Resipi eggnog terbaik di dunia

Eg-nog (English egg-nog - periuk telur) - koktel manis berdasarkan susu dan telur ayam mentah.

Minuman disediakan baik alkohol dan bukan alkohol. Diterjemahkan ke dalam bahasa Rusia, nog adalah ale kuat yang pada awalnya digunakan dalam penyediaan minuman. Kini wiski, rum, brendi, minuman keras atau anggur digunakan sebagai bahan tambahan alkohol. Eg-nog adalah saudara dekat minuman mogul-mogul, yang popular di negara-negara Slavia..

Koktel ini dicipta di Scotland dan di tanah airnya paling sering disediakan untuk cuti Krismas. Minuman ini sangat popular di England, Amerika Syarikat, Perancis. Selalunya ia disajikan sebagai pencuci mulut pada majlis resepsi, jamuan dan pesta mahal. Di negara-negara Slavia, sangat jarang dijumpai eg-nog di menu koktel restoran..

Terdapat banyak pilihan untuk menyediakan minuman, tetapi selalunya pengisi alkohol dan kombinasi rempah berubah.

Resipi minuman bukan alkohol klasik merangkumi: telur (1 pc.), Gula (2 sdt.), Susu (100 ml), rempah-rempah pilihan anda (vanila, pala, kayu manis dan lain-lain). Langkah pertama adalah memisahkan kuning telur dari protein. Kemudian masukkan kuning telur, gula, susu, rempah dan ketulan ais ke dalam pengisar. Semua bahan disebat dengan teliti. Pukul protein secara berasingan hingga gebu dan gabungkan dengan sisa minuman. Kacau bahagian minuman dengan berhati-hati agar busa protein tidak jatuh. Eggnog siap dituangkan ke dalam gelas untuk dihidangkan, dan ditaburkan dengan coklat parut atau kopi tanah di atas untuk hiasan.

Semasa menyediakan mis-alkohol beralkohol, pada saat terakhir mencambuk jisim kuning telur, tambahkan sebilangan kecil brendi, rum atau minuman beralkohol lain. Dalam beberapa resipi untuk membuat contohnya nog, separuh daripada jumlah susu yang diperlukan diganti dengan soda atau soda. Minuman siap dihidangkan dalam gelas rendah yang serupa dengan cawan bir dengan jerami pendek. Eg-nog harus dimakan sebaik sahaja dimasak, asalkan buihnya pekat..

Kelebihan egnog

Minuman itu mengandungi vitamin (A, C, E, PP, kumpulan B, H, D), mineral (kalium, kalsium, magnesium, fosfor, kobalt, zat besi) dan asid amino. Komposisi nutrien yang kaya dalam minuman menjadikannya sangat diperlukan untuk meningkatkan fungsi otak, mempercepat proses menghafal maklumat, menghilangkan keletihan dan memberi tenaga. Ini sangat penting bagi orang yang terlibat dalam pekerjaan mental dan senaman fizikal yang berat..

Asid amino penting di kaki ego menormalkan kerja semua kelenjar dalam badan yang bertanggungjawab untuk penghasilan hormon. Asid folik, yang sangat diperlukan untuk perkembangan janin dalam tubuh ibu, terkandung dalam minuman dalam jumlah keperluan harian, oleh itu disyorkan untuk meminum minuman tersebut untuk wanita hamil dari bulan-bulan pertama setelah pembuahan. Susu dan telur yang menjadi sebahagian daripada minuman secara langsung terlibat dalam hematopoiesis dan penguatan tisu tulang.

Oleh kerana telur dan susu yang terkandung di dalam egnog, minuman menjadi sangat berkhasiat dan bermanfaat bagi orang tua dan kanak-kanak yang kekurangan berat badan. Ia juga digunakan oleh orang-orang selama tempoh pemulihan setelah penyakit serius atau campur tangan pembedahan. Kaki boleh diminum pada hari ke-2 bagi wanita yang bersalin selepas pembedahan caesar dan operasi perut yang lain. Ini disebabkan oleh fakta bahawa telur mentah dapat dicerna dengan sempurna, memberi kekuatan dan tidak memegang najis bersama-sama. Yang terakhir adalah keadaan yang sangat penting pada hari-hari pertama terapi, kerana tekanan tambahan pada otot perut semasa buang air besar boleh menyebabkan air mata dalaman dan perbezaan jahitan luaran.

Cedera kaki dan kontraindikasi

Contohnya dengan penambahan minuman beralkohol tidak boleh diminum oleh wanita hamil, wanita menyusui, kanak-kanak di bawah 18 tahun, serta orang-orang di hadapan kenderaan memandu dan peralatan teknologi.

Minuman ini dikontraindikasikan untuk orang yang alah pada kuning telur dan laktosa..

Anda juga harus memilih telur untuk diminum dengan teliti. Cengkerang yang rosak mungkin menunjukkan adanya patogen salmonella di dalamnya.

Eggnog, atau Eggnog

Egnog adalah minuman Krismas yang paling terkenal di Amerika Syarikat dan Inggeris.

Egnog sangat popular di AS dan negara-negara Eropah sehingga dijual di kedai dalam botol dan beg, seperti susu dan kefir. Dan di banyak keluarga, percutian tidak akan datang sehingga sebahagian besar egnog diminum..

Terdapat puluhan, jika tidak beratus-ratus, resipi untuk membuat minuman Krismas tradisional. Tetapi dengan semua edisi resipi eggnog, asasnya tetap tidak berubah dan wajib - telur, susu atau krim, alkohol dan rempah. Ternyata lembut dan pedas, sangat selesa dan agak mabuk.

Selain eggnog alkohol, ada yang tidak beralkohol, dan ada juga pilihan vegetarian yang menarik berdasarkan susu kacang. Perbezaannya juga berlaku untuk teknologi. Jadi, dalam beberapa resipi, campuran telur hanya disebat (dipercayai bahawa rasa telur mentah adalah bahagian yang tidak penting, "berjenama" dari egnog), sementara pada yang lain, ia disiapkan terlebih dahulu.

Saya akan menunjukkan kepada anda resipi standard eggnog dalam foto langkah demi langkah. Anda boleh menyesuaikan jumlah gula, alkohol, sejambak dan kepekatan rempah untuk diri anda sendiri. Memasak egnog adalah seperti membuat ais krim buatan sendiri dengan campuran susu - dalam versi ini anda tidak akan merasakan rasa telur mentah, yang tidak disukai semua orang.

Bahan-bahan

  • kuning telur 3 biji telur
  • susu 1 gelas
  • krim, 10% lemak 1 cawan
  • cognac atau rum 0.5 cawan
  • gula 0.3 cawan
  • anyelir 2 tunas
  • ekstrak vanila 1 sudu kecil
  • kayu manis tanah 0,5 sudu kecil
  • pala 0.25 sudu kecil

Penyediaan

Campurkan susu dengan kayu manis, bunga cengkih dan api hingga panas dengan api kecil.

Sementara itu, campurkan kuning telur dengan gula.

Pukul kuning hingga ringan, gebu..

Apabila susu mula mendidih, tuangkan ke dalam campuran telur dalam aliran nipis, kacau terus.

Kembalikan campuran ke dalam periuk, letakkan di atas api dan reneh, kacau sekali-sekala, hingga campuran pekat. Ia akan mengambil masa 3-4 minit.

Saring campuran melalui ayak dan sejukkan..

Kemudian masukkan ekstrak vanila ke dalam campuran..

Kemudian tuangkan krim.

Tuangkan pala.

Dan pada akhirnya, tuangkan cognac atau rum.

Anda boleh menghidangkan minuman dengan segera, atau menyimpannya selama beberapa jam di dalam peti sejuk. Nikmati hidangan anda!

Egg-nog - milkshake Krismas

Egg nog adalah minuman berdasarkan telur dan susu (krim) dengan penambahan rempah dan alkohol yang kuat (dalam resipi alkohol). Dihidangkan panas dan sejuk. Di negara-negara Eropah dan Amerika Syarikat, ia dianggap sebagai koktel Krismas. Kami akan melihat pilihan memasak klasik (Inggeris).

Rujukan sejarah. Koktail Eggnog muncul di Great Britain pada abad XIV. Dipercayai bahawa orang Skotlandia adalah yang pertama mula menyediakan minuman seperti itu. Bukan susu sahaja mereka menggunakan ale. Nama "Eggnog" atau "Egg Nog" terdiri daripada dua perkataan Inggeris - telur (telur) dan cawan ale (noggin).

Pada abad ke-19, resipi berubah. Inggeris menggantikan ale dengan susu dan minuman keras, dan menambah rempah. Dalam bentuk inilah Egg Nog menjadi minuman Krismas yang popular di Eropah dan Amerika Syarikat..

Sehingga 2012, Eggnog berada dalam senarai koktel rasmi Persatuan Bartender Antarabangsa, tetapi kemudian dikeluarkan dari senarai kerana alasan yang tidak diketahui. Betul, resipi persatuan itu adalah "bartender" semata-mata, ramuannya hanya dicampurkan dalam pengocok tanpa rawatan panas, yang memburukkan rasa.

Resipi klasik untuk Kaki Telur

Komposisi dan perkadaran:

  • susu (krim 10-20%) - 300 ml;
  • telur ayam - 2 keping;
  • rum gelap (wiski, bourbon, cognac) - 100 ml;
  • gula - 1 sudu besar;
  • kayu manis - 1 batang;
  • pala - 1 secubit;
  • vanillin - 1 secubit.

Telur ayam diganti dengan telur puyuh dalam nisbah 1 hingga 5. Berdasarkan krim, koktel lebih gebu, tetapi resipi tradisional menggunakan susu dengan kandungan lemak apa pun. Peminum gula boleh menambahkan lebih banyak gula.

Untuk membuat "Egg Feet" tanpa alkohol, cukup untuk mengecualikan alkohol dari komposisi, yang ditambahkan pada tahap ke-6.

Penyediaan

1. Masukkan gula dan vanillin ke telur yang telah dipukul. Pukul dengan pukul atau dalam pengisar sehingga rata..

2. Tuangkan susu sejuk. Campurkan.

3. Tuangkan campuran ke dalam periuk, masukkan kayu manis.

4. Rebus minuman selama 15-20 minit pada api yang paling rendah, kacau dengan pukul dan tidak mendidih sehingga mula pekat.

5. Keluarkan loyang dari api, kemudian kacau selama 2-3 minit lagi..

Sekiranya anda berlebihan koktel, telur akan mendidih dan menggulung!

6. Untuk versi alkohol, tambahkan sebilangan kecil wiski (rum, cognac) ke dalam koktel, kacau selalu.

7. Taburkan Kaki Telur yang sudah siap dengan pala, tuangkan ke dalam cawan dan hidangkan. Pencinta koktel sejuk dapat menyejukkan minuman hingga suhu bilik, kemudian menyimpannya di dalam peti sejuk selama 24 jam.

Teknologi memasak "bartender" (tanpa pemanasan) "Egg leg" ditunjukkan dalam video.

Apa itu eggnog? Gambaran keseluruhan minuman lengkap

Eggnog adalah minuman manis berdasarkan telur ayam dan susu mentah. Ia popular di Eropah, Selatan, Tengah dan Amerika Utara dan merupakan minuman Krismas tradisional..

Walaupun mengandungi bahan semula jadi, anda mungkin tertanya-tanya apakah eggnog sihat atau selamat dimakan..

Artikel ini membincangkan eggnog, termasuk asalnya, kandungan nutrien, dan keselamatan.

Asal Eggnog

Eggnog umumnya dipercayai berasal dari minuman Eropah abad pertengahan yang disebut poset, yang dibuat dari susu panas, manis dan rempah yang menggumpal ketika bir atau wain ditambahkan. Para bhikkhu abad ketiga belas menikmati campuran ini dengan penambahan telur dan buah ara..

Pada abad ke-17, ale atau wain digantikan dengan sherry. Memandangkan bahawa bahan-bahan ini - susu, telur, dan sherry - jarang dan mahal, poset dikaitkan dengan roti bakar perayaan dan kemudian dengan cuti dan majlis khas lain..

Posset akhirnya berjaya melintasi Samudera Atlantik dan menjadi kegemaran Amerika penjajah. Rum dari Caribbean lebih mudah diperoleh dan lebih berpatutan, sebab itulah ia menjadi pilihan utama telur nog pada masa itu..

Pada tahap apa poset mulai disebut eggnog tidak jelas. Yang jelas adalah bahawa beberapa orang Amerika sangat menyukai telur telur mereka sehingga mereka memperjuangkannya. Pada tahun 1826, kolonel yang baru dilantik melarang kadet West Point daripada memakan, membeli atau menyimpan alkohol..

Beberapa hari sebelum Krismas, para kadet mengetahui bahawa eggnog mereka tidak beralkohol dan dengan demikian diseludup dalam wiski. Mabuk dan kecewa pada pesta percutian, konfrontasi dengan orang kenamaan dikenali sebagai "Eggnog Riot", yang secara harfiah berarti "eggnog bung" dan menyebabkan pengusiran 20 kadet..

Sebaliknya, eggnog Mexico, yang disebut rompopé, dikatakan berasal dari penyediaannya oleh para biarawati di biara Puebla abad ke-17. Ia dipercayai penyesuaian koktail percutian Sepanyol yang disebut "ponche de huevo", yang bermaksud "serangan telur".

Asal eggnog dipertikaikan, tetapi dipercayai berkaitan dengan minuman Eropah abad pertengahan yang disebut poset. Ia akhirnya melintasi Atlantik dan mempunyai penyesuaian Amerika dan Mexico yang popular..

Bahan dan rasa

Secara tradisinya, eggnog adalah pukulan susu. Ia menggabungkan krim, gula, dan susu yang berat dengan kuning mentah, putih telur dan putih telur (1, 2).

Minuman suling, seperti bourbon, wiski, atau brendi, sering dimasukkan dalam campuran - secara tunggal atau gabungan.

Eggnog paling biasa disajikan sejuk, tetapi boleh menjadi panas terutama pada malam yang sejuk.

Apa rasanya

Rasa Egg Nog mungkin berbeza-beza bergantung pada ramuan yang ditambahkan ke dalamnya (3).

Resipi tradisional Amerika mempunyai rasa manis dengan sedikit vanila dan tekstur berbuih dan berkrim kerana telur. Varieti yang lebih moden mengandungi rempah-rempah hangat seperti kayu manis dan pala.

Versi Puerto Rika termasuk santan atau jus kelapa sebagai pengganti, atau sebagai tambahan kepada, krim berat. Variasi moden dari resipi Puerto Rika ini tidak termasuk telur sama sekali dan memanggil minuman "coquito".

Di Mexico, krim berat digantikan dengan campuran mentega badam dan susu. Versi ini juga merangkumi rempah seperti vanila dan kayu manis. Versi eggnog ini disebut rompope.

Salah satu bahan biasa dalam eggnog di seluruh dunia adalah alkohol. Sekiranya eggnog dibumbui dengan minuman keras, rasa yang dinyatakan di atas dicampur dengan rasa minuman keras ini (3).

Eggnog adalah minuman yang berkaitan dengan cuti. Ia biasanya dibuat dari kuning telur mentah dan putih, serta krim, gula, dan minuman keras. Rasanya berbeza, kerana semua jenis bahan ditambahkan ke dalamnya - dari rempah hangat hingga vanila dan kelapa - bergantung pada resipi..

Nilai pemakanan telur telur

Sebenarnya, sebiji 120 ml eggnog komersial lama tanpa alkohol mengandungi 200 kalori dan 10 gram lemak, atau 13% daripada pengambilan harian (RDI) yang disyorkan untuk nutrien ini (4).

Ketahuilah bahawa menambahkan alkohol suling meningkatkan kandungan kalori anda.

Contohnya, 30 ml brendi menambah 65 kalori. Banyak resipi memerlukan penggandaan jumlah ini setiap hidangan, yang boleh menghasilkan hidangan eggnog dengan tambahan brendi mencapai 265-330 kalori (5).

Bahan-bahan dalam eggnog komersial dapat sangat berbeza, dan sebagai akibatnya, profil nutriennya juga boleh berbeza-beza..

Pentadbiran Makanan dan Dadah (FDA) mempunyai parameter lemah mengenai definisi eggnog komersial. Secara sah dapat mengandungi sedikit sebanyak 1% bahan kering kuning telur dan masih disebut eggnog. Menariknya, ia juga harus mengandungi sekurang-kurangnya 6% lemak susu (1, 2).

Terdapat juga versi vegan eggnog yang dijual dengan nama Nog Almond Milk (berdasarkan susu badam) dan umumnya rendah kalori. Silk Nog, yang mempunyai asas susu kedelai, mengandungi 90 kalori per 120 ml (6).

Pilihan nog telur vegan ini juga boleh disediakan di rumah. Versi buatan sendiri menggunakan asas tenusu berasaskan tumbuhan seperti kelapa atau susu badam dan mencampurkannya dengan kacang mete dan rempah hangat.

Kandungan alkohol

Sekiranya alkohol digunakan, jenis alkohol yang ditambahkan mungkin berbeza mengikut negara dan resipi.

Resipi George Washington diketahui memerlukan campuran rum Jamaica, sherry, wiski rai dan brendi.

Sebaliknya, versi Peru hanya menambah pisco, sejenis brendi Peru. Sementara itu, versi Mexico memerlukan penggunaan brendi.

Oleh itu, kandungan alkohol boleh berbeza-beza, terutama dalam resipi buatan sendiri..

Brandy mengandungi lebih dari 9 gram alkohol setiap 30 ml. Banyak resipi memerlukan penggandaan jumlah ini setiap hidangan (5).

Contohnya, di UK satu minuman standard mengandungi 8 gram alkohol, sementara di Amerika Syarikat minuman standard ditakrifkan sebagai mengandungi 14 gram alkohol. Definisi ini telah dikembangkan untuk memberikan panduan mengenai had penggunaan yang selamat (7, 8).

Ini bermaksud satu hidangan 120 ml eggnog dengan 30 ml brendi ditambah sebagai satu minuman di UK tetapi tidak di AS (5, 7, 8).

Pengambilan sederhana ditakrifkan sebagai satu minuman standard setiap hari untuk wanita dan dua untuk lelaki (9).

Kandungan alkohol eggnog boleh berbeza-beza bergantung pada jenis alkohol yang ditambahkan dan juga jumlahnya. Pilihan vegan cenderung rendah kalori.

Keselamatan Eggnog

Kuning telur mentah dan putih telur adalah bahan utama dalam resipi eggnog tradisional. Mereka menebal dan mengemulsi minuman.

Namun, telur mentah dapat menimbulkan bahaya bagi kesihatan kerana dapat dicemari Salmonella. Penyakit bawaan makanan boleh menjadi perhatian khusus bagi orang dengan sistem kekebalan tubuh yang terganggu, seperti mereka yang menjalani rawatan kanser (10, 11).

Salmonella adalah keluarga bakteria berbentuk batang. Ia adalah sumber utama penyakit bawaan makanan, terutamanya strain Salmonella enteritidis dan Salmonella typhimurium (10, 11).

Telur mentah adalah penyebab paling biasa dalam penyakit bawaan makanan yang disebabkan oleh Salmonella.

Adalah dipercayai bahawa kandungan alkohol eggnog dapat melindungi daripada patogen ini. Namun, bukti saintifik tidak mencukupi untuk menyokong tuntutan ini (10).

Satu kajian yang sangat tidak formal oleh dua ahli mikrobiologi mendapati bahawa kandungan alkohol eggnog membunuh salmonella setelah menahan minuman selama 3 minggu sambil sejuk di bawah suhu 4 ° C.

Apabila disimpan untuk jangka masa yang lebih pendek, kesan yang sama tidak diperhatikan. Namun, perlu diperhatikan bahawa para saintis dengan sengaja menambahkan sejumlah besar bakteria - hampir sama seperti pada beberapa telur yang dijangkiti..

Untuk berada di sisi yang selamat, disarankan memanaskannya sebelum minum eggnog. Suhu minimum yang selamat untuk telur ialah 60 ° C. Mencampurkan kuning telur dengan gula akan membolehkan anda memanaskan campuran ini hingga 71 ° C - suhu yang dipercayai dapat membunuh kebanyakan patogen (12).

Pilihan lain adalah menggunakan telur yang dipasteurisasi atau diperlakukan dengan panas, atau memilih pilihan vegan.

Harap maklum bahawa versi eggnog yang dibeli di kedai dipasteurisasi dan tidak memerlukan pemanasan.

Eggnog tradisional merangkumi telur mentah yang mungkin tercemar dengan salmonella, penyebab biasa penyakit bawaan makanan. Agar selamat, panaskan eggnog sebelum meminumnya, gunakan telur pasteur, atau pilih pilihan vegan.

Ringkaskan

Eggnog adalah minuman perayaan yang dimakan di seluruh dunia. Akarnya kembali ke Eropah abad pertengahan.

Ia biasanya dibuat dengan kuning telur mentah dan putih telur, krim berat, gula dan rempah. Ia juga boleh mengandungi sedikit vanila, rempah hangat, atau kelapa, bergantung pada resepinya..

Minuman keras seperti brendi, rum dan wiski sering ditambahkan ke eggnog. Mereka mempengaruhi profil rasa dan nutriennya.

Walaupun alkohol dipercayai membunuh patogen yang berpotensi pada telur mentah, tidak ada bukti yang cukup bahawa ini sebenarnya berlaku..

Sekiranya penyakit bawaan makanan menjadi perhatian anda, pertimbangkan untuk memanaskan semula campuran buatan sendiri, menggunakan telur yang dipasteurisasi, atau makan alternatif vegan..

Adakah artikel ini membantu anda? Kongsikan kepada orang lain!

Eggnog Amerika atau Egg Nog Terbaik di Dunia

Setiap negara mempunyai idea tersendiri mengenai minuman Krismas tradisional. Di England, mereka suka meletakkan periuk besar Wassail, pukulan Krismas di atas meja, di negara-negara Skandinavia. Dan di hujung Atlantik yang lain, di Amerika Syarikat dan Kanada, pada pagi Tahun Baru, mereka lebih suka memperlakukan diri mereka dengan eggnog - sehingga baru-baru ini, koktel klasik.

Tahun Baru dan Krismas adalah cuti yang biasa kita habiskan dalam kalangan saudara-mara dan rakan-rakan di meja perayaan, penuh dengan makanan dan minuman yang berlimpah. Apa perayaan ini bergantung pada pilihan kebangsaan. Di negara-negara bekas Uni Soviet, tradisi Tahun Baru berkembang dengan perlahan: Olivier, herring di bawah mantel bulu dan... sampanye. Tetapi ada kalanya di pesta Krismas orang-orang dilayan dengan sbitn yang lazat, dan di kalangan bangsawan sempit mereka menganjurkan pertunjukan api yang nyata, memasak yang terbakar.

Dalam tradisi Barat, perkara seperti itu diperlakukan dengan lebih hormat. Sebagai contoh, di Amerika Syarikat dan Kanada, semua orang jatuh cinta dengan eggnogg berkrim - campuran telur, susu, rempah yang lazat dan semestinya (tetapi tidak selalu) beberapa auns alkohol yang baik. Sehingga baru-baru ini, minuman ini ada dalam senarai dengan koktel IBA klasik, lebih tepatnya, versi dengan brendi, tetapi kemudian ia tidak ada. Mengapa ini berlaku sukar untuk dinyatakan, tetapi koktel tidak menjadi kurang popular dari ini. Omong-omong, ia kelihatan seperti koktel Tom dan Jerry yang bagus..

Minuman Krismas Amerika ini berasal dari Great Britain abad ke-14 (dipercayai pertama kali dibuat di Scotland). Sukar untuk mengatakan siapa dan kapan ia pertama kali dicampurkan. Ia dapat difahami, begitu banyak masa telah berlalu. Tetapi dipercayai bahawa Eggnog atau Egg Nog berasal dari tradisi Anglo-Saxon untuk menambahkan telur ke cawan ale (noggin). Bagaimana ia dikira? Ada kemungkinan bahawa nog telur hanyalah poset yang diubahsuai, minuman Inggeris berdasarkan telur ayam mentah, susu dan bir atau wain..

Tidak ada yang akan memberitahu anda bagaimana sebenarnya berabad-abad yang lalu, tetapi hakikat bahawa hari ini Eggnog lebih daripada sekadar minuman akan kekal menjadi kenyataan. Ini, dengan cara, simbol Krismas, fenomena, salah satu yang tidak malu untuk meminjam dari "borjuasi".

Uncle Angelo's Egg-Foot oleh Dale DeGroff

Saya memilih resipi ini sebagai yang pertama dengan alasan. Pertama, ia ditawarkan kepada kami oleh DeGroff - sumber yang sangat berwibawa dalam kalangan pengarang. Kedua, eggnog klasik, baik, yang ada di IBA, dengan brendi, bagi saya entah bagaimana "dikebiri". Sekurang-kurangnya ada jejak bartender - mencampurkan segala-galanya dalam pengocok, dll. dan lain-lain. Tidak, Eggnog lebih merupakan proses dapur daripada bar. Corolla sahaja, tegar sahaja.

  • 6 biji telur ayam segar
  • 180 g gula
  • 950 ml susu keseluruhan
  • Krim berat 480 ml
  • 240 ml bourbon
  • 120 ml rum rempah
  • pala (secukup rasa)

Pisahkan kuning telur dari putih. Dalam mangkuk besar, pukul kuning telur dan 120 g gula (dengan kata lain, buat mogul). Pukul kuning dengan pukul sehingga campuran menjadi ringan. Kemudian kacau susu, krim, bourbon dan rum rempah. Dalam mangkuk yang terpisah, pukul putih dan baki gula hingga kental. Kemudian kedua-dua campuran perlu digabungkan dan boleh dihidangkan, ingat untuk menaburkan setiap hidangan dengan pala parut. Eggnog secara tradisional diminum dari cawan kristal kecil. Koktel lampu yang hangat, tidak lebih buruk daripada Selimut Kotak-kotak.

Resipi video dari tuan:

Tetapi minum koktel langsung tidak digalakkan. Ia perlu disimpan di dalam peti sejuk sekurang-kurangnya dalam semalam, tetapi secara umum Eggnog yang paling bertekstur, lembut dan bulat akan berubah dalam 5 hari, atau bahkan 3-4 minggu - Peguam sangat dimiliki. Anda tidak perlu takut untuk kesihatan anda - alkohol akan melindungi semua yang anda perlukan. Imbibers-microbiologists dari Rockefeller University (New York, USA) secara khusus menjangkiti telur telur mereka dengan salmonella (dan bahkan menaburkannya), tetapi menjelang Krismas minuman itu menjadi steril sepenuhnya.

Untuk memasak atau tidak untuk memasak: itulah persoalannya!

Sekiranya anda tidak kagum dengan makmal ahli mikrobiologi dari New York dan kaki anda masih merasa takut dengan perkataan "salmonella", kami mencadangkan untuk menyediakan apa yang disebut telur masak. Untuk kemudahan, kami akan menyebutnya "custard eggnog" - ini adalah kata-kata yang dibuat oleh Pavel Yan dalam artikelnya mengenai minuman yang indah ini..

Nog Telur Masak Klasik (Ngg Telur Kustard Klasik)

  • 2 biji telur ayam besar
  • 75 g gula pasir
  • 250 ml susu
  • 75 ml krim
  • 80 ml rum bourbon / gelap atau rempah
  • sedikit garam
  • kayu manis (secukup rasa)
  • pala (secukup rasa)
  • cengkih (secukup rasa)
  • ekstrak vanila atau vanila (secukup rasa)

1. Tuangkan susu ke dalam periuk kecil, masukkan sedikit garam dan rempah secukup rasa. Ekstrak vanila, jika anda menggunakannya, harus ditambahkan ke langkah 4. Panaskan susu hingga mula mengukus dengan kuat, tetapi jangan mendidih. Biarkan sehingga sedikit, dan sebelum digunakan lebih lanjut, lebih baik saring susu rempah-rempah melalui penyaring teh halus.

2. Pisahkan putih dari kuning telur. Sembunyikan putih di dalam peti sejuk, dan kisar kuning telur ke dalam mangkuk dengan gula sehingga jisim keputihan berkrim. Sekarang susu suam, yang sudah diregangkan, perlu perlahan-lahan dituangkan ke dalam eggnog kami dari kuning telur, terus dikacau dengan pukul.

3. Kemudian campuran yang dihasilkan hendaklah diletakkan di atas api sederhana dan dipanaskan terus dikacau sebentar. Sebaik-baiknya: 10-15 minit pada suhu sekitar 70 ° C. Sekiranya anda tidak mempunyai termometer memasak, gunakan ujian sudu. Sekiranya kita menurunkan sudu logam besar ke dalam eggnog masa depan kita selama beberapa saat, dan kemudian mengeluarkannya, maka campuran panas harus mengalir ke bawah sudu, meninggalkan filem homogen nipis di atasnya.

4. Setelah pembuatan bir dan lulus ujian sudu, tambahkan krim berat dan ekstrak vanila ke dalam campuran. Tunggu sehingga Eggnog telah disejukkan dan tuangkan alkohol ke dalamnya dalam aliran nipis, kacau terus dengan pukul. Sejukkan selama beberapa jam.

5. Sebelum menghidangkan telur-telur ke meja, protein yang tinggal mesti disebat sehingga busa berkilat yang padat terbentuk, dan kemudian, perlahan-lahan dan kacau secara intensif, tambahkan campuran susu telur yang diperoleh sebelumnya ke dalam protein. Sebaiknya lakukan ini secara langsung di dalam mangkuk pukulan. Sekarang minuman itu perlu ditaburkan dengan pala parut dan dituangkan ke dalam cawan kristal comel atau gelas kecil.

Sebaiknya bermalam di dalam peti sejuk sebelum menghidangkan eggnog kastard. Tidak seperti biasa, yang satu ini tidak perlu disimpan lama. Sekiranya anda melakukan semuanya dengan betul, anda akan mendapat Krismas Amerika yang benar-benar asli - dengan tekstur yang lembut, lembut, lapang, tetapi pada masa yang sama padat, serta rasa dan aroma yang indah. Pencuci mulut yang sangat meriah. Sekiranya anda mahu, anda boleh menjadikannya tidak beralkohol dengan mengecualikan semua petunjuk alkohol dari resipi - harap anak-anak anda juga.

Bon selera dan Selamat Hari Krismas dan Selamat Tahun Baru!

Eggnog Tahun Baru

Di pesta Malam Tahun Baru di Amerika Syarikat, anda dapat melihat mangkuk kaca besar yang diisi dengan minuman berwarna krim. Pada mulanya nampaknya ini adalah minuman manis yang luar biasa dari Amerika Syarikat. Dia terlalu manis))). Tetapi setelah merasakannya, anda faham bahawa rasa minuman yang tidak biasa ini menyerupai eggnog yang sangat disukai pada zaman kanak-kanak. Dan memang benar. Setelah berpindah dari Dunia Lama ke yang Baru, eggnog, setelah menyerap rasa Amerika, mengambil tempat yang tepat di antara makanan tradisional Tahun Baru di atas meja keluarga Amerika. Untuk peraduan "Rasa Planet Tahun Baru".

Bahan untuk Eggnog Krismas:

  • Telur ayam - 6 keping
  • Gula - 250 g
  • Susu - 1 l
  • Brandy (pilihan) - 200 ml
  • Vanilla (ekstrak) - 1/4 sudu kecil.
  • Pala (serbuk) - 1 sudu kecil.
  • Garam (pilihan) - 1/4 sudu kecil.

Masa memasak: 50 minit

Bilangan Hidangan: 10

Nilai pemakanan dan tenaga:

Makanan siap
kcal
2361.2 kkal
protein
70.7 g
lemak
41.2 g
karbohidrat
303.1 g
Bahagian
kcal
236.1 kkal
protein
7.1 g
lemak
4.1 g
karbohidrat
30.3 g
Hidangan 100 g
kcal
129 kkal
protein
3.9 g
lemak
2.3 g
karbohidrat
16.6 g

Resipi Eggnog Tahun Baru:

Pukul telur selama 2-3 minit (dengan pengadun).

Masukkan gula, garam, ekstrak vanila dan susu. Pukul hingga rata. Tambah brendi. Pukul selama 1 minit. Masukkan ke dalam peti sejuk.

Selepas 30 minit, angkat dari peti sejuk dan tuangkan ke dalam gelas.

Taburkan dengan pala.

Langgan kumpulan Povaryonka di VKontakte dan dapatkan sepuluh resipi baru setiap hari!

Sertailah kumpulan kami di Odnoklassniki dan dapatkan resipi baru setiap hari!

Kongsi resipi dengan rakan anda:

Saya suka resipi kami?
Kod benam BB:
Kod BB yang digunakan di forum
Kod HTML untuk dibenamkan:
Kod HTML digunakan dalam blog seperti LiveJournal
Bagaimana ia akan kelihatan?

Pilihan resipi lain

Eggnog Krismas

  • 37
  • 88
  • 4028

Koktel susu dan aprikot

  • 31
  • 37
  • 1672

Resipi serupa

Koktail Mary berdarah dengan kotoran, dari alkohol

  • 4
  • 24
  • 2907

Koktel "Zum"

  • 8
  • 46
  • 3516

Koktel bir Mexico "Michelada"

  • 45
  • 190
  • 57241

Koktel "Pantai"

  • 2
  • 18
  • 4186

Pukulan musim luruh

  • 62
  • 337
  • 10089

Koktel dengan epal dan sampanye

  • 22
  • 40
  • 6118

Koktel wain, Mangria

  • 0
  • 13
  • 1604

Macho yang berani

  • 22
  • 70
  • 14672

Koktel "Mimosa"

  • 36
  • 76
  • 1895

Komen dan Maklum Balas

  • Semua
  • Soalan preskripsi
  • Ulasan

11 Oktober 2011 AnnaSkorn #

12 Oktober 2011 Elena Mozulyakina # (pengarang resipi)

30 Mac 2010 INOMARKA #

12 Januari 2010 Natalie Chaika #

7 Disember 2009 Elena Mozulyakina # (pengarang resipi)

6 Disember 2009 Helenhel #

5 Disember 2009 maybellin #

5 Disember 2009 sana swiss #

7 Disember 2009 Elena Mozulyakina # (pengarang resipi)

8 Disember 2009 sana swiss #

9 Disember 2009 Elena Mozulyakina # (pengarang resipi)

4 Disember 2009 Marinajan #

4 Disember 2009 molohovez #

4 Disember 2009 Alentina #

4 Disember 2009 smirn dipadamkan #

4 Disember 2009 larik_malasha # (moderator)

4 Disember 2009 OLGA_BOSS #

4 Disember 2009 irina66 #

Tinggalkan komen atau ulasan mengenai resipi

Daftar, atau log masuk jika anda sudah mendaftar.

Anda boleh log masuk ke laman web tanpa mendaftar dan memasukkan kata laluan menggunakan akaun anda di laman web berikut:

LiveInternetLiveInternet

  • daftar masuk
  • pintu masuk

-Kategori

  • Beg anti-baldi (15)
  • Teluk saya (13)
  • Tradisi Krismas (2)
  • ..Kadang-kadang saya menulis tidak buruk. (Pooh) (2)

-Pencarian buku harian

-Langganan e-mel

-Minat

  • Semua (8)

-Pembaca biasa

  • Semua (16)

-Komuniti

-Statistik

Kisah dan resipi asal Eggnog

Isnin, 12 November 2007 18:56 + ke petikan

"Banyak orang percaya bahawa eggnog datang ke Amerika dari Eropah. Ini hanya sebahagiannya benar. Eggnog adalah saudara dari pelbagai koktail anggur susu di Dunia Lama. Walau bagaimanapun, di Amerika ia memperoleh rasa yang berbeza. Daripada anggur, rum digunakan di sini. Di Amerika Kolonial, rum sering disebut "grog", jadi nama eggnog berasal dari "egg-and-grog" yang lebih tepat, yang disingkat menjadi egg'n'grog dan tidak lama lagi menjadi eggnog -eggnog. ada kepercayaan seperti itu.

Pakar lain mencadangkan bahawa "nog" dalam eggnog berasal dari perkataan "noggin". Noggin adalah cawan kecil yang diukir kayu. Itu biasa digunakan di kedai untuk minuman yang disajikan di meja (dan di tepi perapian, minuman disajikan di dalam tangki). Eggnog dipercayai campuran Sherry Sepanyol dan susu. Orang Inggeris menyebutnya "kering posset" - minuman panas yang terbuat dari susu, gula dan rempah, dibungkus dengan anggur. Jadi sangat mungkin minuman yang dibuat dari telur (telur) dalam cawan seperti itu (noggin) boleh menjadi eggnog

Sebenarnya, gabungan kedua-dua versi itu juga mungkin dan eggnog pada asalnya disebut "telur dan grog dalam noggin" "telur dan grog dalam mug noggin", kemudian disingkat menjadi eggnog.

Ketersediaan bahan dan "Europeanness" menjadikan eggnog minuman musim sejuk yang popular di Colonial America. Ia disyorkan kerana rasa pedih, rasa kaya dan kandungan alkohol. Pada tahun 1820-an, Pierce Egan mencipta versi eggnog brendi, sehingga meningkatkan popularitinya..

Eggnog terkenal secara meluas pada tahun 1800-an dan menjadi minuman sekular kegemaran. Ia biasanya disajikan pada hari-hari perayaan, dan seorang pelancong dari Britain menulis tentangnya: “Krismas tidak akan menjadi percutian sebenar jika anda tidak membuat eggnog untuk tetamu. Semua orang di sini datang berkunjung dan setiap lawatan pasti diraikan dengan minuman ini. "

Presiden Amerika Syarikat yang pertama, George Washington, adalah pengagum eggnog yang gemar dan mencipta resipi sendiri untuk pelbagai dengan penambahan wiski, rum dan sherry rai. Resipi ini terkenal dengan kekuatannya dan hanya beberapa orang berani yang berani merasakannya.

Eggnog masih popular semasa Krismas dan disajikan di banyak rumah. Adalah sukar untuk membayangkan Krismas tanpa cawan "kaki" yang menghangatkan suasana dan membawa kegembiraan di rumah. Berikut adalah beberapa resipi untuk minuman yang menakjubkan ini..


Resepi Kuno
Pukul 12 kuning telur dengan gula tepung, mengapa perlu menambah sebiji brendi (setengah liter), satu liter susu, dan akhirnya pukul 12 putih dan menghias minuman.

Eggnog moden (bukan alkohol)
6 biji telur
1/4 cawan gula
1/4 sudu teh garam
1 liter susu
¼ sudu kecil vanillin
1/4 sudu teh pala
1/4 sudu teh kayu manis


Pukul telur, gula dan garam bersama. Kacau separuh susu. Masak dengan api kecil sehingga cecair pekat pada sudu. Pada masa yang sama, kacau secara berterusan. Keluarkan dari api dan campurkan susu dan vanillin yang tinggal.

Tutup dan sejukkan semalaman. Hidangkan dengan kayu manis dan buah pala. Anda boleh menambah krim atau rum disebat. "(Oleh itu Terjemahan LittleAngelok)

Secara peribadi, saya suka eggnog tanpa alkohol, rasanya seperti ais krim vanila sejak kecil. Minum dengan baik dengan coklat dan coklat brownies.

Contohnya, nog-egg nog (minuman Krismas tradisional)

Bahan-bahan

Resipi memasak langkah demi langkah

Pukul telur dengan gula dalam busa ringan dan sehingga gula larut sepenuhnya, masukkan krim dan susu, campurkan

Kami meletakkan api sederhana, kacau sekali-sekala, sehingga jisim mulai menebal, selama kira-kira 20 minit

Angkat dari api, masukkan rum, brendi, ekstrak vanila, kacau

Masukkan ke dalam peti sejuk selama 8 jam, kemudian tuangkan ke dalam cawan, dan taburkan dengan sedikit pala di atasnya

Resipi ini lebih kepada pencuci mulut daripada minuman, jadi kami menghidangkannya dengan sudu pencuci mulut

Ini adalah latihan semula untuk cuti Krismas

Koktel kaki telur: 3 resipi di rumah

Minuman Kaki telur (telur - telur, nog adalah kependekan dari noggin - cawan kecil ale) mempunyai sejarah yang panjang dan berasal dari Scotland pada abad XIV. Penduduk tempatan gemar membuat minuman panas ini untuk Krismas, dan hanya mengandungi empat ramuan: telur, bir gelap, madu dan rempah..

  • 1 Sejarah koktel Egg Nog
  • 2 Resipi eggnog klasik
  • 3 Telur Kaki Pedas untuk 12 Hidangan
  • 4 resipi Kaki Telur Beralkohol tanpa pemanasan

Sejarah koktel kaki telur

Eggnog mencapai puncak popularitas di Amerika ketika pada abad ke-19 bartender Jerry Thomas menerbitkan beberapa resipi koktel ini dalam bukunya yang terkenal, di mana dia menggantikan ale dengan rum dan susu. Dan dalam tafsiran Jerry, koktel ini disediakan tanpa pemanasan, dan dia berulang kali menekankan bahawa minuman panas Egg Nog dicipta di Scotland, dan koktail Egg Nog adalah kelebihan orang Amerika..

Tetapi walaupun dalam variasi ini, koktel Krismas pada tahun 2012 dikecualikan dari Daftar Antarabangsa Persatuan Bartender. Tidak ada yang tahu sebab yang tepat, mungkin ini disebabkan oleh banyak variasi resipi, yang mengaku asli, dan hari ini terdapat sekitar 50 pilihan..

Alkohol yang kuat (rum, brendi, wiski) mula ditambahkan ke minuman Eggnog Tahun Baru di Amerika. Orang Itali suka menambahkan sirap ceri, dan orang Jerman lebih suka menambahkan minuman keras telur daripada telur.

Dan anda masing-masing boleh membuat resipi anda sendiri, menggantikan satu jenis alkohol dengan yang lain, misalnya, rum untuk vodka, atau menambah sejenis sirap buah atau kacang. Ini hanya khayalan penerbangan anda dan musim sejuk ini anda dapat menggembirakan orang yang anda sayangi dengan karya anda.

Dan kami akan memberitahu anda cara memasak Egg Nog dalam variasi yang lebih terkenal.

Resipi eggnog klasik

Sekiranya anda menambah krim dan bukannya susu, maka minumannya akan menjadi sangat lapang, dan jika anda mengecualikan alkohol, maka anda akan mendapat koktel Kaki Telur tanpa alkohol.

Anda juga boleh mengganti telur ayam dengan telur puyuh dalam nisbah 1: 5.

Sekiranya anda lebih suka goncangan yang lebih manis, maka cukupkan jumlah gula pasir..

Bahan-bahan

Telur ayam - 2 biji.

Rum gelap (cognac, bourbon, wiski) - 100 ml

Gula pasir - 1 sudu besar. l.

Kayu manis - 1 keping.

Vanillin - 1 secubit

Pala - 1 secubit

Kaedah memasak

Campurkan telur dengan vanila dan gula pasir dan pukul hingga sebati dengan pengisar atau pukul.

Tuang susu sejuk, kacau lagi, masukkan kayu manis dan tuangkan ke dalam periuk.

Masak campuran susu telur dengan api kecil (tanpa mendidih) selama 15-20 minit dan kacau selalu.

Sebaik sahaja jisim mula menebal, angkat dari api dan kacau dengan pukul selama 2-3 minit lagi.

Terus kacau, tuangkan alkohol yang telah disediakan ke dalam aliran nipis.

Sebelum dihidangkan, tambahkan pala ke dalam minuman dan tuangkan ke dalam cawan.

Kaki Telur Pedas untuk 12 Hidangan

Bahan-bahan

Telur ayam - 12 biji.

Krim (sekurang-kurangnya 20%) - 800 ml

Gula pasir - 2 sudu besar.

Pods vanila - 3 keping.

Allspice - 1 sudu kecil.

Kapulaga tanah - 1 sudu kecil

Badian - 2 bintang

Pala parut - 1 keping.

Kaedah memasak

Campurkan susu dengan krim, satu gelas gula, semua rempah dan didihkan.

Sementara itu, pukul telur dengan baki gula..

Tuangkan campuran telur ke dalam susu dalam bahagian kecil dan terus pukul dengan pengisar hingga pekat.

Akhir sekali, tambahkan minuman keras Cointreau dan Grand Marnier dan campurkan semuanya sekali lagi.

Hidangkan minuman siap panas, pra-tuangkan ke dalam cawan.