Belajar cara minum dan makan Martini Rosso merah dengan betul

Martini Rosso (Rosso diterjemahkan sebagai merah) - manis dan agak kuat (16.5%) vermouth ambar gelap dengan nada kepahitan, karamel dan aroma herba gunung Itali yang cerah.

Vermouth telah dihasilkan oleh syarikat Itali Martini & Rossi sejak tahun 1864. Resipi yang tepat untuk minuman itu dirahsiakan..

Sejarah nama vermouth adalah pengucapan Perancis dari kata Jerman untuk wormwood "wermut". Wormwood adalah salah satu bahan utama dan asli dalam martini rosso.

Martini & Rossi

Martini & Rossi telah menghasilkan vermouth terkenal di dunia selama hampir 150 tahun. Syarikat ini juga menjadi jenama vermouth terlaris di dunia, dan nama syarikat menjadi identik dengan koktail martini yang terkenal. Martini & Rossi menghasilkan empat jenis utama vermouthnya. Martini Rosso mempunyai resipi terawal untuk vermouth rosso - anggur yang diadun dengan campuran ramuan, rempah dan buah - termasuk halia, kayu manis, pudina, raspberi, ketumbar, kapulaga, dan 20 ramuan lain. Merekalah yang menjadi rahsia utama syarikat dan rahsia kejayaan minuman ini untuk lelaki dan wanita..

Pengeluaran Martini Rosso berlaku di banyak kilang dan anak syarikat sampingan di seluruh dunia, campuran botani itu sendiri dibuat terutamanya di wilayah Turin di utara Itali. Sebagai tambahan kepada vermouthnya, Martini & Rossi juga menghasilkan wain berkilau sendiri, jenama Asti Spumante terlaris. Martini & Rossi telah menjadi sebahagian daripada kerajaan minuman Bacardi-Martini sejak tahun 1992. Syarikat ini diketuai oleh Pengarah Urusan Peter Heilbronn dan Ketua Luigi Combetto.

Sejarah minuman, terkenal sejak abad ke-19

Sejak awal abad ke-19, Itali telah menjadi pusat utama pengeluaran semua jenis minuman beralkohol, termasuk minuman keras dan minuman beralkohol. Menjelang abad ke-18, wain yang diperkaya dengan herba dan campuran menjadi popular dan dijadikan minuman mandiri dan koktel. Pengeluar wain dan minuman beralkohol mula menghasilkan campuran asli. Ini juga vermouth. Martini rosso dicirikan sebagai campuran wain dengan warna, gula, herba, rempah, buah-buahan dan bahan-bahan lain, menjadi sangat terkenal sebagai minuman beralkohol pada awal abad ke-19.

Perlu diingat bahawa vermouth menjadi keistimewaan di wilayah Piedmont, dan terutama Turin, minuman itu menjadi sangat penting bagi ekonomi rantau ini pada dekad pertama abad ini. Pada tahun 1840, King Carlo Alberto meminta daftar penanam vermouth yang diperakui di wilayah sekitar Turin. Pada tahun 1850 Alessandro Martini, seorang ejen komersial, menyewa dan mengendalikan sebuah gudang wain kecil di Turin, yang diperoleh oleh keluarga Anelli (kemudian dikenali sebagai Fiat) pada tahun 1830.

Bergabung dengan syarikat Teofilo Sola, yang kemudian menjadi akauntan syarikat, dan Luigi Rossi, yang memainkan peranan utama dalam kejayaan syarikat itu. Rossi menggabungkan pengetahuannya untuk membuat anggur dengan bakat sebagai jamu dan mula mengembangkan resipi sendiri untuk vermouth.

Kejayaan resipi ini pada awal tahun 1850-an menjadikan syarikat setaraf dengan pengeluar minuman beralkohol terkemuka, dan Rossi menjadi salah seorang pengarah syarikat pada akhir dekad ini. Pada tahun berikutnya, syarikat itu memindahkan produk dan ibu pejabatnya ke kampung Pessione di Cheri, yang menghadap landasan kereta api baru yang menghubungkan Turin dengan pelabuhan Genoa. Akses ke laluan perkapalan yang menghubungkan Itali ke seluruh dunia mendorong syarikat itu untuk berusaha membawa resipi vermouth ke pasaran antarabangsa..

Dengan apa mereka minum martini merah??

Ais dan buah kadang-kadang ditambahkan ke vermouth merah manis. Ia sering dimakan dengan jus, walaupun tidak ada peraturan tentang cara minum Rosso dengan jus dengan betul. Anda boleh minum dengan jus apa pun, jus ceri paling sesuai. Makanan ringan jarang disajikan, keutamaan diberikan kepada:

  • Keju keras.
  • Hidangan daging.
  • Keropok masin.
  • Zaitun.

Sekiranya anda bertanya kepada pemilik bilik bawah tanah Itali apa yang mereka minum dengan rosso martini, mereka akan menjawab bahawa hanya segelas rosso martini yang cukup untuk dinikmati. Tidak boleh, jangan beritahu mereka tentang cara minum martini dengan jus.

Ini dianggap hampir dosa besar. Tidak ada buah sitrus, coklat, atau produk dengan aroma vanila, pudina dan kayu manis yang digabungkan dengan rosso merah.

Hal yang sama berlaku untuk makanan dalam tin, rasa tajam mereka akan segera mengatasi aroma minuman itu sendiri. Ikan dan produk ikan dapat banyak memutarbelitkan aroma dan rasa Rosso..

Cara minum Martini Rosso?

Warna merah terang Martini Rosso dan aroma manis yang memusingkan tidak pernah berhenti menarik pelanggan. Tetapi tidak semua orang tahu cara minum minuman ini dengan betul:

  • Martini Rosso biasanya disajikan dalam gelas dengan mangkuk segitiga pada batang panjang nipis, kadang-kadang dengan atau tanpa jerami.
  • Seperti minuman beralkohol dan minuman beralkohol lain, disarankan untuk menyejukkan badan pada suhu 10-13 darjah Celsius sebelum minum. Namun, anda tidak boleh berlebihan, kerana pada suhu rendah, minuman akan kehilangan rasa sebenarnya dan aroma manis yang unik..
  • Sekiranya tidak boleh menyejukkan Rosso di dalam peti sejuk, maka anda boleh menambahkan ais batu atau beri beku (strawberi, ceri, currant) ke dalam gelas. Potongan buah sitrus dan zaitun sangat sesuai untuk menghias gelas..
  • Sekiranya anda ingin mencairkan minuman dengan betul agar tidak cepat mabuk dan menekankan rasanya, anda boleh menambahkan jus soda, lemon dan limau gedang ke dalam minuman tersebut. Pencinta minuman beralkohol yang kuat mencampurkan Rosso dengan vodka atau gin.
  • Keropok, kacang, keju keras, kacang dan zaitun dianggap sebagai makanan ringan klasik. Tidak disarankan untuk menghidangkan coklat dan karamel, kerana minuman itu sendiri mempunyai beberapa nota gula.

Koktel berdasarkan Martini Rosso

1. Emas von Eis. Untuk satu hidangan koktel, anda memerlukan:

  • 100 ml Emas Martini;
  • 20 g beri hitam;
  • 8 g akar halia;
  • 150 g kiub ais.

Memasak Emas di atas Es sangat mudah: isi gelas berbentuk batu dengan ais. Tuangkan Martini Gold dan hiaskan dengan beri hitam. Hidangkan dengan tabung koktel dan sepotong halia pada lidi.

2. Martini nat. Koktel yang disukai oleh supermodel dan pelanggan tetap Côte d'Azur:

  • 80 ml Martini Roso;
  • 80 ml wain berkilau manis;
  • 8 g raspberi;
  • 150 g kiub ais.

Perkara utama dalam koktel ini disajikan dalam gelas anggur: isi gelas dengan ais dan tuangkan Rosso dan wain bersoda. Kemudian kacau dengan sudu dan hiaskan dengan raspberi.

3. Pemukul Jingga

Cara terbaik untuk menuju ke surga tropika dan merasakan laut dan melayari yang lembut.

  • 60 ml Martini Rosso;
  • 60 Campari;
  • 15 g oren;
  • 140 g kiub ais.

Untuk hiasan, potong pita kulit oren yang lebar dan buat bunga mawar. Seterusnya, isi gelas bentuk batu dengan ais dan tuangkan Campari dan Rosso. Kacau dan hiaskan dengan rasa oren.

Semua kehalusan Martini Rosso

Martini Rosso tidak sepopuler vermouth seperti "saudara" Martini Bianco. Kami berani menganggap bahawa alasannya adalah kerana ramai yang tidak tahu bagaimana meminum vermouth merah, sementara perkara lebih mudah dilakukan dengan Bianco..

Mari cuba bantu anda jatuh cinta dengan Martini Rosso dengan memberitahu semua rahsia dan kehalusan penggunaannya.

Sebenarnya, budaya penggunaan Martini Rosso telah berkembang sejak dulu, tetapi entah bagaimana ia belum cukup menyebar. Dan semua peraturan yang muncul menyumbang kepada penyataan maksimum rasa vermouth tart merah ini.

Suhu hidangan

Martini Rosso mabuk sejuk. Suhu yang disyorkan: 10-12 darjah. Sangat mustahak untuk tidak meminum minuman yang berlebihan, kerana kepahitan dari ramuan yang terdapat di dalamnya akan memperlihatkan dirinya dari sisi yang sangat tidak menyenangkan. Sebaiknya masukkan botol ke dalam peti sejuk secara harfiah setengah jam sebelum Martini disajikan.

Sekiranya anda tidak berisiko, anda boleh menambah 2-3 kiub terus ke gelas bersama minuman..

Gelas untuk Martini Rosso

Sebenarnya, ini bukan lagi peraturan yang ketat. Sebaliknya, keinginan yang ditentukan oleh etika. Lelaki paling kerap disajikan Martini Rosso dalam gelas pelbagai segi, sementara wanita minum dari gelas martini klasik. Inilah yang diambil oleh James Bond di tangannya sendiri atau dibesarkan dalam bingkai terkenal dari filem "The Great Gatsby" karya Leonardo DiCaprio.

Seperti yang anda lihat, lelaki juga boleh memegang cermin mata seperti itu di tangan yang kuat. Benar, ini dapat dijelaskan oleh fakta bahawa Bond yang sama meminum Martini Bianco.

Bila dan bagaimana minum

Martini Rosso boleh disajikan sebagai minuman beralkohol (sebelum makan) atau sebagai makanan tambahan kepada seluruh pesta. Ia biasanya tidak disajikan untuk "pencuci mulut".

Biasanya mereka minum Rosso martini perlahan-lahan, dengan meneguk kecil. Anda tahu, minuman yang sangat sesuai untuk berjalan tanpa henti di sekitar bilik yang dipenuhi dengan tetamu.

Apa yang perlu diminum

Biasanya, kombinasi gastronomi memainkan peranan penting dalam mengungkapkan rasa minuman. Kami berpendapat bahawa dalam kasus Martini Rosso ini tidak terkecuali, tetapi bagaimanapun makanan ringan untuknya adalah yang paling rumit.

Pertama, ini adalah buah-buahan, yang paling pelbagai. Kami sangat mengesyorkan nanas dan jeruk. Sahabat yang selalu ada dari jenis vermouth adalah zaitun dan zaitun. Ya, ya, bukan sahaja di Bianco anda boleh membuang zaitun di bahagian bawah gelas.

Kami menasihati anda untuk mencuba gabungan Martini dan keropok, keju keras dan kacang masin.

Sekiranya anda mahu meja anda kelihatan lebih mengagumkan, anda boleh melayan tetamu anda dengan sandwic dengan ham, salmon, kaviar. Mereka akan menghargai.

Cara mencairkan

Perkara yang paling biasa bagi kita adalah mencairkan vermouth. Biasanya jus. Yang terbaik ialah delima, ceri, limau gedang, dan versi klasiknya berwarna jingga. Anda juga boleh mencairkan Martini Rosso dengan air mineral.

Dan kepahitan vermouth akan dihilangkan dengan sempurna oleh vodka atau gin. Tetapi jaga bahagian: 4-5 bahagian ke satu bahagian vermouth.

Artikel lain dari rubrik "Ensiklopedia Alkohol"

Terdapat sebilangan besar minuman beralkohol di dunia. Sebahagian daripadanya terkenal di seluruh dunia dan dihasilkan hampir di mana-mana sahaja, contohnya, anggur. Dan ada yang bersifat kebangsaan dan dilepaskan di negara-negara tertentu.

Kemodenan dan tradisi. Sake adalah minuman tradisional Jepun yang terkenal di seluruh dunia. Orang Jepun sendiri menyatakan bahawa ia sudah berumur lebih dari dua setengah ribu tahun. Tidak menghairankan bahawa selama masa itu ia telah memperoleh tradisi, beberapa di antaranya (untuk kebahagiaan besar kita) masih ada pada masa lalu..

Wain koleksi bukan hanya anggur yang mereda di rak pengumpul. Ini adalah kategori wain khas yang mempunyai ciri tersendiri. Koleksi wain berprestij. Ia juga boleh menjadi pelaburan yang menguntungkan, kerana harga sebotol itu meningkat setiap tahun. Anda hanya perlu tahu bagaimana menjualnya kemudian.

Ciri-ciri penggunaan Martini Rosso. Cara minum dan apa yang boleh dicampur dengan vermouth?

Martini adalah vermouth yang sangat popular di seluruh dunia. Terdapat banyak jenama dan jenis minuman ini. Salah satu yang paling dicari adalah Martini Rosso.

  1. Penerangan dan komposisi vermouth
  2. Cara minum dengan betul?
  3. Apa nak makan?
  4. Apa yang hendak diganggu?

Penerangan dan komposisi vermouth

Terdapat dua jenis minuman:

  1. Red Martini - Vermouth Itali.
  2. White Martini - koktel yang dibuat berdasarkan vermouth.

Terdapat 12 tanda martini. Setiap daripada mereka mempunyai bilangan komponen, kandungan gula dan alkohol yang berbeza.

Salah satu jenama yang paling terkenal ialah Martini Rosso (merah). Ini adalah minuman beralkohol manis dengan kekuatan 16.5%. Vermouth mempunyai warna kuning gelap. Terdapat sedikit kepahitan, nada karamel samar dan aroma ramuan gunung Itali.

Minuman ini telah dihasilkan sejak tahun 1864 oleh sebuah syarikat Itali yang merupakan jenama vermouth terlaris di dunia..

Martini Rosso merah mengandungi:

  • vitamin C, B, P,
  • asid organik,
  • antioksidan,
  • mangan,
  • fosforus,
  • tembaga,
  • besi,
  • natrium,
  • magnesium,
  • potasium,
  • kalsium.

Terdapat jenama lain dari vermouth ini yang bersaing dengan pengeluar utama:

  1. Cinzanno Rosso - minuman ini dihasilkan oleh syarikat yang juga berasal dari Itali. Ia mendapat populariti kerana pengeluaran vermouth berkualiti tinggi, harganya rendah. Atas sebab inilah kilang anggur menjadi pesaing utama Martini & Rossi..
  2. Delasie Rosso adalah tindak balas domestik kepada pengeluar vermouth luar negara. Bukan jenama yang dipromosikan dengan baik seperti dua jenama sebelumnya, tetapi di kawasan kami ia sangat diminati. Untuk memastikan bahawa minuman itu tidak kalah dengan rasa dan kualiti daripada jenama lain, pengeluarnya bekerjasama dengan pembuat anggur Sepanyol.

Cara minum dengan betul?

Minuman ini menarik perhatian ramai pengguna kerana warnanya yang kaya dan aroma manis. Tetapi tidak semua orang tahu apa peraturan penggunaan vermouth:

  1. Martini Rosso biasanya disajikan dalam gelas, yang mempunyai batang panjang dan bentuk mangkuk segi tiga. Jerami sering ditambah, tetapi anda boleh melakukannya tanpanya.
  2. Seperti minuman beralkohol lain, disyorkan untuk menyejukkan vermouth sebelum disajikan. 10-13 darjah Celsius akan mencukupi. Sangat mustahak untuk tidak mengaut martini secara berlebihan sehingga tidak kehilangan aroma dan rasa yang sebenarnya..
  3. Sekiranya keadaan sedemikian rupa sehingga mustahil untuk menyejukkan vermouth di dalam peti sejuk, maka ketulan ais boleh ditambahkan ke dalam gelas sebelum disajikan. Buah beri beku adalah satu lagi kaedah terbaik. Contohnya, kismis, strawberi dan ceri. Untuk menghias gelas dengan indah, anda boleh menggunakan potongan buah zaitun atau buah sitrus.
  4. Minuman boleh dihidangkan dengan pelbagai cara. Ia berfungsi dengan baik sebagai minuman beralkohol. Anda juga boleh meminumnya sepanjang makan. Tidak digalakkan untuk menghidangkannya pada akhirnya..
  5. Biasa minum vermouth dalam sips kecil dan perlahan-lahan. Yang paling penting, ia sangat sesuai untuk berjalan-jalan di rumah yang dipenuhi tetamu..

Apa nak makan?

Apa yang perlu diminum dengan vermouth merah? Ramai orang suka menambahkan ais batu dan buah ke dalamnya. Minuman paling kerap dicairkan dengan jus dan diminum tanpa makanan ringan. Tetapi ada beberapa makanan dan hidangan yang, jika dikehendaki, dapat disajikan dengan martini:

  • sebarang keju keras,
  • hidangan daging tidak terlalu berlemak,
  • buah zaitun,
  • keropok masin.

Anda pasti tidak boleh menikmati minuman dengan coklat dan makanan yang mempunyai aroma kayu manis, vanila dan pudina. Ini juga berlaku untuk pelbagai makanan dalam tin yang mengganggu dan merosakkan rasa, aroma vermouth.

Apa yang hendak diganggu?

Martini Rosso boleh diminum dengan kemas atau ditambahkan ke koktel. Tetapi anda perlu tahu apa yang dibenarkan untuk mencairkannya dan apa yang tidak, kerana jika tidak, anda boleh merosakkan rasanya:

  1. Air mineral - ditambah hanya sejuk. Nisbah air dan vermouth yang paling optimum adalah 1: 3. Semua jenis martini boleh dicairkan dengan air mineral. Di samping itu, praktikalnya tidak mempengaruhi aroma dan rasa alkohol. Tetapi koktel tidak akan menjadi sangat kuat dan tidak terlalu manis.
  2. Gin - ditambahkan dalam kes apabila perlu untuk meningkatkan kekuatan vermouth. Dengan bantuan gin, ia akan memberikan nota minuman rempah sayur. Dicampur secara berkadar - 1 bahagian gin dan 2 bahagian vermouth.
  3. Sprite, sebaliknya, menurunkan kandungan alkohol koktel. Ini akan menambahkan rasa lemon dan limau ke martini, yang akan menjadikan minuman lebih luar biasa dan menyenangkan rasanya. Nisbahnya sama dengan gin. Anda boleh menambah ais dan sepotong lemon ke dalam koktel.
  4. Jus. Jus apa untuk diminum? Pilih jus berasid seperti ceri, sitrus dan delima. Nisbahnya bergantung pada pilihan individu seseorang, tetapi ada pilihan klasik - 1: 1. Anda juga boleh mencampurkan jus untuk menambah rasa goncang anda. Adalah lebih baik untuk menambahkan jus yang baru diperah, tetapi jika ini tidak mungkin, maka anda boleh menggunakan jus kedai, hanya pilihan yang harus diberikan kepada jus di mana kandungan gula diminimumkan.

Sebelum memulakan penyediaan koktel, Martini Rosso mesti disejukkan hingga 12 darjah Celsius. Sekarang banyak yang bereksperimen dengan menambahkan jus manis dan nektar ke vermouth. Contohnya, pic, mangga. Hasilnya adalah koktel manis madu yang tidak akan disukai semua orang..

Vodka adalah gabungan dua jenis alkohol yang terkenal, yang menjadi popular setelah menonton filem mengenai ejen 007 James Bond. Dialah yang suka mencampurkan minuman ini ke dalam satu koktail, dia mendapat nama "Vodkatini".

Nisbah ramuan adalah seperti berikut - 1 bahagian martini dan 4.5 bahagian vodka. Ia juga menjadi kebiasaan untuk menambahkan 7 keping ais ke dalamnya. Hiaskan dengan zaitun lemon dan zaitun hijau atau tambahkan zaitun pada tusuk gigi.

  • Teh hitam - menjadikan Martini Rosso menjadi lebih hebat, kerana rasa minuman menjadi lebih kaya. Untuk membuat koktel, anda perlu mencampurkan 2 bahagian vermouth dan 1 bahagian teh sejuk yang kuat. Untuk menjadikan rasanya lebih menarik, tambahkan 5 ml jus lemon ke dalamnya. Hidangkan koktel sejuk.
  • Martini Rosso adalah minuman yang cukup kuat dan popular yang mempunyai rasa manis dan aroma yang indah. Ia boleh diminum secara semula jadi, tetapi disyorkan untuk membuat koktail daripadanya untuk perubahan..

    Menyajikan nuansa dan kombinasi gastronomi Martini Rosso

    Martini Rosso (Rosso secara harfiah diterjemahkan sebagai "merah) adalah vermouth kuat (16%) warna kuning gelap dengan nada kepahitan, karamel dan aroma herba yang cerah. Dihasilkan oleh syarikat Itali Martini & Rossi sejak tahun 1863. Komposisi minuman yang tepat dirahsiakan. Selama lebih dari satu abad sejarah, tradisi menggunakan martini merah telah berkembang, yang memperlihatkan semua aspek rasa.

    1. Suhu. Komponen persepsi yang paling penting. Martini Rosso diminum sejuk hingga 10-12 ° C. Sebaiknya dinginkan botol di dalam peti sejuk 20-30 minit sebelum disajikan. Kaedah lain adalah dengan menambahkan ais atau buah beku (ceri, ceri, strawberi) terus ke gelas.

    Vermouth merah yang hangat mempunyai aroma herba yang terlalu kuat dan kepahitan yang tidak menyenangkan. Rosso yang sangat sejuk tidak mencapai potensi sepenuhnya.

    2. Cermin mata. Dalam bentuk suci, lelaki disajikan vermouth merah di gelas persegi atau heksagon dengan bahagian bawah tebal ("tumbler", "rock" atau "old fashion"), wanita - dalam gelas koktel (nama kedua adalah gelas martini) dengan atau tanpa jerami. Untuk koktel dengan Martini Rosso, gunakan pelbagai gelas dengan saiz yang sesuai.

    Cermin mata wanita dan lelaki untuk Rosso

    3. Makanan dan temp. Martini Rosso tergolong dalam dua kategori sekaligus: minuman beralkohol (alkohol yang disajikan sebelum makan) dan minuman sepanjang malam. Ini bermaksud bahawa vermouth merah boleh diletakkan di atas meja sebelum makan, atau dinikmati di seluruh pesta (bufet) sebagai satu-satunya minuman beralkohol..

    Cara penyediaan makanan mempengaruhi kadar minum. Martini Rosso betul untuk diminum dalam sips kecil, sedap. Dengan segelas maksimum dua pertiga, para tetamu pesta boleh berjalan bebas di sekitar bilik, berbual antara satu sama lain.

    4. Makanan ringan. Martini Rosso sesuai dengan buah-buahan (jeruk, strawberi, ceri, lemon), zaitun dan zaitun, keju keras, kacang masin dan keropok. Kadang-kadang vermouth merah disajikan dengan sandwic ham, roti putih dengan kepingan salmon atau kanape keju, nanas dan salad.

    5. Gabungan dengan minuman lain. Untuk mengurangkan kekuatannya, Rosso martini diencerkan dengan air mineral, ceri, delima, limau gedang atau jus oren. Perkadaran klasik - 1: 1 atau 1: 2 (satu bahagian vermouth hingga dua bahagian jus).
    Untuk mengurangkan kepahitan, martini merah boleh dicampurkan dengan vodka atau gin (4-5 bahagian hingga satu bahagian vermouth).

    Koktel terbaik dengan Martini Rosso

    Tiga minuman paling popular yang senang dibuat di rumah.

    1. "Manhattan".

    • wiski (bourbon) - 60 ml;
    • vermouth merah - 30 ml;
    • Angostura - 2 ml;
    • ais - 150 gram.

    Resipi: campurkan wiski, vermouth dan angostura dalam pengocok dengan ais. Tuangkan campuran ke dalam gelas melalui saringan untuk mengeluarkan ais. Hiaskan dengan ceri. Hidangkan dengan straw.

    2. "Negroni".

    • martini Rosso - 30 ml;
    • Pahit campari - 15 ml;
    • gin - 30 ml;
    • ais - 150 gram.

    Resipi: Isi gelas dengan ais. Tuangkan gin, vermouth merah dan Campari. Gaul perlahan dengan sudu. Hiaskan dengan kepingan oren.

    3. "Champatini Strawberry".

    • Martini Rosso - 100 ml;
    • sirap strawberi - 30 ml;
    • sampanye (manis atau separa manis) - 150 ml;
    • ais - 100 gram.

    Resipi: tuangkan martini, sampanye dan sirap ke dalam gelas dengan ais. Jangan kacau. Hiaskan dengan hirisan lemon.

    Cara minum martini merah betul

    Dari segi popularitinya, Martini Rosso lebih rendah daripada vermouth legenda lain dari jenama ini - Bianco, tetapi permintaannya masih sangat tinggi. Minuman ini mempunyai aroma yang kaya dikuasai oleh rumput padang rumput dan rasa tart yang dilembutkan oleh kandungan gula yang tinggi. Warna kuning gelapnya yang menarik menjadikannya menarik untuk koktel. Vermouth telah dihasilkan selama lebih dari satu setengah abad, dan selama ini tradisi khas menggunakan minuman ini telah berkembang..

    Gelas dan suhu hidangan

    Gelas martini klasik - berbentuk kerucut, bertangkai tinggi - dibuat untuk koktel, tetapi ia menyajikan Rosso dengan kemas. Dalam kes ini, adalah kebiasaan untuk menghias minuman dengan ceri koktel dan minum vermouth dengan jerami. Untuk lelaki, Martini Rosso dituangkan ke dalam gelas lebar berbentuk segi empat atau segi enam. Hidangkan dengan ais, hiaskan dengan semangat oren.

    Suhu hidangan yang disyorkan ialah 10-12 darjah, untuk ini anda perlu menyejukkan botol di dalam peti sejuk selama setengah jam atau menggunakan ais. Martini Rosso dengan buah beku tambahan - strawberi, ceri, ceri - sangat popular. Di vermouth yang hangat, kepahitan dirasakan dengan lebih kuat, dan aroma menjadi tepu mungkin, yang tidak disukai oleh semua orang. Martini Rosso yang supercooled kehilangan daya tarikan mewahnya, sejambaknya tidak terungkap sepenuhnya. Penting untuk mencari jalan tengah.

    Cara minum dan apa yang perlu dimakan Martini Rosso

    Vermouth ini adalah minuman beralkohol yang sangat baik - ia meningkatkan selera makan dan menimbulkan suasana yang hebat. Martini Rosso juga boleh dijadikan minuman sepanjang malam - ia boleh diminum semasa perbualan panjang yang mesra, makan malam gala pada waktu perayaan. Anda boleh menghidangkan botol sebelum bermulanya jamuan makan, disarankan untuk menuangkan vermouth ke dalam gelas selewat-lewatnya 2/3 - ini akan membolehkan para tetamu berjalan di sekitar dewan dengan gelas tanpa rasa takut untuk menjatuhkannya pada pakaian.

    Ciri minuman, keunikan sejambak dan rasanya dapat dirasakan dengan menghirup vermouth dalam sips kecil. Dalam kes ini, rasa selepasnya bertahan lama, meninggalkan kesan yang paling menyenangkan. Sebagai pembuka selera di pesta, anda boleh menggunakan sandwic ham, keju keras, kepingan salmon. Minumannya sesuai dengan buah-buahan yang mempunyai rasa masam khas - ceri, jeruk, strawberi. Pilihan yang baik untuk menghilangkan rasa vermouth adalah lemon wedges..

    Minum berpasangan dan koktel terbaik

    Martini Rosso sesuai dengan pelbagai jenis minuman beralkohol dan bukan alkohol. Sekiranya anda ingin menurunkan tahap vermouth, anda boleh mencairkannya dengan jus atau air mineral. Nisbah tradisional adalah satu bahagian Rosso dan satu bahagian jus atau air. Sekiranya kekuatan minuman tidak menjadi masalah, tetapi kepahitan mengganggu, maka anda boleh menggunakan resipi yang baik: campurkan vermouth dengan vodka atau gin.

    Koktel yang paling popular, termasuk Martini Rosso, adalah "Manhattan". Ia memerlukan bahan-bahan berikut:

    • bourbon - 60 ml (boleh diganti dengan apa-apa jenis wiski);
    • vermouth - 30 ml;
    • Angostura - 2 ml;
    • ais - 150 gr.

    Sediakan dalam pengocok, campurkan semua komponen dengan teliti. Koktel siap dicurahkan ke dalam gelas melalui saringan dan dihiasi dengan ceri.

    Negroni dapat bersaing dengan Manhattan dalam populariti. Koktel ini memerlukan:

    • vermouth - 30 ml;
    • Pahit campari - 15 ml;
    • gin - 30 ml;
    • ais - 150 gr.

    Anda boleh menyediakan minuman dalam gelas besar, yang pertama harus diisi dengan ais. Kemudian vermouth, gin dan pahit dicurahkan, dicampur dengan lembut. Anda boleh menggantung sepotong oren di tepi.

    Wanita cantik boleh ditawarkan koktel Strawberry Champatini. Ia terdiri daripada ramuan berikut:

    • vermouth - 100 ml;
    • champagne separa manis - 150 ml;
    • sirap strawberi - 30 ml;
    • ais - 100 gr.

    Minuman disediakan dalam gelas besar, diisi dengan ais. Vermouth, sampanye dan sirap dicurahkan dengan teliti ke dalamnya. Hidangkan tanpa kacau, hiaskan dengan sebiji lemon.

    Martini Rosso adalah minuman percubaan yang hebat yang membolehkan anda mencari resipi unik sesuai dengan keinginan anda.

    Vermouth Martini Fiero - ulasan

    Martini Fiero atau Red Orange Martini. Saya akan memberitahu anda bagaimana rasanya dan siapa yang menyukainya.

    Selamat hari.

    Saya akan menulis ulasan ini untuk produk yang tidak biasa untuk halaman saya.

    Wira jawatan hari ini akan menjadi minuman beralkohol Vermouth Martini Fiero.

    Setelah sekian lama pergi ke Spar di Moscow, saya melihat bahawa mereka melakukan minuman beralkohol.

    Secara amnya, saya minum seperti yang mereka katakan "bersama dan kadang-kadang", tetapi saya selalu lebih suka sesuatu yang tidak biasa dan sangat, sangat lazat.

    Mencuba sebelum membeli adalah pilihan yang bagus.

    Saya suka minuman itu dan segera membelinya.

    Atas sebab-sebab tertentu, saya fikir ia adalah sesuatu yang baru, tetapi baru menulis ulasan, saya melihat bahawa minuman ini telah terjual lebih kurang setengah tahun, atau lebih.

    Saya akan memberitahu anda dengan teratur.

    Itu juga merupakan tanda tambah yang bagus.

    Maklumat di bahagian belakang disajikan, tetapi seperti biasa, pengeluar tidak mendedahkan semua rahsia komposisi.

    BOTOL VERMOUTH.

    Botol itu sendiri direka dengan gaya standard untuk pengeluar..

    Label oren terang..

    Segera terbukti bahawa minuman itu baru "di pasaran".

    WARNA, AROMA DAN RASA VERMOUTH.

    Seperti biasa, kualiti Martini tinggi!

    Warna Vermouth terang, berair. Menyenangkan mata.

    Rasa di luar pujian.

    Rasanya seperti oren merah.

    Seolah-olah anda minum jus semula jadi pekat dengan sedikit alkohol.

    APA YANG SAYA NAMPAK.

    1. Vermouth Martini Fiero yang tulen dan tidak dicairkan - rasa oren merah yang cerah dan berair.

    2. Vermouth Martini Fiero + Schweppes (nisbah 50/50 ditambah ais batu) - rasa oren memudar ke latar belakang. Kepahitan sedikit mendominasi. Ia menjadi lebih seperti rasa limau gedang daripada oren merah. Dalam kombinasi ini, ia paling mengingatkan pada minuman Campari.

    3. Vermouth Martini Fiero + sprite. (Nisbah 50/50 ditambah kiub ais) -Untuk citarasa saya ini adalah gabungan yang paling ideal. Rasa oren merah masih cerah, kuat, tetapi tidak ada kepahitan. Sebaliknya, sedikit kemanisan berlaku.

    PROS Vermouth Martini Fiero.

    Pada pendapat saya ini:

    -peluang untuk membuat koktel baru

    -aroma kesegaran dan jeruk masak

    -rasa oren yang kuat

    Menyimpulkan ulasan ini, saya ingin maklum bahawa Martini Fiero Vermouth pasti akan menarik minat mereka yang mencintai Campari dan tidak akan meninggalkan kekasih sitrus yang acuh tak acuh.

    Terima kasih untuk membaca.

    Selamat penemuan gastronomi baru kepada semua orang.

    Bagaimana dan dengan apa yang harus diminum vermouth Martini Rosso

    Winemaking adalah sejenis seni. Selama bertahun-tahun, pembuat anggur telah mencampurkan pelbagai jenis anggur, menambahkan rempah, ramuan, dan ramuan untuk mendapatkan rasa minuman yang sempurna melalui percubaan dan kesilapan, yang akan disukai di seluruh dunia. Setelah akhirnya mendapat minuman lazat yang asli, rahsia penyediaannya disimpan dan dilindungi dengan teliti.

    Vermouth jenama Martini bermula pada tahun 1847, dan hari ini minuman siri ini diminum di seluruh dunia. "Martini Rosso" - minuman merah dengan kekuatan 16 darjah, mengandungi karamel.

    Ia tidak begitu popular seperti Martini Bianco kerana tidak semua orang tahu bagaimana menggunakannya dengan betul. Setelah membiasakan diri dengan peraturan asas untuk minum minuman, anda dapat memperoleh keseronokan sebenar.

    Maklumat terperinci mengenai minuman, peraturan penggunaannya, sejarah dan resipi koktel paling popular dengan "Martini Rosso" diberikan dalam artikel ini..

    Apa minuman ini

    Martini adalah vermouth yang sangat popular di seluruh dunia. Dia disukai dan disukai oleh pencinta gaya hidup yang canggih - penyair, penulis, bintang perniagaan pertunjukan, dll..

    Resipi minuman itu dicipta di kilang penyulingan Martini & Rossi di Turin, Itali. Martini adalah gabungan rasa anggur, perasa dan ramuan terpilih yang harmoni.

    Martini Rosso (Rosso) diciptakan oleh vermouth pertama - Rosso, yang diterjemahkan dari bahasa Itali bermaksud merah. Jenis vermouth ini mempunyai rasa yang unik untuk kayu cacing, yang merupakan ramuan utama dalam resipi, dan warna kuning gelapnya diberikan oleh karamel, yang secara tradisional merupakan sebahagian daripada resipi..

    Martini Rosso adalah sejenis minuman, dan untuk menikmati rasa yang unik, aftertaste, ada peraturan tertentu untuk menggunakan vermouth, iaitu, bagaimana dan di mana menuangkan, dengan apa yang harus diminum.

    Asas herba pedas

    Asas dari mana-mana vermouth, yang menjadi milik Martini, adalah kayu cacing alpine. Bahagiannya dari komponen lain dapat 50%.

    Selain kayu cacing, membuat Martini jenis tertentu, pengeluar menggunakan beberapa lusin pelbagai jenis ramuan dan rempah, dan kadang-kadang jumlah ini mencapai ratusan.

    Bergantung pada jenis Martini, ia mengandungi bahan tambahan berikut:

    • yarrow 18 hingga 20%,
    • pudina dari 9 hingga 11%,
    • kayu manis sekitar 10.7% buah pelaga,
    • elderberry hitam 5%,
    • buah pala 3%.

    Bahan-bahan selebihnya dalam jumlah yang lebih kecil akan menjadi beberapa dozen. ia

    1. juniper,
    2. ketumbar,
    3. abadi,
    4. halia,
    5. John's wort,
    6. fraxinella,
    7. chamomile,
    8. angelica,
    9. Melissa,
    10. oregano.

    Herba memperkaya minuman dengan aroma khas dan rasa, menjadikannya lebih cerah dan harum, serta memberikan rasa yang menyenangkan. Tetapi tidak ada pembuat anggur yang akan membongkar rahasianya tentang pada tahap apa, dalam urutan apa, ramuan diletakkan di Martini. Oleh kerana kemampuan untuk menggabungkan tumbuh-tumbuhan yang membolehkan anda mendapatkan rasa unik minuman ini.

    Bagaimana fleksibiliti rasa dicipta

    • Kepahitan di Martini bukan hanya disebabkan oleh kayu cacing, tetapi bahan-bahan berikut memberikannya: pohon oak, shandra, kulit kayu cinchona, tansy.
    • Lemon wormwood, lemon balm, catnip bertanggungjawab untuk rasa sitrus. Beberapa warna ketahanan akan ditambahkan oleh immortelle, juniper beri, rosemary, St. John's wort.
    • Bunga Elderberry, kulit lemon, ketumbar akan meminum minuman dengan bau buah pala.
    • Untuk menggabungkan semua aroma menjadi satu komposisi yang harmoni, chamomile, cengkeh, dan infus iris digunakan dalam pembuatannya..
    • Dan untuk memperbaiki komposisi ini, gunakan ekstrak kapulaga, vanila, calamus.

    Semua komponen dikeringkan, dihancurkan ke keadaan serbuk, dimasukkan ke dalam alkohol air dalam tong berputar khas. Tahap ini berterusan selama dua puluh hari. Apabila semua bahan larut satu sama lain, setelah membuat sejambak anggur yang diperlukan, minuman itu disucikan, disaring.

    Kemudian gula ditambahkan untuk meningkatkan rasa dan alkohol untuk melarutkan resin dengan lebih baik. Kemudian minuman disejukkan hingga -5 darjah, disaring lagi. Sepanjang minggu, suhu secara beransur-ansur dinaikkan ke suhu bilik..

    Martini & Rossi

    Martini & Rossi telah menghasilkan vermouth terkenal di dunia selama hampir 150 tahun. Syarikat ini juga menjadi jenama vermouth terlaris di dunia, dan nama syarikat menjadi sinonim dengan koktel martini yang terkenal..

    Martini & Rossi menghasilkan empat jenis utama vermouthnya. Martini Rosso mempunyai resipi terawal untuk vermouth rosso - anggur yang diadun dengan campuran ramuan, rempah dan buah - termasuk halia, kayu manis, pudina, raspberi, ketumbar, kapulaga, dan 20 ramuan lain. Merekalah yang menjadi rahsia utama syarikat dan rahsia kejayaan minuman ini untuk lelaki dan wanita..

    Pengeluaran Martini Rosso berlaku di banyak syarikat sampingan dan anak syarikat di seluruh dunia, campuran botani itu sendiri disiapkan terutamanya di wilayah Turin di utara Itali.

    Sebagai tambahan kepada vermouthnya, Martini & Rossi juga menghasilkan wain berkilau sendiri, jenama Asti Spumante terlaris. Martini & Rossi telah menjadi sebahagian daripada kerajaan minuman Bacardi-Martini sejak tahun 1992. Syarikat ini diketuai oleh Pengarah Urusan Peter Heilbronn dan Ketua Luigi Combetto.

    Cara minum Martini Rosso

    Warna merah terang Martini Rosso dan aroma manis yang memusingkan tidak pernah berhenti menarik pelanggan. Tetapi tidak semua orang tahu cara minum minuman ini dengan betul:

    • Martini Rosso biasanya disajikan dalam gelas dengan mangkuk segitiga pada batang panjang nipis, kadang-kadang dengan atau tanpa jerami.
    • Seperti minuman beralkohol dan minuman beralkohol lain, disarankan untuk menyejukkan badan pada suhu 10-13 darjah Celsius sebelum minum. Namun, anda tidak boleh berlebihan, kerana pada suhu rendah, minuman akan kehilangan rasa sebenarnya dan aroma manis yang unik..
    • Sekiranya tidak boleh menyejukkan Rosso di dalam peti sejuk, maka anda boleh menambahkan ais batu atau beri beku (strawberi, ceri, currant) ke dalam gelas. Potongan buah sitrus dan zaitun sangat sesuai untuk menghias gelas..
    • Sekiranya anda ingin mencairkan minuman dengan betul agar tidak cepat mabuk dan menekankan rasanya, anda boleh menambahkan jus soda, lemon dan limau gedang ke dalam minuman tersebut. Pencinta minuman beralkohol yang kuat mencampurkan Rosso dengan vodka atau gin.
    • Keropok, kacang, keju keras, kacang dan zaitun dianggap sebagai makanan ringan klasik. Tidak disarankan untuk menghidangkan coklat dan karamel, kerana minuman itu sendiri mempunyai beberapa nota gula.

    Suhu hidangan

    Martini Rosso mabuk sejuk. Suhu yang disyorkan: 10-12 darjah.

    Sangat mustahak untuk tidak meminum minuman yang berlebihan, kerana kepahitan dari ramuan yang terdapat di dalamnya akan memperlihatkan dirinya dari sisi yang sangat tidak menyenangkan. Sebaiknya masukkan botol ke dalam peti sejuk secara harfiah setengah jam sebelum Martini disajikan.

    Sekiranya anda tidak berisiko, anda boleh menambah 2-3 kiub terus ke gelas bersama minuman..

    Gelas untuk Martini Rosso

    Sebenarnya, ini bukan lagi peraturan yang ketat. Sebaliknya, keinginan yang ditentukan oleh etika. Lelaki paling kerap disajikan Martini Rosso dalam gelas dengan beberapa wajah, sementara wanita minum dari gelas martini klasik.

    Inilah yang diambil oleh James Bond di tangannya sendiri atau dibesarkan dalam bingkai terkenal dari filem "The Great Gatsby" karya Leonardo DiCaprio.

    Seperti yang anda lihat, lelaki juga boleh memegang cermin mata seperti itu di tangan yang kuat. Benar, ini dapat dijelaskan oleh fakta bahawa Bond yang sama meminum Martini Bianco.

    Bila minum

    Martini Rosso boleh disajikan sebagai minuman beralkohol (sebelum makan) atau sebagai makanan tambahan kepada seluruh pesta. Ia biasanya tidak disajikan untuk "pencuci mulut".

    Biasanya mereka minum Rosso martini perlahan-lahan, dengan meneguk kecil. Anda tahu, minuman yang sangat sesuai untuk berjalan tanpa henti di sekitar bilik yang dipenuhi dengan tetamu.

    Apa minuman Martini Rosso?

    Ais dan buah kadang-kadang ditambahkan ke vermouth merah manis. Ia sering dimakan dengan jus, walaupun tidak ada peraturan tentang cara minum Rosso dengan jus dengan betul. Anda boleh minum dengan jus apa pun, ceri sangat sesuai.

    Makanan ringan jarang disajikan, keutamaan diberikan kepada:

    1. Keju keras.
    2. Hidangan daging.
    3. Keropok masin.
    4. Zaitun.

    Sekiranya anda bertanya kepada pemilik bilik bawah tanah Itali apa yang mereka minum dengan rosso martini, mereka akan menjawab bahawa hanya segelas rosso martini yang cukup untuk dinikmati. Tidak boleh, jangan beritahu mereka tentang cara minum martini dengan jus.

    Ini dianggap hampir dosa besar. Tidak ada buah sitrus, coklat, atau produk dengan aroma vanila, pudina dan kayu manis yang digabungkan dengan rosso merah.

    Hal yang sama berlaku untuk makanan dalam tin, rasa tajam mereka akan segera mengatasi aroma minuman itu sendiri. Ikan dan produk ikan dapat banyak memutarbelitkan aroma dan rasa Rosso..

    Cara mencairkan martini

    Kelebihan utama minuman adalah hakikat bahawa ia dibenarkan meminumnya bukan hanya dalam bentuk tulen, tetapi juga dalam koktel (alkohol, bukan alkohol).

    Pertimbangkan cara mencairkan vermouth dengan betul agar tidak merosakkan rasa halus.

    Minuman yang Sesuai dengan Martini:

    Air mineral

    Ia disejukkan sebelum menambah. Nisbah optimum air ke martini adalah 1: 3. Air mineral dapat ditambahkan ke semua jenis vermouth, sementara aroma dan rasa minuman hampir tidak akan berubah. Air akan mengurangkan kekuatan minuman beralkohol dan menghilangkan rasa manis yang berlebihan.

    Gen dan Sprite

    Dalam kes pertama, minuman akan meningkatkan kekuatan martini, memperkaya dengan nota rempah-rempah herba (akar ungu, badam, beri juniper, ketumbar). Pada yang kedua, ia akan melengkapkan rasa vermouth yang harmoni dengan warna limau dan lemon, dan mengurangkan kandungan alkohol.

    Dalam kedua-dua kes, semasa mencampurkan minuman, perhatikan bahagian berikut: 1 bahagian gin (sprite) dan 2 bahagian martini. Untuk menyiapkan koktel penyejuk, disarankan untuk menambahkan sepotong lemon, segenggam ais.

    • Beri keutamaan kepada buah segar masam (delima, ceri, sitrus).
    • Perkadaran bergantung pada pilihan individu. Varieti Martini merah (Rosato, Rose, Rosso) disyorkan untuk digabungkan dengan ceri, jus delima, dan jerami Bianco - dengan lemon, nanas atau oren.
    • Pilihan klasik untuk mencairkan alkohol dengan minuman buah adalah 1: 1.
    • Pada masa yang sama, anda boleh membuat campuran dari jus yang mempelbagaikan rasa martini.

    Sebaiknya gunakan jus yang baru diperah, jika ini tidak mungkin, jus yang dibeli di kedai yang mengandungi minimum gula sesuai. Dinginkan martini hingga 12 darjah Celsius sebelum menyediakan koktel alkohol buah anda. Jangan masukkan ketulan ais ke vermouth kerana ia akan merosakkan rasa minuman.

    Baru-baru ini, mencairkan martini dengan jus dan nektar manis (pic, mangga). Hasilnya adalah koktel manis yang tidak disukai oleh semua orang.

    Dalam versi klasik, vermouth dicairkan dengan jus masam.

    Vodka

    Kombinasi legenda ini mendapat populariti di seluruh dunia berkat ejen 007 James Bond, yang mencampurkan minuman beralkohol ke dalam koktel tunggal.

    Buat pertama kalinya "Vodkatini" muncul pada akhir 50-an abad XX di Amerika. Nama pengarang resipi itu tidak diketahui. Untuk penyediaan koktel yang betul, martini dicampurkan dengan vodka masing-masing dalam nisbah 1: 4.5. Untuk menyejukkan minuman dan mengurangkan kekuatan minimum, tambahkan 7 keping ais.

    "Vodkatini" dihiasi dengan kulit lemon dan zaitun pada tusuk gigi sebelum disajikan atau zaitun hijau.

    Teh hitam

    Brew memberikan ciri khas martini, yang memperlihatkan rasa kenyang. Nisbah vermouth dan teh kuat sejuk adalah 2: 1. Untuk meningkatkan rasa, 5 mililiter jus lemon ditambahkan ke dalam minuman..

    Koktel disajikan dengan sejuk.

    Sejarah minuman, terkenal sejak abad ke-19

    Sejak awal abad ke-19, Itali telah menjadi pusat utama pengeluaran semua jenis minuman beralkohol, termasuk minuman keras dan minuman beralkohol. Menjelang abad ke-18, wain yang diperkaya dengan herba dan campuran menjadi popular dan dijadikan minuman mandiri dan koktel. Pengeluar wain dan minuman beralkohol mula menghasilkan campuran asli. Ini juga vermouth.

    Martini rosso dicirikan sebagai campuran wain dengan warna, gula, herba, rempah, buah-buahan dan bahan-bahan lain, menjadi sangat terkenal sebagai minuman beralkohol pada awal abad ke-19.

    Perlu diingat bahawa vermouth menjadi keistimewaan di wilayah Piedmont, dan terutama Turin, minuman itu menjadi sangat penting bagi ekonomi rantau ini pada dekad pertama abad ini. Pada tahun 1840, King Carlo Alberto meminta daftar penanam vermouth yang diperakui di wilayah sekitar Turin. Pada tahun 1850 Alessandro Martini, seorang ejen komersial, menyewa dan mengendalikan sebuah gudang wain kecil di Turin, yang diperoleh oleh keluarga Anelli (kemudian dikenali sebagai Fiat) pada tahun 1830.

    Bergabung dengan syarikat Teofilo Sola, yang kemudian menjadi akauntan syarikat, dan Luigi Rossi, yang memainkan peranan utama dalam kejayaan syarikat itu. Rossi menggabungkan pengetahuannya untuk membuat anggur dengan bakat sebagai jamu dan mula mengembangkan resipi sendiri untuk vermouth.

    Kejayaan resipi ini pada awal tahun 1850-an menjadikan syarikat setaraf dengan pengeluar minuman beralkohol terkemuka, dan Rossi menjadi salah seorang pengarah syarikat pada akhir dekad ini. Pada tahun berikutnya, syarikat itu memindahkan produk dan markasnya ke kampung Pessione di Cheri, yang keluar tepat di landasan kereta api baru yang menghubungkan Turin dengan pelabuhan Genoa..

    Akses ke laluan perkapalan yang menghubungkan Itali ke seluruh dunia mendorong syarikat itu untuk berusaha membawa resipi vermouth ke pasaran antarabangsa..

    Kelebihan martini

    Komponen tanaman, yang menjadi asas dalam pengeluaran martini, memberi kesan positif pada tubuh. Sifat penyembuhan minuman yang disuntik dengan ramuan ditemui oleh pemikir kuno Hippocrates.

    Kesan terapeutik meminum martini hanya boleh dilakukan apabila digunakan dalam dos kecil - tidak lebih daripada 50 ml sehari..

    1. Ia digunakan untuk merawat gangguan perut yang berkaitan dengan rembesan jus gastrik, usus dan saluran empedu yang rendah..
    2. Martini, kerana ekstrak kayu cacing yang terkandung di dalamnya, merangsang pengeluaran hempedu, membersihkannya dan menormalkan komposisi enzim.
    3. Untuk pencegahan dan rawatan selsema, anda harus menggunakan martini dengan madu dan aloe yang dipanaskan hingga 50 ° C. Untuk menyediakan campuran, anda perlu memanaskan martini (100 ml), tambahkan madu (2 sudu besar) dan lidah buaya hancur (2 daun besar). Campurkan semuanya sehingga sebati. Pada tanda pertama penyakit ini, gunakan 1 sudu besar. l. 2-3 kali sehari setengah jam sebelum makan.
    4. Dengan angina pectoris, hipertensi, anda boleh menyiapkan tinwur motherwort di martini. Untuk melakukan ini, rumput segar harus dicuci dengan air sejuk, dikeringkan, digiling dalam pengisar dan diperah melalui kain cheesecloth. Campurkan jus isi yang dihasilkan dengan jumlah martini yang sama dan biarkan selama sehari. Selama ini, semua bahan bermanfaat dari motherwort larut dalam alkohol. Anda perlu mengambil tincture 25-30 tetes yang dicairkan dengan 2 sudu besar. l. air 2 kali sehari.
    5. Sebagai tonik umum, anda boleh menyediakan tincture elecampane. Untuk melakukan ini, akar elecampane segar (20 g) mesti dibasuh dari kotoran, dicincang dan direbus dalam air (100 ml). Kemudian campurkan dengan martini (300 g) dan biarkan hingga dua hari. Gunakan tincture siap 50 ml 2 kali sehari.

    Sifat berbahaya martini

    • Martini adalah minuman beralkohol kekuatan sederhana yang harus digunakan dengan berhati-hati oleh orang dengan penyakit hati, ginjal dan saluran gastrousus..
    • Mereka tidak boleh diminum oleh ibu hamil dan menyusui, kanak-kanak di bawah 18 tahun dan orang-orang di hadapan memandu..
    • Pelbagai jenis ramuan herba yang digunakan untuk mencicipi anggur boleh menyebabkan alergi dalam bentuk ruam kulit, bengkak tekak dan penyumbatan saluran udara.
    • Sekiranya terdapat kecenderungan reaksi alergi terhadap makanan, perlu membuat sampel minuman (tidak lebih dari 20 g) dan melihat kemungkinan manifestasi alahan dalam setengah jam.

    Kandungan kalori 145kkal

    Nilai tenaga produk (nisbah protein, lemak, karbohidrat): Protein: 0g. (∼ 0 kkal)

    Lemak: 0g. (∼ 0 kkal)

    Karbohidrat: 17g. (∼ 68 kkal)

    Nisbah tenaga (b | f | y): 0% | 0% | 46%

    Perkadaran produk

    • Dalam 1 sudu teh 5 g.
    • Dalam 1 st. sudu 18 g.
    • Dalam 1 gelas 250 g.
    • 1 botol 1000 g.

    Cara menyimpan vermouth Martini

    Vermouth adalah persilangan antara alkohol dan anggur yang kuat, jadi penyimpanan harus dirawat dengan berhati-hati, kerana lama-kelamaan, rasa minuman dalam botol terbuka hilang. Sebotol terbuka mana-mana vermouth Martini harus disejukkan dan tidak lebih dari dua bulan.

    Vermouth boleh disimpan di rak selama sebulan, tetapi lebih baik botolnya dalam botol yang lebih kecil untuk mengurangkan sentuhan minuman dengan oksigen. Lelaki yang memenuhi syarat mengisi botol Martini terbuka dengan helium, berkat vermouth mengekalkan rasanya sehingga 3-4 bulan.

    Koktel berdasarkan Martini Rosso

    Martini nat

    Koktel yang disukai oleh supermodel dan pelanggan tetap Côte d'Azur:

    • 80 ml Martini Roso;
    • 80 ml wain berkilau manis;
    • 8 g raspberi;
    • 150 g kiub ais.

    Perkara utama dalam koktel ini disajikan dalam gelas anggur: isi gelas dengan ais dan tuangkan Rosso dan wain bersoda. Kemudian kacau dengan sudu dan hiaskan dengan raspberi.

    Pemukul Jingga

    Cara terbaik untuk menuju ke surga tropika dan merasakan laut dan melayari yang lembut.

    • 60 ml Martini Rosso;
    • 60 Campari;
    • 15 g oren;
    • 140 g kiub ais.
    1. Untuk menghias, potong pita lebar kulit jeruk dan buat "mawar".
    2. Seterusnya, isi gelas bentuk batu dengan ais dan tuangkan Campari dan Rosso.
    3. Kacau dan hiaskan dengan rasa oren.

    Rob Roy (1902)

    • 60 ml wiski scotch
    • 30 ml Martini Rosso
    • 2 pucuk pahit oren

    Kacau dengan ais dalam pengocok, tuangkan ke dalam gelas koktel sejuk. Hiaskan dengan sentuhan warna oren.

    Merah k martini

    • 30 ml vodka
    • 60 ml Martini Rosso
    • 30 ml gin
    • 120 ml anggur pala
    1. Campurkan semua bahan dalam pengocok dengan ais, tuangkan ke dalam gelas koktel besar.
    2. Hiaskan dengan ceri dan sehelai kulit oren nipis.

    Bijou (1900)

    • Chartreuse hijau 30 ml
    • 30 ml Martini Rosso
    • 30 ml gin
    • 1 keping oren pahit

    Campurkan semua bahan dalam shaker dengan ais dan tuangkan ke dalam gelas koktel sejuk. Hiaskan dengan sedikit rasa lemon.

    Martini dengan sampanye

    Campuran glamor ini sangat disukai oleh gadis-gadis. Oleh itu, jika anda memutuskan untuk mengadakan pesta bujangan, jangan lupa tentang resipi ini..

    • Sirap strawberi 30 ml
    • 100 ml martini "Rosso"
    • 150 ml sampanye
    • ketulan ais kecil (1/2 cawan)

    Anda perlu memasak seperti ini:

    1. Ais dituangkan ke bahagian bawah gelas, sebahagian martini dan sampanye dituangkan, beberapa sudu sirap.
    2. Tetapi perkara utama: minuman tidak dikacau sebelum dihidangkan.!
    3. Sesiapa sahaja boleh melakukan ini sesuka hati.

    Negroni

    Resipi ini dinamakan penyusunnya - Count Itali Camillo Negroni. Rasanya sangat indah dan tidak biasa.

    • 30 ml martini "Rosso"
    • 30 ml gin
    • 15 ml Campari Itali pahit
    • ketulan ais kecil (1/2 cawan)

    Anda perlu memasak seperti ini:

    1. Alkohol dituangkan ke dalam gelas dengan ais.
    2. Gin terlebih dahulu, kemudian vermouth merah, kemudian pemukul.
    3. Kacau dengan sudu.
    4. Hiasannya adalah potongan oren.

    Americano

    Biasanya resipi Amerika. Seperti campuran alkohol lain di negara ini, mengandungi soda (air berkilau).

    • 50 gr. martini "Rosso"
    • 25 gr. Itali Campari pahit
    • 100 g Soda
    • ketulan ais kecil (1/2 cawan)

    Anda perlu memasak seperti ini:

    1. Alkohol dicampur dalam pengocok dan, setelah disaring melalui chintz, dituangkan ke dalam gelas di mana ais sudah ada.
    2. Masukkan soda dengan teliti dan kacau dengan sudu, hidangkan.

    Martini dengan jus

    Dua komponen utama koktel boleh diubah tanpa had. Ternyata sangat enak dengan oren, nanas, lemon, ceri atau jus segar yang baru diperah.

    • 100 gram martini
    • 100 gram jus
    • 50 gram ais

    Anda perlu memasak seperti ini:

    1. Pukul bahan dalam pengocok.
    2. Perkara yang baik mengenai koktel adalah anda boleh menukar bukan sahaja jenis jus, tetapi juga bahagiannya..
    3. Tidak perlu mencampurkan jus dan martini 1: 1.
    4. Percayai citarasa anda.

    Koktel Vodka dengan Martini dan Amaretto

    Resipi koktel ringkas dari vodka dengan martini "Golden Autumn" akan menarik minat peminat minuman yang luar biasa. Minuman yang sangat aromatik dan sangat lazat akan menyenangkan bukan sahaja lelaki, tetapi juga wanita..

    Oleh kerana sejambaknya yang istimewa, rasa minumannya sangat ringan dan senang meminumnya..

    • Vodka - 30 ml
    • Minuman keras Amaretto - 5 ml
    • Liquur epal kuning - 15 ml
    • Martini vermouth kering - 15 ml
    • Kumquat - 10 g
    • Kapur - 20 g
    • Ceri koktel merah - 5 g
    • Ketulan ais -200 g
    1. Tuangkan ke dalam pengocok satu demi satu: minuman keras amaretto, minuman keras epal kuning, martini vermouth kering dan vodka.
    2. Jatuhkan jus yang diperah dari seperempat kapur di atas, tambahkan ais ke bahagian atas dan kacau rata.
    3. Saring ke dalam gelas sejuk dan hiaskan dengan kumquat dan ceri koktel.

    Koktail Cognac dan Martini dengan aprikot

    Koktel Cognac dengan martini "Apricot mulled wine" adalah minuman keluarga yang indah yang dapat dinikmati di persekitaran rumah yang selesa.

    • Cognac - 20 ml
    • Martini kering merah - 150 ml
    • Jingga - 60 g
    • Lemon - 10 g
    • Aprikot - 60 g
    • Jem aprikot - 15 g
    • Batang kayu manis - 5 g
    • Cengkih - 1 g
    1. Letakkan selai aprikot, seperempat oren, dan kulit lemon di dalam kendi.
    2. Tuangkan martini merah dan cognac kering, masukkan bunga cengkih dan kayu manis.
    3. Panaskan campuran ini sambil dikacau, tetapi jangan sampai mendidih..
    4. Tuangkan ke dalam gelas kopi Ireland dan hiaskan dengan bahagian aprikot pada lidi.

    Conot Martini

    Koktel Martini dengan vodka "Konot Martini" adalah minuman kuat yang hebat. Kemudahan penyediaan dan aroma vermouth yang lembut menjadikannya salah satu koktel lelaki paling popular..

    • Vodka - 75 ml
    • Vermouth kering - 25 ml
    • Pemukul Grapefruit - 3 ml
    • Lemon - 15 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Tuangkan martini kering dan vodka ke dalam gelas pengadun.
    2. Isi gelas dengan ketulan ais dan kacau dengan sudu koktel.
    3. Tuangkan goncang yang sudah selesai melalui saringan ke dalam gelas sejuk, tambahkan 2-3 tetes limau gedang, vanila, kapulaga, licorice atau halia - mengikut citarasa anda.
    4. Hiaskan koktel dengan kulit lemon.

    Ceri mawar

    Resipi koktel martini bianco ringkas akan membantu anda mempelbagaikan menu percutian anda. Anda tidak memerlukan masa lebih dari 5-10 minit untuk menyiapkannya, dan para tetamu anda dapat menikmati pelbagai jenis minuman mengikut keinginan mereka..

    Koktel Martini dengan jus Rose Cherry adalah minuman yang sangat lazat dan indah. Dia pasti akan menarik minat semua pencinta minuman buah-buahan yang cerah dan terutama wanita muda..

    • Martini vermouth merah jambu - 50 ml
    • Jus ceri - 150 ml
    • Ceri - 15 g
    • Pudina - 1-2 daun
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Isi gelas bola tinggi dengan ketulan ais ke bahagian paling atas, tuangkan martini merah jambu dan jus ceri.
    2. Kacau minuman dengan sudu koktel dan hiaskan dengan tiga ceri pada lidi dan daun pudina segar.

    Martini Royale

    Resipi koktail Martini Royale untuk acara perayaan sedikit berbeza dengan yang klasik.

    • Sirap strawberi - 10 ml
    • Martini Rosso - 50 ml
    • Champagne - 100 ml
    • Ais - 30 g
    1. Masukkan kiub ais ke dalam gelas sejuk nipis, tuangkan sirap strawberi di atas.
    2. Tanpa kacau, tuangkan martini dan sampanye dengan lembut di sepanjang dinding. Anda boleh menghias dengan strawberi, irisan lemon dan sebiji pudina.

    Koktail "Martini Royal" sangat sesuai untuk meraikan pelbagai acara - perkahwinan, ulang tahun atau tahun baru.

    Koktail Arno gin dan martini akan melengkapkan makan malam romantis dengan sempurna, menceriakan syarikat, menghilangkan dahaga anda atau menghangatkan anda pada malam musim sejuk. Koktel sangat sesuai untuk pesta dan pesta perayaan apa pun.

    • Gin - 30 ml
    • Minuman pic - 30 ml
    • Martini vermouth kering - 30 ml
    • Lemon - 15 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Tuangkan minuman keras peach, martini vermouth kering dan gin ke dalam gelas pengadun.
    2. Isi gelas dengan ketulan ais dan kacau minuman dengan sudu koktel.
    3. Tuangkan koktel melalui saringan ke dalam gelas sejuk, jalankan kulit lemon di sekitar tepi kaca dan masukkan ke dalam gelas.

    Kenangan indah

    Koktel dengan Martini dan Rum "Sweet Memories" adalah minuman yang sangat indah dan halus yang akan menghiasi meja perayaan.

    • Rum putih - 30 ml
    • Liqueur oren - 20 ml
    • Martini vermouth kering - 30 ml
    • Daun nanas - 1 helai
    • Ceri koktel merah - 5 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Tuangkan minuman keras oren, martini vermouth kering dan rum putih ke dalam shaker.
    2. Isi pengocok koktel dengan ketulan ais dan pukul minuman dengan baik.
    3. Saring ke dalam gelas sejuk dan hiaskan dengan ceri dan daun nanas.

    Epal manis kering

    Koktel dengan martini dan sprite "Sweet Apple Dry" adalah minuman alkohol rendah dan ringan. Sangat menyegarkan dan sesuai untuk percutian musim panas dan pesta belia.

    • Martini vermouth kering - 50 ml
    • Jus epal - 100 ml
    • Sprite - 50 ml
    • Epal hijau - 60 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Isi gelas highball dengan ketulan ais ke bahagian paling atas, tuangkan martini vermouth kering dan jus epal.
    2. Isikan minuman dengan sprite hingga warna gelas dan kacau perlahan dengan sudu koktel.
    3. Hiaskan dengan 3 baji epal nipis.

    Angin Milano

    Milano Breeze adalah koktail martini, vodka dan jus. Walaupun mengandungi vodka, minuman itu ternyata sangat enak dan beraroma. Gabungan jus buah dan martini wangi akan menarik bagi lelaki dan wanita.

    • Vodka - 25 ml
    • Martini vermouth merah jambu - 25 ml
    • Jus Cranberry - 100 ml
    • Jus limau gedang - 50 ml
    • Buah limau gedang - 30 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Isi gelas highball dengan ketulan ais dan bahagian atas dengan vodka, martini vermouth merah jambu, jus limau gedang dan jus cranberry.
    2. Kacau dan hiaskan dengan irisan limau gedang.
    3. Seperti koktel alkohol lain dengan martini "Milano Breeze" sangat sesuai untuk suasana perayaan dan majlis istimewa.

    Koktel martini ringkas dengan zaitun

    Koktel martini ringkas biasanya mempunyai dua atau tiga ramuan utama, jadi lebih mudah dan cepat disediakan. Walau bagaimanapun, ini tidak menjadikan mereka kurang popular. Rasa martini yang lebih cerah memberikan koktel daya tarikan istimewa dan sangat sesuai untuk pencinta minuman pedas ini.

    Martini zaitun adalah vermouth yang paling mudah dibuat.

    Martini yang tidak dicairkan boleh diminum sebagai minuman beralkohol dengan zaitun pada lidi atau beri - ini adalah koktel yang paling mudah dan cepat. Masukkan 1-2 zaitun hijau ke dalam gelas.

    Apabila dicampur, martini merah jambu dan merah sesuai dengan jus buah, sementara putih boleh diminum dengan soda, tonik, atau vodka dan gin. Cara termudah untuk membuat koktel adalah dengan mencampurkan dua minuman dalam nisbah 1: 1.

    Sebelum membuat koktel dengan martini, sejukkan semua minuman dengan baik di dalam peti sejuk, tahan vodka, gin atau wiski selama beberapa minit di dalam peti sejuk.

    Jeruk Martini

    Koktail Martini Orange mempunyai rasa sitrus yang menyenangkan dan warna oren ringan yang menyenangkan. Sesuai untuk pesta koktel dan untuk melayan tetamu di meja perayaan.

    • Gin - 40 ml
    • Minuman keras Mandarin (oren) - 20 ml
    • Martini vermouth merah - 30 ml
    • Lemon - 15 g
    • Pudina - 1 g
    • Ceri koktel merah - 5 g
    • Ketulan ais -200 g
    1. Tuangkan ke dalam pengocok mengikut urutan: gin, tangerine atau minuman keras oren dan martini vermouth merah.
    2. Isi pengocok ke bahagian atas dengan ketulan ais dan pukul dengan baik.
    3. Saring ke dalam gelas koktel sejuk, peras semangat dari irisan lemon dan hiaskan dengan ceri koktail dan daun pudina.

    Majorca

    Koktail martini dan bacardi "Mallorca" akan membawa anda ke pulau tropika. Rasa eksotik rum putih dan martini pedas yang indah akan memberi anda rasa kehangatan dan kebahagiaan yang tidak dapat dilupakan.

    • Rum putih Bacardi - 25 ml
    • Liqueur pisang kuning - 15 ml
    • Drambuy - 15 ml
    • Martini vermouth kering - 20 ml
    • Kumquat - 10 g
    • Pudina - 1 g
    • Ceri koktel merah - 5 g
    • Ketulan ais 200 g
    1. Tuangkan ke dalam pengocok: minuman keras pisang kuning, martini vermouth kering, drambui dan rum putih Bacardi.
    2. Isi pengocok koktel dengan ketulan ais dan pukul minuman dengan baik.
    3. Saring ke dalam gelas sejuk dan hiaskan dengan kumquat, ceri dan pudina.

    Apple martini

    Koktail Apple Martini adalah minuman terang yang sangat indah yang akan menjadi hiasan yang layak di meja perayaan.

    • Gin - 15 ml
    • Minuman keras epal hijau - 40 ml
    • Martini vermouth kering - 25 ml
    • Epal hijau - 20 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Tuang minuman keras epal hijau, martini vermouth kering dan gin ke dalam gelas pengadun.
    2. Isi gelas dengan ketulan ais dan kacau dengan sudu koktel.
    3. Saring ke dalam gelas koktel sejuk dan hiaskan dengan kepingan epal hijau nipis atau kulit keriting.
    4. Koktel yang lazat dengan martini akan menggembirakan anda dan bahkan memberi anda rasa kebahagiaan dan keselesaan yang tidak dapat dilupakan.

    Ceri Martini

    Koktel ceri Martini adalah minuman aromatik yang sangat lazat. Ia mudah dibuat, jadi anda boleh mengejutkan rakan anda dengan koktel yang sangat kaya ini..

    • Vodka -15 ml
    • Ceri minuman keras - 10 ml
    • Minuman ceri masam - 5 ml
    • Vermouth martini kering -10 ml
    • Pemukul oren - 1 ml
    • Kapur -10 g
    • Air bunga oren -1 ml
    • Ketulan ais -200 g
    1. Tuangkan ke dalam gelas pencampur: minuman keras ceri masam, minuman keras ceri ceri, martini vermouth kering dan vodka.
    2. Masukkan setitik air pahit dan bunga oren oren.
    3. Isi gelas koktel dengan ketulan ais dan kacau dengan sudu bar.
    4. Saring ke dalam gelas sejuk, masukkan sebiji kapur di sekitar tepi gelas dan hiaskan dengan kulit kapur.
    5. Resipi koktel ceri Martini ini boleh diubahsuai dengan menggunakan gin dan bukannya vodka.

    Espresso martini

    Koktel "Espresso Martini" adalah minuman beralkohol yang indah, yang asasnya bukan vermouth, tetapi kopi.

    • Vodka - 35 ml
    • Minuman keras kopi -15 ml
    • Sirap vanila - 5 ml
    • Kopi tanah -20 g
    • Biji kopi -2 g
    • Ketulan ais - 200 g
    1. Tuangkan ke dalam pengocok: espresso sejuk, sirap vanila, minuman keras kopi dan vodka.
    2. Isi pengocok koktel dengan ketulan ais dan cambuk dengan baik.
    3. Saring ke dalam gelas koktel sejuk dan hiaskan dengan biji kopi.

    Jenis martini lain

    Lebih kering

    Martini kering dengan kekuatan yang mencukupi mempunyai lebih daripada 30 komponen dalam komposisinya. Minuman dibuat berdasarkan wain berkualiti tinggi. Aroma vermouth Extra Dry didominasi oleh not bunga, serta lemon dan raspberry.

    Adalah mustahil untuk tidak memperhatikan kehadiran kepahitan kayu cacing, jadi sangat menekankan minuman ini. Selalunya martini jenis ini digunakan semasa membuat koktel, lebih jarang digunakan martini.

    • Aroma: ekspresif dengan nada lemon, raspberry dan iris yang cerah.
    • Rasa: unik, kering, tetapi tidak pahit.
    • Warna: straw.
    • Kubu: 18 °

    Martini Rosato

    Hari ini komposisi "Martini Rosato" merangkumi kira-kira tiga puluh lima spesies tumbuhan.

    • chamomile,
    • abadi,
    • yarrow,
    • ketumbar atau St. John's wort dan lain-lain.

    Benih tanaman ini, serta akar dan daunnya, digunakan untuk membuat minuman. Perhatikan bahawa wormwood memberikan minuman rasa yang paling tidak dapat dilupakan, yang disukai oleh para penikmat sejati..

    Baru-baru ini, Martini mula mendapat populariti bukan hanya di kalangan sebilangan besar orang, tetapi juga di kalangan pengguna yang cukup luas. Tiada perayaan atau pesta bergaya yang boleh dilakukan tanpa minuman ini..

    Vermouth Martini Rosato adalah yang paling awal dari semua minuman lain seperti ini. Dia berumur lebih kurang 150 tahun.

    • Rasanya sedikit pahit kerana, sebagai peraturan, sedikit gula ditambahkan ke dalamnya.
    • Warnanya lebih kuning, kerana minuman itu mengandungi karamel.
    • Ini adalah sejenis anggur rosé, dengan aroma rempah-rempah yang sangat sedap (terutamanya kayu manis dan cengkih).

    Martini Pahit

    Pelbagai jenis vermouth, yang asasnya bukan anggur, tetapi alkohol. Kandungan alkohol minuman ini adalah 25%. Itulah sebabnya minuman tersebut tergolong dalam kategori pahit..

    Lebih daripada 30 jenis herba digunakan dalam pembuatannya. Berkat kandungan yang begitu kaya, kualitinya dapat disamakan dengan produk ubat..

    Martini D'Oro

    Minuman ini juga disebut "martini emas" kerana warna logam mulia. Jenis vermouth ini dikembangkan oleh pengeluar khusus untuk negara-negara utara di mana cahaya matahari tidak mencukupi - Jerman, Switzerland, Denmark, dll..

    1. Aroma dan rasa D'Oro vermouth didominasi oleh sitrus.
    2. Dan minuman itu mendapat warna berkat kehadiran karamel dalam komposisinya. vinodela.ru
    3. Madu Alpine memberikan rasa manis pada minuman, dan kekuatannya hanya 9%, jadi mereka meminumnya tanpa cair.
    4. Ini adalah jenis martini Itali yang paling mahal.

    Martini Fiero

    Ia dihasilkan mengikut teknologi klasik pengeluaran Martini vermouth. Walau bagaimanapun, rasa dan aroma minuman ini berbeza dari standard dengan adanya warna madu. Ia berasaskan vanila dan aroma oren merah yang kaya..

    • Basis - wain putih diselitkan dengan oren merah.
    • Mempunyai aroma yang sangat kuat.
    • Kubu - 15%.

    Hari ini di Eropah ia adalah salah satu daripada tiga roh paling popular.

    Kering Ekstra

    Martini masam - hanya 2.8% gula (kekuatan 18). Warna - kuning terang.

    Ia juga disebut martini raspberry (kerana rasa dan aroma buah beri ini). Jus lemon juga ditambahkan ke dalam komposisi. Jenama inilah yang dijadikan asas untuk kebanyakan koktel..

    Spirito (Spirito)

    Martini terkuat di syarikat - menarik sebanyak 33 darjah. Dicipta pada tahun 2013 dengan idea "martini untuk lelaki".

    1. Oleh itu, nampaknya negara pertama di mana mereka mula menjualnya adalah Rusia..
    2. Di Eropah, diputuskan untuk tidak menjualnya kepada wanita, tetapi mahkamah mengatakan bahawa ini adalah pelanggaran hak wanita Eropah dan sekarang Spirito dijual kepada semua orang yang berumur lebih dari 21 tahun (anda perlu menunjukkan pasport anda).

    Cara minum pelbagai jenis martini

    Martini Bianko adalah klasik dalam bentuk paling suci.

    Oleh itu, ramuan tambahan adalah klasik di sini: zaitun, lemon, ais, buah-buahan, dan sebagainya. Air tonik atau soda adalah tambahan yang baik untuk alkohol. Masukkan vodka dan ais untuk meningkatkan kekuatan minuman. Kombinasi sempurna timbul dengan penambahan gin kering. Satu bahagian Martini Bianko dan 2 bahagian gin adalah Martini Sweet yang sebenar.

    Pilihan yang popular adalah campuran Martini Rosso dan jus oren atau ceri, dalam nisbah 2: 1.

    • Penyelesaian perisa ini meninggalkan vermouth merah dengan rasa manis manis..
    • Tambahan hebat - sepotong lemon.
    • Sekiranya anda mahukan rasa yang luar biasa, campurkan martini dengan jus delima dan ais.

    Kekayaan rasa Martini Rosso terungkap dalam koktail Manhattan. Setengah gelas vermouth, 1/5 wiski dan dua ketulan ais. Beberapa tetes delima atau nektar ceri untuk kelembutan, dan beberapa ceri untuk melengkapkan penampilan keseluruhan. Dan sekarang anda sudah menjadi penduduk Manhattan dengan segelas alkohol mahal tradisional..

    Martini Rosato dicairkan dengan jus atau air.

    1. Martini Extra Dry terutamanya dimakan tanpa dicairkan dengan ais.
    2. Sekiranya ia kuat untuk anda, tambahkan jus pir.
    3. Secara amnya, potongan bawang digabungkan dengan vermouth ini. Biarkan wain sedikit dan rasa.

    Koktail Martini Dry adalah klasik lain dari genre. 10 ml Martini Extra Dry, 50 ml gin kering yang sama dan ais batu. Martini yang sangat kering ini tidak akan meminggirkan peminat vermouth jenis ini.

    Jadi bagaimana anda boleh melakukan tanpa campuran martini itu sendiri? Extra Dry dan Bianko dengan penambahan gin adalah minuman legenda dengan nama misteri "Medium". Rahsia penyediaannya mudah: campurkan 10 ml setiap vermouth dan tuangkan 40 ml gin ke dalamnya. Hiaskan semuanya dengan irisan lemon dan nikmati rasa yang enak.

    Nah, titik terakhir minum vermouth adalah makanan ringan. Ragamnya tidak hebat di sini. Ini biasanya keropok, kacang, zaitun atau zaitun. Ahli khas makan keju keras. Tetapi ini sama sekali tidak bermaksud bahawa anda perlu mematuhi asas-asas tersebut.

    Secara umum, dalam semua perkara yang berkaitan dengan martini, anda perlu membina asas klasik dan beralih kepada keinginan peribadi. Mungkin anda akan menambahkan sentuhan khas anda mengenai sesuatu yang eksotik pada minuman ini.

    Lima fakta paling menarik mengenai martini

    Kami menjemput anda untuk membiasakan diri dengan lima fakta paling menarik mengenai Martini - begitu sahaja. untuk pembangunan umum! Mungkin anda akan memamerkannya dalam kalangan rakan ketika anda minum satu atau dua gelas minuman wangi.

    1. Bar Hotel Algonquin yang terkenal di New York, yang terkenal sebagai tempat berkumpulnya bohemia sastera tahun 1920-an, mempunyai koktel baru bernilai $ 10,000. Harga yang tinggi disebabkan oleh fakta bahawa selain martini, ia termasuk berlian tanpa rim yang sebenarnya, yang terletak di bahagian bawah kaca. Mereka yang ingin menerima gelas dengan minuman berharga seperti itu harus membuat pesanan 72 jam lebih awal, pertama mereka harus bertemu dengan tukang emas dan memilih batu itu, dan kemudian dengan para pelayan, untuk mengecualikan kemungkinan bahawa martini akan dibawa ke meja lain.
    2. Raja Umberto I dari Itali memberikan resolusi tertinggi gambar lambang kerajaan pada label Martini.
    3. Pada suatu masa, minuman beralkohol pertama yang diminum oleh Presiden Roosevelt setelah penghapusan "Larangan" di Amerika Syarikat disebut "Martini Cocktail".
    4. Kempen pengiklanan "Martini" terdiri daripada cerita dan plot yang indah.
    5. Gwyneth Paltrow telah menjadi wajah baru jenama Martini. Frasa dia "Martini saya, tolong!" menjadi bersayap di seluruh dunia.