Minyak nanas: ciri, faedah, kehalusan aplikasi

Kebaikan minyak pati telah diketahui sejak sekian lama. Tetapi produk yang berasal dari nanas itu perlu mendapat perhatian khusus. Mengapa elixir tropika ini begitu baik dan berguna? Bagaimana ia boleh digunakan?

Ciri pengeluaran

Minyak nanas dihasilkan menggunakan teknologi yang unik. Proses mendapatkan eter terbahagi kepada beberapa peringkat. Pada mulanya, buah eksotik mengalami pengeringan khas. Kemudian bahan mentah yang dihasilkan direndam dalam minyak. Kadang-kadang ia adalah minyak tertentu. Tetapi dalam beberapa kes, campuran minyak digunakan..

Pada nota! Biasanya minyak badam atau kelapa dijadikan asas. Pilihan lain yang biasa adalah jojoba.

Hasilnya adalah komposisi kompleks, yang mengandungi:

  • gula nanas;
  • kompleks vitamin;
  • bahan aktif;
  • unsur surih berharga;
  • mineral.

Tidak menghairankan, minyak nanas sangat berharga. Walaupun Thailand dianggap tanah airnya, produk ini telah tersebar jauh di luar wilayah Asia. Ia menjadi sangat popular di Eropah dan di Rusia. Tetapi perlu diingat: yang paling berharga adalah ekstrak yang diperoleh dari nanas oleh pengeluar Asia..

Ciri-ciri yang bermanfaat

Apakah sifat berguna eter seperti itu? Minyak nanas mempunyai sifat antidepresan, astringen, antiseptik dan antikoagulan. Komposisi eksotik ini mempunyai kesan anti-radang dan antibakteria. Nanas ether mempunyai sifat bermanfaat lain:

  • antijamur;
  • antiparasit;
  • pembersihan;
  • antivirus;
  • pemanasan;
  • antimikrobial.

Minyak ini adalah antioksidan semula jadi yang indah. Itulah sebabnya elixir minyak nanas digunakan secara aktif dalam kosmetologi. Juga, pomace eksotik seperti ini mempunyai sifat pelindung, yang memungkinkannya digunakan untuk ulser perut..

Kesan merangsang nanas eter tidak kurang menarik. Ia membolehkan produk tersebut digunakan untuk menormalkan peredaran darah, meningkatkan libido dan mengembalikan fungsi sistem imun yang optimum..

Permohonan

Minyak nanas banyak digunakan dalam perubatan rakyat. Ether membantu menyingkirkan masalah pencernaan. Ia membantu menormalkan tahap gula dalam darah. Produk berkualiti yang dihasilkan oleh pengrajin Thailand menyumbang untuk memerangi selesema, batuk, demam tropik dan selesema yang berkesan. Ia juga merupakan ubat yang baik untuk melawan virus herpes..

Tetapi penggunaan ester nanas dalam kosmetologi lebih biasa. Dengan bantuan minyak ini, anda dapat merawat kulit secara produktif. Sekiranya anda melakukan urutan secara sistematik menggunakan alat ini, anda boleh memperbaiki keadaan kulit:

  • untuk mengembunkan teksturnya;
  • meningkatkan peredaran darah;
  • membuang lebihan cecair dari tisu;
  • menyingkirkan selulit.

Terima kasih kepada kesan antioksidan ester, proses pengeluaran kolagen dan elastin diaktifkan. Mengurangkan isi padu.

Pineapple eter juga merupakan agen pelindung yang baik yang dapat membantu mencegah kekeringan kulit semasa bercuti di negara-negara panas. Untuk melakukan ini, pelincirkan badan dengan minyak sahaja. Di samping itu, komposisi ini membolehkan anda menghilangkan kerengsaan, gatal-gatal, kemerahan dan mengelupas, termasuk selepas epilasi.

Minyak nanas adalah afrodisiak yang kuat. Ia sangat mudah digunakan untuk menarik perhatian anggota lawan jenis. Adalah cukup untuk melumasi badan secara berkala setelah mandi dengan komposisi sedemikian..

Sama-sama berguna untuk menggunakan minyak nanas untuk penjagaan wajah. Produk ini membolehkan:

  • menyembunyikan kerutan halus;
  • menghilangkan jerawat;
  • nada sekata;
  • menghilangkan pelbagai manifestasi yang berkaitan dengan usia.

Minyak nanas juga sesuai untuk penjagaan rambut. Dalam kes ini, topeng dengan penambahannya akan membantu..

Resepi Masker Minyak Nanas

Komposisi topeng penjagaan rambut buatan sendiri sangat sederhana. Cukup untuk mencampurkan:

  • 2 sudu makan elixir nanas
  • 3 titis minyak pati.

Campuran diedarkan ke atas keriting dan dibiarkan selama setengah jam.

Ester dari kemenyan, mur, rosemary, sage, kayu putih, juniper, pokok teh, atau ketumbar boleh digunakan sebagai bahan tambahan untuk rambut. Tetapi tidak semuanya sekaligus, tetapi beberapa pilihan 1.

Tetapi untuk wajah, disarankan untuk membuat topeng yang sangat sederhana. Ia memerlukan minyak nanas tulen. Setelah mencuci dan mengukus kulit, disarankan untuk menggosok elixir tropis tanpa penambahan ke dalam penutup, dan bilas selepas 30-40 minit. Maka kulit wajah akan menjadi lebih halus, lebih halus dan lebih berseri..

Minyak nanas: khasiat bermanfaat dan aplikasi dalam tata rias

Apabila anda mendengar "minyak nanas" anda tidak akan langsung memahami produk mana yang dimaksudkan, kerana ia adalah buah yang tidak mengandungi lemak. Tetapi pengeluar mengurus kepekatan maksimum bahan yang paling berharga dan mencipta elixir minyak yang mengandungi bahan aktif dan enzim nanas tropika wangi.

Proses pengeluaran terdiri daripada beberapa tahap, yang cukup sukar dan memerlukan kawalan khas pada setiap tahap teknologi. Sebelum mengeluarkan bahan-bahan yang diperlukan dari buah, dikeringkan dan kemudian direndam dalam minyak yang akan menjadi asasnya. Ia boleh menjadi minyak murni atau campuran beberapa minyak. Selalunya bahan asasnya adalah jojoba, kelapa atau minyak badam..

Dalam proses pemprosesan, produk siap diperoleh, yang memiliki komposisi bahan aktif yang kompleks, gula nanas, unsur surih, mineral dan vitamin, apalagi, ia diperkuat dengan elemen dasar yang memperkaya komposisi minyak nanas yang sudah unik.

Kelebihan minyak nanas

Minyak nanas yang unik digunakan dalam tata rias, dan ia digunakan pada skala industri dan di "salon kecantikan" di rumah. Dia dihargai oleh perubatan rasmi. Kombinasi vitamin dan unsur surih yang jarang berlaku, bromelain enzim khas memberi produk banyak khasiat yang membolehkannya digunakan untuk rawatan penyakit, kekurangan kosmetik, untuk meningkatkan penampilan dan kesihatan.

Sukar untuk menyenaraikan semua kelebihan minyak nanas, tetapi sebahagian daripadanya membuat anda percaya pada kekuatan ramuan semula jadi. Penggunaan minyak nanas secara aktif disebabkan oleh khasiatnya, iaitu:

  • anti-radang;
  • antiseptik;
  • antivirus;
  • antibakteria;
  • antidepresan;
  • antijamur;
  • antimikrob;
  • antiparasit;
  • antioksidan;
  • antikoagulan;
  • astringen;
  • merangsang (sistem imun, peredaran darah dan libido);
  • pelindung (untuk ulser perut);
  • pembersihan;
  • pemanasan.

Minyak nanas digunakan untuk merawat jangkitan (selesema, demam tropik, batuk, selsema). Dengan sempurna mengatasi normalisasi kadar gula dalam darah, dengan masalah pencernaan dan virus herpes.

Penggunaan minyak nanas dalam bidang kosmetologi

Terima kasih kepada enzim bromelain, sifat minyak nanas sangat meluaskan skopnya. Mereka yang berusaha untuk kulit yang cantik, halus dan kencang, yang, apabila disamak, memperoleh warna yang menggoda, tidak akan dapat dilakukan tanpa ubat penenang minyak aromatik ini.

Minyak nanas telah lama digunakan dalam bidang kosmetologi, terutama di negara-negara dengan iklim yang panas dan banyak sinar matahari. Aplikasi pada kulit memastikan pengekalan kelembapan dan melindungi dari kesan agresif dari sinar matahari. Meredakan kegatalan, memberi khasiat dan mencegah pengelupasan. Menjalankan urutan anti selulit akan memperbaiki keadaan kulit dengan ketara jika anda menggunakan minyak nanas semasa prosedur.

Di bawah pengaruh komponen aktifnya, proses penyingkiran cecair yang tersekat akan berlalu lebih cepat, tekstur kulit lebih padat, dan tahap normal pengeluaran kolagen dan elastin pulih. Lemak dengan peningkatan peredaran darah dipecah lebih cepat dan jumlah badan dikurangkan dengan senang.

Nanas adalah buah, yang bermaksud bahawa ia mengandungi asid. Dengan pengekstrakan minyak, mereka dipindahkan ke produk akhir. Menyapukan minyak nanas ke kulit anda akan menyebabkan epidermis terkelupas dengan lebih aktif, membawa kepada kulit yang lebih halus dan sihat. Teksturnya akan dilicinkan secara beransur-ansur. Minyak nanas dapat memutihkan kulit, sangat berguna bagi wanita yang telah melewati ambang usia tertentu ketika manifestasi bintik usia mungkin.

Minyak ini sangat baik untuk menghilangkan kerengsaan dan melegakan kulit. Selepas epilasi atau bercukur, apabila anda perlu menghilangkan kemerahan atau gatal dengan cepat, ia digunakan pada bahagian badan yang dikehendaki. Selain itu, minyak nanas akan "menyembuhkan" segala luka, goresan atau retakan. Pelinciran kutikula dan kuku akan mengelakkan pelepasan plat, pembentukan burr. Siku, lutut dan tumit, ia akan memberikan kelembutan dan keanjalan.

Elixir wangi tidak dilarang digunakan untuk kulit berminyak. Sangat berguna untuk menerapkannya di wajah, kerana menormalkan pengeluaran sebum, mencegah penyumbatan liang dan radang. Ia diserap dengan cepat, tidak berbohong seperti filem dan tidak meninggalkan sensasi yang tidak menyenangkan.

Kosmetik profesional mengandungi ekstrak nanas dan minyak. Gabungan unik vitamin, kalium dan magnesium memperkayakan sebarang produk kosmetik.

Minyak nanas dari Thailand adalah hadiah yang paling biasa dan didambakan. Dianjurkan untuk menggunakannya untuk urutan erotik sensual. Ia dihargai kerana aromanya yang luar biasa yang menjadikan anda romantis, melegakan ketegangan dan tekanan emosi..

3 Kegunaan Terbaik untuk Minyak Nanas Thailand

  1. Ia disapu pada wajah dalam bentuk tulen. Menyuburkan, melembapkan, merawat.
  2. Untuk urut, anda perlu menggunakan beberapa tetes, gosok hingga diserap.
  3. Setelah mencuci muka, sebarkan minyak nanas ke rambut anda. Ini akan mengelakkan mereka terlalu kerap kusut, akan membantu membentuk rambut dan melembapkan..

Anda boleh bereksperimen dengan produk, menambahkannya ke topeng biasa yang dibeli dari kedai, secara harfiah satu sudu besar dan memegangnya di rambut anda. Sekiranya dicampurkan dengan gula dalam kadar sewenang-wenangnya, anda akan mendapat scrub yang siap digunakan. Pada masa yang sama, mengelupas kulit dan masukkan dengan minyak wangi, yang juga akan memperbaiki keadaan kulit.

Minyak pati boleh ditambah ke minyak nanas untuk meningkatkan khasiatnya. Ia berpasangan dengan sage, ketumbar, cemara, kayu putih, kemenyan, juniper, lavender, mur, rosemary dan pokok teh.

Minyak nanas lebih baik daripada merawat kulit, rambut dan kuku. Aromanya mengembalikan kenangan indah dari matahari dan kehangatan, mengangkat mood, menenangkan dan menenangkan.

Semasa membeli, baca dengan teliti komposisi pada botol, semakin sedikit komponennya, semakin tinggi dan semakin kaya sifat produk..

Minyak nanas untuk wajah: sifat dan kaedah penggunaan, keberkesanan

Ubat semula jadi boleh menjadi asas penyediaan formulasi kosmetik yang berkesan. Cara yang baik untuk merawat awet muda dan kecantikan wajah adalah dengan menggunakan karunia alam. Hari ini, anda boleh memasukkan pelbagai bahan eksotik dalam penjagaan harian anda, menikmati kesegaran, warna kulit yang indah. Minyak nanas akan membantu melawan perubahan yang berkaitan dengan usia, dan asid buah akan memberikan kesan pengangkatan yang dapat dilihat..

Deskripsi umum

Percaya atau tidak, minyak nanas tidak ada di alam semula jadi. Tumbuhan ini tidak mengandungi asid lemak, tetapi ini tidak menghalang penggunaan khasiat buah yang bermanfaat. Produk, yang dijual di rak sebagai mentega, menggunakan enzim nanas. Buahnya melalui beberapa peringkat penyediaan, ia dikeringkan, dihancurkan, dan kemudian digabungkan dengan alas.

Sebagai asas, mereka menggunakan minyak jojoba, zaitun, alpukat, dan almond. Berkat komposisi buah eksotik yang kaya, adalah mungkin untuk membuat produk unik yang menyuburkan, melembapkan, dan meremajakan kulit. Kompleks vitamin-mineral, dalam kombinasi dengan asid lemak, memberikan pemulihan ketegasan, keanjalan, dan juga perlindungan komponen dari faktor persekitaran yang buruk.

Produk kosmetik telah tersebar luas di negara-negara dengan iklim yang panas. Ia mengekalkan hidrobalans dengan sempurna, meneutralkan kesan sinaran ultraviolet, dan mencegah penampilan pigmentasi. Produk eksotik secara beransur-ansur menakluki pasaran kecantikan estetik, rahsia pemuda kecantikan Asia hari ini dapat digunakan di mana saja di dunia..

Minyak ini digunakan bukan hanya untuk perawatan wajah, tetapi juga memulihkan kulit setelah prosedur pengelupasan dan penyusutan trauma. Ia mempunyai kesan pengangkatan yang ketara, kerana kandungan asam buah maka ia memulai proses peremajaan. Juga digunakan untuk perawatan keriting, bulu mata, piring kuku.

Ia mempunyai aroma buah yang menyenangkan dan warna kuning muda. Ramai orang menghargai produk ini kerana rasa karamelnya yang tiada tandingannya. Nota ciri bertahan cukup lama dan memberi kesan yang santai. Aromaterapi bertujuan untuk menormalkan keadaan emosi, menghilangkan kemurungan, memulihkan kekuatan.

Perhatian! Minyak nanas terdiri dari buah dan asas fermentasi, ragam dan tujuan produk bergantung pada pangkalannya. Sebilangan besar minyak lemak mempunyai komposisi yang serupa, hanya kepekatan struktur lipid, vitamin, asid amino yang berbeza.

Siapa dan kapan yang pertama melamar

Sejarah perkenalan dengan buah eksotik tidak diketahui pasti. Menurut beberapa laporan, Columbus melihat buahnya untuk pertama kalinya; menurut sumber lain, buah itu digambarkan pada lukisan dinding antik. Kerana pengedarannya yang meluas di Amerika Selatan dan Asia Tenggara, buah ini mula digunakan dalam tata rias rumah..

Gadis-gadis itu menggunakan jus nanas untuk menegangkan dan memutihkan kulit. Ubat semula jadi mengecilkan liang roma, mengatasi kilauan dan pigmentasi berminyak. Tetapi kecantikan oriental tidak lupa menjaga kulit segar dan awet muda. Oleh itu, asid buah buah seimbang dengan minyak asas.

Produk kosmetik telah menjadi universal untuk penjagaan pelbagai jenis dermis. Secara beransur-ansur, produk unik itu dieksport ke negara jiran. Sifat transformasi kulit wajah dan badan yang luar biasa dengan cepat dihargai oleh para jelitawan di seluruh dunia..

Ciri-ciri yang bermanfaat

Komposisi kimia produk kosmetik adalah unik, sukar untuk mencari produk serupa yang membolehkan anda melakukan perawatan kulit yang kompleks. Mengandungi keseluruhan senarai elemen penting:

  • vitamin A, kumpulan B, E mempercepat pembaharuan sel, memulihkan penghalang pelindung, diperlukan untuk mengekalkan keadaan yang sihat, dengan kekurangan, keradangan, kekeringan, jerawat diperhatikan;
  • komposisi mineral diwakili oleh kalsium, kalium, selenium, magnesium, zink, menguatkan saluran darah, memberikan nada yang sekata dan cantik, diperlukan untuk kerja seimbang kelenjar sebum;
  • sitrik, tartarik, asid malik mengaktifkan proses pembaharuan, melembutkan epidermis keratinisasi, memutihkan pigmentasi, memulihkan kerangka kulit, merangsang sintesis kolagen, digunakan untuk melawan kedutan, jerawat, pori-pori lebar;
  • enzim bromelain mempunyai sifat anti-radang, melegakan bengkak, mengaktifkan saliran limfa;
  • trigliserida asid lemak mengembalikan hidrolipid mantel, menjaga keseimbangan air, melindungi kulit dari faktor persekitaran yang agresif, bertanggungjawab untuk pertumbuhan semula kulit, menyuburkan, mencegah pembentukan keriput.

Petunjuk untuk digunakan

Minyak nanas disyorkan untuk kulit yang letih, kering dan kering. Akan menjadi ubat yang sangat baik untuk jenis berminyak, bermasalah, terdedah kepada keradangan, pembentukan jerawat.

Penggunaan mengembalikan proses metabolik, menormalkan metabolisme intraselular.

Akibatnya, mungkin untuk mengurangkan jumlah dan kedalaman kedutan, mencegah munculnya jerawat, dan mempercepat penyembuhan jerawat..

Nota! Disarankan untuk kulit remaja, ia akan menghilangkan kilauan berminyak, menekankan kesegaran pada usia muda. Selepas 35 tahun, penggunaan mengaktifkan sintesis kolagen, memberikan nutrisi berkualiti tinggi, penghidratan..

Dengan penggunaan biasa, anda dapat mencapai kesan positif yang ketara:

  • menghilangkan proses keradangan, menghentikan penyebaran jangkitan, pertumbuhan bakteria patogen;
  • melegakan gatal, kerengsaan, kemerahan;
  • mengecilkan pori, mengatur rembesan kelenjar, mencegah pembentukan jerawat;
  • mempunyai sifat antioksidan, membuang toksin, memperbaiki warna dan struktur kulit;
  • merangsang aliran darah, menguatkan kapilari nipis, melegakan bengkak;
  • memberikan kesan mengangkat yang ketara;
  • menggalakkan pelembutan dan penyingkiran sel keratinisasi, mempunyai kesan pengelupasan;
  • memutihkan pigmentasi, melindungi integumen dari suhu yang terlalu tinggi, sinaran ultraviolet.

Mana lebih baik untuk membeli

Lebih baik membeli di kedai kosmetik dan farmasi, yang menyediakan sijil kualiti untuk produk ini. Minyak nanas boleh didapati dalam bekas dan jumlah yang berbeza, bergantung pada tujuan produk. Thai boleh didapati dalam jumlah 450 ml, berharga sekitar 500 rubel. Digunakan terutamanya sebagai agen penyamakan.

Juga berkesan untuk penjagaan badan, urut, pemulihan kulit selepas penyusutan. Untuk wajah, disarankan untuk memilih produk berdasarkan almond asas atau minyak jojoba. Dihasilkan dalam botol kaca dengan dispenser, jumlahnya 30 ml, harganya sekitar 620 rubel.

Simpan setelah membuka bungkusan di tempat yang gelap pada suhu 15 hingga 25 °. Jangka hayat dari 6 hingga 9 bulan. Minyak manja lama dapat dikenal pasti baunya. Produk berkualiti mempunyai aroma buah yang menyenangkan; apabila nota tengik muncul, lebih baik menolak menggunakan produk seperti itu.

Cadangan umum untuk digunakan

Asas berkhasiat yang diperkaya dengan enzim, vitamin, mineral, sesuai untuk penjagaan wajah dan badan. Mengetahui ciri aplikasi, mudah untuk mencapai kesan yang diinginkan:

  • sebelum menggunakan minyak, anda perlu membersihkan kulit dengan teliti menggunakan kosmetik yang dipilih mengikut jenisnya;
  • untuk meningkatkan kesannya, anda boleh mengukus penutup;
  • selain itu, anda tidak perlu memanaskan minyak, dengan kenaikan suhu, ia akan kehilangan khasiatnya yang bermanfaat;
  • sesuai dengan ester sage, cemara, ketumbar, kayu putih, pokok teh, mur, rosemary;
  • perlu mengambil kira keunikan minyak aromatik, memilih sifat untuk menyelesaikan masalah estetik tertentu - merawat jerawat atau memerangi kedutan;
  • boleh digunakan dalam bentuk tulennya, juga membuat topeng, tonik, lulur, kulit;
  • boleh digunakan secara berkala sepanjang tahun, pada musim panas ia membolehkan anda mencapai warna kulit yang cantik, melindungi dari luka bakar dan kering, pada musim sejuk ia memberi khasiat dan melindungi dengan sempurna;
  • disyorkan untuk memperkaya kosmetik siap pakai dengan menambahkan sepersepuluh produk dalam satu dos.

Cara penggunaan untuk kulit wajah

Minyak nanas boleh digunakan dalam bentuk tulennya atau produk siap pakai yang diperkaya - perapi, topeng, krim, gel mandi. Cukup untuk mengukur satu dos dan menambahkan beberapa tetes produk berkhasiat, yang nilainya tidak melebihi 10%. Boleh digunakan dalam penyembuhan dan rawatan anti-penuaan, penjagaan kulit.

Penggunaan minyak tulen disyorkan sepanjang tahun. Pada musim panas, ia akan melindungi dari pigmentasi, dan pada musim sejuk ia akan melindungi penutup pada suhu rendah, hembusan angin.

Aplikasi langkah demi langkah:

  1. Bersihkan wajah anda dengan toner atau gel basuh.
  2. Kulit kering boleh dirawat dengan air termal, kulit berminyak dengan losyen asid salisilik.
  3. Sapukan beberapa tetes minyak nanas di wajah di sepanjang garis urut.
  4. Biarkan selama setengah jam, rendam cecair yang tidak diserap dengan serbet.
  5. Kemudian anda boleh memulakan solek.

Topeng untuk kulit kering

Berkat asas pemakanan, serta kandungan vitamin dan mineral, dapat menormalkan keseimbangan air. Penggunaan secara teratur membantu melicinkan kedutan, memulihkan kerangka kulit, dan membuang sel mati dengan lembut. Aplikasi tidak hanya dapat membantu mengatasi kekeringan dan sesak, tetapi juga memperbaiki warna kulit dengan meningkatkan aliran darah.

Komponen:

  • 5 ml minyak nanas;
  • 10 gr. yogurt;
  • 2 kuning telur.

Pukul yogurt dengan kuning telur, masukkan mentega eksotik. Membersihkan wajah, sapukan dengan sikat dalam 2 lapisan. Biarkan selama 15 minit, kemudian anda boleh mencuci dengan air suam, anda tidak perlu menggunakan krim tambahan.

Topeng untuk kulit berminyak

Mengatur kelenjar sebum, mengetatkan liang, menghentikan penyebaran jangkitan. Alat ini membolehkan anda menghilangkan kilauan berminyak, setelah digunakan, kulit memperoleh warna yang sekata dan sihat.

Komponen:

  • 5 ml minyak nanas;
  • 4 tetes eter pokok teh;
  • 10 gr. tepung rai.

Masukkan eter pokok teh ke minyak nanas, gabungkan dengan tepung. Sekiranya perlu, cairkan campuran dengan air mineral. Sapukan campuran siap pakai ke dahi, pipi, hidung, dagu. Selesaikan rawatan selepas 20 minit dengan mencuci dengan air sejuk dengan penambahan jus lemon.

Kelopak mata memampatkan

Minyak kompres untuk kelopak mata mempunyai kesan meremajakan dan tonik. Vitamin A dan E membolehkan anda mengekalkan dan mengembalikan kesegaran dan keremajaan kulit. Asid buah melancarkan kedutan halus, mengaktifkan aliran darah, menguatkan saluran darah.

Komponen:

  • 5 ml minyak nanas;
  • 10 ml teh hijau.

Bancuh teh hijau, gabungkan dengan minyak. Bersihkan wajah alat solek, rendam sapu kapas dengan cecair yang dihasilkan. Tutup mata anda, letakkan cakera pada kelopak mata anda. Selepas setengah jam, anda boleh menyelesaikan prosedur, sekiranya tidak ada rasa tidak selesa dalam bentuk filem minyak, anda tidak perlu membilas produk.

Gosok

Produk ini mempunyai sifat pemutihan, membolehkan anda melembutkan epitel keratin, meningkatkan kelegaan kulit. Sesuai untuk kulit yang sensitif dan nipis, meningkatkan aliran limfa, mempunyai sedikit kesan mengangkat.

Komponen:

  • 5 ml minyak nanas;
  • 3 titis minyak pati rosemary;
  • 10 gr. sayang.

Kacau madu manis dengan minyak berkhasiat dan aromatik. Bersihkan muka dan kukus dengan kompres. Sapukan scrub pada kulit dalam bahagian kecil di sepanjang garis urut, mudah untuk mengurut seperti menggelupas. Rawat seluruh wajah dengan cara ini kecuali pada kelopak mata dan bibir. Selesaikan dengan air suam.

Permohonan untuk bibir dan bulu mata

Minyak nanas juga boleh digunakan untuk menguatkan dan menumbuhkan bulu mata. Untuk mencapai hasil yang diinginkan, anda perlu menggunakan produk ini pada rambut setiap hari sebelum tidur selama 3-4 bulan. Ini mesti dilakukan dengan sangat berhati-hati, jumlah minimum cukup untuk menutup bulu mata nipis. Prosedur yang sama berguna selepas penambahan, bahan semula jadi menyuburkan folikel rambut, mengaktifkan pertumbuhan.

Dengan menggunakan berus, anda juga boleh mengedarkan cecair nutrien pada kening. Disarankan untuk mengelupas, kerengsaan, dan juga semasa tempoh pemulihan selepas tatu.

Kerana aroma buah karamelnya, minyaknya sering digunakan sebagai ganti lip balm. Melembapkan dengan sempurna, mengelakkan kekeringan, retak, pecah-pecah. Sebelum menggunakan, disarankan untuk membersihkan kulit dengan air biasa dan oleskan minyak di bibir dengan hujung jari anda. Selepas beberapa saat, anda boleh menggunakan kosmetik hiasan, nada yang dipilih akan bertahan selama mungkin.

Majlis. Anda perlu memperhatikan komposisi produk, disarankan untuk menggunakan hanya produk berdasarkan minyak alpukat atau jojoba, minyak mineral tidak sesuai untuk tujuan ini.

Pengingesan

Walaupun penggunaannya secara meluas dalam bidang kosmetologi, tidak digalakkan menggunakan minyak sebagai bahan tambahan makanan atau untuk memasak. Ia digunakan secara eksklusif untuk penjagaan wajah, ia bukan produk makanan. Oleh itu, kaedah penggunaan lain selain luaran untuk tujuan kosmetik adalah kontraindikasi..

Langkah berjaga-berjaga

Tidak ada kontraindikasi untuk digunakan. Satu-satunya had adalah intoleransi individu. Untuk menguji kemungkinan alahan, sapukan beberapa tetes pada kulit yang dibersihkan di pergelangan tangan atau selekoh siku.

Sekiranya dalam satu jam tidak ada sensasi terbakar, gatal-gatal atau kemerahan, maka minyaknya selamat digunakan..

Terdapat juga cadangan lain untuk digunakan:

  • anda memerlukan dana yang sangat sedikit, adalah mustahak untuk mengagihkan dengan betul secara merata di sepanjang garis urut, berusaha untuk tidak meregangkan kulit;
  • untuk dermis yang berminyak dan bermasalah, terdedah kepada kemunculan unsur-unsur keradangan, disarankan untuk memilih minyak berdasarkan alpukat atau jojoba, sementara minyak mineral akan menyebabkan penyumbatan saluran;
  • nada aroma buah yang ketara, penggunaan sebelum tidur boleh menyebabkan insomnia.

Kebaikan dan keburukan

Terdapat kedua-dua kelebihan dan kekurangan menggunakan produk penjagaan wajah semula jadi. Perlu dipertimbangkan keunikan minyak eksotik untuk mencapai kesan positif yang berkekalan..

Kelebihan:

  • sesuai untuk semua jenis kulit, berkesan untuk perubahan yang berkaitan dengan usia, dan juga dalam rawatan jerawat yang kompleks;
  • merangkumi pelbagai nutrien, mempunyai kesan pemutihan, pelembab, anti-radang;
  • kos berpatutan, penggunaan ekonomi;
  • ia digunakan bukan hanya untuk wajah, tetapi juga untuk rambut, bulu mata, anti selulit;
  • aroma berterusan yang menyenangkan meningkat, meningkatkan mood.

Kekurangan:

  • tidak digalakkan menggunakan produk berdasarkan minyak mineral untuk penjagaan wajah;
  • reaksi alergi adalah mungkin, anda mesti terlebih dahulu menguji produk.

Ulasan pengguna

Terdapat banyak ulasan hangat di internet mengenai penggunaan minyak nanas..

Seorang ahli menulis mengenai kesan minyak yang luar biasa.

Pengguna menerangkan komposisi minyak, menggunakannya bukan hanya untuk tujuan kosmetik, bau dapat meningkatkan mood.

Kajian ini menerangkan faedah minyak nanas, tanpa kesan komedogenik.

Peserta menulis bahawa tidak semua produk kosmetik dari Thailand berkualiti tinggi.

Pendapat lain boleh didapati di sini

Seberapa berkesan minyak nanas di wajah?

Mungkin semua orang tahu bahawa nanas tidak mengandungi lemak, jadi produk yang disebut "minyak nanas" yang terdapat di rangkaian runcit dan farmasi menimbulkan banyak keraguan dan pertanyaan. Sebenarnya, minyak nanas untuk wajah adalah ubat semula jadi dari kumpulan penting, yang mempunyai struktur berminyak, yang mengandungi semua komponen nanas segar dan enzimnya dalam bentuk pekat, yang memastikan kecekapan tinggi ubat.

  • Ciri-ciri bahan dan penghasilannya
  • Kelebihan minyak nanas
  • Mengamalkan minyak nanas

Ciri-ciri bahan dan penghasilannya

Proses pembuatan minyak nanas sangat sukar dan terdiri daripada beberapa peringkat berturut-turut, yang masing-masing harus dikendalikan sepenuhnya. Buah nanas kering digunakan sebagai bahan mentah untuk pengeluaran minyak, tetapi kerana pulpa mereka tidak mengandungi lemak, minyak asas digunakan dalam proses pengeluaran untuk membuat struktur yang diperlukan untuk produk siap. Dalam kebanyakan kes, minyak kelapa, jojoba atau almond digunakan sebagai alas, dan juga campurannya, setiap bahan mempunyai khasiatnya sendiri..

Penyediaan minyak nanas yang betul adalah bahawa bahan mentah yang dikeringkan dan digiling dimasukkan ke dalam minyak asas, di mana semua unsur berharga dari nanas masak dipelihara. Pada masa akan datang, campuran disuntik dalam keadaan tertentu dan disaring. Semasa proses pembuatan, bahan tersebut tidak dikenakan rawatan haba, pemurnian, penyulingan, pembekuan dan tindakan lain.

Akibatnya, zat diperoleh yang mempunyai komposisi yang sangat kompleks, yang menggabungkan sejumlah besar komponen berharga, vitamin, unsur surih, mineral, asid, gula dan unsur-unsur lain yang terkandung dalam nanas segar. Tetapi pada masa yang sama, minyak nanas juga merupakan produk tambahan yang diperkaya, kerana asas yang digunakan untuk pembuatannya juga mempunyai khasiat kosmetik yang tersendiri..

Kelebihan minyak nanas

Oleh kerana komposisi dan keunikan sifatnya yang unik, minyak nanas digunakan secara aktif dalam industri kosmetik, di salon kecantikan profesional, dan juga dalam tata rias rumah untuk memperbaiki keadaan umum kulit dan menyelesaikan banyak masalah di kawasan ini. Ia sering digunakan dalam perubatan, termasuk tradisional.

Menurut banyak saintis, minyak nanas mengandungi gabungan komponen yang sangat jarang, senarai yang tepat selalu bergantung pada asas yang digunakan untuk penghasilannya, tetapi sifat penyembuhan produk ini tidak dapat disangkal.

Ciri penting ubat adalah bahawa ia mengandungi sejumlah besar bromelain enzim, yang masuk ke dalam minyak dari bahan mentah, yang secara signifikan memperluas sifat bahan tersebut. Hasilnya, produk ini dapat digunakan bukan hanya untuk menyelesaikan masalah kosmetologi dan menghilangkan cacat pada penampilan, tetapi juga untuk menjaga kesihatan dermis, memperbaiki keadaan umum, dan merawat pelbagai penyakit dermatologi..

Sudah tentu, mustahil untuk menyenaraikan semua sifat dan tindakan minyak nanas yang berharga, tetapi bahan ini:

  • Menghilangkan proses keradangan pada kulit dengan sempurna;
  • Mengeluarkan dermis dan permukaannya dari virus, bakteria patogen dan mikroorganisma lain yang boleh menyebabkan bahaya;
  • Membantu keluar dari keadaan kemurungan;
  • Ini adalah antikoagulan semula jadi dan antioksidan yang sangat kuat, yang membolehkan anda membuang pelbagai jenis bahan toksik dari sel;
  • Mempunyai kesan pemanasan aktif;
  • Membersihkan badan dengan berkesan, membersihkannya bukan sahaja dari pencemaran, racun dan sebatian toksik, tetapi juga parasit;
  • Merangsang peredaran darah dengan sempurna, menguatkan sistem imun dan meningkatkan libido.

Minyak ini mempunyai zat, serta kesan pelindung aktif, membantu melawan selesema dan selesema, serta penyakit dermis dan beberapa organ dalaman.

Mengamalkan minyak nanas

Oleh kerana komposisi yang unik, minyak nanas mempunyai aplikasi yang sangat luas dalam bidang kosmetologi. Ia digunakan untuk memperbaiki kulit, kesihatan keseluruhan dermis, meningkatkan keanjalan dan menguatkan serat, termasuk kolagen, untuk menegangkan kulit dan memperbaiki kontur wajah. Ia memberi khasiat sempurna pada dermis, menjenuhkan sel-selnya dengan komponen pelembab, melegakan permukaan pengelupasan dan kerengsaan.

Di negara-negara panas, wanita sering menggunakan minyak nanas untuk melindungi dermis dari kesan negatif sinar ultraviolet dari sinar matahari dan untuk mendapatkan tan yang sekata dan cantik dengan warna yang sangat menarik..

Anda juga boleh menambahkan minyak ke dalam komposisi campuran urut anti-selulit, yang meningkatkan keberkesanannya secara signifikan dan mempercepat mendapatkan hasil yang diinginkan. Produk ini tidak hanya menghilangkan selulit, tetapi juga meningkatkan peredaran darah tempatan, akibatnya sel kulit dibersihkan, dan tisu adiposa secara beransur-ansur dipecah..

Gosok dengan penambahan minyak nanas mempunyai kesan yang sangat baik, kerana asid dalam komposisinya dalam jumlah yang sangat banyak berkesan mengelupas sel-sel mati epidermis, menyumbang kepada penghalusan wajah dan menghaluskan dermis. Menghilangkan zat ini dan bintik-bintik usia, dan juga mencegah pembentukannya dengan penggunaan biasa dan permulaan penggunaan produk sedemikian tepat pada masanya.

Bahan ini juga dapat digunakan untuk menenangkan dermis setelah prosedur pencabutan atau pencukuran. Memohon bahan atau produk berdasarkannya ke kawasan yang dirawat segera setelah prosedur membantu mencegah munculnya banyak gejala yang tidak menyenangkan, termasuk gatal, kemerahan, dan pengelupasan permukaan.

Dengan kulit berminyak, minyak nanas juga bermanfaat, kerana zat ini dapat mengatur aktiviti kelenjar sebum, menormalkan rembesannya. Minyak nanas tidak membuat filem di permukaan, sangat cepat diserap ke dalam tisu, tanpa menyumbat liang, tetapi, sebaliknya, membersihkannya dan melegakan kulit berminyak dari jerawat dan pelbagai keradangan.

Menurut banyak pakar kecantikan dan wanita yang menggunakan minyak nanas dalam penjagaan wajah, pilihan produk yang terbaik dan berkualiti tinggi adalah bahan yang dihasilkan di Thailand. Pakar kosmetik Thailand mengesyorkan menggunakan minyak ini ke wajah dalam bentuknya yang tulen setelah membersihkan kulit dan mengukus, untuk melembapkan, menyuburkan dan mengekalkan kesihatan, awet muda dan kecantikan. Sekiranya sedikit digunakan untuk urut, maka ia dimasukkan ke dalam produk utama dalam jumlah beberapa tetes untuk setiap 20 gram bahan, gosokkannya sehingga diserap sepenuhnya.

Juga, pakar Thailand mengesyorkan menggunakan minyak nanas pada rambut yang dicuci, menyebarkannya dengan teliti sepanjang rambut dan kulit kepala, yang membantu menggayakan rambut, mengelakkan keriting rambut yang tidak perlu, pembentukan elektrik statik, serta memberi rambut dengan nutrisi dan kelembapan yang diperlukan..

Anda boleh menambahkan minyak nanas ke mana-mana produk kosmetik siap pakai, termasuk topeng buatan sendiri, campuran minyak, gel mandi dan cuci, sabun buatan sendiri, krim, losyen dan juga minyak wangi buatan sendiri. Yang paling penting, sifat penyembuhan bahan digabungkan dengan minyak dan ester: kayu putih, pokok teh, cemara, mur, ketumbar, juniper, sage, rosemary, lavender, serta pelbagai buah beri, buah-buahan dan sayur-sayuran. Penyediaan campuran sedemikian bukan sahaja memungkinkan untuk memperluas senarai tindakan yang berguna, tetapi juga meningkatkannya dengan ketara..

Minyak nanas: sifat berguna dan peraturan penggunaannya

Minyak pati terkenal dengan faedah kesihatan dan penampilan yang cantik. Ini adalah produk semula jadi yang dapat memberikan kilauan pada rambut, kuku, kulit dan meningkatkan kesejahteraan. Sebilangan besar produk serupa dijual di farmasi, tetapi nanas jarang berlaku di negara kita..

Dari mana minyak itu berasal, jika buah ini pada dasarnya tidak mempunyai lemak? Ternyata, berkat resipi khas, anda dapat mencapai produk yang harum dan sihat. Minyak nanas telah lama digunakan oleh pakar kosmetik terkemuka di seluruh dunia. Tetapi apa gunanya, baca terus.

Dari mana asalnya?

Minyak nanas dibawa dari Thailand - sebuah negara di mana mereka menyukai segala yang semula jadi dan sangat memperhatikan penampilan mereka. Pengrajin Asia telah menguasai seni pembuatan produk ini dengan sempurna. Hanya di negara-negara eksotik seperti itu anda boleh mendapatkan ekstrak dari produk yang paling tidak dijangka..

Minyak nanas diperoleh dengan cara berikut: buah dipotong menjadi banyak potongan kecil, yang dikeringkan di bawah sinar matahari dan diisi dengan minyak jojoba dan biji primrose malam. Kemudian produk disuntik selama beberapa bulan, dituangkan ke dalam balang dan dihantar ke negara yang berbeza.

Minyak nanas sebenar bebas dari wangian sintetik dan sebatian kimia. Hanya enzim janin yang digunakan, menjadikannya rawatan yang benar-benar berkesan terhadap ketidaksempurnaan pada kulit, rambut dan kuku.

Ciri-ciri yang bermanfaat

Produk ini digunakan di salon kecantikan dan tata rias rumah. Penggunaan minyak ini ditunjukkan untuk penghapusan berbagai ketidaksempurnaan kulit, sebagai terapi untuk penyakit tertentu dan untuk memperbaiki penampilan. Kaya dengan bromelain, enzim proteolitik tumbuhan yang hanya berasal dari buah tropika.

Minyak nanas mempunyai kesan berikut:

  • antibakteria;
  • antiparasit;
  • antiseptik;
  • antijamur;
  • antikoagulan;
  • pemanasan;
  • antimikrob;
  • pembersihan;
  • antidepresan;
  • merangsang (menguatkan sistem imun).
  • anti-radang;
  • menjana semula.

Sekiranya anda menggunakannya secara berkala, anda dapat menormalkan kadar gula dalam darah, menyingkirkan virus herpes dan masalah pencernaan. Selain itu, minyak nanas dari Thailand, yang semakin meningkat, sangat bagus untuk batuk, selsema, selesema dan juga demam tropika..

Minyak nanas digunakan untuk apa?

Produk ini telah lama digunakan di negara-negara panas. Apabila disapukan pada kulit, anda dapat melindunginya dari paparan sinar matahari yang agresif dan mengekalkan kelembapan pada epidermis. Selain itu, minyak nanas mencegah kulit mengelupas dan kerengsaan. Dan jika anda menggunakannya sebagai agen urut, anda dapat menyingkirkan selulit dan memperbaiki keadaan kulit dengan ketara..

Berkat tindakan komponen aktifnya, proses penyingkiran lebihan cecair dari badan diaktifkan, pengeluaran elastin dan kolagen dipulihkan, tekstur kulit lebih padat. Oleh kerana peredaran darah meningkat, jumlah badan menurun.

Sekiranya anda kerap menggunakan produk ini pada kulit wajah, anda dapat meratakan warna, melicinkan kedutan halus. Oleh itu, penggunaan minyak ditunjukkan untuk wanita usia yang mulai menderita perubahan berkaitan dengan usia..

Sekiranya anda menggunakan minyak nanas, yang ulasannya hanya positif, anda dapat dengan cepat menghilangkan kerengsaan selepas penyusutan, menghilangkan kemerahan dan gatal-gatal. Berkat kesan regenerasi, produk menyembuhkan luka kecil, luka, retakan pada permukaan badan. Dan jika anda melincirkan piring kuku dengan itu, anda dapat mengelakkan peleburannya dan pembentukan liang..

Juga, minyak nanas disyorkan untuk mereka yang mempunyai masalah kulit, terutama jerawat. Ia cukup untuk melincirkan wajah anda dengan produk ini beberapa kali sehari..

Cara penggunaan dengan betul?

Minyak nanas telah muncul dan telah mendapat tempat di kawasan berikut:

  • Untuk memulihkan kulit wajah, produk ini diaplikasikan dalam bentuk murni dengan gerakan mengurut ringan.
  • Sekiranya anda menggunakannya sebagai produk urut, mereka perlu melincirkan kawasan yang bermasalah dan menggosok sehingga diserap sepenuhnya.
  • Anda juga boleh menggunakan minyak nanas untuk memulihkan struktur rambut. Untuk melakukan ini, setelah syampu, sebarkan sepanjang helai, tahan selama 5 minit, dan kemudian bilas.

    Minyak nanas, yang akan memperbaiki keadaan keriting anda, boleh ditambahkan ke syampu dan topeng rambut. Hanya ambil 1 sudu besar eter, campurkan dengan pembersih harian anda dan biarkan ia di atas helai selama seperempat jam. Selepas prosedur ini, keriting anda akan menjadi lebih kuat dan berkilau..

    Untuk meningkatkan khasiatnya, minyak nanas boleh digabungkan dengan minyak pati seperti rosemary, lavender, eucalyptus, cemara, sage, ketumbar dan lain-lain..

    Menggunakan minyak nanas sebagai afrodisiak

    Nanas adalah buah eksotik dengan aroma yang luar biasa. Minyaknya berbau sedap seperti buah itu sendiri. Sekiranya anda sedang berkencan atau ingin mengatur makan malam romantis untuk orang yang anda sayangi, minyak badan dan yang anda pilih tidak akan dapat menahan bau yang menarik ini. Ether juga boleh digunakan untuk aromaterapi.

    Tempat Beli Minyak Nanas?

    Sangat sesuai jika anda memesan produk ini dari rakan atau saudara anda yang terbang ke Thailand. Di sana anda boleh membeli produk buatan tangan semula jadi. Sekiranya ini tidak mungkin, anda boleh mencarinya di farmasi tempatan. Hanya apabila memilih, baca komposisi dengan teliti sehingga tidak ada kelebihan kimia di dalamnya, jika tidak, akan ada sedikit keuntungan dari penggunaannya.

    Dan ingat bahawa produk semula jadi tidak akan semestinya murah. Minyak nanas dengan harga rendah boleh palsu. Alternatif untuk farmasi ialah kedai dalam talian yang memesan produk secara langsung dari kilang pembuatan..

    Minyak nanas: seperti minyak kelapa, hanya lebih baik!

    Minyak kosmetik semula jadi adalah kelemahan saya. Kerana sukar untuk membayangkan kosmetik penyayang yang lebih semula jadi dan selamat, jika anda menggunakannya dengan betul, dan pilih kualiti produk dengan berhati-hati. Saya ingin mencuba minyak nanas sejak sekian lama, tetapi saya merasa malu kerana tidak ada minyak di dalam nanas, dan semua kesenangan di Ayrekommend di sekitar produk asli wangi dari Thailand nampaknya agak jauh. Tetapi peluang gembira telah tiba - Minyak nanas telah diuji, dan sekarang, sebagai penyewa tetap, telah menetap di bilik mandi saya.

    Saya berdoa: cubalah! Ternyata ia memberikan perawatan lembut tanpa campuran bahan kimia, suasana hati yang baik dan bahkan secara serius menyerahkan rahsia hasutan. Dan secara umum - alat kecantikan dan kewanitaan yang sebenar.

    Di samping itu, saya mengetahui dari mana minyak berminyak dari nanas, dan sekarang dengan hati nurani yang jelas saya dapat mengatakan: layak. Jawapan lain untuk persoalan apa yang harus dibawa dari Thailand kepada diri sendiri dan orang tersayang. Dan, di sini, saya mengalami emosi gembira yang sama dengan yang saya siarkan mengenai penemuan kecantikan Asia pertama saya - mengenai tanaka, syampu Jinda, serbuk mineral Srichand, dll..

    Sekarang kita berhenti bersemangat dan mula berniaga. Pertama, mari kita fikirkan.

    Bagaimana minyak nanas dibuat

    Ternyata sebenarnya bukan minyak, tetapi elixir buah berminyak. Pangkalan diambil, dengan potongan buah segar yang wangi dituangkan, dan semua ini sudah tua untuk jangka masa yang lama.

    Sebenarnya, terdapat banyak nuansa dalam teknologi, dan tidak banyak jenama di Tanah Senyum yang menghasilkan produk tersebut. Saya menguji La Ong oleh Dao, produk kilang kosmetik kecil lain di wilayah Kanchanaburi. Yang sama di mana pelancong dari Pattaya dan Bangkok mengikuti lawatan "Sungai Kwai" dan pelbagai jenis variasinya.

    Saya baru-baru ini mengakui cinta saya terhadap kosmetik berjenama dalam tinjauan jenama Organique, dan saya hanya akan mengulangi: produk seperti itu bagi saya lebih manusiawi, unik dan individu. Sangat disayangkan bahawa kelemahan mereka yang jelas adalah tidak dapat diakses kerana edisi terhad asas. Setahu saya, Tao adalah nama Thai seorang gadis yang mula menghasilkan minyak nanas dan beberapa kosmetik rumah lain untuk kegunaan peribadi. Dan motivasi penduduk Kanchanaburi yang aktif ini adalah masalah kulit yang terkenal!

    Minyak nanas: menaklukkan saya dan semua lelaki dalam lingkungan lima meter

    Sudah tentu, seorang ibu saudara keluarga yang sangat tua pada usia Balzac, yang tinggal di padang belantara di luar bandar, tidak mempunyai banyak hiburan dalam hidup. Dan apabila ternyata wanita ini masih mampu menyebabkan kecenderungan libidinal pada individu dari lawan jenis, ini hanya wow, kick-ass dan mimimi untuknya. Sesuatu seperti ini yang akan saya perhatikan sekarang, berkongsi tanggapan saya mengenai (serius?! Hanya sesuatu...) minyak kosmetik. Tetapi secara jujur ​​dan tanpa kesopanan palsu.

    Oleh itu, jika saya tidak dapat menahan diri dari awal dan masuk ke dalam omong kosong afrodisiak, dari mereka saya akan mula menyenaraikan semua sifat minyak nanas, yang, saya perhatikan, saya dapati, saya mengesahkan dan saya masuk dengan setiap cara yang mungkin.

    1. Aphrodisiac, lifter anda tahu apa. Saya bercakap mengenai mood. Tidak semua yang berbau harum adalah afrodisiak, dan sebaliknya. Minyak nanas berbau begitu hebat dan kusam, sehingga saya tidak merendahkan dialek terakhir ini. Ofigenski juga comilfoshnenko. Serius: aroma dari itu sangat menyenangkan, menyegarkan, semula jadi, menggembirakan dan warna-warni sehingga nada emosi orang yang diberi minyak dapat dimodulasi dengan segera dari yang ringan hingga yang paling ringan. Oleh kerana kita bercakap mengenai muzik, untuk menggambarkan pelbagai emosi yang memprovokasi minyak nanas, saya paling baik "Spring di Buenos Aires" dari dramatik dan ekspresif hingga kemustahilan Astor Piazzola. Sekarang cari di Internet dan dengar, kawan kosmetik saya! Hanya dengan suara yang baik - bersama dengan pemain Argentina yang cemerlang, kami menjamin anda banyak orgasme muzik...
      Tetapi apa yang membawa saya hari ini ke dalam hutan erotik ini! Dia menghidu minyak nanas lagi. Dan baunya sangat hebat sehingga tetamu lelaki kami, tidak mengetahui tentang rancangan jahat saya untuk menguji hidung mereka yang lemah hingga manis, ketika saya keluar ke dewan, mereka mula menghirup udara dengan lubang hidung mereka dan bertanya: “Oh, baunya sangat sedap? Adakah anda merasakannya? Seolah-olah pembuatan rumput kering berdekatan. Atau sebilangan rempah digoreng. Sebilangan bau yang sangat pelik. Adakah saya satu-satunya yang dapat merasakannya? "
      Tetapi misi saya adalah - untuk menguji, kerana semua kekosongan putera-putera yang telah lama saya kerjakan dan tegas. Oleh itu, semasa eksperimen, saya berada pada jarak yang selamat dan sama di persekitaran putera.
      Oh ya, dan putera utama di rumah itu juga bertindak balas terhadap nanas. Sesuatu yang ada di dalam jiwanya, saya harus menghidupkan beech, menjerit dan melawan. Baiklah, semua orang faham: bau minyak nanas memancarkan bau ajaib, dan menghidupkan sesuatu di otak kecil, yang bertanggungjawab untuk libido. Dan dari segi kekuatan afrodisi, ia tidak kalah dengan frangipani yang kuat.
      Mari beralih dari topik yang licin ini ke jerawat kegemaran saya, sehingga seseorang menyangka bahawa Leha dan saya sedang berciuman.
    2. Sesuai untuk penjagaan kulit, termasuk bermasalah.
      Perkara lain: bagaimana perasaan saya di rumah sekarang - masalah kulit, jerawat, anda tahu. Melahirkan anak saya.
      Apabila semua jus keluar dari nanas ke dalam minyak asas, beberapa asid buah dan enzim mengalir bersama-sama dengannya, yang sangat baik untuk kulit. Jadi, saya kadang-kadang menggunakan minyak pada waktu malam dan bukannya krim di wajah saya. Ketika pertama kali melakukan eksperimen seperti ini, saya yakin bahawa keesokan harinya semuanya akan diliputi oleh mikroinflamasi, kerana begitulah akhirnya dengan minyak kelapa. Namun, pada waktu pagi, seorang wanita dengan kulit licin dan licin seperti testis, tanpa jerawat pun memandang saya dari cermin. Sebaliknya, wajah tampak terkelupas ringan, yang mana saya menyalahkan asid buah yang disebutkan di atas.
      Minyaknya sangat ringan sehingga saya mungkin berisiko mengesyorkannya dan bukannya krim kemoterapi untuk demodicosis, apabila, kerana rawatan agresif, kuat dan pada masa yang sama diperlukan penghidratan tanpa berat, yang akan merawat epidermis, tetapi tidak akan memberi makan kutu dengan gliserin dan bahan lain yang meragukan.
    3. Melicinkan kedutan halus, mengurangkan kedalaman garis tidak halus. Sebagai contoh, di dahi saya, saya mempunyai beberapa lipatan dari percubaan untuk memotong di bawah pintar, duduk di komputer riba. Dengan minyak, tanda-tanda kecerdasan palsu akan berkurang setelah beberapa malam diurapi.
      Saya tidak pasti sama ada asid tersebut boleh digunakan di sekitar mata. Tetapi saya pakai pada kelopak mata dan saya suka cara kulit kelihatan pada waktu pagi.
    4. Kulit badan terhidrat untuk waktu yang lama, tanpa "berat badan berlebihan".
      Tinggal di Thailand dan Kemboja, anda selalu melalui produk penjagaan badan. Mereka semestinya sangat ringan di sini, dan pada satu masa saya benar-benar memihak pada serum. Walau bagaimanapun, serum adalah produk yang agak kimia, dan ia tidak akan memberikan aroma seperti minyak nanas. Jadi emas lemak kami adalah yang terbaik di sini. Sapukan beberapa tetes minyak ke tangan anda selepas mandi dan urut ke badan anda yang masih basah (!). Sekiranya anda menyebarkannya sehingga kering, akan ada lemak berlebihan, saya tidak menasihati.
    5. Meredakan kegatalan dengan sempurna setelah bercukur.
      Tiada komen. Sederhana: Deodoran kristal yang juga melegakan gatal cukur tidak memberikan penghidratan. Minyak nanas juga mudah melegakan pembakaran, tetapi pada masa yang sama ia juga melembapkan dan menyuburkan dengan sempurna.
    6. Sesuai untuk penjagaan rambut.
      Sapukan seperti biasa satu jam sebelum syampu. Anda harus membilas rambut dengan lebih teliti daripada biasa, tetapi rambut itu bersinar dan berbau manis selepas itu! Saya hanya menggunakan hujung rambut hingga ke bahagian tengah rambut kerana bidang inilah yang memerlukan perhatian yang meningkat. Selebihnya rambut selalu normal - itulah yang dilakukannya pada rambut dengan tidak adanya pewarnaan dan keriting kekal.
      Di laman web, saya mendapat nasihat pelik untuk kebodohan: kata mereka, oleskan sedikit minyak pada rambut bersih. Gaya rambut akan tersusun dan jalinan akan bersinar. Tidak ada yang mereka bersinar dan tidak membuat struktur, tetapi tersekat dalam helai yang tidak rapi, menjadi seperti penarik dan menuntut wuduk segera. Jangan buat ini, IMHO.
    7. Minyak urut sejuk.
      Kerana cepat diserap dan memabukkan dengan bakat. Berkaitan dengan yang terakhir, menurut saya ini adalah alat yang sesuai untuk semua jenis permainan urut yang memalukan. Lebih-lebih lagi, baunya ternyata kurang membawa maut daripada plumeria, lebih berwarna warni. Suasana umum akan diwarnai oleh kegembiraan yang lemah seperti keterbukaan dan kemudahan komunikasi. Nampaknya saya bahawa wangian ini lebih sesuai untuk pasangan yang ramah yang diuji dalam pertempuran. Walaupun mengetahuinya sendiri, daripada anda akan saling memburuk-burukkan di sana. Saya sudah terlalu banyak mengatakan hari ini.

    Minyak nanas: apa yang dijanjikan oleh internet

    Ringkasnya, kami akan menceritakan kembali apa lagi laman web khusus mengenai minyak kosmetik yang diberikan kepada karya buah kami dari Thailand.

    Minyak nanas membeku dengan cepat, seperti minyak kelapa, pada suhu di bawah +24

    • Kaya dengan vitamin, mineral dan bahan aktif lain.
    • Nanas sudah mengandungi unsur surih yang cukup dan bahan-bahan bermanfaat yang lain, dan bersama dengan sifat minyak asasnya, kesannya pada kulit dan rambut bertambah baik.
    • Ada setiap alasan untuk menduga bahawa dasar di La Ong Dao adalah kelapa, kerana produk akan membeku sebaik sahaja dimasukkan ke dalam peti sejuk, yang merupakan minyak kelapa. Dan adalah logik bahawa di Thailand inilah pangkalan paling murah untuk ubat penahan minyak..
    • Kesan anti-radang dan antimikroba.
    • Antidepresan.
    • Antikoagulan.
    • Melindungi saluran gastrousus sekiranya ulser perut.
    • Merangsang peredaran darah, imuniti dan perasaan seksual.
    • Kesan pemanasan.
    • Menormalkan gula darah.
    • Membantu Mengatasi Herpes.
    • Menggalakkan penghapusan selulit.
    • Melegakan kerengsaan kulit, membantu meregenerasi luka kecil.
    • Tidak seperti kelapa, ia tidak membentuk jerawat. Sebaliknya, ia diserap dengan sempurna, tidak menyumbat liang dan menyembuhkan jerawat.

    Sudah tentu, di tempat-tempat di mana dikatakan mengenai membantu organ dalaman, kita bercakap mengenai penggunaan minyak dalam diri kita. Yang belum saya buat. )

    Anehnya, senarai dan pengalaman aplikasi yang mengagumkan membuat saya secara tidak sengaja membandingkan minyak nanas dengan jus lidah buaya. kesan yang sangat serupa.

    Habitat buah nanas La Ong oleh Dao

    Saya bernasib baik - kedai dalam talian Bee dan Wax dengan baik menghantar sebotol La Ong dari Dao untuk ujian. Pautan ini menyajikan minyak nanas dan kosmetik lain dari jenama pengarang dari Kanchanaburi, yang secara peribadi saya tetapkan untuk mencuba pada masa akan datang..

    • perapi rambut dan syampu untuk kelemumur dan masalah kulit kepala yang lain;
    • anti-radang, dekongestan, krim penyembuhan wajah dengan pulpa nanas untuk masalah dan penuaan kulit;
    • krim muka hypoallergenic dengan susu beras. Meringankan, meratakan nada, melicinkan.

    Penghantaran di Thailand, ke Rusia, negara-negara CIS dan di seluruh dunia pada kadar Pos Thailand.

    Kemuliaan bagi gadis Tao, kesabaran dan usahanya, matahari murah hati provinsi Kanchanaburi dan nanas! Dan saya dengan tulus berterima kasih kepada laman web Beeandwax.ru untuk dua penemuan kecantikan yang hebat pada bulan-bulan terakhir.

    Dengan keinginan mood yang ceria, kulit yang sihat, kosmetik yang baik dan selamat, ikhlas, wangi, buah dan berminyak, kecantikan hampir Asia.