Sup Diet Bonn

Diet sup Bonn adalah salah satu sistem untuk pembakaran lemak yang cepat. Rahsianya ialah anda membakar lebih banyak kalori daripada yang anda perolehi. Diet ini berlangsung selama tujuh hari. Selepas hari ketiga, 1.5-2.5 kg hilang, setelah tujuh - setiap orang memilikinya secara berbeza.

Asas dietnya adalah sup sayur-sayuran, yang boleh anda makan bila-bila masa dan seberapa banyak yang anda inginkan, tidak ada sekatan. Alkohol, roti, air berkarbonat, mentega dan minyak sayuran tidak termasuk pada masa ini.

Agar diet berkesan, anda mesti menahan diri dari minum alkohol sepanjang diet, jika tidak, proses pembakaran lemak tidak akan berfungsi. Sekiranya anda ingin mengambil alkohol, maka diet mesti dihentikan 24 jam sebelumnya..

Anda mungkin mempunyai irama pencernaan yang berbeza.
Jangan risau, ini adalah perkara biasa.

Perkara utama: tanpa roti, tanpa alkohol, tanpa limun, termasuk makanan.

Minum hanya teh, kopi, jus buah (semua tanpa gula) atau susu skim, dan yang terbaik, air mineral.
Sentiasa ingat bahawa semakin banyak sup yang anda makan, semakin banyak lemak yang dibakar..
Tidak ada yang digoreng.
Daripada daging, anda boleh makan ikan atau ayam tanpa kulit.
Anda boleh menggunakan diet ini tanpa ragu-ragu walaupun anda harus minum ubat.
Diet ini digunakan, misalnya, oleh pesakit yang menjalani pembedahan jantung dan perlu menurunkan berat badan dengan cepat..

Penerangan terperinci dan penerapan diet sup Bonn

Resipi sup Bon:

  • 6 mentol (dengan atau tanpa bulu),
  • 1-2 tin tomato yang dikupas (atau tomato segar),
  • 1 kepala besar kubis putih,
  • 2 biji lada loceng hijau besar,
  • 1 tandan saderi hijau,
  • 1 tandan pasli,
  • 2 beg sup bawang (Knorr, Maggi, dll.) Dan kaldu daging semula jadi yang lebih baik.

Kaedah memasak:

Cincang sayur-sayuran, masukkan ke dalam periuk dan tutup dengan air sehingga sayur benar-benar di dalam air, dan biarkan mendidih.
Masukkan isi 2 beg sup bawang.
Sup harus mendidih selama 10 minit, kemudian biarkan hingga api kecil hingga sayur-sayuran dimasak.
Sup boleh dibumbui dengan sedikit garam, lada, kari, pasli, cabai, atau roti bakar.

Anda boleh makan sup ini setiap kali anda merasa lapar..
Pada masa yang sama, anda hampir tidak mendapat kalori..
Semakin banyak sup yang anda makan, lebih banyak lemak dibakar di dalam badan anda..
Sekiranya anda pergi, bawa sup anda dalam termos.
Waktu rehat yang panjang antara waktu makan menyebabkan kekurangan zat makanan dan kelaparan.

Menu anggaran mingguan:

Hari ini anda hanya makan sup dan buah segar.

Anda boleh makan semua jenis buah kecuali pisang, tembikai dan tembikai selain sup.

Minum teh atau air mineral berkarbonat.

Makan sayur-sayuran segar, mentah atau kalengan, hijau adalah yang terbaik.

Elakkan Kacang Merah, Kacang, dan Jagung.

Juga, selalu makan sup..

Pada waktu malam, anda boleh memberi hadiah kepada diri anda dengan sebiji kentang bakar dengan marjerin.

Jangan makan buah.

Makan sup sebanyak yang anda boleh.

Di samping itu, anda boleh makan seberapa banyak buah dan sayur yang anda mahukan..

Tanpa kentang bakar.

Makan tiga pisang dengan susu rendah lemak dan minum air mineral berkilau sebanyak mungkin.

Ikuti menu ini dengan sup.

Pisang tinggi kalori dan karbohidrat, seperti susu.

Hari ini badan anda memerlukan karbohidrat, protein dan kalsium untuk mengurangkan selera anda untuk gula-gula..

Anda boleh makan 500 g daging dan satu tin tomato dalam tin atau enam tomato segar sehari..

Cuba minum 6-8 gelas air untuk membuang semua asid dari badan anda.

Jangan lupa sup.

Sebanyak daging dan sayur-sayuran yang anda mahukan.

Sayur-sayuran mesti berwarna hijau.

Jangan lupa tentang supnya.

Nasi mentah, sayur-sayuran, salad buah dan sup.

Sifat berbahaya dan kontraindikasi diet sup Bonn

Sentiasa berjumpa dengan pakar diet anda sebelum menggunakan diet ini. Pentadbiran laman web tidak menjamin bahawa diet yang ditentukan akan membantu dan tidak membahayakan anda secara peribadi. Jangan lupa bahawa apa-apa diet yang anda gunakan dengan risiko dan risiko anda sendiri. Berakal!

Sup Bonn - diet, menu mingguan dan resipi. Dua pilihan untuk diet sup

Diet yang menggunakan sup Bonn untuk menurunkan berat badan diciptakan oleh saintis dari Amerika. Di negara ini, seperti yang anda ketahui, sebilangan besar orang gemuk. Sup Bonn dapat membantu anda menurunkan beberapa pound tambahan dalam waktu yang agak singkat. Di samping itu, diet Bonn Soup tidak berlaku untuk diet mono: makanan lain juga dapat dimakan bersama sup..

Walau bagaimanapun, masih ada beberapa peraturan diet dengan sup Bonn. Anda harus melepaskan produk seperti:

  • alkohol,
  • manis,
  • tepung,
  • gula-gula perindustrian (biskut, croissant, kek),
  • mentega dan minyak sayuran.

Isi padu cecair sekurang-kurangnya 1.5 liter sehari air bersih.

Untuk memantau berat badan anda dengan betul, anda perlu menimbang berat badan pada waktu pagi, dan setiap hari. Seperti diet apa pun, Sup Bonn dapat merasa lapar sepanjang diet. Anda mesti memuaskan rasa lapar anda dengan sup Bonn. Selain itu, anda boleh memasukkannya ke termos pada waktu pagi dan, jika perlu, bawa ke pejabat.

Sup Pelangsing Bonn: Resipi

Rahsia sup ajaib ini adalah bahawa ia disediakan dari produk yang paling berpatutan dan sangat mudah, dan setiap hidangan hanya mengandungi 35 kkal. Di samping itu, sup mempunyai rasa yang sangat baik untuk makanan diet..

Memasak memerlukan kos minimum - sup boleh dimasak dalam bekas besar dan dimakan dalam 2-3 hari. Tidak ada sekatan kuantitatif, anda boleh makan seberapa banyak yang anda suka.

  • bawang dan wortel (masing-masing 5-6 keping),
  • 2 paprika besar,
  • garpu kubis putih sederhana,
  • hijau (dill, pasli - tandan)
  • 1 sudu besar ketumbar hancur,
  • 1 sudu besar jintan putih, cincang,
  • 1 sudu besar serbuk kari,
  • 2 daun salam,
  • lada merah dan hitam - secukup rasa
  • saderi adalah ramuan rahsia.

Ia adalah saderi yang memecah lemak dengan kandungan kalori negatif. Ini bermaksud bahawa tubuh kehilangan lebih banyak tenaga untuk memproses saderi daripada seledri itu sendiri. Semua produk yang digunakan praktikal bebas dari lemak, tinggi serat, yang mendorong pencernaan dan fungsi usus yang betul. Daun cecair berlebihan yang terkumpul serta-merta, secara aktif dihalau oleh sayur-sayuran yang termasuk dalam komposisi.

Semua sayur dipotong dan direbus selama 10 minit, selepas itu kubis dan rempah ditambahkan secara berasingan dan supnya mendidih selama 15 minit lagi. Hidangan utama siap untuk tempoh diet..

Diet Bonn Soup tidak begitu sukar. Selain sup, anda boleh memasukkan pelbagai produk di dalamnya - sebarang buah beri dan buah (tidak termasuk pisang), sayur-sayuran (hanya kentang bakar), ayam tanpa lemak atau daging lembu rebus. Sebaiknya ganti produk ini selama seminggu, tetapi asas diet haruslah sup..

Menu mengikut hari diet dengan sup Bonn

  1. Hari pertama. Sup Bonn dimakan tiga kali pada hari ini. Untuk makanan ringan, anda boleh menggunakan buah (tetapi sedap). Diterima sebagai cecair: teh tanpa gula, kopi tanpa gula, minuman buah cranberry atau buah beri.
  2. Hari kedua. Sama seperti pada hari pertama, Sup Bonn mesti dimakan tiga kali. Sayuran lain (mentah atau rebus) juga boleh digunakan, kecuali jagung, kacang hijau dan kacang. Kentang bakar dengan sepotong kecil mentega dibenarkan. Hanya air tulen yang dibenarkan dari cecair.
  3. Hari ketiga. Minum sup Bonn pada hari ketiga - sekurang-kurangnya dua kali. Ia dibenarkan makan, seperti pada hari sebelumnya, sayur-sayuran dan buah-buahan (tidak manis), minum air sahaja.
  4. Hari keempat. Makanan serupa dengan hari sebelumnya. Ia dibenarkan memakan sup dan buah-buahan, sayur-sayuran. Anda boleh minum air, sedikit susu dibenarkan.
  5. Hari kelima. Selain sup Bonn, tomato dan daging lembu dibenarkan. Minum air sahaja.
  6. Hari keenam. Selain sup, anda boleh makan sayur-sayuran berdaun dan daging lembu tanpa lemak. Sebagai air - cecair sahaja.
  7. Hari ketujuh. Ia dibenarkan untuk menambahkan beras perang rebus dan sayur-sayuran yang dibenarkan ke dalam sup. Anda boleh minum bukan sahaja air, tetapi juga jus cair.

Tempoh selepas diet

Diet itu sendiri adalah separuh pertempuran. Perkara utama adalah mengeluarkannya dengan betul dan tidak bersandar pada gula-gula pada hari-hari pertama, jika tidak, semua usaha untuk menghilangkan berat badan berlebihan akan menjadi debu. Pada masa awal, anda boleh makan bijirin dengan penambahan buah-buahan kering untuk sarapan. Untuk makan tengah hari, anda boleh makan ayam rebus atau daging lembu (tetapi tidak berlemak), menambah daging dengan salad hijau yang dibumbui dengan minyak sayuran. Pada waktu malam, anda boleh merebus telur atau membuat telur dadar dengan cendawan atau ramuan. Pada waktu malam, disyorkan untuk menggunakan kefir rendah lemak.

Memakan makanan ini adalah keseronokan sebenar, anda tidak memerlukan mogok makan yang melelahkan atau makan makanan yang tidak bermaya. Hanya 7 hari dan hasilnya tidak akan lama lagi - pada sup Bonn, anda dapat dengan mudah kehilangan 5-6 tambahan, dalam beberapa kes hingga 9 kg.

Varian kedua diet sup sayur-sayuran

Hari ini seluruh umat manusia bergelut dengan berat badan berlebihan, beberapa juta orang menjalani diet. Semua orang mahu menjadi atletik seperti kulit majalah. Tetapi banyak orang berharap bahawa jika mereka menyeksa diri selama satu atau dua bulan, mereka akan kehilangan semua berat badan mereka yang berlebihan, tetapi ini tidak semudah itu..

Pertama, untuk menurunkan berat badan tambahan, anda harus makan dengan betul dan beberapa kali sehari, dan juga lebih kerap bersenam. Lagipun, jika anda kelaparan selama seminggu, dan kemudian makan sehingga anda kenyang, tidak ada yang akan berfungsi - kilogram akan tetap ada, dan minat untuk diet akan hilang. Tetapi peluang untuk mendapatkan lemak akan meningkat lebih banyak lagi. Juga, jangan menjalani beberapa diet dalam sebulan, lebih baik berpegang pada satu, tetapi sangat membantu. Selalu sebelum menjalani diet, anda perlu menghubungi pakar pemakanan, dia akan memberi nasihat mengenai diet seimbang yang tepat untuk anda atau memberi nasihat jika anda sudah memilih.

Untuk menurunkan berat badan 5 kilogram seminggu, diet sup sayur-sayuran (diet sup Bonn) sangat sesuai. Rahsia diet sup adalah mengambil sup sebanyak mungkin dan menggunakan sedikit makanan lain yang mungkin. Anda tidak boleh menjalani diet sedemikian selama lebih dari tujuh hari. Pada pandangan pertama, diet berdasarkan sup sayur-sayuran nampaknya tidak menarik bagi banyak orang, kerana anda hanya perlu makan sup di atasnya. Tetapi untuk hasil yang baik, anda harus mengikuti peraturan.

Diet sup sayur - pilihan menu kedua

  1. Hari pertama: Masak sup sayur-sayuran, bahagikan kepada lima makanan dan makan sepanjang hari, pada waktu makan tengah hari dan makan malam anda boleh makan sebiji epal. Anda juga boleh minum teh hijau.
  2. Hari kedua: Sup sayur, satu kentang rebus, kacang acar. Untuk sarapan pagi, minum segelas kompot buah kering, untuk makan tengah hari, makan limau gedang, dan untuk makan malam, makan sebiji epal.
  3. Hari ketiga: Sekali lagi, sup sayur, pada siang hari anda boleh makan buah apa pun (kecuali pisang), teh hijau.
  4. Hari keempat: Sup sayur, rebus dua kentang, buah dan teh hijau.
  5. Hari kelima: Sup sayur yang sama, 300 gram daging kalkun atau arnab, tomato, buah.
  6. Hari keenam: Sup sayur, salad sayur (tanpa minyak), teh hijau.
  7. Hari ke-7: Sup sayur-sayuran, 300 gram kacang mete.

Sepanjang tujuh hari, anda perlu minum air sebanyak mungkin (dari satu setengah hingga dua liter). Air akan membantu membuang semua bahan berbahaya dari badan. Anda juga harus bersukan, berlari lebih kerap, berjalan di udara segar, menunggang basikal. Anda boleh mula melakukan push-up dari lantai (10-15 kali) dan dengan setiap penambahan waktu berikutnya.

Pergi ke kolam renang dua kali seminggu juga bagus kerana berenang membantu membakar kalori dengan lebih cepat..

Diet sup Bonn

Diet sup Bonn dianggap sebagai sistem makanan yang mudah dan lazat. Dengan memerhatikannya, anda dapat menghilangkan dua masalah sekaligus - membersihkan badan dari toksin dan racun, dan juga menurunkan berat badan dengan berkesan..

Di samping itu, dengan mengonsumsi sup Bonn setiap hari, anda dapat memperkayakan diri anda dengan sejumlah besar vitamin dan unsur bermanfaat. Sup ini dapat digunakan sebagai dasar untuk diet ekspres, dan untuk pengawalan berat badan yang berterusan..

Tidak digalakkan untuk mengikuti diet sup Bonn dalam jangka masa yang lama. Tetapi dalam kes mendesak dapat diperpanjang hingga dua minggu atau hari puasa dapat diatur berdasarkannya..

Memerhatikan sistem pemakanan ini, dalam satu minggu anda dapat menurunkan berat badan dari 5 hingga 9 kg. Tetapi hasilnya dianggap tidak stabil, dan dalam waktu terdekat anda dapat kembali ke berat sebelumnya, kerana prinsip menurunkan berat badan adalah mengeluarkan cecair dari badan.

Peraturan pemakanan asas sambil menurunkan berat badan

Garam tidak boleh diminum semasa diet sup Bonn. Tidak digalakkan menggunakan tepung, krim atau krim masam semasa penyediaannya. Dilarang adalah alkohol, gula, produk roti, apa sahaja jenis barang bakar dan minuman berkarbonat..

Sistem makanan pada sup Bonn dianggap tidak berbahaya, baik dari segi kerja organ dalaman dan juga dari segi keadaan psikologi seseorang. Sup ini boleh dimakan pada tanda pertama kelaparan dalam kuantiti apa pun..

Di samping itu, semasa diet sup Bonn, anda boleh menambah makanan anda dengan beberapa makanan yang dibenarkan. Mereka secara konvensional dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Yang pertama adalah pembakar lemak. Produk kumpulan ini rendah kalori dan mampu membakar lemak sendiri..

Ini termasuk alpukat dan nanas. Alpukat mengandungi asid lemak berharga yang secara aktif terlibat dalam proses metabolik. Sayuran ini mampu mengurangkan kadar insulin dalam badan, yang menyebabkan penurunan selera makan. Selain itu, alpukat meningkatkan kadar gula dalam darah.

Kumpulan kedua makanan tambahan yang boleh dimakan semasa diet sup Bonn termasuk penyekat lemak, iaitu epal, wortel, dan kekacang..

Kumpulan ketiga merangkumi makanan rendah kalori. Ini termasuk semua sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan serat dan nutrien bermanfaat..

Dalam tinjauan diet sup Bonn, ada beberapa peraturan mudah yang dapat diikuti untuk mencapai hasil yang lebih efektif. Yang pertama adalah menimbang pagi setiap hari. Dan yang kedua - melarang penyimpangan dari menu diet.

Menurut peraturan ketiga, sup harus dimakan sebaik sahaja anda merasa lapar. Dan dari yang keempat harus memahami bahawa daging unggas harus dimakan tanpa kulit dan hanya dalam bentuk rebus. Peraturan kelima adalah bahawa mentega hanya boleh diminum seminggu sekali dan hanya dengan kentang bakar..

Juga, dalam ulasan diet sup Bonn, anda dapat memperoleh hasil negatif dan positif. Sebilangan wanita, menurut mereka, yang mengamati sistem pemakanan ini, gagal menurunkan berat badan walaupun 1 kg. Terdapat juga hasil seperti itu ketika berat badan dikurangkan hanya 2 kg..

Tetapi dalam kebanyakan kes, banyak wanita yang mematuhi sistem pemakanan ini dan tidak meninggalkan menu harian memberikan maklum balas positif. Pada pendapat mereka, dietnya berkesan, membolehkan anda mengurangkan berat badan sebanyak 5-9 kg, berpatutan dan senang disediakan.

Menu diet sup Bonn

Pertimbangkan menu diet sup Bonn selama seminggu. Diet hari pertama termasuk sup dan buah-buahan, kecuali pisang. Anda boleh minum jus cranberry, kopi dan teh tanpa gula. Pada hari kedua, dibenarkan makan sup Bonn dan sayur-sayuran segar, yang mesti anda tambah sayur-sayuran.

Walau bagaimanapun, tidak digalakkan mengambil jagung, kekacang dan kacang polong. Anda hanya boleh minum air bersih tanpa berkarbonat. Dan untuk makan tengah hari anda dibenarkan makan kentang panggang dengan mentega.

Menu pada hari ketiga diet sup Bonn terdiri daripada hidangan pertama, sayur-sayuran dan buah-buahan. Anda juga harus mengecualikan pisang, kentang panggang, dan kekacang. Penulis diet mendakwa bahawa pada akhir hari ketiga, anda seharusnya telah kehilangan dua hingga tiga kilogram. Hari keempat melibatkan penggunaan sup, sayur-sayuran, buah-buahan, air bersih dan susu.

Makanan pada hari kelima terdiri daripada sup, 300 g daging lembu rebus, sebiji tomato dan tidak lebih dari 6 gelas air. Pada hari keenam, anda perlu makan sup, daging lembu rebus dan sayur-sayuran berdaun. Dilarang makan kentang. Dan pada hari ketujuh, disarankan makan sup, nasi rebus, sayur-sayuran, minum jus dari buah segar tanpa gula tambahan, serta air bersih.

Di antara resipi sup diet Bonn, terdapat beberapa pilihan. Hanya memerlukan 30 minit untuk menyiapkannya. Senarai ramuannya merangkumi 6 biji bawang merah, 6 biji tomato, seketul kubis kecil, dan paprika. Anda juga harus membeli 1 tandan pasli, 1 tandan saderi, sos tomato, kari dan campuran lada.

Semua bahan dihancurkan, dimasukkan ke dalam periuk, diisi dengan air sehingga semua sayur ditutup dengan cecair. Masak hingga masak dengan api kecil, selepas itu rempah ditambahkan secukup rasa. Sup Bonn siap pakai boleh dicincang dalam pengisar dan dimakan dengan ramuan segar.

Resipi Sup Bonn Diet kedua merangkumi semua ramuan yang disenaraikan di atas, ditambah wortel, halia, dan akar saderi. Proses memasaknya sama dengan yang sebelumnya..

Menurut resipi ketiga, kubis putih harus dikecualikan dari senarai ramuan utama, dan sebagai gantinya brokoli harus digunakan. Juga disyorkan untuk menambahkan dua kiub bouillon, bawang putih dan tomato dalam tin. Proses penyediaan sup serupa dengan resipi sebelumnya..

Resipi keempat sup diet Bonn melibatkan penggunaan serentak kedua kubis putih dan brokoli. Senarai ramuan utama termasuk wortel, berukuran sederhana, dua tin kacang hijau dalam tin. Dalam kes ini, tomato dalam tin dan satu kiub kaldu harus dikecualikan dari komposisi produk. Dan supnya disediakan, seperti dalam resipi sebelumnya.

Diet Sup Bonn (Diet Bonn)

Diet Sup Bonn ("Diet Bonn") telah menjadi salah satu daripada sepuluh sistem makanan yang paling popular selama bertahun-tahun. Konsistensi seperti itu, walaupun pada hakikatnya hampir setiap tahun cara diet berubah, ini bermaksud bahawa "diet Bonn" mempunyai banyak kelebihan, dan pertama sekali, keberkesanannya.

Set produk untuk "diet Bonn" agak pelbagai, sehingga mudah diterima. Perkara utama adalah menyukai ramuan utamanya - sup yang sangat ajaib yang membantu menurunkan berat badan.

Sukar untuk mengatakan apa kaitan sup dengan bandar Bonn di Jerman, atau jika ada. Walaupun begitu, namanya tersekat, dan ketika mereka berbicara tentang sup Bonn, kebanyakan orang yang pernah berminat dalam diet memahami apa itu, walaupun terdapat beberapa resipi untuk sup ini..

Keistimewaan sup untuk mengurangkan berat badan berdasarkan tiga sifatnya: kandungan kalori rendah, kesan diuretik dan pembakaran lemak. Yang terakhir ini dicapai melalui sejumlah besar rempah "pemanasan" yang mempercepat metabolisme, dan sayur-sayuran seperti kubis dan saderi, yang mengandungi zat (misalnya, metionin) yang mendorong pemecahan lemak.

Selain sup Bonn, makanan termasuk buah-buahan dan jus buah, sayur-sayuran hijau, kentang, daging tanpa lemak (ikan, ayam atau daging sapi untuk dipilih), beras perang.

Syarat utama keberkesanan sup Bonn adalah mematuhi resipi yang ketat. Benar, sukar untuk memahami bagaimana beberapa varian resipi ini dapat muncul. Walau apa pun yang berlaku, pakar pemakanan menasihati anda untuk memeriksa senarai ramuan untuk setiap pilihan dengan teliti, memilih yang paling sesuai dengan citarasa anda, dan tetap menggunakannya pada masa akan datang. Pengalaman menunjukkan bahawa pendekatan ini berfungsi, dan jika seseorang mematuhi saranan diet dengan ketat, ia memberikan kesan yang baik, tanpa mengira resep mana yang dijadikan dasar..

Diet sup Bonn dirancang selama seminggu, tetapi memandangkan ia cukup seimbang, ia dapat diperpanjang dengan kitaran mingguan yang lain jika anda perlu menurunkan berat badan yang signifikan. Dalam kes ini, selepas hari ketujuh diet, anda harus memulakan kitaran dari hari pertama. Sekiranya, atas sebab apa pun, diet terganggu, maka apabila anda meneruskannya, anda juga perlu memulakannya dari hari pertama.

Selama seminggu dalam "diet Bonn" anda boleh menurunkan berat badan dari 2 hingga 6 kg. Kelajuan saluran paip bergantung pada banyak faktor, termasuk jangka masa diet: pada mulanya, berat badan selalu turun lebih cepat, kemudian kelajuan saluran paip menurun. Tidak mengapa dan tidak boleh menakutkan.

Kelebihan Diet Sup Bonn

Kelebihan diet sup Bonn adalah keberkesanannya, keseimbangan dan toleransi yang cukup mudah. Dietnya cukup bervariasi, tubuh menerima zat yang diperlukannya, yang bermaksud keadaan kulit, rambut dan kuku tidak akan bertambah buruk.

Diet kebanyakannya terdiri daripada sayur-sayuran, dan ini bukan hanya vitamin dan mineral, tetapi juga serat, yang diperlukan untuk fungsi normal usus. Oleh itu, diet sup Bonn membolehkan anda mengelakkan sembelit - masalah yang sering berlaku dalam proses penurunan berat badan. Antara lain, serat membantu membersihkan badan dari toksin, meningkatkan kesihatannya dan menormalkan metabolisme.

Kekurangan dan kontraindikasi diet sup Bonn

Kelemahan diet sup Bonn adalah kekurangan produk susu yang diperam, yang dianggap sebagai salah satu elemen terpenting dalam diet sihat, sumber kalsium dan bakteria bermanfaat. Oleh itu, bagi orang yang menderita dysbiosis, diet seperti ini tidak digalakkan..

Kelemahan diet termasuk kesan diuretik kerana kemasukan beberapa produk dengan sifat yang sesuai dalam diet sekaligus. Oleh kerana peningkatan perkumuhan air, berat badan menurun dengan cepat. Malangnya, dalam kes ini, pertama-tama, air, dan bukan lemak, daun. Dalam keadaan dehidrasi, tubuh sebaliknya enggan berpisah dengan lemak, kerana lemak juga merupakan bekalan air yang strategik untuk tubuh. Selain itu, dehidrasi menyebabkan kulit kendur, kedutan dan bintik-bintik usia. Untuk mengimbangi kesan diuretik Bonn Diet, disyorkan untuk minum sekurang-kurangnya enam cawan air sehari.

Semasa diet sup Bonn, garam, gula dan minuman beralkohol dilarang.

Dan yang terakhir - sejumlah besar serat dan rempah boleh membahayakan orang yang menderita penyakit saluran gastrointestinal: menyebabkan mereka memburukkan lagi.

Sekiranya anda mempunyai penyakit kronik, anda harus berjumpa dengan doktor anda sebelum memulakan diet..

Produk apa yang dibenarkan?

Sudah tentu, hidangan nombor satu dalam diet ini adalah sup sayur-sayuran. Berikut adalah dua resipi paling popularnya. Resipi pertama dianggap asli, yang menjadikan sup Bonn terkenal di seluruh dunia..

Versi pertama resipi

  • 6 biji bawang sederhana;
  • 4 lobak sederhana;
  • 2 paprika hijau;
  • 2-3 tomato kecil atau 1 besar;
  • kepala kubis kecil;
  • 20 g bawang putih cincang.
  • sebilangan besar saderi hijau;
  • sekumpulan ketumbar hijau (ketumbar);
  • sekumpulan pasli;
  • sekumpulan bawang hijau.
  • 2 daun salam;
  • 1 sudu besar l. kari;
  • 1 sudu besar l. jintan tanah;
  • 1 sudu besar l. biji ketumbar tanah;
  • 1-2 lada merah panas, dicincang halus;
  • beberapa halia segar parut.

Anda juga memerlukan 2 sudu besar. l. minyak sayuran untuk menggoreng.

Cincang bawang dengan nipis pada separuh cincin, goreng dalam minyak sayuran hingga coklat keemasan, masukkan kari, jintan putih, bawang putih, tuangkan sedikit air dan reneh dengan api kecil selama kira-kira 10 minit.

Kemudian masukkan sayur cincang: wortel, saderi, paprika, kubis dan tomato. Tuang air sedikit di atas paras sayur, masukkan daun salam, ketumbar, lada merah, bumbu yang masih ada dan halia.

Masak sehingga sayur siap - 10-15 minit dari saat mendidih.

Pilihan resipi kedua

  • 250 g bawang;
  • 100 g tomato atau jumlah jus tomato semula jadi yang sama;
  • 100 g saderi;
  • 70 g kubis putih;
  • 70 g kembang kol atau brokoli;
  • 70 g lobak merah;
  • 70 g lada loceng manis;
  • 2-3 ulas bawang putih;
  • bawang hijau, pasli dan dill secukup rasa.
  • 1 g allspice (kacang polong);
  • 1 g lada panas merah kering;
  • 2 daun salam.

Kuantiti ini berdasarkan periuk 3L.

Anda boleh mendapatkan resipi terperinci dan tepat untuk sup Bonn di pautan ini.

Resipi berbeza-beza, terutama sekali mengenai rempah. Dalam pilihan kedua, ada lebih sedikit, kerana lebih baik bagi mereka yang tidak menyukai rempah atau tidak dapat menggunakannya untuk alasan perubatan (misalnya, dengan kecenderungan alergi atau pedih ulu hati). Juga, resipi kedua lebih biasa dengan citarasa kami, jadi ramai yang menyukainya..

Sebagai pilihan, sup boleh dihaluskan dengan pengisar.

Selain sup Bonn, makanan termasuk buah-buahan dan jus buah, sayur-sayuran hijau, kentang, daging tanpa lemak (ikan, ayam atau daging sapi untuk dipilih), beras perang. Minuman - air, susu skim, teh dan kopi tanpa gula. Jus lemon dan cranberry boleh digunakan sebagai perasa untuk sayur-sayuran, daging dan nasi..

Makanan apa yang dilarang?

Semasa diet sup Bonn, garam, gula dan minuman beralkohol dilarang.

Sangat disarankan untuk berpegang pada makanan yang disyorkan dan tidak memperluas diet anda sendiri, kerana kesan diet dalam kes ini dapat dikurangkan dengan ketara. Tidak mungkin mengeluarkan produk dari menu, jika tidak, keadaan kesihatan pasti akan merosot dan diet akan lebih sukar ditahan, dan masalah kesihatan tidak dikecualikan.

Dilarang mengubah susunan hari atau mengganti satu hari dengan yang lain, misalnya, lakukan dua hari kedua dan tidak termasuk yang ketiga.

Menu diet sup Bonn

Dalam diet ini tidak ada pembahagian untuk sarapan, makan siang dan makan malam sepanjang hari kecuali yang kedua, di mana makan malam dibezakan. Pada siang hari, seberapa banyak makanan yang dibenarkan seperti yang anda mahukan, supnya boleh dimakan tanpa sekatan.

Sup Bonn, buah, tidak termasuk pisang.

Sarapan pagi dan makan tengah hari: sup, sayur-sayuran hijau.

Makan malam: sup, sebiji kentang rebus atau bakar dengan sedikit minyak sayuran.

Sup, buah-buahan dan sayur-sayuran, tidak termasuk pisang dan kentang.

Sup, 3 pisang, susu skim.

Sup, tomato segar, 400-500 g daging rebus tanpa lemak pilihan anda.

Sup, daging lembu rebus dan sayur-sayuran hijau.

Sup, beras perang, sayur-sayuran selain kentang, jus buah semula jadi tanpa gula.

Petua Berguna

Petua 1: Supnya tidak bosan, anda boleh bergantian - kadang-kadang memasaknya dengan cara biasa, dan kadang-kadang dalam bentuk sup puri.

Petua 2. Dengan pengecualian saderi, yang mesti dimakan, sayur-sayuran berdaun dapat berubah-ubah bergantung pada rasa. Oleh itu, jika seseorang tidak menyukai ketumbar (ketumbar), dibenarkan menggantinya dengan dill.

Hari ke-1
Hari ke-2
Hari ke-3
Hari ke-4
Hari ke-5
Hari ke-6
Hari ke-7

Salah satu diet klasik, keberkesanannya telah terbukti oleh masa. Diet umumnya seimbang, ia membantu bukan sahaja untuk menurunkan berat badan, tetapi juga untuk menghilangkan sembelit, edema dan masalah kulit.

Cara membuat Bonn Slimming Soup

Helo! Hampir setiap minggu saya memberitahu anda cara menurunkan berat badan tanpa membahayakan kesihatan dan saraf anda. Catatan hari ini tidak terkecuali. Saya akan berkongsi dengan anda sesuatu yang menarik dan sangat berkesan - sup pelangsing Bonn. Baca di bawah, dan anda akan mempelajari resipi, cara memasaknya, mengapa ia sihat dan cara memakannya dengan betul sehingga bermanfaat..

Setiap kali saya menulis tentang beberapa jenis diet atau sistem pemakanan, saya selalu memberi amaran kepada anda agar tidak terlalu bersemangat, diet selalu menjadi batasan yang teruk dan ketidakselesaan tertentu bagi tubuh, jadi keseimbangan itu penting di sini. Walau bagaimanapun, semua ini tidak berlaku untuk sistem pemakanan harian yang telah saya sediakan untuk anda dalam catatan ini..

Saya akan memberitahu anda bagaimana hidangan biasa boleh menjadi keselamatan sebelum peristiwa penting, ketika anda perlu dalam keadaan sihat. Resepinya ringkas, dan kesannya langsung dapat dilihat. Mari berkenalan dengan makanan ajaib.

Komposisi sup

Sup Bonn (atau ringkasnya BS) adalah hidangan sayur. Komposisi itu merangkumi produk yang senang dibeli, sementara dompetnya tidak akan rosak. Semuanya mudah dan mudah diakses:

  • Kubis (dan apa-apa yang akan dilakukan),
  • Lobak,
  • Lada bel,
  • Pasli,
  • Tomato
  • Saderi (mungkin kesulitan mungkin timbul dengannya, walaupun sekarang ia boleh didapati di pasar raya seperti "Keluarga").

Anda juga boleh menambah rempah semula jadi, pes tomato dan ramuan lain di sini..

Seperti yang anda lihat, senarai ramuannya cukup mudah (resepnya lebih mudah), apakah keistimewaan BS dan mengapa ia berfungsi (dan apa hasil yang diharapkan secara umum)?

Ciri-ciri dan manfaat

Sekarang mari kita dedahkan semua kad dan ketahui mengapa hidangan saderi sangat sihat, berdasarkan ulasan di Internet..

Kandungan kalori

Oleh kerana sebilangan sayur-sayuran dalam komposisi mereka, nilai tenaga di dalam pinggan agak rendah. Tidak lebih daripada 12 Kcal per 100 gram. Maksudnya, satu pinggan kaldu panas akan mengandungi lebih kurang 50 kalori. Anda hanya tidak akan makan lebih banyak pada satu masa (dan walaupun ia berfungsi, jumlah tenaga yang diterima tetap sedikit).

Ini bermakna anda boleh makan seberapa banyak pinggan yang anda suka, memuaskan rasa lapar anda sekurang-kurangnya setiap dua jam dan tidak takut untuk menyelesaikannya. Apabila defisit kalori dicipta, bahagian perut dan perut akan mulai hilang, dan dengan cepat. Cari gambar sebelum dan selepas di Internet.

Terdapat banyak kisah mengenai wanita yang memperoleh keputusan hebat dalam tujuh hari. Seseorang dapat menurunkan tiga atau empat kilogram, sementara seseorang berjaya turun hingga 10! Hasilnya selalu bersifat individu dan bergantung kepada pelbagai faktor (dengan berat badan yang berlebihan, kilo menjadi lebih mudah).

Sudah tentu, sebilangan kg yang hilang adalah air, yang kemudian akan kembali (biasanya hingga dua kilogram).

Kemungkinan besar, anda sudah mempunyai soalan lain: bagaimana tidak mati kelaparan dengan catuan sayur-sayuran?

  1. Pertama, seperti yang dinyatakan di atas, anda boleh memakannya sepanjang hari. Rasa gemuruh di perut anda, ambil senduk.
  2. Kedua, walaupun hanya sayur-sayuran yang dimasukkan ke dalam komposisi, mereka mempunyai cukup serat, yang memuaskan rasa lapar.
  3. Ketiga, diet melibatkan bukan sahaja kaldu, tetapi juga produk lain yang memperluas menu harian dan menjadikannya memuaskan. Sistem dikira dengan ketat mengikut hari (butirannya ada di bawah).

Manfaat dari dalam dan luar

BS adalah gudang pelbagai elemen mikro yang diperlukan oleh badan. Ini adalah serat, vitamin, asid amino yang telah dinamakan. Mereka memulakan proses metabolik, menghilangkan kelembapan berlebihan. Menurut ulasan, banyak orang tidak hanya menurunkan berat badan, tetapi juga melihat perubahan dalam penampilan mereka: keadaan kulit menjadi lebih baik, bengkak, keletihan hilang.

Kemudahan penyediaan

Walaupun anda tidak pernah melakukan perkara yang lebih sukar daripada membuat ladu yang dibeli di dapur, anda pasti dapat melakukannya. Hanya 30 minit, usaha minimum, dan sup Bonn yang sihat untuk hari ini.

Hasil pertama

Akan dapat dilihat dengan segera. Diet BS dirancang selama tujuh hari, dan sudah separuh masa anda akan melihat perubahan yang menyenangkan. Apa yang sangat menarik ialah anda tidak perlu berpeluh di gim kerana mereka (lebih-lebih lagi, ia bahkan dilarang, tetapi saya akan memberitahu anda mengenai perkara ini di bawah).

Memasak sup Bonn

Setuju, bonus bagus dari kaldu sederhana. Sekarang, mari kita belajar bagaimana memasaknya. Selain itu, saya melampirkan video dengan resipi.

Terdapat dua cara dan keduanya mudah:

  1. Tradisional
  2. Menggunakan pengisar.
  • Tiga hingga empat bawang sederhana (sebarang jenis bawang),
  • Empat hingga lima biji tomato,
  • Dua lobak merah,
  • 400-500 gram kubis kegemaran anda,
  • Beberapa paprika (warna tidak penting),
  • Sayur-sayuran kegemaran (tetapi mesti ada juga pasli, ini adalah ramuan utama),
  • Sekumpulan saderi (baca mengenai sifat pembakar lemaknya di sini).

Bahan terakhir adalah khusus dan mungkin tidak menyenangkan semua orang. Cukup tambah kurang atau hapuskan sama sekali.

Potong sayur-sayuran halus dan masukkan ke dalam air masin mendidih. Tambahkan perasa semula jadi kegemaran anda (garam, rempah). Masak semuanya selama lebih kurang 20 minit dengan api sederhana.

Pilihan ini adalah bersyarat. Anda boleh mengubah jumlah ramuan dengan mudah. Di Internet, anda juga dapat mencari pilihan di mana, misalnya, bawang, tomato dan wortel digoreng terlebih dahulu dalam minyak. Tetapi secara peribadi saya menentang ini. Goreng membunuh khasiat makanan yang baik dan meningkatkan kalori.

Sekiranya anda ingin menghilangkan aroma saderi, anda boleh menambah satu sudu pes tomato (lihat komposisi supaya tidak ada gula), kari atau sos tabasco.

Anda perlu garam sup Bonn dalam pinggan dan hanya sedikit. Tidak ada bahan lain, seperti krim masam atau mayonis, yang boleh dimasukkan ke sini..

Pilihan kedua bagi mereka yang menyukai hidangan yang lebih luar biasa adalah mengisar sayur rebus dalam kentang tumbuk menggunakan pengisar. Saya cadangkan taburkan dengan ramuan segar di atas. Malangnya, menambahkan krim, crouton atau sebilangan biji juga tidak berbaloi..

Menurut ulasan, orang suka kaedah kedua. Ini adalah bagaimana sup sayur biasa kelihatan lebih menyelerakan..

Anda boleh makan hidangan sekurang-kurangnya sepanjang hari, sekurang-kurangnya sekali (saya cadangkan sekurang-kurangnya beberapa pinggan sehari). Paling sedap dimasak sepanjang hari. Kemudian hidangan itu tidak lagi harum..

Seperti yang anda lihat, semuanya sangat mudah dan pantas. Setelah beberapa hari, anda akan melihat bagaimana pembengkakan itu hilang, anak panah pada sisik beralih ke sisi yang lebih kecil. By the way, ingatlah bahawa sup Bonn adalah hidangan diuretik (terima kasih kepada pasli dan saderi).

Faedah, bahaya dan amaran

Di sebalik kesederhanaan dan hidangan yang kelihatannya tidak berbahaya, terdapat beberapa sekatan, dan saya meminta anda untuk menganggapnya serius.

  1. Pertama, anda tidak boleh mencuba sendiri jika anda mempunyai masalah dengan perut, buah pinggang dan hati. Metabolisme yang meningkat menjadikan yang terakhir bekerja lebih keras daripada biasa. Dengan penyakit saluran gastrousus, anda harus berhati-hati dengan apa yang masuk ke dalam mulut anda. Terlalu banyak serat boleh membahayakan kesejahteraan anda.
  2. Kedua, jika anda alah pada salah satu ramuan. Cari pilihan penurunan berat badan yang lain untuk diri sendiri. Saya telah menulis mengenai pelbagai cara selamat untuk menurunkan berat badan. Tatal catatan yang lalu.
  3. Ketiga, tidak ada BS jika anda hamil atau menyusu. Tentu saja supnya kaya dengan vitamin, tetapi ia tidak mencukupi untuk ibu atau bapa yang akan menyusu. Paling tidak, ia bebas protein hewani dan lemak sihat..
  4. Keempat, anda tidak boleh makan kaldu untuk anoreksia.

Kemudian ada beberapa peraturan: anda boleh makan sup kapan saja dan dalam kuantiti apa pun. TETAPI jika anda hanya makan BS, diet tidak boleh bertahan lebih lama daripada tujuh hari. Jika tidak, anda hanya akan menjadikan tubuh sebagai blok bangunan penting untuk berfungsi normal, dan tisu otot juga mungkin menderita..

Anda tidak boleh melakukan aktiviti fizikal yang aktif semasa makan seperti ini, jika tidak, anda tidak akan mengelakkan terlalu banyak kerja dan keletihan. Pengambilan kalori harian akan rendah, yang bermaksud bahawa tenaga perlu dijimatkan untuk mengekalkan fungsi tubuh yang normal. Paling banyak yang anda mampu adalah berjalan kaki singkat. Tidak ada dumbbell atau latihan kekuatan.

Baiklah, mari senaraikan secara ringkas semua kebaikan dan keburukan resipi, sehingga menjadi jelas kepada anda sama ada sistem itu sesuai dengan anda atau tidak..

Kebaikan

  • Mudah dimasak,
  • Pilihan yang murah untuk menu rendah kalori,
  • Diet Ekspres Lembut,
  • Tiada had jumlah makanan setiap hari,
  • Baik untuk seluruh badan,
  • Meningkatkan metabolisme,
  • Hasil lebih pantas dan nyata (dari minus tiga kilogram dalam tujuh hari ke atas).

keburukan

  • Tidak menggantikan pemakanan yang baik,
  • Sesuai hanya sebagai makanan sementara,
  • Kemungkinan reaksi alergi terhadap mana-mana makanan,
  • Terdapat sekatan atas sebab kesihatan.

Pilihan makanan selama seminggu

Seperti yang saya katakan, anda dapat menebus sendiri sistem pemakanan di mana rasa lapar tidak akan berlaku, dan berat badan berlebihan akan mula berkurang, dan semua ini tanpa usaha fizikal, makanan membosankan yang monoton.

Sebelum memberi anda senarai, mari kita bahas beberapa penjelasan penting. Selama tujuh hari, anda tidak boleh minum alkohol, makan asin, goreng, manis, tepung, berlemak.

Satu-satunya keinginan yang boleh dilakukan adalah dengan menambahkan rempah-rempah semula jadi ke dalam pinggan (tetapi jumlah garam setiap hari semestinya minimum), makan sepotong coklat gelap pada waktu pagi.

Minum banyak air dan elakkan minuman dengan gula, susu / krim (malah teh dan kopi). Sekiranya anda suka kopi, anda mesti meminumnya hanya berwarna hitam.

Adalah perlu untuk meninggalkan sistem kuasa sedemikian dengan berhati-hati dan lancar. Jangan minum roti dan mentega dengan segera setelah tujuh hari berpuasa.

Isnin

  • Ia akan menjadi hari yang hijau. Mulakan pagi dengan air bersih, kemudian anda boleh minum teh / kopi, sepinggan BS dan salad sayur (sayur hijau) dalam minyak sayuran apa pun dan tanpa garam.
  • Sup Bonn, salad kacang hijau dan alpukat untuk makan tengah hari.
  • Anda boleh makan malam dengan beberapa kentang rebus dengan sayur-sayuran dan herba.
  • Minum banyak air semasa rehat, makanan ringan pada timun, paprika, kepingan alpukat.

Selasa

Tambahkan beberapa buah ke menu hari sebelumnya (kecuali pati dan kalori tinggi).

Hari Rabu

Kami mengulangi diet Isnin.

Khamis

Berulang hari Selasa dengan hanya satu pengecualian. Di sini anda boleh menambah produk susu fermentasi rendah lemak dan tanpa gula dengan penambahan kayu manis (yogurt, keju cottage).

Jumaat

Anda boleh mendapatkan daging rebus, sayur-sayuran segar (kecuali kentang) dan sup.

Sabtu

Menu diulang sepenuhnya pada hari sebelumnya.

Ahad

Tetapi pada hari terakhir, karbohidrat kompleks boleh dibenarkan. Salah satu makanan boleh terdiri daripada bijirin yang kaya dengan karbohidrat kompleks, misalnya, nasi liar, bulgur, soba. Juga, beberapa epal masam dibenarkan..

Kesimpulannya

Sekiranya anda mengalami kesukaran dan selalu lapar, cubalah menambah bahagian sup anda atau memakannya lebih kerap. Anda boleh mencurahkannya sendiri sepanjang hari tanpa sekatan (melainkan anda harus memakannya tepat sebelum tidur). Saya rasa patut dicuba!

Adakah anda fikir sup Bonn akan sangat membantu menurunkan berat badan dengan cepat? Kongsi maklum balas, cerita, resipi dan gambar kejayaan anda!

Sup Diet Bonn: menu untuk minggu ini dan resipi untuk menurunkan berat badan

Makanan cair sangat diminati. Mereka menormalkan fungsi perut dan usus, membantu dengan cepat mencari sosok yang cantik. Salah satu sistem diet yang paling popular adalah diet sup Bonn. Hidangan ini memuaskan rasa lapar, mengandungi banyak vitamin dan, yang paling penting, komponen pembakar lemak. Diet sedemikian sesuai untuk orang yang tidak dapat bersukan kerana kesihatan..

Kebaikan dan keburukan

Apa-apa diet mempunyai kelebihan dan kekurangan. Mari pertimbangkan terlebih dahulu faedah diet sup Bonn:

  1. Harga rendah. Diet tidak mencecah dompet, jadi sesuai walaupun untuk orang yang mempunyai anggaran.
  2. Kemudahan pematuhan. Diet tidak akan mengganggu rutin harian anda.
  3. Kenyang. Dengan diet ini, tidak ada rasa lapar.
  4. Normalisasi fungsi usus.
  5. Mudah dibawa. Anda boleh menyesuaikan diri dengan diet ini dengan mudah..

Diet Bonn juga mempunyai sejumlah kekurangan yang harus diberi perhatian khusus untuk:

  1. Ketidakseimbangan dalam pemakanan. Diet agak monoton, berbahaya bagi tubuh manusia untuk kehilangan banyak nutrien dalam jangka masa yang lama. Anda tidak boleh menggunakan diet sedemikian selama lebih dari seminggu..
  2. Monotoni. Makan makanan yang sama cepat membosankan, dan ini mengancam kemurungan dan gangguan.
  3. Tidak sesuai untuk mereka yang menderita penyakit saluran gastrousus. Semasa berdiet, sejumlah besar serat memasuki tubuh, kerana ini, masalah dengan pencernaan makanan mungkin timbul.
  4. Perut kembung dan pedih ulu hati.
  5. Sekiranya anda mengikuti diet, anda tidak boleh bermain sukan. Dengan sistem pemakanan ini, tubuh mendapat makanan protein yang sangat sedikit, dan oleh itu tidak akan mempunyai kekuatan untuk melakukan aktiviti fizikal. Senaman boleh menyebabkan kehilangan serat otot dan menyebabkan tekanan.

Petua Berguna

Diet sup Bonn sangat berkesan, tidak semestinya banyak ulasan positif. Semasa menjalani diet seperti itu, tubuh manusia tepu dengan vitamin. Saderi dalam sup dicerna dengan perlahan di dalam badan, yang bermaksud bahawa seseorang tidak akan merasa lapar. Anda tidak perlu kelaparan dalam diet seperti itu, anda boleh makan bila-bila masa dan sebanyak yang anda mahukan. Walau bagaimanapun, jangan lupa tentang beberapa peraturan mudah yang akan menjadikan diet ini lebih berkesan. Pada hari yang dibenarkan, anda boleh makan daging rebus, sementara yang terbaik adalah membuang lemak berlebihan dari itu. Sayur-sayuran dan buah-buahan juga bernilai memilih tanpa gula dan lebih banyak makanan.

Anda mesti mematuhi sistem pemakanan sedemikian tidak lebih dari seminggu, sambil mengurangkan tekanan mental dan fizikal, jika tidak, anda boleh membahayakan tubuh. Sebaiknya minum lebih banyak air selama ini. Minum segelas susu seminggu sekali. Selepas diet, anda perlu berehat tiga minggu. Semasa rehat, anda tidak boleh menerkam semua lemak dan kalori tinggi - yang terbaik adalah makan dengan sederhana, berhenti minum alkohol, berjalan lebih banyak di udara segar dan mula bersenam. Sekiranya perlu, selepas sebulan, diet seperti itu dapat diulang..

Peraturan diet sup Bonn

Sup Bonn - diet menggunakan hidangan ini akan membantu anda mengatasi beberapa pound tambahan dengan cepat. Sistem makanan seperti itu membuang lebihan cecair dari badan. Tidak ada sekatan penggunaan produk ini. Untuk memasak, hanya sayur-sayuran rendah kalori yang digunakan, yang mempunyai kesan pencahar diuretik dan ringan. Kandungan kalori produk sedemikian hanya 27 kalori setiap 100 gram..

Saderi dan pasli adalah bahan utama diet sup Bonn, penting untuk mengambil sayur-sayuran ini untuk menurunkan berat badan. Rahsianya ialah mereka mempunyai kalori negatif. Semasa makan saderi, tubuh menerima lebih sedikit kalori daripada yang diperlukan untuk mencernanya. Oleh itu, tubuh manusia menurunkan berat badan dengan sendirinya, tanpa usaha tambahan..

Daun saderi mengandungi banyak vitamin, juga niasin, asam amino dan karotena. Saderi mempercepat metabolisme dengan merangsang metabolisme karbohidrat dan lemak. Selain itu, saderi dan pasli bersifat diuretik dan membuang lebihan air dan toksin dari badan..

Selain saderi dan pasli, kubis (apa sahaja), bawang dan paprika biasanya dimasukkan. Sekiranya dikehendaki, anda boleh menambah sayur-sayuran lain, yang utama ialah tidak menggunakan kentang, labu, labu dan labu.

Penting untuk mengingat beberapa peraturan yang lebih mudah:

  1. Sup Bonn mesti dimasak di dalam air, dan sayur-sayuran tidak boleh digoreng.
  2. Perlu makan sekurang-kurangnya 3-4 kali pada siang hari. Pada hari-hari tertentu, makanan lain yang dibenarkan harus dimakan bersama sup Bonn..
  3. Adalah perlu untuk membatasi pengambilan garam minimum, kerana mengekalkan air di dalam badan.
  4. Anda mesti minum sekurang-kurangnya 2.5 liter. air sehari. Air akan mempercepat metabolisme dan menyelamatkan badan daripada dehidrasi.

Perkara yang patut dilakukan dan tidak patut dilakukan

Makanan ini mengambil menu istimewa setiap hari. Pada masa yang sama, terdapat makanan yang dibenarkan, dilarang, dan bersyarat yang boleh dimakan hanya pada hari-hari tertentu..

Produk yang dibenarkan merangkumi:

  • air pegun, serta jenis teh dan kopi tanpa gula;
  • buah-buahan (kecuali pisang, tembikai, anggur dan tembikai);
  • coklat pahit (anda boleh mempunyai beberapa keping kecil sebelum tengah hari);
  • sayur-sayuran, tomato dan sayur-sayuran hijau (timun, kacang polong, selada, kacang hijau);
  • susu rendah lemak (anda hanya boleh pada hari keempat diet);
  • daging rebus tanpa lemak (hingga 500g dan hanya pada hari yang dibenarkan).

Makanan yang dilarang termasuk daging berlemak dan produk tenusu, termasuk sosej dan keju. Makanan goreng, kek, pastri, gula-gula, pengawet dan jem juga dilarang. Anda tidak boleh makan makanan yang mengandungi banyak gula. Anda juga harus mengelakkan nasi putih, kentang, jagung, zucchini, kekacang, dan labu. Melon, anggur, pisang dan tembikai hanya boleh dimakan sehari dalam seminggu.

Penting untuk mengehadkan pengambilan garam sebanyak mungkin.

Resipi sup Bonn

Diet sup Bonn sangat popular di seluruh dunia, jadi terdapat banyak resipi untuk hidangan ini. Orang ramai membawa resipi mereka sendiri, menjadikannya lebih sedap dan asli. Mari kita perhatikan dua jenis sup Bonn yang paling popular - klasik dan dengan saderi..

Resipi klasik

Untuk resipi klasik, anda memerlukan sayur-sayuran berikut:

  • 6 biji bawang besar;
  • 4 lobak sederhana;
  • 3 biji tomato bersaiz sederhana;
  • 3 paprika hijau;
  • Kepala kubis putih (kecil adalah terbaik);
  • Sekumpulan pasli dan sekumpulan bawang hijau.

Pengambilan garam tidak digalakkan. Sebelum mendidih, sayur boleh digoreng dalam sedikit minyak sayuran. Sudah tentu, minyak adalah produk berkalori tinggi, tetapi akan membantu menormalkan perut dalam proses menurunkan berat badan..

Sup yang dibuat mengikut resipi ini cukup untuk satu orang selama 3 hari. Pencinta makanan segar dapat mengurangkan jumlah sayur-sayuran sebanyak tiga kali dan menyediakan sup segar setiap hari..

Tahap memasak:

  1. Potong bawang menjadi setengah cincin dan goreng sedikit minyak.
  2. Masukkan sedikit air ke dalam kuali dengan bawang.
  3. Rebus bawang dengan api kecil selama 15 minit.
  4. Basuh selebihnya sayur-sayuran, kupas, potong dan tambahkan ke kuali ke bawang.
  5. Tuangkan sayur dengan air tepat di atas parasnya.
  6. Masukkan sayur cincang dan masak selama 15 minit. dari saat air mendidih.

Untuk lebih kenyang, tambah 1 sudu besar. beras perang rebus.

Dengan saderi

Pilihan ini lebih sesuai untuk penurunan berat badan. Untuk menyediakan 3 liter sup ini, anda memerlukan bahan berikut:

  • 250 g bawang.
  • 100 g tomato masak atau jus tomato.
  • 100 g akar saderi
  • Kembang kol dan kubis putih - 70 g setiap satu.
  • Lobak dan paprika - 70 g setiap satu.

Sebagai tambahan kepada ramuan utama, anda memerlukan sebilangan besar dill, bawang hijau dan pasli. Gunakan bawang putih, allspice, daun salam, dan lada panas kering sebagai rempah.

  1. Bongkar kembang kol menjadi perbungaan.
  2. Potong kubis putih, akar saderi, lada dan sebahagian bawang menjadi kepingan kecil.
  3. Masukkan sayur ke dalam periuk, masukkan air dan didihkan. Kemudian 15 min. masak dengan api kecil, kemudian kurangkan api dan masak selama 30 minit lagi.
  4. Goreng sisa bawang dalam minyak sayuran, kemudian masukkan tomato dan reneh.
  5. Masukkan kuah dalam periuk dengan sup, kemudian masukkan rempah, herba dan bawang putih. Anda perlu memasak selama 10 minit lagi.

Kandungan kalori

Supnya rendah kalori. Dalam 100 g, hidangan ini hanya mengandungi 30 kkal. Lebih-lebih lagi, semua kalori ini akan dikeluarkan oleh badan untuk pencernaannya. Adalah tidak realistik untuk menambah berat badan dengan memakan sup seperti itu. Hampir tidak ada protein dan lemak dalam hidangan seperti itu..

Bagi mereka yang ingin mendapatkan jisim otot, sup ini tidak sesuai.

Cara keluar dari diet

Semua diet cepat setiap hari mempunyai satu kekurangan - setelah berakhir, berat badan, seperti dalam diet kefir Valley, dapat kembali dengan cepat. Untuk keluar dari diet seperti itu, anda perlu memilih diet yang tepat. Selama dua minggu pertama, anda tidak boleh makan makanan goreng, berlemak, masin dan asap. Lebih baik memberi keutamaan kepada bijirin, sup, sayur-sayuran rendah kalori, ikan rebus atau daging rebus tanpa lemak. Anda juga boleh menambah salad buah untuk diet anda. Adalah sangat penting untuk terus minum banyak air. Dalam tempoh ini, anda perlu mula bermain sukan. Sebaiknya mulakan dengan yoga, mendaki, dan bersenam sederhana. Kemudian secara beransur-ansur meningkatkan beban. Seminggu sekali, aturlah diri anda hari puasa, selama ini mematuhi diet ini..

Sebagai kesimpulan, kami perhatikan bahawa jika anda mengikuti semua peringkat diet dengan betul, maka hasilnya tidak akan lama lagi. Lebih-lebih lagi, sepanjang diet sedemikian, anda tidak perlu kelaparan..

Sup Diet Bonn

Pengambilan makanan cair secara berkala membantu menormalkan fungsi seluruh tubuh dan perut khususnya. Diet berdasarkan mereka juga merupakan peluang yang baik untuk mencari sosok pahat. Sup Bonn (BS) yang terkenal di dunia, yang menjadi asas sistem makanan eponim, adalah hidangan yang sihat dan berkhasiat. Dengan kejayaan yang sama, ia digunakan untuk kawalan berat badan yang berterusan, termasuk dalam diet biasa dan untuk penurunan berat badan yang cepat. Makanan diserap dengan baik, memberikan rasa kenyang dan mempunyai kesan pembakaran lemak. Tempoh diet berdasarkannya hanya 7 hari, di mana kemungkinan menurunkan berat badan dan menjadi lebih ringan sekurang-kurangnya 2 kg.

Menurut satu versi, sistem pemakanan "Bonn Soup" dikembangkan oleh doktor Belgium dan pertama kali diuji pada masa pra operasi pada pesakit gemuk. Hasilnya memberangsangkan, dan tidak lama kemudian resipi untuk hidangan cair berjalan di seluruh dunia. Hari ini Sistem Pemakanan Bonn berada di TOP 10 yang paling popular untuk membakar lemak..

Prinsip

Diet ekspres rendah kalori adalah hobi kegemaran orang yang selalu berusaha untuk menurunkan berat badan. Berjanji untuk kehilangan sejumlah besar kilogram dalam waktu yang singkat, tetapi mereka semua mempunyai kelemahan serius - sekumpulan produk yang sedikit. Catuan Sup Bonn tidak memerlukan pengorbanan seperti itu: hidangan cair dibenarkan dimakan dari 3 kali sehari. Menu ini juga merangkumi hidangan lain yang dibenarkan pada hari-hari tertentu. Oleh kerana pelbagai jenis produk, sistem makanan sangat mudah dipindahkan.

Diet dirancang selama seminggu. Terdapat senarai khas makanan yang dibenarkan untuk setiap hari. Dengan mengambil kira diet seimbang, "pemunggahan" dapat diulang. Dalam kes ini, pada akhir hari ketujuh, kitaran bermula dari awal..

Urutan hari diet dan diet tidak boleh diubah. Jika tidak, hasilnya akan merosot atau tidak akan sama sekali. Sekiranya "terapi" tergendala selama tujuh hari, anda mesti memulakannya semula dari awal. Anda tidak perlu mengubah urutan hari atau mengganti satu hari dengan yang lain..

Alkohol dilarang sepanjang masa. Pengganti gula dan gula, produk gula-gula dan tepung adalah pantang larang. Soda gula dan jus tidak termasuk di kedai. Anda boleh minum teh dan kopi tanpa gula.

Bagaimana penurunan berat badan berfungsi

Diet sup Bonn mengurangkan berat badan dengan berkesan berdasarkan tiga kualiti hidangan utama:

  • kandungan kalori rendah;
  • kesan pembakaran lemak;
  • sifat diuretik.

Bahan-bahan dalam hidangan adalah sayur-sayuran dari pelbagai arah: ada yang menyumbang kepada pemusnahan simpanan lemak, yang lain mencegah pembentukan yang baru, yang lain bertanggungjawab untuk metabolisme garam air, dan yang keempat memenuhi keperluan harian minimum tubuh untuk karbohidrat, lemak, protein dan serat..

Beberapa ramuan dalam hidangan Bonn mempunyai sifat diuretik yang kuat. Oleh kerana peningkatan perkumuhan air dari badan, berat badan menurun dengan cepat. Untuk mengelakkan masalah kesihatan, penampilan bintik-bintik usia dan kulit kering, anda memerlukan rejimen minum yang betul - sekurang-kurangnya 1.5 liter air sehari.

Manfaat dan keburukan

Bonn Soup (BS) mengandungi makanan berasaskan tumbuhan dan merupakan sumber serat makanan yang membantu membersihkan usus dari toksin. Sistem pemakanan mengelakkan sembelit, masalah yang sering disertai dengan diet ekspres. Serat menormalkan metabolisme dan mengambil bahagian dalam penyembuhan seluruh badan.

Walaupun mempunyai sifat pembersihan, BS membantu dengan cepat mendapatkan jumlah makanan di dalam perut. Dipercayai bahawa otak bertindak balas dengan perasaan lapar tepat pada jumlah makanan yang tidak mencukupi "gumpalan", jadi orang disarankan untuk memakan sekitar 600 g sayur setiap hari. Mengumpulkannya dalam piring cair panas akan menjadikannya lebih biasa dan lebih enak. Makanan cair lebih mudah dicerna tanpa menegangkan sistem pencernaan.

Kelemahan utama diet sup Bonn adalah larangan penggunaan produk susu fermentasi, yang dianggap sebagai sumber kalsium dan bakteria bermanfaat, dipandang sebagai elemen penting dalam diet yang sihat..

Ramai pakar menganggap penurunan berat badan pada BS sebagai jahat. Pada pendapat mereka, diet yang merosakkan menyebabkan kerosakan berterusan pada tubuh:

  • lebihan serat makanan dalam makanan menyebabkan cirit-birit dan menyebabkan kerengsaan usus, sebab itulah seseorang sentiasa merasa tidak selesa dan bahkan serangan yang menyakitkan;
  • kerana sejumlah besar cecair yang memasuki tubuh dan kekurangan garam, beban pada buah pinggang berlaku, keseimbangan garam-air terganggu, dan bengkak berkembang;
  • vitamin C yang dibekalkan dengan makanan tidak diserap, kerana pencernaan terganggu;
  • diet rendah lemak boleh menimbulkan amenorea pada wanita usia subur;
  • ramai yang "duduk" di sup selama 7 hari, kemudian mengalami makan berlebihan;
  • "Solo" - sayur-sayuran tidak tepu.

Penentang diet menggesa orang untuk belajar makan bahagian kecil dan memilih makanan yang sihat. Menurut mereka, diet yang teratur lebih baik untuk pinggang dan kesihatan..

Kelebihan dan kekurangan

Kelebihan jelas diet sup Bonn adalah harganya yang murah. Membeli set produk yang diperlukan berharga poket anda beberapa kali lebih rendah daripada yang ditentukan oleh kaedah ekspres lain untuk menurunkan berat badan. Kemudahan penyediaan adalah satu lagi kelebihan.

Kekurangan diet juga wujud. Sebagai contoh, sebilangan orang mengatakan bahawa tidak mudah untuk menanggung menu yang monoton. Menjelang akhir hari ketujuh "terapi", sukar untuk melihat makanan utama dan makanan yang dibenarkan. Dan agar tidak hancur, anda harus sentiasa melakukan motivasi diri..

Kelemahan lain adalah larangan latihan. Maksimum yang dibenarkan ialah gimnastik tanpa berat dan kardio pada mesin. Latihan yang lebih berat boleh mencetuskan kehilangan serat otot yang cepat dan tekanan seterusnya..

Kandungan kalori

Hidangan ini mempunyai kandungan kalori rata-rata - kira-kira 30 kkal per 100 gram, yang merangkumi kos pencernaan badan. Lemak asal haiwan tidak ada di dalamnya, protein terkandung dalam jumlah kecil (0,6 g). Ia menghalang pertambahan otot.

Resipi sup Bonn

Populariti BS setiap tahun berubah menjadi peningkatan dalam resipi klasik. Penduduk di banyak negara berusaha untuk menambahkan sesuatu yang istimewa padanya, bermain dengan rasa dan pembakaran lemak. Dua resipi menahan penurunan berat badan - klasik dan dengan penambahan akar saderi.

Sayuran klasik

Resipi ini dianggap asli. Dia menjadikan BS terkenal di seluruh dunia.

Produk

  • enam bawang bersaiz sederhana;
  • empat lobak merah bersaiz sederhana;
  • tiga tomato kecil (resipi itu membenarkan penggunaan tomato dalam jusnya sendiri);
  • tiga paprika hijau;
  • kepala kecil kubis putih.
  • sekumpulan pasli;
  • sekumpulan bawang hijau.

Goreng memerlukan beberapa sudu minyak sayuran. Walaupun tinggi kalori, ia membantu mengekalkan fungsi normal saluran gastrousus dan tidak mempengaruhi perjalanan penurunan berat badan secara signifikan. Mengasinkan makanan tidak diingini, kerana tidak lebih daripada 3 gram garam dibenarkan setiap hari. Sekiranya kelihatan terlalu hambar, ia dibenarkan menambahkan beberapa butir terus ke pinggan..

Jumlah produk yang ditentukan cukup untuk membuat sup, yang cukup untuk satu orang selama 2-3 hari. Sekiranya dikehendaki, anda boleh mengurangkan output.

Penyediaan

  1. Goreng bawang yang dipotong menjadi setengah cincin dalam minyak sayuran hingga coklat keemasan.
  2. Masukkan sedikit air. Didihkan dengan api sederhana selama kira-kira 10-15 minit.
  3. Masukkan wortel cincang, tomato, lada, kubis.
  4. Tuangkan air tepat di atas paras sayur, tambah ramuan. Dari saat mendidih, masak selama 15 minit.

Anda boleh memasukkan satu sudu nasi perang rebus ke dalam pinggan siap.

Dengan saderi akar

Varian resipi ini dianggap lebih berkesan untuk menurunkan berat badan. Kandungan kalori lebih rendah daripada purata - kira-kira 27 kkal per 100 g. Semua terima kasih kepada akar saderi. Dalam masalah membakar lemak, ia pasti berfungsi. Satu-satunya kelemahan adalah bau tertentu yang berterusan setelah dimasak.

Produk

  • bawang (250 g);
  • jus tomato atau tomato (100 g);
  • akar saderi (100 g);
  • kembang kol (70 g);
  • kubis putih (70 g);
  • lobak merah (70 g);
  • lada bel (70 g).
  • sekumpulan dill;
  • sekumpulan pasli;
  • sekumpulan bawang hijau.
  • dua ulas bawang putih cincang;
  • kacang polong (1 g);
  • lada panas kering (1 g);
  • dua daun bay.

Kuantiti yang ditunjukkan adalah berdasarkan periuk 3 liter..

Penyediaan

Resipi langkah demi langkah sangat mudah:

  1. Kisar kubis putih, bahagikan kembang kol menjadi perbungaan. Dadu akar saderi dan lada, bawang (biarkan sedikit untuk berpakaian) potong separuh cincin, parut wortel pada parut kasar.
  2. Tuangkan semuanya dengan air sejuk, bakar dan didihkan. Didihkan dengan api yang tinggi selama 15 minit, kemudian kecilkan api dan masak selama 30 minit lagi.
  3. Goreng bawang yang tinggal dalam minyak sayuran hingga kekuningan, masukkan tomato. Didihkan selama 2 minit.
  4. Pindahkan pakaian ke periuk. Masukkan bawang putih cincang, herba, rempah. Masak lebih kurang 10 minit.

Cara memasak dalam multicooker

Bersama dengan kaedah memasak tradisional, anda boleh menggunakan kaedah moden. Memasak dalam multicooker akan menjimatkan masa dan menjadikan hidangan lebih "ringan". Pada masa yang sama, produk akan mengekalkan kualiti yang berguna.

Prosedurnya sama seperti memasak di atas api. Pertama, bawang digoreng dalam sedikit minyak. Bahan-bahan sayur pra-potong dari resipi yang dipilih, ramuan dan rempah-rempah yang telah siap ditambahkan ke dalam mangkuk multicooker sebaik sahaja memperoleh warna keemasan, tuangkan air dan nyatakan waktu memasak - 1 jam.

Cara memasak di dalam ketuhar gelombang mikro

Sekiranya tidak ada masa untuk menyediakan hidangan tradisional, dan anda tidak boleh melewatkan makan, anda boleh menyediakan versi hidangan yang jelas. Penggunaannya tidak akan membawa kalori.

Resipi ringkas menggunakan 400 gram campuran Mexico dan sebiji lada bel. Masukkan bahan ke dalam periuk seramik, masukkan air dan tutup. Masak tidak lebih dari 15 minit pada suhu 600 W.

Menu untuk minggu ini

Terdapat beberapa pilihan untuk menu tujuh hari. Seseorang tidak menganggap pemisahan makanan untuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam (dipersetujui hanya untuk hari kedua). Anda boleh makan seberapa banyak makanan yang anda suka sepanjang hari. Sup boleh dimakan tanpa sekatan. Pilihan kedua menu mengandaikan kehadiran makanan yang ditentukan secara ketat, termasuk makanan ringan dan minum petang.

Menu No. 1 mengikut hari

Setiap hari anda perlu mengambil sekurang-kurangnya tiga pinggan BS. Produk lain dibenarkan.

Hari pertama: buah-buahan (kecuali pisang).

Hari kedua: sarapan - sup, makan tengah hari - sup dan sayur-sayuran hijau, makan malam - sup, 1 kentang panggang dengan sedikit minyak sayuran.

Hari ketiga: sayur-sayuran dan buah-buahan (kecuali kentang dan pisang).

Hari keempat: tiga pisang, susu skim.

Hari kelima: tomato segar, 0.5 kg daging rebus tanpa lemak.

Hari keenam: sayur-sayuran hijau, daging lembu rebus.

Hari ketujuh: sayur-sayuran (kecuali kentang), beras perang.

Menu No. 2 untuk setiap hari

  • BS untuk sarapan dan makan malam.
  • Sebiji epal untuk makanan ringan.
  • BS dan oren untuk makan tengah hari.
  • Kiwi untuk makanan ringan petang.
  • BS untuk sarapan dan makan tengah hari.
  • Salad hijau dan timun untuk makanan ringan.
  • Timun segar dan kubis putih untuk makanan ringan petang.
  • BS dan 1 kentang bakar untuk makan malam.
  • BS dan oren untuk sarapan.
  • Epal bakar untuk makanan ringan.
  • BS untuk makan tengah hari.
  • Epal segar untuk makanan ringan petang.
  • BS, salad sayur-sayuran hijau dan ramuan untuk makan malam.
  • BS dan pisang untuk sarapan.
  • BS untuk makanan ringan dan makan malam.
  • BS dan pisang untuk makan tengah hari.
  • Pisang dan susu rendah lemak untuk makanan ringan petang.
  • BS dan tomato segar untuk sarapan.
  • BS untuk makanan ringan dan makan malam.
  • BS, sepotong fillet ayam rebus dan tomato segar untuk makan tengah hari.
  • Tomato segar untuk makanan ringan petang.
  • BS dan sepotong daging lembu rebus untuk sarapan.
  • BS untuk makanan ringan dan makan malam.
  • BS, sepotong daging rebus dan salad sayur-sayuran kegemaran anda untuk makan tengah hari.
  • Sayuran segar untuk makanan ringan petang.
  • BS, hidangan nasi perang rebus dan timun segar untuk sarapan.
  • BS untuk makanan ringan dan makan malam.
  • BS dan nasi perang rebus bersama herba untuk makan tengah hari.
  • Tomato segar untuk makanan ringan petang.

Untuk mengelakkan kegusaran, anda boleh mengganti penggunaan sup dalam bentuk tradisional dan haluskan.

Dilarang makan 3 jam sebelum tidur.

Untuk menambah bekalan mineral semasa diet, anda harus minum vitamin.

Keluar dari diet

Diet ekspres penuh dengan satu set pound yang cepat. Cara bijak dari diet pemakanan sup Bonn akan membantu mengelakkan akibat yang tidak menyenangkan dari menurunkan berat badan:

  • dua minggu pertama selepas berakhirnya "terapi" anda perlu makan dengan menahan diri. Anda harus melepaskan makanan goreng, berlemak dan asap. Oatmeal sesuai untuk sarapan pagi, sup ringan untuk makan tengah hari, ikan kukus atau daging rebus dengan wortel untuk makan malam;
  • diperlukan pengambilan minuman berlimpah: di antara waktu makan, anda perlu minum air atau teh tanpa gula;
  • aktiviti fizikal adalah wajar. Yoga, Pilates, atau hanya berjoging pada waktu pagi akan membantu mengekalkan berat badan baru anda;
  • seminggu sekali, dibenarkan mengatur hari puasa menggunakan BS. Setiap tujuh hari diet diambil sebagai asas..

Kontraindikasi

Plat BS tidak akan membahayakan orang dewasa, walaupun terdapat penyakit kronik. Perkara lain adalah diet tujuh hari yang cair. Ia mempunyai banyak kontraindikasi:

  • Episod gangguan makan. Ini termasuk anoreksia pada masa remaja, percubaan untuk menurunkan berat badan dengan berpuasa, kaedah pembersihan badan yang mendalam (enema, senaman aerobik, teh). Biasanya, diet yang tidak seimbang akan mencetuskan kembalinya gangguan tidur. Ia boleh membahayakan kesejahteraan dan kehidupan anda..
  • Penyakit saluran gastrousus. Perhatian khusus harus diberikan kepada mereka yang mempunyai penyakit yang mengharamkan sayur-sayuran berserat.
  • Penyakit buah pinggang. Proses keradangan yang sedikit pun boleh menyebabkan penolakan sistem pemakanan ini..
  • Hipotiroidisme.
  • Memburukkan lagi penyakit kronik.
  • Alergi terhadap makanan tertentu.

Kehamilan dan penyusuan

Kadang-kadang doktor mengesyorkan memunggah untuk wanita hamil, tetapi diet sup Bonn tidak sesuai untuk tujuan ini. Pertama, dia tidak akan dapat memenuhkan ibu hamil. Kedua, hari puasa semasa melahirkan anak harus mengandungi sekurang-kurangnya 100 gram protein setiap hari. Ini adalah norma untuk kehamilan yang sihat..

Semasa menyusu, seorang wanita menghabiskan banyak tenaga. Untuk mengembalikan kekuatan dan semangat, dia memerlukan karbohidrat (5-6 gram per 1 kg berat badan). BS tidak boleh melakukan ini.

Ulasan dan keputusan mereka yang telah menurunkan berat badan

Dengan mematuhi diet sup Bonn dengan ketat, anda boleh menjadi sekurang-kurangnya 5 kg lebih ringan dalam 7 hari. Ada yang lebih bernasib baik: mereka menurunkan berat badan sehingga 10 kg dalam seminggu. Sekiranya hasil penurunan berat badan tidak memuaskan, anda boleh mengulang kursus selepas seminggu. Untuk mendapatkan gambaran lengkap mengenai penurunan berat badan, disarankan untuk menimbang diri setiap pagi, bermula dari hari pertama "terapi".

Bonus yang menyenangkan untuk menurunkan berat badan adalah perubahan dalaman yang berlaku secara serentak dengan perubahan luaran. Makan sejumlah besar makanan nabati akan memberi kesan yang baik terhadap kesejahteraan: rasa ringan yang tidak pernah terjadi sebelumnya dalam tubuh akan muncul, pencernaan akan bertambah baik, dan mood anda akan bertambah baik.

Sistem pemakanan Bonn memastikan hasil jangka panjang, kerana penurunan berat badan berlaku kerana pengaktifan mekanisme pembakaran lemak.

Makanan yang popular mempunyai banyak peminat dan lawan yang cukup. Ada yang menganggapnya sebagai ubat mujarab untuk berat badan berlebihan dan mengaitkan kemampuan untuk mengencangkan badan dengan cepat dan menghilangkan jumlah, yang lain - percubaan yang tidak dapat diterima terhadap kesihatan mereka.

Irina, 29 tahun, St. Petersburg

Selepas kelahiran anaknya, dia memutuskan untuk melawan berat badan berlebihan. Stok saya mempunyai sebanyak 8 kg! Untuk mengurangkan berat badan, saya mencuba banyak diet. Tetapi hanya Bonn yang terbukti berkesan. Dalam 2 minggu ia mengambil 3.5 kg. Bagi saya ia adalah kecil tetapi kemenangan. Selepas 2 bulan, saya ingin menggunakan sup keajaiban sekali lagi, terutamanya kerana rasanya tidak begitu menjijikkan bagi saya. Ya, ada aroma bawang yang berterusan, tidak lebih dari itu. Bagaimanapun, anda tidak perlu kelaparan.

Anastasia, 34 tahun, Moscow

Suka penggunaan sup Bonn. Lebih tepatnya, bukan menggunakan, tetapi hasil dari menurunkan berat badan. Produk pembakar lemak yang betul-betul. Saya memasaknya seperti berikut: Saya mengambil wortel, akar saderi, tomato dalam jus mereka sendiri, bawang, paprika, kubis putih dan kembang kol. Dia memotong sesuatu menjadi kiub, menggosok sesuatu pada parut. Saya tidak menumis bawang - saya hanya mengisinya dengan air dan memasaknya. Hampir di penghujungnya, saya menambah pasli, ketumbar dan dill. Anda boleh makan sup selama 7 hari, tetapi saya dengar ada yang terus menggunakannya. Pada pandangan pertama, rasa hidangan tidak enak, tetapi kemudian anda membiasakannya. Kepercayaan terhadap penurunan berat badan sangat membantu. Ikuti diet sedemikian selama seminggu dan lihat sendiri hasilnya.

Irina, 40 tahun, Vladivostok

Saya tidak berani mencuba hidangan ini untuk masa yang lama, tetapi keinginan untuk menurunkan berat badan menang atas kemalasan. Dimasak. Saya suka aromanya, rasanya juga sedap. Menahan diet sepanjang minggu. Timbangan menunjukkan hasilnya - tolak 3,5 kg. Mungkin saya akan mencatat resipi itu, dan kadang-kadang saya akan memanjakan diri dengan hidangan sihat seperti itu..

Ulasan doktor dan pakar

Irina Viktorovna, ahli terapi

Saya selalu bercakap dengan pesakit saya mengenai bahaya diet "keras", dan Bonn adalah salah satunya. Bolehkah kita membincangkan fungsi normal tubuh ketika diet kekurangan protein dan lemak? Ini adalah bahaya serius bagi orang-orang dengan penyakit gastrointestinal kronik dan masalah buah pinggang. Dilarang menggunakan kaedah menurunkan berat badan dan orang yang menghidap epilepsi: plat seterusnya boleh menyebabkan serangan. Wanita hamil harus melupakannya sama sekali, kerana saderi, yang merupakan bahagian sup, boleh menyebabkan kontraksi rahim, iaitu, ia menimbulkan ancaman keguguran.

Masih bermimpi untuk menjadi lebih ringan dengan diet sup Bonn? Dalam kes ini, jangan mengabaikan lawatan ke doktor dan pemeriksaan badan yang mendalam. Adakah anda pasti anda sihat sepenuhnya? Mesin senaman akan menjadi pendamping terbaik anda dalam memperjuangkan berat badan yang sihat.

Olga Stepanovna, pakar pemakanan

Saya benar-benar menentang diet Bonn. Diet yang tidak seimbang pada tahap tertentu dapat menyebabkan perlambatan proses metabolik, yang akan menyebabkan kenaikan berat badan walaupun dengan diet rendah kalori. Pada mulanya, ia berfungsi untuk mempercepat metabolisme, tetapi begitu tubuh terbiasa dengannya, rangsangan akan dibatalkan. Akibatnya, orang itu rosak dan makan berlebihan.

Saya boleh mengesyorkan sup Bonn sebagai hidangan pemunggah. Pada masa yang sama, seseorang mesti mempunyai keyakinan mutlak terhadap ketiadaan penyakit kronik saluran gastrousus dan buah pinggang. Dengan memakan sup selama lebih dari satu hari, anda tidak akan dapat menurunkan berat badan tanpa membahayakan kesihatan dan kesejahteraan anda. Tidak hairanlah bahawa ahli gastroenterologi adalah penentang kuat sistem pemakanan Bonn. Saya menyokong pendapat mereka sepenuhnya.

Igor Yurievich, jurulatih kecergasan

Diet Bonn adalah salah satu yang paling tidak berguna bagi mereka yang tidak dapat mengawal bahagian. Sekiranya masalah mengehadkan jumlah makanan yang dimakan belum dapat diselesaikan, sup tidak akan membantu. Lebih-lebih lagi, ia mampu meningkatkan skala masalah. Makan berlebihan akan berlaku, kerana anda boleh makan pada waktu pertama kelaparan. Untuk mendapatkan cukup, anda perlu makan kira-kira 300 gram sup setiap 2-3 jam, menuangkan sayur-sayuran dalam jumlah yang banyak. Akibat yang tidak menyenangkan dalam bentuk perut kembung dalam keadaan ini tidak mungkin dapat dielakkan. Selain itu, sup ini mempunyai kesan diuretik, yang juga penuh dengan gangguan pada tubuh..

Saya sering ditanya adakah diet sup Bonn benar-benar membantu anda menurunkan berat badan. Jawapannya adalah ya. Kandungan kalori hidangan yang sangat rendah membolehkan anda menurunkan berat badan sehingga 5 kg dalam 7 hari. Malangnya, dengan penurunan berat badan seperti itu, sejumlah tisu otot juga hilang, kerana diet rendah protein. Tetapi masalah utama yang dihadapi orang selepas diet. Bagaimana untuk tidak melepaskan dan menurunkan berat badan yang hilang? Bagaimana anda boleh terus membatasi bahagian dan mempercayai rasa sayur yang luar biasa? Keluar dari diet boleh menjadi cabaran sebenar! Sekiranya anda belum bersedia, lebih baik jangan bereksperimen..

Ciri dietkelas akhir
Tempoh: 7 atau 14 hari