Masakan Argentina

Siapa sangka bahawa bukan hanya penari yang luar biasa tinggal di tanah air tango, tetapi juga pakar masakan dengan huruf besar. Mereka menawarkan puluhan hidangan kebangsaan kepada para tamu mereka, berdasarkan resipi yang dikumpulkan dari negara asing yang berbeza dan diubah suai dengan cara mereka sendiri. Mereka telah disimpan di sini selama bertahun-tahun di bawah pengaruh pilihan masakan pendatang dari Eropah dan bukan sahaja. Hasilnya, dengan mencuba makanan Argentina yang lain, yang dipesan di salah satu daripada banyak restoran tempatan, anda boleh merasakan rasa Itali, India, Afrika, Sepanyol, Amerika Selatan dan juga Rusia..

Sejarah

Sejarah masakan Argentina berkait rapat dengan sejarah negara itu sendiri. Ini, dengan cara, menerangkan salah satu ciri - wilayah. Faktanya adalah bahawa bahagian-bahagian yang berlainan di negeri ini, yang pada waktu yang berlainan dipenuhi pendatang dari negara lain, memperoleh ciri-ciri masakan yang khas dan berbeza, serta set hidangan popular. Oleh itu, di timur laut negara ini, masakan yang dibentuk berkat usaha orang-orang India Guarani, telah menyimpan banyak resipi untuk hidangan dari ikan (sungai tempatan kaya di dalamnya) dan nasi. Di samping itu, seperti sebelumnya, teh jodoh dihargai..

Pada gilirannya, masakan bahagian tengah, yang mengalami perubahan yang diperkenalkan oleh pendatang dari Itali dan Sepanyol, dari masa ke masa kehilangan selera makanan para gembala gaucho, memperoleh tradisi Eropah yang sebenarnya. Sangat menarik bahawa orang-orang Rusia juga menyumbang kepada sejarah perkembangannya, memberikan daging sapi tempatan dan Olivier. Yang terakhir dipanggil di sini: "salad Rusia".

Bagi barat laut, semuanya tetap sama. Hanya kerana wilayah ini secara praktikal tidak dihuni oleh pendatang dari negara lain, berkat wilayah ini dapat mempertahankan ciri-ciri zaman "pra-Hispanik". Seperti tahun-tahun yang lalu, hidangan yang dibuat dari kentang, jagung, jatoba, lada, quinoa, tomato, kacang, karob, amaranth berlaku di sini..

Ciri-ciri:

  • Sebilangan besar sayur-sayuran terdapat di meja Argentina sepanjang tahun, bersendirian atau sebagai sebahagian daripada hidangan kompleks. Semuanya dijelaskan oleh pengkhususan pertanian negara. Sebelum kedatangan orang Sepanyol, kentang, tomato, labu, kekacang, dan jagung telah ditanam di sini. Kemudian gandum ditambahkan kepada mereka.
  • Suka daging lembu dan daging lembu. Dari segi sejarah, daging jenis ini telah menjadi tanda dagangan negara ini. Ini dibuktikan bukan hanya oleh pelancong, tetapi juga oleh statistik: Argentina mempunyai pemakan daging lembu kedua terbesar di dunia. Daging babi, daging rusa, domba, burung unta lebih jarang dimakan di sini. Sehingga abad ke-19, daging lembu digoreng terutama di atas api atau batu panas, kemudian mereka mula merokok, bakar, rebus dengan sayur-sayuran.
  • Banyaknya ikan dan makanan laut di menu, ini disebabkan oleh ciri geografi.
  • Kekurangan rempah dan ramuan dalam pinggan. Penduduk tempatan secara harfiah memecahkan stereotaip yang tidak dapat dijalani oleh negara-negara selatan tanpa makanan pedas. Orang Argentina sendiri menjelaskan ini dengan fakta bahawa perasa hanya merosakkan rasanya. Satu-satunya perkara yang boleh ditambah ke dalam hidangan di sini adalah lada.
  • Pembangunan winemaking. Anggur merah Argentina, yang dihasilkan di wilayah seperti Mendoza, Salto, Patagonia, San Juan, sangat terkenal di luar sempadan negara, bagaimanapun, serta gin dan wiski tempatan.

Plus, Argentina adalah syurga bagi vegetarian dan ahli makanan mentah. Memang, di wilayahnya, penentang daging yang bersemangat dapat ditawarkan semua jenis hidangan sayur-sayuran dan hidangan dari buah-buahan, biasa atau eksotik, seperti kazhzhito, lima.

Masakan Argentina

Masakan Argentina telah menyerap keutamaan masakan para penakluk Eropah, praktikalnya tidak memelihara tradisi penduduk tempatan - orang India yang tinggal di sini sebelum kedatangan orang Eropah. Oleh itu, hari ini hidangan kebangsaan masakan Argentina sama dengan hidangan masakan Mediterranean (Itali, Perancis, Sepanyol).

Juga, pengkhususan pertanian di negara ini memberi kesan yang sangat nyata pada masakan Argentina - Argentina menghasilkan banyak daging lembu dan gandum. Oleh itu, menu Argentina sepanjang tahun mengandungi hidangan dari daging lembu dan daging sapi, serta semua jenis pastri - focaccia (roti Itali), pizza, pelbagai jenis pasta, pai, dll..

Dan, tentu saja, kerana lokasi geografis mereka, orang Argentina memakan banyak jenis makanan laut, minyak zaitun (warisan "tetamu" Eropah) dan rempah-rempah, yang banyak terdapat di kawasan tempatan.

Walau bagaimanapun, terdapat juga hidangan unik di Argentina, yang layak mendapat cinta dan pengiktirafan sejagat. Dalam bahagian ini, penulis kami berkongsi resipi masakan negara yang paling hebat dengan masakan Argentina dengan gambar dan arahan memasak langkah demi langkah. Masak dengan kami!

10 hidangan utama masakan Argentina: apa yang perlu dicuba untuk pelancong

Makanan kebangsaan adalah kebanggaan Argentina. Stik yang luar biasa, hidangan ikan yang indah, sayur-sayuran yang disiapkan dengan mahir, makanan yang menarik, gula-gula yang lazat... Marilah kita memberitahu anda apa yang patut dicuba di Argentina untuk setiap pelancong. Penerangan tentang hidangan tempatan dengan gambar akan membantu anda tidak tersesat di syurga gastronomi ini.

Sungguh mengagumkan bahawa orang Argentina berjaya memasak sesuatu yang sangat lazat dari bahan-bahan yang paling sederhana. Ramai orang di sini makan daging setiap hari dan menyukai rasanya yang "bersih". Daripada sayur-sayuran, mereka lebih suka tanaman akar, jagung, tomato. Malah gula-gula kadang-kadang disediakan hanya berdasarkan adunan, marmalade dan susu pekat. Mungkin rahsia terletak pada kesederhanaan - penduduk tempatan dengan mahir mengungkap semua aspek bahan-bahan biasa..

Dari hidangan yang tidak biasa di Argentina, pelancong selalu berminat untuk mencuba:

  • ekstrak dalam wain merah;
  • stik burung unta;
  • telur lembu panggang;
  • rebusan atau daging armadillo goreng;
  • sup llama atau panggang;
  • fillet viscachi dengan sayur-sayuran (mengingatkan daging arnab);
  • buah-buahan Argentina yang tidak biasa (seperti buah kaktus).

Asado | Asado

Secara harfiah - daging goreng. Ini boleh menjadi stik dengan tulang, tulang rusuk, kebab, jeroan, semua jenis sosej. Semua ini dimasak di atas arang hingga kerak coklat keemasan. Hampir setiap keluarga Argentina mempunyai barbeku khas untuk memasak asado. Jangan terkejut melihat lelaki menyediakan hidangan popular ini tepat di balkoni mereka..

Daging goreng di Argentina mesti dicuba. Di negara ini mereka betul-betul tahu menanganinya. Rahsia utama adalah produk semula jadi yang sangat segar. Di Argentina, tidak biasa membekukan daging. Penduduk tempatan yakin bahawa ia kehilangan rasa kerana ini. Oleh itu, walaupun di "kedai makan" anda boleh yakin bahawa anda akan diberi makan asado segar.

Stik | Stik

Mereka juga boleh dikaitkan dengan asado, tetapi hidangan ini tetap mendapat perhatian khusus. Stik Argentina dianggap sebagai yang terbaik di dunia, jadi pastikan untuk mencubanya. Nampaknya ini hanyalah daging lembu panggang. Sebagai peraturan, ia bahkan tidak dibumbui dengan apa-apa. Namun, orang Argentina tahu bagaimana menjadikannya hebat. Rasa daging yang bersih, secukup rasa, segelas bir atau wain tempatan - makan malam klasik di Argentina.

Tuliskan nama stik untuk orientasi yang baik:

  1. Bife de lomo adalah yang paling mahal dan terbaik. Bukan satu ons lemak, panggang sempurna, daging sempurna.
  2. Bife de chorizo ​​adalah salah satu yang paling popular di Argentina. Sekeping daging yang mengagumkan dari bahagian atas paha dengan kerak lemak ringan di tepinya, yang memberikan stik khas.
  3. Daging lembu bayi - namanya menipu, bahagiannya sama sekali tidak kebudak-budakan. Sebilangan besar daging lembu 1.5kg dari daging lembu panggang.
  4. Vacio - Stik nipis dari paha bawah. Sebilangan lemak, rangup, tetapi berair.
  5. Colita de cuadril - stik dengan lemak yang menjadikan daging sangat memuaskan.
  6. Bife de costilla - stik T-bone klasik Argentina.
  7. Entrana - pilihan paling banyak anggaran, disediakan dari bahagian paling teruk diafragma.

Matambre | Matambre

Daging Argentina sangat sederhana namun enak. Pada dasarnya, matambre adalah steak roll. Lapisan daging yang paling nipis dibumbui dengan lada, dan kemudian diisi dengan pengisian. Selalunya ini adalah wortel, telur rebus, lada, keju. Semua ini digulung dan dihantar untuk dipanggang di atas arang atau di dalam ketuhar. Daging meresap melalui pengisian dengan jusnya sendiri. Hasilnya adalah hidangan yang sangat memuaskan dengan tekstur halus, kerak coklat keemasan dan pengisian yang tidak biasa. Pastikan anda mencuba matambre di salah satu restoran di Argentina. Lebih baik mengambilnya untuk dua orang, bahagiannya besar.

Puchero | Puchero

Diterjemahkan secara harfiah dari bahasa Sepanyol - "pot" atau "topi bowler". Dalam hidangan inilah sup Argentina yang popular ini biasanya disajikan. Sebaliknya, persilangan antara rebusan tebal dan rebusan. Daging untuknya selalu dipotong besar. Selalunya ia adalah daging lembu, kadang-kadang tulang rusuk, sosej. Sayuran diletakkan keseluruhan atau dipotong menjadi 2-3 keping. Buchero biasanya mengandungi kentang, wortel, jagung, kacang hijau, dan bawang. Rempah menambah rasa istimewa pada sup, yang ditambahkan ke dalam pinggan tepat sebelum disajikan. Sudah menjadi kebiasaan menyebarkan tebal dari buchero di atas pinggan, dan kuahnya dimakan dengan sudu langsung dari periuk.

Locro | Lockro

Hidangan ini hampir mustahil dijumpai di luar Amerika Selatan, jadi pastikan untuk mencuba di Argentina. Rebusan pekat dibuat dari pelbagai jenis kentang khas yang tidak tumbuh di luar kawasan asalnya. Lokro pada asasnya adalah rebusan rebus tebal dengan jagung. Tidak kedengaran terlalu menyelerakan, dan juga tidak kelihatan bagus. Walau bagaimanapun, dagingnya sangat lembut, dan rasa manis jagung dan kentang yang tidak biasa selaras dengannya. Dihidangkan dengan sos cili merah pedas. Sekiranya tidak dibawa secara berasingan, rebusan anda cenderung "berapi".

Milanesa | Orang Milan

Atau potongan Milan. Mungkin salah satu hidangan paling popular di Argentina, yang pasti patut dicuba untuk pelancong. Resipi beliau dibawa ke negara ini oleh orang Itali. Orang Milan paling sering dibuat dengan ayam, tetapi ada pilihan untuk daging lembu atau daging babi. Potongan nipis dicelupkan ke dalam telur yang dipukul dan kemudian di roti. Itulah sebabnya orang Milan mempunyai kerak rangup yang enak. Hidangan sampingan terbaik untuk hidangan adalah kentang tumbuk.

Quisoquis | Gnocchi

Menjadi vegetarian di Argentina tidak mudah, tetapi masih mungkin - selalu ada makanan tanpa daging. Benar, penduduk tempatan menggunakannya secara eksklusif sebagai lauk. Sebagai contoh, gnocchi adalah ladu kentang kecil, biasanya dimakan dengan daging panggang. Walau bagaimanapun, anda boleh memesan ñoquis sebagai hidangan berasingan. Pilihan yang paling popular adalah dalam sos tomato dengan kemangi dan keju. Sekiranya anda suka daging, pesan sosej Argentina untuk menemani gnocchi - penduduk tempatan menyukai kombinasi ini.

Pescado relleno de mariscos | Ikan dan makanan laut

Di Argentina, anda pasti mencuba ikan dan makanan laut. Di sini, mereka hanya disediakan secara ilahi untuk sup, hidangan utama, makanan ringan. Sebilangan besar ikan Argentina di Rusia tidak dapat dirasakan, jadi rebutlah masa ini. Dan jika anda mahukan semuanya sekaligus, pesan pescado relleno de mariscos. Ini adalah ikan yang diisi dengan makanan laut. Kedengarannya tidak biasa, tetapi pasti patut dicuba hidangan seperti ini di Argentina. Ia adalah persembahan yang sangat menarik. Rasa apa!

Empanada | Empanada

Boleh dikatakan makanan jalanan terbaik di Argentina. Setiap wilayah di negara ini mempunyai resipi unik untuk pastri yang lazat ini. Pai madu yang digoreng digoreng dalam minyak mendidih hingga coklat keemasan. Biasanya empanada dimakan dengan tangan, dicuci dengan anggur merah Argentina. Pengisiannya sangat berbeza: kentang, daging, kacang polong, udang, bayam dengan ayam, keju dengan ham, zaitun. Hidangan ini di Argentina boleh dicuba dengan selamat oleh vegetarian - mudah didapati pai sesuai dengan keinginan anda.

Alfajores | Alfahores

Dari pencuci mulut di Argentina, perkara pertama yang dicuba ialah susu pekat Dulce de leche. Penduduk tempatan senang memakannya dengan sudu, dan juga menambahkannya ke pelbagai kek dan pastri. Pencuci mulut yang paling popular dengan dulce de leche ialah biskut Alfajores. Pastri serbuk halus, lapisan berkrim yang sangat baik - rasa manis yang sempurna untuk kopi Argentina. Ngomong-ngomong, biskut mudah dibawa ke jalan, jadi sila bawa hadiah seperti itu dari Argentina untuk orang yang anda sayangi.

Makan malam gaya Argentina

Di Buenos Aires, mudah untuk menggabungkan perniagaan dengan keseronokan. Nikmati tango dan makan malam 3 hidangan yang hebat dengan minuman tanpa had. Piazzolla Tango adalah persembahan yang luar biasa, gabungan muzik langsung dan tarian yang penuh semangat, yang diilhamkan oleh karya Astor Piazzolla. Semua ini di salah satu teater paling mewah di ibu negara Argentina. Lebih baik menempah tiket terlebih dahulu - harganya ketika membeli dalam talian adalah sama seperti di tempat. Untuk membuat tempahan, ikuti pautan ini.

Pastikan anda melihat panduan membeli-belah kami untuk Buenos Aires dan bandar-bandar lain di negara ini sebelum perjalanan anda. Pakaian, kasut dan aksesori kulit, cenderamata tradisional, makanan istimewa, wain, buah-buahan - kami telah mengumpulkan idea membeli-belah terbaik di Argentina di satu tempat.

Masakan Argentina

Masakan kebangsaan Argentina dibentuk di bawah pengaruh pendatang Eropah. Dengan menambahkan makanan tempatan seperti jagung, kentang, tomato, ubi kayu atau ubi jalar ke dalam makanan mereka, serta daging haiwan tempatan, penjajah memperkaya menu mereka dan melahirkan konsep masakan Argentina. Resipi dengan foto menerangkan secara terperinci semua bahan eksotik dan kaedah memasak yang tidak biasa yang membezakan masakan Argentina.

Orang Argentina

Alfahores adalah makanan yang lazat. Doh roti pendek yang paling lembut yang hanya meleleh di mulut anda, dan susu pekat rebus yang sangat digemari oleh semua orang. Makan berlebihan.

Resipi labu Argentina yang lazat - dengan daging lembu dan rebusan sayur. Labu diisi dengan rebusan yang dimasak di dalam ketuhar.

Chimichurri adalah sos Argentina klasik yang sering disajikan dengan daging panggang, ayam atau salad. Rasa pedasnya yang segar menjadikan makanan musim panas yang hebat. Cuba!

Salad sayur Argentina klasik, sangat mengingatkan Olivier kami, tetapi tanpa daging. Epal dan saderi memberikan salad rasa segar dan menyenangkan.

Hidangan ini disajikan secara tradisional di wilayah Argentina, memasak makan malam Santa Fe di rumah dan merasa seperti wilayah Amerika Selatan.

Sos Chimichurri Argentina biasanya disajikan dengan daging atau ikan. Sos herba segar Amerika Latin sangat pedas dan beraroma, dan memberikan rasa yang tidak biasa pada produk yang paling biasa. Sediakan sos Chimichurri terlebih dahulu, 2-3 hari sebelum digunakan - sehingga dimasukkan.

Milan Milan adalah schnitzel yang paling khas yang terbuat dari fillet ayam atau daging lembu. Hidangannya sangat mirip dengan potongan tradisional, tetapi perbezaannya ialah dagingnya tidak dipukul, tetapi digoreng dalam adunan dan dilapisi tepung roti. Adonan schnitzel ayam disiapkan dengan herba aromatik dan bawang putih.

Daging Dalaman dan Pai Jagung yang lazat - Variasi pai tradisional Amerika Selatan.

Gulungan yang sangat mudah disediakan boleh dijadikan makanan ringan. Nampak cantik di meja perayaan!

Sup Chupe (atau rebusan) berasal dari Amerika Selatan. Bahan utama adalah kentang, susu dan jagung. Sup susu Argentina ternyata sangat memuaskan, dengan rasa berkrim manis.

Resipi gulungan cantik ini dicadangkan kepada saya oleh bekas rakan sekerja saya. Dia berasal dari Argentina. Oleh itu namanya. Doh ringan dan segera, hanya 10 minit. penaik. Dan pengisiannya boleh jadi apa-apa. Makanan pembuka yang sangat enak yang juga boleh dijadikan makan malam ringan.

Rebusan sayur Argentina dalam labu adalah hidangan yang indah dan sihat yang sangat sesuai untuk vegetarian, orang yang berpuasa, dan mereka yang suka merasakan makanan yang tidak biasa, lazat dan sihat..

Dagingnya enak, agak pedas (saya tidak memasukkan banyak paprika). Tetapi sosnya cukup pedas.

Daging Argentina dimasak dengan kacang, kentang dan tomato. Secara tradisinya, banyak cili ditambahkan ke dalam hidangan ini, tetapi saya hanya menambah secubit lada panas merah. Sosnya ternyata sangat kaya dan enak.

Teh jantan Amerika Selatan (teh jodoh) adalah minuman hebat yang secara serentak menenangkan dan menenangkan.

Semua hak atas bahan-bahan di laman web www.RussianFood.com dilindungi sesuai dengan undang-undang yang berlaku. Untuk sebarang penggunaan bahan laman web, diperlukan pautan hiper ke www.RussianFood.com.

Pentadbiran laman web tidak bertanggungjawab atas hasil penerapan resipi masakan, kaedah penyediaannya, saranan masakan dan lain-lain, pengoperasian sumber-sumber yang digunakan untuk meletakkan pautan hiper, dan untuk kandungan iklan. Pentadbiran laman web mungkin tidak berkongsi pendapat penulis artikel yang disiarkan di laman web www.RussianFood.com

Laman web ini menggunakan kuki untuk memberi anda perkhidmatan terbaik. Dengan terus berada di laman web ini, anda bersetuju dengan dasar laman web mengenai pemprosesan data peribadi. SAYA SETUJU

Resipi Argentina

Masakan Argentina banyak menghasilkan kepelbagaian kepada peneroka Eropah yang membawa pengalaman dan pilihan makanan mereka. Beginilah jagung, kentang, tomato, ubi kayu dan ubi jalar muncul di antara produk popular di Argentina..
Lebih-lebih lagi, pelbagai masakan tempatan dapat dialami bergantung pada wilayahnya. Sebagai contoh, di Buenos Aires, hidangan daging lebih utama, di selatan negara ini terkenal dengan makanan laut dan domba, dan di utara anda boleh mencuba rebusan tebal tradisional. Tetapi semua resipi Argentina mempunyai satu kesamaan - daging didahulukan! Di antara hidangan daging, pemimpinnya adalah parrillado - pelbagai jenis daging panggang. Dan asado - potongan daging yang besar, juga dipanggang.
Orang Argentina sangat menghormati daging sehingga mereka tidak pernah membekukannya, percaya bahawa kerana suhu rendah, ia kehilangan rasa. Sekiranya anda mengetahui resipi masakan Argentina, anda akan melihat beberapa keanehan. Pertama, sayur-sayuran dimakan di sini sepanjang tahun dalam kuantiti yang banyak, yang paling popular adalah tomato pelbagai jenis, kentang, labu dan jagung. Kedua, daging sapi dan daging sapi didahulukan, biasanya dipanggang, salai atau rebus dengan sayur-sayuran. Ketiga, hampir tidak ada rempah-rempah dalam resipi hidangan Argentina, yang, menurut pakar masakan tempatan, hanya merosakkan rasa produk asli. Satu-satunya perasa yang dengan senang hati kami buat adalah pengecualian lada..
Resipi dengan gambar yang disajikan di laman web kami akan membantu anda menguasai masakan Argentina.
Ingin mencuba sesuatu yang baru? Perhatikan hidangan tradisional Argentina!

Masakan Argentina

Doh untuk pai Argentina "Empanandas"

Bagaimana mereka suka pai di Rusia, mereka mungkin tidak menyukainya di tempat lain! Saya akan cuba menawarkan satu lagi resipi doh. Ini adalah salah satu jenis empananda Argentina. Resipi doh sangat ringkas dan sedap. Sebarang pengisian sesuai, yang utama sehingga berair. Secara amnya, mari mula memahat pai!

Kuki Argentina "Alfahores"

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda resipi untuk kue Argentina halus dan rapuh yang meleleh di mulut anda. Lakukan sekali, dan anda akan melihat seberapa cepat tangan anda menjangkau untuk melakukan lebih banyak perkara. Alfahores adalah kuki tradisional dan sangat popular. Seiring kisahnya, para biarawati mula membakarnya di biara pada abad ke-19. Diterjemahkan dari bahasa Arab (alfahor - gula-gula hebat atau hebat). Kini kuki lazat yang tidak realistik ini dikenali dan digemari hampir di seluruh dunia. Di Israel dia juga sangat disayangi dan dikenali. Terdapat sebilangan besar resipi, tetapi ini betul-betul sempurna, saya dapati di laman Argentina. Pastikan memasak, anda tidak akan kecewa.

Kuki "Alfahores"

Biskut hancur yang sedap dengan rasa berkrim yang benar-benar meleleh di mulut anda. Taburan terang memberikan daya tarikan istimewa, dan orang-orang di sekitar anda dalam suasana hati yang baik! Terima kasih untuk resipi Olga Dorokhova.

Pai Argentina "Torta negra"

Dibawa ke Argentina oleh peneroka Wales yang mula tiba di wilayah Chubut sejak tahun 1865, ia dikenali sebagai "pai hitam" (torta negra Sepanyol) dan merupakan hidangan tradisional. Rasa yang sangat pedas, pastri aromatik dan tidak sukar untuk disediakan.

Kuki "Pepitos"

Ini adalah makanan istimewa anak perempuan saya yang berusia 8 tahun dan roti bakar pertamanya. Dua bulan yang lalu, dia menjumpai resipi itu di sebuah majalah kanak-kanak, dan sejak itu dia membuat kami senang dengan lezatnya. Kuki lebih mirip coklat. MEMBANTU DIRI ANDA.

Bom kentang

Saya pertama kali mengetahui mengenai hidangan ini di Argentina. Ia boleh disajikan hanya dengan sos (apa sahaja yang anda suka) atau dengan salad ringan. Hidangan ini enak kerana anda tidak perlu duduk dan memikirkan apa yang harus dimasak - kentang berfungsi sebagai lauk, dan daging cincang di tengahnya adalah hidangan daging.

Pai "Empanadas"

Empanadas adalah simbol masakan Argentina yang sebenar. Terdapat beberapa resipi, tetapi secara peribadi saya tertarik dengan empanada dari adunan dadih dengan isi daging.!

Sos Chimichurri

Resipi chimichurri dicipta di Argentina pada abad ke-19. Sos ini sangat popular dan boleh digunakan dengan daging panggang dan ayam. Bagi saya, secara amnya universal. Anda juga boleh mengasinkan daging dan unggas di dalamnya, menggunakannya sebagai hiasan salad. Menurut salah satu versi, nama sos diterjemahkan sebagai "campuran tidak teratur". Terdapat resipi asas, tetapi bahan tambahan tidak dilarang. Oleh itu, saya memutuskan untuk menambah kicap kegemaran saya untuk meningkatkan rasa..

Alfahores

Kuki Argentina yang lazat

Daging Creole

Terdapat banyak resipi untuk memasak daging lazat ini. Saya mencadangkan salah satu daripadanya. Hidangan disediakan dengan sederhana, dan hasilnya sangat baik! Dagingnya lembut dan sangat sedap, saya cadangkan!

Empanada

Pai Argentina yang renyah dengan tepung jagung.

Pemain Argentina Milanesa

Saya ingin memperkenalkan anda kepada salah satu hidangan paling popular di Argentina. Ia merujuk kepada apa yang disebut hidangan cepat, tetapi sangat digemari oleh orang Argentina. Sekiranya ada yang pernah menonton filem "In the Rhythm of Tango", maka dia menyedari bahawa hidangan inilah yang sangat digembirakan oleh heroin N. Oreiro ketika dia kembali ke tanah air. Cubalah juga!

Alfahores dengan sos cranberry

Alfajores adalah kuki tradisional Argentina. Rangup, rapuh, sedap. Biasanya ia dipasangkan dengan susu pekat, tetapi pada pendapat saya, kranberi memberikan rasa segar dan masam segar untuk makanan istimewa ini. Ia disediakan dengan cepat, sederhana, dan hasilnya - akan menggembirakan anda dan orang tersayang dengan pastri yang indah untuk teh.

Alfahores

Satu lagi kuki lazat, kali ini orang Argentina. Lembut, aromatik, dengan rasa berkrim yang kaya, diserlahkan oleh lapisan susu pekat rebus, digulung dengan kepingan kelapa, sangat bagus!

Tulang rusuk panggang dalam rempah Chimi-Churi dan sos Chimi-Churi Argentina

Sos Argentina yang segar, beraroma, kaya, juga enak dengan daging lembu dan domba panggang. Saya juga suka sos ini dan seperti smoothie, dan menambahkannya ke salad, ia juga enak. Hanya beberapa jenis penemuan. Nikmati hidangan anda!

Resipi Argentina

Kuki Argentina "Alfahores"

Flan de dulce de leche (sapukan susu pekat rebus

Milanesa daging lembu

  • okey
  • Instagram
  • VK
  • FB
553 jawatan20062 pengikut
Lihat ►
    • Makanan ringan
    • Sandwic
    • Panas
    • Daging
    • Dari jeroan
    • Dari ikan
    • Makanan Laut
    • Dari sayur-sayuran
    • Dari buah
    • Dengan cendawan
    • Pate dan teras
    • Kek makanan ringan
    • Roti pita
    • Dari keju, keju kotej
    • Profiteroles, tartlets
    • Aspic dan aspic
    • Makanan ringan telur
    • Sup
    • Sup panas
    • Sup sejuk
    • Sup buah
    • Salad
    • Salad klasik
    • Salad hangat
    • Salad daging
    • Dari burung
    • Dengan jeroan
    • Ikan, makanan laut
    • Cendawan
    • Sayur-sayuran
    • Dengan pasta (makaroni)
    • Dengan kacang
    • Buah
    • Pelbagai salad
    • Produk Bakeri
    • Doh
    • Pastri manis
    • Pastri yang sedap
    • Pancake, penkek
    • Barangan bakar keju kotej
    • Puff pastry
    • Kursus kedua
    • Daging
    • Burung
    • Daging cincang
    • Jualan
    • Seekor ikan
    • Makanan Laut
    • Casseroles
    • Sosej buatan sendiri
    • Dalam pasu
    • Ladu
    • Vareniki
    • Tampal
    • Ladu, ladu
    • Sayur-sayuran. Cendawan
    • Bubur
    • Sos dan pembalut
    • Mayonis buatan sendiri
    • Berpakaian salad
    • Sos manis
    • Sos yang berbeza
    • Kekosongan
    • Tomato, lada bel
    • Timun
    • Zucchini, terung
    • Jam, jem
    • Kompot
    • Pembekuan
    • pencuci mulut
    • Jeli, soufflé, mousses
    • Ais krim
    • Curd
    • Dengan buah-buahan
    • Gula-gula
    • Gula-gula
    • Minuman
    • Beralkohol
    • Bukan alkohol
    • Panas
    • Masakan dunia
    • Menghias pinggan
    • Memasak dalam pelbagai hidangan
    • Memasak dalam ketuhar gelombang mikro
    • Memasak dalam dandang berganda
    • Memasak di dalam kapal terbang
    • Resipi pembuat roti
    • Dapur Kanak-kanak
    • Resepi Tahun Baru 2020
    • Resipi yang dipinjamkan
    • Resipi Paskah
    • Resipi berkelah

Surat dengan pautan pengesahan telah dihantar ke surat yang ditentukan

Kata laluan baru telah dihantar ke e-mel yang ditentukan.

Masakan Argentina

Masakan Argentina adalah lambang eklektikisme. Tradisi kuliner Argentina adalah campuran adat istiadat tempatan dan sebilangan besar resipi asing yang dibawa ke wilayah ini oleh peneroka Eropah. Pada waktu yang sama, di Argentina pengaruh pengaruh masakan Eropah paling ketara jika dibandingkan dengan negara-negara jiran..

Pada masa yang sama, seperti yang dicatat oleh para pakar, menggabungkan pilihan masakan orang Eropah, masakan Argentina hampir kehilangan rasa kebangsaannya - tradisi orang India yang tinggal di wilayah ini sebelum kedatangan penakluk dari Sepanyol. Hari ini, hidangan yang dianggap nasional di Argentina serupa dengan resipi dan kaedah penyediaannya dengan hidangan yang tidak asing lagi bagi penduduk negara-negara Mediterranean (Itali, Sepanyol dan Perancis).

Di samping itu, fakta bahawa pertanian di negara ini sangat maju telah memberi kesan besar kepada masakan Argentina. Argentina adalah salah satu pemimpin dunia dalam pengeluaran gandum dan daging lembu. Oleh itu, hidangan daging dan pastri terdapat dalam menu Argentina dalam jumlah besar..

ciri umum

Hubungan antara tradisi makanan Argentina dan sejarah negara tidak dapat dinafikan. Keanehan perkembangan sejarah Argentina yang menjelaskan wilayah tradisi kuliner tempatan..

  • ciri umum
  • Ciri-ciri
  • Hidangan utama
  • Sifat dan kontraindikasi berguna
  • Memasak Rebus Labu Argentina
  • Masakan milenesa Argentina
  • Memasak salad Ensalada rusa

Pakar membahagikan wilayah Argentina secara bersyarat kepada empat bahagian berdasarkan pilihan gastronomi..

Oleh itu, di wilayah barat laut, tradisi telah dipelihara yang ada sebelum munculnya penakluk Sepanyol. Pengaruh Eropah sangat sedikit di sini, dan oleh itu jagung, kentang, kacang dan pokok karob memainkan peranan besar dalam diet penduduk tempatan. Ia juga menyajikan hidangan kacang, tomato dan labu. Dari jenis daging, daging lembu adalah yang paling meluas di sini; llama, daging babi dan daging kambing juga digunakan. Sejenis panggang dengan sayur-sayuran disediakan dari daging - buchero, pai empanada, panggang. Juga popular di sini adalah pai jagung yang dikenali sebagai tamal.

Rasa masakan penduduk wilayah timur laut terbentuk di bawah pengaruh tradisi orang Guarani. Hidangan utama dalam diet penduduk tempatan adalah nasi, ikan sungai, sayur-sayuran akar ubi kayu. Kawasan ini juga membakar empanada menggunakan beras sebagai pengisian. Hidangan daging dibuat dari daging lembu, dan capybaras dan caiman juga dibakar. Mate menghilangkan dahaga. Minuman buah-buahan dengan madu juga popular..

Di wilayah tengah negara ini, pengaruh tradisi Eropah sangat ketara. Hari ini, masakan Sepanyol dan Itali hampir sepenuhnya menggantikan hidangan yang pernah popular di kalangan penduduk tempatan. Sebilangan besar daging dimakan di wilayah tengah Argentina. Yang sangat popular adalah daging lembu, yang digunakan untuk menyiapkan daging Milan, stroganoff daging lembu atau panggang di atas arang. Di samping itu, masakan Itali "mempersembahkan" penduduk Argentina tengah dengan pizza dan pasta, yang biasanya dibumbui dengan keju dan sos tomat, serta polenta - analog mamalia dari Itali.

Masakan Sepanyol juga popular di rantau ini. Kebanyakan kita membicarakan hidangan daging (jamon, bebola daging), pastri (tortilla dan donat), serta gula-gula, termasuk dulce de leche yang sangat popular di Argentina - susu pekat rebus. Masakan Perancis telah memberikan omelet tengah Argentina dan pelbagai makanan ringan, dan salad Olivier sangat popular di kalangan masakan Rusia. Makanan pencuci mulut Eropah juga popular di sini: muffin, croissant, donat gaya Berlin, kek Black Forest, strudel epal, puding, dll..

Di wilayah selatan negara ini, yang terletak di pantai Atlantik, hidangan dari ikan lautan sangat digemari, dari mana pate disiapkan dan digoreng di atas arang. Daging babi, daging rusa dan daging kambing sangat popular di sini. Selain masakan Itali dan Sepanyol, citarasa masakan penduduk Argentina selatan dipengaruhi oleh masakan negara-negara Skandinavia dan Inggeris..

Ciri-ciri

Menganalisis ciri khas masakan Argentina, seseorang harus secara berasingan menonjolkan ciri-ciri yang paling ketara.

  1. Sayur-sayuran terdapat di sini di atas meja sepanjang tahun dalam kuantiti yang banyak - baik dalam bentuk "semula jadi" dan dalam hidangan yang kompleks. Yang paling popular ialah tomato, kentang, labu dan jagung..
  2. Daging lembu adalah salah satu kad panggilan negara. Sehingga abad kesembilan belas, daging lembu biasanya digoreng di atas batu panas, dan kemudian mulai memanggang, merokok dan rebus dengan sayur-sayuran.
  3. Hampir tidak ada rempah dalam masakan Argentina. Menurut tukang masak tempatan, mereka hanya boleh merosakkan rasa hidangan. Satu-satunya perasa yang mereka buat untuk membuat pengecualian di sini adalah lada.
  4. Argentina adalah syurga sebenar bagi vegetarian, kerana mereka yang enggan makan daging dapat menemui sebilangan besar hidangan dari sayur-sayuran dan buah-buahan di menu restoran tempatan.

Hidangan utama

Seperti yang dinyatakan di atas, masakan Argentina disusun secara rantau, tetapi ada hidangan yang secara tradisional terdapat dalam makanan penduduk tempatan di seluruh negara..

Hidangan sayur

Sayur-sayuran paling kerap digunakan sebagai lauk dan juga boleh dijadikan komponen dalam hidangan yang kompleks. Salad memang popular, walaupun berbeza dengan yang biasa bagi orang Eropah. Di Argentina, selada lebih daripada sekadar sayur cincang yang ditaburkan dengan sos. Di sini salad sering sangat kompleks, dengan penambahan sebilangan besar ramuan yang berasal dari haiwan, misalnya telur, ikan, makanan laut, daging atau sosej..

Stew sayur Saltado dan kentang goreng popular di seluruh Argentina. Mereka juga suka gazpacho sup tomato sejuk.

Hidangan daging

Di antara hidangan daging, kelapa sawit adalah parrilyado - pelbagai jenis daging panggang. Daging lembu juga popular dalam semua jenis: goreng, panggang, dibakar.

Perlu diperhatikan bahawa tidak ada yang disebut "daging beku" di Argentina. Dipercayai bahawa apabila terkena suhu rendah, daging akan kehilangan rasa. Oleh itu, penduduk tempatan hidup mengikut prinsip "beli dan masak" - dengan kata lain, mereka cuba memasak daging sebaik sahaja mengunjungi kedai.

Salah satu tanda dagangan Argentina adalah asado, daging panggang. Perlu diperhatikan bahawa daging lembu digoreng dalam jumlah besar, dan oleh itu proses memakan masa yang cukup lama. Daging babi dan sosej juga digoreng bersama bahagian bangkai.

Metambre meatloaf juga popular. Isi yang terdiri daripada keju mozzarella, wortel, lada dan telur rebus dibungkus dengan potongan daging yang sangat nipis dan lebar, seperti dalam adunan. Daging itu digulung menjadi gulung, tetap dan digoreng di atas arang.

Terdapat juga lebih banyak hidangan daging eksotik di Argentina, misalnya, ekor goreng atau fillet armadillo yang direbus..

Hidangan ikan dan makanan laut

Ikan dalam menu penduduk tempatan terdapat dalam bentuk acar dan kering, ia juga digoreng, direbus dan dihisap. Yang popular di Argentina ialah pai ikan dan ikan yang diisi dengan sayur-sayuran atau daging ketam. Dari makanan laut, orang Argentina mempunyai udang, cumi-cumi dan belut asap dalam makanan mereka..

Pencuci mulut dan minuman

Makanan pencuci mulut khas masakan Argentina mengingatkan mereka yang popular di negara-negara Amerika Latin yang lain. Ini adalah pelbagai pai goreng manis, buah gula-gula, dan kacang goreng gula. Secara berasingan, perlu disebutkan tentang chelado ais krim Argentina, yang sering disiapkan dengan pudina dan ramuan pedas lain..

Minuman utama di Argentina adalah pasangan, yang penduduk tempatan minum dalam jumlah besar. Ia disediakan dari daun hantu Paraguayan yang dihancurkan. Mate mempunyai kandungan kafein yang tinggi, menenangkan dan menghilangkan dahaga. Ia biasanya dihidangkan dalam kapal labu yang disebut calabash..

Sifat dan kontraindikasi berguna

Oleh kerana gabungan daging, sayur-sayuran dan ikan yang harmoni dalam makanan orang Argentina, ia dapat dianggap seimbang. Banyak sayur-sayuran dan buah-buahan membantu memberi tubuh semua unsur makro dan mikro, serta vitamin yang diperlukan. Daging dan ikan adalah sumber asid amino dan protein penting.

Pada masa yang sama, kerana popularitas makanan goreng di Argentina, orang yang menderita penyakit sistem pencernaan harus berhati-hati dengan makanan tempatan.

Di samping itu, terdapat sejumlah kontraindikasi untuk minum minuman paling popular di Argentina - mate. Tidak digalakkan meminumnya untuk pesakit hipertensi, kerana boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah yang tajam. Juga, teh ini dilarang untuk wanita hamil dan menyusui. Di samping itu, orang yang mempunyai sistem saraf yang sangat labil harus menahan diri dari menggunakannya kerana minuman itu mempunyai sifat tenaga.

Memasak Rebus Labu Argentina

Untuk menyediakan rebusan sayur Argentina yang harum, anda memerlukan bahan berikut: labu seberat satu kilogram; dua kentang; sebiji lobak merah; sebiji tomato; bawang kecil; lada setengah loceng; satu telinga jagung; sepertiga sudu teh jintan, ketumbar yang sama jumlahnya; beberapa ulas bawang putih; empat sudu minyak sayuran; setengah gelas lentil merah; 100 g aprikot kering; setengah ketumbar; garam dan lada hitam secukup rasa.

Basuh dan keringkan sayur-sayuran. Potong bahagian atas labu, kupas biji dan pulpa. Lubricate di luar dan dalam dengan minyak sayuran dan hantar ke oven yang dipanaskan hingga 180 darjah selama 40 minit.

Potong sayur-sayuran, tuangkan dua hingga tiga sudu minyak sayuran ke dalam kuali. Tumiskan bawang, wortel dan kentang. Kemudian masukkan tomato, lada belang dan bawang putih. Goreng lebih kurang lima minit lagi. Pada langkah seterusnya, masukkan lentil yang telah dibasuh dan aprikot kering yang dicincang. Tuangkan kira-kira satu liter air dan masak campuran selama kira-kira dua puluh minit. Musim dengan garam, lada hitam, jintan dan ketumbar, dan biji jagung, kemudian reneh selama lebih kurang 10 minit di atas api. Kemudian masukkan ketumbar cincang ke dalam rebusan dan kacau.

Masukkan rebusan ke dalam labu dan kembalikan ke oven, sekarang selama seperempat jam.

Hidangkan pinggan terus ke labu, tanpa meletakkan di atas pinggan.

Masakan milenesa Argentina

Milianesa adalah schnitzel Argentina yang dibuat dari fillet ayam. Ia mempunyai rasa dan aroma yang unik berkat penggunaan herba dan bawang putih.

Untuk menyediakan hidangan, anda memerlukan: 400 g isi ayam; sebilangan telur; satu sudu teh herba aromatik; beberapa ulas bawang putih; setengah sudu garam laut; empat sudu tepung; lima sudu serbuk roti; lada hitam secukup rasa; satu sudu teh campuran ramuan herba (seperti rosemary, thyme, dan oregano) dan minyak masak untuk menggoreng.

Pukul telur, masukkan garam, lada, rempah dan tumis bawang putih. Kacau hingga sebati.

Masukkan fillet ke dalam tepung, celupkan dalam adunan, kemudian roti dalam serbuk roti. Goreng dalam minyak sayuran hingga kekuningan.

Letakkan schnitzels yang sudah siap di tuala kertas untuk menyerap lebihan minyak..

Milaneza Argentina harus dihidangkan dengan salad sayur atau kentang tumbuk. Sebagai tambahan, schnitzel boleh digunakan untuk membuat sandwic..

Memasak salad Ensalada rusa

Olivier tersembunyi dengan nama indah "Ensalada rusa", atau "salad Rusia". Namun, Argentina meningkatkan hidangan kegemaran masakan Rusia dengan caranya sendiri, menjadikannya lebih sedap.

Hanya ada tiga ramuan dalam "Argentina Olivier": kentang, wortel dan kacang hijau. Anda juga boleh menemui campuran khas untuk menyediakan Ensalada rusa di kedai-kedai di negara ini..

  • Mengapa anda tidak boleh menjalani diet sendiri
  • 21 petua bagaimana untuk tidak membeli produk basi
  • Cara menjaga sayur-sayuran dan buah-buahan segar: helah sederhana
  • Cara mengatasi keinginan gula anda: 7 makanan yang tidak dijangka
  • Para saintis mengatakan bahawa belia boleh berpanjangan

Telur dalam hidangan Argentina juga digunakan, tetapi bukan sebagai bahan, tetapi untuk hiasan - angka putih telur atau kuning telur diletakkan di atas salad.

Mayonis biasanya adalah pembalut utama, tetapi ada juga versi vegetarian dengan saus minyak sayur dan cuka. Beberapa gourmets menambah udang dan zaitun ke dalam salad, dan juga merica dengan banyak..

Untuk menyediakan salad, anda memerlukan: 400 g kentang, 50 g wortel, 100 g kacang hijau (anda boleh mengambil segar atau kalengan). Anda juga memerlukan mayonis dan garam secukupnya..

Rebus kentang hingga lembut. Tuangkan air mendidih ke atas kacang polong selama beberapa minit. Rebus wortel selama sepuluh minit sehingga mereka tidak mempunyai masa untuk menjadi lembut.

Tanpa menunggu kentang sejuk sepenuhnya, kupas dan potong menjadi kiub besar. Potong lobak merah, masukkan kacang polong. Tuangkan sayur-sayuran dengan mayonis dan biarkan selama dua jam.

Masakan Argentina

Masakan Argentina kontemporari dipengaruhi oleh masakan Mexico, Peru, Brazil dan Chile. Ini disebabkan, pertama sekali, oleh pengaruh penjajah dan pendatang dari Eropah yang menetap di negara ini. Tradisi masakan Sepanyol, bagaimanapun, adalah yang paling berpengaruh. Tanpa keraguan, hidangan utama masakan Argentina adalah daging panggang. Asado adalah tulang rusuk daging panggang arang, hidangan khas Argentina. Asado diciptakan oleh gembala gaucho Argentina, yang memanggang bangkai anak lembu di atas bara panas. Sudah menjadi kebiasaan menghidangkan daging goreng dengan chimichurri, sos pedas yang terdiri dari pelbagai rempah yang dicampurkan dengan air, cuka, gula, garam dan minyak. Empanada adalah makanan panggang yang sangat baik - pai dengan pelbagai tampalan.

Stik Argentina

Resipi terperinci mengenai cara memasak stik daging lembu berair. Perap daging dalam campuran rempah dan minyak sayuran, yang akan saya ceritakan lebih lanjut.

Avocado dan Salsa Keju Biru

Untuk soca alpukat dan keju biru, apa-apa jenis keju dengan rasa sedikit tajam akan berlaku. Saya mempunyai sepotong Grand Blue Argentina. Dalam kombinasi dengan alpukat, lada panas dan bawang merah manis, ternyata enak. Anda boleh menghidangkan salsa ini.

Labu utara

Resipi itu adalah orang Argentina, jadi izinkan saya mengingatkan anda sekiranya di Argentina wilayah utara adalah yang paling panas, dan resipi terdapat dalam sayur-sayuran. Dan hasilnya, pada pendapat saya, ternyata sangat musim panas, hanya untuk musim panas yang sejuk, apabila tidak menyeronokkan untuk menghidupkan.

Pai makanan ringan (Empanadas de copetin)

Empanadas de copetin adalah salah satu makanan ringan Argentina yang paling biasa. Resipi yang dicadangkan mengandungi 4 pilihan pengisian: dengan ham dan keju, dengan ham, keju dan lada merah, dengan bawang dan keju dan dengan keju biru, dengan fresco queso dan dengan saderi tangkai.

bahagian: Masakan Argentina

Milan dengan keju dan lada bakar

Orang Milan digoreng schnitzel dengan serbuk roti. Disiapkan di Argentina, Bolivia, Paraguay dan Uruguay. Selalunya dari daging lembu, tetapi anda juga boleh dari ayam atau ikan.

bahagian: Hidangan daging lembu

Ayam Milan

Orang Milan adalah schnitzels yang digoreng dalam serbuk roti. Ia dimasak di Argentina, Bolivia, Paraguay dan Uruguay paling kerap dari daging lembu, tetapi anda juga boleh menggunakan ayam atau ikan. Resipi dada ayam Milan ini.

Daging lembu Milan

Memasak hidangan masakan Argentina - daging lembu milan. Potongan daging yang lembut ini di dalam serbuk roti yang renyah sangat sesuai untuk makan tengah hari atau makan malam. Terima kasih khas kepada Loramorena atas arahan terperinci mengenai memasak (baca terus

bahagian: Masakan Argentina

Tulang rusuk dibakar dengan sos chimichurri

Resipi lain untuk tulang rusuk babi. Kali ini diasinkan dengan sos perap chimichurri. Untuk sosnya, pilih lada manis masak, banyak ramuan, minyak zaitun aromatik, dan cuka wain putih. Tulang rusuk diperap selama 2 jam.

bahagian: Masakan Argentina

Sos Chimichurri

Sos chimichurri Argentina dibuat segar dengan penambahan sayur-sayuran. Hijau dan sayur-sayuran dicincang halus dan kemudian dicampurkan dengan cuka dan minyak sayuran. Hidangkan sos untuk daging goreng dan ikan. Boleh dijadikan pengasam.

bahagian: sos Chimichurri

Gulung daging lembu rebus dengan sayur-sayuran (Matambre)

daging lembu (sirloin), bawang putih, cuka anggur merah, thyme kering, wortel, air, garam, bayam segar, telur rebus, bawang, pasli, lada cayenne, minyak sayur untuk menggoreng, sup daging.

bahagian: Gulungan daging, masakan Argentina

Empanada

daging cincang, bawang, oregano kering, jintan tanah, lada merah, garam, lada hitam tanah, kismis (diadu), zaitun (diadu), pastri puff siap pakai (atau adunan filo), minyak sayur untuk menggoreng

bahagian: Masakan Argentina, Empanadas

Pike bertengger dengan sos hijau

fillet pike perch (atau hake), asparagus, kupang kupas, pasli, sos béchamel, wain putih, bawang putih, lada putih, lemon, krim, kaldu ikan, tepung, mentega

bahagian: Masakan Argentina, Ikan rebus

Brisket domba, panggang

daging, bawang, wortel, saderi, mentega, keropok, tepung, sos tomato, lada hitam (tanah), kentang, bayam

bahagian: Masakan Argentina

Ayam jantan di Argentina

ayam jantan (bangkai), wortel, saderi, bawang, mentega, tepung, asparagus, kacang hijau, telur, krim, garam

bahagian: Masakan Argentina

Puchero argentino (panggang)

daging lembu, daging domba, ayam, sosis bawang putih, lemak babi, kacang polong atau kacang, kubis putih, bawang, wortel, saderi, lada manis, kentang, jagung (rebus), tomato, lada (kacang polong), garam, bawang putih

bahagian: Masakan Argentina, Panggang

Salad Argentina

wortel, saderi, kohlrabi, kacang hijau, minyak sayur, cuka, telur, acar asparagus, lada, garam

bahagian: Masakan Argentina

Sup tomato dan paprika

tomato, mentega, bawang, tepung, paprika merah, roti, susu, lada hitam (tanah), telur, pasli (ramuan), air

bahagian: Masakan Argentina

Steak Daging Argentina (Milanesas)

daging lembu (daging lembu), telur, minyak sayuran, cuka (atau jus lemon), oregano, pasli, garam, lada hitam tanah, serbuk roti

bahagian: Masakan Argentina, Steak

Salsa pedas untuk makanan laut (Satan's Seafood Sauce)

mentega, saus tomat, sos Worcester, bawang, cuka balsamic, garam bawang putih, sos cili, brendi

bahagian: Masakan Argentina, Salsa

Roti kacang almond manis (Alfajores danubio)

kacang almond, mentega, gula, zaitun 1 lemon, esen vanila, esen badam, telur, tepung

bahagian: Masakan Argentina

Sos Chimichurri

pasli (dicincang), minyak zaitun, cuka anggur merah, saderi (cincang), bawang putih, lada merah (campuran kering), jintan (serbuk), garam

bahagian: Masakan Argentina

Salad sayur, daging dan mozzarella dengan sos chimichurri

pasli (segar), oregano (segar, daun), bawang putih, minyak zaitun, cuka anggur merah, sos lada panas, stik, sayur-sayuran (salad), mozzarella (bola kecil)

bahagian: Masakan Argentina

Daging sapi dengan sos chimichurri dengan zaitun

minyak zaitun, bawang putih, lada merah, daun salam, bawang merah (cincang halus), pasli (segar, cincang halus), zaitun (kalamata, cincang halus), cuka wain merah, air, daging lembu (stik), paprika, garam, Lada cayenne

bahagian: Masakan Argentina, hidangan daging lembu

Daging sapi Argentina dengan sos chimichurri

daging lembu (potong 4x4 cm), cuka wain putih, minyak sayuran, bawang merah (cincang halus), ketumbar, bawang putih, thyme (daun), oregano (daun), jintan (tanah), garam, lada hitam (tanah), zaitun minyak, cuka anggur merah, bawang (cincang halus), paprika, bawang putih (cincang halus), pasli (dicincang halus), oregano (daun), lada panas merah (serpihan), daun salam (segar, cincang), garam, lada hitam (tanah)

bahagian: Masakan Argentina, hidangan daging lembu

Domba panggang dengan chimichurri pudina

kayu manis (tanah), domba (bahu, potong dadu), bawang putih, pasli, pudina (segar), cuka wain putih, minyak zaitun, kacang hijau (beku), air, mentega

bahagian: Masakan Argentina, resipi domba

Salad kacang dengan persalinan chimichurri

kacang (kering, kacang cargamanto, putih atau merah), bawang putih, jus lemon, minyak zaitun, kacang hijau (potong 5 helai), saderi (batang), pasli (cincang kasar)

bahagian: Masakan Argentina, Salad dengan kacang

Masakan Argentina

Empanadas Argentina 5.0 4

Di wilayah yang berlainan, pai ini disediakan dengan cara mereka sendiri. Tetapi jika ini adalah empanada ikan, maka mereka mesti bersama ikan tuna! Zaitun dan telur cincang terdapat dalam semua resipi. Lihat!... Lebih jauh

Sos Chimichurri 5.0 3

Lihat cara membuat sos Chimichurri. Ini akan menarik minat semua pencinta pedas. Sosnya sempurna dengan hidangan daging dan ayam. Minimum usaha - dan tambahan yang bagus untuk makanan anda sudah siap.... Lebih jauh

Babi dengan pisang 3.0 2

Di suatu tempat di Amerika Selatan yang jauh, mereka tidak makan kentang sesering kita, tetapi lebih suka pisang. Mereka dimasak bersama-sama dengan daging dalam hidangan panas. Cubalah kombinasi menarik ini untuk anda sendiri mengikut resipi saya.... Lebih jauh

Tanduk daging Argentina 5.0 2

Resipi membuat tanduk daging.... Lebih jauh

Ayam dalam pulut nanas 3.3

Resipi mudah untuk ayam dalam pulut nanas dengan halia dan lada jalapeno.... Lebih jauh

Sup kacang pedas 3.8

Mereka mengatakan bahawa makanan yang terlalu pedas tidak baik untuk perut. Tetapi sup pedas sangat enak dimasak pada malam musim sejuk yang sejuk. Ia memanaskan dengan baik.... Lebih jauh

Smoothie tropika 4.7

Smoothie tropika adalah koktel tebal yang dibuat dari buah-buahan tropika, beberapa di antaranya harus dibekukan. Kemudian koktel keluar tebal, sederhana sejuk, baldu. Ia berguna dan hebat!... Lebih jauh

Daging lembu Milan 3.3

Resipi daging lembu Milan. Di Argentina, hidangan ini sangat terkenal dan terkenal.... Lebih jauh

Salad Caesar dengan pembalut lemon-madu 5.0

Terus bereksperimen dengan salad yang paling sedap, menurut saya, salad, saya ingin berkongsi dengan anda hasil yang luar biasa. Ringan, menyelerakan, tidak rumit dalam prosesnya, mustahil untuk tidak mencubanya.... Lebih jauh

Daging Argentina 4.5

¡Hola! Saya bergegas menggembirakan anda dengan resipi menarik yang baru! Hari ini menu termasuk daging Argentina. Masak mengikut resipi - dan ia akan menjadi lebih baik daripada restoran di Buenos Aires!... Lebih jauh

Salmon ceviche 3.7

Sekiranya anda menggemari ikan segar, anda pasti harus belajar membuat salmon ceviche. Ini adalah hidangan ringan ikan diperap lembut dengan alpukat. Makanan ringan yang sihat dan lazat.... Lebih jauh

Empanadas 5.0

Pastri ini berasal dari Argentina. Sempurna baik sebagai makanan ringan petang dan sebagai pembuka selera untuk meja perayaan dan harian. Cubalah: senang!... Lebih jauh

Rebus daging lembu Argentina dalam labu

Pastikan anda menuliskan resipi ringkas untuk membuat rebusan daging sapi Argentina ini, kerana hidangan ini bukan sahaja sangat enak dan beraroma, tetapi juga tidak biasa. Ia dimasak atau disajikan dalam labu bakar.... Lebih jauh

Kuki "Alfahores" 5.0

Biskut halus, rapuh dan meleleh di mulut. Bagi saya, ini cukup kuih, sangat sedap!... Lebih jauh

Tulang rusuk Argentina 5.0

Memasak tulang rusuk Argentina - sangat berair, lembut, lezat, hanya cantik. Percayalah, tulang rusuk ini hanya menggoncang semua selera! Cuba ia!... Lebih jauh

Sopapillas

Sopapillas adalah pastri sederhana asli Amerika Selatan. Ia juga disebut "roti cepat". Melambangkan kotak atau segitiga doh yang digoreng. Mari cuba buat bersama!... Lebih jauh

Sup Argentina 5.0

Sup Argentina yang pekat dan kaya ini akan menarik minat pencinta makanan pejal dan sedap. Walaupun berasal dari luar negara, ramuan sup ini boleh dibeli di mana-mana kedai!... Lebih jauh

Potongan tuna dan saderi

Masakan rumah Amerika sukar dibayangkan tanpa tuna kalengan. Ia digunakan dalam salad, makanan pembuka dan hidangan panas. Kali ini kami akan mencuba resipi mudah baru dengan ikan sedap ini. Teruskan membaca!... Lebih jauh

Sos Argentina "Chimichurri" 5.0

Sos Argentina "Chimichurri" adalah tambahan lazat dan aromatik untuk hidangan daging dan ikan. Sos Amerika Selatan biasanya pedas, yang lebih pedas daripada panas, dengan rasa sitrus yang cerah dan segar.... Lebih jauh

Steak dan sos chimichurri 5.0

Jangan takut menggoreng stik di rumah. Sebenarnya, keseluruhan rahsia ada pada daging yang betul dan beberapa latihan untuk mendapatkan pemanggangan yang diperlukan. Dan ada resipi!... Lebih jauh

Sos pudina Chimichurri

Chimichurri enak kerana digabungkan dengan jenis daging apa pun (dan tidak hanya), panggang: mempunyai rasa dan perwatakannya yang tersendiri, namun ia tidak menyumbat, tetapi menekankan rasa daging yang cerah.... Lebih jauh

Ragout labu sapi dengan sayur-sayuran Argentina 3.5

Hidangan spektakuler! Ini tidak akan tersesat di meja perayaan. Berkhasiat dengan sempurna, sambil ringan dan beraroma! Banyak sayur-sayuran dan daging berair selalu menjadi penyelesaian terbaik untuk percutian!... Lebih jauh

Stim Chimichurri 5.0

Chimichurri adalah sos tradisional untuk daging panggang dari Amerika Latin. Di negara-negara ini, mereka suka dan tahu bagaimana memasak stik, dan mereka selalu memberikan tambahan ini kepada mereka. Mari cuba mengulang kombinasinya.... Lebih jauh