Dunia selepas akhir dunia

Catatan sebelumnya oleh pengarang

Helo kawan. Hari ini, iaitu 09/13/2013 jam 13.00 saya menonton program - Peringkat Bazhenov. Ini boleh menjadi lebih teruk. Dia menunjukkan bagaimana cara menyaring air menggunakan ular, yaitu, mereka mengambil air dari pembetung ke dalam tabung plastik lima liter. dari pembetung. 4 liter tidak lebih. Dan mereka memberi Bazhenov untuk bereksperimen. Dia, tanpa ragu-ragu, menangkap ular dan memasukkannya ke dalam balang selama dua jam. Saya menutupnya dengan penutup. Dua jam kemudian, dia kembali ke terung, dengan air bersih dan ular di dalamnya. Dia membukanya dan meneguk. Dia tidak memaafkan kekotoran seperti itu dan mencengkam hidungnya. Sebanyak 4 liter air bersih dan hidung yang digigit. Persoalannya - adakah benar, maksud saya air dan bukan hidung. Dan saya sukar mempercayai. Anda boleh mengesahkan atau menafikan.

Mengikuti catatan pengarang

Saya juga tidak boleh mempercayainya. Setahu saya, metabolisme ular pada dasarnya tidak berbeza dengan manusia, mereka tidak mampu menyerap bahan berbahaya oleh kulit, dan saya tidak pernah mendengar bahawa mereka telah mengeluarkan beberapa antibiotik kuat yang dapat membasmi kuman air dari kakalization.

Air yang bersih (tetapi agak kotor) adalah penghinaan. Dan lebih tepatnya jurnal kewartawanan. Kepada sesiapa yang sangat ingin membersihkan air kotor, saya menasihati saya tablet "Aquabriz" yang diuji secara peribadi - tidak begitu menyenangkan rasanya, tetapi agak selamat.

". Sekali lagi saya mendapati diri saya di sebuah kota yang kelihatan seperti keranda putih, dan melihat dengan jengkel pada orang-orang yang tergamam untuk memikat wang antara satu sama lain, merobohkan makanan sampah mereka, menuangkan bir buruk ke dalam diri mereka, dan pada waktu malam melihat mimpi yang tidak bermakna dan tidak masuk akal."

Jadi apa maksudnya - pembohongan di udara. Jenis chazhik-pizhik Bazheovn - nasihat buruk. Hanya satu perkara yang terlintas di fikiran - inilah yang aneh.

Saya sendiri telah memerhatikan pretzel enty - Bazhenovo! Dia juga mulai berpakaian - dengan kemeja-T berpeluh yang sama dan rantai anjing di lehernya. Tidak perlu mengambil nasihatnya sebagai panduan untuk bertindak. Dia menarik dengan jelas pada kereta melekit (kecuali Hyundai, tidak disebutkan pada malam hari), tidak merendahkan penyuntingan video dan tidak masuk akal, tetapi mempesona dengan naif, karisma dan kemudahan, dengan visi artistiknya tentang perkara-perkara sederhana mengalir ke telinga kita yang letih.

askar itu mempunyai keabadian di hadapan, jangan mengelirukannya dengan usia tua

Penapisan air dengan ular

Hari ini, hanya sedikit orang yang berani minum air dari paip. Semua orang hanya menggunakan air yang disucikan: sama ada dibeli atau disucikan di rumah dengan penapis. Tetapi apa yang harus dilakukan jika tidak ada yang ada, misalnya, di alam?

Dalam program "Rating of Bazhenov" mereka melakukan eksperimen yang agak pelik tetapi menarik untuk membersihkan air menggunakan ular. Kaedah ini wajar disebut sangat meragukan, namun tetap berlaku. Kemungkinan ular dapat menyaring air yang sangat tercemar dengan betul dipersoalkan oleh banyak orang, dan ini tidak mengejutkan. Setelah menangkap apa yang disebut "penapis" - ular itu, dia dimasukkan ke dalam botol lima liter dengan air berlumpur kotor. Dia menghabiskan beberapa jam di air ini dan airnya benar-benar cerah. Paling tidak, ini adalah bagaimana orang TV menunjukkannya kepada kami - benar-benar bersih.

Selepas semua proses persediaan, sudah tiba masanya untuk mencuba. Sangat tidak menyenangkan bagi seorang lelaki untuk minum air dengan ular di dalamnya, tetapi kadang-kadang seseorang harus mengorbankan dirinya sendiri, dalam arti sebenarnya. Ular itu tidak dapat melakukan eksperimen itu sendiri dan memutuskan untuk membalas dendam dengan menggigit pelanggarnya dengan hidung. Ini adalah klimaks dan kejutan sepenuhnya kepadanya. Nasib baik, dia tidak beracun, dan tidak ada ancaman terhadap kehidupan..

Harus diingat bahawa di negara-negara Asia, ular banyak digunakan untuk pemurnian minuman beralkohol dan pengeluaran berbagai tincture, walaupun pada hakikatnya mereka segera mati dalam alkohol.

Cara membersihkan air dengan ular?

Air boleh diperlukan dalam apa jua keadaan. Rasa dahaga dapat membuat seseorang terkejut di mana sahaja, dan kemudian keperluan untuk air yang disucikan menjadi masalah nombor satu..

Air boleh diperlukan dalam apa jua keadaan. Rasa dahaga dapat membuat seseorang terkejut di mana sahaja, dan kemudian keperluan untuk air yang disucikan menjadi masalah nombor satu..

Sekiranya kita berbicara tentang air bersih, yang diperlukan dalam keadaan darurat, misalnya, semasa mendaki di hutan, maka Anda dapat menggunakan kaedah eksotik dan membersihkan air dengan menggunakan ular.

Anda boleh mengambil air dari mana-mana badan air atau paya, tetapi akan penuh dengan pencemaran dan bakteria patogen. Oleh itu, minum air seperti itu sangat tidak digalakkan. Tetapi kelebihan kawasan hutan ialah anda dapat menangkap ular di sana..

Sekiranya anda benar-benar mengharapkan menangkap ular, pertama sekali anda perlu tahu seperti apa rupa, agar tidak mengalami reptilia berbahaya bagi manusia - ular berbisa atau ular beracun lain.

Memandangkan kebanyakan orang tidak mempunyai kemahiran dalam menangkap ular, anda harus berusaha keras untuk mendapatkan ular ini di tangan anda.

Dan yang paling penting adalah jangan sekali-kali menangkap ular jika anda tidak memahami ular dan tidak dapat membezakannya.!

Ular melewati air melalui diri mereka sendiri, sehingga menapisnya. Ular adalah penapis semula jadi mereka sendiri. Penggunaannya tidak memerlukan banyak usaha dan, dengan demikian, membersihkan air dengan ular tidak akan menjadi masalah besar. Untuk melakukan ini, anda mesti melakukan beberapa tindakan berikut:

  1. Isi kapal dengan air, setelah membuang kotoran besar dalam bentuk rumput dan tanah.
  2. Kotoran kecil dapat dikeluarkan menggunakan kain. Dengan menyaring air melalui kain, anda dapat memperoleh air bersih yang kurang lebih..
  3. Celupkan ular ke dalam bekas air dan tunggu beberapa jam. Selepas beberapa ketika, air kotor akan menjadi boleh diminum, yang bermaksud ia boleh digunakan..

Walaupun air akan menjadi bersih dan tidak membahayakan kesihatan, mungkin tidak begitu menyenangkan bagi seseorang untuk meminum air tempat ular itu duduk. Selain itu, ular berbau sangat tidak menyenangkan..

Penting juga untuk diperhatikan bahawa anda perlu berhati-hati ketika menangkap ular..

Gigitan reptilia ini agak sukar. Walaupun tidak berbisa, gigitannya cukup menyakitkan. Lebih baik melindungi tubuh dengan pakaian, dan menutup wajah anda dengan sapu tangan atau kain, kerana ular dapat melemparkan diri ke muka.

  • Lynx liar datang ke bandar
  • Akar hidup
27 April 2016 4849 11 -> Bacaan yang disyorkan:

Lobak bukan budaya pilih-pilih. Tetapi untuk penuaian yang baik, anda perlu mengikuti beberapa cadangan ketika menanamnya, khususnya peraturan penggiliran tanaman.

Untuk membuat kvass di rumah dari kvass kering, pertama anda perlu menyediakan semua bahan yang diperlukan untuk kvass, kemudian membuat ragi, dan membuat kvass berdasarkannya.

Penerangan mengenai penggunaan selasih, komposisi dan kandungan kalori dari kemangi segar dan kering, faedah biji dan daunnya, penggunaan kemangi untuk menurunkan berat badan, serta khasiatnya yang berguna lainnya.

Sebarang barang kemas memperoleh lapisan kotor dari masa ke masa. Untuk mengelakkan ini berlaku, cincin dan anting-anting harus dibersihkan secara berkala. Prosedur ini boleh dilakukan dengan mudah di rumah..

Wormwood atau pohon ilahi adalah tanaman abadi yang tergolong dalam keluarga Asteraceae. Ia boleh tumbuh di satu tempat selama lebih kurang 10 tahun. Di alam liar, tumbuh hampir di mana-mana. Ia sering dijumpai di hutan, padang rumput dan juga kawasan gurun..

- ini adalah keindahan alam yang luar biasa, semacam tidak diketahui dan di luar kekuatan kawalan kita yang memenuhi kedua batu kuno dan perairan telus Arshan yang suci

Tidak banyak orang tahu bahawa delima tumbuh di Hanging Gardens of Babylon yang terkenal - salah satu daripada Tujuh Keajaiban Dunia Kuno..

Sebaik sahaja musim bunga musim bunga berlalu, sudah tiba masanya untuk menyiapkan keratan anggur untuk ditanam di tanah..

Madu yang dikumpulkan dari pokok akasia dikenali dan disukai di mana sahaja. Lagipun, rasanya tidak termasuk kepahitan dan sakit tekak, jadi ciri banyak jenis madu.

Kebun ek terpelihara, ditutup dengan legenda, terletak di bukit Sungai Shumash. Mata air ketiga Toyzei berasal dari sini

Ekologi. Perkataan ini sekarang lebih sering muncul dalam kehidupan seharian daripada berfikir tentang penaklukan alam.

Setelah kematian Tristan dan Isolde, mereka dikebumikan di kubur yang berbeza, tetapi semak honeysuckle yang tumbuh di atasnya tumbuh bersama. Mereka tersingkir, tetapi pada waktu pagi mereka terjalin lagi.

Ikan kembung ini terkenal kerana tidak takut dengan hiu pemangsa yang mengerumuni perairan tempatan..

Empat cara membersihkan air dan satu yang menggigit

"Saya dapat menangkap haiwan, saya suka bercakap dengan mereka, saya dengan mudah menemui bahasa yang sama dengan haiwan. Saya dapat bertahan dalam keadaan tidak berperikemanusiaan dan tidak takut untuk bereksperimen. Pengeluar mengetahui mengenai perkara ini, dan saya menjadi orang yang ingin bereksperimen. Mereka memaksa saya berjalan di atas bara, menggantung saya di cangkuk, memukul botol di kepala... saya memberi kebenaran untuk semuanya. Saya bukan lagi milik saya. Pengeluar memutuskan untuk menjadikan hidup saya neraka! " - seorang lelaki yang bertatu botak, tidak bercukur, bertutur dengan suara rendah pada awal setiap terbitan. Ini adalah tuan rumah Timofey Bazhenov, yang telah mengajar penonton untuk bertahan hidup dalam keadaan tidak berperikemanusiaan selama beberapa tahun..

Secara keseluruhan, 4 siri filem telah dirilis: "Haiwan Paling Berbahaya di Rusia", "Hukum Alam", "Seorang Manusia untuk Eksperimen" dan "Ini Mungkin Lebih Buruk". Konsep asal program ini merangkumi penyusunan pemeringkatan utama haiwan paling berbahaya, dan kemudian diisi semula dengan kisah ekstrem mengenai kebolehan luar biasa, fenomena anomali dan misteri alam..

Dalam rancangan ini, yang disebut The Cleaner, tuan rumah menunjukkan empat cara membersihkan air kotor. Tugas pertama: minum air dari lopak. Untuk melakukan ini, Bazhenov menguburkan botol lima liter di sebelah genangan air, dan meletakkan tetesan dari lopak ke leher botol. Semua mikroba di lopak dikumpulkan di bahagian bawah, dan di bahagian atasnya terdapat hampir air murni, yang, seperti yang ditunjukkan oleh tuan rumah, anda boleh minum setelah mendidih.

Tugasan dua: minum air yang dicampurkan dalam botol dengan minyak mesin. Semuanya mudah di sini: anda perlu membuat lubang di bahagian bawah botol, dan air akan mengalir terlebih dahulu, dan minyak akan berlama-lama di lapisan atas.

Kali ketiga air tercemar dengan sebungkus garam. "Anda tidak boleh minum larutan masin - buah pinggang mungkin gagal. Tetapi menurut syarat program hari ini, saya pasti mesti minum air yang ditinggalkan oleh pengarah saya, ”kata penyampai tanpa rasa takut, menawan hati ratusan suri rumah yang terjaga melekat di layar TV. Kaedah ini adalah yang paling sukar dan memakan masa: mendidih, penyejatan, pemeluwapan. Namun, air ternyata tidak banyak berguna untuk diminum.

Kaedah keempat mendapatkan air bersih adalah membimbangkan. Timofey Bazhenov dengan tangan kosong menangkap ular di padang. Mengingat betapa menyakitkannya untuk menggigit, tuan rumah memasukkannya ke dalam botol air kotor lima liter. Selepas 2-3 jam, seperti yang dijelaskan oleh penyampai, ular akan membersihkan air di dalam botol. Selepas waktu ini, yang melampau mula diminum terus dari kerongkong terung, di mana satu meter panjang terapung. Dan kemudian ular itu dilemparkan keluar dari botol dan meraih pemimpinnya dengan hidung!

Kemudian, sambil memegang ular dalam pelukannya, tuan rumah dengan hidung berdarah mengatakan bahawa hari itu tidak berjaya sepenuhnya. Tetapi bernasib baik kerana tidak beracun..

Secara keseluruhan, program ini memberikan kesan yang kuat. Benar, seseorang tidak boleh melupakan peringatan pada awal program: “Timofey Bazhenov selalu mendapat pertolongan jika perlu. Semua muslihat dilakukan di bawah bimbingan pakar. Jangan cuba mengulangi apa yang anda lihat. " Dan air yang disucikan dengan cara sedemikian tidak digalakkan diminum. Dan ular itu dari terarium. Dan tidak ada yang boleh dikatakan mengenai kaedah pengendalian haiwan yang meragukan.

Video / Jumlah 124959

  • Arkib filem
  • Bintang filem dan TV

Pada musim baru, pengembaraan Timofey Bazhenov berterusan! Kali ini, penyampai diberi tugas yang hampir mustahil: Timotius tidak hanya perlu membersihkan air, tetapi juga meminumnya tanpa membahayakan kesihatannya. Dalam terbitan terbaru, kita akan mengetahui sama ada mungkin merosakkan air dengan minyak mesin, bagaimana membelah bejana kaca menjadi dua, bagaimana ular dapat membantu dan bagaimana rasanya kemenangan.

Pada musim baru, pengembaraan Timofey Bazhenov berterusan! Kali ini, penyampai diberi tugas yang hampir mustahil: Timotius tidak hanya perlu membersihkan air, tetapi juga meminumnya tanpa membahayakan kesihatannya. Dalam terbitan terbaru, kita akan mengetahui sama ada kemungkinan merosakkan air dengan minyak mesin, bagaimana membelah bejana kaca menjadi dua, bagaimana ular dapat membantu, dan bagaimana rasanya kemenangan.

Adakah mungkin untuk menyaring air dengan ular ?

RPI.su adalah pangkalan data soalan dan jawapan berbahasa Rusia terbesar. Projek kami dilaksanakan sebagai kesinambungan dari perkhidmatan otvety.google.ru yang popular, yang ditutup dan dikeluarkan pada 30 April 2015. Kami memutuskan untuk menghidupkan semula perkhidmatan Jawapan Google yang berguna agar sesiapa sahaja dapat mengetahui secara terbuka jawapan untuk pertanyaan mereka dari komuniti Internet.

Sebarang pertanyaan yang kami tambahkan ke laman Google Answers disalin dan disimpan di sini. Nama pengguna lama juga dipaparkan seperti sebelumnya. Anda hanya perlu mendaftar semula untuk dapat bertanya, atau menjawab yang lain.

Untuk menghubungi kami mengenai sebarang pertanyaan TENTANG LAMAN (pengiklanan, kerjasama, maklum balas mengenai perkhidmatan), hantar ke [dilindungi e-mel] Hanya hantarkan semua soalan umum di laman web, mereka tidak dijawab melalui surat.

Bagaimana ia membersihkan air

Anda menggunakan penyemak imbas yang lapuk. Ini dan laman web lain mungkin tidak dipaparkan dengan betul di atasnya.
Anda perlu mengemas kini penyemak imbas anda atau cuba menggunakan yang lain.

Ikuti catatan sejarah pengasingan diri pinggir bandar dengan FORUMHOUSE

Duduk di rumah di luar bandar memang keren: anda boleh berjalan di laman web anda seberapa banyak yang anda mahukan tanpa akibat, dan anda juga boleh melakukan pembaikan, membongkar runtuhan di loteng, mengurus kebun, mengatur kebun sayur, membuat bengkel, membina sebuah bunker sekiranya berlaku kiamat, secara umum, yang menyukai apa. Kami yakin bahawa ramai di antara anda akan mempunyai senarai pencapaian semasa kuarantin, dan kami benar-benar mahu anda membagikannya, menyokong dan memberi inspirasi kepada ahli forum.

Ikuti projek kami "Duduk di rumah" dan anda boleh mendapatkan gergaji tanpa wayar yang kuat sebagai hadiah!

Video / Jumlah 124959

  • Arkib filem
  • Bintang filem dan TV

Pada musim baru, pengembaraan Timofey Bazhenov berterusan! Kali ini, penyampai diberi tugas yang hampir mustahil: Timotius tidak hanya perlu membersihkan air, tetapi juga meminumnya tanpa membahayakan kesihatannya. Dalam terbitan terbaru, kita akan mengetahui sama ada kemungkinan merosakkan air dengan minyak mesin, bagaimana membelah bejana kaca menjadi dua, bagaimana ular dapat membantu, dan bagaimana rasanya kemenangan.

Pada musim baru, pengembaraan Timofey Bazhenov berterusan! Kali ini, penyampai diberi tugas yang hampir mustahil: Timotius tidak hanya perlu membersihkan air, tetapi juga meminumnya tanpa membahayakan kesihatannya. Dalam terbitan terbaru, kita akan mengetahui sama ada kemungkinan merosakkan air dengan minyak mesin, bagaimana membelah bejana kaca menjadi separuh, bagaimana ular dapat membantu, dan bagaimana rasanya kemenangan.

Bagaimana air yang kita minum disucikan dalam penanda buku

Air. Mana-mana orang tidak dapat melakukan tanpa air, dan berapa banyak air yang digunakan oleh penduduk Moscow sehari - saya bahkan tidak mahu meneka... Mari kita bincangkan apa yang berlaku pada air sebelum masuk ke paip kita. Untuk melakukan ini, kami akan pergi ke Southwest Waterworks.

Foto dan teks oleh Andrey Perechitsky

1. Air untuk Moscow diambil dari Sungai Moskva dan Volga. Dalam kes Southwest Waterworks, inilah Sungai Moskva. Stesen pam "lift pertama", terletak berhampiran kampung Razdory (MO, distrik Odintsovo), mengangkat air dari kedalaman lima meter dan menghantarnya melalui paip ke saluran air Selatan-Barat (di sini) dan Barat.

Tahap pertama adalah ozonasi utama air. Kemudian air memasuki ruang pencampuran, di mana reagen khas ditambahkan ke dalamnya..

2. Proses pencampuran mengambil masa 10 minit. Reagen menyumbang, secara kasar, untuk "membuang" bahan cemar menjadi serpihan.

3. Selanjutnya, air mengalir ke bah, di mana serpihan yang sama menetap dan dikeluarkan oleh mekanisme khas di bahagian bawah.

4. Melalui modul plat condong, air berstrata, yang di satu pihak membantu memisahkan kotoran, dan di sisi lain untuk mempercepat pergerakan air. Selepas itu, air dizonkan semula.

5. Kualiti air adalah perkara yang boleh diubah dan jika air datang ke stesen terlalu tercemar, tahap pemurnian lain akan ditambahkan ke proses.

6. Menurut pekerja, selama 10 tahun kewujudan stesen itu tidak diperlukan.

7. Peringkat seterusnya adalah penapis pelbagai lapisan. Terdapat 20 daripadanya dengan pemuatan dua lapisan (pasir + antrasit), masing-masing seluas 78 meter persegi.

Kitaran pembersihan saringan dilakukan bergantung pada pencemaran. Rata-rata - sekali sehari.

8. Peringkat terakhir - ultrafiltrasi membran.

9. Air disalurkan melalui tiub setebal 0,01 mikron. Apa-apa sahaja yang lebih lama.

10. Setiap jam modul membran dibersihkan (ke arah yang bertentangan dengan penapisan air) dan dibersihkan secara kimia 4 kali setahun.

11. Ini adalah peringkat terakhir, keluarannya adalah air minuman siap.

12. Itu dia! 40 ribu meter padu air bersih. Air memasuki takungan bawah tanah ini selama kira-kira 3-4 jam penyimpanan perantaraan.

13. Dan kemudian air mengalir ke pengguna, iaitu ke kren kami.

14. Oleh itu, saya melihat secara langsung bagaimana air yang saya minum dihasilkan)

Hidup dan mati. Cara membuat air sihat di rumah

Kedua-dua doktor dan peminat gaya hidup sihat bersetuju bahawa air sangat penting untuk kesejahteraan. Namun, terdapat juga banyak kontroversi mengenai air - seseorang minum air cair secara eksklusif, seseorang lebih suka air rebus, dan seseorang pasti bahawa air terbaik adalah mineral. Mari cuba mencari kebenaran.

Pakar kami adalah pakar pemakanan, pakar pemakanan anti-usia, guru sekolah kesihatan kuliner dan pengarang program penurunan berat badan kesihatan Angelica Duval.

Tubuh orang dewasa mengandungi sekitar 70% air. Dengan bantuan cecair, vitamin dan unsur mikro dihantar ke sel-sel tubuh kita, air diperlukan untuk kerja terkoordinasi sistem saraf dan kardiovaskular, ia menyuburkan cakera intervertebral dan membuat bantal yang menyerap kejutan pada sendi. Air memastikan pencernaan yang betul dan pergerakan usus yang teratur, bukan untuk ubat sembelit yang dikenali sebagai segelas air yang diminum semasa perut kosong.

Tetapi agar cecair itu memberi faedah maksimum, anda harus minum air "betul". Mari kita fikirkan air mana yang berguna dan mana yang lebih baik untuk tidak diminum.

Lemah beralkali

Ini adalah air dengan pH lebih besar dari 7.2-8.0. Anda boleh menentukan tahap keasidan air menggunakan jalur ujian khas..

Ramai pakar percaya bahawa air alkali dapat memberikan manfaat nyata kepada tubuh. Faktanya ialah semua cecair yang beredar di dalam tubuh kita, termasuk darah, mempunyai pH alkali, sehingga air alkali mudah diserap oleh tubuh. Mikroflora usus yang bermanfaat juga persekitaran alkali "secukup rasa". Tetapi, sayangnya, produk daging, gula-gula, makanan panggang ragi, jika dimakan dalam jumlah besar, berasidkan badan. Dengan latar belakang ini, mikroba berbahaya mula berlipat ganda, dan mikroflora yang bermanfaat menjadi tidak tahan dengan serangan "musuh".

Cara paling mudah adalah membeli di kedai air mineral milik kumpulan hidrokarbonat ("Narzan", "Esentuki-4", "Borjomi"). Perairan ini mempunyai pH alkali. Walau bagaimanapun, perlu dipertimbangkan beberapa nuansa..

Air ini tidak sesuai untuk penggunaan harian dan untuk tujuan pencegahan boleh digunakan beberapa kali sebulan (3-4 hari), 200 ml setiap dos. Segelas air seperti itu akan sangat berguna selepas aktiviti fizikal atau tekanan yang berat. Air harus berada pada suhu bilik. Sangat penting untuk melepaskan gas dari air mineral, mereka ditambahkan untuk mengekalkan komposisi perubatan air untuk waktu yang lama. Tetapi badan kita tidak memerlukannya dan boleh menyebabkan kesan yang tidak menyenangkan - sakit perut dan rasa tidak selesa di perut. Oleh itu, tuangkan air ke dalam gelas dan kacau dengan sudu selama beberapa minit. Tetapi jangan lakukan ini dengan keseluruhan botol - tanpa gas, setelah beberapa saat, semua mineral akan mendakan dan berubah menjadi bentuk yang tidak dicerna. Air mineral meja perubatan dan ubat harus dimakan mengikut petunjuk dan kursus yang ditetapkan oleh doktor anda..

Cara kedua untuk mendapatkan air alkali adalah dengan menambahkan satu sudu teh jus lemon segar ke segelas air suhu bilik. Walaupun rasa masam, lemon tidak mengasamkan, tetapi mengalkali badan. Anda boleh minum air dengan jus lemon 2 kali sehari 15 minit sebelum makan. Air seperti itu mudah diserap oleh badan dan memanjangkan masa muda.

Disuling

Ini adalah air yang disucikan dari hampir semua garam mineral yang larut di dalamnya. Nampaknya kerana air suling sangat murni, meminumnya sangat berguna. Ini sebahagiannya benar. Air suling tidak diserap oleh badan, tetapi menarik garam mineral. Ini membantu membersihkan badan, terutamanya buah pinggang. Sebagai langkah pencegahan, disarankan minum air seperti itu 1-2 kali seminggu pada waktu perut kosong, 400 ml, dipanaskan hingga suhu bilik. Selepas minum air, disarankan untuk tidak makan selama 2 jam.

Penggunaan air suling untuk minum setiap hari tidak digalakkan, kerana menyebabkan kekurangan unsur surih penting, terutama kalsium dan magnesium.

Bagaimana hendak masak?

Tidak mustahil untuk membuat air suling di rumah. Sifat serupa dimiliki oleh air yang melalui penapis osmosis terbalik..

Dicairkan

Pilihan yang bagus untuk menghilangkan dahaga anda. Setelah beku, kebanyakan kekotoran bukan organik hilang dari air, dan struktur air menjadi yang paling sesuai untuk sel-sel badan kita. Sudah tentu, anda boleh minum air bersih, tetapi badan menghabiskan banyak sumber untuk mengasimilasi cecair "salah" dan cepat habis. Dan air cair adalah salah satu dari sedikit minuman yang diserap oleh sel-sel "tanpa usaha ekstra." Air ini mesti diminum 1-2 kali sehari, 200 ml pada suhu bilik.

Bagaimana hendak masak?

Tuangkan satu liter air ke dalam periuk enamel dan letakkan di dalam peti sejuk beku. Setelah 8-9 jam, masukkan lapisan atas ais di tengah bekas dan toskan air yang belum sempat membeku. Cairkan ais yang tinggal pada suhu bilik, tambahkan sesudu jus lemon dan minum sekali sehari.

Perak

Fakta bahawa perak mempunyai sifat antiseptik telah diketahui sebelum zaman kita. Oleh itu, sejarawan Yunani kuno Herodotus menulis bahawa di dalam kapal perak, air tetap sesuai untuk diminum lebih lama. Pada masa itu, ini adalah salah satu kaedah pembasmian kuman air yang paling biasa. Tetapi kesan penggunaan perak tidak begitu kuat. Menurut banyak kajian, air dengan sudu perak hanya mengandungi 5% lebih sedikit bakteria daripada air yang sama tanpa perak.

Perlu diingat bahawa perak berkumpul di dalam badan dan penggunaan air seperti itu secara berterusan boleh memberi kesan negatif kepada keadaan kesihatan..

Bagaimana hendak masak?

Celupkan sudu perak ke dalam pasu air - bunga akan tahan di air seperti itu lebih lama daripada air biasa.

Direbus

Semasa mendidih, kebanyakan mikrob patogen mati, jadi jika anda tidak yakin dengan kualiti air, lebih baik mendidihnya. Tetapi air rebus juga mempunyai kekurangan. Semasa mendidih, garam mineral dan sebatian yang mengandungi klorin dilarutkan dalam endapan air (skala yang sama pada cerek). Dalam kuantiti yang banyak, sedimen ini boleh membahayakan kesihatan, oleh itu kerap cuci cerek..

Air rebus kurang diserap, tetapi mendorong "pembilasan" saluran gastrointestinal, jadi semestinya dalam diet harian dalam jumlah 2-3 gelas.

Bagaimana hendak masak?

Untuk membunuh sebahagian besar mikrob patogen, cukup mendidih air selama 3-5 minit. Namun, mendidih bukanlah ubat mujarab, kerana beberapa mikroorganisma dapat bertahan walaupun dalam air mendidih. Untuk mengatasinya memerlukan pensterilan pada suhu yang lebih tinggi.