Rasuk yang hanya mencairkan air

1. Sedikit di bawah ahli akademik.
2. Kargo dijatuhkan dari belon.
3. Sebab insentif untuk kelakuan.
4. Peranan perubatan pelakon Inggeris Hugh Laurie.
5. Nama wanita Rusia.
6. Penghantaran barang dalam sajak dengan kereta api.
7. Massa air beku di pergunungan.
8. Keajaiban, fenomena yang tidak dapat dilihat.
9. Perbuatan yang layak untuk Bintang Pahlawan.
10. Seluar tentera yang dipotong khas.
11. persenjataan dapur nyonya rumah.
12. Pokok dengan tunas gebu.
13. Jadi rubah dalam dongeng memanggil serigala.
14. Huraian yuran panjang anak.
15. Kata apa yang akan muncul jika anda mencampurkan huruf dalam perkataan "dinar"?
16. Ruang di atas tanah.
17. Proses mencari.
18. Angkat pada roda.
19. Tempat temu janji di kampung.
20. Ubat dengan stetoskop di tangan.
21. Tasik Besar Amerika Utara.
22. Guru sekolah menengah.
23. Trem dengan kuda dan bukannya mesin.
24. Nama lain untuk petani.
25. Apa yang bukan nama untuk orang Rusia dan Kutub?
26. Seorang duyung dari Greece.
27. Rakan sekerja foil dan epee fencer.
28. Tanda zodiak mereka yang dilahirkan pada bulan April.
29. Penyakit virus akut.
30. Proses penguraian bahan organik.
31. Kumpulan yang menyanyikan "Mani, Mani".
32. Bentuk penuh nama mesra Ilyusha.
33. Nama yang baik untuk pemuda Rusia.
34. Apa yang boleh dilakukan dari perkataan "plumb" dengan menyusun semula huruf?
35. Ketibaan tetamu dari jauh.
36. Pengkhususan seorang saintis.
37. Rasuk, di mana hanya mencairkan air.
38. Jiran Ukraine dan Belarus.
39. "Alamat saya adalah Kesatuan Soviet" (kumpulan).
40. Apakah nama anjing yang berjalan di hadapan orang buta?
41. Salah seorang penduduk Kaukasus.
42. Jiran Selatan Syria.
43. Nama sebenar pembawa nama samaran.
44. Novel Walter Scott.
45. Kapitalis, pemilik perusahaan.
46. ​​Salah satu daripada lima puluh negeri AS.
47. Wanita Darah Biru.
48. Menolong mereka yang memerlukan.
49. Pejabat penyalin.
50. Sumskaya, Gundareva (nama).
51. "Tiga poplar di Plyushchikha" (pengarah).
52. Nama atau "nama" sesuatu benda.
53. Nama yang lebih mudah untuk dihantar pulang.
54. Nama bapa Vladimir Vinokur.
55. Berdekatan dengan Syria dan Israel.
56. Bandar di wilayah Rostov.
57. Sahabat Pertempuran Dugout.

Jawapan:
1. Guru Besar. 2. pemberat. 3. Rangsangan. 4. Rumah. 5. Asya. 6. Penghantaran. 7. Glasier. 8. Hebat. 9. Feat. 10. Tandan. 11. Peralatan. 12. Willow. 13. Kelabu. 14. Menggali. 15. Nadir. 16. Tinggi. 17. Cari. 18. Kren lori. 19. The hayloft. 20. Ahli terapi. 21. Ontario. 22. Guru besar. 23. Jejak kuda. 24. Petani. 25. Stanislav. 26. Naiad. 27. Saber pagar. 28. Aries. 29. Cacar air. 30. Membusuk. 31. Abba. 32. Ilya. 33. Zakhar. 34. Pemeriksaan. 35. Ketibaan. 36. Ahli falsafah. 37. Tanah kering. 38. Orang Rusia. 39. Permata. 40. Panduan. 41. Ingush. 42. orang Jordan. 43. Autonomi. 44. Ivanhoe. 45. Pengilang. 46. ​​Wisconsin. 47. Wanita Bangsawan. 48. Pendapatan. 49. Mesin fotokopi. 50. Natalia. 51. Lioznova. 52. Tajuk. 53. Pengusiran. 54. Nathan. 55. Lubnan. 56. Azov. 57. Bunker.

Rasuk yang hanya mencairkan air

Huruf beech terakhir "l"

Jawapan untuk soalan "Seberkas dengan hanya air cair", 7 huruf:
tanah kering

Soalan silang kata alternatif untuk dryol

Tahap akhir pengembangan jurang

Jurang "dahaga"

Definisi dryol dalam kamus

Wikipedia Definisi perkataan dalam kamus Wikipedia
Sukhodol - sebuah kampung, majlis desa Sukhodolsky, daerah Gusyatinsky, wilayah Ternopil, Ukraine. Kod KOATUU adalah 6121687601. Menurut bancian 2001, populasi adalah 644 orang. Ia adalah pusat pentadbiran majlis desa Sukhodolsky, di mana.

Kamus Ensiklopedik, 1998 Makna perkataan dalam Kamus Ensiklopedik Kamus, 1998.
jurang dengan dasar rata yang lebar atau lembah yang hanya dipenuhi dengan air cair. Kerosakan kering juga disebut bahagian atas lereng dan daerah aliran sungai, yang lebih kering daripada kawasan sekitarnya..

Contoh penggunaan perkataan dryol dalam kesusasteraan.

Kostroma diikuti oleh Galich, diikuti oleh Galich oleh Ustyug, yang belum disebutkan dalam kehendak putera, serta Vyatka dan Suzdal, bahawa semuanya menolak kepada putra sulung, Grand Duke, bersama dengan Novgorod Nizhny, Mur, Yuryev, Garam Velikaya, Borovsk, Pemutus kering, Kalugoy, Aleksin - harta benda yang besar jika dibandingkan dengan harta benda yang ditolak oleh Vasily sendiri oleh ayahnya.

Rasuk Vilyuzhin tanah kering, mata air tanah liat merah, ruang rumput bulu dengan jejak bersarang yang diburu dari kuku kuda, gundukan, dengan diam-diam menjaga kemuliaan Cossack.

Eugene sedang berehat, berkeliaran dengan pistol di sekitar tanah kering, dia menembak partridges berhampiran belalang yang telah dipotong.

Di mana intinya ditusuk menjadi tiga puncak dan selubung menetes dengan tiga lengan hitam-abu-abu, serigala keluar ke yang bersih dan, setelah mendapat seratus fathom, turun ke bawah tanah kering, benar-benar hancur oleh belukar tua liar dan tartar kering.

Dipinjam oleh tanah kering, di sepanjang daratan, hutan kelabu dengan kabut, yang tahu di mana ia berakhir, yang, saya akui, Kasyan tidak pernah ada: ada tanah lain, daerah yang berbeza dengan penduduknya dan dengan bosnya, tidak diterima untuk pergi ke sana, tidak ada keperluan, dan tidak dengan tangan.

Sumber: perpustakaan Maxim Moshkov

Rasuk di mana hanya mencairkan air

Sukhodol - Rasuk, di mana hanya mencairkan air

Menghuraikan mengikut surat:
  • Sukhodol - Perkataan dalam C
  • Huruf 1 C
  • Huruf ke-2 U
  • Huruf ke-3 X
  • Huruf ke-4 O
  • Huruf ke-5 D
  • Huruf ke-6 O
  • Huruf ke-7 L
Pilihan untuk soalan:
terjemahkanSpanWord

Kata silang kata, kata imbas adalah kaedah yang berpatutan dan berkesan untuk melatih kepintaran, meningkatkan pengetahuan. Selesaikan kata-kata, tambahkan teka-teki - kembangkan pemikiran logik dan imaginatif, merangsang aktiviti saraf otak dan, akhirnya, dengan senang hati sambil meluangkan masa lapang.

Rasuk yang hanya mencairkan air

Selamat petang! Hai tuan-tuan dan puan-puan yang dikasihi sekalian! Jumaat! Pertunjukan modal "Field of Miracles" disiarkan! Dan seperti biasa, untuk tepukan penonton, saya menjemput tiga pemain ke studio. Dan inilah tugas untuk lawatan ini:

Soalan: Rasuk yang hanya mencairkan air (Perkataan itu terdiri daripada 7 huruf)

Jawapan: Sukhodol (7 huruf)

Sekiranya jawapan ini tidak sesuai, sila gunakan borang carian.
Kami akan berusaha mencari antara 1 126 642 rumusan dengan 141 989 perkataan.

Menghuraikan jawapan dengan huruf:

  • Huruf pertama: c
  • Huruf kedua: y
  • Huruf ketiga: x
  • Huruf keempat: o
  • Surat kelima: d
  • Huruf keenam: o
  • Huruf ketujuh: l

Memancing Kolyma. Penempatan Sungai Melt Zangizur Bahagian 1

Bahagian 1
Desa Talaya, gunung Sorcerer dan tasik Galitur
Saya pertama kali mendengar nama sungai ini dari Ilya, anak seorang kawan lama dan seorang nelayan yang tidak sabar dari Viktor Ivanovich Kikeev yang kini meninggal dunia. Daripadanya saya juga mengetahui tentang Danau Galitur, yang terletak di atas sumber resort Talaya - pusat kesihatan di wilayah Magadan.
Rujukan:
Desa Talaya, Penyebutan pertama tempat ini berlaku pada awal abad yang lalu, pada tahun 1905. Dalam dokumen-dokumen arkib gereja desa Yamsk ada tertulis bahawa saudagar sekumpulan kedua Afanasy Bushuev pada tahun 1868 menemui sifat penyembuhan air Tal. Membekukan air dan menjual ais kepada penduduk sebagai ubat.
Jenis iklim - benua yang tajam.
Penduduk mengikut tahun: 1970 - 2266
1980 - 3525
1990 - 4412
2002 - 1136
2010 - 303
2016 - 290
Terletak di lembah sungai. Taloy, 287 km timur laut Magadan, pada ketinggian kira-kira 720 m dari permukaan laut. Tempat peranginan Balneo-mud. Iklim adalah benua yang tajam dengan musim sejuk yang teruk (suhu purata Januari -39 ° C) dan musim panas yang sejuk (suhu purata Julai hingga 20 ° C); pemendakan kira-kira 460 mm setahun. Talaya resort adalah satu-satunya kemudahan sanatorium dan resort di Rusia yang terletak di luar Arctic Circle (utara 60 ° N), di zon permafrost. Beroperasi sejak tahun 1940.
Terdapat beberapa tasik berhampiran kampung, termasuk tasik gunung dalam air yang indah Galitur (kira-kira 5 km dari kampung) di bawah Gunung Charodey. Secara semula jadi ia adalah mikro Baikal. Tasik ini terletak dalam keadaan rosak, airnya bersih dan sejuk, satu-satunya perkara yang diketahui mengenai kedalamannya ialah lebih dari setengah kilometer (hingga 700 meter menurut data yang belum diverifikasi).
Tasik ini berorientasi ke arah timur-barat, sehingga matahari awal musim panas tercermin di perairannya. Terdapat jalan hutan tanah dari kampung ke tasik yang melalui sumbernya.

Tasik itu terbakar dengan segera dan tanpa berlengah, menggegarkannya pada awal Oktober 2009, secara harfiah di salji pertama. Benar, dia mengambil banyak risiko, sebelum meninggalkan Magadan dengan kereta UAZ, dalam istilah biasa "bun", kotak gear, yang hanya dipasang dari alat ganti baru, gelisah. Kotak itu dipasang oleh agregator perumahan dan perkhidmatan komuniti Leonid.
Saya memandu kepadanya dan bertanya;
-Leonid Ivanovich, adakah saya akan kembali? Bagaimanapun, seribu batu dan separuh daripadanya berada di luar jalan raya.
Leonidas adalah seorang yang tegas, saya memanggil mereka "orang besi". Dia meninggalkan garaj dan memaksa saya memandu berulang-alik, mengelap tangan saya dengan kain berminyak dan bertanya:
-Kelajuan tidak terbang semasa turun?
-Tidak, terima kasih Tuhan, hanya melolong.
-Jadi, saya jamin anda akan kembali. Tetapi jika ia rosak pada masa akan datang, anda sendiri tahu peribahasa Kolyma "Ketukan yang baik akan keluar", saya melakukan pembaikan secara percuma.
Mereka bersalaman. Setelah memberi jaminan itu, saya tidak ragu-ragu. Laluan perjalanan telah dirancang sebelumnya, termasuk kunjungan ke tasik Elikchan dan hulu sungai Yama. Bermalam di Lake Grant dengan memburu itik pagi. Kemudian memandu di sepanjang lebuh raya Omsukchan ke pertemuan sungai Buyunda dan Gerba. Habiskan malam dengan memancing dan, dalam perjalanan pulang ke Magadan, singgah di desa Taluya. Di sana, kunjungi Danau Galitur dan nikmati ikan lagi, tetapi sudah berada di hulu Sungai Buyunda.
Musim luruh di Kolyma tahun ini hangat, dan ramalan jangka panjang juga menggembirakan. Perkampungan berhampiran Magadan biasanya tergelincir tanpa disedari. Hanya di Sokol, saya biasanya berhenti di lapangan terbang, minum kopi, memeriksa prospek cuaca dengan rakan-rakan saya, dan melihat rakan senegara saya semasa penerbangan jarak jauh. Bagi saya, ini selalu merupakan pemandangan yang menggembirakan dan mengasyikkan, ditambah dengan anda dapat bertemu rakan-rakan yang kembali hidup atau, sebaliknya, pergi selamanya. Dihidupkan dengan tenaga dan bernafas dalam semangat kem stesen ini, dia terus berjalan.

Gambar lapangan terbang Magadan Sokol

Sebelum sampai di kampung Stekolny, sebelum jalan, saya selalu berhenti untuk mengambil air dari mata air yang tidak beku di bawah gunung, yang terletak di sebelah tugu. Mata air itu dijinakkan, jambatan dibuat melintasi kolam yang tidak stabil dan pagar besi tempa, menyenangkan mata.

Saya mendapat air mata air, dan saya hendak berangkat, tetapi seorang gadis yang sangat muda keluar dari hutan. Di tangannya dia membawa baldi yang penuh dengan lingonberi penuh ke tepi. Dengan cepat gelap, sejuk dengan angin sejuk yang menusuk, dan dia hanya memakai blaus dan jeans musim panas. Terbukti dari dirinya bahawa dia sangat dingin. Belia sering cuai, dan terasa lebih panas pada waktu siang. Memandu dia, seperti yang dia minta, ke Kilang Kaca terus ke rumah.
Saya makan malam di dalam kereta, dan kerana saya sama sekali tidak mahu tidur, saya memutuskan untuk memandu ke Grant Lake. Kami menghentikan dua lopak besar dan kelihatan berlumpur. Menghabiskan malam di tasik Elikchan yang pertama di lokasi berhampiran jurang pemburuan.
Pada waktu pagi, ketika melewati lubang-lubang yang bernasib malang, semasa serangan yang mana mereka harus melepaskan tali pinggang dari generator dan membungkus pengedar dengan kain yang berminyak, dia sampai di Lake Grant. Hujan turun dan turun salji di sini. Tanpa berhenti, saya memandu melewati ais dan menyusuri hulu sungai Yama. Salji mula bertambah kuat dan sejuk.

Foto Lake Grant...

Saya memutuskan untuk kembali dengan cepat, pertama ke jurang pemburuan, atau jika mungkin untuk keluar di trek sama sekali. Rancangan itu berjaya dan menjelang malam tiba di giliran Omsukchan. Di sini, penuh dengan kesan, tertidur, menyertai trak pengangkut lori.
Pada waktu pagi saya terbangun dari salji putih, yang merangkumi segala-galanya sepanjang malam. Saya memutuskan untuk tidak pergi ke pertemuan sungai Buyunda dengan anak sungai, sungai Gerba, tetapi untuk kembali ke Povorotny dan kemudian pergi ke Taluya.

Foto kampung Povorotny...


Foto hantaran di salji.

Selepas makan tengah hari saya sudah berada di Talaya. Matahari bersinar di sini dan memanaskannya dengan baik. Salji yang turun pada waktu malam meleleh di depan mata kami. Tanpa berlengah, saya memutuskan untuk pergi ke Tasik Galitur.
Seperti yang dijangkakan, jalannya mengerikan, UAZ tidak mengecewakan, tetapi jika bukan kerana ban lumpur, saya harus duduk, dan mungkin juga berbaring di sisinya. Sumbernya, yang sebenarnya memberi makan seluruh kampung dan sanatorium dengan air mineral panas, terletak secara harfiah pada awal perjalanan. Ia dihiasi dalam bentuk portico dengan gaya rumah "Stalinis" tahun 50-an. Lebih jauh lagi, jalan itu melintasi hutan dan lichen rusa putih dan kuning, penampilannya sangat rimbun.
Tempat dan rusa yang paling indah dapat dilihat di seluruh kawasan. Salji, yang baru turun pada waktu malam, terbentang di tepi yang jarang dan cepat meleleh di bawah sinar matahari yang cerah. Ais di lopak di sepanjang jalan berderai di bawah roda. Bau larch, rosemary liar dan elfin mendominasi di mana-mana. Secara harfiah terkena hidung, mustahil untuk menghirup udara seperti itu, terutama pada malam musim sejuk yang panjang dan keras. Bahkan bau petrol dan enjin panas dari bawah tudung dalam tidak dapat mengganggu dia.
Dari pertengahan jalan, pendakian yang agak tajam bermula dengan belokan tajam ke kanan dan kemudian belokan ke kiri. Dan semua piruet ini di lereng tiga puluh darjah. Ini adalah bagaimana skidder berjalan di lereng. UAZ menjadi sukar pagi ini, ia bergegas dengan semua yang dimilikinya. Ternyata itu adalah jalur mikro, yang pada keturunan berubah menjadi jalan yang sempit dan sangat ditumbuhi sebagian dihanyutkan oleh arus.
Di antara larch yang sering berlaku, pemandangan tasik terbuka tanpa diduga. Sejujurnya, tasik itu tidak begitu mengagumkan. Diapit di antara bukit, dipanjangkan kuat dengan cerun yang melanggar tebing-tebing. Bank-bank hampir kosong. Hanya di seberang, di bawah Gunung Charodey, di sebuah lembah, terdapat hutan langka dan bukit yang indah, semacam serpihan. Beberapa itik berenang. Teals, dapat dilihat dari penduduk tempatan, tetapi saya bahkan tidak mahu melancarkan perahu.

Foto Tasik Galitur dan Gunung Sorcerer

Bola salji yang ditaburkan. Di hujung tasik, kawanan itik besar berjongkok. Kemudian salji turun di serpihan, menjadi lembap. Adalah mungkin untuk menyalakan api di dekat barbeku, yang jelas digunakan oleh para pelancong di resort semasa lawatan ke tasik. Tetapi di dalam kereta terdapat teh panas, kehangatan, dan pelbagai rasa kenyang. Keinginan untuk memancing di tasik telah hilang, dan tidak diketahui jenis penanganan yang anda perlukan pada kedalaman lebih dari 500 meter.
Saya juga jatuh sakit dengan segalanya. Setelah melawat Elikchan Lakes, Lake Grand dan hulu Sungai Yama, petrol hampir habis. Saya juga merancang untuk pergi memancing di Sungai Buyunda, walaupun saya memahami bahawa ikan itu hampir hilang, tetapi siapa tahu, mungkin di lubang mana ia berlama-lama. Lebih-lebih lagi, saya pergi ke sana dengan seorang nelayan tempatan yang tinggal di sebuah pondok musim sejuk di belakang saluran pertama.
Saya memandu melalui kampung ladang negeri yang terbengkalai. Cukup dilantik dan agak utuh. Sehingga baru-baru ini, ayam dibesarkan di Talaya, dan hampir separuh wilayah membeli telur ayam di sini. Baru kemudian penternakan ayam dibina di Dukcha. Pada kesempatan ini, saya teringat ucapan Gabenor Valentin Tsvetkov, di mana dia, dalam panas retorik retorik, melemparkan ungkapan yang menjadi anekdot: "Saya ingin melihat telur saya di atas meja setiap warga Magadan". Dia keperibadian yang cerah dan menarik dengan caranya sendiri. Saya sakit jiwa saya untuk rantau ini dan melakukan banyak perkara untuknya. Satu kilang bernilai sesuatu. Anak sulong darahnya. Dia tidak dapat membayangkan, membuatnya, bahawa emas di atasnya akan dicuri dalam jumlah banyak. Bukan hanya dia sebenarnya ditembak di tengah Moscow. Ini dapat dilihat bahawa banyak aliran kewangan terputus dalam panas perestroika.

Foto kampung ladang negeri...

Tidak jauh dari kampung ladang negeri di sebuah bukit di sebelah kanan jalan yang anda lalui, terdapat sebuah kubu bobrok untuk tahanan. Ia ditutup baru-baru ini kerana pemindahan ke Magadan.
Berhampiran jambatan yang hancur di seberang sungai dengan nama yang sama dengan kampung, Taluyu dangkal. Lebih jauh lagi, jalan ini terus menyusuri tebing kiri sehingga pertemuan dengan Sungai Buyunda.
Setelah menghampiri jambatan kedua yang musnah, saya menyedari bahawa tidak ada jalan lebih jauh. Airnya tinggi. Seminggu hujan dan salji turun, bumi yang masih panas dan matahari yang kuat melakukan tugas mereka. Saya tidak dapat menahan dan melempar pancing dengan pandangan depan bawah laut yang berat beberapa kali. Tetapi, sayangnya, tidak ada gigitan. Walaupun lubang di pertemuan itu mengilhami hantu, tetapi harapan.

Kali ini saya tidak pernah sampai ke resort itu sendiri, tetapi saya ingin berjemur di kolam yang unik, berkeliaran di bangunan dan lorong-lorongnya. Kelas bermula di Universiti Antarabangsa Utara saya dan tidak ada yang membatalkan kuliah saya. Saya terpaksa kembali ke Magadan.
Dalam perjalanan kembali, kotak gear mula melolong, sebelum sampai di tempat letak kereta sejauh 50 meter, kereta itu tersentak tiba-tiba dan berdiri. Inilah "ketukan baik" Lenya dan saya di luar dan keluar. Pada musim sejuk yang akan datang, terdapat pembaikan yang lama dan tidak murah.

Tahun seperti lagu cair air


Tahun seperti air cair,
Seperti titisan berderak.
Dahulu awak masih muda?
Sudah anak-anak sudah dewasa.

Dan kehidupan wanita adalah seperti berikut:
Bekerja, rumah, bekerja lagi,
Sehinggakan kepala saya berpusing-
Dan di cermin, bukan anda, tetapi seseorang.

Kadang-kadang tidak ada yang lain diberikan.
Hidup itu indah pula,
Biarkan gelap di jiwa pada waktu petang.
Bangun - jelas lagi.

Kehidupan itu telah berlalu, kita tidak katakan,
Subuh akan membangunkan anda lebih dari sekali
Dan banyak mata air, tahun dan musim sejuk,
Masih cantik akan!

duet kreatif dengan: Igor Ivanovich Kiselev

Sayang sekali tahun-tahun kebelakangan ini.
Kerutan tangan, untuk kehidupan orang yang letih.
Tetapi ingatan ada bersama kita selama-lamanya.
Berjalan dengan kami dan stragglers.

Pada tahun-tahunnya yang merosot, di belakang uban.
Hanya gema yang kedengaran.
Tetapi hidup saya ada dalam diri saya, dengan saya.
Tahun hanyalah tonggak sejarah.

Kehidupan kita berjalan seperti gelombang,
Naik dan turun,
Dengan pantas, - mempunyai masa untuknya, tunggu!
Harta benda dia indah.

Dan kemudian ia mati dan membeku,-
Momen beku.
Nampaknya, akan hampir mati.
Dan berjalan seperti penglihatan.

Kemudian ia akan bergegar dan maju.
Melangkah ke jarak syurga,
Penerbangan yang tidak berkesudahan itu,
Di mana akan membuang intipati tubuh!

"Jalan yang musnah dan pemindahan penduduk": semua mengenai banjir di Wilayah Krasnoyarsk

Bagaimana unsur-unsur memotong kampung dan kampung dari peradaban

Bagaimana unsur-unsur memotong kampung dan kampung dari peradaban

Apa yang berlaku?

Jambatan musnah di dua daerah di Wilayah Krasnoyarsk. Bahkan sehari sebelumnya, pada 6 Jun, di daerah Partizansky, kerana hujan lebat, jambatan di Sungai Maly Koi sebahagiannya runtuh. Persimpangan ini menyediakan akses ke lima penempatan - Koy, Mina, Kuturchin, Khabaidak, Mana. Sekarang anda boleh sampai ke mereka hanya melalui daerah Mansky di sepanjang jalan "Sayany - Vyezzhy Log". Beginilah rupa kampung Mina:

Terbitan dari Ilya Zaitsev (@izaitsev) 6 Jun 2020 11:57 PDT

Sudah hari ini, 7 Jun, jambatan di atas Sungai Seiba di wilayah Kuraga telah dihanyutkan sebahagiannya. Lalu lintas di bahagian jalan ini ditutup, papan tanda yang diperlukan dipasang di tempat. Komunikasi pengangkutan dengan Krasnoyarsk berjalan di sepanjang lebuh raya R-257 atau dengan kereta api.

Jalan mana yang ditutup?

Terdapat juga sejumlah masalah di lebuh raya rantau ini. Menurut KruDor, beberapa bahagian ditutup di wilayah ini:

  • di wilayah Karatuz, lebuh raya Karatuzskoe - Staraya Kop ditutup (di bahagian 4.5-6.5 km, kedalaman limpahan adalah 50 cm). Jalan itu merangkumi feri yang melintasi Sungai Amyl. Di persimpangan, jalan masuk dan feri dinaiki air. Operasi feri dihentikan.
  • di daerah Ermakovsky, sebuah ponton melintasi Sungai Oya di laluan Zheblakhty - Ivanovka ditutup. Jalan masuk ditenggelami air di sini. Juga di kampung Bolshaya Rechka sebuah jambatan musnah.
  • di wilayah Kuraga, lebuh raya Sayany ditutup. Di jalan sejauh 210 km, akibat kenaikan permukaan air di sungai Ceiba, jambatan tersebut hancur sebagian.
  • lebuh raya Oreshnoe - Kolbinsky - Anastasino ditutup di daerah Mansky. Selama 7 km jalan itu dibanjiri oleh perairan Sungai Kuvay.
  • di daerah Partizansky, lebuh raya Partizanskoe - Mina ditutup (di bahagian dari 33 hingga 65 km, kedalaman limpahan mencapai 80 cm). Dan juga di 1 km dari lebuh raya Koi-Mina, penyokong jambatan di atas Sungai Koi telah terhakis. Akibatnya, jalan menuju penempatan di kampung Solonechno-Taloe, kampung Mina, kampung Koi, kampung Ivanovka terputus.

Lirik Sergey Mironenko - Melt Water (ft. Igor Shchedrov)

Dia sudah penat menunggunya
Mungkin ada fatamorgana
Dari muka dan salji cair
Basuh alat solek

Tidak ada gunanya mencarinya
Terputus dari dunia
Dengan kebencian di pinggir jurang
Dia berjalan

Matahari akan menggantikan awan
Sementara itu

Ada kekosongan dalam jiwa saya
Dan mencair perlahan seperti salji, impiannya
Kasihan sayang yang menghangatkan jiwa saya dan selalu
Air cair dibiarkan

Ada kekosongan dalam jiwa saya
Seolah-olah semua kehidupan dijalani dalam beberapa saat
Perasaan yang dilaluinya selama ini
Air cair

Mustahil untuk mengembalikannya
Mereka tidak akan bersama lagi
Tetapi mereka membakar hatinya, sama
Pemikiran tentang dia

Dan masa akan menyembuhkan luka
Dan kebahagiaan akan datang lagi
Dan masa lalu, cukup aneh
Sekadar episod

Matahari akan menggantikan awan
Sementara itu

Ada kekosongan dalam jiwa saya
Dan mencair perlahan seperti salji, impiannya
Kasihan sayang yang menghangatkan jiwa saya dan selalu
Air cair dibiarkan

Ada kekosongan dalam jiwa saya
Seolah-olah semua kehidupan dijalani dalam beberapa saat
Perasaan yang dilaluinya selama ini
Air cair

Suka liriknya?
Tinggalkan komen di bawah

Air laut cair tumpah tepat di pinggir jalan raya Altai

Di beberapa tempat, air mula keluar ke jalan.

Video dari bahagian lebuh raya di daerah Kuryinskiy di Wilayah Altai, yang difilemkan pada 22 Mac, dengan cepat tersebar di rangkaian sosial. Di dalamnya, ombak memukul tepat di pinggir jalan. Pada masa yang sama, saksi mata menjelaskan bahawa ini hanyalah akibat dari salji salji cair yang berkumpul di ladang di sepanjang jalan sepanjang musim sejuk. Air cair sudah memasuki pinggir lintasan, dan di beberapa tempat paras air meningkat lebih tinggi dan keluar ke aspal.

Telah diketahui bahawa pekerja jalan raya telah mulai menghilangkan banjir yang berlaku antara kampung Kurya dan Novofirsovo. Sepasukan pekerja jalan raya dari DSU Selatan menghilangkan limpahan di lebuh raya di daerah Kurjinsky dan mengambil langkah pencegahan untuk mengelakkan keadaan seperti itu, lapor Katun24. Kementerian Pengangkutan wilayah menjelaskan bahawa peralatan khas sedang bertugas di lokasi sepanjang malam, papan tanda dipasang, dan pada sebelah petang lereng tambak diperdalam. Dalam pentadbiran daerah Kurinsky, mereka melaporkan bahawa tidak ada ancaman banjir untuk penempatan.

Air Meleleh Tersekat

Manual

Maklumat tambahan

Untuk menyumbang

The Wowhead Client adalah perisian kecil yang kami gunakan untuk mengemas kini pangkalan data kami. Pengguna Wowhead Client mendapat akses ke alat tambahan di laman web ini.

Pelanggan Wowhead melakukan dua perkara:

Anda juga boleh menggunakan Wowhead Client untuk melihat resipi yang dipelajari, pencarian selesai, kumpulan dan pendamping yang dikumpulkan, dan peringkat yang diperoleh!