

Tetapi kerana anda dan saya secara tidak sengaja bersambung pada titik yang sama di ruang angkasa, dan anda adalah orang dari abad yang lalu dan oleh itu tidak dapat mempengaruhi perjalanan peristiwa yang berlaku pada masa akan datang, saya akan membiarkan anda hidup, lebih-lebih lagi, saya akan membuka diri sebelum anda: Saya berdagang dengan gas aliran mur, kami menjualnya dalam botol besar dari bawah oranjada.

Monsignor Tamburini bersedia oren, lebih-lebih lagi, jus buah menetes di jarinya, dan memberikannya kepada Lillian yang sedih.

Dia berkata Morel bertanya oranjada dan bahawa, sebaik sahaja dia dihidangkan, kedua-dua orang asing itu akan dikawal ke salon dengan dinding lutsinar.

Sementara Presto dan sopir sedang minum oren di dalam ruangan yang redup, pelayan hotel dengan cepat dan pantas mengisi bahan bakar kereta, menyapu debu dari badan, mencuba tayar.

Seperti duerie yang santai, pinggir bandar Saint-Germain dengan senyuman lembut menyambut para pegawai yang kurang ajar yang membanjiri salun, menarik oren, mewakili perempuan simpanan mereka.

Sumber: perpustakaan Maxim Moshkov

Apakah nama minuman yang diperbuat daripada oren atau jus oren dan semangat?

Perkataan 7 huruf!

Minuman ini dipanggil ORANJAD. Kata 7 huruf, seperti yang diperlukan dalam teka-teki silang kata. Minuman ini mirip dengan limun dan sering disebut limun limau, walaupun ini tidak sepenuhnya benar, kerana menurut peraturan, ORANJAD yang sebenar harus disediakan menggunakan sirap gula, jeruk dan kulitnya. Inilah resipi minuman seperti itu:

Terdapat minuman lazat yang terbuat dari jeruk (tidak dikupas, dengan kulit, dipotong kecil) - 3 keping, air - 3 liter dan gula - kira-kira 300 gram. Semua ini mesti dicampurkan, didihkan, disejukkan dan ditapis. Lemonade dibuat mengikut resipi yang sama. Atau anda boleh mengambil jus oren yang sudah siap dan sudah diperah, tambah rasa oren, gula, air dan rebus juga. ORANJAD sedemikian boleh disediakan sendiri, di rumah, dan yang paling penting - ia akan menjadi semula jadi, tanpa pewarna dan bahan pengawet. Lebih baik daripada soda atau minuman komersial lain. Dan anak-anak akan menyukainya!

8 minuman pemanasan yang lazat

Teman-teman, kita memasukkan hati dan jiwa kita ke Bright Side. Terima kasih untuk itu,
bahawa anda menemui keindahan ini. Terima kasih atas inspirasi dan mereda.
Sertailah kami di Facebook dan VKontakte

Bright Side telah mengumpulkan 8 resipi ringkas untuk minuman ringan yang akan menarik minat semua orang, tua dan muda. Sebenar!

Coklat panas dengan madu dan kayu manis

Tidak ada yang lebih baik daripada secawan coklat panas pada hari hujan. Tidak akan sukar untuk menyiapkan minuman seperti itu, dan aroma pemanasan coklat dan nota kayu manis akan mencerahkan cuaca buruk di luar tingkap..

Anda perlu:

  • 500 ml susu
  • 100 g coklat gelap
  • 4 sudu besar l. sayang
  • 3 sudu besar l. Sahara
  • 1 batang kayu manis
  • 1 sudu kecil ekstrak vanila
  • krim disebat dan marshmallow - pilihan

Penyediaan:

  1. Campurkan susu, madu, gula dan kayu manis dan masukkan dengan api kecil.
  2. Kisar coklat dan masukkan ke dalam susu.
  3. Keluarkan kayu manis setelah larutkan coklat, didihkan dan angkat dari api.
  4. Tuangkan ke dalam cawan, hiaskan dengan krim disebat, marshmallow, kayu manis.

Sari epal tanpa alkohol

Cubalah minuman keluarga yang enak yang akan memenuhi rumah anda dengan aroma ajaib dalam masa yang singkat. Sekiranya anda menggunakan jus epal yang baru diperah, cider akan menjadi lebih beraroma..

Cara minum "Aperol" pahit Itali

Sekiranya anda mencari minuman menyegarkan yang luar biasa yang dapat membangkitkan selera makan, maka anda harus memperhatikan "Aperol". Kenapa? Mungkin, untuk mengenali dia dengan lebih baik, anda sendiri akan menemui jawapannya..

"Aperol" diciptakan dan diciptakan pada awal abad kedua puluh oleh saudara Barbieri di Itali yang mulia. Pada mulanya, minuman itu tidak popular, tetapi selepas Perang Dunia II, keadaan berubah secara mendadak - seluruh dunia belajar tentang minuman ini..

Hari ini pahit dengan rasa yang luar biasa juga tidak kehilangan popularitinya, terutama di Itali. Bagaimana cara minum Aperol dengan betul? Dan koktel berdasarkan apa yang boleh dibuat di rumah?

Komposisi minuman keras

"Aperol" dihasilkan secara eksklusif mengikut resipi lama, bahkan kuno, yang merangkumi pelbagai warna. Apa yang sangat menyenangkan, tincture itu sendiri mengandungi bahan-bahan semulajadi dan terpilih: oren (pahit dan manis), herba (rhubarb, soba, dll.), Akar.

Perkadaran selalu dihormati, jika tidak, minuman yang baik tidak akan berfungsi.

Tidak sukar untuk difahami bahawa anda minum "Aperol" - rasanya yang unik. Mereka akan mengeluarkan nota asalnya, sedikit pahit, serta kandungan alkohol rendah - 11 darjah.

Semasa proses penyediaan, jeruk pekat semulajadi digunakan, kerana minuman itu mempunyai warna oren terang, dan inilah yang dapat disebut sebagai ciri khas minuman beralkohol ini.

Minuman ini sangat sesuai, menyegarkan, oleh itu minuman ini tetap menjadi kegemaran ramai anak muda di Itali.

Cara minum dengan betul?

Dengan apa yang disebut "Aperol", dijumpai. Seterusnya, anda perlu memahami cara minum pahit dengan betul dan lebih baik menggunakannya secara amnya..

Pembaca yang dihormati! Saya yakin bahawa anda, seperti saya, bosan menghabiskan wang dan masa untuk mencari kaedah "sihir" untuk menyembuhkan dan membersihkan hati, jadi saya ingin berkongsi dengan anda satu laman web di mana terperinci apa yang harus dilakukan. Saya akan berjalan sedikit ke depan dan mengatakan bahawa saya akhirnya menemui kaedah yang sangat berkesan yang menyelamatkan saya dari semua penyakit hati! Pergi ke laman web >>>.

Tidak diinginkan untuk meminum "Aperol" dalam bentuknya yang tulen, kerana di rumah, di Itali sendiri, minuman beralkohol ini adalah komponen dari pelbagai koktel.

Antara yang paling biasa adalah gabungan berikut:

  • 2/3 jus oren atau limau gedang dituangkan ke dalam gelas, dan baki ketiga - "Aperol", selepas itu beberapa ketulan ais ditambahkan;
  • air berkarbonat biasa dan satu kepingan oren ditambahkan ke dalam gelas dengan minuman;
  • 3/4 gelas diisi dengan wain (lebih baik kering), tambahkan "Aperol" dan sedikit air dengan gas.

Kombinasi yang disenaraikan sangat membantu untuk menyegarkan dan menghilangkan dahaga anda ketika terik matahari di luar..

Ketika tiba masanya waktu terbaik untuk menghidangkan minuman beralkohol, idea di sebalik penciptanya adalah melakukannya sebelum makan. Tuang "Aperol" diikuti dengan gelas minuman keras sejuk atau tambahkan beberapa kepingan kecil ais ke dalamnya.

Minuman itu tidak memerlukan pembuka selera, namun, jika dikehendaki, ia boleh diedarkan kepada mereka yang dirawat dengan segelas, di atas kepingan jeruk atau oren.

Sebagai tambahan kepada kombinasi di atas, Aperol sering ditambahkan ke koktel lain, mencampurkannya bukan sahaja dengan wain putih kering, tetapi juga dengan keju, gin, vodka, dan tonik. Pilihan kurang alkohol - soda, jus sitrus, soda, dll..

Lebih-lebih lagi, jika anda menggunakan minuman rendah atau tanpa alkohol seperti itu secara berpasangan, bahagian pahitnya mestilah 1/3, dan mungkin 1/4 dari jumlah keseluruhan. Tetapi dalam duet dengan pasangan alkohol, angka ini dapat mencapai 2/3.

Di antara koktel seperti itu, seseorang boleh memilih Aperol Syringe, yang membantu minuman keras ini menjadi terkenal. Oleh itu, jika anda mempunyai keinginan, cuba sediakannya dan nikmati rasa minuman yang indah..

Koktel alkohol terbaik dengan jus oren

Buah sitrus sering digunakan untuk menyediakan dan menghidangkan koktel. Jus lemon dan oren melembutkan rasa minuman, memberikan kesegaran, rasa lembut, meningkatkan bau dan warna. Menggunakan kepingan lemon dan oren untuk menghias gelas adalah tradisi yang indah. Jus oren yang baru dipadukan sebati dengan alkohol yang kuat.

Koktel "Alba"

Minuman disiapkan dengan cepat, ia diminum begitu cepat.

Bahan-bahan:

  • cognac - 100 ml;
  • jus oren - 100 ml;
  • raspberi, ketulan ais - secukup rasa.

Biarkan sebilangan buah beri untuk hiasan, potong selebihnya dalam pengisar hingga haluskan. Tuangkan kiub ais ke dalam pengocok, masukkan puri raspberry, cognac dan jus, goncangkan. Tuangkan ke dalam gelas tinggi, masukkan raspberi.

"Manhattan Kering"

Minuman ini mempunyai sejarah tersendiri, mereka mendakwa bahawa pengarangnya adalah ibu kepada William Churchill. Walau bagaimanapun, koktel ini tidak muncul di England, tetapi di bar di Manhattan. Untuk menyiapkannya, anda perlu mengambil bahagian yang sama dengan wiski berkualiti tinggi, aprikot semula jadi dan jus oren, mencampurkan semua produk secara intensif ke dalam pengocok. Hiaskan dengan ceri koktel semasa menghidangkan.

"Mimosa"

Minuman rendah alkohol ini mempunyai aroma sitrus yang ketara, senang diminum, kelihatan cantik.

Bahan-bahan:

  • sampanye separuh kering - 350 ml;
  • oren - 2 keping;
  • minuman keras oren - 50-70 ml;
  • gula - 30 g.

Kaedah memasak:

  1. Keluarkan semangat dari oren menggunakan parutan halus. Potong buah sitrus menjadi separuh, perah jus, tapiskan melalui saringan.
  2. Ambil satu sudu minuman keras ke dalam cawan.
  3. Tuangkan gula ke atas piring.
  4. Celupkan tepi kaca terlebih dahulu dalam minuman keras, kemudian gula.
  5. Hati-hati, berhati-hati agar tidak menyentuh pelek gula, tuangkan sampanye sejuk, jus dan minuman keras yang tersisa.

Hiaskan permukaan minuman dengan kulit oren semasa dihidangkan.

Pudina

Pencipta koktel yakin bahawa vodka tidak mempengaruhi rasa minuman, tetapi hanya meningkatkan tahap. Minuman keras mint memberikan rasa dan kesegaran asli koktail.

Bahan-bahan:

  • jus oren - 150 ml;
  • vodka - 200 ml;
  • minuman keras pudina - 150 ml;
  • lemon lemon - 1 sudu besar;
  • ais hancur - 50 g.

Keluarkan semangat dari lemon dengan parutan halus. Satukan vodka, minuman keras dan jus oren, kacau. Tuangkan ais ke dalam gelas, tuangkan minuman, gosokkannya dengan kulit lemon.

"Sangrita"

Koktel Amerika Latin asli, minuman murni maskulin, tidak terlalu kuat, tetapi terlalu pedas.

Bahan-bahan:

  • tequila - 100 ml;
  • tomato - 6 keping;
  • kapur –2 keping.
  • oren - 3 keping;
  • bawang - 1 keping;
  • garam, gula, lada - 1 sudu teh setiap satu.

Perah jus dari oren dan limau nipis. Kupas tomato. Hantar semua komponen ke pengisar, kisar. Tambahkan ais ke dalam gelas jika anda mahu.

Derby Daiquiri

Sebilangan besar koktel berdasarkan rum ringan. Ia mempunyai bau samar, rasa cerah dan sedikit manis..

Bahan-bahan:

  • rum putih - 100 ml;
  • jus oren - 50 ml;
  • jus limau - 25 ml;
  • minuman keras oren - 25 ml;
  • ais hancur.

Campurkan semua bahan, pukul, tuangkan ke dalam gelas sejuk, tambahkan sebiji pudina.

Rolls Royce

Brandy secara tradisional dianggap sebagai minuman lelaki, tetapi wanita menikmati koktel dengan brendi. Minuman keras dan jus mengurangkan kekuatan dan melembutkan rasa alkohol dengan ketara. Untuk membuat koktel, ambil brendi, minuman keras Cointreau dan jus oren pada bahagian yang sama, goncangkan dalam pengocok, saring ke dalam gelas.

"Taman Jeruk"

Calvados adalah minuman beralkohol yang kuat yang dibuat oleh penyulingan sari apel. Minuman keras, buah-buahan, buah sitrus membantu membuat koktel asli. Sebilangan besar mereka minum dengan ais.

Bahan-bahan:

  • calvados - 30 ml;
  • oren - 1 keping.
  • minuman keras oren - 25 ml;
  • ais.

Potong oren menjadi dua, potong satu keping, dan ketepikan. Perah jus dari oren yang tinggal, campurkan dengan calvados dan minuman keras. Tuangkan ais di bahagian bawah gelas, tuangkan koktel, letakkan setengah cawan oren di tepi gelas.

Gadis James Bond

Peminat filem mengenai pengembaraan James Bond mendakwa bahawa koktel ini diminum oleh teman wanitanya dalam salah satu episod.

Bahan-bahan:

  • oren - 2-3 keping;
  • vodka - 50 ml;
  • martini - 90 ml;
  • ketulan ais;
  • serbuk koko dan gula - 1 sudu teh setiap satu.

Kupas jeruk dan perah jusnya. Campurkan serbuk koko dengan gula, gosokkan sehingga tidak ada ketulan. Tuangkan jus oren ke atas campuran, kacau. Tuangkan ais di bahagian bawah gelas, tuangkan vodka, lapisan seterusnya - martini, kemudian berhati-hati, cuba untuk tidak mencampurkan cecair - jus oren. Minum melalui straw sehingga anda dapat merasakan setiap lapisan secara berasingan.

"Perhimpunan gadis"

Koktel bir adalah kaedah terbaik untuk mengajak rakan anda untuk mencuba rasa baru yang menarik. Produk untuk membuat minuman adalah yang paling biasa, terdapat beberapa darjah di dalamnya, dan rasanya sangat sedap.

Bahan-bahan:

  • bir ringan - 1 liter;
  • jus oren yang baru diperah - 200-250 ml;
  • vodka - 50 ml;
  • madu cair - 2 sudu besar;
  • kayu manis - 1 sudu teh;
  • vanillin - 1 sachet.

Kacau semua bahan, hidangkan sejuk. Resipi ini memberi ruang untuk berimaginasi, anda boleh mengubah perkadaran, menambah rempah kegemaran anda, mengubah kekuatan minuman.

Sekiranya anda ingin mengejutkan tetamu anda dengan pelbagai koktel, gunakan perkhidmatan bar bergerak. Kami akan datang ke mana-mana tempat yang anda pilih untuk perayaan, kami akan mengatur kawasan bar. Bartender profesional akan menggembirakan anda dengan pelbagai koktel alkohol dan bukan alkohol, yang merangkumi bukan sahaja minuman beralkohol berkualiti tinggi, tetapi juga jus, buah-buahan, herba, minuman keras. Mustahil untuk menyediakan pelbagai koktel di rumah dan mengadakan pertunjukan yang cerah untuk para tetamu. Jadikan percutian lebih cerah!

Minuman keras oren

Liqueur oren adalah salah satu yang paling popular, tentu saja, selepas coklat, kopi dan krim. Tetapi pada masa yang sama ia mempunyai rasa yang paling terang dan menarik. Nota oren, yang menambah keenakan minuman, tidak akan membiarkan orang lain tidak peduli. Mungkin lebih baik membincangkannya dengan contoh minuman keras tertentu..

Tidak ada yang akan membantah jika kami menyatakan bahawa minuman keras oren Cointreau adalah yang paling popular dalam senarai ini. Pertama, jenama itu juga terkenal. Kedua, minuman keras itu sendiri layak menjadi yang pertama.

Untuk membuat Cointreau, anda memerlukan dua jenis oren: pahit dan manis. Ya, ini adalah campuran yang tidak dijangka. Ngomong-ngomong, hanya kerak buah-buahan ini yang akan diambil. Jadi minumannya adalah alkohol semata-mata, jus oren tidak ditambah di sana.

Sebenarnya, hanya ini yang dapat kami maklumkan kepada anda tentang bagaimana minuman ini dibuat, kerana resipi minuman keras dirahsiakan. Bukan baru untuk jenama popular dengan sejarah. Hanya ada satu maklumat lagi: mereka mengatakan bahawa saya merendam kulit jeruk di brendi.

Tetapi dengar! Adakah kita benar-benar mengambil berat tentang ini? Adakah minuman keras itu sedap? Sedap. Berkualiti? Berkualiti! Oleh itu, biarkan mereka terus menyimpan rahsia resipi mereka, dan kami hanya akan menikmati minuman yang enak.

Seterusnya adalah pemain popular lain: Angostura (pahit). Katakan dengan segera bahawa ia sangat sesuai untuk koktel. Dan juga dengan kopi. Katakan saja minuman keras ini mempunyai aroma dan rona lebih daripada sekadar minuman keras oren: terdapat rempah dan rempah. Di satu pihak, ini adalah nilai tambah, kerana aroma polifoni selalu baik dan menarik. Tetapi sebaliknya, jika anda mahukan minuman keras oren tulen, anda tidak akan mendapatkannya di sini..

Bagaimanapun, pilihan adalah pilihan anda.

Liqueur "Bols" juga merupakan minuman yang tidak kurang disukai oleh pencinta minuman keras. Bolsa - minuman keras aromatik, cerah. Tidak ada aduan mengenai mereka. Ini juga berlaku untuk oren. Bols digunakan untuk koktel di semua bar di dunia. Kenapa tidak? Minuman keras yang sangat baik! Juga dengan kepahitan pedas - sempurna.

Terdapat banyak minuman keras oren lain, bagaimanapun, mereka tidak didengar, tetapi ini tidak bermaksud bahawa mereka tidak layak mendapat perhatian anda..

Contohnya, Patron Citronge, yang berasal dari Mexico, tetapi disediakan berdasarkan jeruk dari Jamaica dan Hawaii. Bayangkan apa campuran yang ganas! Jadi produk ini tergolong dalam kelas ultra premium. Ia tidak menghairankan.

Ngomong-ngomong, minuman keras ini mungkin yang paling semula jadi. Selain itu, ia juga asli: satu-satunya minuman keras oren berdasarkan tequila. Dan komponen yang lain tidak boleh menjadi lebih semula jadi! Saya rasa anda pasti tertarik.

Jadi, adakah anda bersedia untuk menyelami syurga minuman keras oren? Maka tiba masanya untuk membeli minuman keras oren, atau memilih sendiri: WineStreet mempunyai banyak pilihan minuman keras untuk setiap selera.

Artikel lain dari rubrik "Panduan Wain dan Champagne"

Anggur Portugis menjadi sangat popular sejak kebelakangan ini. Anda lihat, mereka akan mengejar anggur Perancis dan Itali, seperti wain Sepanyol dulu..

Sehingga eksport meningkat 60%! Sekiranya sebelumnya anggur Georgia lebih berminat dengan Rusia dan Ukraine, sekarang negara pembuat wain ini sedang menguasai pasaran alkohol baru.

Wain Sepanyol telah lama masuk ke dalam kategori "klasik wain". Mereka dikenali, boleh dibeli. Benar, wain yang paling terkenal dari Tempranillo dan dari wilayah Rioja, serta anggur yang diperkaya, iaitu, sherry dan Madeira. Hari ini kita akan bercakap mengenai wilayah penanaman anggur yang tidak begitu popular di Rusia. Seperti yang anda fahami dari namanya, kita akan bercakap mengenai Kepulauan Canary.

Makan Dua: 10 Koktel Champagne

Rossini, Mimosa, Black Velvet dan minuman ringkas tetapi perayaan lain

  • Masha Vorslav, 24 Disember 2014
  • 111945
  • 7

Untuk tidak hanya bersantai di malam perayaan, tetapi juga menjelajahi dunia, kami menyarankan menuangkan sampanye, tetapi koktel dengannya. Kami telah menjumpai beberapa resipi keren yang terbukti, tetapi kami memberi amaran kepada anda: semua orang boleh mabuk sehingga tidak ada bahagian Olivier yang dapat menyelamatkan anda dari mabuk (baik, sekurang-kurangnya kami akan menunjukkan kepada anda bagaimana untuk kelihatan lebih baik pada keesokan harinya). Perhatikan bahawa untuk kemudahan adalah lebih baik mendapatkan sekurang-kurangnya piring pengukur (jigger), atau lebih baik lagi - satu set asas untuk membuat koktel: anda tentu saja dapat mengukur segala-galanya dengan sudu, tetapi ini terlalu sia-sia, panjang dan tidak bermoral. Kami juga menasihati anda untuk menyejukkan gelas maksimum terlebih dahulu - anda boleh mengeluarkannya dari peti sejuk sebelum memasak..

Kir diraja

Bahan setiap hidangan:
20 ml minuman keras blackcurrant Crème de cassis
150 ml sampanye

Tuangkan minuman keras ke dalam gelas tinggi, masukkan semua sampanye.

Kacau dengan sudu koktel atau sudu panjang lain dan hidangkan.

Minuman keras raspberry, blueberry atau peach adalah pengganti yang hebat
blackcurrant jika anda tidak menjumpainya.

Mimosa

Bahan setiap hidangan:
90 ml jus oren
90 ml sampanye
Jingga

Perah jus oren yang mencukupi, lebih baik menggunakan tangan anda - dengan cara ini lebih banyak minyak dari kulit akan masuk ke dalamnya, yang banyak menentukan rasa minuman.

Tuangkan jus ke dalam gelas sejuk, masukkan sampanye dan kacau.

Potong "daun" kulit jeruk, peras di atas gelas dan buang ke dalamnya.

Rossini

Bahan setiap hidangan:
3 biji strawberi
120 ml sampanye
Ais

Hancurkan strawberi, masukkan ke dalam shaker atau gelas dengan bahagian bawah yang lebar dan isi dengan ketulan ais (dua sudah cukup).

Tuangkan sampanye ke dalam pengocok, kacau dengan sudu hingga sejuk.

Tuangkan melalui saringan (saringan) ke dalam gelas sejuk.

Martini royale

Bahan setiap hidangan:
75 ml sampanye
75 ml vermouth putih manis
Kapur dan semangatnya
Daun pudina
Ais

Perah jus setengah limau nipis ke dalam gelas wain besar, tuangkan ke dalam vermouth.

Masukkan 5-7 ketulan ais dalam gelas, tuangkan sampanye.

Kacau koktel dengan sudu bar, masukkan sepotong zaitun kapur dan pudina ke dalam gelas.

Champagne flamingo

Bahan setiap hidangan:
22 ml vodka
22 ml "Campari"
150 ml sampanye sejuk
Ais
Zest oren

Masukkan ais ke dalam pengocok, tuangkan vodka dan Campari, goncangkan dengan baik (bukan untuk mengacau, tetapi goncang).

Tuangkan saringan ke dalam gelas tinggi, tambahkan sampanye ke dalamnya.

Potong semangat dari oren, masukkan ke dalam gelas.

Champagne Hemingway

Bahan setiap hidangan:
30 ml absinth atau pastis
150 ml sampanye sejuk

Tuangkan absinth ke dalam gelas tinggi.

Tambah sampanye (tidak perlu dikacau, gelembung akan melakukan semuanya).

Anda boleh bereksperimen dengan pahit (satu atau dua tetes sudah cukup) atau melewati absinthe melalui kiub gula dan membuangnya ke dalam gelas.

Perancis 75

Bahan setiap hidangan:
30 ml gin
Jus lemon 7 ml
Sirap gula 4 ml
150 ml sampanye

Sirap gula adalah gula yang larut dalam air. Buat pertama kalinya, lebih baik memilih nisbah 1: 1, namun lebih baik menyiapkan produk separuh siap dan tuangkan gula ke dalam air sejuk dalam botol hari ini - pada akhir Disember ia pasti akan larut.

Tuangkan gin, sirap, jus lemon dan sirap ke dalam shaker, tambahkan 2-3 ketulan ais dan pukul rata.

Saring ke dalam gelas tinggi, tambah dengan sampanye.

Baldu hitam

Bahan setiap hidangan:
75 ml gempal
75 ml sampanye

Tuangkan sampanye ke dalam gelas tinggi.

Masukkan sudu ke dalam gelas dan tuangkan stout di atasnya dalam aliran nipis - sehingga lapisan minuman tidak akan bercampur dan memberikan kecerunan yang diinginkan.

Kilauan halia

Bahan untuk beberapa hidangan:
2 sudu teh akar halia parut, dikupas
120 ml (setengah cawan) gula
60 ml air
750 ml sampanye

Dalam periuk kecil, panaskan gula, halia dan air selama kira-kira dua minit - sehingga sirap diperoleh. Letakkan sirap pada ayak halus untuk memisahkannya dari pulpa halia.

Sebarkan sirap ke dalam lapan gelas tinggi (masing-masing akan mempunyai sekitar satu sudu teh), tuangkan sampanye sama rata dan campurkan dengan lembut.

Sirap halia berlangsung selama satu minggu di dalam peti sejuk, jadi anda boleh mempersiapkan pesta terlebih dahulu..

Pukulan Tangerine

Bahan untuk beberapa hidangan:
700 ml jus tangerin
470 ml jus delima
350 cranberry segar atau beku
Sekumpulan pudina
1500 ml sampanye
20 tusuk gigi
Banyak ais

Masukkan tiga cranberry pada tusuk gigi, bergantian dengan daun pudina, dan hantar ke peti sejuk selama sekurang-kurangnya satu jam.

Jus Cranberry itu sendiri sangat masam, jadi apa yang keluar dari buah beri yang tersisa mesti ditapis dan kemudian dicampurkan dengan air dan mungkin gula. Minuman itu perlu dirasakan, tetapi nisbah 1: 2 nampaknya universal bagi kita.

Dalam bekas telus besar (dengan isipadu sekurang-kurangnya 5 liter) campurkan semua jus, isi dengan ais dan kacau dengan lembut, kemudian tambahkan semua sampanye.

Letakkan tusuk gigi dengan beri pada setiap gelas dan tuangkan sebahagian pukulan.

10 koktel jus oren teratas

Kami memaklumkan kepada anda penilaian koktel alkohol terbaik dengan jus oren mengikut versi kakitangan editorial laman web AlcoFan. Semasa menyusun senarai minuman dan tempatnya di TOP, kami dipandu oleh rasa, populariti, ketersediaan ramuan dan kemudahan penyediaan di rumah.

Majlis. Untuk menjadikan koktel beraroma, lebih baik menggunakan jus oren segar (segar), dan tidak dibungkus - disusun semula dari pekat.

1. Pemutar skru

Sebenarnya, hanya vodka dengan jus oren, tetapi legenda yang indah telah menghentikan campuran ini menjadi koktail. Dipercayai bahawa "Obeng" diciptakan oleh pekerja minyak Amerika yang bekerja di Arab Saudi, di mana alkohol dilarang. Untuk menyamar, pekerja yang bijak menggabungkan jus oren dengan vodka, dan mengaduk koktel dengan pemutar skru biasa..

  • jus oren - 150 ml;
  • vodka - 50 ml.

Resipi: isi gelas tinggi dengan ais, tambahkan vodka dan jus oren, campurkan dengan pemutar skru. Anda boleh menghias dengan potongan oren. Minum melalui straw.

2. Tequila Sunrise

Resipi untuk tequila dengan jus oren dan grenadine dicipta di sebuah hotel di sempadan antara Mexico dan Amerika Syarikat, dan minuman itu mendapat populariti berkat Rolling Stones, yang hanya minum koktel ini semasa lawatan 1972.

  • tequila jernih - 45 ml;
  • jus oren - 90 ml;
  • grenadine (sirap delima) - 15 ml.

Resipi: isi gelas tinggi dengan ais, tuangkan tequila dan jus oren, tambah grenadine di tengah gelas. Kacau, hiaskan dengan kepingan oren. Hidangkan dengan straw.

3. Mimosa

Resipi itu dicipta oleh bartender legenda Frank Meyer pada tahun 1925. Sebelum itu, atas sebab tertentu, tidak ada yang menyangka mencampurkan sampanye dengan jus oren. Di Britain, "Mimosa" dianggap sebagai alkohol perkahwinan, dan di Perancis - penawar mabuk terbaik.

  • sampanye (wain bersoda) - 40 ml;
  • jus oren - 40 ml.

Resipi: tuangkan sampanye dan jus oren ke dalam gelas sampanye sejuk, kacau, hiaskan dengan semangat oren.

4. Jagermonstr

Koktel ini menggabungkan minuman keras Jägermeister Jerman dan jus oren dengan sirap delima. Hasilnya adalah minuman manis dengan rasa herba khas dan rasa ringan sitrus..

  • Jagermeister - 30 ml;
  • jus oren - 150 ml;
  • grenadine - 20 ml.

Resipi: Isi gelas tinggi dengan ais, tambah Jägermeister dengan jus oren dan grenadine. Kacau, hiaskan dengan potongan oren, minum melalui straw.

5. Martini Oren

Gabungan ringkas martini bianco dan jus oren. Ia dikenang kerana rasanya yang manis dan masam. Perkadaran optimum - 1-2 bahagian jus hingga 1 bahagian vermouth.

  • vermouth putih (Martini, Cinzano, dll.) - 50 ml;
  • jus oren - 100 ml.

Resipi: Tuang vermouth dan jus oren ke dalam gelas martini sejuk (gelas koktel). Campurkan. Minuman siap boleh dihiasi dengan kulit jeruk.

6. Selipar emas

Koktel adalah campuran wiski dan jus oren dalam bahagian yang sama. Garis gula digunakan untuk hiasan. Pengarang resipi dan asal koktel tidak diketahui..

  • wiski (atau bourbon) - 60 ml;
  • jus oren - 60 ml.

Resipi: buat gula pasir di batu atau gelas fesyen lama, kemudian isi gelas dengan ais, tuangkan wiski dan jus oren. Kacau dan hiaskan dengan kepingan oren.

7. Pelangi

Pertama sekali, koktel ini dikenang bukan kerana rasanya, tetapi kerana penampilannya yang cantik - lapisan yang diletakkan dengan betul menyerupai pelangi.

  • vodka - 50 ml;
  • Minuman keras Malibu - 30 ml;
  • Minuman keras Curacao biru - 20 ml;
  • grenadine - 20 ml;
  • jus oren - 150 ml.

Resipi: tambahkan grenadine ke gelas tinggi yang sejuk, kemudian perlahan-lahan tuangkan jus oren dalam aliran nipis. Kemudian campurkan Malibu, vodka dan Blue Curacao dalam shaker dengan ais. Saring campuran yang dihasilkan melalui penyaring bar ke dalam gelas untuk membentuk lapisan biru atas. Hiaskan minuman dengan sepotong nanas atau oren, minum melalui jerami.

8. Garibaldi (Campari Orange)

Koktel dengan rasa sitrus yang cerah dan sedikit kepahitan dalam rasa selepasnya. Resipi itu muncul di Milan pada tahun 1861 dan dinamai pejuang kemerdekaan Itali Giuseppe Garibaldi.

  • Pahit campari - 50 ml;
  • jus oren - 150 ml.

Resipi: Isi gelas bola tinggi ke bahagian atas dengan ais. Tuangkan Campari dan jus oren. Kacau, hiaskan dengan rasa oren jika mahu. Hidangkan dengan straw.

9. Bahama Mama

Koktel tropika dengan rasa rum buah yang cerah. Menurut legenda, minuman itu disediakan oleh seorang ibu dari Bahama untuk calon berpotensi untuk anak perempuannya..

  • rum ringan - 30 ml;
  • minuman keras kelapa Malibu - 30 ml;
  • rum gelap - 15 ml;
  • jus nanas - 60 ml;
  • jus oren - 60 ml;
  • grenadine - 1-3 tetes;
  • ais - 150 gram.

Resipi: Pukul semua bahan dalam pengisar sehingga rata, seperti salji. Tuangkan campuran ke dalam gelas harricane atau highball. Hiaskan dengan nanas, oren atau ceri koktel. Hidangkan dengan straw. Teknologi memasak yang sedikit berbeza ditunjukkan dalam video..

10. Tumbuk Penanam

Koktel buah Jamaica yang menyegarkan. Sebutan bertulis pertama bermula pada tahun 1908 di New York Times.

  • rum gelap - 45 ml;
  • jus oren - 35 ml;
  • jus nanas - 35 ml;
  • jus lemon - 20 ml;
  • sirap gula - 10 ml;
  • grenadine - 10 ml;
  • Angostura - 4-6 tetes (pilihan).

Resipi: campurkan rum, jus, sirap gula dan grenadine dalam pengocok ais. Tuangkan campuran melalui penyaring bar ke dalam gelas bola tinggi yang dipenuhi dengan ais. Tambahkan beberapa tetes Angostura jika mahu.