Kaki membengkak selepas berpuasa

victoria: Helo. Saya kelaparan selama 10 hari. Ia diterbitkan mengikut sistem Voitovich. Saya tidak. Setelah keluar, saya mula mengalami pembengkakan kelopak mata yang teruk akibat garam. Lulus ujian untuk keseimbangan elektrolit, memeriksa buah pinggang. Saya melakukan ultrasound pada rongga perut. Semuanya baik-baik saja. Saya tidak makan garam. Saya tidak makan makanan masin, tetapi terdapat dalam semua produk - dalam roti, perasa. Saya membengkak setiap hari selama 4 bulan sekarang dan saya tidak percaya ia akan hilang. Tanpa garam, edema kecil, tetapi ada. Dan jika anda mesti makan di pesta dan makan sesuatu yang masin, maka pada waktu pagi saya sukar mengenali diri saya di cermin. Siapa tahu apa itu, sila beritahu saya.

Pentadbir: Pembengkakan output adalah perkara biasa. Mereka dikaitkan dengan fakta bahawa semasa berpuasa, jumlah kalium dalam tubuh menurun dan ketika makan disambung semula, walaupun makanannya tidak asin, makanan itu dapat terjadi, terutama untuk pemula. Untuk mencegah - asparkam / tablet mengandungi kalium dan magnesium / dari puasa kedua, hari ketiga atau ketika edema berlaku, 1-2 tablet - 2-3 kali sehari dan masalahnya diselesaikan sepenuhnya, bengkak reda, jumlah air kencing meningkat, berat badan turun... Minggu kursus. Kejayaan.

iki: Mengorbankan edema, saya tidak tahu apakah ini adalah fenomena biasa, tetapi sangat sering edema selepas berpuasa dikaitkan dengan fakta bahawa buah pinggang tidak mempunyai masa untuk mengatasi kombinasi detoksifikasi (pembebasan toksin pada akhir puasa, yang berterusan walaupun semasa pemulihan dari puasa) dan peningkatan tekanan berkaitan dengan permulaan penggunaan makanan. Teh jelatang banyak membantu, saya tahu beberapa orang yang bengkak setelah minum teh selama 2 - 3 hari telah berlalu.

Victoria: Terima kasih banyak, saya pasti akan mencuba dan berharap ia dapat membantu. Walaupun, menurut analisis keseimbangan elektrolit, saya mempunyai kalium normal dan lebih banyak daripada natrium. Terima kasih banyak lagi. Saya akan mulakan sekarang.

Marishka: Dan saya mempunyai resipi yang baik untuk edema tanpa penggunaan pil. Kubis rebus tanpa garam dan tanpa air sehari, selama satu hari. jika anda melakukan ini seminggu sekali, anda akan lupa bengkak

iki: Saya ingin mengesahkan bahawa isteri saya juga mengalami bengkak kaki 7 hari selepas diet (42 hari) menurut Broys dan dia mula minum teh jelatang, juga mengambil tablet kalium dan makan kubis selama satu hari dan tidak mengambil cecair. Dalam dua hari semuanya hilang. Terima kasih semua atas nasihatnya. By the way, kalium selepas berpuasa juga membantu dalam memerangi barah..

Pentadbir: * PRIVAT *

NikVas: Saya juga mengalami pembengkakan kaki kanan saya yang teruk, selepas hari ke-12. Dia juga kelihatan keluar dengan betul, pada mulanya dia minum jus tomato di kedai itu, tetapi dia tidak menjumpainya dengan garam, tanpa garam. pengamal mengesyorkan untuk memulakan peningkatan tempoh kesabaran secepat mungkin, sehingga 16-20 hari. Saya pasti akan mencuba, saya sudah mempunyai pengalaman.

iki: Doktor mungkin bermaksud perkara yang sama yang akan saya katakan sendiri - puasa kadang-kadang boleh bertindak sebagai penguat dan penyataan penyakit pendam. Maka sangat masuk akal untuk memulakan kitaran seterusnya sekali lagi secepat mungkin. Walau bagaimanapun, nasihat / resipi Mariska di atas sangat baik: berfikir secara spekulasi semata-mata - ia juga dapat membantu anda.

NikVas: Memulakan Kesabaran Kering Kering mulai 09.11. 08. Saya tidak dapat menerima istilah "CEPAT" kerana di dalam peti sejuk dan di tempat lain, makanan saya akan mencukupi untuk keluarga sekurang-kurangnya 2-3 bulan. Ini benar-benar KESABARAN. Dan ia masih perlu diperoleh. Kesabaran tidak diberikan. Tetapi anda mesti selalu mencuba. Masa dan kerja akan mengisar segalanya. 11.11.08. Edema hilang; pada waktu pagi saya tidak melihatnya. Selain edema, saya sejak 11/07/08. Keradangan kedua-dua kaki (gout) Saya rasa: akibat dari Kesabaran yang belum selesai selama 12 hari. Akibat kecederaan lama adalah patah kaki di bahagian depan (dilanggar kereta). Terdapat Alergi Kronik (mungkin seumur hidup) sejak bulan April, sekurang-kurangnya 2 lusin doktor dan pakar telah menjalani - masing-masing telah memberi makan resepnya sendiri, tetapi peningkatan sifar, selain menghabiskan wang dan masa, mendapat banyak hati. Kulit gatal setiap hari dan kumpulkan sekurang-kurangnya 50ml pengelupasan kulit. Sekarang rehat di tempat tidur sangat sukar untuk berjalan, seperti selepas kecederaan. Berharap untuk yang terbaik.

iki: Sekiranya NikVas Nikolay Vasilievich - maka alergi Nikolay Vasilievich disembuhkan dengan berpuasa dengan tepat, atau dengan kombinasi puasa dan diet. Dengan mengorbankan langkah-langkahnya, ada ubat semula jadi yang Malakhov tuliskan buku dua jilid yang indah - Urinoterapi. Saya menasihati anda untuk membacanya dengan serius. Satu lagi ubat yang sangat berguna (terutamanya untuk kes anda) adalah terapi hirudin. Memerangi masalah dengan kaki sendiri.

iki: Setelah setahun, saya mendapat beberapa pengalaman. Seorang kenalan, setelah 40 hari berpuasa, mulai menderita "elephantiasis", bertahan selama 6 bulan dan menyingkirkannya dengan tusukan di batu loncatan. Dia sendiri menjelaskan ini dengan fakta bahawa itu adalah genangan limfa.

Kecantikan: Gajah disebabkan oleh parasit yang tinggal di saluran darah. tungau kecil ini melekat pada dinding saluran darah dan memakan darah. Dengan berat badan mereka, mereka menyekat saluran darah - dari ini, bahagian tubuh nampaknya mengembang - ini adalah penyakit gajah. parasit ini memasuki tubuh manusia melalui makanan daging, jika saya tidak salah

iki: Wanita cantik - anda betul, tetapi saya tidak mengatakan kaki gajah, tetapi "kaki gajah", yang bermaksud kaki seperti gajah (seperti nama komik), dan bukan nama tatanama penyakit ini. Saya minta maaf atas pengawasan saya. Mea culpa Beauty, oh maaf, Beauty! Dan secara amnya, saya bukan orang Rusia dan oleh itu terdedah kepada kesalahan bahasa.

Penyebab edema semasa keluar dari puasa

Selalunya, terutama semasa pengalaman berpuasa lebih dari 5 hari, edema mungkin berlaku di pintu keluar. Adalah lebih tepat untuk memanggil pengekalan cairan ini di dalam badan, yang ditunjukkan oleh penurunan jumlah air kencing, kenaikan berat badan sebanyak 1-2 kg sehari, serta bengkak mata dan edema pada bahagian bawah kaki.

Semasa keluar berpuasa selama 1-3 hari, edema biasanya tidak berlaku. Memang, dalam masa yang singkat, tubuh tidak mempunyai masa untuk beralih kepada pemakanan dalaman. Tetapi dengan berpuasa selama 5-7 hari atau lebih, perubahan dalam kerja badan kita sudah lebih ketara. Dan perubahan ini berkaitan dengan nisbah kalium dan natrium dalam sel. Ketoasidosis, yang berlaku ketika tubuh beralih ke pemakanan dalaman, menyebabkan peningkatan pengambilan kalium dalam badan. Dan jika, ketika anda keluar dari puasa, anda mulai menggunakan makanan dengan kandungan natrium yang tinggi atau mula memberi makanan garam, maka pengekalan air dan edema dijamin kepada anda.

Oleh sebab itulah garam tidak boleh digunakan selama beberapa minggu pertama ketika keluar dari puasa. Sekiranya puasa berlangsung lebih dari 20 hari, maka garam boleh digunakan tidak lebih awal dari dua minggu pemakanan pemulihan..

Pengekalan air juga boleh berlaku dengan pemulihan yang betul dari puasa. Selalunya ini berlaku pada orang yang baru kelaparan kerana badan belum terbiasa dengan cepat beralih ke pemakanan dalaman dan memerlukan lebih banyak masa untuk permulaan krisis asidosis. Pada masa ini, penggunaan kalium secara intensif berlaku..

Juga, peningkatan pengambilan kalium semasa berpuasa mungkin dikaitkan dengan berpuasa berpanjangan - lebih dari 10-15 hari.

Puasa pada orang dengan penyakit kronik juga dapat disertai dengan edema kerana kekurangan kalium..

Aktiviti fizikal yang berterusan semasa berpuasa membawa kepada pengambilan kalium dan boleh menyebabkan edema di pintu keluar.

Enema dengan larutan natrium klorida hipertonik juga boleh menyebabkan kekurangan kalium semasa berpuasa..

Apa yang perlu dilakukan untuk mengelakkan bengkak selepas berpuasa.

- perlu untuk meningkatkan tempoh puasa secara beransur-ansur, bermula dengan jangka masa yang pendek;

- jangan menjalankan puasa jangka panjang sendiri tanpa pengawasan pakar dan pemeriksaan tambahan;

- pemula kelaparan pemula dinasihatkan untuk tidak terlalu banyak bekerja semasa berpuasa;

- bukannya enema dengan larutan natrium klorida, lakukan enema dengan air kencing atau dengan larutan kalium permanganat yang lemah;

- semasa keluar dari puasa, jangan gunakan makanan yang mengandungi garam dan jangan tambahkan garam pada makanan, / semasa berpuasa selama 6-7 hari - sekurang-kurangnya seminggu, dengan puasa yang lebih lama - sekurang-kurangnya dua minggu /;

Apa yang perlu dilakukan sekiranya edema dan penahan air masih berlaku?

Kaedah yang cukup mudah adalah dengan mula mengambil ubat kalium seperti Panangin atau Asparcam, 1 tablet 2-3 kali sehari. Biasanya, dua hingga tiga hari pengambilan ubat sudah cukup untuk pembengkakan mereda dan diuresis normal dapat ditetapkan..

Anda juga boleh mengesyorkan kismis, aprikot, aprikot kering dan kompot dari mereka. Mereka mengandungi jumlah kalium yang tinggi dan dapat membantu mengurangkan kekurangannya dalam badan..

Aktiviti fizikal yang berkesan, sauna tidak teruk..

Dalam beberapa kes, anda boleh kering dengan cepat selama satu hari..

Baiklah, dan cadangan yang paling penting adalah perhatian dan berhati-hati ketika menggunakan puasa..

Cara menghilangkan edema?

Editor yang dihormati! Saya telah melanggan surat khabar anda selama bertahun-tahun dan selalu menemui banyak maklumat berguna di dalamnya. Terima kasih banyak atas kerja anda, kerana membantu merawat pelbagai jenis penyakit dengan cara murah yang berpatutan. Saya tidak pernah menulis surat kepada anda. Tetapi sekarang saya memutuskan, tetapi saya fikir anda tidak akan memperhatikan surat saya: pasti anda mempunyai masalah yang lebih penting. Yang membuat saya menulis kepada anda adalah bahawa saya tidak dapat menyingkirkan edema. Apa yang akan anda nasihatkan kepada saya?
Ekaterina Dmitrievna P ronina, Sergiev Posad

DEAR Ekaterina Dmitrievna! Pertama, terima kasih atas kata-kata baik yang ditujukan kepada akhbar kami. Kedua, kami ingin berdebat dengan anda. Tidak ada masalah yang lebih penting bagi kami daripada surat dari pembaca kami. Kami memberi jaminan bahawa tidak ada satu surat pun yang sampai di pejabat editorial tidak akan diabaikan. Kami menjawab sebilangan pembaca secara bertulis, beberapa melalui surat khabar, dan kami cuba mengulas beberapa soalan yang diajukan dalam surat dengan bantuan pakar. Akhirnya, ketiga, berdasarkan kehendak soalan anda.

Bengkak tidak berlaku tanpa sebab. Kemungkinan besar mereka menunjukkan sejenis penyakit organ dalaman. Selalunya, mereka diperhatikan dalam penyakit kardiovaskular, kerosakan ginjal, kerosakan hati, atau dalam beberapa jenis keracunan, jadi tidak berguna untuk menyingkirkan edema: anda perlu menghilangkan penyebab kejadiannya, iaitu merawat penyakit yang mendasari. Ini hanya dapat diselesaikan setelah pemeriksaan individu menyeluruh..

Semasa merawat penyakit yang menyebabkan edema, seseorang mesti terlebih dahulu mengehadkan penggunaan cecair dan garam meja. Apabila edema muncul, berguna untuk mengkonsumsi sebanyak mungkin sayur-sayuran, herba, buah-buahan dan buah beri dengan kesan diuretik, seperti saderi, pasli, asparagus, bawang, bawang putih, semangka, labu, stroberi, currant hitam, dan anggur. Produk tenusu juga berguna, terutamanya kefir, yogurt, keju kotej.

Daripada teh dan minuman biasa, disarankan untuk minum infus dan rebusan tanaman ubat, tindakannya, menurut penyembuh dan pakar herba, bukan hanya membantu mengurangkan edema, tetapi juga untuk merawat penyakit yang mendasari yang menyebabkan edema.

Perubatan tradisional mempunyai pelbagai jenis ubat untuk menghilangkan rasa bengkak. Tetapi kita ulangi sekali lagi bahawa ini tidak boleh dibatasi. Selain itu, sebelum menggunakan ubat ini atau ubat tradisional, disarankan untuk berjumpa dengan doktor agar cara-cara untuk menghilangkan edema tidak bertentangan dengan rawatan penyakit yang mendasari..

Sejak sekian lama, acar timun telah dianggap sebagai kaedah yang cukup berkesan untuk menghilangkan edema. Adalah disyorkan untuk meminumnya 2 gelas sehari. Jus cranberry semulajadi, jus labu (0,5 cawan sehari cukup), infus dan jus akar lobak (jika tidak ada penyakit saluran gastrointestinal) juga sesuai untuk tujuan ini..

Jus bawang mempunyai kesan yang baik. Pada waktu malam, potong 2 bawang sederhana ke dalam kepingan nipis, taburkan sedikit gula dan biarkan semalaman untuk memerah bawang. Pada waktu pagi, perah jusnya dengan baik dan ambil 2 sudu besar. sudu sehari (anda boleh semasa perut kosong).

Anda boleh menyediakan infusi akar dan biji pasli. Ambil 4 sudu teh akar kering atau segar atau biji yang ditumbuk, tuangkan 0.5 cawan air mendidih ke atasnya dan biarkan selama 8-10 jam. Ambil 3-4 kali sehari selama 1 sudu besar. sudu 30 minit sebelum makan. Ubat ini sangat digalakkan untuk edema jantung..

Selalunya, merebus pasli dalam susu digunakan untuk melegakan edema. Untuk melakukan ini, basuh dan cincang 800 g pasli, tuangkan susu segar yang tidak dipasteurisasi dan masukkan ke dalam ketuhar yang tidak terlalu panas atau dengan api kecil. Panaskan susu sehingga separuh daripada jumlah asal kekal, kemudian tapis. Minum 1-2 sudu besar. sudu kuah ini setiap jam. Semua ubat yang disediakan mesti diminum dalam 1 hari. Ia adalah diuretik yang sangat kuat..

Ia juga digunakan untuk edema dengan infus daun lingonberry (tuangkan 2 sudu teh daun dengan segelas air mendidih, rebus selama 15 minit, sejuk, saring dan minum dalam teguk kecil pada siang hari), rebusan tunas pinus (rebus 1 sendok teh tunas dalam segelas air dalam bejana tertutup, biarkan hingga 2 jam dan minum dalam 3 dos terbahagi pada siang hari), rebusan dahan honeysuckle dan kulit kayu.

Dengan edema pada peringkat awal, penyerapan akar jelatang membantu. 1 sudu teh dengan bahagian atas akar kering yang dicincang tuangkan segelas air mendidih, bersikeras dan minum 2 gelas sehari. Penyerapan daun kismis hitam juga menyumbang kepada pembebasan tubuh dari asid urik yang berlebihan (daunnya dibancuh dalam kadar sewenang-wenang seperti teh dan diminum pada waktu bila-bila masa anda mahu).

Sekiranya terdapat edema yang teruk, menurut klinik kuno, prosedur seperti itu mesti dilakukan. Ambil secukupnya pasir bersih, letakkan di dalam tungku Rusia yang panas dan, ketika menghangatkan dengan baik, buka pakaian pesakit, letakkan di atas katil yang hangat dan tutup dengan pasir hangat di leher. Tutup dengan selimut di atas dan biarkan berbaring di pasir selama 1-2 jam. Pesakit akan berpeluh terlebih dahulu, kemudian air akan keluar darinya.

Pada akhir prosedur, buang pasir basah, basuh pesakit dengan air suam dan wain, lap dengan selimut, pakai baju hangat, gaun berpakaian, duduk di kerusi selama satu jam, setelah itu dia dapat berjalan sedikit atau berbaring. Lakukan ini selama 3 hari berturut-turut, dan lebihan air akan dikeluarkan sepenuhnya dari badan..

Puasa sistematik adalah ubat yang sangat berkesan untuk edema. Lebih-lebih lagi, 4 kali setahun adalah perlu untuk mengatur puasa selama 7 hari setiap satu, apabila anda tidak dapat makan apa-apa, hanya minum 2 gelas teh sehari tanpa gula. Minum satu gelas pada pukul 12 tengah hari, yang lain pada waktu petang. Dalam tempoh ini, adalah mustahak untuk meletakkan enema setiap hari..

Anda perlu membiasakan puasa seperti itu secara beransur-ansur, menyiapkan badan. Sebagai permulaan, anda harus menjadikannya peraturan untuk berpuasa, katakanlah, 24 jam setiap minggu selama setahun. Dalam 3 hari sebelum melakukan puasa 7 hari, perlu mengurangkan pengambilan makanan secara beransur-ansur, dan setelah itu, selama 2 hari, lakukan hanya makanan ringan. Ngomong-ngomong, puasa biasa akan membantu anda bukan sahaja mengatasi edema, tetapi juga menyembuhkan seluruh badan secara keseluruhan..

Pemakanan dan Puasa

Mungkin. 26, 2007 09:17 pm Shelton Herbert "Kesihatan untuk Semua". Penolakan jauh dari berpuasa.

Penolakan jauh dari berpuasa

F. Hellzel dari Chicago menerbitkan risalah Puasa, Air dan Garam, di mana, demi berpuasa, dia mendakwa bahawa ia selalu menghasilkan keadaan "laten laten," istilah yang digunakan untuk merujuk pada sedikit kelebihan garam dan air dalam tisu badan. Dia menulis: “Saya tidak mengetahui satu pun masalah puasa, bahkan hanya lima hari, ketika tidak ada edema yang mengeringkannya. Saya juga memerhatikan perkembangan edema pada tikus setelah berpuasa atau menyekat pengambilan protein. Pada pendapat saya, dengan diet air (dengan banyak air), edema terbentuk lebih cepat daripada diet kering, kerana tikus lebih rela memakan makanan berair (yang terdiri terutamanya daripada sayur-sayuran) dan dengan itu menerima lebih banyak garam. Nampaknya, tidak ada pengecualian dari aturan bahwa tetes berkembang setelah berpuasa atau pembatasan protein yang signifikan pada manusia dan tikus, dengan perbezaan yang diharapkan secara alami dalam waktu dan tahap pembentukan tetes. ".
Saya telah melihat beberapa kes pembengkakan pada kaki dan pergelangan kaki setelah berpuasa berpanjangan. Tetapi kes ini jarang berlaku. Walau bagaimanapun, Dr. F. Hellzel membincangkan "tersembunyi dropy" tentang yang tidak ada penyelidikan yang jelas dan keberadaan yang selalu kita tidak pasti. "Ujian lembut" - menekan kulit pada kaki dengan jari - dapat mendedahkan tetes hanya setelah ia tidak disembunyikan. Suntikan larutan garam subkutan yang disebut ujian Maclure-Aldrich dengan pemerhatian masa pembuangan lepuh dikatakan lebih baik daripada ujian tekanan. Tetapi ini tidak memungkinkan untuk mendedahkan sedikit pun..
Hellzel percaya bahawa ujian yang lebih tepat dan lebih berguna untuk tetes tersembunyi berbanding dengan kaedah tekanan dan ujian Maclure-Aldrich adalah untuk melihat gejala berikut: "kaki bengkak dan pergelangan kaki yang membesar, muka bengkak atau bengkak, hipersensitiviti terhadap draf dan bercukur, kulit yang mudah memotong, retak, lebam, lebam, kulit berkilat, termasuk hidung yang berkilat, selsema yang kerap, beberapa jenis sakit kepala, keletihan dan kekurangan keinginan yang berpanjangan, kemurungan mental, pemerah pipi yang tidak normal, rasa malu, kegemukan dengan lemak yang tidak stabil, kegelisahan yang berkaitan dengan haid dan kehamilan. " Apa lagi yang anda ada?
Menurut Helzel, “puasa juga bukan merupakan faktor yang diperlukan untuk menentukan perkembangan tetes, karena berkembang setelah sekatan pengambilan protein yang sederhana untuk jangka waktu yang cukup. Lebih-lebih lagi, garam meja tidak diperlukan, kerana banyak makanan semula jadi dan tanpa garam (sebilangan sayur-sayuran dan daging) mengandungi garam semula jadi atau mineral yang cukup atau kristal yang tidak dapat teroksidasi sehingga menyebabkan penurunan selepas sekatan protein yang lama. Telah diketahui bahawa karbohidrat dapat menyumbang kepada pembentukan tetes dengan dianggap sebagai glukosa dan bukannya ditukar menjadi glikogen. ".
Ketika kelaparan, seseorang pasti tidak menerima lebihan garam atau karbohidrat, serta lebihan air yang habis, jika anda tidak mematuhi teori, tetapi kehendak naluri. Sebagai peraturan, semasa berpuasa, tetes yang disebabkan oleh natrium klorida hilang. Sekiranya pembatasan protein semasa berpuasa tidak lebih lama daripada sekatan zat lain (kecuali air dan udara), tubuh berjaya mewujudkan dan mengekalkan keseimbangan fisiologi dalaman. Pengalaman Dr. Helzel dengan berpuasa sangat terhad, dan metodenya bukanlah kaedah yang kami setujui. Dia menjadi pakar anatomi umum di University of Illinois College of Medicine pada tahun 1916, tetapi melakukan eksperimen puasa di Jabatan Fisiologi di University of Chicago, di mana dia diberi peluang untuk menggunakan makmal untuk melakukan eksperimen bebas oleh Profesor A. Carlson. Dia melaporkan puasa selama 15 hari, diikuti dengan puasa enam hari, di mana dia mengambil serat kapas yang direndam dalam jus lemon yang ditambahkan garam biasa. Dia mengambil kira-kira sepertiga auns garam sehari. Dengan jumlah itu sebagai "makanan," dia memakai lebih dari dua pound sehari, mengumpulkan lima belas pound atau lebih air garam dalam enam hari "puasa". Dia menulis: "Selepas enam hari saya menghentikannya kerana kaki saya jatuh dan saya mengalami kelemahan umum.".
Dia mengingatkan kenaikan berat badan 12 paun lagi dalam 24 jam selepas dua makanan sederhana yang mengandungi makanan masin (ham dan kangkung), dan satu lagi kes kenaikan berat badan dua paun setiap hari setelah puasa sembilan hari, hanya memakan garam (10 gram setiap hari ) dan air untuk menghilangkan dahaga anda. Semua ini bukan penolakan puasa, penolakan terhadapnya, dan juga bukti bahawa puasa menyebabkan jatuh..
Ini adalah kontraindikasi terhadap pengambilan garam dan pengambilan air berlebihan. Pengambilan garam dan makanan masin, diikuti dengan pengambilan sejumlah besar air, banjir, melembapkan tisu badan pada setiap orang yang mengamalkannya - ketika berpuasa atau makan. Saya tidak tahu ada orang lain (selain Mahatma Gandhi) yang akan mengesyorkan garam untuk berpuasa. Tanpa garam dan jumlah air yang berlebihan, tidak ada kenaikan berat badan seperti yang dijelaskan oleh Hellzel. Minum banyak air jika tiada garam menyebabkan kenaikan berat badan sementara. Dengan pemakanan yang betul, kenaikan berat badan pasca cepat, seperti yang dijelaskan oleh Dr. Hellzel, tidak berlaku. Peningkatan berat badan yang paling cepat yang saya perhatikan berlaku dengan "diet" susu kerana pembengkakan tisu kerana pengambilan cecair yang berlebihan. Tetapi walaupun dalam kes-kes ini, saya tidak melihat keadaan yang jelas. Pengambilan buah-buahan, sayur-sayuran dan protein dan karbohidrat dalam jumlah yang sedikit tidak menyebabkan kesukaran yang dijelaskan oleh F. Hellzel, dan tisu tidak dipenuhi dengan jumlah cecair yang berlebihan. Sebaliknya, protein tambahan sahaja tidak selalu mencukupi untuk mengatasi masalah kekurangan zat makanan. Bahkan boleh memburukkan lagi keadaan badan. Puasa sederhana, tanpa mengira tempohnya, tidak memenuhi sebarang kontraindikasi yang dikemukakan oleh Dr. Helzel. Sebaliknya, ia adalah cara terpantas untuk membuang cecair yang terkumpul secara bertetes..

Kesan negatif berpuasa berpanjangan

Seperti mana-mana bentuk rawatan yang tidak konvensional, terutama pada orang yang tidak terlatih, membersihkan tubuh dengan menjauhkan diri dari makanan dapat disertai dengan fenomena yang tidak menyenangkan. Kesan negatif berpuasa yang paling biasa adalah edema, makan berlebihan selepas berpuasa, kolik ginjal dan sinkop ortostatik. Semua kesan sampingan ini dapat ditangani dengan mudah..

Tidak banyak komplikasi selepas berpuasa dan semasa penolakan makan. Para saintis telah membuat langkah-langkah untuk mengatasinya dan mencegahnya.

Komplikasi selepas berpuasa: pengsan dan kolik buah pinggang

Untuk pencegahan pengsan, diperhatikan pada orang yang cenderung pada tekanan darah rendah, setelah tidur dan berehat, anda perlu perlahan-lahan bangun dari tempat tidur, tidak melakukan pergerakan secara tiba-tiba. Sekiranya pengsan berlaku, pesakit mesti berbaring, mengangkat kakinya, membuka tingkap, dan menghirup amonia. Dalam beberapa kes, disyorkan untuk menggunakan penyediaan kafein.

Pemburukan jangkitan kronik adalah akibat berpuasa yang berpanjangan, ketika dia menjauhkan diri dari makanan selama lebih dari dua minggu. Umumnya diterima bahawa setelah 14 hari berpuasa, terdapat penekanan sementara terhadap imuniti - imunosupresi. Fokus jangkitan adalah pyelonephritis, tonsilitis, adnexitis, dan lain-lain. Untuk tujuan pencegahan, penting untuk tidak membiarkan hipotermia badan, minum banyak air.

Ubat herba boleh digunakan untuk jangkitan saluran kencing..

Sekiranya terdapat kolesistitis kronik, anda perlu melakukan 2 tyubazh ("buta" probing) seminggu.

Mereka yang mengalami radang amandel perlu berkumur dengan larutan antiseptik atau infus herba 2 kali sehari..

Pada peringkat peningkatan asidosis, mual yang teruk, sakit perut, muntah berulang, dan kelemahan mungkin berlaku. Untuk melegakan keracunan, anda mesti minum air mineral alkali dengan gas. Anda boleh mempermanisnya dengan madu, tambah jus lemon. Dengan muntah yang tidak dapat dielakkan, infus intravena akan diperlukan, anda perlu berhenti berpuasa.

Untuk mengelakkan kolik ginjal, anda perlu minum sekurang-kurangnya 1.5 liter air pada siang hari, semasa asidosis, minum air mineral alkali. Sekiranya kolik berlaku, penghilang rasa sakit, mandi air hangat atau pemanas di kawasan lumbar akan meredakan keadaan pesakit.

Makan berlebihan dan bengkak kaki selepas berpuasa

Kerana selera makan yang semakin meningkat, seseorang boleh makan berlebihan kerana mual, muntah, perut terasa berat, cirit-birit. Apabila makan berlebihan, lavage gastrik, pengambilan julap, penolakan makanan selama sehari adalah disyorkan. Pencegahan - pematuhan ketat terhadap diet tempoh pemulihan.

Pembengkakan kaki selepas berpuasa juga dapat berkembang, terutama jika orang itu mulai makan makanan masin sebelum dibenarkan. Pada siang hari, berat badan akibat edema dapat meningkat hingga 2 kg. Dietetik bebas diet, diet bebas garam. Untuk mengelakkan edema setelah berpuasa, makanan tidak boleh diasinkan sehingga akhir tempoh pemulihan..

Sangat jarang berlaku sindrom kejang pada otot betis, aritmia jantung, proses erosif akut dan ulseratif pada membran mukus perut dan duodenum. Rawatan simptomatik dilakukan, dengan gangguan berterusan, jalan keluar dari puasa selesai.

Artikel

Cara berpuasa dengan betul dan selesa

Buku baru saya telah diterbitkan, yang memberikan semua maklumat untuk rawatan puasa yang selesa dan berkesan. Kos buku ini ialah 800 rubel.

Maklumat perhubungan

Tel: sel. 8-903 911 26 59

Filonov Sergei Ivanovich

Untuk memesan buku, anda perlu menghantar alamat rumah anda ke nombor: 89631995758 (whatsapp), 89236451717 (Anastasia)

Terdapat peluang untuk membeli versi bahasa Inggeris buku saya.

Untuk melakukan ini, anda perlu menulis ke e-mel:

[email protected] atau aplikasi apa: +79091649851 (Vera)

Komplikasi dalam perjalanan keluar dari puasa.

Semasa keluar dari puasa jangka pendek kering, biasanya komplikasi serius tidak diperhatikan, tetapi anda masih perlu mengetahui tentangnya.

Komplikasi paling kerap berlaku kepada orang-orang sembrono yang tidak menyedari tindakan mereka. Segala urusan harus diberi perhatian serius, dan masalah yang berkaitan dengan kesihatan diri - dua kali ganda. Oleh itu, jika anda memutuskan untuk menjalani ibadah puasa sendiri, berhati-hatilah. Kuasai kaedah secara beransur-ansur, pelajari sastera, pengalaman orang lain dan, yang paling penting, perhatikan diri anda. Sekiranya selepas berpuasa jangka pendek, anda mula merasa "lapar" dan anda tidak dapat mengawal tingkah laku anda, tidak perlu berpuasa jangka panjang.

Komplikasi utama:

Makan berlebihan pada hari-hari pertama selepas berpuasa.

Namun, jika ini berlaku setelah berpuasa dan anda "mengisi" perut anda, anda mesti muntah dan membersihkan perut. Kemudian sambung semula output seperti biasa. Sekiranya anda makan berlebihan di kemudian hari, lapar satu hari, kemudian teruskan dengan makanan yang anda perlukan..

Bengkak, pengekalan kencing.

Komplikasi biasa. Ini disebabkan oleh fakta bahawa semasa berpuasa, tubuh mengambil kalium dan pengambilan makanan masin pada tahap awal pemulihan menyumbang kepada pengumpulan natrium oleh sel dan, sebagai hasilnya, air. Walaupun ia juga dapat diperhatikan dengan keluarnya yang betul dari puasa setelah lama dan pada pemula. Biasanya, ini ditunjukkan dengan kenaikan berat badan yang cepat. Pada masa yang sama, jumlah air kencing menurun, pembengkakan muka dan pembengkakan kaki mungkin muncul. Sekiranya gejala seperti itu muncul, makanan masin dan makanan yang mengandunginya harus dikecualikan. Cuba jangan makan apa-apa pada hari itu, ambil sorben selama 3 sudu besar. sudu besar untuk satu gelas air, 4 kali sehari setiap tiga jam, kemudian ambil 40 g magnesia yang dicairkan dalam satu gelas air dan kemudian kelaparan di dalam air selama dua hari. Sebaiknya mandi, sauna atau mandi air panas pada hari puasa - dengan peluh, natrium dan air berlebihan dibebaskan. Persediaan kalium sangat membantu - panangin atau asparcam, yang harus diambil 1 tablet 2-3 kali sehari dalam bidang teknologi. 2-5 hari. Penyediaan ini mengandungi magnesium dan kalium, yang benar-benar selamat.

Cukup biasa, terutama di kalangan pemula. Sekiranya tidak ada kerusi bebas selama lebih dari 2-3 hari, enema harus diberikan. Bagaimanapun, seorang pemula dinasihatkan untuk membuat enema pada hari kedua dan ketiga keluar dari puasa untuk menyingkirkan serpihan makanan yang tidak dicerna dan meningkatkan kesejahteraan. Anda boleh mengambil koleksi julap. Bahan-bahan: aprikot kering, buah ara, prun, kismis - masing-masing 100 gram. Bilas semua ini, tatal, tambahkan 100 gram madu, 2 sudu minyak sayuran. Ambil 2 sudu sebelum tidur selama 4 hari. Bran juga berfungsi dengan baik..

Perut kembung, kembung.

Sebab utama adalah permulaan awal makan makanan berat, mengunyah yang tidak mencukupi, sejumlah besar makanan yang dimakan, pembersihan usus yang tidak mencukupi semasa berpuasa dan sebelum berpuasa. Sebaiknya keluar dari puasa, enema, penggunaan bawang putih lebih awal, aktiviti fizikal yang mencukupi di pintu keluar adalah disyorkan. Selain itu, gejala-gejala ini sangat sering diperhatikan semasa berpuasa pada musim sejuk dan musim bunga. Pemulihan hanya dengan makanan tumbuhan dalam tempoh ini tidak sesuai dengan musim dan "menyejukkan" badan. Untuk mengelakkan ini, anda harus meningkatkan bahagian bijirin, menggunakan rempah, sayur dan mentega / tidak lebih awal dari hari ke-3 /. Ingat - pada musim sejuk, badan memerlukan "makanan hangat" yang lebih tebal, dan pada musim panas pada musim luruh adalah mungkin untuk hidup di sayur-sayuran untuk waktu yang lama.

Kelemahan, pening, pingsan.

Ia berlaku semasa pemulihan dari berpuasa dalam 3-5 hari pertama. Mereka dikaitkan dengan pengembangan awal rejim motor. Dengan lonjakan kekuatan yang nyata, anda tidak dapat mengira kemampuan fizikal anda, yang boleh menyebabkan serangan lemah, pening, dan bahkan pingsan. Untuk pencegahan, ketika keluar dari puasa, anda mesti mengikuti rejimen yang lebih ketat daripada semasa berpuasa itu sendiri. Rehat lebih banyak, jangan berjalan-jalan lama, jangan melakukan kerja fizikal yang berat, jangan terlalu banyak bekerja. Dan hanya orang yang kelaparan berpengalaman yang berpengalaman dalam ciri-ciri badan mereka yang boleh menjalani gaya hidup yang cukup aktif. Bagaimanapun, beban motor ketika keluar, menyumbang kepada pertukaran badan yang paling cepat ke diet biasa..

Pemburukan penyakit yang mendasari.

Sekiranya semasa berpuasa anda mengalami penyakit yang memburuk, disarankan untuk terus berpuasa sehingga gejalanya hilang. Sekiranya ini tidak dapat dilakukan, gejala mungkin berlanjutan semasa keluar. Dalam kes ini, anda perlu keluar mengikut skema biasa, dan tidak tergesa-gesa menggunakan makanan berat awal. Untuk rawatan, anda boleh menggunakan ubat homeopati. Setelah seminggu dibebaskan, sambil mengekalkan gejala penyakit, mungkin menggunakan ubat dengan berhati-hati. Inilah masalah utama yang mungkin anda hadapi ketika keluar dari puasa. Semakin banyak pengalaman anda sendiri dengan berpuasa, semakin kurang gejala yang tidak menyenangkan..

Setiap orang perlu mengenali dirinya dengan baik dan kemudian semuanya akan menjadi seperti yang anda mahukan. Perkara utama adalah jangan terburu-buru, tetapi teruskan pengalaman anda sendiri.

Komplikasi ketika meninggalkan puasa

Apabila anda keluar dari puasa, komplikasi yang paling berbahaya dari amalan ini diperhatikan. Semua kematian orang-orang kelaparan yang mengerikan, yang diberitahu oleh media dengan pengangkatan, berkaitan dengan jalan keluar dari kelaparan. Tetapi perkara seperti itu paling sering berlaku kepada orang-orang sembrono yang tidak menyedari tindakan mereka. Segala urusan harus diberi perhatian serius, dan masalah yang berkaitan dengan kesihatan diri - dua kali ganda. Oleh itu, jika anda memutuskan untuk menjalani ibadah puasa sendiri, ambil perhatian ini. Menguasai kaedah secara beransur-ansur, belajar sastera, pengalaman orang lain dan yang paling penting, perhatikan diri anda. Sekiranya selepas berpuasa jangka pendek, anda mula merasa "lapar" dan anda tidak dapat mengawal tingkah laku anda, tidak perlu berpuasa jangka panjang.
Ingatlah bahawa kesalahan ketika meninggalkan puasa jangka pendek - 1-3 hari praktikalnya tidak berbahaya, tetapi jika anda mula makan daging berlebihan setelah kelaparan 10-14 hari, atau lebih buruk lagi setelah puasa 20 hari.
Puasa tidak lebih dari 7 hari dianggap paling selamat dari segi gangguan keluar. Merekalah yang disyorkan untuk dilakukan di rumah. Puasa yang lebih lama disarankan di klinik khusus atau di bawah pengawasan pakar puasa.
Jadi, komplikasi utama berpunca daripada berpuasa.
1. Makan berlebihan pada hari-hari pertama selepas berpuasa. Namun, jika ini berlaku setelah berpuasa yang agak lama dan anda "mengisi" perut anda, anda mesti muntah dan membilas perut. Kemudian sambung semula output seperti biasa..
Sekiranya anda makan berlebihan di kemudian hari, lapar satu hari, kemudian teruskan dengan makanan yang anda perlukan..
2. Edema, pengekalan kencing. Komplikasi biasa. Ini disebabkan oleh fakta bahawa semasa berpuasa, tubuh mengambil kalium dan pengambilan makanan masin pada tahap awal pemulihan, menyumbang kepada pengumpulan natrium oleh sel dan, sebagai hasilnya, air. Walaupun ia juga dapat diperhatikan dengan keluarnya yang betul dari puasa setelah lama dan pada pemula. Biasanya, ini ditunjukkan dengan kenaikan berat badan yang cepat. Pada masa yang sama, jumlah air kencing menurun, pembengkakan muka dan pembengkakan kaki mungkin muncul. Sekiranya terdapat gejala seperti itu, anda harus mengecualikan makanan masin dan makanan yang mengandunginya, lakukan enema. Persediaan kalium - Panangin atau Asparkam membantu dengan baik, yang harus diambil 1 tablet 2-3 kali sehari untuk mendapatkan teknologi. 2-5 hari. Penyediaan ini mengandungi magnesium dan kalium, yang benar-benar selamat. Sauna banyak membantu - dengan peluh, natrium dan air berlebihan dibebaskan.
3. Sembelit. Cukup biasa, terutama di kalangan pemula. Sekiranya tidak ada kerusi bebas selama lebih dari 2-3 hari, enema harus diberikan. Bagi pemula, disarankan untuk membuat enema pada hari kedua dan ketiga ketika keluar dari puasa, untuk menyingkirkan serpihan makanan yang tidak dicerna dan meningkatkan kesejahteraan.
4. Perut kembung, perut buncit. Sebab utama adalah permulaan awal makan makanan berat, mengunyah yang tidak mencukupi, sejumlah besar makanan yang dimakan, pembersihan usus yang tidak mencukupi semasa berpuasa dan sebelum berpuasa. Sebaiknya keluar dari puasa, enema, pengambilan bawang putih lebih awal, aktiviti fizikal yang mencukupi di pintu keluar. Selain itu, gejala-gejala ini sangat sering diperhatikan semasa berpuasa pada musim sejuk dan musim bunga. Pemulihan hanya dengan makanan tumbuhan dalam tempoh ini tidak sesuai dengan musim dan "menyejukkan" badan. Untuk mengelakkan ini, anda harus meningkatkan bahagian bijirin, menggunakan rempah, sayur dan mentega / tidak lebih awal dari hari ke-3 /. Ingat - pada musim sejuk badan memerlukan "makanan hangat" yang lebih tebal, dan pada musim panas pada musim luruh adalah mungkin untuk hidup di sayur-sayuran untuk waktu yang lama.
5. Kelemahan, pening, pingsan. Ia berlaku semasa pemulihan dari berpuasa dalam 3-5 hari pertama. Berkaitan dengan pengembangan awal rejim motor. Dengan lonjakan kekuatan yang nyata, anda tidak dapat mengira kemampuan fizikal anda, yang boleh menyebabkan serangan lemah, pening, dan bahkan pingsan. Untuk pencegahan, ketika pergi, perlu menjalani rejimen yang lebih ketat daripada semasa berpuasa itu sendiri. Rehat lebih banyak, jangan berjalan-jalan lama, jangan melakukan kerja fizikal yang berat, jangan terlalu banyak bekerja. Dan hanya orang yang kelaparan berpengalaman yang berpengalaman dalam ciri-ciri badan mereka yang boleh menjalani gaya hidup yang cukup aktif. Bagaimanapun, beban motor ketika keluar, menyumbang kepada pertukaran badan yang paling cepat ke diet biasa..
6. "Crunch" pada sendi. Ia dapat dilihat pada minggu pertama berpuasa paling kerap pada orang kurus. Ketika muncul, pengembangan makanan secara beransur-ansur, menambahkan minyak sayuran, ghee, oatmeal, bijirin ke makanan, gunakan pelincir dan urut dengan minyak zaitun / menurut Malakhov /.
7. Peningkatan penyakit yang mendasari. Sekiranya semasa berpuasa anda mengalami penyakit yang memburuk, disarankan untuk terus berpuasa sehingga gejalanya hilang. Sekiranya ini tidak dapat dilakukan, gejala mungkin berlanjutan semasa keluar. Dalam kes ini, anda perlu keluar mengikut skema biasa, dan tidak tergesa-gesa menggunakan makanan berat awal. Untuk rawatan, anda boleh menggunakan ubat homeopati. Setelah seminggu dilepaskan, sementara gejala penyakit ini berlanjutan, adalah mungkin untuk menggunakan ubat dengan berhati-hati.
Inilah masalah utama yang mungkin anda hadapi ketika keluar dari puasa. Semakin banyak anda mempunyai pengalaman berpuasa, semakin sedikit anda mengalami gejala yang tidak menyenangkan ini. Setiap orang perlu mengenali dirinya dengan baik dan kemudian semuanya akan menjadi seperti yang anda mahukan. Perkara utama adalah jangan terburu-buru, tetapi teruskan pengalaman anda sendiri.

Menarik untuk diketahui: adakah mungkin membengkak kerana lapar?

Kategori:Sihat
| Diterbitkan oleh: svasti asta, pandangan: 15 976, foto: 8

Terdapat ungkapan yang popular "untuk membengkak dari kelaparan". Pada pandangan pertama, kedengarannya tidak masuk akal, kerana semua orang tahu bahawa mereka menurunkan berat badan akibat kelaparan, dan menyebarkannya dari makanan dan kalori yang berlebihan. Namun, ungkapan "bengkak dengan kelaparan" mempunyai alasan untuk menjadi benar. Pertimbangkan mekanisme edema lapar dan pembengkakan dengan kekurangan zat makanan, atau distrofi makanan (dari makanan Inggeris - makanan dan trofi Yunani - pemakanan).


Mekanisme No. 1. Protein darah dan edema lapar

Sedikit teori. Terdapat kira-kira 100 protein yang berbeza dalam darah, biasanya sekitar 60-80 g dalam 1 liter plasma (serum) darah. Protein dipisahkan menjadi pecahan menggunakan elektroforesis. Elektroforesis (dari foreo Yunani - untuk memindahkan) adalah pergerakan zarah-zarah bermuatan terlarut dalam medium di bawah pengaruh medan elektrik luaran. Pada elektroforesis, 5 pecahan protein darah diasingkan: 1 pecahan albumin dan 4 pecahan (α1, α2, β, γ) globulin (ini termasuk antibodi, lipoprotein, fibrinogen, pelbagai protein pembawa).


Salah satu fungsi utama protein plasma darah adalah mengekalkan air di dalam saluran. Kerana berat molekulnya yang tinggi, protein menghasilkan sedikit (hanya 0,5%), tetapi sumbangan penting untuk mengekalkan tekanan osmotik plasma darah. Bahagian "protein" dari tekanan osmotik disebut tekanan onkotik (dari onkos Yunani - isipadu, jisim). Albumin memberikan 80% tekanan onkotik kerana kandungannya yang tinggi dalam plasma darah (35-55 g / l) dan berat molekul yang relatif rendah.

Dengan kekurangan zat makanan, kepekatan albumin (dan protein lain juga) menurun, jadi ketika tahap albumin kurang dari 30 g / l, air dari aliran darah masuk ke dalam tisu, menyebabkan edema "lapar". Menurut mekanisme pembentukan, edema ini juga disebut bebas protein. Keringat cecair ke perut (asites) adalah perkara biasa. Pada masa yang sama, jumlah darah dalam aliran darah menurun, yang secara automatik memaksa sistem pengatur untuk meningkatkan pembebasan hormon aldosteron dan antidiuretik, yang menyebabkan pengumpulan air dan natrium dalam tubuh. Mekanisme lain untuk pembentukan edema semasa kekurangan zat makanan adalah penurunan fungsi perkumuhan buah pinggang..


Untuk pengetahuan. Sebab lain untuk penurunan tahap albumin dalam darah:

  • gangguan penyerapan protein di saluran gastrointestinal (penyingkiran sebahagian perut dan usus; enteritis - keradangan usus kecil),
  • penurunan sintesis albumin di hati (kerosakan toksik, sirosis hati),
  • peningkatan kehilangan protein:
  • ke dalam lumen usus dengan penyumbatan usus, peritonitis;
  • di permukaan bakar dengan luka bakar yang luas;
  • dengan air kencing dengan sindrom nefrotik (glomerulonefritis).


Nombor mekanisme 2. Perut besar (bengkak)

Kembung biasa terjadi pada orang yang kekurangan zat makanan kerana beberapa sebab:

  • ascites (pengumpulan cecair di rongga perut), lihat di atas;
  • keletihan dan kelemahan otot licin usus, kerana pergerakan makanan dan gas yang dihasilkan menjadi perlahan;
  • kekurangan enzim (yang merupakan protein) menyebabkan pencernaan makanan yang lemah dan, oleh kerana itu, peningkatannya membusuk.
  • kemajuan makanan yang perlahan, pencernaan yang lemah dan peningkatan pembusukan menyumbang kepada pembiakan aktif bakteria, yang biasanya mencapai 1 kg dalam usus (menurut Wikipedia, hingga 10 bakteria per sel manusia). Dalam kes ini, sistem imun juga lemah (antibodi adalah protein) dan lemah melawan mikroba.
  • kerana kekurangan makanan, makanan yang sedikit boleh dimakan masuk ke dalam makanan. Seperti yang dibincangkan dalam fisiologi kelaparan, perut kosong adalah salah satu penyebab kelaparan. Orang makan "rumput, akar pokok, kulit pohon, habuk papan, lumut, tanah liat putih, jerami", yang kurang dicerna, tidak memberi rasa kenyang dan hanya menyumbat perut dan usus.


Namun, tidak semua orang yang lapar dan kekurangan zat makanan membengkak..

Musim sejuk sekatan pertama [1942 di Leningrad] menunjukkan bahawa mustahil untuk memberi makan distrofi - tubuhnya sering tidak dapat mengasimilasi makanan, dan hampir semua organnya diubah suai. Ahli patologi sekatan yakin bahawa pada seseorang yang mati kerana distrofi, hanya dua organ yang tidak berubah - otak dan buah pinggang. Organ-organ selebihnya berkurang, seolah-olah mereka mengering - badan, tanpa menerima makanan, mula memakannya sendiri (pertama - simpanan lemak, kemudian - organ dalaman, bahkan jantung boleh menurun hampir satu pertiga). Wanita distrofik menghentikan haid mereka - tubuh mengorbankan fungsi pembiakan agar dapat bertahan.

Sebilangan distrofi kering seperti serpihan - ini disebut "distrofi kering", yang lain, sebaliknya, dipenuhi dengan kepenuhan yang menyakitkan - ini bermaksud bahawa tubuh tidak dapat mengeluarkan cecair sisa. Selain itu, sekatan kadang-kadang menggantikan kekurangan makanan dengan air - segelas air mendidih bagi banyak orang dianggap makan tengah hari. Distrofi "penuh", sebagai peraturan, mati lebih lambat daripada "kering", tetapi hampir pasti, sementara "kering" dapat keluar dengan rawatan tepat pada masanya. Sukar untuk mengatakan siapa yang kelihatan lebih teruk: distrofik "kering" benar-benar kulit gelap yang menutupi rangka hidup, dan "penuh", sebaliknya, berwarna putih, bengkak, dan jika anda menekan jari pada kulit, tanda yang tertekan kekal untuk waktu yang lama, sering mengisi ichor.

Cuba pertimbangkan. Pada tahun 2008, menurut WHO, setiap hari di dunia akibat kelaparan dan penyakit yang berkaitan dengannya, 24 ribu orang mati (setiap 3,6 saat setiap orang). Selama tahun ini, 8.8 juta. Nampaknya lebih sedikit yang mati semasa Perang Dunia Kedua (dia menyatakan: dalam 6 tahun, 32 hingga 55 juta terbunuh di semua bidang). Di Leningrad yang dikepung, dari 0,5 hingga 1,5 juta orang mati kerana kelaparan.


Penyakit kekurangan zat makanan pada kanak-kanak

Pada kanak-kanak, kekurangan zat makanan menampakkan dirinya sebagai kwashiorkor dan makanan bermarasmus..

KWASHIORKOR (pellagra kanak-kanak) - distrofi makanan pada kanak-kanak kerana kekurangan protein, walaupun dengan jumlah kandungan kalori makanan yang mencukupi (iaitu makanan kekurangan, pertama sekali, protein).


Buat pertama kalinya, penyakit ini dijelaskan pada anak-anak Afrika, yang, setelah susu ibu, beralih ke makanan karbohidrat protein rendah, di mana terdapat sedikit asid amino penting. Diterjemahkan dari dialek di wilayah Ghana (sebuah negara di Afrika Barat) "kwashiorkor" bermaksud "penyakit yang dijangkiti oleh anak yang lebih tua ketika yang lebih muda harus dilahirkan." Terdapat kelewatan pertumbuhan dan perkembangan mental. Kerana penurunan fungsi pelindung sel usus, bakteria sering memasuki aliran darah, yang menyebabkan hati dan limpa membesar (hepato- dan splenomegali), dan asites terjadi. Kulit mempunyai ruam yang khas dan bisul yang tidak sembuh muncul pada kulit dan selaput lendir.

ALIMENTARY MARASM (dari marasme Yunani? S - penipisan, kepupusan) - distrofi makanan pada kanak-kanak kerana kekurangan protein-tenaga dengan dominasi kekurangan tenaga (iaitu kekurangan protein dan kalori secara umum).


Berbeza dengan reaksi terhadap pemakanan yang tidak mencukupi, yang dimanifestasikan oleh perlambatan pertumbuhan secara umum, pada anak dengan marasmus makanan, metabolisme disorot kembali ke penggunaan sumber tenaga tisu sendiri. Dengan marasmus makanan, penipisan umum dengan cepat masuk: lapisan lemak subkutan praktikal hilang, atrofi otot, anak yang sakit mengambil penampilan orang tua yang kering dan berkerut. Tetapi selera makan dalam banyak kes berterusan, jadi dengan penjagaan yang betul, anak dapat dengan cepat ditarik dari keadaan yang sukar ini..

Komen dan Sumber: Blog Perubatan Pakar Kecemasan

Kesihatan, kehidupan, hobi, hubungan

  • Bagaimana untuk tidak hamil
  • Bagaimana tidak memikirkan kehamilan
  • Apa yang perlu dilakukan apabila anda tidak dapat hamil
  • Apa yang perlu dilakukan untuk hamil
  • Adakah konsepsi berlaku semasa haid
  • Kemungkinan hamil selepas haid
  • Mengapa wanita tidak boleh hamil
  • Cara mengandung anak kembar
  • Bagaimana meningkatkan peluang anda untuk konsepsi
  • Perbezaan antara tanda-tanda kehamilan dan PMS

Bengkak semasa berpuasa

Kesan kelaparan pada tubuh manusia boleh berubah-ubah dan tidak dapat diramalkan. Memulakan proses berpuasa perubatan di bawah pengawasan doktor membantu mengelakkan bahaya dan akibat negatif. Tetapi ketika berpuasa tanpa berjumpa pakar, seseorang berisiko membahayakan kesihatannya. Puasa dikontraindikasikan untuk sesetengah orang. Orang seperti itu termasuk pesakit barah, penderita tuberkulosis terbuka, serta penyakit hati, ginjal dan jantung. Puasa juga berbahaya bagi wanita yang bersalin dan wanita hamil. Keburukan berpuasa adalah seseorang menjadi sasaran mudah bagi mikroorganisma dan virus. Puasa boleh menyebabkan anemia, yang menampakkan dirinya sebagai keletihan, kelemahan kronik, kelainan umum, dan gangguan. Dalam anemia yang teruk, terdapat sesak nafas, tinitus, migrain, dan gangguan tidur. Puasa yang berpanjangan boleh menyebabkan pengsan, kelumpuhan sistem saraf, dan koma. Keadaan ini boleh menyebabkan anoreksia, yang merupakan keadaan berbahaya dan serius. Orang yang lapar tidak lagi dapat mengambil makanan secara normal. Muntah berterusan refleksif muncul apabila sejumlah besar makanan memasuki perut. Anoreksia pada peringkat awal masih boleh dirawat, tetapi jika anda tidak meminta pertolongan pada waktunya, ia akan menyebabkan kematian. Puasa mempunyai kesan negatif terhadap tindak balas tingkah laku seseorang dan jiwa. Kekurangan makanan menghalang reaksi sensitif, merosakkan ingatan, proses pemikiran yang membosankan. Ketika keluar dari puasa, pelbagai komplikasi diperhatikan. Rugi puasa juga dinyatakan dalam kenyataan bahawa dengan menghilangkan badan berlebihan, seseorang menghilangkannya dari zat-zat penting. Akibatnya, daripada kekurangan lemak, karbohidrat, protein dan vitamin, proses tidak dapat dipulihkan timbul di dalam badan. Perkara ini berlaku terutamanya ketika berpuasa dalam jangka masa yang lama. Sekiranya tubuh manusia kekurangan vitamin D dan kalsium, maka kuku dan rambut menjadi rapuh. Kekurangan vitamin A menyebabkan kemerosotan keadaan kulit.

Sekiranya, setelah berpuasa berpanjangan, seseorang segera makan banyak makanan, maka perlu membilas perut dan menyebabkan muntah. Selepas peristiwa seperti itu, anda perlu meneruskan jalan keluar dari puasa..

Pengekalan kencing dan edema semasa berpuasa.

Ini adalah komplikasi yang agak biasa. Fenomena ini dijelaskan oleh fakta bahawa semasa berpuasa, tubuh manusia memakan kalium, dan penggunaan makanan yang mengandung garam pada hari pertama setelah berpuasa membawa kepada pengumpulan natrium dan air di dalam sel. Pengekalan kencing dan pembentukan edema lapar juga diperhatikan pada pemula yang kelaparan. Gejala pertama bahaya dari puasa adalah kenaikan berat badan yang aktif, yang disertai dengan pembengkakan anggota badan, muka, dan penurunan jumlah air kencing yang dikeluarkan. Selepas timbulnya gejala ini, anda mesti bertindak segera. Perlu mengeluarkan garam dari diet dan membuat enema. Bermakna yang mengandungi kalium membantu dengan baik. Sembelit semasa berpuasa adalah perkara biasa. Sekiranya tidak ada najis lebih dari dua hari, anda perlu melakukan enema.

Kaki membengkak selepas berpuasa

Seorang lelaki - seorang lelaki melakukan mogok makan yang panjang. Hari 43 berlalu. Semuanya baik-baik saja, banyak tenaga, optimisme, kerendahan hati, ketenangan nafsu badan, tetapi pada hari ke-33 dia merasa putus asa dan muram dan mulai makan sedikit roti, gula, selai, bahkan sepinggan lentil besar sekaligus dimakan sepanjang minggu. Dan gejala yang tidak menyenangkan muncul - kaki membengkak, mereka menjadi bengkak seperti gajah. Dia membersihkan perutnya, tetapi masalahnya tetap ada. Selama tiga hari dia sudah kelaparan, ingin mencapai kesucian tubuh sepenuhnya. Berapa lama anda boleh kelaparan? Adakah dia tidak akan merosakkan kesihatan, dan bukannya melihat perkara-perkara halus? Apa yang berlaku pada kaki, mengapa begitu tiba-tiba?

Kaedah apa yang boleh digunakan untuk menghilangkan hasil negatif dan apa sebabnya?

Pelbagai andaian diterima. dan kaedah penghapusan, pengalaman orang lain yang kelaparan sangat dihargai.

Topik: # 20134
Mesej: # 527929
04/02/03 23:31

Balas kepada pengarang topik | Dimitri V.A. penganut agama Kristian ortodoksJangan tunjuk
Mengapa anda mesti kelaparan ketika itu?

walaupun saya sebenarnya kelaparan juga - hampir sepanjang hayat saya-
Saya hanya membuat 3 rehat sehari - untuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam.

Topik: # 20134
Mesej: # 525137
03/30/03 16:43

Balas ke # 525114 | Dimitri V.A. kristian ortodoksJangan tunjuk
"Dan belum makan sejak 16 Februari.
Dia meletakkan tarikh akhir sebelum Paskah, iaitu hampir 30 hari lagi. "

Sekiranya dia melakukan kerja fizikal, maka saya berpendapat bahawa puasa jangka panjang seperti itu adalah berbahaya.

Topik: # 20134
Mesej: # 525114
03/30/03 16:08 PTG

Balas ke # 525102 | Alexander Fedorovich tidak percayaJangan tunjuk
Alexander, terima kasih kerana mengesahkan bahawa sejumlah besar makanan ini menimbulkan edema. Dia tidak akan makan lagi hingga akhir. Dia meletakkan tarikh akhir sebelum Paskah, iaitu hampir 30 hari lagi. Dia ingin memberi Tuhan kesempatan untuk memanggilnya, jika ia berkenan kepada-Nya, atau, dengan kata lain, disalibkan WAJIB dengan Kristus. Kristus berkata: "Saya mempunyai kekuatan untuk menyerahkan nyawa dan saya harus mengambilnya." Dan dia, tidak mempunyai kekuatan untuk menerimanya, ingin MEMBERInya.

Dia juga mengesahkan kedudukan bahawa manusia tidak hidup dengan roti SATU, tetapi oleh setiap PERKATAAN Tuhan. Dia membaca Alkitab, buku-buku suci yang lain, pergi ke gereja, berkumpul, dan mengatakan bahawa Tuhan menyokongnya. Dan belum dimakan sejak 16 Februari. Dan dia jatuh dua kali sedikit dan sekali keras. Dan dia menyalahkan dirinya sendiri kerana telah melanggar kehendak Tuhan, yang mengatakan kepadanya "JANGAN MAKAN".
Dan sekarang tidak akan ada.

Topik: # 20134
Mesej: # 525102
03.30.03 15:38

Balas ke # 525047 | Dimitri V.A. penganut agama Kristian ortodoksJangan tunjuk
"Alexander, pernahkah kamu menjalani pengalaman berpuasa seperti itu? Atau apakah itu wahyu dalam teks pesan itu?"

Saya "kelaparan" dengan pengecualian makanan sepenuhnya selama 7 hari. Cuma saya menyebutnya tidak berpuasa, tetapi memunggah. Saya masih ingat selepas akhir makan telur goreng dan sosej. Saya tidak melihat akibat negatif. Tetapi setiap pagi saya berlari sejauh 5 km.
Tetapi 24 hari sudah benar-benar berpuasa. Dan anda harus berhati-hati dengannya. Kaedah MASUK dan KELUAR dari berpuasa dijelaskan oleh Paul Bragg. Rakan saya berpuasa selama 24 hari dua kali. Lebih-lebih lagi, hasilnya bertentangan. Kali pertama dia menahan semua syarat kaedah dan kelihatan Kali kedua, dia tidak dapat menahan diri, dan kakinya segera membengkak.Dan walaupun tanpa kisahnya, jelas bahawa dia sakit.
Secara amnya, puasa harus didekati secara berbeza. Sekiranya seseorang berlebihan berat badan, dan makanannya enak, maka puasa dua minggu hanya baik untuknya. Perkara lain jika seseorang tidak makan sepanjang masa dan sama sekali tidak makan. Puasa tidak berguna di sini. sakit parah, atau kehilangan, misalnya, gigi. Sebaiknya ubah STRUKTUR diet, termasuk, misalnya, makanan tinggi vitamin dalam diet. Nah, jika anda masih mahu kelaparan, maka anda boleh kelaparan pada JUICES.
Segala-galanya harus bersifat individu. Tidak ada resipi yang serupa dan tidak boleh.

Topik: # 20134
Mesej: # 525047
03/30/03 01:22 PTG

Balas ke # 525015 | Alexander Fedorovich tidak percayaJangan tunjuk
Alexander, adakah anda pernah mengalami pengalaman berpuasa? Atau adakah penyataan dalam teks mesej itu?
Berapakah dos makanan yang berpuasa? Apa jalan keluar dari apa yang berlaku? Adakah mungkin untuk memperbaiki keadaan, menghilangkan bengkak dan terus berpuasa lebih jauh sehingga kemenangan atas nafsu badan?

Kristus benar-benar lapar selama 40 hari dan tidak dapat lagi, Syaitan menggoda Dia dan dia mengganggunya, sejak Setan mulai memindahkan Dia di angkasa. Dia menegaskan kesetiaannya kepada Tuhan dan Dia mengutus malaikat untuk melayani-Nya. Kemudian Dia pergi untuk berdakwah.

Di sini kesnya lebih rumit. Orang itu kelaparan. Dan lebih sukar baginya untuk mengatasinya, kerana dia mesti membersihkan dirinya dan sehingga dia dibersihkan, TIADA hasilnya. Kerosakan itu menyebabkan pertobatan dan penglihatan mengenai TIDAK saya mematuhi Kristus, tetapi tujuannya tidak tercapai, yang bermaksud bahawa ia harus diteruskan.

Apakah andaian anda mengenai masa depan ?? Apa yang patut dilakukan? Tuhan memberi kekuatan.

Saya membaca sekitar 45 hari wanita berpuasa. Jadi, lebih banyak yang mungkin.
DAN.

Topik: # 20134
Mesej: # 525015
03/30/03 11:44 PAGI

Balas kepada pengarang topik | Dimitri V.A. kristian ortodoksJangan tunjuk
". Tetapi pada hari ke-33 dia merasa putus asa dan muram dan mulai makan sedikit roti, gula, selai, bahkan sepinggan besar lentil sekaligus dimakan dalam seminggu."

Inilah sebabnya. Peralihan yang sangat SHARP. Tubuh telah dibina sepenuhnya ke mod LIFE yang lain. Rakan saya mempunyai perkara yang sama: dia tidak tahan dan makan sepinggan borscht.
Memerlukan peralihan yang SANGAT KECIL atau tidak terlalu kelaparan.

penganut agama Kristian ortodoks
majlis forum

Topik: # 20134
Mesej: # 524998
03/30/03 10:53 PAGI

Balas ke # 524941 | Dimitri V.A. penganut agama Kristian ortodoksJangan tunjuk
Di manakah topik mengenai "Brainstorming".

Saya hapus semua catatan anda yang lain untuk kekasaran. Anggap ini sebagai amaran. Sekiranya anda terus bersikap kurang ajar, anda tidak akan muncul di sini lagi. Institut penyederhanaan di forum bukan yang anda perkenalkan, bukan untuk anda membatalkannya. Saya tidak menyukainya - tidak ada yang menyimpan anda di sini.

Di manakah jawapannya.

Tetapi pada dasarnya anda perlu berjumpa doktor. Atau forum perubatan. Topik anda tidak ada kaitan dengan topik forum.

Topik: # 20134
Mesej: # 524941
03/30/03 07:03 PAGI

Balas ke # 524767 | Mikhail Omelin Ortodoks KristianJangan tunjuk
Di manakah topik mengenai "Brainstorming".

penganut agama Kristian ortodoks
majlis forum

Topik: # 20134
Mesej: # 524767
03.29.03 18:41

Balas kepada pengarang topik | Dimitri V.A. penganut agama Kristian ortodoksJangan tunjuk
Sila keluarkan indeks alfanumerik dari tajuk.

11 Jun 2020 pada 01:14 - Andrey Rybak
Perarakan keagamaan Velikoretsky 2020 Perarakan keagamaan Velikoretsky 2020 || Palang Diraja || Trailer untuk filem besar baca lebih lanjut "

10 Jun 2020 jam 17:58 - Andrey Rybak
bapa Leonid Safronov. Perarakan Velikoretsky Rektor Gereja St. Nicholas the Wonderworker di kampung Rudnichny, Pastor Leonid Safronov, membicarakan bagaimana perarakan Velikoretsky berlangsung -. baca lagi "

10 Jun 2020 pada 15:09 - Andrey Rybak
Pastor Pyotr (Kucher), pengaku biara Bogolyubsky, telah meninggal dunia. Kematian pendeta. Bapa Peter (Kucher), pengakuan biara Bogolyubsky, Alexander, seorang yang berjiwa besar dan tidak tergoyahkan, telah meninggal. baca lagi "

9 Jun 2020 jam 19:21 - Andrey Rybak
Satu pangkalan data warganegara Persekutuan Rusia - akhir kebebasan? Pangkalan data tunggal warganegara Persekutuan Rusia - akhir kebebasan? baca lagi "

9 Jun 2020 jam 15:55 - Andrey Buzik
Kehidupan Biksu Helena Diveevskaya. Di Ardatovsky yezda, di kawasan keluarga mereka, kampung Nucha, anak-anak yatim, saudara lelaki dan saudari, pemilik tanah mulia Mikhail Vasilyevich dan Elena Vasilievna Manturov tinggal. Mikhail Vasilievich. baca lagi "

9 Jun 2020 pada 08:26 - Vladimir Luchit
*** Saudaraku, jangan mengutuk takdir dengan kekecewaan di hatimu, mengambil salib pengasingan denganmu di jalan, kerana masih berlaku hingga hari ini: di dalamnya, semakin jauh dari "dunia" dan dari "Caesar", semakin dekat. baca lagi "

8 Jun 2020 pada 12:09 malam - Andrey Rybak
Berfikirlah lebih sedikit dan berdoalah lebih banyak, dan anda akan mendapat pengetahuan Sejati. Dengan Nama Bapa dan Anak dan Roh Kudus. Amin! Selamat Hari Roh Kudus! Semua Rasul Suci: Andrew, John, Matthew, Marko, Luko, Pavle; wali:. baca lagi "

8 Jun 2020 pada 00:48 - Andrey Rybak
Bishop Athanasius (Evtich) Prolegomena to hesychast epistemology Bishop Athanasius (Evtich) Isi Beberapa perkataan mengenai hesychasm secara umum Tiga jenis falsafah Kristian Kristus adalah satu-satunya yang baru. baca lagi "

7 Jun 2020 pada 14:56 - Andrey Rybak
Maharaja Kami adalah peradaban orang Rusia membaca lebih lanjut "

6 Jun 2020 jam 18:43 - Evgeny Zubarev
Hasil politik dan budaya Kievan Rus sangat ketara: Di Kievan Rus, semua ciri utama jenis budaya dan sejarah Rusia telah terbentuk. Ia adalah negara yang berbilang etnik. baca lagi "

Paragliding

Seorang lelaki berusia 106 tahun melakukan penerbangan payung terjun. Yu De-hsing yang berusia 106 tahun pergi ke langit bersama-sama dengan tenaga pengajar! Dia mula sedikit gugup pada mulanya, mengucapkan sedikit doa di udara, tetapi setelah beberapa ketika. baca lagi "

Pelayaran

Minggu Cowes 2020 dibatalkan. Cowes Week Limited (CWL), penganjur yang terbesar di Britain (diadakan di Isle of Wight sejak tahun 1826 dengan penyertaan 40 kelas kapal) dan pelayaran paling terkenal di luar negara. baca lagi "

10 Jun 2020 pada 09:48 PM - Andrey Rybak
Mengundi untuk kebebasan dalam teka-teki Yuri Pronko: Kudrin mengesahkan ketakutan terburuknya - "kem tumpuan digital" Orwell telah menjadi kenyataan Anda boleh menyelidiki teori konspirasi sebanyak yang anda mahukan, tetapi kenyataannya tetap ada. baca lagi "

10 Jun 2020 jam 17:05 - Andrey Rybak
Yang Mulia Anthony the Great abad IV Apa yang harus dilakukan untuk menyenangkan Tuhan? Seseorang bertanya kepada Abba Anthony: Apa yang perlu saya perhatikan untuk menyenangkan Tuhan? Penatua itu menjawab dan berkata: Perhatikan apa yang saya perintahkan kepada anda.... baca lagi "

10 Jun 2020 pada 11:49 pagi - Andrey Rybak
Rumah Fyodor Konyukhov Rumah Fyodor Konyukhov Di tempat yang indah berhampiran Sungai Oka di Wilayah Tula, seorang pengembara terkenal mendirikan sebuah kampung. Rakan dan rakan sekerja melengkapkan tanah ini. Yang pertama. baca lagi "

9 Jun 2020 jam 17:04 - Andrey Rybak
Senarai Hitam Pengeluar Makanan GMO Senarai Hitam Pengeluar Makanan GMO Parasit sosial yang memusnahkan pertanian Rusia secara intensif berusaha untuk memaksakan penggunaannya. baca lagi "

9 Jun 2020 jam 15:44 - Andrey Buzik
28 Mei Gaya Lama / 10 Jun Gaya Baru Rabu 1 Ahad selepas Pentakosta (padat). Suara 7. Tidak berpuasa St. Nikita isp., Uskup Chalcedonian (IX). St. Ignatius, uskup Rostovsky (1288).... baca lagi "

8 Jun 2020 pada 09:37 PM - Andrey Rybak
Pengasingan Diri M Zhvanetsky 1987. M. Zhvanetsky Pengasingan Diri 1987. baca lagi "

8 Jun 2020 pada 07:55 - Andrey Rybak
Irina Mukhina, Calon Sains Fizikal dan Matematik.Pembongkaran peradaban dunia oleh "digital". Irina Mukhina membaca lebih lanjut "

7 Jun 2020 jam 10:13 malam - Andrey Rybak
Kontakion perayaan Pentakosta - melodi monastik terinspirasi Kontakion perayaan Pentakosta - melodi monastik terinspirasi Melodi Athonite inspirasi dari komposer Andrei Dmitriev nampaknya. baca lagi "

7 Jun 2020 pada 12:43 pm - Andrey Rybak
Bayangkan prototaip Trinity dalam diri anda dengan Cintanya. Dengan Nama Bapa dan Anak dan Roh Kudus. Amin! Dengan Triniti! Semua Rasul Suci: Andrew, John, Matthew, Marko, Luko, Pavle; orang suci: Basil, Gregory,. baca lagi "

6 Jun 2020 pada 04:38 PM - Andrey Rybak
BesogonTV "Above the Abyss in Lies" BesogonTV "Above the Abyss in Lies" Dalam edisi baru program pengarang "BesogonTV" Nikita Mikhalkov mencadangkan untuk membicarakan tentang apa yang boleh dipimpin oleh orang-orang baru. baca lagi "

Merdeka

Mengenai aktiviti bebas. Temubual sukan, gunung, terapi dengan Olga Davydova. Pengajar utama dalam penyelamatan bebas sistem Molchanovs, ahli terapi yoga, atlet Olga Davydova mengenai dirinya baca lagi "

Pelayaran

Segera 18 IMOCA 60 bersayap akan memasuki permulaan perlumbaan perseorangan pusingan dunia Vendée Globe ke-9. 8 Jun, Hari Oceans Sedunia, dewan pengarah SAEM Vendée, yang mengadakan. baca lagi "

10 Jun 2020 jam 18:22 - Andrey Rybak
Dochiar, Athos "Merayakan Pentakosta", suara 1 baca lebih lanjut "

10 Jun 2020 jam 17:01 - Andrey Rybak
Mahakuasa Jika doa kita tidak didengar dengan segera, itu bermaksud bahawa Tuhan tidak menghendaki dengan kita apa yang kita mahukan, tetapi apa yang Dia mahukan. Dalam kes ini, Dia menginginkan kita dan menyiapkan sesuatu yang lebih banyak dan. baca lagi "

10 Jun 2020 jam 10:20 pagi - Andrey Rybak
Undang-undang palsu tentang Daftar Penduduk Bersatu diadopsi. Siapa yang memerlukannya? Undang-undang palsu mengenai Daftar Penduduk Bersatu Persekutuan telah diluluskan. Persoalannya, siapa yang memerlukannya? Teknologi ini berasal dari musuh. Perkara yang menarik.... baca lagi "

9 Jun 2020 jam 17:02 - Andrey Rybak
Menakjubkan! - syarikat insurans terkejut, - perniagaan besar - dan bahkan tidak ada komputer peribadi! Seorang lelaki datang bekerja sebagai petugas kebersihan di Microsoft. Di bahagian personel dia diminta. baca lagi "

9 Jun 2020 pada 13:08 - Andrey Rybak
Vladimir Sergiev, Ahli Akademi Akademi Sains Rusia Langkah-langkah sekatan untuk COVID-19 tidak mempunyai justifikasi perubatan Pengarah Kehormat Institut Parasitologi Perubatan, Penyakit Tropika dan Vektor. baca lagi "

8 Jun 2020 pada 04:34 PM - Andrey Buzik
Pas Chike-Taman. Gunung Altai. Chike-Taman (South Alt. Chike "straight" + South Alt. Taman "sole" - secara harfiah "straight straight") adalah laluan gunung di 659 km dari saluran Chuysky. Ketinggian hantaran adalah 1295 m. baca lagi "

8 Jun 2020 pada 07:40 AM - Andrey Rybak
Tuhan adalah Tuhan yang Datang kerana semangat bebas Philotheus adalah hieromonk. Terpuji adalah Matins of Great Monday. "Datanglah Tuhan untuk semangat yang penuh semangat, vokal rasul. baca lagi "

7 Jun 2020 jam 15:49 - Andrey Buzik
Pada kata-kata "Holy Trinity" kita segera membayangkan Biksu Andrei Rublev. Oleh itu, kedua-dua nama ini telah berkembang bersama dalam kesedaran orang Rusia, walaupun tuan besar melukis banyak ikon indah yang lain. baca lagi "

6 Jun 2020 pada 10:25 malam - Andrey Rybak
Yang diintimidasi lebih mudah diurus: Mengikuti Gref, pihak berkuasa menentang orang - ketua Liga Pesakit Yang diintimidasi lebih mudah dikendalikan: Mengikuti Gref, pihak berkuasa menentang orang - ketua Liga. baca lagi "

6 Jun 2020 pada 14:52 - Andrey Rybak
Mengawal Kecerdasan Mengenai Orang Mengawal Kecerdasan Mengenai Orang: Temu Bual dengan Pengaturcara Akhir-akhir ini banyak perbincangan mengenai kecerdasan buatan, yang mengendalikan pengasingan. baca lagi "

Pelayaran

Mesyuarat terakhir dewan Kementerian Sukan Rusia berlangsung. Pada 5 Jun, Menteri Sukan Persekutuan Rusia Oleg Matytsin mengadakan sesi di Pusat Akhbar Multimedia Antarabangsa MIA Rusia. baca lagi "

Papan Luncur

Pada bulan Januari tahun ini, beberapa pelumba Rusia mengunjungi Antalya sebagai sebahagian daripada lawatan di bawah bendera majalah Asphalt. Tujuan lawatan ini adalah untuk mengkaji tempat-tempat jalan dan menembak aksi pada mereka. Perjalanan itu berjaya;... baca lagi "