Numerologi

Ramai orang menangguhkan berjumpa doktor sehingga ada yang menyakitkan. Walaupun anda merasa baik dan tidak mempunyai gejala yang jelas, ini tidak bermakna bahawa tidak ada yang mengancam badan anda. Diagnosis tepat pada masanya mengelakkan rawatan yang mahal, dan pengesanan awal diagnosis akan membantu mencegah akibat negatif dengan cepat dan berkesan dan mempercepat proses penyembuhan.

Adakah anda juga menangguhkan lawatan ke pakar sehingga saat terakhir? Ketahui segala-galanya mengenai diagnosis lengkap tubuh manusia dalam artikel ini, dan mungkin anda akan mengubah sikap anda terhadap kesihatan anda!

Apakah pemeriksaan menyeluruh terhadap badan dan siapa yang ditunjukkan

Pada setiap tahap kehidupannya, seseorang mesti mengetahui apa yang berlaku dengan "dunia batinnya" dan penyakit berpotensi berbahaya yang dapat menimpanya. Untuk melakukan ini, anda harus menjalani diagnosis lengkap badan, yang merangkumi pelbagai kaedah: ultrasound, ECG, darah, air kencing dan lain-lain. Ultrasound adalah kaedah diagnostik yang paling penting yang membolehkan anda mendapatkan maklumat mengenai keadaan dan ukuran pelbagai organ dan sistem, untuk mengenal pasti pembentukan malignan dan jinak.

Kajian instrumental dan pelbagai analisis membantu untuk mengesan penyakit pada peringkat awal, yang tidak melepaskan diri. Kejayaan rawatan bergantung pada seberapa cepat seseorang beralih kepada diagnosis yang komprehensif.!

Orang yang terdedah kepada penyakit onkologi dan keturunan hanya perlu memantau kesihatan mereka dan menjalani pemeriksaan badan sepenuhnya sekurang-kurangnya sekali setahun. Tetapi untuk berjumpa doktor, tentu saja bukan hanya pesakit yang berisiko, tetapi juga orang yang sihat secara lahiriah..

Berikut adalah beberapa statistik. Penyakit yang paling biasa, barah payudara, menyerang lebih daripada 50,000 wanita pada masa ini. Dan setiap tahun angka ini meningkat sebanyak 2-4%. Pakar sangat mengesyorkan agar gadis dan wanita muda diperiksa oleh pakar sakit puan dan pakar mamologi setiap enam bulan.

Bagi seks yang lebih kuat, setiap lelaki ketujuh berusia lebih dari 50 tahun mendengar diagnosis yang teruk - kanser prostat. Pada peringkat awal perkembangannya, penyakit ini dapat disembuhkan, jadi yang anda perlukan adalah dengan kerap mengunjungi pakar urologi, menjalani pemeriksaan fizikal sepenuhnya dan diuji..

Untuk apa daftar masuk??

Pemeriksaan adalah pemeriksaan perubatan lengkap dalam format ekspres. Dalam masa yang singkat, pesakit menerima maklumat yang diperlukan mengenai keadaan kesihatan, serta cadangan untuk rawatan atau pencegahan.

Pemeriksaan lengkap badan dalam format ekspres harus dilakukan oleh lelaki dan wanita yang sihat dari usia 25 hingga 30 tahun setiap 2-3 tahun. Dan setelah 50 tahun, melakukan pemeriksaan perubatan tahunan, yang dianggap sebagai prosedur yang lebih berlarutan.

Orang yang berumur 30 tahun dengan keadaan kesihatan yang tidak menentu juga memerlukan pemeriksaan. Mereka nampaknya tidak menyakitkan dan semuanya baik-baik saja, tetapi tidak ada pengesahan 100% mengenai perkara ini. Lagipun, kekurangan zat makanan, gangguan tidur, kekurangan aktiviti fizikal, kerja tidak aktif, tekanan dan ketegangan saraf akan mempengaruhi kesejahteraan umum. Ini boleh menyebabkan sakit kepala, penyakit, keletihan kronik, masalah pencernaan, dan gejala lain. Pemeriksaan tubuh yang lengkap akan mendedahkan sebab sebenar penyakit dan mencegah perkembangan penyakit serius.

Apa yang termasuk dalam pemeriksaan lengkap badan

Senarai analisis, perundingan dan penyelidikan bergantung pada ciri jantina dan umur. Program standard umum bertujuan untuk mendiagnosis penyakit sistem kardiovaskular dan endokrin, pencernaan dan pernafasan, serta sistem genitouriner. Dengan bantuan program yang komprehensif, anda dapat mengenal pasti jangkitan kelamin laten, menilai keadaan metabolisme, mengesan proses keradangan dan mengemukakan andaian mengenai patologi onkologi.

Contoh pemeriksaan khas untuk wanita berumur 30-40 tahun merangkumi kaedah diagnostik berikut:

  • Temujanji awal dan berulang dengan ahli terapi
  • Rundingan dengan pakar sempit (pakar sakit puan, ahli gastroenterologi, pakar mamologi, pakar neurologi, dll.)
  • Ultrasound kelenjar tiroid, pelvis kecil dan rongga perut, kelenjar susu dan sistem kencing
  • Ekokardiografi dan ECG
  • Gastroskopi dan spirometri
  • X-Ray dada
  • Selesaikan kiraan darah, biokimia dan ujian darah untuk hormon tiroid
  • Analisis untuk strain onkogenik
  • Mengenal STI (Jangkitan Menular Seksual)
  • Pemeriksaan mikroskop dan sitologi smear

Setelah lulus peperiksaan, semua keputusan jatuh ke tangan ahli terapi. Doktor, berdasarkan data yang diperoleh, memberikan pendapat dan cadangannya mengenai pemakanan, gaya hidup, pencegahan penyakit yang ada kecenderungannya. Sekiranya semasa diagnosis terdapat patologi, ahli terapi menulis rujukan untuk pemeriksaan yang lebih terperinci kepada pakar khusus.

Di mana untuk menjalani pemeriksaan menyeluruh mengenai badan dan berapa harganya

Untuk dapat menjalankan pemeriksaan badan secara menyeluruh, perlu mempunyai kakitangan pakar yang berkelayakan dan jabatan diagnostik moden. Oleh itu, prosedur seperti itu boleh didapati di pusat-pusat perubatan besar yang menyediakan perkhidmatan spektrum luas. Terdapat juga makmal diagnostik klinikal yang pakar dalam diagnosis lengkap tubuh manusia..

Harganya berbeza-beza bergantung pada sifat dan jumlah langkah diagnostik. Pemeriksaan asas untuk wanita berumur 30 tahun ke atas berharga 25-30 ribu rubel, untuk lelaki - 2-3 ribu rubel. lebih murah.

Dengan usia, terutama setelah 50 tahun, risiko penyakit meningkat, yang bermaksud bahawa diagnosis yang lebih luas diperlukan. Harga untuk program sedemikian boleh mencapai 50-60 ribu rubel.

Pemeriksaan organ dan sistem individu lebih murah. Jadi, satu pakej kecil khusus untuk wanita yang bertujuan untuk mengesan penyakit sistem pembiakan dan endokrin dapat dibeli dengan harga 7-9 ribu rubel.

Seperti ejen khas: bagaimana menganalisis orang

Tanpa kita sedari, kita bercakap tentang diri kita lebih dari yang kita mahukan. Apa yang kita bicarakan, bagaimana kita melakukannya, gerak tubuh, ekspresi wajah kita, nada suara, postur - gudang maklumat yang sangat besar. Gabungan semua data ini membentuk potret atau profil holistik kami. Keupayaan untuk menganalisis profil psikologi membuka peluang untuk dialog yang betul, interaksi produktif, penilaian situasi yang mencukupi.

Apa sahaja yang anda katakan akan digunakan untuk menentang anda

Analisis profil manusia digunakan untuk menangkap penjenayah, mengambil pekerja baru, dan mengeluarkan pinjaman bank. Disiplin yang mengkaji seseorang mengikut ciri bukan lisannya disebut profil. Ini berlaku dalam kehidupan sehari-hari: profiler berpengalaman melihat melalui percakapan. Ini membantu membina komunikasi dengan cara yang berkualiti, mengungkapkan kebohongan, mengenali niat sebenar, bahkan meramalkan tingkah laku lawan..

Pada masa ini, ruang lingkup penerapan profil hampir tidak terbatas - selain mencegah tindakan haram dan menangkap penjenayah, ini digunakan dalam perbankan, insurans, untuk menilai calon dan pekerja di perusahaan, dalam psikoterapi keluarga. Itulah sebabnya sangat berguna bagi setiap orang dalam kehidupan sehari-hari: untuk komunikasi, untuk menjalin hubungan yang kuat, untuk mencapai persefahaman. Profil melibatkan penentuan keseluruhan semua ciri khas, analisis psikotaip, metaprogram tingkah laku, keadaan emosi, pertuturan. Untuk menyusun profil seseorang, bukan hanya perlu mempunyai kemahiran khusus, tetapi juga memiliki indikator kognitif yang tinggi - perhatian, perhatian, pemerhatian, memori yang baik, pemikiran analitis.

Profil psikologi

Untuk membuat profil seseorang dengan betul, perlu mengkaji ciri-ciri percakapan secara konsisten:

  1. Penampilan - ekspresi wajah, gerak tubuh, postur. Untuk mentafsirkan tanda-tanda luaran lawan bicaranya dengan betul, diperlukan tahap kecerdasan emosi yang tinggi.
  2. Psikotaip - sifat watak yang stabil, tingkah laku dalam situasi tertekan, pertuturan dan kemahiran motorik, manifestasi reaksi emosi.
  3. Metaprogram tingkah laku - gaya, strategi tingkah laku, pernyataan ciri, nilai peribadi, motivasi.

Psikotaip

Psikologi praktikal mengenal pasti 9 jenis keperibadian asas. Mereka didasarkan pada kombinasi sifat ciri yang stabil, ciri dominan yang mengatur semua aktiviti manusia. Tipologi ini dikembangkan oleh pakar psikiatri terkenal K. Leonhard, A. I. Lichko, P. B. Gannushkin.

  1. Paranoid: bertujuan, bertenaga, agresif.
  2. Epileptoid: teratur, bertenaga, agresif.
  3. Histeroid: mementingkan diri sendiri, tidak terkawal, demonstratif.
  4. Hypertim: aktif, teratur, mood tinggi.
  5. Schizoid: menarik diri, pemikir, ahli teori.
  6. Psychasthenoid: tidak selamat, tidak tegas.
  7. Sensitif: sensitif, cemas, curiga.
  8. Hypotim: perasaan pasif, murung.
  9. Cycloid: gabungan dan perubahan hipertimus dan hipotimia.

Metaprogram

Mengapa situasi berlaku apabila dua orang bercakap mengenai perkara yang sama, tetapi nampaknya mereka bertutur dalam bahasa yang berbeza? Ini semua mengenai persepsi kita terhadap realiti. Kita dapat menyimpan kira-kira 7 objek dalam bidang perhatian secara serentak - kesedaran kita secara selektif memberi tumpuan kepada satu dan mengabaikan yang lain. Bertanggungjawab untuk ini adalah penapis persepsi individu yang menentukan tingkah laku kita, mereka dipanggil metaprogram..

Pengetahuan mengenai metaprogram akan memungkinkan bukan hanya untuk memahami dengan betul, tetapi juga untuk meramalkan reaksi lawan bicara, untuk mengambil jalan perkembangan dialog atau situasi. Penting untuk diperhatikan bahawa kita biasanya dipandu oleh sekumpulan beberapa metaprogram yang menentukan kata-kata, tindakan, reaksi kita. Dalam kehidupan seharian, ini mungkin satu metaprogram, di tempat kerja - yang lain, dan ketika berkomunikasi dengan orang yang tidak dikenali - sepertiga. Tetapi semuanya membentuk sejenis kompleks pemrograman yang menentukan tingkah laku kita. Walau bagaimanapun, kadang-kadang kita menunjukkan reaksi luar biasa yang ditentukan oleh metaprogram lain. Ini paling kerap berlaku dalam keadaan tertekan, dengan kegembiraan emosi atau kepentingan yang sangat tinggi terhadap apa yang berlaku.

Cara belajar

Analisis terperinci mengenai semua psikotaip dan metaprogram tingkah laku disajikan dalam kursus "Profil" kami. Anda boleh belajar bagaimana menganalisis ciri-ciri asas seseorang menggunakan simulator yang direka khas. Sebagai tambahan, bonus menanti anda dalam kursus ini - dalam salah satu pelajaran kami menganalisis penanda ucapan pembohongan yang wujud dalam setiap psikotaip. Pelajari kemahiran baru untuk komunikasi yang lebih berkesan dalam kehidupan!

Numerologi kesihatan

Petikan dari buku A.F. "Tarikh lahir adalah kunci untuk memahami seseorang"

Cukup menyedihkan, tidak peduli berapa banyak ahli falsafah yang berteriak: "Tubuh itu binasa!", Ketika mulai sakit, masalah segera muncul bahawa mana-mana idealis cuba menyelesaikannya secepat mungkin. Jadi - badan.

Untuk mempertimbangkan masalah ini, kami menggunakan sintesis (penyatuan) dua sistem numerologi yang berbeza: sistem nombor Pythagoras, anda sudah biasa dengannya dari bahagian pertama buku ini, dan sistem perubatan China.

Mengapa China? Kenyataannya adalah bahawa negara ini selama sekitar 10,000 tahun hidup tanpa revolusi yang akan menghapus pengalamannya yang terkumpul oleh banyak generasi, yang tidak dapat dikatakan mengenai banyak negara Eropah dan tentang Rusia. Pengalaman yang diperoleh oleh falsafah Cina digunakan secara aktif oleh pelbagai ajaran dan petunjuk aktiviti manusia. Kita dapat mengatakan bahawa minat terbesar timbul dari dua konsep yang menjadi asas falsafah Cina, perubatan, dan numerologi. Ini adalah konsep Yin - Yang (dua berlawanan) dan konsep Wu Xing (lima elemen utama). Mari mengenali mereka dengan lebih terperinci, kerana ini akan membantu memahami konsistensi dan keharmonian konsep integriti manusia China..

KONSEP DAN SIFAT YIN - YANG

Konsep Yin - Yang, kemungkinan besar, tidak boleh dianggap sebagai penemuan ahli falsafah China, kerana ajaran seperti itu, hanya dengan nama yang berbeza, dikembangkan di hampir semua peradaban kuno. Satu-satunya perkara yang dapat kita katakan dengan pasti adalah bahawa di China sistem ini telah turun ke zaman kita dalam bentuk yang lebih lengkap dan terpelihara..

"Ikan" Cina yang terkenal adalah gambaran grafik dari konsep Yin - Yang, yang sepenuhnya memperlihatkan semua sifat interaksi dua prinsip bertentangan (kiri - kanan, atas - bawah, kebenaran - dusta, kering - lembap...). Adalah perlu untuk mengetahui interaksi ini, kerana kita menghadapi manifestasi mereka setiap hari sepanjang hidup kita. Saya menasihati anda untuk mengingat sifat-sifat ini dan mengambil kira dalam praktiknya.

Hartanah Yin dan Yang:
1. Kesatuan Yin dan Yang: seperti yang dapat dilihat dari gambar, "ikan" bersama-sama membentuk bulatan - satu keseluruhan.
2. Lihat gambarnya, dan anda akan melihat bahawa satu "ikan" mengejar yang lain, cuba "menelannya".
3. Peralihan bersama Yin dan Yang. Lukiskan gambar yang sama pada sehelai kertas dan mulailah memutar bulatan ini di bahagian tengahnya. Seperti yang anda lihat, gambar tidak berubah, hanya satu "ikan" yang masuk ke yang lain.
4. Saling bergantung. Anda memperhatikan mata "ikan", mereka sesuai dengan warna "ikan" yang berlawanan, dan oleh itu, menjaga masing-masing: dan menimbulkan kebalikannya.

Sifat-sifat Yin - Yang dimanifestasikan dalam konsep Wu Xing (lima elemen utama), ketika mempertimbangkan nombor atau organ yang berada dalam elemen primer yang sama.

KONSEP WU-XING (LIMA ELEMEN). RASIONALNYA

Apakah lima elemen utama ini? Ia mudah: api - bumi - logam - air - kayu. Tetapi sama sekali tidak mudah untuk membenarkan kecukupan dan keperluan mereka, dan jika mungkin untuk melakukan ini, maka perlu untuk menjelaskan hubungan mereka. Saya akan memberikan beberapa contoh pembenaran.

Yang paling logik harus menerima penjelasan kuno Cina mengenai penentuan unsur bersama. Seorang melihat pokok berdiri di hadapannya. "Apa yang saya lihat? Kayu ". Elemen pertama muncul. Tiba-tiba kilat menyambar dan pokok itu terbakar. Lelaki itu bertanya pada dirinya sendiri dan menjawab: “Saya melihat api. Pokok itu melahirkan api. " Unsur utama kedua. Pokok itu terbakar habis, lelaki itu pergi ke abu dan sampai pada kesimpulan: “Ini adalah tanah yang subur.

Api melahirkan bumi. " Item ketiga dijumpai. Lelaki itu mulai mempelajari bumi dan menjumpai jongkong emas di dalamnya, memandangnya dan berkata: “Ini adalah logam. Oleh itu, bumi melahirkan logam. " Berfikir begitu, lelaki itu kehausan dan melihat ke arah pohon, ia layu - ia juga ingin minum, seperti dia. Lelaki itu melihat sekeliling dan tidak menemui takungan, lalu dia menempa sekop dari logam dan menggali air. "Logam melahirkan air," katanya sambil minum. Kemudian dia menghantar air ke pokok itu. Air menghidupkan kembali pohon itu, dan lelaki itu bersukacita: “Air itu melahirkan pohon itu, tetapi dengan itulah saya memulai jalan mental saya. Ini bermaksud bahawa dunia ditutup, dan saya tidak memerlukan perkara lain. Saya mempunyai segalanya. Satu lingkaran besar telah berlaku yang saling menimbulkan, dan mereka
hanya diri anda sudah mencukupi. Saya boleh menamakannya ketika mereka saling bertelur:

KAYU - KEBAKARAN - BUMI - LOGAM - AIR DAN LAGI - KAYU

Rantai ditutup. Semua yang saya perlukan, saya akan dapat dari lima elemen utama ini:
Pokok akan memberi rumah, kakitangan, bajak, busur, anak panah, api... Api akan memberi kehangatan, keselamatan dari haiwan,
ringan, bakar pinggan...

Tanah itu akan memberi haiwan, burung, ternakan, tumbuh-tumbuhan dan roti...
Logam akan memberi alat tenaga kerja, senjata untuk memburu dan melindungi diri...
Air akan memberi hidup kepada saya dan haiwan, untuk menanam tanaman, untuk membantu mengisar roti...
Semua ini bersama-sama dapat disebut dunia tempat saya tinggal. " Oleh itu, lelaki itu berfikir dan tidur.

Sekiranya kita mempertimbangkan Cosmos dalam skala besar, maka kita tidak akan menjumpai apa-apa selain lima elemen yang disebut. Terdapat bintang (api), bintang logam, bintang superdense (logam), planet seperti Bulan (Bumi), planet hidup seperti Bumi (kayu), planet cair dan kelompok debu intergalaksi, yang terdiri daripada hidrogen (air) atau debu yang dipisahkan dari cakerawala yang lebih besar (Bumi).

Lima elemen utama telah ditetapkan, sekarang anda boleh mula mempelajari salah satu skema hubungan yang paling harmoni antara elemen - skema U-Xing.

INTERCONNEKSI ELEMEN PERTAMA

Pertama sekali, pertimbangkan Rajah 1.

Ini adalah skema Wu Xing, yang menentukan sepenuhnya hubungan lima elemen utama. Skema ini berdasarkan pentagram (pentagon). Terdapat tiga jenis saling kaitan unsur primer. Kami meminta: sila baca dengan teliti, kerana kami akan kembali ke skema ini ketika kita berbicara tentang keluarga, atau lebih tepatnya, tentang peranan masing-masing dan pasangan dalam keluarga berdasarkan konsep Wu Xing.

Lebih-lebih lagi, biarkan doktor dan pekerja perubatan tidak tersinggung oleh saya, tetapi tanpa mengetahui skema ini, mustahil untuk meramalkan penyakit dan, sebagai akibatnya, mustahil untuk menetapkan rawatan yang betul untuk pesakit. Faktanya ialah konsep Wu Xing memberikan peluang sejagat untuk meramalkan perjalanan penyakit dan mencegah penyebarannya. Mari mulakan kajian litar. Dalam rajah. Jika anda melihat tiga jenis anak panah (interaksi), mereka diserlahkan dengan garis ciri. Mari kita pertimbangkan masing-masing.

1. Sambungan generatif ("ibu - anak")

Pengaruh ini disebut "ibu - anak", kerana ia menunjukkan hubungan generatif apabila dua elemen tetangga yang mempengaruhinya ditentukan untuk suatu elemen. Yang sebelumnya disebut "ibu" kerana dia adalah generatif, yang berikutnya disebut "anak", kerana dia dihasilkan oleh elemen yang diberikan. Oleh itu, setiap elemen mempunyai "ibu" dan "anak".

api adalah "ibu" untuk bumi, dan logam adalah "anak" untuk bumi. Bumi adalah "ibu" untuk logam, dan air adalah "anak" untuk logam.
Semuanya seperti dalam hidup kita: kita masing-masing mempunyai ibu bapa, tetapi dia sendiri adalah ibu bapa untuk anak-anaknya. (Pertimbangkan contoh dalam Gambar 2.1).

Sekarang perlu memahami prinsip penyambungan elemen ini. Untuk melakukan ini, anda perlu ingat beberapa peraturan mudah..
2. "Ibu" yang kuat menguatkan "anak lelaki".
3. "Ibu" yang lemah melemahkan "anak lelaki".
8. "Anak" yang kuat melemahkan "ibu".
9. "Anak" yang lemah menguatkan "ibu".

Mari pertimbangkan penerapan peraturan ini dengan contoh..

Katakan elemen api sangat kuat (++). Pertimbangkan pengaruhnya terhadap "ibu" - pokok dan "anak" - bumi. Dengan menggunakan peraturan # 3, kita dapat mengatakan bahawa api "anak" yang kuat akan melemahkan "ibunya" - sebatang pokok. Kita boleh mengatakan bahawa elemen kayu akan menjadi lemah kerana aktiviti elemen api. Tetapi menurut peraturan nombor 1, unsur api yang kuat - "ibu" akan menguatkan "anaknya" - unsur bumi. Hasil kesan elemen api pada unsur jiran boleh ditulis seperti berikut: api (++) - sangat aktif, pokok "ibu" (-) - lemah oleh aktiviti kebakaran, "anak" bumi - aktif melalui aktiviti elemen api.

Katakan elemen api melemah (). Menggunakan peraturan # 2 dan # 4.
kami mendapat hasil berikut:
api (-) - melemah,
kayu (++) "ibu" - aktif kerana kelemahan unsur api,
bumi (-) "anak lelaki" - lemah kerana kelemahan unsur api.
Untuk kejelasan, pertimbangkan gambar. 3.

2. Hubungan yang menindas ("suami - isteri") ditunjukkan dengan anak panah

Ini adalah hubungan yang menyedihkan antara unsur-unsur, yang disebut "suami - isteri".
Adalah dipercayai bahawa "suami" mesti mengawal, menahan, mengawal "isteri", menindasnya,
untuk mengelakkan dia terlalu aktif.
Mari kita pertimbangkan contoh.
Api akan menjadi "suami" untuk logam, kemudian logam adalah "isteri".
Logam akan menjadi "suami" untuk kayu, kemudian kayu adalah "isteri".
Oleh itu, kita dapati elemen yang sama dan boleh menjadi "suami" dan "isteri". Semua
bergantung pada bagaimana pilihan dibuat.

Pertimbangkan rajah. 4:

Mari tuliskan beberapa peraturan yang menentukan hubungan ini. Perhatikan bahawa dalam kes itu
pengaruh menindas peraturan "suami - isteri" hanya akan mementingkan yang awal
ciri-ciri elemen "suami", kerana unsur "isteri" bergantung pada kekuatan atau kelemahan "suami".

1. "suami" aktif (kuat) menekan (melemahkan) "isteri".
2. "Suami" yang lemah tidak menekan "isteri", menjadikannya kuat.

Mari kita pertimbangkan beberapa contoh (rajah 5).

Katakan api sangat aktif (kuat). Cari tahu negeri
unsur logam, yang akan menjadi "isteri" dalam contoh kita. Dengan menggunakan kaedah # 1, elemen
logam akan menjadi lemah.

Katakan elemen api melemah (-). Sejak untuk elemen api
("Suami") unsur logam akan menjadi "isteri", maka, menurut peraturan nombor 2, kita dapat mengatakan bahawa kerana kelemahan
elemen api elemen logam akan terlalu aktif (++).

3. Penindasan balas ("isteri - suami") ditunjukkan dengan anak panah

Nama "anti-penindasan" dipinjam dari perubatan Cina sehingga tidak ada perselisihan dalam sebutannya, tetapi tidak sesuai dengan tindakan yang muncul pada elemen lain di sepanjang anak panah ini. Faktanya adalah bahawa nama seperti itu muncul dari tujuan utama kesan seperti itu, ketika, setelah melakukan apa yang disebut
penolakan menghidupkan hubungan yang menindas, yang melakukan penentangan yang diperlukan. Mari kita pertimbangkan satu contoh.

Andaikan elemen api sangat aktif (kuat), maka tenaga dipindahkan ke elemen air. Izinkan saya mengingatkan anda bahawa elemen air adalah "suami" untuk elemen api ("isteri"). Kita dapat mengatakan bahawa "suami" diaktifkan untuk menekan aktiviti berlebihan "isteri" (api). Oleh itu, disebabkan oleh aktiviti kebakaran (++), elemen air (++) diaktifkan.

Mari tulis peraturan yang mencirikan hubungan ini:
1. Sekiranya "isteri" sangat aktif, maka dia mengaktifkan "suami" sehingga dia dapat menyekatnya
dalam aktiviti ini.
2. Perhatian: jika "isteri" lemah, hubungan ini tidak berfungsi.
3. "Suami" kekal tanpa perubahan tenaga.

Katakan elemen "api" sangat aktif (kuat). Pada masa ini berlaku
mengikuti.
Tenaga berlebihan masuk ke elemen, yang akan menjadi "suami" untuk elemen api -
ia adalah unsur air ("suami"). Hasilnya, kita mendapat: air (++) - aktiviti kerana aktiviti kebakaran.

Katakan bahawa elemen api dilemahkan, maka sambungan ini tidak berfungsi
akan dan elemen air tidak akan berubah.
AIR

Perkara yang paling menarik adalah ke depan - skema akhir kesan satu elemen pada elemen lain,
termasuk dalam skema U-Xing. Apabila kita bercakap mengenai hubungan harmoni dari semua lima elemen, maka ini adalah
hanya bermaksud bahawa mengubah mana-mana elemen harus membuat perubahan dalam semua
selebihnya, dan agar mereka semua berusaha untuk kestabilan bersama, iaitu -
empat elemen yang lain harus berusaha untuk menormalkan tenaga yang menyimpang
elemen, barulah sistem akan menjadi stabil dan stabil. Mari kita lihat dua contoh.

Katakan unsur api (rajah 7) sedang melakukan aktiviti berlebihan (kuat, ++).

Pertimbangkan kesannya terhadap semua elemen lain. Sambungan pertama diaktifkan,
yang disebut penentangan (atau sebaliknya "isteri - suami"), unsur air diaktifkan
untuk mengurangkan aktiviti elemen api. Katakan ia gagal dan elemennya adalah api
aktif, maka sambungan ibu-anak yang aktif mula berfungsi. " Unsur bumi diaktifkan, cuba mengambil lebihan tenaga api. Sekiranya tidak membantu, maka dengan
peraturan yang sama melemahkan unsur kayu, yang merupakan "ibu" untuk api. Selepas
dari semua langkah yang diambil, kemungkinan terakhir dihidupkan: elemen api menekan logam (-), yang
api berhenti memberi makan unsur melalui pautan anti-penindasan. Anda boleh membuat kesimpulan
pengaktifan api:

1. kebakaran (++) - terlalu aktif (mengikut keadaan tugas),
2. air (++) - "isteri" (api) mengaktifkan "suami" ketika aktif untuknya
penindasan,
3. bumi (++) - api aktif meningkatkan "anaknya",
4. pokok (-) - api aktif melemahkan "ibunya",
5. logam (-) - api aktif menekan "isteri".
Contoh 2.

Anggaplah elemen api (rajah 8) semakin lemah (lemah). Pertimbangkan semua
akibat perubahan elemen ini.

Bekalan tenaga ke elemen "air" - "isteri" melalui hubungan anti-penindasan ditamatkan,
oleh itu, unsur air kekal pada tenaga normalnya (+). Mengaktifkan
elemen pokok adalah "ibu", berusaha memulihkan "anaknya" (api). Katakan tidak
berjaya, maka unsur bumi - "anak" melemah untuk menjimatkan tenaga dari "ibunya"
(Api). Api lemah tidak menekan unsur logam - "isteri", selepas itu logam
mengaktifkan (++) dan menghidupkan anti penindasan, yang mula memberi makan unsur api -
"suami".

Mari tulis kesan akhir:
1. api (-) - dilemahkan oleh keadaan tugas,
2. kayu (++) - api yang lemah mengaktifkan "ibu",
3. bumi (-) - api lemah melemahkan "anak lelaki",
4. logam (++) - api rendah tidak menekan "isteri",
5. air (+) - mematuhi norma.

Saya rasa sekarang menjadi jelas bagi semua orang bahawa mustahil untuk memilikinya
penyakit, kerana perubahan dalam kerja satu organ membawa kepada yang sesuai
perubahan kepada orang lain. Skema Wu Xing digunakan secara aktif dalam perubatan Cina (oriental).,
apabila setiap elemen diberikan organ tertentu.

KESESUAIAN BADAN, NOMBOR, ELEMEN WU-XING

Dalam bab ini, kita akan menggunakan unsur-unsur numerologi dan perubatan Cina. Perubatan Cina memperuntukkan 10 organ dan dua lingkaran fungsional (organ khayalan) kepada tubuh manusia, yang masing-masing mengendalikan 5 organ. Oleh itu, ternyata
dua belas organ, tetapi jangan lupa bahawa dua daripadanya hanyalah kumpulan sepuluh organ yang sudah ada, sebab itulah kita akan mempertimbangkan hanya 10 organ.

Sebelum kita menuliskan korespondensi nombor dan organ, perlu dijelaskan. Tubuh kita mengandungi 5 organ vital yang padat, yang di China disebut organ Zhang, ini termasuk: jantung, limpa dan pankreas (tenaga mereka tidak terbahagi), paru-paru, ginjal, hati. Organ-organ ini disebut organ Yin, kerana berat, padat, berkaitan dengan badan, darah, jus badan. Pelanggaran dan penolakan dalam kerja salah satu organ ini menyebabkan kematian seseorang.
Dalam skema Wu Xing, mereka menempati bulatan dalam. Masing-masing sesuai dengan nombor berikut:

hati - 7,
limpa - 5,
paru-paru - 9,
buah pinggang - 6,
hati - 8.

Mengapa angka-angka ini sesuai dengan pihak berkuasa ini? Jawapan untuk soalan ini mesti dicari dalam risalah Cina kuno. Kami akan menerimanya sebagai fakta yang belum memerlukan bukti. Lima organ lain, yang disebut organ Fu, atau Yang di China, berongga di dalam, paru-paru terlibat dalam mempromosikan dan memproses makanan yang telah memasuki tubuh: usus kecil, perut, usus besar, pundi kencing, pundi hempedu.

Surat-menyurat antara organ-organ ini dan baki angka 0, 1, 2, 3, 4 tidak diberikan dalam mana-mana buku mengenai numerologi Cina kuno yang dapat saya temukan. Masalah lain timbul dalam cara mencari padanan ini. Sistem numerik Pythagoras dan konsep Yin-Yang menjadi penyelamat, di mana setiap organ Yin diberi organ Yang tergolong dalam elemen yang sama, iaitu:

Hati organ Yin - Yang organ kecil usus - unsur - api;
Limpa organ Yin - Perut organ Yang - unsur bumi;
Paru-paru organ Yin - Yang organ usus - unsur logam;
Yin organ ginjal - Yang organ pundi kencing - unsur air;
Hati organ Yin - pundi hempedu organ - unsur pokok.

Masih ada persamaan antara baris nombor: Organ Yin - 8, 6, 9, 5, 7 dan organ Yang - 0, 1, 2, 3, 4. Berikut adalah rasional saya.

1. Nombor 8 bertanggungjawab untuk kualiti pencari kebenaran, dan, oleh itu, nombor yang bertanggungjawab untuk kebenaran mesti sesuai dengannya, dan ini adalah angka 0.
Sepasang nombor pertama: 8 dan 0 - elemen pokok.
2. Nombor 6 bertanggungjawab untuk "pengetahuan hitam", keinginan untuk berkuasa dengan apa jua kos, analognya boleh menjadi nombor 1, yang bertanggungjawab atas keinginan untuk berkuasa.
Pasangan nombor kedua: 6 dan 1 - elemen air.
3. Nombor 9 bertanggungjawab untuk ingatan dan, khususnya, untuk menahan rungutan, tetapi jika seseorang tidak "membuang" otaknya dengan rungutan, maka dia melepaskan tenaga tambahan, dan ini adalah nombor 2.
Lebih-lebih lagi, memerlukan tenaga untuk menghafal - 2.
Pasangan nombor ketiga: 9 dan 2 - unsur logam.
4. Nombor 5 bertanggungjawab untuk logik, tetapi kualiti ini sangat diperlukan untuk "juruteknik" dan orang yang berminat dengan sains yang tepat - nombor 3.
Pasangan nombor keempat: 5 dan 3 - unsur bumi.
5. Nombor 7 bertanggungjawab untuk pendedahan pengetahuan sebenar yang disertakan dalam diri seseorang oleh Alam. Ingatlah bahawa ketika membuat nombor 7, seseorang dapat menerima 22 atau 4 tambahan, tetapi jika kita berbicara tentang pertandingan, maka hanya ada satu kemungkinan - angka 4, terutama kerana pengetahuan yang tertanam adalah milik badan tertentu, dan ini adalah nombor 4.
Sepasang nombor kelima: 7 dan 4 - elemen api.

Mari tulis semua pasangan.

Kombinasi nombor yang serupa dalam elemen konsep Wu Xing telah diuji dalam praktiknya (tidak
kurang daripada 3000 orang). Kebetulan nombor dan organ membolehkan kita menerima surat-menyurat seperti itu
angka sebagai asas.

Konsep Wu Xing dalam numerologi

SKIM KESIHATAN

Kami menggunakan konsep U-Xing seperti yang diterapkan pada sistem numerik Pythagoras. Ini dilakukan seperti berikut. Setelah mengira psychomatrix mengikut tarikh lahir, lukis gambarajah U-Xing dengan bulatan kosong yang dibahagikan kepada dua bahagian, dan masukkan nombor dalam pengiraan di sel yang sesuai untuk nombor. Selepas itu, anda akan dapat menilai keadaan organ manusia, yang diberikan kepadanya sejak lahir. Jangan anggap gila. Teknik ini diuji dalam praktik dan, saya berani memberi jaminan kepada anda, dengan tepat berkaitan dengan masalah kesihatan (sekurang-kurangnya 80%). Tidak ada kebetulan yang lengkap, kerana terdapat peralihan nombor yang mengubah psikomatrik dan keadaan organ, dan ada juga semua jenis kecederaan dan penyakit pekerjaan yang tidak dapat memasuki sistem nombor yang ditentukan oleh tarikh lahir.

Katakan seseorang mempunyai psychomatrix:

Mari tuliskan semua nombor yang ada dalam carta kesihatan (Gamb. 10).

Kita boleh mengatakan bahawa seseorang mempunyai paru-paru, jantung, pundi kencing, perut yang kuat.
Organ lemah: usus kecil, limpa, pundi hempedu.

CADANGAN SKIM KESIHATAN

Dalam bab sebelumnya, kami telah menerangkan organ-organ tersebut mengikut sifatnya yang kuat dan lemah, tetapi, saya rasa, bagi banyak orang, tidak jelas maklumat apa yang diberikan dan dilaporkan oleh organ yang kuat atau lemah. Nampaknya jika organ lemah, ia tidak baik, kerana tidak dapat menjalankan fungsinya, dan jika kuat, ia hebat, dan tidak ada yang mengancamnya, jika bukan kerana konsep yang aneh - norma tenaga. Semua orang ingat pepatah: "Banyak yang baik, terlalu buruk." Saya bergegas untuk memperbaiki keadaan di mana saya meletakkan anda. Kenyataannya adalah tidak sia-sia kita "mengunyah" aturan interaksi antara organ sejak sekian lama (lihat Gambar 7 dan 8). Mari kita menerapkan pengetahuan dalam praktik.

Untuk kesederhanaan, berikut adalah beberapa petua berguna untuk membantu anda menavigasi
analisis lengkap maklumat kesihatan yang ada. Saya pasti selepas itu
dengan menggunakan petua ini, anda akan berubah fikiran mengenai kegunaan dan keperluan litar
kesihatan.

1. Untuk kesederhanaan dan kemudahan, pertimbangkan bukan satu, tetapi dua skema kesihatan, salah satunya hanya mengandungi organ Yin, dan satu-satunya organ Yang lain (Gbr. 11).

2. Cuba cari analogi dengan rajah. 7 atau 8, yang menunjukkan akibat melemahkan atau aktiviti berlebihan salah satu organ. Sekiranya anda berjaya menemui unsur asas seperti itu, maka anda akan mencari jalan untuk menyelesaikan masalah kesihatan - perlu untuk menormalkan organ ini, yang secara automatik akan menyebabkan penyembuhan organ-organ lain. Untuk kemudahan mencari organ utama, saya mencadangkan untuk menggunakan dua skema, yang mesti digambar semula pada filem dan digunakan dengan kaedah overlay pada pelbagai elemen skema
hidup, pilih pilihan yang paling sesuai (Gamb. 12).

5. Kita boleh membincangkan kelemahan maksimum organ jika ia mempunyai "ibu" yang lemah (elemen sebelumnya) dan "anak lelaki" yang kuat (elemen seterusnya) dan organ itu sendiri lemah (Gamb. 13).

6. Kita dapat mengatakan bahawa organ berada dalam aktivitas maksimum jika memiliki "ibu" yang kuat dan "anak lelaki" yang lemah dan sangat aktif pada masa yang sama (Gbr. 14).

5. Adalah perlu untuk memperhatikan unsur-unsur skema di mana organ Yin dan Yang bertentangan sepenuhnya, iaitu, satu organ sangat aktif, dan yang lain lemah (Gbr. 15).

6. Untuk analisis yang lebih spesifik mengenai keadaan badan sejak lahir, perlu menggunakan buku rujukan beberapa penyakit berdasarkan konsep Wu-Xing (manuskrip kuno China), kita akan membincangkan hal ini.

DIREKTORI BEBERAPA PENYAKIT

1. Gastritis. Di unsur bumi, organ Yin (limpa dan pankreas) harus aktif dan organ Yang - perut mesti lemah (Gamb. 16.)

2. Ulser perut. Di unsur bumi, organ Yang - perut dan organ Yin yang lemah - limpa dan pankreas harus aktif (Gamb. 17).

3. Radikulitis. Di dalam unsur air, organ Yang - pundi kencing dan organ Yin yang lemah - buah pinggang harus aktif (Gbr. 18).

4. Lumbago (mencubit saraf lumbosacral). Air unsur mesti mempunyai unsur Yin aktif - buah pinggang dan unsur Yang lemah - pundi kencing (Gamb. 19).

7. Tonsillitis kronik (tonsilitis). Yang unsur bumi - perut aktif; melemahkan Yin dari unsur logam - paru-paru; aktif Yin unsur air - buah pinggang (rajah 20).

6. Epilepsi. Lemah organ Yin unsur air dan kayu - buah pinggang dan hati; Organ yang mempunyai unsur yang sama aktif - saluran kencing dan pundi hempedu (Gamb. 21).

7. Ginekologi. Melemahkan tiga organ Yin unsur bumi, air, limpa kayu, ginjal dan hati (Gamb. 22).

8. Bahaya neoplasma (jinak). Semua organ Yin aktif sama rata dan semua organ Yang lemah (Gamb. 23).

9. Stagnasi hempedu di pundi hempedu. Organ Yang aktif dalam unsur air dan kayu - hempedu dan pundi kencing. (Gamb. 24).

12. Predisposisi penyakit paru-paru (serupa dengan organ lain, peraturan "ibu - anak"). Organ Yin yang lemah dari unsur bumi ("ibu") dan logam ("anak") - limpa dan paru-paru (Gamb. 25).

LENGKAPKAN ANALISIS KEADAAN KELUARGA OLEH SKIM KESIHATAN

Mari kita sekali lagi menuliskan psikomatriks orang tertentu dan melakukan analisis lengkap mengenai keadaan tubuhnya selepas kelahiran:

Mari tuliskan semua nombor yang ada dalam carta kesihatan (Gamb. 26) dan analisis.

Pertimbangkan organ Yin dalam skema yang berasingan.

1. Mari gunakan gambarajah telus untuk mengenal pasti organ utama (lihat "Cadangan untuk gambarajah kesihatan", petua # 2). Pertimbangkan rajah. 27.

Ini dapat dilihat dari gambar bahawa apabila lingkaran dengan elemen paling aktif ditumpangkan pada elemen logam - cahaya, kita memperoleh padanan yang cukup tepat. Ini menunjukkan bahawa disebabkan oleh aktiviti paru-paru yang berlebihan, banyak penyakit boleh berlaku: bronkitis (radang bronkus dan paru-paru itu sendiri), aktiviti ginjal yang berlebihan ("ibu" memberi makan kepada "anak lelaki"), lemahnya limpa (unsur bumi), lemahnya hati (pokok ), apabila "suami" menindas "isteri", pengaktifan unsur api yang sudah aktif (jantung), yang boleh menyebabkan aritmia dan takikardia (peraturan "anti-penindasan").

Kesimpulan: perlu dilakukan pencegahan keadaan paru-paru. Anda boleh menawarkan latihan pernafasan mengikut sistem Nyentong (China). Tarik nafas - hembuskan - berhenti (jangan tercekik pada jeda, tetapi tetaplah sesenang mungkin, tingkatkan secara beransur-ansur). Kitaran pernafasan seperti itu diulang 5 - 6 kali, 3 - 4 siri sehari..

2. Pertimbangkan organ Yang (Gamb. 28). Dengan menggunakan kaedah overlay filem, kami akan memilih organ utama, jika mungkin:

Rajah. 28 menunjukkan bahawa padanan yang paling tepat diberikan oleh skema dengan organ lemah utama di dalam elemen pokok - pundi hempedu. Kita boleh mengatakan bahawa akibat kelemahan pundi hempedu dan infleksi, dalam kes ini (sebagai peraturan, infleksi berbentuk C), penyakit berikut adalah mungkin jika pundi hempedu tidak dipulihkan: bahaya hakisan dan bisul perut (aktiviti unsur bumi kerana fakta bahawa lemah "Suami" tidak menindas "isteri"); bahaya keradangan pundi kencing (unsurnya adalah air, kerana "anak lelaki" yang lemah tidak mengambil tenaga dari "ibu"); kelemahan usus kecil (unsur api, kerana "ibu" yang lemah tidak dapat memberi makan "anaknya"); kemungkinan kelemahan usus besar (unsur logam, kerana tidak ada pengaktifan oleh sambungan "anti-penindasan").

Kesimpulan: perlu untuk mengaktifkan kerja pundi hempedu. Untuk melakukan ini, adalah berguna untuk memasukkan jagung dan hidangan dari itu ke dalam makanan, pastikan untuk menggunakan sedikit makanan berasid (lemon, buah masam), tetapi sedikit, kerana ini akan melemahkan elemen pokok; jangan mengecualikan asin dan manis dari diet, tetapi jangan membuatnya berlebihan. Anda boleh menggunakan pembersihan pencegahan pundi hempedu mengikut Malakhov atau Neumyvakin.

3. Menggunakan Direktori Penyakit.

Pertimbangkan unsur bumi dan gunakan item kedua dari buku rujukan "Ulser perut". Ini boleh dianggap bahawa seseorang harus terlibat dalam pencegahan ulser gastrik.

Koleksi ramuan: yarrow, mother-cheshire, jelatang (menyengat), raspberry dan daun hitam
kismis. Semua ramuan dalam bentuk kering, 1 sudu besar (dengan "slaid") setiap 1 liter air mendidih, kaldu
(2 - 3 jam dalam termos) minum 1/3 cawan untuk orang dewasa (untuk kanak-kanak 1/4 cawan) 3 kali sehari
hari. 30 - 40 minit sebelum makan. Kursus ini ketat - 21 hari tanpa rehat! (Dengan ulser yang ada
ulangi kursus dalam 10 hari.)

Pertimbangkan unsur air dan item dari buku rujukan No. 3 - "Radiculitis". Mari kita analisis kemungkinan penyakit ini. Oleh kerana unsur logam, yang akan menjadi "ibu" bagi unsur air, cukup kuat, kita tidak boleh membicarakan buah pinggang yang lemah (Yin unsur air).
Oleh itu, penyakit ini tidak mungkin berlaku, terutamanya kerana yang aktif dari unsur bumi (perut) akan mengawal yang dari unsur air mengikut prinsip "suami-isteri".
Saya berpendapat bahawa analisis psikomatriks ini dengan sambungan litar tambahan kepadanya
kesihatan akan cukup untuk meyakinkan seseorang bahawa tubuh harus dirawat
dengan perhatian yang sewajarnya, dan anda, pembaca yang budiman, saya harap saya yakin akan kegunaan skema ini.

AKTIVITI HARIAN DAN MUSIM ORGAN (ELEMEN SKIM WU-XING)

Kami mempertimbangkan tarikh lahir, tanpa mengatakan sepatah kata pun mengenai masa kelahiran seseorang. Faktanya adalah bahawa ahli nujum sangat cemburu dengan masa kelahiran seseorang, kerana sangat penting baginya untuk mengetahui pada saat di langit cakerawala ini atau planet itu berada, sangat penting di mana buruj (dengan sedikit perubahan bahawa separuh daripada ahli astrologi moden kita dan tidak menyedari bahawa ketika sains kuno mereka diciptakan, rasi bintang itu berbeza; ya, pembaca yang terhormat, bintang-bintang bergerak melintasi alam cakerawala, walaupun sangat perlahan, tetapi terasa lebih dari seribu tahun). Oleh itu, saya segera mengucapkan tahniah kepada para peminat ramalan astrologi kerana bahawa dengan menghormati mereka, ketepatan pengiraan mereka adalah khayalan. Ia benar-benar benar apabila terdapat kes-kes ketika planet-planet tidak berada di dekat sempadan buruj..

Ternyata semua organ kita mempunyai jam aktiviti maksimum dan minimum pada siang hari. Tahap ini masing-masing 2 jam. Mengetahui dalam jangka masa berapa anak itu dilahirkan, anda dapat mengetahui organ yang paling kuat dan lemah.

Katakan seseorang dilahirkan pada pukul 15:00. 30 min. Dengan menggunakan jadual, kita dapati di lajur pertama organ paling kuat dan yang kedua paling lemah: dari 15 hingga 17 pundi kencing paling aktif, dari 15 hingga 17 paru-paru sangat lemah.

Kesimpulannya agak mudah. Orang ini tidak mungkin menjadi pelari yang baik, kerana paru-paru adalah salah satu organ mereka yang paling lemah sejak lahir. Satu-satunya pengecualian untuk peraturan ini adalah mereka yang mempunyai banyak nombor 9 dalam psychomatrix, mereka bertanggungjawab untuk paru-paru (999 dan lebih banyak). Sekiranya terdapat kebetulan organ lemah utama mengikut skema kesihatan dan mengikut tempoh harian, maka kita dapat mengatakan bahawa perlu menghabiskan banyak tenaga untuk menguatkan organ yang paling lemah.

Satu lagi kitaran peredaran tenaga di organ dilakukan oleh Nature, ketika dia memilih setiap musim tahun ini dengan salah satu elemen dari skema U-Xing.

Musim - 72 hari, di luar musim - 18 hari, musim sejuk lebih lama 5 hari.


Seperti yang anda lihat dari jadual. 2, ini hanya merangkumi organ Yin, musim mereka akan mempengaruhi, memberi mereka aktiviti yang lebih besar daripada organ lain. Harus diingat bahawa pengaruh ini menjadi kurang nyata dan tidak tepat jika tarikh lahir bertepatan dengan hari sempadan musim dengan ketepatan 4 - 5 hari. Inilah yang perlu diketahui oleh setiap orang:

pada musim bunga, tenaga tidak dapat dihabiskan, kerana ia dihasilkan;
pada musim panas, tenaga harus dipupuk, kerana ia meningkat;
pada musim gugur, tenaga mencapai kekuatannya, dan anda boleh bekerja secara aktif;
pada musim sejuk, tenaga melemah, dan ia harus dijimatkan, menunggu musim bunga.
Pada musim inilah organ-organ yang paling aktif di dalamnya sering jatuh sakit. ia
kerana kenyataan bahawa sebarang kecuaian berkaitan dengan pihak berkuasa terkemuka membawa kemenangan ke atas
dia musim aktif dan elemen penjana utamanya:

angin menyerang pada musim bunga,
panas terik pada musim panas,
kekeringan melanda musim luruh,
cuaca sejuk pada musim sejuk,
kelembapan luar musim mempengaruhi.

Untuk mengelakkan unsur-unsur membebankan organ anda, cubalah untuk tidak mendedahkannya
badan anda terhadap pengaruh mereka dalam bentuk yang berlebihan.

Petikan dari buku A.F. "Tarikh lahir adalah kunci untuk memahami seseorang"

LENGKAPKAN ANALISIS KEADAAN KELUARGA OLEH SKIM KESIHATAN

LENGKAPKAN ANALISIS KEADAAN KELUARGA OLEH SKIM KESIHATAN

Mari kita sekali lagi menuliskan psikomatriks orang tertentu dan melakukan analisis lengkap mengenai keadaan tubuhnya selepas kelahiran:

Mari tuliskan semua nombor yang ada dalam carta kesihatan (Gamb. 26) dan analisis.

Pertimbangkan organ Yin dalam skema yang berasingan.

1. Mari gunakan gambarajah telus untuk mengenal pasti organ utama (lihat "Cadangan untuk gambarajah kesihatan", petua # 2). Pertimbangkan rajah. 27.

Ini dapat dilihat dari gambar bahawa apabila lingkaran dengan elemen paling aktif ditumpangkan pada elemen logam - cahaya, kita memperoleh padanan yang cukup tepat. Ini menunjukkan bahawa disebabkan oleh aktiviti paru-paru yang berlebihan, banyak penyakit boleh berlaku: bronkitis (radang bronkus dan paru-paru itu sendiri), aktiviti ginjal yang berlebihan ("ibu" memberi makan kepada "anak lelaki"), lemahnya limpa (unsur bumi), lemahnya hati (pokok ), apabila "suami" menindas "isteri", pengaktifan unsur api yang sudah aktif (jantung), yang boleh menyebabkan aritmia dan takikardia (peraturan "anti-penindasan").

Kesimpulan: perlu dilakukan pencegahan keadaan paru-paru. Anda boleh menawarkan latihan pernafasan mengikut sistem Nyentong (China). Tarik nafas - hembuskan - berhenti (jangan tercekik pada jeda, tetapi tetaplah sesenang mungkin, tingkatkan secara beransur-ansur). Kitaran pernafasan seperti itu diulang 5 - 6 kali, 3 - 4 siri sehari..

2. Pertimbangkan organ Yang (Gamb. 28). Dengan menggunakan kaedah overlay filem, kami akan memilih organ utama, jika mungkin:

Rajah. 28 menunjukkan bahawa padanan yang paling tepat diberikan oleh skema dengan organ lemah utama di dalam elemen pokok - pundi hempedu. Kita boleh mengatakan bahawa akibat kelemahan pundi hempedu dan infleksi, pada masa yang sama (sebagai peraturan, infleksi berbentuk C), penyakit berikut adalah mungkin jika pundi hempedu tidak dipulihkan: bahaya hakisan dan ulser perut (aktiviti unsur bumi disebabkan oleh bahawa "suami" yang lemah tidak menindas "isteri"); bahaya keradangan pundi kencing (unsurnya adalah air, kerana "anak lelaki" yang lemah tidak mengambil tenaga dari "ibu"); kelemahan usus kecil (unsur api, kerana "ibu" yang lemah tidak dapat memberi makan "anaknya"); kemungkinan kelemahan usus besar (unsur logam, kerana tidak ada pengaktifan oleh sambungan "anti-penindasan").

Kesimpulan: perlu untuk mengaktifkan kerja pundi hempedu. Untuk melakukan ini, adalah berguna untuk memasukkan jagung dan hidangan dari itu ke dalam makanan, pastikan untuk menggunakan sedikit makanan berasid (lemon, buah masam), tetapi sedikit, kerana ini akan melemahkan elemen pokok; jangan mengecualikan asin dan manis dari diet, tetapi jangan membuatnya berlebihan. Anda boleh menggunakan pembersihan pencegahan pundi hempedu mengikut Malakhov atau Neumyvakin.

3. Menggunakan Direktori Penyakit.

Pertimbangkan unsur bumi dan gunakan item kedua dari buku rujukan "Ulser perut". Ini boleh dianggap bahawa seseorang harus terlibat dalam pencegahan ulser gastrik.

Koleksi dari herba: yarrow, coltsfoot, jelatang (menyengat), raspberry dan daun currant hitam. Semua ramuan dalam bentuk kering, 1 sudu besar (dengan "slaid") setiap 1 liter air mendidih, kaldu (2 - 3 jam dalam termos) minum 1/3 cawan untuk orang dewasa (kanak-kanak 1/4 cawan) 3 kali sehari... 30 - 40 minit sebelum makan. Kursus ini ketat - 21 hari tanpa rehat! (Sekiranya terdapat ulser yang ada, ulangi kursus setelah 10 hari.)

Pertimbangkan unsur air dan item dari buku rujukan No. 3 - "Radiculitis". Mari kita analisis kemungkinan penyakit ini. Oleh kerana unsur logam, yang akan menjadi "ibu" bagi elemen air, cukup kuat, tidak perlu dibincangkan mengenai buah pinggang yang lemah (Yin dari elemen air). Oleh itu, penyakit ini tidak mungkin berlaku, terutamanya kerana yang aktif dari unsur bumi (perut) akan mengawal yang dari unsur air mengikut prinsip "suami-isteri".

Saya berpendapat bahawa analisis psikomatriks ini yang mempunyai kaitan tambahan dengan skema kesihatan ini akan cukup untuk meyakinkan seseorang bahawa tubuh itu harus dirawat dengan perhatian yang sewajarnya, dan anda, pembaca sekalian, saya harap saya yakin akan kegunaan skema ini.

Dengan menggunakan gambarajah kesihatan, perhatikan perkara berikut.

Analisis manusia yang lengkap

Ini memungkinkan untuk memperoleh maklumat yang menarik, yang tersembunyi pada tarikh lahir seseorang. Sekarang anda boleh meramalkan nasib, mengungkap bakat seseorang, melihat wataknya, hanya dengan mengetahui beberapa nombor. Numerologi dapat meramalkan perkembangan hubungan yang dalam satu cara atau yang lain akan mempengaruhi kehidupan masa depan..

Tarikh lahir peribadi

Setiap orang mempunyai tarikh lahir mereka sendiri, yang memberi kesan paling besar terhadap nasib mereka. Dalam kehidupan, anda boleh mengubah segalanya, tetapi bukan tarikh seseorang dilahirkan. Sebilangan orang tidak senang dengan nombor kelahiran mereka dan menunjukkan data lain dalam pasport mereka, tetapi mereka tidak memahami bahawa tarikh lahir mereka yang sebenarnya, dan bukan tarikh lahir yang akan mempengaruhi kehidupan mereka. Angka tersebut menyimpan maklumat mengenai sifat yang diwarisi yang memungkinkan untuk menguruskan keadaan kehidupan yang berbeza.

Numerologi semakin popular dan diminati. Ilmu ini telah wujud selama lebih kurang 4000 tahun. Pythagoras dianggap sebagai pengasasnya, kerana dialah yang mendedahkan rahsia nombor dan mejanya dianggap salah satu yang paling tepat. Semua nombor disatukan dalam satu baris, yang mempunyai makna ghaib tertentu.

Sistem ini berdasarkan teori reinkarnasi jiwa. Kaedah ini memungkinkan untuk mengetahui bakat yang sudah ada, kekuatan seseorang sejak lahir. Setiap kehidupan mempunyai misi tersendiri, yang dapat ditentukan dengan menambahkan jumlah tarikh lahir. Sistem Pythagoras mendedahkan sisi positif dan negatif seseorang, kemampuannya. Keseluruhan sistem diwakili oleh sembilan kotak, di mana masing-masing nombor tarikh lahir diedarkan.

Menentukan tahap bioenergi manusia. Dia mengungkapkan kecenderungan yang diberikan kepada kita sejak lahir, bakat, ketakutan, kelemahan, kekuatan. Numerologi boleh digunakan secara bebas. Cukup untuk memasukkan data anda dalam borang carian dan mencari penyahsulitannya. Anda boleh menggunakan pengiraan automatik di Internet, di mana anda hanya perlu menuliskan tarikh lahir sepenuhnya, dan semua maklumat lain akan dipaparkan secara automatik.