Pembersihan hati mengikut kaedah Malakhov

Kerana hati adalah penapis biologi dengan puluhan fungsi yang berbeza, kesihatannya sangat penting. Pencernaan, metabolisme, peredaran darah, imuniti bergantung kepadanya. Hati membersihkan dan memastikan fungsi normal badan. Tanpa hati, seseorang boleh hidup tidak lebih dari beberapa jam, selepas itu dia mungkin akan mati akibat keracunan.

Bercakap mengenai keperluan pemakanan yang betul, doktor berfikir, pertama sekali, mengenai organ ini. Makanan yang berbahaya membawa kepada perkembangan salah satu penyakit hati yang paling berbahaya - pembentukan batu (batu adalah hempedu yang mengeras). Yang terakhir ini juga dipengaruhi oleh banyaknya keadaan tekanan yang sering dihadapi oleh kehidupan orang biasa. Dan memandangkan keperitan hidup ini dan keinginan setiap orang untuk mempunyai waktu untuk melakukan yang maksimum, menjadi jelas mengapa setiap orang dewasa ketiga mempunyai batu di hati dan pundi hempedu.

Teknik pembersihan Malakhov

Malakhov Gennady Petrovich adalah seorang penulis, ahli terapi air kencing, penyampai TV dan pengarang banyak penerbitan mengenai topik kaedah yang tidak biasa dalam menjalani gaya hidup sihat. Walaupun kekurangan diploma dalam pendidikan perubatan, dia sendiri mengembangkan dan mempopularkan banyak kaedah penyembuhan bukan tradisional, yang mana banyak yang popular dan terkenal dengan keberkesanannya. Ini termasuk kaedah membersihkan hati..

Menurut penulis, hati yang bersih adalah jaminan kesihatan, mood dan kesejahteraan yang sangat baik. Sementara itu, teknik yang dicadangkannya cukup agresif. Untuk mengelakkan kesan sampingan, ia harus dilakukan hanya setelah berjumpa doktor, dan juga tidak termasuk kontraindikasi untuk pembersihan..

Persiapan untuk prosedur

Kunci kejayaan pembersihan menurut Malakhov, menurut pemaju sendiri, adalah dalam persiapan awal wajib. Sebaik-baiknya, prosedur harus dilakukan hanya setelah membersihkan usus. Ada baiknya jika waktu ini jatuh pada hari lunar ke-10 - ke-13 atau pada masa sebelum bulan baru. Pada malam itu penting untuk "melembutkan" badan.

Inti pelembutan adalah pemanasan, relaks dan tepu dengan cecair. Malakhov tidak menawarkan peraturan khusus untuk pelaksanaan mitigasi, menyebutkan bahawa setiap orang adalah individu, oleh itu, mereka berbeza untuk masing-masing. Walau bagaimanapun, mengesyorkan memilih antara bilik wap, sauna atau mandi biasa. Orang yang berlebihan berat badan harus memperhatikan mandi kering, sementara orang yang berlebihan berat badan harus memperhatikan mandi air panas, dan selebihnya - ke bilik wap dengan kelembapan yang tinggi..

Anda boleh memanaskan badan dengan cara ini tidak lebih dari 25 minit 3 - 7 kali, semuanya bergantung pada slaggingnya. Sangat penting selepas setiap sesi pemanasan selama 5 - 20 saat untuk menuangkan air sejuk atau sejuk ke atasnya. Kekerapan sesi pemanasan tidak begitu penting dan bergantung pada ciri-ciri individu organisma. Sementara itu, untuk kecekapan yang lebih tinggi, ada baiknya pergi ke sauna atau bilik wap sekali sehari atau setiap hari..

Bersama ini, untuk menyiapkannya perlu:

  1. 1 dalam 5 - 10 hari sebelum membersihkan, minum 1 sudu besar. l. ghee pada waktu pagi dengan perut kosong;
  2. Lakukan seperti urutan pagi penuh menggunakan minyak, selepas itu anda harus terus mandi (sementara itu, orang yang mempunyai berat badan berlebihan dan berminyak harus melewati titik ini);
  3. Berjoging 3 (lebih baik memberi keutamaan kepada paru-paru, ketika seseorang berjalan dengan kadar sederhana, hanya memanaskan badannya);
  4. 4 3 - 4 hari sebelum prosedur, beralih ke diet vegetarian, yang menyiratkan penggunaan makanan tumbuhan;
  5. 5 masukkan jus epal dan bit yang baru diperah dalam kuantiti apa pun ke dalam menu harian (masak dengan kadar 2 bahagian bit hingga 10 bahagian epal masam);
  6. 6 berikan diri anda enema pembersihan air kencing sekali sehari.

Pelaksanaan langkah demi langkah

Membersihkan hati menurut Malakhov adalah berdasarkan penggunaan minyak zaitun dan jus lemon, walaupun pengarangnya sendiri mendakwa bahawa mereka mungkin digantikan oleh minyak bunga matahari atau minyak jagung dan larutan asid sitrik atau buckthorn laut, jus cranberry.

Pada hari pembersihan, anda harus tidur nyenyak, kerana semangat, ketenangan dan suasana hati yang baik dalam hal ini adalah kunci kejayaan.

Anda harus mempersiapkan prosedur pada waktu pagi:

  • Setelah bangun tidur, anda perlu melakukan enema, minum jus dan bersarapan dengan sesuatu makanan, misalnya, oatmeal. Orang-orang yang kelaparan adalah ujian serius bagi tubuh dibenarkan makan dengan mudah.
  • Selepas jam 14.00, hati mesti dipanaskan. Untuk melakukan ini, lebih baik mengambil pad pemanasan dengan air suam (pad pemanasan elektrik juga sesuai) dan pasangkannya ke hipokondrium yang betul. Memandangkan hakikat bahawa anda harus berjalan sepanjang hari, dan ini kira-kira 7 - 8 jam, lebih baik memasangkannya pada badan dengan pembalut elastik supaya tidak tergelincir. Ini penting, kerana tugas utama pad pemanasan adalah memanaskan badan, mencairkan hempedu dan mengembang saluran..
  • Pukul 19.00 anda boleh mula membersihkan secara langsung. Untuk melakukan ini, anda perlu menyediakan 150 - 200 gr. minyak dan 150 - 200 gr. jus lemon (sementara itu, bagi orang yang beratnya lebih dari 65 kg, isipadu harus dinaikkan tanpa melebihi dos maksimum 300 gram). Sebelum digunakan, minyak dan jus mesti dipanaskan hingga suhu 35 darjah. Mereka mesti diminum mengikut urutan berikut: 1 - 2 sips minyak dicuci dengan 1 - 2 sips jus. Selepas 15 minit, tindakan harus diulang.
  • Anda perlu minum minyak dengan jus sehingga jumlah yang disyorkan habis. Walau bagaimanapun, jika loya muncul semasa mengambilnya, anda perlu menunggunya sehingga gejala yang tidak menyenangkan hilang. Sebaik-baiknya, jumlah minyak dan jus harus diminum, tetapi jika loya berterusan, ia dibenarkan berhenti pada jumlah yang sudah diminum.
  • Untuk meningkatkan kesan selepas minyak dan jus diminum, cukup untuk melakukan yang berikut: setelah 60 - 90 minit, selesa dan tutup lubang hidung kiri dengan kain kapas, menghirup dan menghembus nafas melalui sebelah kanan. Adalah disyorkan untuk meletakkan sepotong kecil lada merah panas di hujung lidah - ini membantu menghasilkan haba dan tenaga, yang akan memudahkan prosedur..
  • Peringkat seterusnya adalah sejenis urutan hati. Untuk melakukan ini, anda harus menormalkan pernafasan (semestinya lancar, anda perlu melakukan sekitar 4 - 6 nafas setiap 60 saat). Pada masa yang sama, penting untuk bekerja dengan baik diafragma, sambil menghirup, menonjol perut dan membayangkan bahawa anak panah yang berapi-api dihantar ke hati, dan semasa menghembuskan nafas, untuk mengencangkannya. Kos urutan ini memerlukan 15 hingga 30 minit, ini membantu meningkatkan peredaran darah di hati dan membuang toksin dari itu. Selepas masa ini, lebih baik berehat selama 60 minit, dan kemudian ulangi semuanya. Semasa rehat, penting untuk meletakkan magnet di hipokondrium yang betul untuk meningkatkan peredaran darah kapilari.
  • Batu-batu pertama akan mula keluar sekitar jam 23.00 dan kemudian. Ini disebabkan oleh fakta bahawa dalam jangka masa 23.00 hingga 03.00, bioritme hati adalah maksimum. Dalam praktiknya, semuanya tampak seperti pemanjangan dangkal, sementara itu, batu empedu-bilirubin, lendir hijau gelap, serpihan kolesterol keluar bersama dengan najis. Ada kemungkinan bahawa kelonggaran akan berlanjutan sehingga makan tengah hari pada hari berikutnya..
  • Selepas pembuangan najis, anda perlu melakukan enema pembersihan. Penting untuk bersedia untuk fakta bahawa pada waktu pagi setelah membersihkan hati, anda akan merasa lemah, keletihan. Ini disebabkan oleh kehilangan kekuatan oleh badan. Dalam tempoh ini, penting untuk berehat dan berehat, membiarkan diri anda mengisi semula simpanan dalaman..
  • Lebih baik memulakan hari dengan 0,5 liter jus - wortel atau bit-epal pada kadar 2 bahagian bit untuk 10 bahagian epal, kerana jus itu juga berfungsi membersihkan hati. Selepas itu, anda dapat menikmati sarapan ringan - bubur rebus dalam air, salad buah atau sayur.

Penting untuk mengetahui

Sekiranya rasa tidak selesa setelah mengambil jus dan minyak berakhir muntah dengan pelepasan lendir hijau gelap berikutnya, kemungkinan besar komponen ini tidak sampai ke hati, tetapi membersihkan perut dari filem patologi. Ini biasanya berlaku semasa pembersihan pertama. Untuk menyelesaikan masalah ini, anda harus mengambil jus dan minyak dalam jumlah yang lebih kecil semasa berikutnya, secara beransur-ansur meningkatkan dos.

Kunci kejayaan pembersihan Malakhov adalah dalam ketenangan dan keyakinan diri. Kehadiran ketakutan menyumbang kepada penampilan sesak dan, sebagai akibatnya, kelewatan pemulihan. Untuk menghilangkan rasa sesak ini, penulis teknik mengesyorkan minum 2 tablet no-shpa dan hanya bertenang. Tertakluk kepada semua cadangannya, serta ketiadaan kontraindikasi terhadap prosedur, prosedur itu berjalan dengan mudah dan tanpa rasa sakit.

Nota!

Tenaga kerja keras dan berpuasa berpanjangan adalah kontraindikasi mutlak untuk pembersihan ini. Untuk mengembalikan kekuatan, ada baiknya menghentikannya selama 3 hingga 5 hari, jika tidak, badan akan habis atau mengambil jus dan minyak untuk faedahnya sendiri. Iaitu, akan memprosesnya tanpa menyelesaikannya..

Selain itu, pembersihan adalah sejenis pencerobohan hati, yang memerlukan kekuatan tambahan. Jangan lupa dan abaikan peraturannya..

Kekerapan rawatan

Perkara yang paling sukar, baik dari segi fizikal dan mental, adalah melakukan pembersihan pertama. Walaupun terdapat filamen hempedu dan keputihan di dalam tinja, ia akan dianggap tidak berkesan sekiranya batu-batu itu tidak keluar. Ini berlaku apabila organ terlalu tersumbat dan memerlukan beberapa prosedur..

Anda perlu mula melakukan yang berikutnya, hanya menumpukan pada kesejahteraan anda, tetapi idealnya, tiga pembersihan pertama harus dilakukan dengan rehat 3 minggu, yang keempat setelah 30 hari, dan yang kelima setelah 60 hari.

Selepas setahun, disarankan untuk membersihkan hati anda dua kali lebih banyak, dan satu tahun kemudian. Kursus yang disyorkan secara umum adalah 9 - 12 prosedur.

Makan selepas

Perlu makan makanan setelah membersihkan hati sebaik sahaja selera makan muncul. Lebih baik mulakan dengan jus segar, selada, bubur di dalam air dengan rumput laut atau sedikit minyak. Secara beransur-ansur, mulai hari kedua, diet dapat diperkaya dengan makanan dan hidangan baru. Hanya penting untuk mengecualikan goreng, berlemak, asap, lebih mengutamakan hidangan vegetarian pada mulanya.

Juga penting untuk membuang makanan berkanji, seperti makanan yang dipanggang, kerana menyumbat tisu organ. Di samping itu, harus diingat bahawa mereka tidak bertolak ansur dengan cendawan dan kekacang dengan baik..

Kontraindikasi pada masa ini:
ladakesedihanlobakkoko
sawibayamlobakkopi
lobakbawang putihcukaalkohol
bawang besarbawang putih liarpengasam

Adalah tidak diinginkan untuk makan makanan pedas, kerana ia memberi kesan negatif kepada hati. Pada masa yang sama, masam dan sedikit masin.

Pendapat mengenai pembersihan menurut Malakhov

Perlu diingat bahawa, walaupun terdapat sejumlah besar tinjauan positif mengenai pembersihan yang dilakukan sendiri mengikut kaedah Malakhov, ubat tradisional mengkritiknya dengan segala cara yang mungkin, seperti kaedah penyembuhan dan rawatan penulis yang lain. Memihak kepada pertimbangan mereka, doktor mengemukakan kekurangan justifikasi ilmiah dan bahayanya, sementara itu, ia sangat membantu banyak orang.

Perkara utama adalah tidak melakukannya tanpa terlebih dahulu berjumpa doktor, tidak termasuk kontraindikasi dan melakukan persiapan rapi. Kesejahteraan dan sikap positif juga penting. Barulah dapat merasai semua kelebihan teknik ini..

Pembersihan lengkap badan menurut Malakhov (A.V. Korodetsky, 2010)

Phytoenergetic dan pengarang buku-buku popular di St. Petersburg, Alexander Vladimirovich Korodetsky, selama bertahun-tahun mempelajari kaedah perubatan alternatif dan rahsia penyembuhan herba dari pakar herba terkenal. Tetapi walaupun sebagai jamu yang berkhasiat, dia terus belajar dari rakan-rakannya dan belajar dari pengalaman mereka. Itulah sebabnya Alexander Korodetsky menjadi salah satu penonton pertama dan peserta program Malakhov +. Banyak cadangan Gennady Malakhov dan nasihat peserta program "Malakhov +" berjaya melengkapkan kaedah fitoterapi dan pembersihan semula jadi tubuh Alexander Korodetsky. Kaedah rawatan yang dikemas kini telah diuji dalam praktik dan menunjukkan hasil yang memberangsangkan. Ini dibuktikan dengan ulasan pesakit yang bersyukur dan ribuan surat dengan permintaan pertolongan yang diterima Alexander Korodetsky. Buku ini bukan buku teks perubatan. Semua cadangan mesti dipersetujui dengan doktor yang hadir.

Isi kandungan

  • Kata pengantar
  • Pengenalan. Apa itu pembersihan
  • Bab 1. Semua penyakit dari toksin
  • Bab 2. Asas Pembersihan
  • Bab 3. Membersihkan organ dalaman

Serpihan pengantar buku yang diberikan Pembersihan lengkap badan menurut Malakhov (A.V. Korodetsky, 2010) disediakan oleh rakan buku kami - syarikat Liters.

Pembersihan dalaman

Untuk membersihkan badan secara menyeluruh, urutan prosedur yang ketat mesti dipatuhi. Pertama, kita membersihkan usus, kemudian hati, ginjal, limfa, sendi dan, akhirnya, saluran darah. Jadi badan secara beransur-ansur dibebaskan dengan lembut dari racun dan bersiap untuk membersihkan kapal. Ini adalah prosedur yang paling penting, kerana peredaran darah dan keadaan jantung secara langsung bergantung pada keadaan saluran. Pembersihan awal juga akan membantu menghilangkan penyakit jantung, kerana segala yang ada di dalam badan saling berkaitan, dan terak satu organ mempengaruhi kerja orang lain.

Terdapat pelbagai pilihan untuk prosedur pembersihan. Kesemuanya akan dibentangkan dalam buku ini. Anda boleh memilih pilihan yang paling sesuai dengan anda. Dalam kes ini, perlu mengambil kira keadaan kesihatan anda, iaitu kehadiran penyakit kronik, usia, dan juga keadaan kesihatan anda pada masa ini. Jangan bersihkan jika anda sangat letih. Sekiranya anda merasa tidak sihat dari pembersihan, anda mesti menjauhkan diri sama sekali. Walau bagaimanapun, anda akan belajar secara terperinci mengenai petunjuk dan kontraindikasi.

Dalam proses pembersihan awal, sanga tidak boleh tersebar di seluruh badan dan meracuninya. Selain itu, pembersihan tidak boleh mengganggu fungsi badan lain, khususnya, membebani sistem perkumuhan. Oleh itu, anda perlu mula membersihkan badan dari usus. Kemudian hati dan pundi hempedu dibersihkan, kemudian ginjal, limfa dan sendi.

Semasa memilih masa untuk prosedur pembersihan, anda perlu mengambil kira aktiviti organ yang sedang dibersihkan. Sebagai contoh, saluran tenaga usus besar paling aktif dari jam 5 hingga 7 pagi, dan pasif dari 17 hingga 19 jam. Sebaiknya aktiviti yang disarankan adalah pembersihan..

Semasa pembersihan, anda perlu menggunakan makanan berasingan, iaitu makan produk protein (daging, ikan, telur, kaldu, kacang, biji, kekacang, cendawan) secara berasingan daripada karbohidrat (produk roti dan tepung, kentang, bijirin, gula, madu). Perbezaan masa mestilah sekurang-kurangnya 2 jam. Produk yang disenaraikan boleh digabungkan dengan lemak, minyak, serta sayur-sayuran dan herba. Semasa pembersihan, lebih baik mengeluarkan susu dan semua produk tenusu dari diet..

Serat menyerap hempedu, yang merengsakan dinding usus besar dan merangsang pergerakannya, yang juga menyumbang kepada pengosongan normal. Dari buah-buahan, peristalsis ditingkatkan dengan buah ara, plum, anggur, buah-buahan kering. Di dalam usus, mereka membengkak dengan kuat, peningkatan jumlah dan jisim. Lobak, bit dan salad kubis segar mempunyai kesan pencahar yang kuat. Kubis putih mengandungi banyak serat, sangat berguna untuk sembelit, tetapi tidak digalakkan untuk kolitis. Sebagai tambahan kepada produk yang disebutkan, tembikai, tembikai, madu, minyak sayuran apa pun, roti hitam berguna untuk fungsi usus yang normal..

Untuk menyiapkan usus untuk membersihkan, perlu menghilangkan dysbiosis jika tanda-tandanya terlalu jelas (kembung, fermentasi, perut kembung). Cara terbaik untuk menyingkirkan bakteria patogen yang membusuk adalah mengambil cengkih bawang putih, yang mesti dikunyah dengan sempurna, pada waktu pagi dengan perut kosong dan pada waktu petang 2 jam selepas makan. Namun, tidak semua orang mentolerir bawang putih, selain itu, ini dikontraindikasikan sekiranya penyakit perut. Anda boleh menggunakan bawang putih seperti ini: kunyah sehingga air liur mengalir keluar dan memuntahkannya. Penyediaan ini berlangsung 1-2 minggu..

Adalah mustahak bahawa fungsi usus semula jadi menyokong prosedur pembersihan, jadi lakukan latihan khusus untuk menguatkan otot perut dan merangsang pergerakan usus..

1. Pada waktu pagi, berbaring di atas katil, dengan jari kedua tangan, gosokkan bahagian rektum dengan kuat (di sebelah kiri pusar secara menyerong ke kawasan selangkangan) selama 3-4 minit. Perut terasa santai, kaki sedikit bengkok di lutut. Dengan jari telunjuk tangan kanan anda, tekan pusar dan tahan sehingga degup jantung meningkat, kemudian lepaskan.

2. Berjalan dengan baik dan lakukan latihan untuk menguatkan otot usus: selekoh, "basikal" (sekurang-kurangnya 70 pergerakan), tiba-tiba menarik masuk dan keluar dari perut sambil duduk di lutut anda (mulakan dari 20-30 kali dan bawa hingga 70), sambil melemparkan kaki ke belakang kepala.

3. Untuk meningkatkan pergerakan usus dan memerangi sembelit, urut kemurungan di bahagian tengah kaki juga berguna..

Pembersihan usus dan memerangi dysbiosis dilakukan secara serentak. Agar pergerakan usus menjadi normal dan teratur, perlu memasukkan bubur, roti hitam, dedak, banyak sayur mentah ke dalam diet. Mereka akan mengembalikan kekuatan pada otot usus, dan keupayaan penyerapan enzimatik membran mukus..

Langkah pertama. Pencucian

Pembersihan usus besar dilakukan dalam 2 minggu. Dalam tempoh ini, perlu dimasukkan ke dalam diet sebanyak mungkin bubur oat dan soba, rebus di dalam air, serta roti yang terbuat dari tepung gandum. Bubur mestilah merangkumi 60% daripada diet. Ini adalah sumber silikon - elemen yang bertanggungjawab untuk kerja seluruh badan..

Enema 3 hari pertama dijalankan 3 kali sehari (pukul 7 pagi dan 9 malam). Tujuan pembilasan adalah untuk menghilangkan penyumbatan makanan dan jisim yang melekit di dinding usus.

Sekiranya pergerakan usus semula jadi muncul, maka anda perlu mengurangkan bilangan enema kepada 1 kali sehari. Sekiranya tidak ada najis, terus lakukan enema 2 kali sehari selama 2 hari lagi. Usus akan mengeluarkan serpihan makanan yang dicincang halus seperti pes yang berwarna hijau gelap sedikit.

Selepas itu, anda perlu mencuci usus 1 kali sehari selama 3 hari lagi. Sanga dan deposit terkecil dan tertua dikeluarkan dari usus.

Kemudian enema dilakukan 1 kali dalam 2 hari (2 kali), kemudian 1 kali dalam 3 hari. Bilas dengan enema berakhir, selepas itu air jernih keluar.

Dalam buku-buku saya, saya telah berulang kali bercakap mengenai ubat-ubatan yang dibuat berdasarkan misai emas. Dalam program "Malakhov +" saya belajar tentang cara baru menggunakannya dan mengujinya dalam praktik. Mereka ternyata sangat berkesan..

Misai emas, atau kalisia harum, adalah ramuan abadi, dibezakan dengan ukurannya yang besar (ketinggian hingga 2 m) dan dua jenis pucuk. Daunnya besar (panjang kira-kira 30 cm, lebar 5-6 cm), berkilat di atas, hijau terang. Semasa mati, cincin jerami ditinggalkan di batang warna ungu kehijauan.

Pucuk mendatar (misai) memanjang dari pucuk tegak. Mereka mempunyai warna ungu kehijauan dan dibahagikan kepada internodes (sendi) oleh daun yang kurang berkembang. Misai diakhiri dengan roset daun muda berwarna cerah, yang memberikan kesan hiasan khas kepada tanaman.

Sebenarnya, semua kekuatan penyembuhan tertumpu pada misai ini. Ternyata mereka mengatasi penyakit autoimun, gangguan endokrin, artritis dan arthrosis dan banyak penyakit lain..

Misai emas mempunyai khasiat luar biasa yang sangat penting ketika menggunakan tanaman ini untuk membersihkan badan. Callis wangi adalah pemangkin (pemecut) proses pembersihan dalam badan.

Untuk memahami mengapa misai emas adalah kaedah universal untuk membersihkan badan, perlu memahami apa itu perangsang biogenik..

Perangsang biogenik adalah bahan organik yang merangsang metabolisme dan proses peremajaan dan pembaikan sel. Ini termasuk tincture tepu aloe, ginseng, eleutherococcus, schisandra chinensis, serta madu, propolis dan mumia. Reaksi utama terhadap pengambilan perangsang biogenik dalam badan adalah meningkatkan kadar metabolisme, meningkatkan daya hidup badan, mempercepat pembaikan tisu, membina jisim otot, dan pertumbuhan sel.

Walaupun jus callisia adalah perangsang biogenik, ia tidak sekuat, misalnya, ekstrak ginseng. Tetapi ini lebih merupakan kelebihan daripada keburukan. Kenapa? Kerana kesan perangsang biogenik yang sangat kuat memaksakan sekatan penggunaannya..

Phytohormones telah dijumpai dalam jus callisia, yang bertindak pada tubuh manusia sebagai perangsang biogenik. Tindakan phytohormones yang ringan merangsang proses metabolik dalam badan kita dan mengimbangkannya. Misai emas tidak hanya membersihkan organ dan sistem, tetapi memulakan proses pembersihan diri.

Satu-satunya kontraindikasi terhadap penggunaan misai emas sebagai perangsang biogenik adalah jenis barah, kerana kalisia mempercepat pertumbuhan bukan sahaja sel yang sihat, tetapi juga sel yang berpenyakit.

Persediaan berdasarkan misai emas boleh digunakan untuk semua jenis pembersihan. Saya menawarkan dua resipi untuk membuat misai emas untuk pembasuhan usus. Tingtur alkohol harus dicairkan 30 (!) Kali, dan infus digunakan tanpa dicairkan.

Alkohol berwarna misai emas

Kisar 30-40 lutut dan tuangkan 1 liter vodka, kemudian masukkan ke tempat yang gelap selama 10-15 hari, sekali gus. Tingcture memperoleh warna ungu gelap, setelah itu disaring dan disimpan di tempat gelap yang sejuk. Kadang-kadang keseluruhan tanaman digunakan untuk membuat warna, hanya meninggalkan bahagian atas untuk penanaman lebih lanjut..

Daun tanaman digunakan untuk infus. Satu kepingan besar (panjang sekurang-kurangnya 20 cm) diletakkan di dalam pinggan kaca atau seramik (bukan logam), 1 liter air mendidih dituangkan, dibungkus dengan teliti dan disuntik selama 24 jam. Infusi boleh disediakan dalam termos. Cecair yang dihasilkan mempunyai warna raspberry-ungu.

Infus digunakan untuk merawat diabetes, pankreatitis, penyakit hati, saluran gastrousus, pembersihan badan.

Cuka misai emas

Untuk membuat cuka, anda harus mengambil 4 sudu besar. sudu besar bahan tanaman hancur (anda boleh menggunakan daun, batang, misai tanaman yang sudah matang), tuangkan 250 ml cuka sari apel ke atasnya, biarkan di tempat yang hangat sekurang-kurangnya sehari, kemudian tapis dan simpan di tempat yang gelap.

Mereka yang telah membaca buku-buku saya dari siri "Farmasi Hijau Korodetsky" (dan saya harap mereka memanfaatkan banyak resipi yang diberikan di dalamnya) pasti menyedari bahawa pada setiap saya banyak memberi perhatian kepada bawang putih. Tumbuhan ini mempunyai set zat yang unik dan mampu menyembuhkan dari banyak penyakit. Sudah tentu, mustahil untuk membersihkan badan tanpa bawang putih..

Dan berikut adalah beberapa resipi yang saya pelajari dari program G. Malakhov.

Pelakon teater dan filem Lyudmila Tsvetkova menceritakan bagaimana dia belajar membersihkan usus dan perut, menyingkirkan gastritis. Dia menggunakan bawang putih, tetapi dalam kombinasi yang agak luar biasa - dengan lobak dan lemon.

Resipi bawang putih dari Lyudmila Tsvetkova

Parut 1 sudu besar. satu sudu lobak, 1 sudu besar. sesudu bawang putih parut dan 1 sudu besar. sesudu lemon. Anda boleh menambah ketumbar yang diambil dari hujung pisau. Gruel yang dihasilkan harus diminum 1 sudu teh semasa perut kosong setengah jam sebelum makan. Produk boleh disimpan di dalam peti sejuk. Ia meningkatkan pencernaan, mengandungi banyak vitamin. Kursus rawatan adalah 3-4 bulan.

Produk ini sesuai untuk orang yang mempunyai keasidan rendah jus gastrik, kerana ia meningkatkan keasidan.

Dan inilah resipi lain. Saya rasa saya tahu segala-galanya mengenai bawang putih, tetapi tidak, ada juga orang yang dapat mengajar saya. Dan tentu saja saya berterima kasih kepada mereka untuk itu. Sangat menyenangkan apabila mengetahui kaedah pembersihan dan penyembuhan baru dari pelakon wanita.

Artis Rusia yang dihormati, Natalya Zashchipina mengejutkan saya. Resipi bawang putihnya membantunya kelihatan lebih muda dua puluh tahun.

Keistimewaan menggunakan ubat adalah bahawa rawatan tidak dapat terganggu. Tetes diminum setiap hari selama sebulan. Akibatnya, anda lupa tentang sakit di jantung, sakit kepala, saluran darah dan kapilari dibersihkan. Semua organ mula berfungsi ketika muda, kadar kolesterol menurun.

Bawang putih dari N. Zashchipina

Ambil bawang putih segar (350 g) dengan kulit. Kupas, hancurkan mortar, tuangkan jisim bawang putih dengan alkohol 96 darjah (200 ml). Tutup dengan kain kasa dan letakkan di tempat yang sejuk dan gelap. Selepas 10 hari, saring infusi melalui kain lap 4 lapisan dalam aliran yang sangat nipis sehingga alkohol tidak menyerap. Tuangkan, kemudian tuangkan sedimen ke kain tipis dan peras juga. Ejen tersebut didesak selama 4 hari, kemudian dituangkan untuk kali terakhir (tanpa kain kasa) sehingga sedimen itu tetap berada di dalam balang. Ternyata cecair kuning air telus.

Perlu minum tincture mengikut sistem khas, dan sangat mustahak untuk menyimpan rekod. Buat buku nota untuk melukis jadual. Grafiknya adalah seperti berikut: hari, sarapan, makan tengah hari, makan malam.

Hari pertama. Pada waktu pagi, tambahkan setetes tincture ke 50 g susu dan minum 15 minit sebelum makan. Ini adalah ubat yang sangat kuat, jadi ia mesti dicampurkan dengan susu. 2 tetes ditambah sebelum makan tengah hari. Sebelum makan malam - 3.

Hari kedua. Lakukan perkara yang sama, tetapi jumlah tetesnya adalah seperti berikut: sebelum sarapan - 4 tetes, sebelum makan siang - 5, sebelum makan malam - 6.

Setiap hari kita menambah satu penurunan pada satu masa dan secara beransur-ansur mencapai 15. Mulai keesokan harinya, kurangkan jumlah penurunan sebanyak satu hari sehingga anda kembali ke 1 penurunan..

Ambil sisa ubat 25 tetes, 3 kali sehari..

Nama tumbuhan menunjukkan kemampuannya membersihkan kulit. Harta ini dijelaskan oleh fakta bahawa ia menghilangkan penyebab penyakit, iaitu meningkatkan fungsi organ dalaman, terutama hati dan saluran gastrousus..

Penyakit kulit tidak lebih daripada manifestasi luaran dari slagging badan. Mereka menandakan kerosakan organ dalaman - hati, limpa, pankreas, perut, usus. Rawatan penyakit kulit sering tidak dapat difikirkan tanpa membersihkan organ dalaman. Celandine bukan sahaja dapat membantu mengatasi fasa akut penyakit kulit, tetapi juga menghilangkan penyebabnya, membersihkan seluruh badan.

Semua bahagian celandine mempunyai sifat perubatan: batang, daun, bunga, dan akar. Faktanya adalah bahawa semuanya mengandungi jus susu, yang mempunyai kesan terapeutik. Ia adalah cairan oren yang pekat dan cerah, pahit dengan rasa, dengan bau tertentu yang tidak menyenangkan..

Apa yang menjelaskan kekuatan penyembuhan jus susu? Pertama sekali, fakta bahawa ia mengandungi lebih daripada 20 alkaloid. Sebilangan besar dari mereka mempunyai rasa pahit dan mempunyai kesan fisiologi yang kuat. Dalam dos yang besar, mereka adalah racun, dan dalam dos kecil mereka sering digunakan sebagai bahan perubatan yang berharga..

Celandine beracun, berhati-hatilah!

Berhati-hati semasa mengambil celandine di dalam. Tanaman ini tidak membahayakan kesihatan jika anda mengambil jus tidak lebih dari 1 sudu per 1 gelas air mendidih. Sekiranya dos melebihi, kesan toksik pada badan adalah mungkin.

Overdosis boleh menyebabkan keracunan dengan mual, muntah, lumpuh pusat pernafasan. Di samping itu, perlu diingat bahawa penggunaan celandine yang berpanjangan membawa kepada dysbiosis usus..

Sebelum menggunakan celandine, anda mesti berjumpa doktor kerana terdapat beberapa kontraindikasi untuk mengambilnya..

Celandine dikontraindikasikan dalam epilepsi, asma bronkial, angina pectoris, serta beberapa sindrom neurologi.

Ambil 1 sudu besar. sudu ramuan kering cincang dengan bahagian atas dan dimasukkan ke dalam 200 ml air mendidih (suling). Berdiri dalam mandi air selama 30 minit, bersikeras selama 20-30 minit. Tapis dan ambil 1 sudu besar. sudu 3 kali sehari (untuk orang dewasa).

Ambil 20 g rumput cincang, tuangkan 200 ml alkohol (40-70 °), vodka atau moonshine. Berkeras selama 2 minggu, goncang sekali-sekala, kemudian tapis. Ambil 10-20 tetes 3-4 kali sehari sebelum makan dengan air atau infus herba. Tingtur juga digunakan untuk menyiapkan salap cair: ambil tincture dan jeli petroleum dalam jumlah yang sama, goncangkan sehingga campuran homogen diperoleh.

Tuangkan 1 sudu besar. sesudu bahan mentah yang dihancurkan dengan 1 gelas air mendidih. Selepas sejam infusi, ketegangan. Ambil 1 sudu besar. sudu 3 kali sehari 30 minit sebelum makan.

Resipi untuk tetamu rancangan TV "Malakhov +" Oleg Ivanov:

Anda perlu mengambil madu 4 kali sehari: 3 kali sebelum makanan utama (sarapan, makan tengah hari, makan malam) dan kali keempat setengah jam sebelum tidur. Mulakan dengan 1 sudu - ini adalah norma, secara beransur-ansur meningkatkan dos menjadi 3 sudu.

Orang yang mempunyai keasidan sifar harus minum air madu 15-20 minit sebelum makan, dengan keasidan rendah - 30-45 minit, dengan keasidan normal - 1 jam, dengan keasidan tinggi - 1,5 jam. Medoterapi harus dijalankan selama 1.5 bulan, setiap enam bulan sekali.

Madu mempunyai kesan semula jadi yang sedikit julap pada usus, yang mendorong pergerakan usus harian secara berkala pada waktu pagi dan petang. Penyediaan ini harus dijalankan dalam masa 3 minggu..

Gennady Petrovich Malakhov adalah pakar terkenal dalam rawatan perubatan. Inilah yang ditulisnya mengenai air madu:

"Anda boleh menggunakan air madu. Ambil sedikit air, lebih baik jika dicairkan atau disuntik dengan shungite. Masukkan 1 sudu teh madu ke segelas air. Paling baik, jika ia adalah madu Mei - ia mengandungi bahan-bahan yang paling biologi. Kacau dan minum suam. Bukan hanya saluran gastrointestinal berfungsi lebih baik, tetapi seluruh badan akan mula dibekalkan dengan bahan berguna. Ini adalah bagaimana pemulihan berlaku. ".

Pembersihan kolon adalah proses yang panjang dan sangat individu. Celandine sesuai untuk satu, beras untuk yang lain. Ini mengenai nasi yang sekarang akan dibincangkan. G. Malakhov, dengan cara itu, percaya bahawa diet beras membersihkan tubuh dengan baik, menjadikan saluran darah muda dan fleksibel, dan mood - ceria dan ringan. Saya juga kagum dengan biji-bijian yang luar biasa ini, yang merupakan penjerap yang unik. Nasi, seperti pam, menarik semua toksin usus dan, apabila digunakan dengan mahir, membuat keajaiban.

Artis Rakyat Rusia Zoya Zelinskaya menceritakan mengenai resipi pembersihan dengan nasi dalam program G. Malakhov.

Keadaan pertama diet nasi: anda perlu makan nasi pada waktu pagi. Syarat kedua: selepas makan nasi, anda tidak boleh makan apa-apa selama 4 jam. Nasi lebih baik diambil dan tentu saja mentah. Sediakan 5 balang beras.

Hari pertama. Tuangkan 2 sudu besar ke dalam balang pertama. sudu nasi dan tutup hingga penuh dengan air sejuk.

Hari kedua. Isi balang kedua dengan cara yang sama, dan bilas beras di balang pertama dan isi semula.

Hari ketiga. Isi balang seterusnya, dan bilas beras di dalam balang pertama dan kedua dan isi semula dengan air (iaitu, bilas beras ke dalam semua balang setiap hari).

Lakukan ini selama lima hari sehingga semua balang penuh. Pada hari keenam, nasi di dalam balang pertama sudah berada dalam keadaan di mana ia boleh dimakan. Bilas dengan baik, masukkan ke dalam periuk, tuangkan segelas air mata air. Setelah air mendidih, air harus dikeringkan, kemudian nasi dapat dimakan.

Isi semula balang kosong pertama dengan nasi dan air. Keesokan harinya kami makan nasi dari balang kedua dan mengisinya semula, dan bilas keempat-empat balang yang lain. Kami melakukan ini sehingga kami memutuskan bahawa kami telah mencapai hasil yang diinginkan. Masa minimum - 14-15 hari.

Ia digunakan untuk sembelit berterusan dan dysbiosis yang teruk. Herba mempunyai kesan aseptik dan memusnahkan racun pembusukan di usus besar.

Ambil 2 sudu besar. sudu ramuan mana pun dari senarai atau campurannya: pisang pisang, centaury, ekor kuda, kayu cacing, rosemary, jelatang, dandelion, yarrow, chamomile, daun anggur, shamrock. Tuangkan 2 cawan air mendidih ke atas dan masukkan dengan api kecil selama 10 minit. Kemudian tapis dan gunakan untuk enema. Bilas dengan herba dilakukan setiap hari 2 kali seminggu (gunakan 2 liter larutan berair). Selepas itu, anda boleh mula membersihkan hati..

Ia digunakan jika enema yang kerap sukar ditoleransi. Enema seperti itu dilakukan seminggu sekali, tetapi keseluruhan tempoh pembersihan usus diperpanjang 1-1,5 bulan.

Daripada air untuk enema, gunakan campuran: ambil 2 liter serum, tambah 2 sudu besar. sudu besar baking soda, kacau. Anda tidak boleh keliru dengan penampilan busa. Enema seperti itu membersihkan dengan sempurna. Anda boleh menambah air bawang putih jika anda mahu..

Sekiranya anda tidak mempunyai masalah dengan najis, dan usus tidak tersumbat dengan tinja, anda boleh menyusunnya dengan cara yang dipercepat - dalam 3 hari.

Hari pertama. Pada perut kosong, buat enema pembersih. Selepas itu, 1 jam sebelum makan, minum sebiji limau (50 g) dengan bawang putih (1 cengkih parut). Minum kefir (1.5-2 l) dan air pada siang hari. Anda boleh minum jus tomato segar, tetapi tidak lebih daripada 200 g.

Hari kedua. Membersihkan enema semasa perut kosong. Minum 50 g infusi lemon dengan bawang putih. Pada siang hari, minum jus epal yang baru disiapkan (atau campuran jus sayur - kubis, wortel, kentang, timun, tomato). Jus bit harus bersikeras sebelum digunakan selama kira-kira satu jam di dalam peti sejuk untuk menyingkirkan bahan penting.

Hari ketiga. Semasa perut kosong, minum sebiji limau nipis dengan bawang putih. Sejam kemudian - sarapan ringan. Makanan berasingan - baik buah-buahan atau sayur-sayuran. Minum air hingga 3 liter.

Pembersihan ini boleh dilakukan 2 kali sebulan..

Kaedah ini digunakan dalam kes di mana, untuk sebab tertentu, tidak mungkin membersihkan dengan enema.

Hari pertama. Lavage usus dengan air rebus semasa perut kosong. Kemudian, pada siang hari, mereka minum 1.5-3 liter kefir dengan kepingan kecil roti coklat kering. Mereka tidak makan atau minum apa-apa lagi.

Hari kedua. Membersihkan enema semasa perut kosong. Pada siang hari, minum 1 liter atau lebih jus epal segar. Anda boleh menambah jus lobak merah, kubis, bit atau campurannya.

Hari ketiga. Enema tidak diperlukan. Makan makanan vegetarian sahaja pada waktu siang.

Jangan terlalu kerap menggunakan enema, ini boleh menyebabkan dysbiosis!

Untuk mengecualikan kemungkinan dysbiosis, G. Malakhov menasihatkan perkara berikut.

• Makan produk susu yang ditapai yang mengandungi bakteria bermanfaat.

• Jangan gunakan enema pembersih untuk masa yang lama.

• Larutan garam (2 sudu per 1 liter air) dapat mengeringkan selaput lendir dan mewujudkan persekitaran di dalam usus yang tidak baik untuk mikroflora yang bermanfaat. Oleh itu, anda harus menambah 1 sudu besar. sesudu lemon atau jus cranberry.

• Jangan beralih secara tiba-tiba untuk menanam makanan.

• Semua makanan mesti dimakan dalam keadaan suam. Pastikan menggunakan bijirin, kaldu sayur yang kaya, sayur rebus, maka badan anda akan mula pulih.

Peserta rancangan TV Tatyana Vorobyova melakukan pembersihan dengan betul, dan dia tidak mengalami dysbiosis. Ngomong-ngomong, dia tahu resipi dysbiosis yang sangat baik. Tetapi pertama, saya akan memberitahu anda mengenai kaedah pembersihan usus besar..

Untuk 1.5 liter air, ambil 1.5 sudu besar. sudu besar jus lemon. Untuk minggu pertama, lakukan enema setiap pagi. Kosongkan usus, kemudian baringkan di punggung, angkat kaki ke atas, dan tunggu selagi anda boleh mengeluarkan cecair dari enema. Kemudian gulung ke sebelah kanan anda dan baringkan selama kira-kira 15-20 minit. Kemudian bangun dan berjalan di sekitar bilik sehingga desakan muncul..

Untuk minggu kedua, laksanakan prosedur ini selepas 2 hari. Minggu ketiga - selepas 3 hari.

Selain itu, pastikan anda melakukan senaman setiap pagi, dan seminggu sekali mengatur hari puasa..

Artichoke Yerusalem melawan dysbiosis

Potong 300 g artichoke Yerusalem menjadi kepingan. Rebus susu hingga mendidih dan masukkan artichoke Yerusalem. Masak hingga lembut, kemudian tapis.

Pra-perahkan 2 sudu besar dalam kuali. sudu mentega dan 1 sudu besar. satu sudu tepung. Kemudian masukkan susu hingga mendidih lagi dan masukkan tepung tumis di sana. Sebaik sahaja campuran mengental, angkat dari api, isi dengan artichoke Yerusalem dan musim dengan ramuan.

Dalam seminggu anda akan merasakan peningkatan yang ketara.

Seorang lagi peserta dalam program ini, Artis yang dihormati Rusia Ksenia Georgiadi, menawarkan cara penyediaannya sendiri untuk membersihkan diri. Saya sangat menyukai resipi Xenia, jadi saya menyebutnya hampir secara harfiah.

Pastikan minum 2 gelas air tulen dengan jus lemon pada waktu pagi semasa perut kosong. Kemudian, kami makan oatmeal di dalam air, tanpa garam, menambah sedikit prun dan madu. Anda boleh membuat bubur beras perang dengan menambahkan prun dan lemon atau jus oren..

Tetapi Artis terhormat dari Rusia Lyudmila Arinina menganggap enema sama sekali tidak diperlukan. Dia pulih dari gastritis erosif dengan bantuan air biasa, yang diminumnya mengikut skema tertentu, sehingga membersihkan seluruh saluran gastrointestinal. Kami akan bercakap mengenai pembersihan dengan air kemudian, dan sekarang saya akan memberikan resipi dari L. Arinina, yang, pada usia 82, merasa hebat dan tidak mengadu sakit.

"Saya minum segelas air setengah jam sebelum makan. Anda tahu, saya menyedari bahawa hampir semuanya berlaku dalam seminggu. Ya ya ya! Dan perut saya sama memalukan seperti sebelumnya. Kemudian ulser duodenum dijumpai, tetapi ia sembuh. Sekarang saya minum 4.5 gelas air (!) Setengah jam sebelum sarapan. Setengah jam sebelum makan tengah hari dan makan malam saya minum 1.5 gelas. Saya tidak minum air sekaligus: saya meneguk dua kali, berjalan-jalan, dan minum lagi ".

Ambil 1 sudu besar. sudu dengan bahagian atas biji pisang, tuangkan segelas air mendidih. Berkeras dalam termos semalaman. Minum sepertiga gelas setengah jam sebelum makan 3 kali sehari (iaitu, anda memerlukan 1 sudu biji selama 1 hari).

Kursus berlangsung selama sebulan, maka anda perlu berehat sebulan dan memulakan kursus pembersihan kedua. Penyembuhan berlaku selepas 3-4 bulan rawatan. Sekiranya terdapat kemerosotan pada musim bunga atau musim luruh, pembersihan mesti diulang..

Untuk membersihkan usus, disyorkan koleksi berikut.

Ambil 3-5 daun aloe segar (basuh, potong jarum, giling), 3 daun pelargonium zonal yang dihancurkan, 2 sudu kecil madu, 2 sudu besar. sudu brendi, dari 3 hingga 10 tetes yodium (bergantung pada keadaan jantung). Campurkan semuanya, letakkan di tempat yang hangat semalaman, perah cecair pada waktu pagi.

Cecair yang dihasilkan harus diambil dalam 3 dos pada siang hari. Mustahil untuk mendapatkan ubat untuk masa depan. Kursus ini adalah 5-7 hari. Aloe bukan sahaja membersihkan usus, tetapi juga menyembuhkan hati dan perut.

Apa yang saya suka mengenai program "Malakhov +" adalah resipi yang tidak biasa yang menggabungkan komponen terkenal dengan cara baru. Sebagai contoh, Lyubov Osipenko menceritakan tentang membersihkan teh.

Untuk menyediakan teh, perlu mengambil daun strawberi, daun pisang, bunga dan rumput wort St. John, bunga dan daun teh ivan, chamomile dalam perkadaran yang sama. Masukkan sedikit daun blackcurrant. Tuangkan semua ini dengan air masak panas (kira-kira 0.5 l). Tutup dan biarkan selama 15-20 minit. Minum setengah gelas teh 2 kali sehari, ia akan memulihkan kerja saluran gastrousus dan menguatkan fungsi pelindung badan.

Saya akan memberikan resipi penyembuh terkenal I. Neumyvakin.

Anda perlu mengambil 1 liter vodka segelas madu, jus wortel, bit, lobak, campurkan semuanya, bersikeras dalam bekas tertutup selama 2-3 hari. Anda boleh menambah jus 2-3 lemon dan mengambil 1-2 sudu besar. sudu pada perut kosong 3 kali sehari. Pembersihan yang kuat sedang dilakukan dalam sebulan.

Fasa kedua. Membersihkan hati

Segala kisah serius tentang membersihkan badan tidak lengkap tanpa menyebut cara membersihkan hati. Doktor tidak akan memberikan ubat kuat sekiranya mereka tidak mengetahui keadaan hati anda. Adalah mungkin untuk menyembuhkan organ, tetapi pada masa yang sama membahayakan hati. Hati adalah kunci kesihatan kita, dialah yang memberikan keseimbangan antara pengumpulan nutrien dan menyingkirkan unsur berbahaya.

Hati adalah kelenjar terbesar dalam tubuh manusia (beratnya 200 hingga 1500 g), menghasilkan hempedu dan terlibat dalam metabolisme protein, lemak dan karbohidrat. Di samping itu, ia melakukan fungsi pelindung, meneutralkan bahan toksik yang terbentuk semasa metabolisme atau berasal dari luar..

Hati mesti dibersihkan hanya setelah membersihkan usus, jika tidak, toksin yang dikeluarkan dari hati akan cepat diserap ke dalam darah di usus terhiris, yang pasti akan menyebabkan keracunan. Hati inilah yang memberi isyarat pertama bahawa tubuh semakin tua dan berhenti menyerap makanan berlemak, pedas dan berasid dengan baik..

Pada tahun 1985, jurnal saintifik perubatan Jepun menerbitkan data yang diperoleh dalam banyak eksperimen: ternyata sayur-sayuran yang mengandungi sulfur dan sebatian sulfur mempunyai kesan positif pada hati, melindunginya dari kesan bahan toksik kimia dan bakteria patogen..

Akhir coretan pengenalan.

Isi kandungan

  • Kata pengantar
  • Pengenalan. Apa itu pembersihan
  • Bab 1. Semua penyakit dari toksin
  • Bab 2. Asas Pembersihan
  • Bab 3. Membersihkan organ dalaman

Serpihan pengantar buku yang diberikan Pembersihan lengkap badan menurut Malakhov (A.V. Korodetsky, 2010) disediakan oleh rakan buku kami - syarikat Liters.

Membersihkan badan mengikut Malakhov di rumah

Membersihkan badan. Kaedah yang paling berkesan

Tubuh manusia luar biasa kuat dan stabil. Namun, masyarakat moden telah memutarbelitkan kehidupan normal orang sehingga jangka hayatnya telah dikurangkan dengan ketara. Faktor utama yang mengurangkan masa muda dan kehidupan seseorang adalah ketidakstabilan emosi, tabiat buruk, slagging badan.

Sekiranya seseorang membuang perkara di atas dan membiarkan kekuatan hidupnya bekerja di badan, maka dia akan diberi kesan peremajaan yang ketara. Ini sangat digalakkan dengan berpuasa pada air kencing, diikuti dengan prosedur pembersihan, pemakanan dan senaman.

Dalam kes ini, misalnya, berlaku peningkatan ketara pada keadaan kulit. Kulit manusia bertindak balas dengan cepat terhadap aktiviti kesihatan. Bagaimanapun, kesihatannya bergantung pada kebersihan, kandungan lembapan, makan dengan garam mineral, dan persekitaran yang berasid. Penggunaan prosedur pembersihan utama usus besar, darah dan hati membantu membersihkannya. Pembersihan yang lebih besar difasilitasi oleh prosedur pembersihan khas - bilik wap, pancuran kontras.

Penggunaan air kencing, terutama yang dilucutkan, dengan cepat menormalkan dan memulihkan kulit. Ini adalah prosedur yang melembapkan kulit, serta memberi makan dengan unsur-unsur mineral yang berkaitan dengan tubuh, dan memulihkan fungsi pelindung, keseimbangan asid-asas kulit. Teknik pembersihan yang dijelaskan dalam buku-buku saya dan diterapkan dalam praktiknya mempunyai kesan penyembuhan dan peremajaan yang ketara pada tubuh manusia. Beginilah keadaannya, kerana anda membersihkan diri, beralih kepada pemakanan yang lebih tepat, pandangan dan watak dunia anda juga berubah. Terapi puasa dan kencing menyumbang kepada pembaharuan badan, dan oleh itu peningkatan kesejahteraan umum, penampilan, peningkatan kecekapan, kemunculan kekuatan baru.

Teknik pembersihan badan fizikal

Pembersihan usus besar, hati, ginjal dan organ-organ lain yang tidak berjaya menunjukkan adanya penjepit tenaga-maklumat patologi yang kuat. Mulailah membersihkan bentuk kehidupan padang dengan nafas, dan kemudian membersihkan badan fizikal. Anda perlu mengikuti peraturan berikut.

1. Sebelum melakukan pembersihan, lakukan "melembutkan badan". Ini akan membolehkan mengumpul toksin di kawasan organ perkumuhan dan berjaya mengeluarkannya. Selain itu, tekan perut dengan tangan anda. Berbaring, untuk berehat dengan lebih baik, tekan setiap bahagian perut menggunakan empat jari yang terulur atau penumbuk. Mulakan dengan hati dan jika rasa sakit berlaku, jaga tangan anda lebih dalam sehingga rasa sakit itu hilang. Sekiranya tidak ada rasa sakit, maka, tekan jari anda ke kedalaman maksimum, buat gerakan bergetar, seperti jackhammer, cuba menembus lebih dalam. Seterusnya, gerakkan tangan anda ke duodenum, perut, usus kecil dan ulangi semua tindakan. Satu pukulan dengan getaran mengambil masa kira-kira setengah minit. Seluruh perut akan memakan masa sekitar 5-7 minit.

Dengan prosedur ini, urutan mendalam pada organ dalaman berlaku. Ia meningkatkan peredaran darah di rongga perut, mengurangkan kesesakan dan fenomena hipertensi portal. Tekanan perut disyorkan untuk sembelit atonik. Ini akan menjadi persediaan yang baik sebelum membersihkan organ perut, terutama ideomotor.

Sekiranya rasa sakit muncul semasa menekan, ini menunjukkan bahawa proses patologi yang tersekat telah berjalan cukup jauh. Dengan tekanan dan pengulangan lebih lanjut, akibat peningkatan tekanan di dalam rongga perut, sejumlah besar saluran darah terbuka, fenomena hipertensi portal menurun dan rasa sakit hilang.

2. Sekiranya anda tidak memahami mekanisme pembersihan ini atau itu, jangan lakukannya. Jika tidak, anda berisiko menyebarkan racun ke seluruh badan yang berada di satu tempat..

3. Buang toksin dari badan dengan betul. Elakkan penyedutan semula dan keracunan diri.

4. Pembersihan tidak boleh membebani sistem perkumuhan badan dan melebihi kemampuan keupayaan vitalnya.

5. Urutan perkumuhan toksin dari badan harus sedemikian rupa sehingga, pertama sekali, organ perkumuhan disucikan. Dalam kes ini, beban pembersihan pada badan adalah minimum dan semula jadi..

6. Prosedur membersihkan badan fizikal adalah seperti berikut [prosedur pembersihan utama]: usus besar [disyorkan digabungkan dengan pembersihan dari parasit], hati dan pundi hempedu, ginjal, tisu penghubung badan. Sekiranya perlu, [prosedur pembersihan kecil] dibersihkan: paru-paru, bronkus, sinus rahang atas, sendi dan beberapa yang lain. Membersihkan badan dari racun harus dilakukan mengikut urutan yang ditentukan, dengan sengaja, secara berperingkat, tanpa tergesa-gesa, dengan pemasangan untuk merehatkan badan setelah setiap pembersihan.

7. Membersihkan badan adalah proses semula jadi, jadi tidak ada kontraindikasi untuknya. Hanya sekatan yang boleh dilakukan dalam penggunaan agen dan kaedah pembersih tertentu. Masalah ini harus diputuskan dalam setiap kes tertentu oleh orang itu sendiri..

9. Secara profilaksis 1 hingga 4 kali setahun, bersihkan badan anda dengan menggunakan prosedur yang dinyatakan di bawah atau agen pembersih dan pemulihan universal - puasa.

Apa yang diperlukan untuk dicapai sebagai hasil pembersihan usus besar:

* mengembalikan kesucian usus besar dan menormalkan pH medium (sedikit berasid dalam keadaan bekerja dan agak beralkali ketika kosong);

* menormalkan peristalsis dinding;

Membersihkan usus besar hanya dapat mewujudkan keadaan yang baik untuk pemulihan sepenuhnya. Segala sesuatu yang lain ditentukan oleh pemakanan yang betul dan faktor lain dari gaya hidup sihat. Tanpa kaitannya, kesan pembersihan tidak lama. Anda harus membersihkan usus bukan sahaja dengan enema dengan air berasid, tetapi juga menggunakan air kencing untuknya. Dalam kes ini, batu najis yang melekat pada dinding usus dibuang dengan lebih baik dan pembersihan akan lebih teliti. Dari enema seperti itu, mikroflora usus dengan cepat menormalkan, bukan sahaja membran mukus dipulihkan, tetapi juga peristalsis, buasir, poliposis, kolitis, paraproctitis, helminthiasis dan parasit lain disembuhkan. Tetapi bukan itu sahaja. Kerana kemampuan "hisap" yang tinggi, cairan dari seluruh rongga perut memasuki usus besar, membawa lendir dengannya.

Lebih baik memulakan pembersihan menggunakan air kencing biasa. Kemudian anda boleh mencuba air kencing yang dilucutkan, yang mempunyai kesan yang lebih kuat. Ia disiapkan seperti berikut: setelah mengumpulkan 2 liter air kencing, tuangkan ke dalam periuk enamel dan rebus, tanpa menutup penutup, hingga 500 g tersisa. Air kencing yang dihasilkan disebut satu yang dilucutkan hingga 1/4 dari jumlah asal. Anda boleh menguapnya hingga 1/2 isipadu.

Semasa satu prosedur, pertama-tama anda boleh menuangkan 1-2 liter air sedikit masin atau berasid dengan jus lemon (cuka sari apel) menggunakan enema, lepaskan, kemudian masukkan lagi enema dengan air, dan setelah melepaskan bahagian ini, buat infusi 1-1,5 liter air kencing.

2-4 liter air pertama akan mengeluarkan kotoran dari hanya separuh usus besar, sama sekali tidak mempengaruhi bahagian menaiknya. Dan hanya enema ke-3-4 dengan air kencing yang dapat memenuhi seluruh rongga usus besar dan menjalankan kerja penyembuhan di dalamnya. Skema ini memberikan kesan yang paling ketara.

Perlu mengulangi kitaran pembersihan seperti itu 2 kali setahun - pada awal musim bunga dan awal musim luruh (bioritma usus besar sangat aktif pada musim luruh).

Selepas kitaran pembersihan yang dijelaskan di atas, setelah kira-kira seminggu, anda dapat, untuk bersenam dengan lebih baik, melakukan kitaran pembersihan dengan satu air kencing yang dilucutkan atau menggunakannya sebagai kitaran pembersihan bebas..

LiveInternetLiveInternet

  • daftar masuk
  • pintu masuk

-Kategori

  • cucu perempuan (73)
  • memasak (47)
  • decupach (101)
  • pelajaran (22)
  • rumah (15)
  • lukisan (36)
  • kesihatan (23)
  • idea (13)
  • kegunaan (4)
  • menarik (13)
  • buku (12)
  • komputer (54)
  • gila-vul (3)
  • laut, (6)
  • muzik (19)
  • tangan gila (98)
  • perubahan (11)
  • menenun (32)
  • alam, sejarah, seni. (24)
  • perjalanan, petua berguna (22)
  • perkataan (26)
  • fikiran (13)
  • fotografi (6)

-Muzik

  • Semua (13)

-Pencarian buku harian

-Langganan e-mel

-Minat

  • Semua (10)

-Pembaca biasa

  • Semua (28)

-Komuniti

-Statistik

PEMBERSIHAN KEPENTINGAN DENGAN MALAKHOV

Ahad, 25 Mac 2012 19:30 + di petikan

PEMBERSIHAN KEPENTINGAN DENGAN MALAKHOV

Untuk melakukan pembersihan usus menurut Malakhov,
anda memerlukan cawan Esmarch dan mentol getah
isipadu sekurang-kurangnya 100 miligram. Untuk mengelakkan pelbagai komplikasi dan
masalah pembersihan usus paling baik dilakukan dengan cara biasa
air kencing.

Dalam cawan Esmarch (anda boleh
gunakan pad pemanasan getah) tuangkan air kencing 1 atau 1.5 liter, gantungkannya
ketinggian satu setengah meter dari lantai.

Sebelum meletakkan enema, sebaiknya lepaskan hujungnya, usapkan hujung selang
jeli petroleum atau minyak. Untuk mengelakkan cecair tumpah lebih awal, perah
tiub, jika ada paip, tutuplah. Postur yang paling sesuai untuk dipegang
prosedur ini, ini adalah lutut - ulnar (pelvis harus lebih tinggi daripada bahu) tiub dimasukkan
hingga kedalaman 10 - 15 sentimeter. Kemudian lepaskan pengapit atau buka
keran, membolehkan cecair mengalir ke usus.

Amaran Malakhov

Sekiranya terdapat patologi
penyempitan, atau ketika usus tersumbat dengan batu tinja, air masuk dengan cepat
dapat menumpahkan kembali atau mengembangkan laman penyempitan, sementara
sakit. Untuk mengelakkan ini, perhatikan bagaimana cecair itu dituangkan ketika
Sekiranya anda merasa sakit, cubit tiub dengan jari anda. Bagaimana anda merasakan cecair itu
melangkah lebih jauh, lepaskan tiub secara beransur-ansur. Nafas semestinya
perlahan dan lancar, tarik nafas dalam-dalam dengan perut anda, sambil menolaknya semasa anda menarik nafas
dan menarik semasa anda menghembuskan nafas. Dengan melakukan langkah mudah ini, anda akan mengelakkan banyak perkara
komplikasi atau masalah semasa prosedur ini. Semasa usus anda
dibersihkan, kemudian dua liter cecair akan dituangkan ke dalamnya dalam 30 - 40 saat
mudah dan percuma.

Nuansa pembersihan usus menurut Malakhov

Sebaik sahaja semua cecair telah masuk, berbaring di punggung dan angkat
pelvis. Sekiranya anda boleh, maka lakukanlah tongkat ("Sarvangasanu")
atau buat pose ("Bajak"), letakkan kaki anda di belakang
kepala. Kekal dalam kedudukan ini selama 30 atau 60 saat.

Cuba menyedut perut anda semasa bersenam.
Ini menyumbang kepada fakta bahawa cecair dari bahagian kolon yang turun
melintas secara melintang. Kemudian, perlahan-lahan, berbaring di punggung, gulung ke kanan
sisi. Dalam kes ini, cecair dari bahagian melintang usus besar masuk
bahagian menaik yang sukar dijangkau dan seterusnya ke cecum. Hanya menggunakan
teknik seperti itu, anda dapat membersihkan keseluruhan usus besar sepenuhnya.

Dengan memerhatikan nuansa-nuansa ini, yang telah dibuktikan oleh latihan, anda
mencapai keputusan yang memberangsangkan. Jika tidak, anda akan membersihkan dan menyembuhkan sebahagian sahaja
usus besar, sementara patologi dan tempat pembiakan penyakit yang ada akan tetap ada
di cecum.

Dalam rajah ini
menunjukkan senaman yang mendorong pembersihan usus besar dengan lebih baik selepas itu
kemasukan cecair di dalam.

a - lutut biasa -
postur siku;

b - selepas ia mendatar
kedudukan;

c - angkat kaki ke atas
untuk penyaluran cecair yang lebih baik ke bahagian menaik usus besar;

d - pose ini - versi ringan,
bertujuan untuk warga tua.

Pembersihan Kolon Soalan Lazim

Pukul berapa yang terbaik
total untuk menjalankan prosedur dan berapa lama menyimpan enema dalam diri anda? Pembersihan
enema paling baik dilakukan selepas buang air besar pada waktu pagi atau petang.
Penyembuh kuno mengesyorkan melakukan enema dari matahari terbenam hingga senja pertama, kemudian
makan pada waktu petang.

Pukul berapa untuk disimpan
cecair itu sendiri? Berbaring dengan tenang di punggung atau di sebelah kanan anda selama 5-15 minit,
tentu saja, jika tidak ada dorongan kuat. Selepas itu, bangun dan berjalan-jalan. bagaimana
hanya merasakan desakan untuk pergi ke tandas, pergi ke tandas. Kelebihan enema air kencing adalah bahawa ia melekat
di dalam usus sama seperti yang diperlukan. Sebaik sahaja anda memulakan, membersihkan
usus dengan enema air kencing, maka desakan berlaku
lebih pantas, dan cukup kuat. Oleh
Semasa usus dibersihkan, cecair akan tinggal di dalam lebih lama. Jadi jangan risau
mengenai perkara ini, badan lebih tahu bila perlu mengeluarkan cecair, semuanya berada di bawahnya
kawalan.

Berapa banyak
cecair diperlukan untuk prosedur pembersihan? Berapa kerap
untuk menjalankan dan berapa lama kursus pembersihan berlangsung? Seperti yang dinyatakan sebelum ini, yang terbaik
tuangkan dua liter cecair sekaligus, setelah cecair itu dilepaskan, dengan sendirinya
adalah baik untuk mengulangi infusi seperti itu sekali lagi - dua kali dan selepas itu
tuangkan ini dalam 1 - 1.5 liter air kencing. Mengapa dos ini diperlukan??
Ini dapat dijelaskan oleh fakta bahawa 2... 4 liter pertama masin atau berasid
jus lemon (cuka sari apel) hanya akan membasuh separuh dari tebal
usus, sementara bahagian menaiknya tidak terjejas. Selepas, anda berada
pastikan kebenaran peruntukan ini dari pengalaman anda sendiri. Dan hanya 3 - 4 enema
dengan air kencing akan dapat memenuhi keseluruhan usus sehingga menyembuhkannya. Ini
kaedah tersebut memberikan kesan yang paling ketara.

Skim satu prosedur
nampak seperti ini. Sebagai permulaan, buat enema dari dua liter berasid
air, lihat apa yang ada di outlet, sekiranya berlaku pencemaran teruk, prosedurnya
ulangi. Sekiranya tidak tercemar dengan teruk, anda boleh melakukan enema air kencing. Anda boleh berbaring dan berjalan dengannya. Selepas
prosedur pengosongan sudah selesai. Selepas itu,
lakukan setiap hari. Dan berulang
5... 8 kali. Ini melengkapkan kitaran prosedur pembersihan. Diulang
kursus pembersihan enema paling baik dilakukan dua kali setahun, pada awal musim bunga dan
pada awal musim luruh (pada musim luruh yang paling bioritmologi
aktif)

Komen

Setelah mengikuti prosedur di atas, selepas
minggu untuk mencapai kesan terbaik, anda boleh melakukan kursus pembersihan dengan menggunakan
satu membuang air kecil. Lakukan pembersihan enema,
menggunakan satu urin yang dilucutkan boleh digunakan secara bebas
kursus pembersihan.

Untuk membersihkan enema dengan satu dilucutkan
dengan air kencing, anda memerlukan getah seratus gram pir. Untuk enema pertama
anda memerlukan seratus gram satu air kencing yang dilucutkan, satu dos setiap hari
harus dinaikkan dari awal sebanyak 50 gram dan kemudian sebanyak 100 gram. Dos secara beransur-ansur
tambah hingga 300... 500 gram pada satu masa. Enema seperti itu mesti dilakukan dari
dua hingga empat, maka sebaliknya dos harus dikurangkan sebanyak 50..100 gram, hingga
jangan mencapai 100 gram awal.

Juga menggunakan air kencing yang dikeluarkan
anda boleh melakukan enema mikro 100... 150 gram seminggu sekali atau dua minggu sekali.
Kitaran berulang, untuk dilaksanakan dengan syarat yang sama seperti yang dinyatakan di atas. Sekiranya berlainan
komplikasi, jangan meningkatkan dos, tetapi lakukan beberapa enema yang sama
dos, kemudian mula berkurang. Semasa menjalankan kursus berulang anda
ia akan baik-baik saja. Perkara utama yang perlu dipertimbangkan adalah bahawa enema ini dikontraindikasikan.
orang yang mempunyai prinsip hidup berlebihan "Angin" dan wanita hamil.