Masakan Austria

Masakan Austria terkenal di seluruh dunia pastri Wina, gusti Tyrolean, ladu Salzburg, schnitzel Wina, hazelnut, strudels, chives, palachinken, sacher, dan banyak lagi. Kawasan yang berlainan di negara ini mempunyai hidangan kegemaran mereka sendiri, tetapi mereka mempunyai satu kesamaan - semuanya sangat lazat dan sangat memuaskan. Salah satu hidangan yang paling popular di Austria ialah strudel. Memasak makanan memerlukan banyak kemahiran: doh strudel mestilah nipis dan lembut sehingga gulungan meleleh di mulut anda. Untuk pengisiannya, selain epal dan tepung, mereka menggunakan lemak babi, kismis, badam, kayu manis dan serbuk roti. Dari sebarang persaingan antara makanan istimewa lain, kek "Sacher", resipi yang tepat masih dirahsiakan, walaupun setiap karangan bunga mempunyai resipi kek buatan sendiri.

Strudel dengan chanterelles dan keju mozzarella

Pengisian cendawan adalah salah satu yang paling popular di gulungan filo. Dalam resipi ini untuk strudel dengan chanterelles dan keju mozzarella, perincikan urutan bagaimana membuat penaik yang enak dari adunan tipis tipis mereka dengan soya.

Strudel dengan chanterelles

Bahan-bahan untuk chanterelle strudel adalah untuk 3 gulungan kecil. Pengisian cendawan boleh disediakan terlebih dahulu (satu hari lebih awal), maka anda hanya perlu menyediakan doh filo untuk membakar dan menggulung gulungan. Strudel cendawan boleh disajikan dengan gunung.

Gulung doh filo dengan ayam pedas

Hidangkan gulung doh filo dengan ayam pedas suam. Sebelum dibakar, sikat setiap kepingan doh filo dengan mentega cair. Untuk mengisi gulungan, bukannya dada ayam, anda boleh mengambil bahagian ayam lain dengan jumlah yang hampir sama.

Strudel dengan epal dan pic

Strudel dengan epal dan pic adalah resipi bagi mereka yang gemarkan adunan lembut dan berair dengan doh rangup nipis. Dan jika anda selalu dapat bereksperimen dengan pengisian, maka ia tidak akan berjaya dengan adunan. Doh strudel mesti diuli, diregangkan dan digulung.

Strudel dengan daging

Dalam resipi untuk strudel dengan daging, perkara yang paling sukar adalah menguli doh. Lebih mudah dan cepat untuk menguli dalam pengadun doh, dan pastikan untuk membiarkan doh berehat sedikit di dalam mangkuk di bawah tuala. Untuk pengisian daging, anda boleh mengambil ayam belanda atau ayam, tambahkan sedikit dengan.

Strudel dengan keju bayam dan suluguni

Saya membuat strudel dengan bayam dan keju suluguni dari adunan filo siap pakai. Gulungan seperti itu harus disimpan di dalam ketuhar kira-kira separuh sama seperti jika anda membakarnya dari adunan. Supaya kerak nipis sedikit lebih lembut dan tidak hancur ketika.

Strudel dengan sayur-sayuran bakar

Strudel adalah gulungan doh nipis yang menyelerakan dengan pengisian. Lebih kerap, beri, buah-buahan atau makanan ringan diambil untuk pengisiannya, tetapi terdapat juga tambalan masin dengan cendawan, keju, daging atau sayur-sayuran. Dalam resipi ini, pengisiannya disediakan dari sayur-sayuran bakar - zucchini, paprika.

Strudel dengan rhubarb dan kismis

Strudel klasik dibuat dari doh yang ditarik. Doh strudel yang disediakan mengikut resipi ini tidak melekat pada meja dan tangan, ia "meregangkan" dengan baik dan sangat elastik. Kami memilih tangkai rhubarb untuk pengisiannya. Mereka menambah masam yang enak pada makanan yang dibakar dan.

Strudel dengan pir dalam madu

Pengisian pir berjaya mengeluarkan adunan yang tidak beragi dari mana strudel dibuat. Di samping itu, pir pra-karamel dalam madu, yang kami tambahkan gula-gula untuknya. Kacang pinus dalam resipi adalah wajar tetapi tidak diperlukan. Anda boleh mengehadkan diri anda untuk kacang almond.

Strudel dengan bayam

Untuk strudel, saya menyediakan doh regangan biasa. Pengisiannya mengandungi banyak bayam dan lebih sedikit sayur-sayuran lain - bawang muda, dill dan kemangi..

Ceri strudel

Pelbagai jenis tampalan sesuai untuk strudel. Contohnya, pada musim panas, ketika beri sudah masak, saya membakar strudel dengan ceri. Doh adalah peregangan biasa, tetapi saya membuat pengisian dengan penambahan kacang almond, supaya doh kurang direndam semasa membakar.

Strudel dengan keju dan sprats

Strudel bukan sahaja manis, tetapi juga masin. Saya mencadangkan untuk memasak strudel makanan ringan yang disertakan dengan keju Adyghe, herba segar dan sprat. Untuk menjadikan kerak strudel yang sudah siap tidak hanya kemerah-merahan, tetapi juga lembut, setelah dibakar, griskan dengan.

Strudel labu Krismas

Rasa adunan yang rapuh sesuai dengan labu berair. Oleh itu, kami mengingatkan anda tentang resipi strudel dengan labu dan epal. Sekiranya dikehendaki, anda boleh menambahkan kismis, kayu manis dan gula ke pengisian.

Strudel musim panas dengan bayam dan tomato yang cerah

Saya memberi perhatian kepada anda strudel ringan, gurih, yang sangat sesuai untuk makan malam musim panas di gazebo. Strudel yang siap digunakan akan disertai dengan prosciutto dan anggur kegemaran anda. Asas strudel - kepingan adunan filo selesai.

Strudel dengan keju dan herba

Strudel dengan keju dan herba boleh dimakan dengan segera, panas dari oven. Apabila strudel telah sejuk, ia boleh dipotong menjadi kepingan setebal 1 cm dan dijadikan makanan ringan..

Kouglof

Kugloff adalah pastri ragi Austria yang telah berakar di Alsace dan sesuai dengan wain tempatan. Terdapat lebih daripada satu resipi untuk kugloff. Yang ini adalah asas dan, pada pendapat saya, yang paling mudah. Sekiranya dikehendaki, kugloff siap boleh ditumbuk dengan gula pasir.

Pencuci mulut Austria Kardinalschnitten

Setelah menyediakan kek pencuci mulut Austria, ia mesti dimasukkan. Selepas beberapa ketika, meringue secara ajaib berubah menjadi soufflé, seperti susu burung. Jam memberikan nota beri dan rasa masam, krim menghilangkan rasa manis meringue dan biskut. Sangat ringan dan sangat baik.

Strudel dengan ricotta dan feta

Untuk strudel ini, kepingan doh filo siap pakai sudah cukup. Doh disapu dengan mentega cair dan ditaburkan dengan serbuk roti. Pengisian dibuat dari campuran feta dan ricotta dengan penambahan dill cincang halus dan bawang hijau. Inilah strudel yang sedap.

Strudel epal

Terdapat banyak resipi strudel epal. Yang ini dibuat dari adunan filo siap pakai yang diisi dengan epal berair manis dan masam dengan madu, gula dan badam. Strudel siap dihidangkan dengan sos vanila.

Strudel dengan epal

Resipi strudel dari Iii berbeza dengan yang klasik. Jangan masukkan doh ke dalam peti sejuk, jangan taburkan kacang atau serbuk roti tanah. Pengisiannya biasa - epal dan kismis. Perincian persiapan boleh didapati di forum.

Salzburger Nockerln

Salzburger Nockerln adalah resipi pencuci mulut Austria. Disiapkan dari telur yang dipukul, yang dibakar di dalam ketuhar hingga berkerak. Hidangkan segera (kerana jatuh dengan cepat) dengan sos vanila.

Pai aprikot tirol

Pai aprikot tirol: pai buah dengan aprikot.

Masakan Austria

Masakan Austria khas dan pada masa yang sama, kerana lokasi geografi dan peristiwa bersejarah, menggabungkan tradisi masakan terbaik dari Hungary, Republik Czech, Switzerland, Poland, Jerman, Itali dan Perancis.
Masakan ibukota Austria - Vienna boleh dibezakan sebagai arah bebas dalam masakan. Schnitzel Wina yang terkenal dengan salad kentang, sosej dan sosej Wina, ayam Wina, strudel, Sachertorte, kopi Wina - semua ini dan banyak lagi adalah kebanggaan masakan ibu kota.
Namun, walaupun masakan Wina telah mengambil kedudukan dominan di negara ini dan popular di banyak bahagian lain di dunia, beberapa kawasan di Austria masih mengekalkan tradisi unik mereka. Jadi, di Burgenland anda dapat merasakan pengaruh besar dari Hungary, di Carinthia mereka memasak terutamanya ikan. Di Lower Austria, daging binatang liar dan burung sering dimakan, di Austria Hulu terdapat banyak hidangan Jerman dan Czech, dan di Vorarlberg - Swiss.

Masakan Austria - 41 resipi lazat buatan sendiri

Dia menggabungkan tradisi banyak orang dan menetap makanan panggang terbaik di dunia di ibu kotanya, sambil meninggalkan resipi buatan sendiri tempatan di wilayah tersebut. Teruskan membaca...

  1. kediaman
  2. Pilihan terbaik
  3. Masakan kebangsaan
  4. Masakan Austria
  • Telur ayam
  • Pai di dalam ketuhar
  • Kentang dengan daging
  • Yis kering
  • Bijan
  • Untuk makan malam
  • Pai Berry
  • Kek klasik
  • Bawang mentol
  • Kek tanpa mastic
  • Diisi pai
  • Lemon
  • Lembu
  • Dalam besi wafel
  • Schnitzel
  • Pembuatan roti
  • Wafel Vienna
  • Serbuk Roti
  • Pai cincang
  • Puff pastry

Masakan Austria yang canggih dan lazat

Dalam tradisi pembuka selera, hidangan utama, sup dan salad Vienna, menurut gourmets, tidak ada yang luar biasa, tetapi gula-gula dan pencuci mulut adalah pilihan sebenar para koki di Vienna. Sacher yang paling terkenal di dunia dicipta dan dimasak di Vienna. Sebenarnya, nama kek itu adalah nama keluarga penciptanya. Coklat, dengan jem aprikot dan putih telur yang disebat, sangat sesuai, walaupun dibuat di rumah. Ia juga jem plum dan strudel, jarum suntik dan Linz, Moor dalam kemeja, penkek tipis (crepes Perancis), boychel, dll..
Resipi buatan sendiri yang lazat - ayam Austria. Unggas diasinkan dalam campuran garam, lada hitam dan jus lemon, dibagi rata (mengeluarkan sayap), dilapisi tepung tepung, telur, serbuk roti dan digoreng atau di dalam kuali. Ternyata di luar garing, harum dan lembut di dalam daging. Ia disajikan dengan salad ringan atau kentang, sepotong lemon dan pasli. Buckhandl.
Zwibelrostbraten adalah daging lembu panggang dengan bawang. Buburnya dibumbui dengan garam, lada, mustard dan bawang putih. Mereka digoreng dengan cepat dari semua sisi dalam mentega (ini adalah trend Perancis) dan dibawa ke dalam ketuhar. Bawang digoreng dalam mentega dari daging, paprika, tepung, jus daging, kaldu atau anggur ditambahkan, mendidih hingga kuah pekat. Makan fillet sederhana dan canggih ini dengan kentang goreng atau pasta.
Masakan Austria penuh dengan hidangan dari negara-negara jiran, tetapi pada masa ini ia mempunyai wajah kulinernya sendiri, ini pasti.

Masakan Austria

Biskut Vienna 4.6 14

Nikmati suasana di Austria yang jauh - buat kuih Wina yang aromatik dan rapuh di rumah.... Lebih jauh

Strudel dengan coklat 5.0 9

Resipi seperti itu hanyalah penyelamat ketika tetamu di depan pintu atau kanak-kanak sangat memerlukan pencuci mulut. Oleh itu, saya selalu menyimpan beku puff, coklat dan kacang di rumah.... Lebih jauh

Strudel dengan kubis Austria Baron 4.4 6

Strudel adalah hidangan tepung yang agak terkenal dari masakan Austria dalam bentuk gulungan, yang biasanya disediakan dari doh yang diregangkan dengan pelbagai jenis tambalan.... Lebih jauh

Puffs "Vienna" 5.0 4

Hari ini saya akan memberitahu anda bagaimana membuat puff Vienna. Ia mudah disediakan, tetapi sangat cantik dan, tentu saja, enak. Mereka dibuat dengan cepat, kecuali masa untuk membuktikan doh.... Lebih jauh

Strudel pir 4.9 4

Sudah tentu, strudel tradisional mempunyai pengisian epal, tetapi, pada pendapat saya, strudel pir lebih enak. Aromanya lebih cerah, dan rasanya jelas dinyatakan dan sangat kaya. Cuba ia!... Lebih jauh

Cherry strudel 5.0 4

Bagi kami, strudel epal lebih biasa, tetapi betapa sedapnya dengan strudel ceri! Saya menasihati anda untuk mencubanya!... Lebih jauh

Kek ceri Vienna 4.1 3

Pai Vienna klasik dibuat dengan sebiji epal, tetapi peminat makanan yang dibakar dengan ceri segar atau kalengan juga akan menyukai pilihan ini - adunan roti pendek yang renyah sesuai dengan ceri berair.... Lebih jauh

Strudel epal pastri puff 4.5 3

Strudel adalah gulungan Eropah yang terkenal dengan pelbagai tampalan. Strudel pertama kali disiapkan pada abad ke-17, setelah itu mendapat populariti yang sangat besar.... Lebih jauh

Strudel 5.0 3

Resipi untuk membuat pastri yang enak dengan pengisian. Dapur Jerman. Perkara utama adalah tidak memotong epal terlalu kasar dan sangat berhati-hati dengan tangan anda meregangkan doh dari tepi.... Lebih jauh

Biskut Austria "Thalers" 5.0 2

Makanan panggang klasik Austria merangkumi beberapa resipi biasa. Tetapi selalu ada pilihan baru untuk dicuba. Contohnya, anda pasti mahu mengulangi kuki jenis ini.... Lebih jauh

Apple pita strudel 4.8 2

Sekiranya anda suka pencuci mulut cepat, jangan lewat dan perhatikan pilihan menarik dan sangat mudah ini mengenai cara membuat strudel epal dari roti pita.... Lebih jauh

Cherry strudel dari adunan siap pakai 4.3 2

Pastri manis adalah kelemahan saya, jadi inilah resipi lain untuk membuat strudel ceri dari adunan siap pakai. Bagi saya, beri masam dengan doh adalah gabungan rasa yang hebat.... Lebih jauh

Striezel 1.0 2

Walaupun resipi klasik strizel memerlukan sedikit masa untuk memasak, pencuci mulut tradisional Austria pasti tidak akan disedari, dan usaha anda akan sangat berharga! Sangat sedap!... Lebih jauh

Strudel Austria 3.2 2

Pencuci mulut Austria yang paling terkenal adalah strudel. Anda boleh membeli yang sudah siap di kedai, tetapi adakah berbaloi untuk menghabiskan wang jika anda dapat membuatnya sendiri? Inilah cara membuat strudel Austria.... Lebih jauh

Kek coklat "Sacher" 2.7 2

Tidak mungkin lagi mencari resipi asli untuk pencuci mulut coklat terkenal ini; yang tinggal hanyalah menikmati pastri yang lazat. Saya akan memberitahu anda bagaimana membuat kek coklat Sacher.... Lebih jauh

Lavash strudel dengan ceri 5.0 2

Sekiranya anda ingin menyediakan sesuatu untuk teh dengan cepat, maka saya cadangkan beralih kepada resipi kek ini. Tidak bermain-main dengan doh! Hanya ambil roti pita dan masak. Cuba ia!... Lebih jauh

Strudel ceri klasik 3.8 2

Strudel ceri klasik - pencuci mulut yang hebat dengan rasa manis dan masam dalam adunan renyah yang paling nipis. Membuatnya di rumah tidak terlalu sukar, ikuti resipi.... Lebih jauh

Pai Strawberry Tyrolean 5.0 1

Tyrolean pie adalah pai Austria yang mempunyai legenda asalnya sendiri. Hari ini ia meluas dan disukai di seluruh dunia. Sangat mudah untuk membuat kek seperti itu, saya berkongsi resipi saya.... Lebih jauh

Schnitzel Wina 4.4 1

Beberapa hidangan nampaknya lebih sukar untuk disediakan daripada yang sebenarnya. Keadaan ini berlaku semasa saya belajar memasak schnitzel Wina dalam kuali. Cubalah juga!... Lebih jauh

Lempeng Austria dengan bahagian 5.0 1

Saya telah lama mencari resipi ini untuk membuat penkek Austria dengan keju kotej. Saya akhirnya menjumpainya dan sekarang saya menyiarkannya di sini. Sedap, cantik dan berbau = hebat!... Lebih jauh

Strudel klasik 2.8 1

Saya mengemukakan kepada anda resipi dari mana anda akan belajar bagaimana membuat strudel klasik, enak dan lembut! Cubalah dan lihat betapa senangnya. Dan hasilnya pasti akan mengejutkan anda.... Lebih jauh

Babi Vienna schnitzel 4.6 1

Babi babi Vienna adalah klasik dari genre masakan kebangsaan Austria. Salah satu cara termudah, cepat dan paling dipercayai untuk memasak daging babi.... Lebih jauh

Apple strudel dengan ais krim 5.0 1

Buat pertama kalinya saya mencuba strudel epal dengan ais krim di sebuah bandar kecil di Austria, sejak itu saya jatuh cinta dengan pastri ini. Pai sudah sedap, dan bola ais krim menjadikannya sempurna!... Lebih jauh

Ayam schnitzel dengan sos 5.0 1

Perkara yang paling penting semasa memasak schnitzel adalah tidak terlalu banyak mengeringkan daging. Oleh itu, cukup menggorengnya hanya 2-3 minit di setiap sisi. Hasilnya tidak akan lama lagi. Cuba ia!... Lebih jauh

Bir Austria 5.0

Izinkan saya memberitahu anda cara membuat bir Austria di rumah. Sebenarnya, tidak sukar sama sekali, perlu dicuba sedikit, tetapi anda akan mendapat minuman kraf yang berkualiti! Saya nasihatkan!... Lebih jauh

Strudel dengan buah kering 4.5

Saya telah berulang kali mengatakan bahawa saya suka memasak pastri puff. Ia lembut dan senang dibentuk. Kali ini saya memutuskan untuk menguli sendiri. Strudel sejuk untuk Krismas.... Lebih jauh

Pud strudel dengan epal 4.7

Hari ini saya mencadangkan untuk memperhatikan pai manis berair dengan pengisian buah! Ia siap dengan cepat, kerana dibuat dari doh yang dibeli. Saya akan tunjukkan cara membuat strudel epal puff!... Lebih jauh

Strudel babi 4.5

Saya suka membakar roti, tetapi saya tidak mahu mengacaukan adunan. Inilah cara membuat strudel babi. Tidak seperti pilihan manis, yang ini boleh diambil dengan anda dan bukannya sandwic makanan ringan.... Lebih jauh

Strudel epal pastri puff 3.9

Sekiranya anda mahukan sesuatu yang manis untuk teh anda, saya cadangkan anda mencuba strudel epal dari pastri puff siap pakai. Ia sangat ringkas, berpatutan dan lazat! Tonton dan hafal resipi!... Lebih jauh

Strudel Apple Vienna 4.3

Resipi strudel epal tradisional Austria.... Lebih jauh

Strudel epal Lavash 4.3

Saya berkongsi resipi sederhana untuk strudel dengan epal pita. Sejujurnya, saya melihat resipi itu tepat di kotak iklan Armenia lavash - dan saya sangat menyukai hidangan siap! Cubalah juga: cepat!... Lebih jauh

Schnitzel Austria 3.2

Schnitzel Austria dibuat dari daging lembu! Sebaiknya gunakan bahu sapi, sangat sesuai untuk hidangan ini. Schnitzel dihidangkan dengan salad kentang. Ternyata sedap!... Lebih jauh

Pastri Vienna 3.3

Resipi untuk membuat doh Vienna untuk pai puff, kek Paskah dan khachapuri.... Lebih jauh

Strudel epal adunan tanpa ragi 4.7

Di salah satu kafe saya mencuba strudel yang lazat, yang sangat saya sukai sehingga saya terpaksa meminta resipi tukang masak. Inilah cara membuat strudel epal dari adunan bebas ragi.... Lebih jauh

Strudel epal dari pasta puff 4.5

Pai epal adalah klasik genre. Lebih-lebih lagi, terdapat banyak resipi, kerana di setiap negara di mana buah ini tumbuh, mereka membuat makanan panggang mereka sendiri, ditambah dengan ramuan yang berbeza.... Lebih jauh

Kaiserschmarrn

Saya cadangkan anda belajar bagaimana membuat Kaiserschmarrn, atau Imperial Omelet, - pencuci mulut yang menarik yang akan menarik minat kanak-kanak dan orang dewasa. Sos plum asli digabungkan dengan soufflé yang enak!... Lebih jauh

Strudel dengan paru-paru 3.1

Siapa yang belum pernah mendengar mengenai strudel Austria? Pasti semua orang tahu pastri terkenal ini dengan tampalan yang berbeza. Saya mencadangkan resipi strudel dengan paru-paru daging dan sayur-sayuran. Ternyata sangat memuaskan dan enak!... Lebih jauh

Kaiserschmarrn dengan keju kotej 5.0

Resipi ini untuk membuat Kaiserschmarrn dengan keju kotej sangat sesuai untuk makan malam atau sarapan romantis - memasaknya ringkas dan cepat, tetapi rasa yang enak pasti akan dihargai!... Lebih jauh

Kek mini "Esterhazy" 4.1

Kek Esterhazy datang kepada kami dari bekas Austria-Hungary. Ia sangat biasa di Jerman hari ini. Saya memberitahu anda resipi, kek Esterhazy yang ternyata hanya ajaib!... Lebih jauh

Veal schnitzel 3.8

Veal schnitzel adalah hidangan tradisional Austria. Dari daging sapi disediakanlah schnitzel Wina yang terkenal. Oleh itu, mari kita memasak tradisi terbaik masakan Austria hari ini! :) Lebih jauh

Sahkan penghapusan resipi

Pembatalan tindakan ini tidak mungkin dilakukan

Mengenai masakan Austria

Selama beratus-ratus tahun kewujudan Austria, tradisi unik masakan Austria secara beransur-ansur berkembang. Makanan Austria tradisional dan terkenal di dunia adalah sebab penting bagi semakin banyak pelancong yang mengunjungi negara kecil Eropah ini setiap tahun. Masakan Austria yang kaya adalah hasil sejarah kaya Kerajaan Austria multinasional, di mana percampuran budaya yang paling pelbagai telah menyumbang kepada pengembangan masakan Austria moden..

Setelah Empayar Habsburg membentang dari perbatasan Tsarist Rusia hingga ke Laut Adriatik, penduduk berpuluh-puluh bangsa tinggal di dalamnya, berbicara puluhan bahasa yang berbeza. Orang Switzerland, Alsatians, Sepanyol, Belanda, Czech, Slovaks, Poland, Hungari, Croat, Slovenes, Itali - semua bangsa ini telah menyumbang kepada pengembangan tradisi masakan Austria..

Banyak hidangan Austria yang paling popular tidak dicipta dalam masakan tempatan. Contohnya, kopi - minuman nombor satu untuk sebahagian besar orang Austria - hanya muncul di negara itu setelah pencerobohan Turki ke Eropah. Strudel yang sama hanyalah versi Austria dari makanan istimewa Turki. Schnitzel Austria yang terkenal mungkin dipinjam dari koki Itali utara, penkek dan gulai, yang popular di Austria, adalah penemuan koki Hungaria, panggang dan sosej adalah ucapan dari koki Jerman, pastri adalah hadiah Czech kepada orang-orang Austria.

Walaupun begitu, walaupun terdapat pengaruh yang berlainan dari pelbagai bangsa terhadap masakan Austria, beberapa hidangan tradisional diciptakan oleh orang-orang Austria sendiri. Contohnya, sup kentang berkrim berasal dari Styria, ladu bacon dari Tyrol, dan tempat kelahiran Mozart, Salzburg memberikan souffle putih telur Salzburg yang terkenal di negara ini..

Austria terkenal dengan tradisi pastri. Memang, jika hidangan panas orang Austria biasanya tidak unik dan tidak biasa, pastri tempatan adalah karya masakan sebenar kelas tertinggi. Pelbagai gula-gula, wafel, pai dan biskut dengan pelbagai tampalan - apa yang terkenal selama berabad-abad di Austria. Dalam penyediaan pastri dan pencuci mulut, orang Austria sangat aktif dalam marzipan, coklat dan kacang..

Nah, Sachertorte Vienna mungkin kek coklat yang paling terkenal dalam sejarah manusia. Kek span coklat tiga lapisan dengan jem aprikot dan krim disebat, yang dicipta oleh chef pastri Franz Sacher untuk satu putera, adalah ciri khas Vienna.

Minuman yang paling popular di Austria ialah kopi. Teh, sebaliknya, tidak disebutkan di sini. Di antara minuman beralkohol, anggur disegani, yang mana wilayah timur Austria telah terkenal selama berabad-abad. Austria menghasilkan lebih daripada 250 juta liter anggur setiap tahun, yang mana hanya satu pertiga dieksport, dan selebihnya diminum oleh orang Austria sendiri. Minuman tenaga Red Bull yang terkenal di dunia juga merupakan penemuan orang Austria..

Penting untuk membezakan antara masakan Vienna dan Austria. Masakan Wina pernah dianggap sebagai yang terbaik di seluruh Eropah, dan hari ini ia dianggap paling murni, paling halus dan asli. Yang popular di sini ialah strudel, rinzuppe (sup daging), jem, lempeng nipis, tafelspitz (daging rebus dengan sos). Masakan wilayah Austria (Styria, Salzburg, Tirol, dll.) Sebaliknya, lebih sederhana dan lebih mudah diakses; masakan dari negara-negara jiran dan masyarakat mempunyai pengaruh yang besar terhadapnya. Di sini, bergantung pada rantau ini, pelbagai hidangan Jerman, Swiss, Hungaria dan lain-lain popular, serta tafsiran mereka dari Austria..

Masakan Austria

Salah satu masakan kebangsaan yang paling terkenal di Eropah adalah masakan Austria. Resipi dengan foto secara terperinci dan dengan variasi memberitahu cara memasak strudel Austria, schnitzel Wina atau kek "Sacher" yang terkenal - hidangan masakan Austria yang paling popular. Masakan kebangsaan Austria juga terkenal dengan pelbagai resipi untuk membuat kopi, yang telah terkenal di sini sejak sekian lama.

Orang Austria

Schnelklops (diterjemahkan dari bahasa Jerman sebagai "quick chop") adalah kepingan daging yang lembut dalam sos krim masam. Hidangan hebat untuk makan tengah hari atau makan malam keluarga.

Nama yang tidak biasa "Kaiserschmarrn" menyembunyikan hidangan Vienna yang diperbuat daripada adunan pancake manis dengan susu. Menurut salah satu legenda, pencuci mulut ini disiapkan di istana maharaja Austria (Kaiser). Varian "telur dadar imperial" - dengan penambahan kismis dan semangat. Hidangan manis ini boleh disajikan sebagai pencuci mulut atau untuk sarapan. Tidak disangka-sangka sedap, saya cadangkan!

Resipi rahsia keluarga Hungaria lama Esterhazy, sekarang anda sudah tahu :) Sudah tentu anda harus berjinak-jinak, tetapi kek ini sangat berbaloi.

Foto itu menunjukkan sepotong kek "Sacher" di kafe Vienna terkenal DEMEL. Ia adalah lazat.

Kek sacher Austria - resipi untuk pencinta kek coklat sejati.

Saya lebih suka memanggil roti ini sebagai pai, tetapi hidangan klasik Austria ini, yang catatannya ditemui pada tahun 1653, dimaksudkan untuk dipanggil kue. Dan kemudahan membuat kek roti pendek ini sungguh luar biasa.!

Sachertorte adalah salah satu pencuci mulut yang paling terkenal di dunia - klasik Vienna sebenar. Kek span lembut dengan rasa coklat yang kaya, dengan lapisan selai aprikot, yang memberikan nota buah manis dan masam ringan, ditutup sepenuhnya dengan lapisan coklat yang enak. Tekstur dan rasa kek ini sangat mengagumkan!

Gulung lazat berdasarkan strudel Wina.

Reindling adalah pai pai Austria yang diperbuat daripada adunan ragi yang diisi dengan kacang dan buah kering yang direndam dalam rum atau cognac. Menyiapkan hujan untuk Paskah. Secara tradisional, ia dibakar dalam bentuk bulat khas yang disebut pengekangan atau reindl. Tetapi hari ini, untuk penaik roti, mereka sering menggunakan loyang bulat dengan lubang di tengahnya..

Mari kita bincangkan mengenai tradisi Krismas di Austria dan sediakan wain epal sesuai dengan resipi yang jelas.

Kek ceri Vienna yang sangat aromatik, lembut dan lembut mempunyai rasa yang enak. Kek ceri resipi ini sangat sesuai untuk pesta teh rumah yang selesa atau perjumpaan mesra.

Semua orang menyukai Knadley. Siapkan dengan cepat dan mudah. Ladu sesuai dengan kuah daging.

Kek linz adalah gabungan hebat pastri kenari yang lazat dan pedas dengan jem manis dan masam.

Pengisian ceri sesuai untuk semua jenis pai, tetapi strudel ceri sangat baik. Sangat sedap!

Bagel rai dan gandum dengan kerak renyah dan rasa pedas.

Variasi ringan dari roti panggang tradisional Austria dengan pengisian epal - dibuat dari pastri puff siap pakai.

Variasi pada resipi schnitzel Wina. Potongan daging lembu nipis, digoreng dengan minyak yang banyak. Tetapi untuk membuat roti, hanya keropok dan telur yang digunakan di sini, daging digoreng dalam minyak sayuran, dan disajikan dengan mentega.

Kita boleh mengatakan bahawa penkek adalah hidangan yang benar-benar antarabangsa. Hari ini kami menyediakan penkek Austria yang sangat lembut dan lazat dengan keju kotej.

Resipi ayam Vienna (backhendl) telah mendapat populariti di seluruh dunia. Kerak rangup di bahagian luar, dan bahagian dalam - daging yang enak dan berair. Ayam tiga lapis sangat mengagumkan.

Koki pastri Vienna klasik adalah kek span coklat dengan lapisan jem aprikot dan sayu. Resipi untuk kek itu, yang dikatakan telah dicipta oleh pembuat gula dari Austria Franz Sacher pada tahun 1832, adalah rahsia yang dijaga rapi. Tetapi ada banyak resipi yang cuba meniru resipi Sachertorte yang asli. Inilah salah satu daripadanya.

Biskut vanila berbentuk bulan sabit yang indah adalah makanan yang sangat baik untuk orang dewasa dan kanak-kanak! Pastri kerang untuk kuki ini disediakan dengan penambahan tepung badam, jadi produk siap mempunyai sedikit rasa kacang dan sangat rapuh..

Barangan tradisional Australia. Puff pastry roll yang diisi dengan epal, kismis dan kacang.

Vienna schnitzel adalah salah satu hidangan paling popular dalam masakan Austria. Hampir tidak ada orang yang tidak pernah mendengar hidangan lazat dan mudah disediakan ini..

Mari buat strudel Vienna. Ini adalah gulungan adunan tanpa ragi terbaik dengan epal, kismis, kacang.

Apple strudel - hidangan Austria kebangsaan, gulungan doh nipis dengan pengisian epal. Ia mungkin menakutkan untuk dibuat, tetapi resipi strudel terperinci ini memudahkan anda memanggang strudel Austria yang enak di rumah..

Strudel dengan epal, kacang, kismis dan kayu manis ternyata cantik, sangat aromatik dan sangat sedap! Dua strudel besar keluar, cukup untuk keluarga besar!

Schnitzel adalah lapisan daging yang nipis, dilapisi tepung roti dan digoreng. Schnitzel Wina sangat terkenal, resipi yang diciptakan, seperti yang mereka katakan, beberapa abad yang lalu, bukan oleh orang Austria, tetapi oleh koki Itali. Kemudian, sedikit diubahsuai, resipi schnitzel sampai ke Austria, di mana ia mendapat namanya sekarang..

Kami ingin memberikan anda resipi tradisional yang sangat lazat untuk masakan Austria dan kek Linzer yang terkenal dengan jem.

Suatu ketika dahulu, gulai hanya disiapkan di Hungary. Tetapi berkat kesederhanaan penyediaan dan rasa yang sangat baik, resipi hidangan ini tersebar dengan cepat ke seluruh dunia, dan di banyak negara ia dianggap sebagai hidangan nasional mereka. Hari ini kita akan memasak gulai dengan cara penyediaannya di Austria.

Kaedah membuat strudel yang menarik dan sangat mudah. Resipi strudel ini untuk mereka yang tidak suka bermain-main dengan adunan untuk waktu yang lama, kerana pastri puff beku digunakan untuk membuat gulungan. Epal goreng digunakan sebagai pengisian.

Roti sejuk yang enak yang dibuat dari resipi Austria.

Dalam pai ceri Tyrolean, bukan pastri roti pendek yang biasa, tetapi kue roti pendek yang lembut. Walaupun kek boleh dimakan sebaik sahaja jeli sudah siap, saya cadangkan untuk menyejukkannya semalaman. Sekiranya anda memotong pai pada hari yang sama, maka krim, kerana konsistensinya yang lembut dan ringan, akan mula mengalir dari kek, dan kepingannya tidak akan berfungsi dengan sempurna.

Resipi untuk kuki roti pendek ini adalah improvisasi berdasarkan pai Linzer Jam klasik Austria, yang dinamakan sempena bandar Linz.

Resipi kek tiramissu tidak memerlukan banyak usaha untuk menyediakan pencuci mulut yang enak dan lazat. Tiramissa boleh dibuat dari biskut siap pakai, tetapi anda boleh membakar biskut itu sendiri.

Goulash Vienna sangat mirip dengan panggang kami, kerana ia juga mengandungi banyak kentang, daging dan bawang. Dengan nama ini, resipi itu datang kepada saya dan saya menyukainya. Sedap.

Resipi untuk ladu roti Tyrolean dengan daging. Secara peribadi, saya membuatnya dengan dua cara: direbus dalam air biasa atau digoreng dengan minyak sayuran. Dalam kes pertama, ladu ternyata lebih berair dan lembut. Pada yang kedua - dengan kerak rangup dan sedikit lemak dalam rasa. Oleh itu, anda menyediakan ladu seperti yang anda mahukan.!

Entrecote diisi dengan kentang, daging asap, telur, krim masam, pala, dan juga rebus dalam wain.

← Sebelumnya | Seterusnya →

Semua hak atas bahan-bahan di laman web www.RussianFood.com dilindungi sesuai dengan undang-undang yang berlaku. Untuk sebarang penggunaan bahan laman web, diperlukan pautan hiper ke www.RussianFood.com.

Pentadbiran laman web tidak bertanggungjawab atas hasil penerapan resipi masakan, kaedah penyediaannya, saranan masakan dan lain-lain, pengoperasian sumber-sumber yang digunakan untuk meletakkan pautan hiper, dan untuk kandungan iklan. Pentadbiran laman web mungkin tidak berkongsi pendapat penulis artikel yang disiarkan di laman web www.RussianFood.com

Laman web ini menggunakan kuki untuk memberi anda perkhidmatan terbaik. Dengan terus berada di laman web ini, anda bersetuju dengan dasar laman web mengenai pemprosesan data peribadi. SAYA SETUJU

Masakan Austria

Schnitzel daging sapi Vienna dan strudel epal Austria - hidangan lazat ini tidak hanya dikenali sebagai gourmet yang dikhaskan untuk selok-belok masakan. Masakan nasional Austria secara harmoni menggabungkan hidangan dari Hungary dan Bavaria, Itali dan Bohemia, Republik Czech dan Turki. Keistimewaannya yang mencolok adalah bahawa di berbagai daerah memiliki keistimewaannya sendiri, dengan kepakaran tempatan sendiri. Tetapi minuman kegemaran untuk seluruh Austria adalah sama - kopi dan bir, walaupun terdapat banyak resipi dan varieti di sini..

Perlu diperhatikan bahawa masakan kebangsaan Austria mempunyai beberapa hidangan lazat yang popular di seluruh dunia. Lebih-lebih lagi, mereka sama sekali berbeza, dengan rasa yang berbeza. Hidangan seperti itu adalah strudel, yang dianggap sebagai tanda dagang manis Vienna, kek coklat Sacher dengan jem aprikot dan krim disebat, schnitzel Wina, sosej Austria, dll..

Ngomong-ngomong, sosej Austria bukan sejenis produk dimasak "tidak peribadi" dengan komposisi yang tidak dapat difahami, tetapi kebanggaan sebenar orang Austria. Di Austria, lebih dari 500 jenis sosej daging babi, permainan dan daging sapi dibuat. Oleh itu, anda boleh memanjakan diri dengan jenis sosej dan sosej baru sekurang-kurangnya setiap hari..

Bagi minuman, kopi Vienna dengan gula tepung, sirap manis dan krim sangat popular di Austria. Puluhan jenis minuman ini ditawarkan di mana-mana kafe yang menarik. Pilihan memasak klasik ada dalam bahasa Turki, tetapi dengan irama kehidupan moden, peraturan ini tidak selalu dipenuhi. Tetapi itu bukan perkara terpenting dalam kopi, bukan? Jauh lebih penting bahawa rasa itu nyata. Dan barista Austria tahu banyak tentang ini, jadi pergi ke kedai kopi tempatan dengan berani!

Seseorang juga dapat mengingat punggung dengan violet gula-gula, tetapi kemudian anda harus mengatakan tentang daging pada tulang dengan kue Linz, dan sesuatu yang lain. Tetapi sudah tiba masanya untuk memasak! Dalam pilihan ini, kami telah mengumpulkan resipi masakan Austria kebangsaan dengan gambar selangkah demi selangkah dan arahan terperinci yang dilakukan oleh pengarang kami. Selamat memasak!

Resipi Austria

Masakan Austria, seperti banyak masakan Eropah, telah berkembang di bawah pengaruh kuat negara jiran. Penduduk Empayar Austro-Hungarian bercakap mengenai 16 bahasa, di mana orang menyampaikan resipi kebangsaan mereka dan pelbagai kaedah memasak antara satu sama lain. Ambil gulai Hungaria yang terkenal di dunia, kue pengantin Bohemia, Tyrolean Groestl, yang merupakan kentang goreng dengan daging asap dan telur orak-arik, atau hidangan Carinthian tradisional dalam bentuk beg doh yang diisi dengan keju, bayam dan rempah yang disebut Kaernten Kasnocken. Di barat dan utara Austria, masakan petani selalu kuat, resipi yang terdapat di laman web eda.ru. Pertama sekali, ini adalah ladu lezat, roti gelap, bir buatan sendiri dan schnapps. Bahagian timur terkenal dengan pencuci mulut dan hidangan berasaskan tepung yang sangat baik: Sachertorte, strudels manis dan gurih, penkek yang subur. Masakan Austria mempunyai pelbagai jenis sup, daging dan gula-gula. Secara tradisional, dalam masakan kebangsaan mereka memilih daging lembu, daging sapi muda atau daging babi, ikan mas atau ikan trout. Kursus kedua disajikan dengan bir sejuk atau segelas wain Austria. Dan selepas itu - pastikan anda minum secawan kopi.

Cari resipi dengan memilih kategori hidangan, subkategori, masakan atau menu. Dan dalam penapis tambahan, anda boleh mencari bahan yang dikehendaki (atau tidak perlu): mulailah menulis namanya dan laman web akan memilih yang sesuai.

  • Tomato
  • Sebiji epal
  • Seekor ayam betina
  • Susu

Menjumpai 151 resipi

  • Idea
  • Replika

Kad hijau

Elena Chekalova mengenai smoothie hijau dan sayur-sayuran

  • Resipi bermusim

Salad ringan

Resipi: dengan udang, cendawan, keju feta, kubis dan alpukat

Masakan Austria

Baguette bahagian Vienna

Baguette "Vienna" adalah pastri Eropah ringan, dihiasi dalam bentuk baguette. Kandungan gula dan lemak yang rendah, serta susu yang termasuk dalam komposisinya, memberikan rasa dan aroma yang halus pada serbuk. Roti wangi yang baru dibakar dengan kerak renyah dan serbuk yang lapang - apa yang lebih enak ?! Kanak-kanak suka baguette nipis, mereka selesa untuk memegang dan hanya menggigit "roti keseluruhan"! Resipi masakan Belyanka.

Puffs "Vienna"

Saya menawarkan versi lain dari puff pastry. Cepat, sedap, beraroma dan sangat cantik. Membantu diri anda. Untuk idea mengenai resipi ini, saya dengan tulus berterima kasih kepada tukang masak allenka (Alla-Alena).

Kugelhupf marmar

Gugelhupf atau Kugelhupf adalah istilah selatan Jerman, Austria, Swiss dan Alsatian untuk kek bulat dengan lubang di tengahnya. Perkataan Jerman "Kugel" bermaksud "globe" atau "globe". Kugelhupf sangat terkenal di Alsace, wilayah yang telah berpindah dari Perancis ke Jerman dan sebaliknya beberapa kali selama beberapa abad yang lalu, dan juga di Austria, sehingga sukar untuk mengetahui asal usul kek. Resipi ini menjadikan kek yang enak, lembut, berair dan lapang..

Pai epal Vienna mengikut resipi K. Schumacher

Selamat Hari Krismas semua! Sebagai hadiah, saya ingin memperkenalkan anda kepada pai epal yang luar biasa dari koki pastri Karl Schumacher yang sama hebatnya dari buku popularnya "Wain Sweet Wina". Saya melihat resipi dari tukang masak Twist dari laman web pembuat roti, namun, saya mengubahnya sedikit dan menyesuaikannya dengan citarasa saya. Kesihatan kepada anda dan orang tersayang!

Pai pastor

Sejujurnya, saya yakin bahawa saya mengetahui segala-galanya mengenai pai epal, tidak ada yang mengejutkan saya. Apa khayalan! Kek dari buku nota resipi lama Ibu ini memberikan kesan yang menakjubkan. Saya tidak pernah memasak atau merasai sebelumnya. Tetapi sia-sia. Gabungan kacang dan epal yang indah. Nampak mengagumkan di atas meja. Resipi mempunyai akar Austria.

Biskut curd Vienna

Biskut untuk pencinta doh curd - lembut, lembut, beraroma. Plus, kuki tidak mengandungi serbuk penaik! Menambah kelopak jem dan badam akan menjadikan makanan yang dipanggang biasa menjadi makanan istimewa!

Pai epal kuno

Nampaknya hari ini anda tidak akan mengejutkan sesiapa yang mempunyai pai epal, terdapat banyak resipi yang sangat baik. Namun demikian, resipi yang disimpan dari nenek, tulisan tangan di daun pudar dari semasa ke semasa, kadang-kadang menyembunyikan harta yang sebenarnya dan mereka dihargai seperti perak keluarga. Jadi hari ini saya mencadangkan untuk membakar kue yang sederhana, tetapi sangat enak dan halus dari akhir abad ke-19, yang banyak diingat oleh negara-negara Empayar Austro-Hungaria dengan nostalgia, mendesah tentang kehebatan dan kemegahan bekas maharaja lama Kaisar Franz Joseph, seperti yang kadang-kadang kita ingat zaman raja-ayah.

Bagel vanila

Vanille Kipferl. Kuki yang sangat sedap! Ia sangat kecil sehingga benar-benar meleleh di mulut anda. Mereka memahatnya dengan tangan mereka, tidak ada alat yang digunakan di sini. Buatan tangan sebenar! Hadiah seperti itu akan mahal! Lagipun, cinta dan kehangatan tangan anda dilaburkan di dalamnya. Masak dan sajikan kepada orang yang disayangi, nuuuu. dan nikmati diri anda. Kuki ini disimpan dalam balang tertutup selama beberapa minggu. Dan apabila anda membukanya, mustahil untuk menahan aroma vanila dan badam. Terima kasih kerana resipi lazat untuk Olichka Dorokhova.

Kek coklat "Sacher"

Nama asalnya adalah "Original Sacher torte". Ini adalah kek yang sangat lazat. Tidak dinafikan, resepnya akan mendapat tempat di Buku Cook anda. Mengesyorkan.

Pai dengan pengisian Bukhtel

Buchteln. Gulungan asal Austria-Jerman. Roti yang paling halus, dalam terjemahan, bermaksud - pai dengan pengisian, walaupun tidak ada pengisian, dan anda akan mengetahui sebabnya dalam resipi. Terima kasih kerana resipi Katarinka-Katyusha.

Jalur "Cardinale"

Kuih masakan Austria yang sangat ringan dan lapang. Gabungan meringue yang sejuk, biskut halus, krim disebat dengan buah beri tidak akan membiarkan siapa pun acuh tak acuh. Disediakan secara tradisional dengan jem kopi atau strawberi (raspberry). Daripada jem, saya menambah sebilangan ceri segar.

Gula-gula "Mozart"

Simbol Austria adalah permen "Mozart" atau "bola Mozar" / secara harfiah /. Mereka diciptakan oleh pembuat gula Salzburg Paul Fürst 100 tahun selepas Wolfgang Amadeus Mozart diiktiraf sebagai komposer yang luar biasa. Dan untuk masa yang lama mereka dibuat dengan tangan, mengapa tidak mencuba kami juga.

Roti "Kaiser"

Memenuhi resipi ini, mencubanya dan jatuh cinta. Roti ini bukan sahaja lembut, enak, semua orang menyukainya, juga roti yang sangat baik untuk sandwic panas tertutup. Saya akan membakarnya, memasukkannya ke dalam beg dan di dalam peti sejuk. Nikmati tetamu anda pada 1 Januari dengan secawan teh aromatik manis dengan sandwic di roti buatan sendiri.

Kek "Prince Regent"

PRINZREGENTENTORTE. Kek tinggi, berlapis-lapis, lazat dan lembut yang meleleh di mulut anda! Dilihat dari bahan-bahan dari Internet "Jerman yang terang-terangan", ini sebenarnya bukan "Kek yang sama dengan Putera Bupati". Khususnya, teknologi membuat kek berbeza! Oleh itu, tanpa berpura-pura keaslian resipi ini, saya hanya ingin berkongsi dengan anda resipi menarik untuk kek yang ringkas dan lazat.!

Gulai kentang

Goulash pada miskin. Hidangan masakan Austria yang sangat mudah disediakan, tetapi kemasyhurannya telah bertahan selama bertahun-tahun. Pada zaman dahulu, bukan segmen penduduk terkaya yang menyediakan gulai ini, tetapi hingga hari ini hidangan ini sering dijumpai di restoran-restoran Austria. Ini benar-benar "karya agung", seperti yang dibuktikan oleh aroma gila dan warna cantik dari hidangan siap..

Masakan Austria

Austria disebut negara kecil dengan masakan yang hebat, dan ini tidak menghairankan. Tahun demi tahun, para tukang masaknya telah mengumpulkan hidangan dan teknologi terbaik untuk penyediaannya di seluruh Eropah, dan kemudian menyesuaikannya untuk diri mereka sendiri. Akibatnya, dunia disajikan dengan masakan Wina yang unik, yang sudah ada pada abad ke-15, menurut beberapa penulis buku masakan, dinobatkan sebagai yang terbaik, dan dengan itu makanan istimewa kebangsaan, sesuai dengan kemampuan memasak yang bahkan penduduk tempatan memilih isteri mereka sendiri.

Sejarah dan tradisi

Mungkin orang Austria mempunyai sikap yang istimewa terhadap makanan pada masa lalu. Ini dibuktikan oleh fakta bahawa kebanyakan hidangan kebangsaan Austria pada asalnya muncul dalam keluarga petani biasa, dan kemudian di atas meja maharaja. Masakan negara ini dikembangkan di bawah pengaruh tradisi orang lain yang pada masa yang berlainan tinggal di Empayar Habsburg: Jerman, Itali, Hungaria, Slav, dll..

Sudah pada masa itu, penduduk tempatan terkenal dengan kesukaan mereka terhadap pesta, yang mana mereka menyediakan hidangan asli dan kadang-kadang eksotik, resipi yang masih bertahan hingga hari ini dan masih bertahan di halaman buku masakan lama. Antaranya: Helang Tyrolean dengan ladu, landak dengan mi dalam sos cuka, tupai goreng dengan salad.

Selepas itu, Maharaja Leopold I memperkenalkan cukai pada mata pelajaran, menentukan kesejahteraan mereka dengan kuantiti dan kualiti makanan yang dimakan. Dikendalikan pemenuhan kehendak kekaisaran "Höferlguckerli", atau "orang menempelkan hidung mereka ke piring orang lain." Ini adalah dorongan untuk pembentukan peraturan mengenai jumlah hidangan untuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam untuk segmen penduduk yang berbeza. Sebagai contoh, pengrajin mempunyai hak untuk 3 hidangan, penggunaannya boleh memakan masa 3 jam. Yang tahu, pada gilirannya, membiarkan dirinya makan makanan dari 6 hingga 12 jam sehari, bergantung pada kedudukannya di masyarakat.

Dan semasa pemerintahan Maharaja Marcus Aurelius, anggur yang indah muncul di Austria, yang dapat anda rasakan bahkan hari ini. Pada masa yang sama, "peraturan tidak tertulis" lahir di kalangan penduduk untuk mencuci makanan dengan wain atau bir, yang masih bertahan hingga hari ini. Benar, sekarang penduduk tempatan mampu mundur daripadanya, menggantikan minuman ini dengan segelas schnapp atau secawan kopi..

Perlu diingat bahawa konsep masakan Austria dan Wina dikenal pasti hari ini, namun, ini salah, kerana yang pertama menggabungkan variasi wilayah dalam penyediaan hidangan yang sama, dan yang kedua - hidangan masakan eksklusif di ibu kota, Vienna, seperti strudel Wina, schnitzel Wina, Wina kek, kopi Vienna.

Ciri-ciri:

Ciri khas masakan Austria kebangsaan adalah:

  • Konservativiti. Walaupun terdapat sedikit perubahan yang dibuat pada resipi lama, mereka masih ada, yang memungkinkan sezaman untuk makan cara permaisuri makan sendiri..
  • Kandungan kalori, persembahan hidangan yang indah dan bahagiannya yang besar. Secara kebetulan, orang-orang ini suka makan dengan sedap dan tidak malu mengenainya, oleh kerana itu, banyak wakilnya mempunyai masalah dengan berat badan berlebihan..
  • Kekurangan rasa pedas, masam atau, sebaliknya, terlalu "lembut".
  • Kawasan. Hari ini, di wilayah negara ini, beberapa wilayah dibezakan secara kondisional, masakannya dicirikan oleh ciri khasnya. Kita bercakap mengenai wilayah Tyrol, Styria, Carinthia, Salzburg.

Kaedah memasak asas:

Keunikan masakan Austria terletak pada sejarah dan identiti. Itulah sebabnya mengapa pelancong bercanda bahawa mereka pergi ke negara ini untuk menikmati senibina dan pameran muziumnya, tetapi untuk merasai masakan negara. Dan terdapat banyak dari mereka di sini:

Schnitzel Wina adalah "kad perniagaan" masakan Austria. Pada masa ini ia sering dibuat dari daging babi, tetapi resipi asalnya, yang dipinjam dari Itali kira-kira 400 tahun yang lalu dan disempurnakan, menggunakan sapi muda.

Apple strudel adalah karya seni yang disiapkan dengan penambahan keju kotej, badam atau kayu manis dan benar-benar meleleh di mulut anda. Dengan kemampuan membakarnya, isteri dipilih sendiri beberapa abad yang lalu.

Kaiserschmarren adalah telur dadar yang terbuat dari susu, telur, tepung, gula, kayu manis dan kismis dan ternyata sangat enak dan rangup. Dihidangkan dengan gula tepung.

Boischel - hidangan jantung dan paru-paru rebus.

Kopi Vienna. Austria kaya dengan kedai kopi. Orang-orang Austria berkumpul di dalamnya bukan hanya untuk menikmati makanan ringan, tetapi juga membaca surat khabar, berbual dengan rakan-rakan, bermain permainan, hanya bersantai. Dan tradisi ini telah wujud sejak tahun 1684, ketika kedai kopi pertama muncul di sini. Cinta untuk minuman ini, bagaimanapun, pernah dinyatakan walaupun oleh komposer hebat I.S. Bach, setelah menulis "Kopi Cantata". Selain kopi Wina, terdapat lebih dari 30 jenis lain di Austria..

Sacher - kek coklat dengan jem yang disajikan dengan kopi yang dibuat mengikut resipi khas.

Gulai kentang dengan bawang putih.

Tafelspitz - daging lembu rebus (hidangan kegemaran Kaisar Franz Joseph I).

Sup Vienna dengan bebola daging dan herba.

Wain. Minuman nasional negara itu, seperti vodka di Rusia atau wiski di UK.

Palachinken - penkek dengan keju kotej, jem aprikot dan krim disebat.

Ikan jeli, yang termasuk dalam menu restoran terbaik.

Gluwein adalah minuman wain merah panas dengan rempah. Ia berbeza dengan minuman keras jika tidak ada semangat.

Schnapps - buah bulan.

Hermknedl - gulung dengan biji poppy dengan buah atau sos vanila.

Manfaat kesihatan masakan Austria

Masakan Austria sangat kaya dengan makanan lazat. Ia halus dan sederhana, tetapi kelebihan utamanya berbeza. Faktanya ialah ia tidak pernah berhenti berkembang. Benar, koki moden berusaha untuk menjaga bukan hanya selera, tetapi juga kesihatan, menggantikan makanan berkalori tinggi dengan makanan yang sihat dan sihat. Karya-karya mereka muncul di restoran-restoran yang terletak di tanah air dan di seluruh dunia, dan sesekali menerima bintang Michelin dan anugerah masakan lain..

Tetapi faktor lain juga membuktikan sifat bermanfaat dari masakan Austria - jangka hayat purata, iaitu 81 tahun di sini..

Resipi Austria

Strudel epal dengan pecan dan kismis

  • seratus

Strudel hangat wangi dengan tempurung berlapis renyah dan isi epal berair dengan nota pedas adalah pencuci mulut yang lazat dan sesuai untuk setiap kesempatan, sama ada teh keluarga atau.

Strudel dengan rhubarb dan tarragon

  • seratus

Strudel berlapis dengan kerak renyah dan pengisian keju krim dan rhubarb manis dan masam yang luar biasa, dilengkapi dengan aroma tarragon. Pencuci mulut yang hebat ini menawan dengan tekstur dan.

Biskut macadamia linz dengan pengisian tropika

  • seratus

Biskut Linsky adalah biskut sandwic kacang bersalut gula tepung dengan tingkap yang berkilau dengan jem berkilat yang terang. Ia kelihatan sangat canggih dan dipanggang pada majlis-majlis khas..

Strudel epal dengan karamel masin

  • seratus

Strudel epal aromatik ini diisi dengan kepingan epal yang direbus dalam karamel cair. Kue roti jahe yang dihancurkan dan sedikit kayu manis memberikan rasa pedas yang luar biasa, dan ia membungkus.

Linz tart dengan jem oren merah buatan sendiri

  • seratus

Linz tart adalah pai terkenal di dunia dari bandar Linz di Austria. Ini didasarkan pada rasa dan tekstur kerak badam yang rapuh dan sangat halus, di atasnya disebarkan pengisian dari.

Biskut linz dengan sebiji kacang coklat

  • seratus

Kuki Linz, serta kek terkenal dengan nama yang sama, dinamai bandar Linz di Austria. Di samping itu, mereka digabungkan dengan adunan roti pendek dengan penambahan kacang, semangat dan kayu manis. DALAM.

Linz macaroons

  • seratus

Biskut linz adalah makanan istimewa yang elegan dan canggih dari bandar Linz di Austria. Keistimewaannya adalah adunan roti pendek tepung badam dan penampilan sandwic yang menarik.

Roti "Kaiser"

  • seratus

Roti Austria "Kaiser" (atau imperial) adalah roti yang sangat ringan dan lapang dengan kerak renyah, dicampur terutamanya dengan tepung gandum, air dan ragi. Mereka telah wujud sejak abad ke-18.

Sachertorte

  • seratus

Suatu hari pada tahun 1832, diplomat Austria Clemens von Metternich memerintahkan para koki untuk menyediakan pencuci mulut yang tidak biasa untuk para tetamu kehormat. Tetapi pada hari itu, tukang masaknya sakit. Di dapur ada seorang pelajar.

Kek Labu Linz

  • seratus

Resipi untuk kue tradisional Linzer Austria dalam variasi musim luruh dari majalah Food Network tidak lengkap tanpa labu.

Biskut sandwic "Linzer" bintang

  • seratus

Biskut Austrian Linzer yang meriah ini boleh menjadi hadiah hebat kerana penampilannya yang cerdas. Salah satu langkah penting dalam resipi Alex Guarnaschelli adalah mencambuk krim.

← Sebelumnya | Seterusnya →