Ia adalah. Penyembuhan Svetlana dari sarkoma

Orang Kristian evangelis memiliki kebiasaan berkumpul pada hari Ahad untuk perkhidmatan di mana doa bersama dan pemuliaan Tuhan berlangsung. Khotbah-khotbah berdasarkan Alkitab yang inspiratif juga disampaikan. Hari ini, 20 Oktober adalah masa yang sama. Kami mempunyai tetamu di gereja Armyansk tempatan dari bandar Krasnoperekopsk yang berdekatan - pastor Daniil Pribyshchuk.

Biasanya perkataan "berkhutbah" itu sendiri telah menjadi sesuatu kata rumah tangga bagi banyak orang:

- Ah! Mereka akan membaca semula kuliah tersebut. Untuk mengajar mind-mind. Betapa letihnya anda semua dengan rengekan anda. Mereka akan bercakap mengenai Tuhan lagi.

Tentang Tuhan, tentu saja. Ini bukan mengenai kenaikan harga gas untuk pengguna Ukraine merangkak. Orang-orang pergi ke khidmat ilahi (sekurang-kurangnya mereka seharusnya!) Untuk mendapat inspirasi bagi jiwa, menjadi lebih suci, ramah, dan diperkuat dalam iman. Bagaimanapun, terdapat begitu banyak maklumat yang tidak berguna yang melayang di sekitar kita, menyebabkan kerengsaan dan ribut dalam fikiran kita, sehingga sekurang-kurangnya khotbah mingguan jelas tidak akan menghalangi..

Walaupun setiap pendakwah berusaha untuk mempersiapkan yang terbaik bagi mereka yang hadir, adalah mustahil untuk mengingat tesis-tesis utama dalam jangka masa yang lama. Hanya kealpaan yang pasti tidak akan banyak yang anda dengar pada pagi yang cerah ini. Daniil Petrovich tidak hanya memetik teks alkitabiah, tetapi juga berkongsi kesaksian tentang satu peristiwa yang sangat menggembirakan untuk keluarganya. Narasi seluruh gereja - tanpa bayangan keterlaluan! - didengarkan dengan nafas berdegup.

Dari diri saya dapat mengatakan bahawa keluarga Pastor Daniel - sejauh mana saya dapat menilai dari luar! - sangat gembira dan lebih "sangat" - ramah, menghitung, walaupun masih kecil, tetapi pada masa bergelora saat ini masih pengalaman yang kukuh dalam bentuk 18 kehidupan bersama. Tanpa perceraian, tanpa skandal, bukan tanpa kesulitan, tetapi bagi banyak pasangan, ia akan menjadi alat bantu kehidupan keluarga. Lima anak yang diberkati dilahirkan dan satu lagi diadopsi, dan kasih sayang ibu bapa sudah cukup untuk semua orang!

Masalahnya, seperti yang sering terjadi dalam hidup, meletus tanpa undangan. Pasangan Svetlana seharusnya melahirkan seorang gadis kelima ketika ketumbuhan itu ditemui. Di suatu tempat saiz penumbuk lelaki yang berat. Ramalan itu mengecewakan dan perlu menunggu kelahiran anak itu. Yang bongsu hampir tidak berbaring di dada ayahnya, ketika diputuskan untuk menghantar ibunya untuk pemeriksaan penuh.

Biopsi dilakukan untuk mengetahui komposisi "penumbuk" yang mencurigakan ini. Bagi mereka yang tidak berpengalaman dalam perubatan, katakanlah ini adalah kajian mengenai komposisi selular tisu untuk mengesan barah. Apa yang orang fikirkan sementara menunggu diagnosis? Fikiran apa yang tidak tergesa-gesa di kepala saya! Apa raksasa mengerikan yang tidak menggembirakan bahagian dalam anda! Mana-mana pesakit mengetahui mengenai chimera ini, dan bersamanya saudara mereka, menjalani prosedur yang serupa:

- Dan tiba-tiba mereka mendapat tahu. barah tahap IV ?! Anda akan hilang dalam 2-3 bulan. Mula-mula anda mengeringkan, maka akan ada kesakitan liar dan anda akan habis dengan lilin lilin.

Gambar pengebumian masa depan anda, anak-anak yang tidak berpuas hati, rakan-rakan yang sedih dan saudara-mara yang terbunuh sentiasa berputar di kepala saya. Seseorang dapat membayangkan kegembiraan mereka yang akan menulisnya: "Tidak ada onkologi." Saya rasa mereka akan melompat ke siling!

Hanya Daniel dan Svetlana yang tidak berpeluang mengalami kegembiraan ini. Para doktor mengatakan bahawa mereka telah menemui sejenis sarkoma misteri. Nama itu sendiri tidak mengatakan apa-apa:

- Haiwan apa jenis sarkoma ini ?! Perkataan sebagai kata. Jenis tanpa rasa takut.

Saya memutuskan untuk mendaki untuk memperluas cakrawala saya. Tebak, pembaca, ke mana semua orang pergi sekarang untuk berunding cepat? Dalam talian, sudah tentu. Saya dah baca ia. Terkejut? Takut? Tidak, bukan perkataan itu. Ilmu terkejut. Doktor memberi amaran dengan jujur:

- Anda mempunyai dua, maksimum tiga bulan lagi.

Bagaimana ?! Keluarga yang bahagia. Anak kecil dan suami yang penyayang. Hanya tangan mati tanpa tulang yang tidak mempedulikan keadaan ini. Adakah mungkin mengasihani anak yatimnya yang miskin ?! Svetlana dimasukkan ke Maryino (sebuah hospital onkologi di Simferopol), dan suaminya sering mengunjunginya bersama bayi yang baru lahir. Menurut Daniel, dia tidak bermain-main dengan anak-anaknya sebelumnya seperti Miroslava. Saya terpaksa menjadi ayah dan ibu untuknya.

Sudah tentu, Svetlana berusaha untuk tidak putus asa. Dia memberitahu jiran tetangganya tentang kasih Tuhan, tentang harapan untuk sembuh. Hanya ketika dia keluar ke halaman rumah sakit, air mata mengalir padanya. Adakah mudah untuk mengekalkan ketenangan, mengetahui tentang bom barah dan secara fizikal merasakannya dalam diri anda setiap detik??

Anda berdoa kepada Tuhan untuk penyembuhan, tetapi tumor ada di dalam diri anda! Mereka memburukkan anda dengan minyak sesuai dengan Firman Tuhan - ketumbuhan di dalam anda. Berkhutbah kepada orang lain mengenai penyembuhan - tumor ada di dalam diri anda. Tangan jatuh, bibir ditutup tanpa daya. Mungkin orang lain sembuh, tetapi ini tidak berlaku untuk saya ?! Ah, pemikiran khianat, bagaimana kuku panas menggerogoti otak:

- Siapa yang mengatakan bahawa penyembuhan juga berlaku untuk anda ?! Kepada orang lain - ya, anda bukan "orang lain".

Pasangan itu memutuskan untuk bergantung pada Tuhan, enggan menjalani prosedur perubatan lebih lanjut. Lebih baik mati dalam iman daripada hidup pada hari-hari terakhir dalam ketakutan. Ini tidak bermaksud bahawa mereka menentang doktor. Tidak sama sekali! Tuhan juga berjaya dengan tangan doktor. Orang-orang yang beriman tidak memboikot dadah. Cuma keadaan di sini sangat putus asa sehingga hanya bergantung kepada Tuhan sebagai barisan pertahanan terakhir..

Saya mengesyaki bagaimana pembaca yang tidak percaya, setelah membaca baris berikut, mungkin tergelak kecil ketika dia mengetahui tindakan pahlawan kita:

- Oh, orang-orang yang beriman ini untuk saya! Mereka akan selalu datang dengan sesuatu, mengacaukan diri sendiri dan memilih yang tidak konvensional, lebih baik untuk orang barbar yang buta huruf daripada orang abad XXI.

Jadi ubat apa yang digunakan oleh pasangan yang sudah berkahwin? Berdirilah dengan janji-janji Tuhan.

- Hmm. Janji ?! Apakah ini ?! - tangisan orang yang tidak percaya terdengar.

"Janji" adalah janji-janji Tuhan yang dicatat dalam Alkitab dan merujuk kepada berbagai bidang kehidupan manusia. Pada masa kini, orang-orang terbiasa menghargai janji-janji tidak lebih dari sepeser pun, dan jika mereka masih tidak percaya kepada Tuhan, maka istilah ini tidak lebih dari sekadar deringan kosong.

- Apa itu janji ?! Hari ini saya memberikannya, esok saya membatalkannya! Negara-negara membuat perjanjian selama bertahun-tahun ke depan, dan dalam sebulan atau setahun, mereka tidak lagi berlaku! Alkitab ditulis beribu-ribu tahun yang lalu. Hari ini ia hanyalah koleksi legenda cerita rakyat kuno.

Anda lihat, dalam Kitab Suci itu sendiri mengatakan secara berbeza:

"Seperti hujan dan salji turun dari surga dan tidak kembali ke sana, tetapi memberi air ke bumi dan menjadikannya mampu melahirkan dan tumbuh, sehingga memberikan benih kepada orang yang menabur, dan roti kepada orang yang makan, begitu juga firman-Ku yang keluar dari mulut Tuhanku, - itu tidak kembali kepada-Ku dengan sia-sia, tetapi melakukan apa yang aku kehendaki, dan melakukan apa yang Aku kirimkan untuknya "(Yesaya ch. 55, ay 10-11).

Sudah lama tidak menjadi masalah bagi Tuhan, dari sudut pandang manusia, beberapa firmanNya diucapkan. Orang boleh berubah, Tuhan tidak boleh. Tampaknya bagi kita bahawa "sehari sebelum kemarin" adalah masa yang sangat lama, dan Dia berusia 3 ribu tahun, seperti bagi kita setengah jam yang lalu. Mengapa kita menjadi skeptis yang tidak dapat diperbaiki ketika mempercayai Tuhan? Setiap hari, begitu banyak maklumat yang tidak bermakna dicurahkan kepada kita, atau lebih tepat untuk mengatakan, yang tidak ada hubungannya dengan iman kepada Tuhan, bahawa setiap keinginan untuk kebenaran kekal keselamatan jiwa sepenuhnya tidak digalakkan dalam diri kita..

- Bagaimana jika anda mengubah pendekatan anda? Sekiranya semua maklumat ini tidak membantu saya, mungkin saya harus mempercayai janji-janji Tuhan? Tidak ada yang rugi pula.

Yang peliknya adalah bahawa banyak orang percaya sepertinya harus percaya, tetapi dengan kehidupan yang sederhana, sepertinya tidak perlu menggunakan janji. Sekiranya anda sihat, mengapa anda memerlukan janji penyembuhan? Tiada masalah? Tidak ada keperluan untuk mengatasinya. Secara munasabah!

Dan sekarang penyakit itu merebak dan memberi anda 2-3 bulan untuk menyelesaikan urusan duniawi. Sebagai orang percaya, pasangan itu memutuskan untuk menyalin teks dengan jaminan Tuhan dari Alkitab dan menggantungnya di semua dinding dan sudut. Untuk apa? Untuk melihat dengan mata anda, untuk berbicara dengan bibir anda, untuk memikirkan Firman Yang Mahakuasa, sehingga ia masuk ke dalam hati dan didirikan di sana oleh iman.

Katakan anda berjalan menyusuri lorong, melihat ke atas, dan melihat di dinding bukan macho setengah telanjang, tetapi tulisan:

"Dan dia berkata, jika kamu mentaati suara TUHAN, Allahmu, dan melakukan apa yang benar di hadapan-Nya, dan mendengarkan perintah-perintah-Nya, dan mematuhi semua ketetapan-Nya, maka aku tidak akan membawa kepadamu penyakit apa pun yang telah aku bawa ke atas Mesir; Tuhan, penyembuh-Mu "(Kitab Keluaran ch.15, ay.26).

- Terima kasih Tuhan! Saya berusaha untuk mematuhi perintah, Tuhan! Anda adalah penyembuh saya!

Anda masuk ke dapur dan di depan mata anda ayat berikut:

"Dia mengampuni semua kesalahanmu, menyembuhkan semua penyakitmu; Dia menyelamatkan hidupmu dari kubur, menobatkanmu dengan rahmat dan karunia; Menepati keinginanmu dengan berkat, masa mudamu diperbaharui seperti helang" (Kitab Mazmur bab 102, ayat 3-5).

Lagipun, mengapa anda perlu tahu apa yang Juan Pedro lakukan kepada Juanita pada episod 87, jika anda memerlukan rahmat Tuhan untuk menyembuhkan?

- Terima kasih Tuhan! Anda menyembuhkan penyakit saya, memperbaharui kekuatan saya!

Janji ini tidak hanya dapat memberi inspirasi kepada yang memerlukan:

"Aku tidak akan mati, tetapi aku akan hidup dan menyatakan karya-karya Tuhan!" (Mazmur pasal 117, ayat 17).

Anda pergi, misalnya, ke dapur dan di sana anda akan disambut dengan berita baik lain dari Rasul Petrus:

"Dia sendiri menanggung dosa-dosa kita di dalam tubuh-Nya sendiri di atas pohon, sehingga kita, setelah mati dari dosa-dosa, dapat hidup dengan kebenaran: oleh garis-garis-Nya kamu disembuhkan" (2 Petrus 2, ayat 24).

Walaupun di bilik tidur, bangun pagi, Svetlana dapat membaca saguhati di siling:

"Sekiranya Tuhan ada untuk kita, siapa yang menentang kita?" (Roma bab 8, ayat 31).

Semua perkara di atas, pembaca yang dikasihi, hanyalah sebahagian kecil dari janji-janji Tuhan. Saya hanya cuba menggambarkan perjalanan tindakan mereka dengan menghilangkan puluhan teks Alkitab untuk menjimatkan ruang. Jadi bulan berlalu.

Selepas sembilan bulan.

- Ya, anda dengar betul! Tidak dalam 2-3 seperti yang dijanjikan untuk hidup!

Sembilan bulan kemudian, ibu Daniil Petrovich, yang juga percaya kuat, datang berkunjung dari negara yang jauh, dan menawarkan diri untuk muncul di hospital:

- Berapa lama anda boleh melarikan diri? Jangan takut, periksa! - Maria Vasilievna menasihati dengan bijak.

Sudah diperiksa. Ketumbuhan. mempunyai tetapi. dua kali lebih kecil! Kemudian ada lebih banyak pemeriksaan. Dan setelah 3 tahun tumor itu hilang sepenuhnya. Terima kasih Tuhan! Kemenangan tetap berlaku, walaupun tidak segera. Tesis utama khotbah Daniil Petrovich sangat jelas:

- "Iman adalah pemenuhan yang diharapkan dan jaminan dari yang tidak kelihatan" (Surat kepada Ibrani ch.11, ay 1). Kami percaya pada sesuatu yang belum ada, tetapi akan muncul melalui iman. Ketakutan berfungsi dengan cara yang sama. Beginilah Ayub pernah berkata: "kerana perkara mengerikan yang saya takuti, yang menimpa saya; dan apa yang saya takuti, yang datang kepada saya" (Buku Ayub, bab 3. ay.25). Ketakutan menarik masalah, iman memberikan jalan keluar. Hanya "iman adalah dari pendengaran, dan pendengaran adalah dari Firman Tuhan" (Roma bab 10, ayat 17) dan berpegang pada janji-janji Tuhan, kita akan menerima hasil yang dijanjikan oleh Tuhan.

Saya rasa pengkritik akan membicarakan sifat penyembuhan hipnosis diri, kaedah latihan automatik, mengingati kesan plasebo, dan mengucapkan sebilangan istilah pintar lain. Sekiranya ada yang berpendapat bahawa artikel itu menangani manipulasi Tuhan dengan bantuan petikan yang dikoyak dari Alkitab, maka dia keliru: tidak ada yang dapat menolak kehendak Tuhan yang tertinggi. Jangan menghormati kekurangan kehendak kita dan pasif sepenuhnya untuk kehendak-Nya.

Masih ingat keputusan pasangan itu? "Lebih baik mati dalam iman daripada hidup pada hari-hari terakhir dalam ketakutan seperti itu." Orang skeptis boleh bercakap sesuka hati, dan orang percaya harus mengetahui perkara utama: apa yang dijanjikan Tuhan, Dia lakukan. Kalaulah kita tidak meragui perkara ini dan tidak menolak untuk mengikuti-Nya.


=== Dalam foto itu, Daniel dan isteri tercinta Svetlana

Sarcoma - pemulihan sepenuhnya mungkin

Jenis-jenis sarkoma

Terdapat tiga jenis sarkoma utama:

sarkoma tisu lembut,
sarkoma tulang;
tumor stroma gastrousus.
Nativ ttarget
Kategori ini merangkumi lebih daripada tujuh puluh jenis sarkoma. Jenis tumor ditentukan oleh tisu di mana mereka tumbuh, ciri genetik atau analisis molekul.

Jenis sarkoma tisu lembut yang paling biasa adalah:

fibrosarcoma,
fibrosarcoma bercampur,
tumor desmoid,
liposarcoma,
tumor stroma gastrousus,
sarkoma sinovial,
rhabdomyosarcoma,
leimiosarcoma,
tumor malignan sarung saraf periferal,
angiosarcoma,
Sarkoma Kaposi.
Jenis sarkoma tulang yang biasa: chondrosarcoma, chordoma, osteosarcoma, sarkoma Ewing.

Sebab-sebabnya

Sebab yang tepat untuk perkembangan sarkoma tidak diketahui. Beberapa penyakit keturunan boleh menyebabkan sarkoma, tetapi dalam praktiknya terdapat sedikit kes seperti itu. Pesakit yang menjalani retinoblastoma - barah mata semasa kecil - mempunyai kecacatan genetik yang meningkatkan kemungkinan mereka menghidap sarkoma pada masa akan datang. Orang dengan neurofibromatosis jenis 1 (penyakit yang boleh menyebabkan tumor ganas atau jinak) juga mempunyai kecenderungan untuk sarkoma.

Kadang kala sarkoma dijumpai pada pesakit yang telah menerima terapi radiasi untuk merawat jenis barah yang lain. Sarkoma ini dapat berkembang bertahun-tahun setelah berakhirnya terapi radiasi..

Campur tangan perubatan

Walaupun terdapat pelbagai jenis sarkoma, semuanya dirawat dengan cara yang sama (dengan beberapa pengecualian, biasanya untuk sarkoma pada kanak-kanak).

Rawatan yang paling berkesan untuk sarkoma adalah pembedahan.
Kemoterapi sering diberikan kepada pesakit dengan sarkoma tulang sebelum dan selepas pembedahan; dengan sarkoma tisu lembut, ia jarang digunakan. Terapi sinaran kadang-kadang juga digunakan. Tumor stromal gastrointestinal cenderung tidak bertindak balas terhadap kemoterapi dan terapi radiasi. Ubat imatinib baru boleh digunakan untuk merawatnya.

Bagaimana ia menampakkan

Bagi kebanyakan kes sarkoma, penampilan pembentukan tumor adalah ciri, meningkat bergantung pada kadar pertumbuhan sama ada secara perlahan (dalam beberapa bulan) atau dengan cepat (dalam beberapa minggu). Untuk beberapa waktu, sarkoma tumbuh tanpa menyebabkan perubahan pada tisu yang sihat. Hanya kemudian, apabila tisu dan organ di sekitarnya terlibat dalam proses itu, tanda-tanda muncul yang menunjukkan kerosakan pada tulang, sendi, batang saraf, otot, dan sebagainya. Manifestasi sarkoma dangkal berbeza dengan sarkoma organ dalaman atau tisu yang terletak dalam, yang mana manifestasi umum keracunan tumor (keracunan oleh produk kerosakan tisu) lebih bersifat.

Sarkoma tisu lembut dicirikan oleh kecenderungan untuk menyerang tisu dan organ sekitarnya (tulang, saluran darah, batang saraf, kulit, dan sebagainya). Tanda pertama sarkoma tisu lembut adalah kemunculan tumor yang tidak mempunyai garis besar yang jelas, kadang-kadang rasa sakit. Suhu di atas tumor tidak berbeza dengan suhu tisu di sekitarnya. Selalunya, sarkoma tisu lembut terletak pada anggota badan di kawasan berjisim otot besar (paha, bahu, dan sebagainya).

Sarkoma tulang dicirikan oleh penampilan kesakitan yang tidak mereda pada waktu malam, disfungsi anggota badan, penampilan bengkak di kawasan tulang. Semasa tumor tumbuh, fungsi sendi berdekatan menderita. Sekiranya tumor boleh berdebar, maka ini adalah tanda akhir sarkoma tulang. Dengan sarkoma tulang, semua tanda penyakit tumbuh dengan cepat, selalunya dengan perkembangan patah tulang yang terkena. Apabila tisu tulang rawan rosak, penyakit ini berkembang dengan perlahan, selama beberapa tahun. Sarkoma sering memberi metastasis (sel tumor dipindahkan ke tisu dan organ yang jauh dan mula berkembang di sana), sementara metastasis menyebar melalui saluran darah dan limfa.

Diagnostik

Diagnosis sarkoma didasarkan pada manifestasi ciri, serta hasil kajian sinar-X dan makmal. Dengan bantuan pelbagai jenis kajian sinar-X, sifat kerosakan tisu, batas tumor dan panjangnya ditentukan. Untuk mengesan metastasis pada kelenjar getah bening, pemeriksaan sinar-X sistem limfa dilakukan.

Untuk mengkaji struktur tumor sebelum permulaan rawatan, digunakan tusukan (tusukan) dengan jarum nipis, yang memungkinkan untuk mendapatkan bahan biologi untuk menentukan komposisi selular tisu. Sekiranya dengan cara ini tidak mungkin untuk menentukan sifat tumor, maka dilakukan biopsi terbuka - mengambil tisu tumor untuk diperiksa semasa operasi diagnostik.

Rawatan

Rawatan sarkoma harus menyeluruh. Kaedah rawatan utama adalah pembedahan, tetapi terapi radiasi dan kemoterapi (rawatan dengan ubat antikanker) banyak digunakan.

Campur tangan pembedahan untuk sarkoma tisu lembut didasarkan pada prinsip membuang tumor bersama-sama dengan tisu otot di sekitarnya yang tertutup di fascia (kes yang mengelilingi kumpulan otot).
Rawatan pembedahan boleh berkesan walaupun terdapat metastasis jauh ke paru-paru, penyingkiran yang dalam beberapa kes memberikan penyembuhan jangka panjang. Sarkoma tisu lembut lemah sensitif terhadap sinaran pengionan, tetapi teknik khas membenarkan penggunaan kaedah ini sebagai rawatan awal sebelum pembedahan.

Pemilihan kaedah untuk merawat sarkoma tulang bergantung pada kepekaan terhadap terapi radiasi: jika tumor sensitif terhadap radiasi pengion, maka operasi tidak dilakukan, kesan radiasi dan kemoterapi gabungan digunakan. Prognosis untuk sarkoma bergantung pada tahap penyakit dan ciri-ciri tumor. Sebagai peraturan, tumor yang dikesan pada peringkat awal bertindak balas dengan baik terhadap rawatan

Adakah anda tahu kes-kes penyembuhan sarkoma?

Pada usia 14 tahun, keponakan suaminya didiagnosis menderita osteosarcoma. Doktor sudah melakukan kemoterapi, akan ada operasi dan mood untuk menang.

Tetapi kemudian saya bercakap dengan seorang rakan dari onkologi, dia mengatakan bahawa selama 15 tahun bekerja di onkologi, dia tidak menemui satu pun kes pemulihan dari kotoran ini. Bagaimanapun, sarkoma akan keluar, tetapi di tempat yang berbeza.

Bagaimana saya bimbangkan gadis itu dan ibunya.

Saya hanya dapat berdoa kepada Tuhan dan berharap keajaiban. Anda telah menemui keajaiban seperti ini?

Sarkoma dirawat?

Pilihan tema
  • Langgan utas ini...
  • Cari mengikut topik

    Sarkoma dirawat?

    Bagaimana menjadi, apa yang umumnya tidak ada harapan?

    . Apa yang hendak dikatakan kepada anda? Secara umum, hampir begitu. Ini adalah neoplasma ganas tisu penghubung dan tulang dengan metastasis jenis peredaran darah, yang bermaksud bahawa perkara seperti biopsi (mengambil sampel tisu) atau pembuangan pembedahan sangat sukar kerana risiko memprovokasi "pemeriksaan". Perkembangan penyakit ini bergantung pada banyak faktor: di mana tumor, ketika ia dijumpai, semakin anda semakin tua dan semakin tua. Walaupun, dengan pengecualian yang jarang berlaku, ia menyerang pada usia muda.
    Tetapi ini juga tidak bermaksud. Sudah tentu, jika pesakit itu sendiri tidak meludah dan tidak menjatuhkan tangannya. Benar, saya mesti mengatakan bahawa rawatan, selain tidak menyenangkan, juga sangat mahal. Tidak lama lagi perlu belajar perkataan seperti vincristine, doxirubicin dan azathioprine.
    Tahan dan semua yang terbaik untuk anda.

    Terakhir diedit oleh Jandewerth; 07/22/2007 pada 01:33.

    Adakah Sarcoma adalah Kiamat? Petua untuk Merawat yang Berjaya

    Adakah Sarcoma adalah Kalimat? Petua untuk Kemasukan Rawatan yang Berjaya Disematkan

    Sarcoma (Latin sarkoma; dari Old Greek σάρξ - "meat", "meat" + Latin ōma - "tumor") adalah sekumpulan tumor ganas yang berasal dari aktif membelah, yang disebut "tidak matang" tisu penghubung - tulang (osteosarcoma ), kartilaginous (chondrosarcoma), otot (myosarcoma), lemak (liposarcoma), dinding darah dan saluran limfa.
    Kembangkan teks penuh... Perbezaan utama antara sarkoma dan barah "secara umum" adalah bahawa barah berasal dari sel epitelium yang melapisi rongga dalaman organ (seperti barah paru-paru atau barah ginjal), atau dari epitel integumen (kulit, mukosa mulut dan dll), dan sarkoma tidak melekat pada organ mana pun.

    Ia mempunyai warna putih pinkish pada potongan, mengingatkan pada daging ikan. Sarkoma dicirikan oleh ciri khas tumor barah: pertumbuhan infiltratif dengan pemusnahan tisu bersebelahan, kambuh selepas penyingkiran, pembentukan metastasis awal dengan penyebarannya ke paru-paru (dengan sarkoma anggota badan, kepala, leher, batang) dan hati (dengan sarkoma rongga perut).

    Mereka dicirikan oleh pertumbuhan tumor yang progresif, kadang-kadang meletup, dan secara amnya lebih cepat daripada pada kanser klasik, terutama pada kanak-kanak, yang dijelaskan oleh pertumbuhan tisu penghubung dan otot yang lebih aktif pada masa kanak-kanak, serta kerapuhan berulang. Kedudukan kedua selepas barah di antara penyakit ganas dalam jumlah kematian.

    Terdapat jenis sarkoma berikut:

    Berasal dari tisu keras (tulang)
    Osteosarcoma
    Sarkoma parostal
    Sarkoma Ewing
    Chondrosarcoma
    Reticulosarcoma

    • Semua penyertaan
    • Catatan komuniti
    • Cari

    Adakah Sarcoma adalah Kalimat? Petua untuk Kemasukan Rawatan yang Berjaya Disematkan

    Fibrosarcoma adalah tumor barah yang mempengaruhi tisu lembut bahagian ekstrem.

    1 Campur tangan pembedahan. Pemotongan hujung artikular tulang tiub panjang dengan prostetik berikutnya.
    Tunjukkan lagi...

    2 Amputasi dan disartikulasi. Ia digunakan pada peringkat kemudian untuk menyelamatkan nyawa pesakit.

    Radiasi dan kemoterapi tidak memberikan hasil yang tepat dalam rawatan fibrosarcoma, oleh itu mereka tidak digunakan.
    Rawatan sarkoma Ewing

    Sarkoma Ewing - neoplasma malignan pada tulang kerangka (tiub bawah).

    1 Kemoterapi. Sebilangan besar ubat digunakan untuk meningkatkan kesan prosedur. Sapukan sebelum dan selepas pembedahan.

    2 Terapi sinaran. Gunakan sinaran dos yang sangat tinggi.

    3 Eksisi tumor bersama tulang dan tisu lembut. Sekiranya boleh (tulang rusuk, lengan bawah, klavikula, skapula, fibula).

    Chondrosarcoma adalah pembentukan malignan yang mempengaruhi sama sekali tisu tulang.

    1 Campur tangan pembedahan. Ini adalah reseksi tumor bersama dengan metastasis.

    2 Amputasi. Dijalankan pada peringkat kemudian, mengeluarkan anggota badan dengan separuh pelvis atau tali pinggang bahu.

    3 Terapi sinaran. Boleh memberi kesan barah pada peringkat awal sahaja.

    4 Kemoterapi. Sesuai untuk dua peringkat pertama.

    Osteosarcoma adalah barah yang mempengaruhi tisu tulang dan metastasis awal. Rawatan menggunakan:

    1 Kemoterapi. Dilakukan sebelum pemotongan tisu untuk mengurangkan risiko metastasis dan mengurangkan ukuran kawasan yang terjejas dan selepas campur tangan untuk mengurangkan risiko berulang.

    2 Operasi. Pemotongan kawasan yang terjejas dengan penggantiannya dengan implan.

    kembali ke kandungan ↑
    PERKARA
    Rawatan sarkoma tidak berhenti. Sekarang mungkin untuk mengecualikan amputasi anggota badan. Campur tangan ini digantikan dengan pembedahan penyelamatan organ dengan prostetik di kawasan eksis.
    Secara amnya, lebih daripada satu pertiga pesakit yang menjalani rawatan kompleks bertahan. Prognosis sangat bergantung pada prevalensi barah dan tindak balasnya terhadap kemoterapi. Pada masa ini, terdapat sebilangan besar ubat kemoterapi terbaru yang mampu mengatasi penyakit ini.

    Dengan kemungkinan penyingkiran tumor sepenuhnya dan ketiadaan metastasis, prognosis sangat baik. Dengan metastasis barah ke sumsum tulang, kelangsungan hidup kurang dari satu pertiga.

    Pemulihan pesakit bergantung pada usia mereka. Sekiranya anggota badan diamputasi, bantuan psikologi mungkin diperlukan. Selepas rawatan, perlu dipantau secara berkala oleh pakar untuk mengelakkan kemungkinan kambuh.

    Adakah Sarcoma adalah Kalimat? Petua untuk Kemasukan Rawatan yang Berjaya Disematkan

    Sebagai ikhtiar untuk rawatan ubat, anda boleh menggunakan resipi rakyat:
    Resipi paling berkesan untuk sarkoma
    Ubat-ubatan herba adalah ubat rakyat yang sangat berkesan. Untuk menyiapkan tincture propolis, potong 150 g propolis dan tuangkan ke dalam bekas bahan gelap. Kemudian isi propolis dengan 0.5 l vodka dan letakkan di tempat yang gelap selama setengah bulan.
    Tunjukkan sepenuhnya... Tapis kandungannya. Untuk penggunaan, cairkan 20 tetes cecair dengan 1/2 cawan susu panas. Anda perlu minum 3 kali sehari 30-40 minit sebelum makan.

    Untuk menyediakan ubat dari kayu cacing, anda perlu mengambil daun, akar dan bunga kayu cacing, potong halus. 1 sudu kecil ramuan diseduh dalam segelas air mendidih. Masukkan air mandi sehingga setengah gelas air tersejat. Minum ubat 40 ml 3 kali sehari semasa perut kosong.

    Tincture campuran pelbagai ramuan bukan sahaja dapat membantu dengan sarkoma tisu lembut, tetapi juga dengan jenis penyakit lain. Tekstur campuran pelbagai ramuan tidak hanya akan membantu dengan sarkoma tisu lembut, tetapi juga dengan jenis penyakit lain

    Ubat-ubatan dari immortelle dan bindweed disuntik dalam masa yang singkat, sehingga ubat-ubatan tersebut akan cepat menolong penyakit. Untuk 2 cawan air mendidih, ambil 3 sudu kecil. bunga immortelle kering yang dihancurkan. Tutup infusi dan biarkan selama 3 jam, ingat untuk menggoncang 2 kali setiap jam. Ambil 200 ml 3 kali sehari 30-40 minit sebelum makan. Untuk tincture bindweed, ambil 1 sudu besar. l. tanaman cincang dan tutup dengan 1 cawan air mendidih. Biarkan selama 2 jam, kemudian tapiskan kain lap. Regangkan pengambilan 1 gelas ubat sehari, minum sebelum makan.

    Terdapat juga resipi untuk serbuk dari gandum, kemenyan dan putih plumbum. Ambil jumlah yang sama bagi setiap ramuan. Masukkan jus aloe dan tanah liat bercetak (atau Armenia). Gaul sebati dan sapukan pada tempat yang sakit.

    Adalah mungkin untuk dirawat untuk sarkoma bukan hanya dengan bantuan tincture, anda juga boleh menggunakan pelbagai campuran. Campuran madu, aloe, getah birch dan tunas, wort St. John disediakan seperti ini: ambil madu dan cair, tetapi jangan sampai mendidih. Kemudian tuangkan sedikit jus aloe ke dalam madu dan biarkan isinya mendidih. Semasa madu dengan lidah buaya mendidih, ambil bekas dengan getah birch dan masukkan tunas birch dan bunga St. John's wort di sana. Rebus isi, tutup dan letakkan di tempat yang gelap selama 1 jam. Saring kuahnya melalui kain cheesecloth dan tambahkan madu dan minyak sayuran ke dalamnya. Gaul hingga sebati. Ambil ubat selama 2 sudu kecil. 3 kali sehari, goncang sebelum mengambil.

    Resipi yang berguna untuk pesakit adalah salap biji delima. Pisahkan biji dari buah delima dan buat serbuk daripadanya. Kemudian masukkan sedikit madu dan kacau hingga sebati. Sebarkan produk siap ke bahagian badan yang sakit.

    Jadi, rawatan sarkoma dengan ubat-ubatan rakyat membantu melindungi tubuh daripada perkembangan tumor, dan boleh bertindak sebagai analgesik. Selalunya mereka mula mengubati penyakit ini dengan warna dari pelbagai tanaman berguna, seperti aloe, pisang, tunas birch. Kaedah untuk rawatan topikal juga digunakan: plaster, kompres, pembalut.

    Osteosarcoma dan pertarungan saya dengannya

    Halaman 1 daripada 2 12

    Pendaftaran: 10.05.2005 Catatan: 69 Telah mengucapkan terima kasih: 0 kali Telah mengucapkan terima kasih: 0 kali ->

    Osteosarcoma dan pertarungan saya dengannya

    Helo.
    Hari kedua saya belajar forum anda. Terkejut. Saya akan mempunyai semua maklumat ini, ya enam bulan yang lalu.
    Saya akan memberitahu anda tentang diri saya.
    Umur luar biasa 34 tahun. Pada awal bulan September, di kelab kecergasan, saya merasa sakit di kaki saya, saya fikir saya menarik kaki bawah. Beberapa minggu telah berlalu, kesakitan tidak hilang, tetapi tidak mengganggu kehidupan. Dia mengadu kepada anak perempuannya yang kecil, dan dia mengatakan jika sakit, jadi berjumpa doktor. Adalah dosa untuk tidak taat. Dan ia bermula. pakar bedah, ortopedis, ahli onkologi, dengan cepat berakhir di Kashirka.
    Di sana, setelah sinar-X dan CT mereka mengatakan bahawa mereka harus pergi ke biopsi.
    Di sini suami bergabung. Dan dia membawa saya ke Israel untuk pemeriksaan.
    Diagnosis dengan OS. Dan mereka mengesyorkan untuk memilih tempat rawatan dalam dua minggu. Tidak banyak pilihan Kashirka, 62 hospital dan Israel.
    Memilih Israel.Mereka bercakap dengan yakin mengenai menjaga kaki.
    Saya masih ingat 10 hari terakhir di Moscow. Ada baiknya banyak perkara dilakukan, dan tidak ada masa untuk kehilangan hati dan panik. Dan saya juga ingat ketakutan, tanpa air mata dan histeris, ketakutan yang meresap segalanya, terpegun.
    Selama enam bulan sekarang, bangun setiap pagi, saya tidak percaya bahawa ini semua diragui. Tetapi sekarang saya sudah terbiasa dengan kehidupan seperti ini.
    Dan pada awalnya saya tidak percaya bahawa saya akan menanggung segalanya. Rawatan dimulakan dengan kemoterapi pra operasi dan agresif. Saya tidak tahu bagaimana saya berjaya dalam kursus pertama. Di hospital 48 jam infus berterusan tiga jenis kemoterapi (adria, CIS, Infosfomid) Muntah dengan ganas, memutar semua bahagian dalam.
    Suhu meningkat, hampir tidak dapat bergerak, tidak dapat makan. Jumlah darah turun menjadi 0. Tidak ada neopogen yang disimpan.
    Saya terpaksa mengurangkan dos. Saya lulus 3 lagi kursus. Kemudian operasi, lepaskan tulang 12 cm, sendi tidak dapat dipelihara, sebaliknya sebagai tulang
    pin logam dan simen, kaki tidak membengkok dan tidak boleh dipijak. Saya melompat ke tongkat.
    Saya melepasi HT bilik operasi. Nekrosis tumor TK hanya 80%
    menggantikan satu ubat Infosfomid dengan MTX. Kursus terakhir tiga suntikan masih ada. Di sana, selama kira-kira satu tahun, dua nyawa tanpa mts, dan operasi untuk menanam tulang penderma. Malangnya, kaki tidak akan membengkok, kerana mereka belum mencipta prostesis sendi pergelangan kaki, mereka mengatakan ia adalah sendi yang kompleks. Saya akan lemas.
    Jangan berfikir bahawa rawatan di luar negara lebih mudah untuk pesakit dan lebih mudah daripada di Rusia..
    Saya hanya dapat mengatakan satu perkara bahawa apabila tingkap bangsal menghadap laut tengah-daratan, ia tidak menjadikannya lebih mudah, kerana masih ada onkologi dan kemoterapi intensif. Doktor yang mengumumkan diagnosis memberitahu saya bahawa kita sedang memulakan perang. dan saya benar-benar mempunyai kesan bahawa saya berada dalam perang di mana orang selalu mati. Dan jika saya ditakdirkan untuk memenangi perang ini, maka saya dapat mengatakan dengan pasti bahawa 50% kemenangan adalah suami saya.

    Terdapat banyak soalan. TC ingin berada di Moscow, (ibu dan anak perempuan tinggal), di mana madu pasti diperlukan. menolong.
    - anda memerlukan ahli onkologi yang baik - ortopedis, ahli kemoterapi. komplikasi dari kemoterapi boleh muncul lebih dari sekali.
    - Saya tidak tahu sama ada mereka meletakkan pesakit kanser di Rusia, jadi di mana saya boleh membuangnya.
    - Saya mempunyai banyak soalan mengenai pemulihan darah, saya mempunyai masalah untuk pulih pada kursus seterusnya, indikatornya rendah, doktor tempatan percaya bahawa hanya Neopogen dan masa. Saya berminat dengan pendapat anda.
    - mendengar tentang psikoterapi yang membantu pesakit barah mencari
    saya sendiri, kerana saya tidak tahu bagaimana hidup.

    Sarkoma dirawat atau tidak

    Para pengarah firma tempat ibu saya bekerja adalah suami isteri, mereka berumur sekitar 45 tahun, mereka mempunyai seorang anak lelaki berusia 10 tahun. Dia adalah segalanya bagi mereka! Anak yang lewat dan disayangi. Hiperaktif dan pelik. Dia pernah melanggar tulang selangka ketika menunggang basikal. Kurang dari enam bulan kemudian, dia kembali naik ke suatu tempat dan jatuh, dan memecahkan tulang selangka di tempat yang sama. Dia diperhatikan oleh doktor terbaik di Kiev, semuanya nampaknya tumbuh bersama seperti biasa. Enam bulan lagi berlalu dan kanak-kanak itu mula mengadu kesakitan. Teruskan membaca →

    Gadis, hai semua! Sudah tiba masanya untuk membincangkan mengapa saya terdiam begitu lama. Teks itu disalin dari forum lain di mana saya dapat mencurahkan hati saya seminggu yang lalu. Forum http://eva.ru/topic/46/3005716.htm Tiga tahun yang lalu, tajuk ini memulakan topik saya yang dikhaskan untuk anak saya dan mengumpulkan wang untuk rawatannya. Kemudian saya berfikir bahawa tidak ada yang lebih buruk daripada APA yang berlaku pada saya pada waktu itu. Anak itu cacat, nyawa sudah berakhir, hospital dan doktor yang tidak berkesudahan, penggalangan dana untuk rawatan perubatan di luar negeri, yayasan amal. 33 lingkaran neraka Tetapi kebahagiaan. Teruskan membaca →

    Saya kembali, dan segera menulis catatan. tetapi untuk sebab tertentu, tangan tidak menulis mengenai percutian, tetapi segera ingin berkongsi kesedihan, yang tidak melintasiku. Teruskan membaca →

    Rakan-rakan yang dikasihi, keadaan SOS! RAWATAN DI BAWAH ANCAMAN PELEPASAN. Pada bulan Disember 2015. Semasa pemeriksaan rutin di Jerman, Sonya didiagnosis menderita kambuh Sarcoma. Bumi hilang dari bawah kaki anda! Sebelum itu, Sonechka berjaya dirawat dengan Rhabdomyosarcoma pada tahun 2013, dan gadis itu mengalami kemurungan. Selama 2 tahun, setiap 3 bulan Sonya dan ibunya pergi ke Jerman untuk kawalan dan tidak dapat mengandaikan bahawa DUNIA akan runtuh lagi. Tidak mungkin teragak-agak, para doktor mencadangkan rawatan segera selama 8 bulan, hipertermia ditambah kemoterapi dan radiasi konvensional. Kini Sonya telah melepasi yang kedua. Teruskan membaca →

    Saya perlu menolong seorang pemuda, rakan sekelas saudara saya. Sesiapa sahaja boleh menjadi mangsa kecuaian perubatan seperti ini, kehilangan masa yang berharga. dan ia menakutkan. Saya faham bahawa kita masing-masing mempunyai masalah dan perniagaan kita sendiri. tetapi jika semua orang menolong sedikit. anda boleh menyelamatkan seseorang. Yang benar-benar mahu hidup pada usia 24 tahun. Saya meminta anda semua: Kirim semula siaran ini! Biarkan lebih ramai orang melihat. Dan mereka akan menolong. Tuhan merahmati kamu! Maka semuanya ada pada orang pertama. Kawan-kawan, saya menggambarkan keadaannya! Pada bulan November saya pergi ke hospital - di tempat saya. Teruskan membaca →

    Itulah kata-kata yang disenaraikan dalam topik yang menjadi teman saya semalam dan sehari sebelumnya, agak menyenangkan, mesti saya katakan. Cerita akan panjang, bagi sesiapa yang berminat - kucing bawah welsh. Sebelum permulaan kisah indah ini, 2 lawatan bersama bayi kami (dia kini berusia hampir 4 bulan) ke pakar urologi, yang, dengan cara itu, memerlukan catatan yang berasingan dan akan digambarkan tanpa gagal. Pada yang pertama, dia didapati menghidap synechiae, yang kami disyorkan untuk dirawat oleh Ovestin. Tidak ada yang baru, sekali pada waktu malam sehingga mereka bersurai. Melalui. Teruskan membaca →

    Saya ingin berkongsi maklumat yang ternyata bernilai emasnya untuk saya. dia sendiri sakit sejak minggu lalu dan bimbangkan kesihatan bayi. Dalam artikel ini, ada banyak mengenai risiko terkena janin, tentang ubat apa yang boleh dirawat, dan lebih berguna dan menenangkan. Penulis merujuk kepada pelbagai kajian dan statistik, jadi artikel itu sangat berwibawa bagi saya. Ia diambil dari laman web Komarovsky. di bawah potongan teks artikel Pada musim gugur-musim sejuk, saya menerima banyak surat bimbang dari wanita hamil dengan pertanyaan mengenai. Teruskan membaca →

    ADSM 1. Anak saya berumur 7 tahun, ketika kami bersekolah, dia berusia 6. Saya sangat perlu melakukan ADSM, mereka melakukannya. Selepas 3-4 hari, sakit kepala yang teruk, pening, keletihan bermula. Mereka mula memeriksa, diagnosis: alergi serebral edema, tidak dapat dipakai kaki kanak-kanak itu. Syukur semuanya baik-baik saja. Dan tanpa vaksinasi, baik sekolah atau tadika mengambil pesanan peserta Alla Kim 2. Anak saya mengalami reaksi buruk terhadap vaksinasi ADS (M) ke-2 pada usia 2 tahun. (Vaksinasi pertama berjalan dengan baik). Suhu adalah 40 selama seminggu. Saya duduk di sebelah kanak-kanak itu, seperti api. Doktor berlari dari klinik dua kali sehari, walaupun. Teruskan membaca →

    Saya perlu menolong seorang pemuda, rakan sekelas saudara saya. Sesiapa sahaja boleh menjadi mangsa kecuaian perubatan seperti ini, kehilangan masa yang berharga. dan ia menakutkan. Saya faham bahawa kita masing-masing mempunyai masalah dan perniagaan kita sendiri. tetapi jika semua orang menolong sedikit. anda boleh menyelamatkan seseorang. Yang benar-benar mahu hidup pada usia 24 tahun. Saya meminta anda semua: Kirim semula siaran ini! Biarkan lebih ramai orang melihat. Dan mereka akan membantu. Tuhan merahmati kamu! Maka semuanya ada pada orang pertama. Kawan-kawan, saya menggambarkan keadaannya! Pada bulan November saya pergi ke hospital - di tempat saya. Teruskan membaca →

    Bukan untuk pengsan hati. Kami mempunyai kucing bernama Thomas, seperti baka Siberia, berumur 4 tahun. Kentang sofa yang lembut dengan ekor yang kaya, manja, jinak, dia hampir seperti anak kecil bagi kita. Dua bulan yang lalu kami mendapat tahu bahawa kucing itu mempunyai tumor. Teruskan membaca →

    Dengan izin baik Cik Rafaella Horwin, kepada siapa, seperti suaminya, pengarang laman web ini mengucapkan takziah yang paling dalam. Asli di http://www.whale.to/vaccines/horwin.html 12 Ogos 1999 Kepada Anggota Kongres Dan Burton Pengerusi Jawatankuasa Pembaharuan Pemerintah Dewan Perwakilan 2157 Bangunan Pejabat Rayburn House Washington, Dakota 20515 Anggota Kongres Burton yang dihormati, Surat ini bertujuan untuk menyokong Jawatankuasa Pembaharuan Pemerintah dalam kerjanya mengenai Vaksin: Mengimbangkan Keselamatan Awam dan Pilihan Peribadi. Setelah bercakap dengan Cik Beth Clay, anggota kakitangan anda, saya memutuskan saya harus. Teruskan membaca →

    Didedikasikan untuk ingatan diberkati Schema-nun Sepphra dan kepada semua orang yang naik dalam kehidupan monastik PROLOGI Di platform kecil di depan pintu masuk ke Gereja Transfigurasi Tuhan, dilindungi dari angin kencang dari utara dan barat oleh tembok rendah, di dekat pintu kuil, di senja subuh yang menghilang, terlihat dua tokoh wanita. Salah satunya, tinggi, megah dengan postur yang sangat rendah hati, ditutup dari kepala hingga kaki dengan selendang lembut rona coklat ceri. Yang lain, kecil, bengkok, bersandar pada tongkat yang licin, dibungkus dalam skema tinggi bersulam dengan benang putih. Teruskan membaca →

    (Wilayah Krasnoyarsk) AKAUN UNTUK 4 MLN RUB SANGAT MENDAPAT. SOS. Orang yang baik! Tolong! Tolong selamatkan anak saya Yegor! Dia mempunyai tumor neuroectodermal primitif (sarkoma tisu lembut) tulang belakang serviks. Anak lumpuh, tidak bangun, tidak duduk, tidak makan sendiri, tangan tidak berfungsi. Teruskan membaca →

    Kanser - menakutkan, tidak dijangka, menyakitkan Satu kemalangan berlaku dalam keluarga saya - pada 21 April 2015, ayah saya meninggal, dia baru berusia 59 tahun, mereka tidak dapat membuat diagnosis selama 2 bulan, dia terbakar, menjadi buta, lemah, setelah 2 bulan mereka menemui sinar-X - pemusnahan tulang yang meluas - myenoma - yang, menurut gambar sinar-X, telah berjalan selama kira-kira 5 tahun, tanpa gejala, baik, tanpa simptomatik - selesema, kelemahan yang dia, seperti banyak lelaki, disalahkan. Teruskan membaca →

    Saya bercakap dengan profesor yang hebat ini secara peribadi! Rawatannya (sayangnya, tidak sepenuhnya) begitu berkesan sehingga hampir setahun, anak saya yang sering sakit tidak mengalami jangkitan pernafasan akut dan ARVI sama sekali! Baca dan perhatikan! Kepada moderator. Saya dari telefon, saya tidak dapat menghantar! Teruskan membaca →

    Melarikan diri dari kematian (kisah pesakit muda) :: Anak-anak yatim dan anak-anak Zaporozhye yang sakit, Ukraine Baca lebih lanjut →

    Yang pulih dari sarkoma

    Terima kasih banyak kerana menjawab. Memang, saya sendiri menyedari bahawa saya tidak memahami apa yang saya tulis. Mereka menjalani operasi di Rostov-on-Don di Institut Penyelidikan Onkologi, berikut adalah diagnosis --- a) Leiomyosarcoma utama (C49.2) tisu lembut paha kanan cT2bN0M0, pG3T2bN0M0 st III, keadaan selepas rawatan pembedahan, kumpulan kelas 2, b) komplikasi: tidak ada pemeriksaan Histologi: leiomyosarcoma G3. Pakar bedah mengatakan bahawa kemoterapi tidak akan membantu di sini dan mereka akan melakukan radiasi. Saya akan sangat berterima kasih atas komunikasi!

    Ditambah selepas 1 minit

    Soalan dan kebenarannya tidak sepenuhnya jelas.

    Fuh, pertama anda perlu mencapai pengampunan, selepas itu kemungkinan kambuh (.). Di sini tidak ada yang akan memberitahu anda apa-apa, kekambuhan mungkin atau tidak. Anda belum memulakan rawatan, dan anda akan menunggu kambuh.

    Untuk menjalani rawatan, doktor yang hadir akan menulis skema anda. Bagaimana mengurangkan kesan sampingan kimia? Mula-mula anda perlu tahu jenis kimia apa.

    3 peringkat? Di mana dan apa operasi itu? Tahapnya tidak kecil, yang bermaksud terdapat metastasis. Secara umum, sarkoma dianggap sebagai salah satu jenis onkologi yang agresif, tetapi lelaki itu masih muda, badannya kuat, dengan rawatan yang dipilih dengan baik, ia mungkin akan mencapai kemerosotan yang stabil. Tidak ada seorang pun di sini dengan sarkoma, tetapi saya tahu di mana ia berada, jika anda mahu, saya boleh menulis secara peribadi.

    Sarkoma tisu lembut: rawatan berkesan

    Sarkoma tisu lembut lemah sensitif terhadap kemoterapi dan terapi radiasi dan memberikan kambuh semasa operasi apabila tidak mungkin mengeluarkan semua tisu yang terjejas. Agar rawatan berjaya, perlu meningkatkan kesan kemoterapi dan mengelakkan lonjakan metastasis dan pertumbuhan sarkoma yang tajam selepas pembedahan.

    Kaedah hipertermia elektromagnetik umum dengan kesan suhu tinggi (dari 42.5 ° C ke atas):

    • meningkatkan kesan terapi radiasi dan kemoterapi;
    • merangsang imuniti anti-tumor;
    • merosakkan daya maju sel sarkoma sebelum pembedahan, yang mengurangkan risiko metastasis dan kambuh selepasnya.

    Semasa merawat sarkoma tisu lembut dengan hipertermia, menjadi mungkin:

    • melakukan operasi pemeliharaan organ, bukan amputasi dan trauma;
    • pencegahan kambuh penyakit;
    • mengurangkan dos radiasi atau menghilangkan keperluan untuk terapi radiasi.

    Pesakit dengan sarkoma tisu lembut dimasukkan ke klinik ujian K untuk mendapatkan rawatan dari semua wilayah di Rusia, CIS, dan Eropah. Anda boleh mengetahui keadaan tempat tinggal pesakit dan pembantunya di bahagian yang berkenaan..

    Penerbitan ilmiah: Hasil segera dan jangka panjang rawatan sarkoma tisu lembut yang disebarkan menggunakan hipertermia umum / I.D. Karev, A.A. Rodina, A.I. Kareva, M.V. Frolov, GOU VPO "Akademi Perubatan Negeri Nizhny Novgorod Kementerian Kesihatan dan Pembangunan Sosial"

    Sarkoma tisu lembut: hasil rawatan hipertermia

    Latar belakang: Sebilangan besar pesakit dimasukkan ke kami dengan ketahanan terhadap beberapa rejimen kemoterapi. Mereka mempunyai tumor bermutu tinggi yang lebih besar daripada 5 cm dengan metastasis. Pada 42% pesakit, tumor primer tidak dapat ditanggalkan. Bahagian lain pesakit telah menjalani operasi traumatik, pelbagai kursus kemoterapi dan terapi radiasi. Dengan latar belakang rawatan, hanya perkembangan yang diperhatikan. Selepas operasi radikal, metastasis dan kekambuhan yang tidak dapat dikesan secara purata dikesan selepas 20 bulan.

    Oleh itu, kami mula merawat kategori pesakit yang sangat sukar dan tanpa kompromi. Hipertermia umum dilakukan sebagai usaha terakhir untuk mencapai pengampunan.

    Tetapi walaupun dengan data awal seperti itu, hipertermia memberi kesan: di bawah pengaruh suhu, tumor diekstrot, menurun, yang memungkinkan untuk menolak amputasi anggota badan..

    Contoh klinikal:

    Pesakit O., 53 tahun. Diagnosis: Sarkoma tisu lembut di kawasan popliteal kanan.

    Pada bulan Februari 2017, tumor ditemui di kawasan popliteal. Dia meminta pertolongan di Hospital Wilayah Tengah di tempat kediaman setelah 6 bulan. Operasi dilakukan - penyingkiran tumor. Histologi: mixofibrosarcoma. Selepas 2.5 bulan. kemunculan semula tumor muncul. Pada 18 Januari, kemoembolisasi arteri tumor dilakukan. Pada bulan Februari, tumor berulang dikeluarkan. Imunohistokimia: rhabdomyosarcoma embrio.

    Dia dimasukkan ke klinik ujian K pada Februari 2018. Dengan luka yang tidak sembuh, nekrosis tulang di kawasan popliteal. Pesakit menjalani 5 kursus hipertermia dengan kemoterapi dalam tempoh dari Februari hingga 18 Ogos. Setelah luka sembuh, simpul 13x10 mm ditemui di parut pasca operasi pada Januari 2019. Pada Februari 2019, tumor berulang dikeluarkan. Histologi: rhabdomyosarcoma 3 peringkat patomarphosis terapeutik. Luka pasca operasi telah sembuh. Pemeriksaan kawalan tidak menunjukkan tanda-tanda kambuh dan metastasis jauh selepas 3.6 dan 9 bulan.

    Tahap 3 patamorfosis menunjukkan kerosakan mendalam pada tumor dan kekurangan potensi praktikal untuk berulang dan metastasis.

    KEPUTUSAN SEGERA. 155 pesakit dalam sampel:

    DiagnosisPenuh
    regresi
    Separa
    regresi
    PenstabilanPenambahbaikan
    kualiti
    kehidupan
    Sarkoma tisu lembut
    T2bN0M1
    3.6%36.4%47.3%83.6%

    Pengiraan kadar kelangsungan hidup dilakukan menggunakan kaedah Kaplan-Meier. Hasilnya adalah sah (HASIL JANGKA PANJANG P

    Tonggak lima tahun yang dicapai akibat hipertermia dialami oleh 49.8% pesakit dengan sarkoma tisu lembut tahap 4.

    Kelangsungan hidup dengan Sarkoma Tahap 4 Dirawat dengan Hyperthermia

    Diagnosis1 tahun3 tahun5 tahun
    Sarkoma tisu lembut, tahap 494.2%68.2%49.8%

    Pengiraan kadar kelangsungan hidup dilakukan menggunakan kaedah Kaplan-Meier. Hasilnya boleh dipercayai (P Hasil terbaik diperoleh dalam rawatan jenis sarkoma tisu lembut berikut:

    • limfosarcoma;
    • liposarcoma;
    • angioleiomyosarcoma;
    • sarkoma sinovial;
    • neuroma malignan;
    • mesenchymomas;
    • schwannoma malignan;
    • mixomas;
    • sarkoma GIST;
    • chondrosarcomas.

    Dengan penyetempatan, sarkoma saluran gastrousus, sarkoma rahim dan ruang retroperitoneal paling berjaya dirawat.

    Kemoterapi untuk sarkoma

    Sekiranya selepas 2-3 kursus kemoterapi sebagai sebahagian daripada rawatan standard untuk insurans perubatan wajib, tidak ada dinamika positif yang ketara, peningkatan kesejahteraan, pengurangan ukuran tumor dan metastasis, maka seseorang harus memikirkan keperluan untuk meningkatkan kemoterapi dengan pemanasan. Kesinambungan kemoterapi standard tanpa adanya dinamika, walaupun dengan perubahan kemoterapi, hanya akan menyebabkan ketahanan sarkoma terhadap ubat.

    Kami menyelesaikan skema yang paling banyak dikaji dalam sarkoma tisu lembut. Dengan menggunakan rejimen polikemoterapi yang terkenal (menggabungkan beberapa ubat), kami dapat membandingkan keberkesanan dan ketoksikannya dalam keadaan normal dan di bawah hipertermia. Ubat kemoterapi diberikan pada tahap pemanasan maksimum pada dos 50-70% daripada dos kursus dan memberi kesan beberapa kali lebih besar daripada tanpa pemanasan.

    Penggunaan agen antitumor baru dengan latar belakang hipertermia umum juga menjanjikan. Beberapa pesakit disuntik dengan Yondelis® semasa hipertermia, kita melihat kesan yang cepat dan kuat, tetapi terlalu awal untuk membuat kesimpulan akhir.

    Mengenai komplikasi kemoterapi dalam kombinasi dengan hipertermia umum, mereka kurang biasa daripada kemoterapi klasik, dan ringan..

    PERBANDINGAN SKIM RAWATAN: "K-TEST" DAN STANDARD CHI

    Onkologi

    Perbincangan Ditandai Dengan Sarcoma Ewing

    Anak lelaki saya Matvey (11 tahun) didiagnosis dengan diagnosis yang teruk mengenai sarkoma Ewing dari ilium, kini tahap keempat dengan pelbagai metastasis di paru-paru, buah pinggang, dan juga di semua tulang. Doktor memberitahu kami bahawa ini adalah tumor yang sangat agresif dan kadar survival di negara kita hampir sifar..
    Matvey menjalani dua kursus kemoterapi, yang sangat sukar baginya untuk ditoleransi, dan kami juga diberi rawatan radioterapi. Berapakah kadar kelangsungan hidup sarkoma di Israel? Tolong selamatkan anak lelaki!!

    • magpie,
    • Sarkoma Ewing,
    • sarkoma tisu lembut

    Svetlana, selamat petang. Malangnya, statistik di negara-negara CIS untuk sarkoma benar-benar negatif, dan bukan hanya pada kanak-kanak. Tahap 4 dengan pelbagai MT sangat serius. Walaupun di klinik Soroka, kes pengampunan, walaupun dalam kes seperti itu, tidak jarang berlaku. Tetapi prasyarat untuk menjalani semua kursus rawatan di Israel, dan ini tidak murah. Bagaimana perasaan Matvey? Adakah keadaannya memerlukan kemasukan ke hospital atau bolehkah dia memindahkan pemeriksaan secara rawat jalan. Protokol apa yang dia terima?

    Julia, terima kasih atas sambutan pantas. Keadaan anak lelaki, tentu saja, anda sendiri yang faham, agak rumit, tetapi secara prinsipnya, pemeriksaan penyesalan mungkin dilakukan. Matvey telah diberi skema: vincristine + doxorubicin + cyclophosphamide + cisplatin. Anak lelaki sangat sukar untuk menanggung mereka.

    Untuk menjawab, anda perlu log masuk atau mendaftar

    Penyakit ini dikaitkan dengan kecederaan pada Januari 2013 (saya memukul kaki di sudut kabinet). Dalam dinamika, keadaan bertambah buruk, pendidikan meningkat.Pada 25 Februari 2013, saya beralih ke pakar bedah untuk m / f dengan keluhan kehadiran pendidikan di kaki ketiga. Keadaan semakin teruk dalam masa 5 bulan. Rujukan dikeluarkan kepada tonggak kepada ortopedik pediatrik. 04/06/2013 diperiksa oleh pakar ortopedik. Rawat inap di Jabatan Traumatologi dengan diagnosis heme supuratif intermuskular, Oma sepertiga bahagian atas kaki kiri. Autopsi, semakan, debridement, saliran hematoma dilakukan. Dia diberhentikan pada 22 April 2013 dengan pemulihan. Dalam dinamika, keadaan bertambah buruk, di tempat kecederaan, bengkak, indurasi meningkat. Salap Vishnevsky dan levomekol digunakan secara bebas di rumah tanpa peningkatan. Pada 27 Ogos 2013, dia diperiksa oleh pakar bedah untuk m / f dengan aduan pendidikan, disyorkan imbasan ultrasound. Uzi tidak selesai. Pada 24 Januari 2014, mereka kembali ke pakar bedah untuk m / f sekali lagi. Pendidikan ultrasound yang ditetapkan pada bahagian bawah kaki. Ultrasound di / 3 shin kiri dari 02/06/2014. Kesimpulan: pembentukan sepertiga bahagian atas kaki bawah kiri, dengan tanda-tanda vaskularisasi dalaman yang jelas, yang sebelumnya dianggap sebagai myoma (myosarcoma tidak dikecualikan). R-gr in / 3 tibia kiri dari 02.14.2014-kesimpulan: pada r-gr unjuran langsung dan lateral tulang kaki bawah, patologi tidak didedahkan, tisu otot sepertiga bahagian atas tibia kiri meningkat dalam jumlah, kontur kabur tidak jelas. Kesimpulan kajian sitologi 02/18/2014, sitogram diwakili oleh sebilangan besar sel dengan inti bulat, struktur kromatin yang tidak jelas. Nukleoid tunggal, dijumpai oleh makrofag. Perundingan dengan pakar onkologi bertarikh 02.17.2014-angiosarcoma? Kanak-kanak itu dihantar ke Jabatan Onkologi Pediatrik, NSCMID, kota Astana untuk mengesahkan diagnosis dan taktik rawatan selanjutnya. Rawat inap pertama dari 24 Februari 2014 hingga 05/04/2014, di JSC NSCMID, pemeriksaan dilakukan: r-gr tibia kiri dari 24 Februari 2014 - kesimpulan - pendidikan di tisu lembut tibia kiri, tanpa tanda-tanda pertumbuhan berterusan pada tulang. MRI kaki kiri bawah bertarikh 03/14/2014 - dalam tisu lembut bahagian atas kaki bawah, antara tibia dan fibula, lebih banyak di sepanjang permukaan anterior, pembentukan pepejal bentuk tidak tetap ditentukan, berukuran 60 * 75 * 85 mm, dengan kontur ubi yang jelas, struktur heterogen sederhana, terutama hiperintens pada t2vi dan t1-tirm, iso-hipotensi homogen berkaitan dengan tisu otot pada t1vi. Otot kaki bawah kiri pada tahap ini terkelupas, cacat sederhana, tidak ada tanda-tanda penyusupan yang dinyatakan.Kesimpulan - MR - tanda-tanda jisim padat pada tisu lembut bahagian atas kaki kiri dengan kerosakan pada sumsum tulang metadiaphysis proksimal tibia. Rawatan dijalankan - mulai 28.02.2014 jam 16.55-17.30 kanak-kanak tersebut menjalani biopsi terbuka pembentukan kaki kiri bawah. Penyelidikan yang tinggi menggunakan 03/20/2014 - CD99 - positif positif Vimentin sangat positif. Endotelium vaskular positif Cd34. Desmin negatif. Kesimpulan - gambaran morfologi lebih konsisten dengan sarkoma Ewing. Kanak-kanak itu secara berkala menjalani rawatan di jabatan onkologi NSCMD.

    Helo sayang Olesya.

    Sudah tentu, anda boleh menjalani pemeriksaan dengan kami setelah semua kursus kimia.
    Lebih-lebih lagi, menurut protokol Israel, pemeriksaan kawalan dilakukan dengan cara yang sama semasa kemoterapi - setiap 3-4 kursus, seperti yang ditentukan oleh pakar yang menghadiri. Ini diperlukan untuk menilai dinamika dan menyesuaikan protokol rawatan (jika perlu).
    Anda perlu mengikuti pemeriksaan tidak lebih awal dari 10 hari setelah tamat kursus kemoterapi seterusnya untuk mengelakkan kemungkinan artifak pada tomografi.
    Program tinjauan:
    - Ujian darah rutin - $ 270 (anda boleh melakukannya sebelum berlepas dan membawanya bersama)
    - Semakan biopsi - dari $ 680 hingga $ 1200, bergantung pada jumlah noda yang diperlukan. Pastikan anda membawa blok dan gelas dengan biopsi pasca operasi bersama anda.
    - MRI kawasan yang terlibat - $ 1500
    - PET-CT badan - $ 1750
    - Konsultasi pakar onkologi pediatrik terkemuka, Dr Dror Levin - $ 750

    Seluruh program selesai dalam 4-5 hari bekerja..
    Menurut hasilnya, penyesuaian dapat dilakukan terhadap protokol rawatan semasa, serta prosedur diagnostik dan / atau terapi tambahan dapat ditentukan.

    Saya dengan senang hati akan menjawab soalan anda.

    selamat hari!
    Olesya,
    sudah tentu anda boleh menjalani peperiksaan penuh.
    Program tinjauan standard merangkumi:
    * Pemeriksaan dan perundingan ahli terapi
    * Pemeriksaan dan perundingan dengan pakar onkologi
    * Ujian darah dan air kencing terperinci, termasuk tahap kreatinin, penanda tumor
    * PET-CT - pengimbasan isotop, yang memungkinkan untuk menilai kelaziman proses onkologi.
    Penyelidikan boleh dilakukan:
    1. tidak lebih awal dari 2-2.5 minggu selepas berakhirnya kemoterapi.
    2. tidak lebih awal dari 5-6 minggu setelah berakhirnya terapi radiasi atau pembedahan.
    * Penyemakan semula slaid biopsi
    Kos program pemeriksaan kawalan - $ 5500.

    Tinjauan dilakukan dalam 4-5 hari bekerja.

    Olesya, jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, saya dengan senang hati akan menjawabnya.

    Untuk menjawab, anda perlu log masuk atau mendaftar

    Saya berumur 22 tahun dan mempunyai Sarkoma Ewing ekstraskeletal dengan metastasis paru-paru. Saya didiagnosis pada bulan Mac 2014 dan pada bulan April kami tiba di Sheba (Tel Hashomer) atas nasihat seorang rakan wanita yang sedang dirawat di sana dan juga untuk sarkoma Ewing. Mengetahui kemungkinan kekurangan sistem perubatan kami, dan dengan mengambil kira pengalaman pesakit lain dan jenis barah yang jarang berlaku, kami memutuskan untuk meminta pertolongan di Israel.
    Kami bersetuju mengenai kedatangan melalui e-mel, kami dengan cepat menghantar jemputan dari Jabatan Pelancongan Perubatan dan dalam beberapa hari kami membeli tiket dan terbang ke Israel.
    Hospitalnya sangat besar, seperti bandar. Di jabatan pelancongan perubatan pada hari pertama kami menunggu waktu yang sangat lama, penyelaras kami Larissa selalu meminta untuk menunggu 10 minit, dan datang satu jam kemudian dengan permintaan yang sama. Dan dari perbincangan itu mungkin untuk menilai bahawa dia tidak terlalu bimbang tentang tahap penyakit ini dan bahawa keperluan mendesak untuk memulakan rawatan. Pemeriksaan yang dilantik - PET, semakan blok dan gelas, ujian darah, dan perundingan dengan ahli onkologi, yang saya harus menunggu hampir dua minggu - masa yang sangat berharga dalam situasi saya! Secara umum, tidak kira berapa banyak saya meminta penyelaras kanan Lena untuk memberi saya tarikh, hanya ada satu jawapan - barisan panjang, tunggu.
    Harapan ini membawa kepada fakta bahawa saya mula batuk hemoptisis dan imbasan CT yang dilakukan pada tengah malam di bilik kecemasan menunjukkan bahawa metastasis tumbuh 2 cm dalam dua minggu, dan hanya kemudian prosesnya mulai bergerak dengan cepat, dalam tiga hari saya sudah mula meneteskan kemoterapi.
    Mereka memeriksa saya selama sebulan dan bukannya 1-2 minggu yang dijanjikan. Kami tiba di Israel pada 28 April, dan kemoterapi hanya mulai menetes pada 26 Mei!
    Bagi semakan blok, pastikan anda membawa blok bernombor dari Rusia! Mereka tidak diterima dari saya kerana kekurangan penomoran dan tidak diberi amaran terlebih dahulu mengenai syarat-syaratnya. By the way, blok diberikan kepada kami dalam keadaan ini dari makmal di Kazan. Untuk masa yang lama mereka meminta penyelaras untuk menerimanya, dan pada akhirnya mereka diterima di bawah tanggungjawab saya sendiri, mereka berkata, saya menjamin bahawa blok ini adalah milik saya.
    Selepas detik-detik yang tidak menyenangkan, sikap terhadap jabatan pelancongan perubatan tidak bertambah baik. Tidak ada aduan mengenai hospital itu sendiri, tetapi pekerjaan pelancongan perubatan suprastruktur kadang-kadang sangat dikecewakan, terutama ketika setiap hari sangat mahal. Saya menasihati semua orang agar sangat prihatin, menuntut, meminta dan mendapatkan apa yang mereka inginkan, demi kesihatan anda.
    Saya sangat gembira apabila diberitahu bahawa mereka akan menghantar saya ke jabatan pediatrik (kerana sarkoma Ewing adalah penyakit kanak-kanak dan remaja) dan melantik penyelaras lain - Rima. Dia adalah orang yang baik, dengan dia anda selalu dapat menyelesaikan masalah dengan cepat dan mudah, dia berdiri untuk pesakitnya dengan gunung. terima kasih dia!
    Jabatan kanak-kanak sangat menyenangkan, kakitangan perubatan yang hebat, ramah dan berpengetahuan tentang anda. Doktornya sangat baik, terutama doktor saya Gadi Campino, bukan sahaja profesional yang hebat, tetapi juga orang yang baik, baik dan ikhlas! Semua doktor sangat ramah, ikhlas, mereka boleh bergurau dengan anda dan membincangkan masalah yang paling serius. Hubungan dengan kakitangan perubatan sangat penting bagi pesakit.
    Halangan bahasa tidak menjadi masalah dalam kebanyakan kes, terdapat banyak kakitangan perubatan berbahasa Rusia, ditambah dengan penyelaras yang menemani bila-bila masa, di mana sahaja. Sekiranya anda berbahasa Inggeris, anda boleh melakukannya tanpa penyelaras.
    Saya telah menyelesaikan 5 blok kimia dos tinggi dan 4 blok kimia ringan pada baris kedua. Rancangan rawatan pada awalnya dijadualkan selama satu tahun, sekarang sudah jelas bahawa tahun itu tidak akan mencukupi. Tetapi perkara utama dalam rawatan adalah kesabaran, kerana tubuh setiap orang bereaksi berbeza terhadap ubat-ubatan..
    Pada mulanya kami menyewa sebuah pangsapuri berhampiran hospital, tetapi kemudian kami menjumpai pilihan yang lebih murah, tetapi agak jauh dari hospital. Perumahan sangat mahal mengikut standard Rusia, terutamanya jika anda datang pada musim yang tinggi - dari Mei hingga Ogos. Pada musim sejuk, harga rumah turun sedikit, dan sangat menguntungkan untuk membuat kontrak selama beberapa bulan sebelumnya. Produknya juga sangat mahal, dan lebih awal dengan diet biasa (sayur-sayuran, buah-buahan, daging, susu, biji-bijian) lebih banyak wang dibelanjakan daripada sekarang. Sekarang kita hanya beralih kepada makanan tumbuhan, yang lebih sihat dan lebih murah. Ngomong-ngomong, ada pakar pemakanan di hospital yang akan membantu anda membuat diet seimbang individu (ini percuma semasa dimasukkan ke hospital, misalnya, semasa anda menjalani kemoterapi).
    Ubat untuk kemoterapi boleh dibeli melalui hospital, atau dari Stas dari pelancongan perubatan, sedikit lebih banyak masalah, tetapi anda dapat menjimatkan banyak. Secara amnya, rawatannya sangat mahal, ia telah membawa kita lebih dari 200 ribu dolar. Bil anggaran yang dikeluarkan sebelum tiba di hospital biasanya sekurang-kurangnya dua kali lebih rendah. Tetapi perkara utama adalah bahawa kualiti rawatan masih sangat tinggi, dan seiring dengan sikap positif dan iman dalam penyembuhan, ia sangat berbaloi.!
    Perincian rawatan saya di kumpulan VKontakte, di mana pengumpulan dana amal diadakan - http://vk.com/pomozhem_aysylu

    • shiba,
    • sarkoma,
    • onkologi

    Aisylu, jabatan antarabangsa Shiba adalah masalah buruk yang sangat besar bagi hospital yang indah ini. Sangat baik bahawa mereka menukar penyelaras anda dan memindahkan anda ke jabatan kanak-kanak. Terdapat sikap yang sama sekali berbeza terhadap pesakit. Lihatlah anda, dan anda adalah seorang lelaki kecil yang cerah dan ceria dan saya tidak boleh lewat. Anda pasti akan berjaya dan semuanya akan baik-baik saja (saya mendapat tahu). tunggu, kita semua akan mendoakan anda. Dan tulis kepada kami bagaimana keadaan anda, apa yang berlaku, apa yang anda capai. Penting bagi kami untuk mengetahui pencapaian anda.

    Bella, ya, memang, bahagian kanak-kanak mempunyai suasana yang sangat hangat dan ringan, semua orang mengenali satu sama lain, berkomunikasi antara satu sama lain, gadis sukarelawan menghibur anak-anak, dan kakitangan perubatan sangat baik bukan sahaja di tempat kerja, tetapi juga dalam perbualan harian mengenai pelbagai topik. Secara amnya, saya sangat bertuah! Terima kasih kerana kata-kata yang hangat!

    aysylu, anda benar-benar seorang gadis yang cerah, anda memancarkan kehangatan dan kegembiraan yang luar biasa. Saya setuju dengan Bella, anda pasti berjaya. Saya ingin mengemukakan dua soalan seperti itu: apa kaitannya dengan muzik? Saya melihat halaman anda, terdapat banyak konsert, menjadi menarik. Dan untuk diet, seperti yang saya fahami, anda beralih kepada vegetarian, pakar pemakanan mengesyorkannya kepada anda dalam kerangka penyakit anda, keputusan peribadi anda atau mereka umumnya mempromosikan vegetarian?

    Natalia, dia selalu menyukai muzik, sejak kecil dia menyanyikan lagu dengan ibunya, dibesarkan dan lulus dari sekolah muzik, bernyanyi di festival pelajar. Dan konsert itu diatur oleh rakan-rakan saya yang luar biasa sebagai sokongan saya. Saya dan suami telah banyak mendengar tentang khasiat jus semula jadi, makanan mentah dan puasa untuk badan. Selepas itu, kami bersama-sama mempelajari banyak bahan, ulasan dan beralih secara bebas ke veganisme (bukan vegetarian), berdasarkan diet Gerson untuk pesakit barah. Tetapi tentu saja, kami membincangkan semua perkara dengan doktor kami, dan dia menasihatkan kami untuk membincangkan pemakanan baru dengan pakar pemakanan!
    Saya doakan kesihatan dan terima kasih atas kata-kata baik anda!

    Untuk menjawab, anda perlu log masuk atau mendaftar

    Helo! Anak perempuan kami berumur 15 tahun. Diagnosis - Sarkoma Ewing. Pada mulanya kami dirawat di Rusia, tetapi selama satu setengah tahun kami diberi diagnosis yang salah. Kemudian mereka menjalani operasi untuk membuang tumor tanpa mengetahui apa itu. Oleh itu, keadaan bertambah buruk dan setelah sebulan setengah tumor kembali tiga kali sehari. Keadaan kami sangat teruk dan kami memutuskan untuk pergi ke Israel untuk merawat anak perempuan kami. Saya dan anak perempuan saya tiba di klinik Ichilov (jabatan kanak-kanak Dana) pada bulan Mac 2013.
    Di klinik, kami menjalani pemeriksaan penuh dan persoalannya sangat sukar - hidup atau mati - dalam teks biasa. Tetapi para doktor tidak menolak kami dan, setelah membuat protokol rawatan, melakukan semua yang mereka dapat. Doktor yang merawat anak perempuan kami ialah Dr. Levin. Gadis kami menjalani semua rawatan - 7 kursus kemoterapi, pembedahan membuang skapula, kemudian lebih banyak kimia, transplantasi sumsum tulang dan 25 sesi radioterapi. Rawatannya sukar, tetapi pada pertengahan Februari 2014 anak perempuan saya berjaya menyelesaikannya. Kami berterima kasih kepada semua doktor dan jururawat klinik dan semua kakitangan perubatan, serta semua sukarelawan yang mengadakan percutian untuk anak-anak di jabatan setiap hari..
    Pada masa ini, anak perempuan kami baik-baik saja! Sekarang dia melanjutkan pelajarannya di sekolah dan setiap 2 bulan dia diperiksa oleh doktornya di Israel.!

    • ichilov,
    • dror levin,
    • sarkoma

    Katerina. Dan adakah anak perempuan anda belajar, seperti yang saya faham, sudah ada di Israel, sehingga dia dapat menjalani kajian dan perundingan setiap 2 bulan? Maafkan saya. Katerina, saya ada banyak soalan untuk anda. Adakah anda telah menghubungi doktor secara langsung atau adakah anda sudah ditugaskan doktor melalui hospital? Adakah anda pergi terus ke doktor, ke hospital atau melalui perantara? Adakah anda pernah cuba mengetahui bagaimana lebih mudah dan lebih murah untuk pergi terus ke doktor, terus ke hospital atau melalui perantara? Mungkin pilihan yang paling mahal adalah melalui perantara. Bagaimana anda menyelesaikan halangan bahasa atau anda tahu bahasa Ibrani? Saya hanya perlu terbang untuk wang saya sendiri, sukarelawan dan yayasan kami sekarang sibuk dengan perkara yang sama sekali berbeza, sudah tentu saya memahaminya, tetapi saya juga perlu menyelesaikan masalah saya, tidak ada pilihan. Dan keadaannya sedemikian rupa sehingga jika sebelumnya doktor merawat semuanya dengan ceroboh, sekarang mereka tidak memerlukan apa-apa. Oleh itu, saya ingin mencari penyelesaian yang paling ekonomik untuk masalah tersebut.

    Kitty, pertama sekali, tentu saja, saya doakan anda dan anak perempuan anda sihat dan panjang. Moga impian awak menjadi kenyataan. Maaf, saya meminta anda sedikit sekarang, jika anda tidak keberatan. suami saya mempunyai masalah lain, sebenarnya, tetapi maklumat apa pun penting bagi kami sekarang. Saya akan mengemukakan beberapa soalan untuk memudahkan anda menjawab, jika tidak sukar.

    Di mana anda mendapat rawatan di Moscow sebelum ini? Saya tidak bermaksud nama doktor, saya berminat di hospital, besar, kecil dalam hal ini.

    Anda pergi ke Ichilov dengan segera, iaitu, anda membeli tiket dan segera memandu, dan di sana anda memutuskan di tempat atau entah bagaimana bersetuju terlebih dahulu?

    Anda telah dirawat selama lebih kurang enam bulan. Adakah anda tinggal di Israel selama ini? Menyewa rumah atau mempunyai kawan di sana?

    Itu sahaja buat masa ini. terima kasih.

    Natalia, Helo! Anak perempuan saya sekarang belajar di St Petersburg, jadi saya mesti terbang ke Israel setiap dua bulan untuk pemeriksaan dan vaksinasi yang diperlukan. Ia memerlukan banyak wang untuk perjalanan, tetapi saya tidak mahu menukar doktor, kerana. menjalani tahap rawatan yang besar dan doktor mengetahui semua perkara di dalam dan luar. Dan ada kepercayaan. Kami menjalani rawatan melalui perantara. Anda tidak boleh pergi terus ke doktor, bagaimanapun juga melalui pelancongan perubatan, di mana terdapat perantara. Tidak ada waktu untuk dihitung, kerana keadaannya sangat kritikal. Tidak ada larangan bahasa di Israel. Pengantara adalah orang yang berbahasa Rusia. Doktor juga boleh berbahasa Inggeris. Banyak jururawat berbahasa Rusia, jadi tidak ada kesulitan.
    Pemulihan yang cepat kepada anda.

    Marwa, hai! Terima kasih banyak atas permintaan anda. ))

    Kami dirawat di St. Petersburg, tetapi bukan untuk onkologi, kerana pada mulanya mereka membuat diagnosis yang salah, dan ketika diagnosis yang tepat ditentukan (setelah kambuh) kami segera berangkat ke Israel.

    Pertama, mereka menemui perantara, dipanggil, menghantar dokumen perubatan. Kemudian kami menerima jemputan dan berangkat ke Israel.

    Mereka dirawat selama tepat 11 bulan. Setiap orang berbeza. Tetapi tidak kurang dari enam bulan. Selama ini kami tinggal di Israel, menyewa sebuah apartmen (tanpa kenalan), jauh lebih murah daripada sebuah hotel.

    Pemulihan yang cepat untuk suami, kesabaran dan kekuatan anda.

    Untuk menjawab, anda perlu log masuk atau mendaftar