FitAudit

FitAudit adalah pembantu pemakanan harian anda.

Maklumat yang benar mengenai makanan akan membantu anda menurunkan berat badan, menambah jisim otot, meningkatkan kesihatan, menjadi orang yang aktif dan ceria..

Anda akan dapati sendiri banyak produk baru, anda akan mengetahui faedah sebenar mereka, anda akan membuang dari diet anda produk-produk yang sebelum ini anda tidak tahu tentang bahaya sebelumnya.

Semua data berdasarkan penyelidikan saintifik yang boleh dipercayai, dapat digunakan oleh amatur dan pakar pemakanan profesional dan atlet.

Minyak bunga matahari

Minyak bunga matahari dihasilkan dari biji bunga matahari dan merupakan salah satu minyak sayuran yang paling meluas dan tersedia. Minyak bunga matahari mempunyai warna kuning dari jerami ringan hingga ambar kaya, ia bergantung pada tahap pemurnian dan pemurnian produk. Minyak bunga matahari yang tidak disempurnakan mempunyai aroma biji bunga matahari yang cerah dan rasa tertentu, kehadiran sedimen kecil dalam minyak tersebut dibenarkan. Minyak bunga matahari yang halus adalah telus, hampir tidak berbau dan tanpa rasa. Minyak bunga matahari yang dihilangkan bau tidak sedap dan tidak berbau, ia adalah yang paling ringan.

Perlu beberapa saat untuk memerah minyak dari biji bunga matahari; untuk waktu yang lama, bunga terang hanya digunakan untuk tujuan hiasan. Permulaan pengeluaran minyak bunga matahari hanya diletakkan pada abad ke-18, dan di Rusia mereka mula menghasilkan minyak lebih lewat daripada di negara-negara Eropah yang lain.

Kandungan kalori minyak bunga matahari

Kandungan kalori minyak bunga matahari adalah 900 kkal per 100 gram produk.

Komposisi dan sifat berguna minyak bunga matahari

Minyak bunga matahari adalah lemak sayuran berkualiti tinggi, produk ini tidak mengandungi protein dan karbohidrat. Minyak bunga matahari mengandungi kompleks vitamin yang unik, yang merangkumi: vitamin A, D, E, F dan K, asid lemak tak jenuh yang diperlukan untuk semua sistem badan untuk aktiviti normal (calorizator). Vitamin D adalah percepat penyerapan kalsium, mengambil bahagian dalam pembinaan tisu tulang, memastikan perkembangan normal sistem muskuloskeletal, dan mencegah riket. Minyak bunga matahari tidak mengandungi kolesterol, oleh itu ia berguna bagi mereka yang mempunyai kadar kolesterol "buruk" yang tinggi dalam darah. Produk ini menormalkan proses pembekuan darah, mengambil bahagian dalam pembentukan membran saraf dan membran sel tubuh. Kerana adanya vitamin E, minyak dapat dianggap sebagai produk antioksidan.

Minyak bunga matahari adalah ubat rakyat untuk sembelit, penyakit gigi dan gusi, berguna untuk mencegah terjadinya gangguan fungsi otak, membantu mengekalkan daya tumpuan dan ingatan untuk jangka masa panjang. Kompres yang dibuat dari minyak bunga matahari yang hangat adalah ubat yang terbukti berkesan untuk batuk dan bronkitis yang berlarutan..

Bahaya minyak bunga matahari

Minyak bunga matahari adalah produk berkalori tinggi, jika dikonsumsi dalam jumlah yang berlebihan, maka bahaya akan lebih baik. Memanaskan minyak bunga matahari untuk menggoreng menghasilkan karsinogen yang boleh menyebabkan sel barah.

Minyak bunga matahari dalam kosmetologi

Minyak bunga matahari banyak digunakan dalam kosmetologi, produk ini ditambahkan pada topeng kosmetik untuk kulit dan rambut, dan persiapan dibuat berdasarkan minyak untuk menguatkan kuku. Minyak ini mempunyai sifat penyembuhan luka, dapat digunakan untuk mencegah kulit mengelupas setelah terbakar sinar matahari.

Minyak bunga matahari dalam memasak

Adalah betul dan berguna untuk menggunakan minyak segar, salad dressing dan pinggan mangkuk lain, tanpa mengeluarkan minyak pada suhu yang kuat. Sebilangan besar pembalut salad asli, baik sayur-sayuran dan dengan bahan-bahan lain, boleh disediakan berdasarkan minyak bunga matahari. Minyak wangi tanpa wangi adalah tambahan terbaik untuk cendawan masin, sauerkraut dan vinaigrette klasik.

Kaedah pengeluaran minyak bunga matahari

Terdapat dua cara untuk mendapatkan minyak:

  1. menekan - menekan mekanikal minyak dari bahan mentah yang dihancurkan. Ia boleh menjadi sejuk atau panas, iaitu dengan memanaskan biji. Minyak yang ditekan sejuk adalah yang paling berguna, mempunyai bau yang kuat, tetapi tidak dapat disimpan dalam jangka masa yang lama.
  2. pengekstrakan - pengekstrakan minyak dari bahan mentah menggunakan pelarut organik, ia lebih menjimatkan, kerana memungkinkan pengekstrakan minyak maksimum.

Minyak yang diperoleh dalam satu atau lain cara mesti ditapis - ternyata minyak mentah. Kemudian dihidrat (dirawat dengan air panas) dan dinetralkan (kalori). Selepas operasi sedemikian, minyak yang tidak dimurnikan diperolehi. Minyak yang tidak dimurnikan mempunyai ketersediaan bio sedikit lebih rendah daripada minyak mentah, tetapi mempunyai jangka hayat yang lebih lama.

Minyak halus diproses mengikut skema penapisan lengkap, yang memastikan jangka hayat terpanjang, ketelusan dan kekurangan rasa. Minyak yang ditapis tidak bernilai secara biologi.

Cara memilih minyak bunga matahari berkualiti tinggi

Pilihan minyak sayuran:

  1. Adalah perlu untuk melihat apakah terdapat sedimen di dalam botol - kehadirannya menunjukkan pengoksidaan. Produk sedemikian mengeluarkan kepahitan dan busa ketika dipanaskan;
  2. Jangka hayat minyak yang tidak dimurnikan adalah dua bulan, minyak yang ditapis adalah empat bulan; jangan perhatikan tulisan di label - "bebas kolesterol", di minyak sayur mana pun tidak ada sama sekali;
  3. Anda tidak perlu menyimpan minyak di tempat yang terang, hangat: cepat merosot. Tempat untuknya ada di dalam peti sejuk.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai minyak bunga matahari, lihat klip video rancangan TV "Hidup Sihat".

Berapa banyak lemak dalam minyak sayuran

Salah satu komponen sel hidup yang paling penting adalah lemak. Kepekatan tenaga dan daya hidup badan ini membantu bertahan dalam masa sukar dan keadaan semula jadi yang buruk. Lipid dibahagikan kepada dua kumpulan besar: lemak haiwan dan minyak sayuran. Di samping itu, mereka dibahagikan kepada sederhana dan kompleks, ia berbahaya dan berguna..

Ciri umum lemak

Lemak adalah sebatian organik yang bertanggungjawab untuk "dana simpanan" tenaga dalam badan. Lipid membekalkan tubuh dengan asid lemak tak jenuh ganda penting Omega 3 dan Omega 6, arakidonik, linolenik, asid linoleik, yang tidak dihasilkan oleh badan sendiri. Kelas utama lipid: trigliserida, sterol dan fosfolipid.

  1. 1 Trigliserida. Ini termasuk asid lemak tepu dan tak jenuh, yang terdiri daripada gliserol dan tiga rantai karbon. Berikut adalah contoh makanan yang mengandungi banyak:
    Asid lemak tak jenuh - minyak ikan, kacang, biji, bunga matahari, zaitun, minyak jagung, dll. - sangat penting untuk menjaga kesihatan seluruh badan.
    Asid lemak tepu biasanya terdapat dalam makanan haiwan. Contohnya, daging pelbagai haiwan, keju dan susu.
  2. 2 Sterol terdapat di hampir semua tisu haiwan dan tumbuhan. Menurut sumbernya, sterol dapat dibahagikan kepada: zoosterol (dari haiwan), fitosterol (dari tumbuhan), dan mikosterol (dari cendawan). Sterol utama dunia haiwan adalah kolesterol - jenis lemak yang paling popular dan kontroversial untuk tubuh. Ia terdapat dalam daging berlemak, mentega, hati, telur dan makanan tinggi lemak lain. Berkenaan dengan sterol tumbuhan, yang paling biasa adalah sitosterol. Juga, tumbuhan kaya dengan stigmasterol dan brassicasterol. Set sterol ini terdapat dalam minyak kacang soya dan minyak rapeseed..
  3. 3 Fosfolipid. Mereka terdiri daripada gliserol, asid fosforik dan dua rantai karbon. Fosfolipid adalah bahagian penting dalam membran sel. Mereka memberikan sifat plastik membran sel, sementara kolesterol memberikannya kekakuan dan kestabilan. Fosfolipid adalah sumber utama asid fosforik yang diperlukan untuk kehidupan manusia..

Makanan kaya lemak:

Menunjukkan kuantiti anggaran dalam 100 g produk

Kandungan kalori minyak sayuran

Minyak sayur dibuat dari biji bunga matahari. Tanah air kilang itu sendiri adalah Amerika Utara. Semasa penggalian, terdapat benih yang berumur dua hingga tiga ribu tahun. Dipercayai bahawa penanaman bunga matahari bermula lebih awal daripada penanaman gandum. Orang India membuat tepung dari biji, roti bakar dan menggunakannya untuk tujuan kosmetik..

Bunga matahari dibawa ke Rusia oleh Peter I, setelah melihat tanaman di Belanda dan menjadi tertarik dengannya. Pada mulanya, bunga matahari hanya melakukan fungsi hiasan..

Akhir abad ke-18, berkat penyelidikan Ahli akademik Severgin, mengubah peranan tanaman, dan biji bunga matahari mulai digunakan untuk pengambilan minyak, pembuatan kopi dan sebagai makanan untuk burung. Perlombongan penuh bermula pada tahun 1829. D. Bokarev, sebagai petani pelayan, memeras dua baldi menggunakan pukulan manual.

Kaedah perlombongan

  • Menekan. Bahan mentah dihancurkan, penekanan mekanikal digunakan. Terdapat dua pilihan: panas, dengan biji yang dipanaskan, dan sejuk, yang lebih bermanfaat tetapi mempunyai jangka hayat yang lebih pendek;
  • Pengekstrakan. Produk diekstrak dari biji menggunakan pelarut organik. Cara ekonomi yang biasa, kerana banyak minyak diekstrak.

Apa sahaja kaedah yang dipilih pengeluar, produk disaring untuk mendapatkan jisim basah. Selepas itu, sebahagian produk dirawat dengan air panas (terhidrat) dan dinetralkan. Bahan mentah yang dihasilkan menjadi tidak halus, kurang berguna.

Varieti minyak bunga matahari:

  • Minyak bunga matahari dara mentah;
  • Minyak yang tidak ditapis
  • Terhidrat;
  • Diperhalusi;
  • Menghilangkan bau yang halus;
  • Mentega beku.

Minyak bunga matahari mentah dari kategori "menekan pertama" disalurkan melalui penapis. Jenis produk herba yang berguna yang mengekalkan komponen berguna seperti tokoferol, sterol, fosfatida. Ia mempunyai aroma dan rasa yang menyenangkan, tetapi tidak dapat disimpan lama. kepahitan akan muncul dan cecair akan menjadi keruh.

Ketiadaan pemprosesan dan pembersihan tambahan dengan tindakan mekanikal menjadikan minyak yang tidak disempurnakan menjadi produk yang ideal untuk hidangan sejuk.

Varieti pertama tidak mempunyai rasa yang tidak menyenangkan, tidak terasa pahit dan tidak mempunyai bau apak. Yang kedua mempunyai aroma yang tidak menyenangkan dan sedikit kepahitan. Walau bagaimanapun, dari segi kandungan komponen berguna, hanya sedikit lebih rendah daripada pilihan pertama..

Produk yang dipanaskan hingga 60 darjah, dan kemudian disalurkan air panas, dinamakan terhidrat. Endapan terbentuk dalam bentuk protein dan lendir, tetapi tidak ada kekeruhan - bahan tumbuhan ini mempunyai rasa dan aroma yang lemah.

Minyak bunga matahari yang kurang bermanfaat disebut halus. Minyak penghilang bau tidak berbau dan tidak merosot lebih lama. Selalunya ia digunakan untuk makanan bayi dan makanan..

Tidak ada fosfatida, dan jumlah tokoferol yang berguna untuk tubuh adalah minimum. Proses penapisan dilakukan untuk menghilangkan kotoran. Melalui beberapa peringkat, termasuk rawatan alkali, jisimnya berstrata dan sedimen naik ke atas, ia dikeluarkan. Peringkat akhir penyediaan adalah pemutihan.

Minyak bunga matahari beku - produk dari mana bahan seperti lilin dikeluarkan, disaring, yang memberikan penampilan yang telus.

Manfaat dan keburukan

Telah diketahui bahawa vitamin F yang terdapat dalam minyak sayuran, dengan kata lain, asid linoleat, tidak dapat digantikan oleh yang lain - ia adalah vitamin yang paling penting untuk tubuh manusia..

Vitamin F mempengaruhi perkara berikut:

  • Memperbaiki sarung serat saraf;
  • Mempercepat pembentukan membran sel;
  • Mengeluarkan kolesterol;
  • Menormalkan keadaan dinding saluran darah;
  • Menjalankan pencegahan aterosklerosis;
  • Mencegah infark miokard;
  • Menyediakan tindakan pencegahan untuk penyakit onkologi;
  • Manfaatnya terletak pada kesan meremajakan pada kulit, melambatkan penuaan selular;
  • Terdapat faedah untuk usus, paru-paru, perut, hati;
  • Menormalkan fungsi endokrin dan gonad;
  • Manfaat seterusnya ialah meningkatkan ingatan;
  • Pertukaran antara protein dan karbohidrat.

Menyimpan vitamin E, A, D, PP, K, B12, B9, B6, B5, B2. DALAM 1. Kolin, beta-karoten, natrium, fosforus, zat besi yang bermanfaat. Banyak bahan penting: mangan, tembaga, selenium, zink, magnesium, kalsium, kalium. Manfaat terbesar terletak pada minyak yang tidak dimurnikan, dan kaedah terbaik untuk menggunakannya adalah "mentah".

Hanya ada satu kontraindikasi - sejumlah besar apabila dimakan. Kandungan kalori setiap 100 gram sangat tinggi, yang boleh memberi kesan negatif pada angka tersebut. Penting untuk menggunakan hanya produk segar, tidak luput, kerana apabila produk yang rosak diserap, oksida terbentuk di dalam badan, yang merosakkan metabolisme. Sebotol terbuka disimpan tidak lebih dari sebulan.

Jadual

Telah diketahui tentang banyak jenis minyak sayuran, untuk membandingkan kualiti dan aplikasi yang telah dibuat meja khas, dibagi menjadi empat lajur: jenis minyak sayuran, komposisi, sifat, aplikasi. Penerangan ringkas mengenai setiap varieti, serta penggunaannya dalam satu bentuk atau yang lain. Sebilangan besar suri rumah, terutamanya pemula, akan berguna untuk mengenalnya.

Nilai tenaga setiap 100 gram

Berapakah jumlah kalori dalam minyak sayuran? Sama ada halus atau tidak, minyak bunga matahari, nilai pemakanan per 100 gram tidak berubah: 899 gram.

  • Protein - 0,0 g;
  • Lemak - 99.9 gr.;
  • Karbohidrat - 0,0 g.

Petua memilih

  • Kehadiran sedimen menunjukkan pengoksidaan. Kepahitan akan muncul, dan apabila dipanaskan, ia berbuih;
  • Simpan minyak yang tidak dimurnikan dalam bekas tertutup tidak lebih dari dua bulan, dan minyak yang ditapis - empat;
  • Bunga matahari tidak mengandungi kolesterol, jadi anda tidak boleh memperhatikan label jika tidak ada;
  • Pilihan penyimpanan yang betul adalah tempat gelap dengan suhu tidak lebih rendah dari +5 dan tidak lebih tinggi daripada +20 darjah;
  • Tidak halus disimpan di dalam bekas kaca di tempat yang sejuk atau di dalam peti sejuk.

Minyak penghalus yang dihaluskan sesuai untuk memasak makanan panas. Untuk mengelakkan pembentukan racun, disarankan untuk tidak menggoreng produk yang tidak disempurnakan. Digunakan untuk pembuka selera sejuk, salad, pengetinan, pembuatan mayonis, sos dan marjerin.

Resepi

Oleh kerana nilai tenaga hidangan dengan minyak besar, mereka yang memantau berat badan perlu memilih makanan dengan berhati-hati, tidak menyalahgunakan sos dan bahan tambahan lain. Kandungan kalori setiap 100 gram mayonis buatan sendiri, rata-rata, 250-300 kkal.

Mayonis buatan sendiri "Provencal"

  • 1 ruang makan l. cuka;
  • 2 secubit lada hitam tanah;
  • 1 sudu teh gula pasir;
  • 1/2 sudu kecil garam;
  • 1 sudu teh sos mustard
  • Segelas minyak sayuran halus;
  • Dua biji telur.

Asingkan kuning telur dan putih. Pukul kuning dengan pukul atau gunakan pengadun. Masukkan sos mustard, gula pasir, lada, garam. Perlahan-lahan, dalam aliran kecil, tuangkan minyak dan pukul sos. Tuangkan cuka, jika mahu, ganti dengan jus lemon. Terus pukul, campuran akan cerah. Masukkan satu protein, pukul sehingga mayonis menjadi lebih nipis. Masukkan garam atau cuka jika mahu. Untuk memastikan kuah pekat - tidak ada protein yang ditambahkan.

Lemak dan minyak dalam diet - faedah dan keburukan.

Saya menulis artikel, dan tanpa mengharapkannya, segala macam perbincangan berjalan tepat di bawahnya, soalan diajukan, pelanggan muncul, saya terkenal = ^ _ ^ =

Artikel saya sebelum ini:

Sebilangan besar soalan berkenaan dengan artikel itu, tetapi salah satunya melangkaui ruang lingkup bahan yang saya bahas di dalamnya.

Setiap kali saya membaca artikel seperti itu / menonton video, saya perhatikan bahawa ketika menyebut minyak nabati, mereka tidak membicarakan minyak bunga matahari, kerana ia paling berpatutan. Atau tidak begitu berguna?

Sebelum menjawab soalan ini, saya akan memberikan sedikit maklumat mengenai pentingnya penggunaan minyak / lemak, apa akibatnya daripada makan berlebihan dan apa akibat kekurangan zat makanan. Jadi jawapannya akan lebih terperinci untuk difahami. Sekiranya anda terlalu malas membaca, terus turun angin.

Lemak sangat penting untuk badan kita bersama anda. Dan masalah besar adalah bahawa 10 tahun yang lalu, kebanyakan diet untuk menurunkan berat badan berpendapat bahawa lemak itu buruk, mereka harus ditinggalkan sama sekali, lemak menyebabkan berat badan berlebihan, kolesterol dari mereka. Diet seperti ini dicadangkan untuk mewujudkan kekurangan tenaga dalam diet dan pada masa yang sama meninggalkan lemak sepenuhnya, makan dadih rendah lemak, minum susu skim, makan lemak babi tanpa lemak dan lain-lain. Sudah tentu, diet berdasarkan kekurangan kalori akan menyebabkan penurunan berat badan, tetapi apa yang menyebabkan kekurangan lemak dalam diet? Ke depan, saya akan segera mengeluarkan kisah seram yang lain, untuk kesan kejutan. Kekurangan lemak secara berterusan menyebabkan hipoksia kronik. Juga disertakan dengan hipoksia adalah masalah dengan sistem peredaran darah. Untuk tidak google lebih dari yang diperlukan - Hypoxia adalah kandungan oksigen rendah yang berterusan di dalam badan. Nah, ini adalah ketika anda menghirup udara dengan kandungan oksigen normal, anda tidak menghidap asma, tetapi anda tersedak, anda selalu tersumbat, tetapi pada masa yang sama tidak panas, tetapi sebaliknya.

Berita baiknya adalah bahawa hari ini saya melihat cadangan yang lebih tepat untuk diet seimbang, di mana semestinya jumlah ketiga nutrien yang mencukupi.

Fungsi lemak dalam badan:

Paru-paru kami bersama anda adalah satu set sebilangan besar beg kecil, namanya adalah legiun alveoli. Diameter rata-rata alveoli paru adalah 0.2 mm, isipadu rata-rata paru-paru adalah 3.5 liter, jumlah rata-rata alveoli setiap orang adalah 650 juta. Oleh itu, luas permukaan yang besar terkandung dalam jumlah kecil, dan melalui permukaan inilah oksigen memasuki darah. Permukaan alveoli ditutup dengan surfaktan, ini adalah bahan yang dapat mengurangkan ketegangan permukaan air sepuluh kali lipat (ini adalah maklumat untuk ahli fizik) dan berkat sifat ini, surfaktan mempercepat pengangkutan oksigen ke dalam darah berkali-kali! Biasanya mereka bercakap tentang nombor kira-kira sama dengan seratus. Surfaktan adalah 85% fosfolipid, lemak baca. Jumlah surfaktan di paru-paru kecil, hanya sekitar satu gram diperlukan. Tetapi ini adalah lemak kompleks dan sukar bagi tubuh untuk menghasilkannya dari kekosongan berdasarkan diet rendah lemak. Kekurangan surfaktan di paru-paru, walaupun tidak signifikan, dapat mengurangkan kadar penembusan oksigen ke dalam sistem peredaran darah sepuluh kali ganda.

Mudah-mudahan, setiap orang yang membaca kisah seram ini sudah ketakutan Saya cukup beralasan mengenai bahaya semua diet rendah lemak ini.

Lemak juga digunakan untuk membina semua membran sel! Artinya, setiap sel adalah sel hanya kerana dikelilingi oleh cangkang.

Sekarang mari kita bincangkan apa itu lemak.

Pengelasan lemak

Secara asalnya, mereka dibahagikan kepada lemak yang berasal dari haiwan dan sayur-sayuran..

Mengikut komposisi mereka, lemak dibahagikan kepada tepu (SFA) dan tak jenuh, yang terakhir pada gilirannya dibahagikan kepada tak jenuh tunggal (MUFA) dan tak jenuh ganda (PUFA), di mana FA adalah asid lemak, iaitu. lemak / minyak.

Jadi, dalam lemak haiwan, campuran EFA dan MUFA berlaku.

Lemak sayur biasanya didominasi oleh campuran MUFA dan PUFA.

Jelas bahawa bahagian campuran berbeza dari sumber ke sumber lemak..

Anda juga perlu memahami bahawa minyak pati dan kekotoran lain dari ciri tumbuhan akan terdapat dalam minyak sayuran, dan kolesterol terdapat dalam lemak haiwan, yang akan saya ceritakan secara berasingan..

Ayat kimia membosankan!

Ketepuan ini ditentukan oleh ikatan interatom antara atom karbon. Dalam NLC, setiap atom karbon dalam rantai dihubungkan oleh ikatan tunggal dengan atom karbon yang sama (kecuali atom karbon ekstrem dalam rantai asid lemak), secara keseluruhan, atom karbon mempunyai empat ikatan dan ikatan bebas diduduki oleh atom hidrogen (kecuali atom karbon ekstrem). Dalam asid lemak tak jenuh, ikatan berganda terdapat dalam rantai antara atom karbon. Dalam MFA, hanya ada satu ikatan berganda dalam rantaian, sementara PUFA mempunyai dua atau lebih.

Jenis asid lemak mana yang lebih berguna dan mengapa?

Yang paling berguna ialah PUFA! Dan itulah sebabnya, untuk masa yang lama saya tidak dapat memahami, tetapi suatu hari seorang ahli kimia menjelaskan kepada saya. Tubuh boleh menyimpan asid lemak dalam bentuk di mana ia masuk, atau dapat membuat sesuatu yang berguna dari mereka. Untuk melakukan ini, dia memecah molekul asid lemak menjadi beberapa bahagian, melekatkan bahagian lain ke bahagian ini, dan membina apa yang dia perlukan, misalnya, membran sel. Oleh itu, ELC lebih mudah disimpan di lapisan lemak daripada membina sesuatu daripadanya, tetapi dengan adanya ikatan berganda, lebih mudah untuk memecahkan molekul seperti itu dan semakin banyak ikatan seperti itu, semakin sedikit sampah dalam bentuk atom hidrogen tambahan perlu digigit dan semakin serba boleh. alat ganti. Sesuatu seperti ini.

PUFA dibahagikan kepada beberapa kumpulan, yang namanya adalah: Omega-3, Omega-6, Omega-9. Industri makanan kami dibuat sedemikian rupa sehingga dapat memusnahkan Omega-3 tanpa ampun, yang pada gilirannya tidak tergantikan dan sangat berguna. Oleh itu, kita perlu mencari sumber lemak Omega-3..

Bandingkan minyak sayuran.

Mari kita ambil tiga yang paling biasa: bunga matahari, zaitun dan biji rami.

- Minyak bunga matahari: EFA 12%, MUFA 16%, PUFA 72% daripadanya 1% Omega-3.

- Minyak zaitun: EFA 13%, MUFA 77%, PUFA 10% daripadanya 0,5% Omega-3.

- Minyak biji rami: EFA 10%, MUFA 10%, PUFA 80% daripadanya 50% Omega-3.

Ternyata minyak zaitun adalah sumber MUFA yang baik, dan minyak biji rami hanyalah sumber PUFA yang indah dan terutama Omega-3. Minyak bunga matahari, tentu saja, terdiri daripada 72% PUFA, tetapi pada dasarnya ia adalah Omega-6, yang tidak kekurangan.

Jawapan untuk soalan di awal keseluruhan artikel ini:

Minyak bunga matahari dihilangkan dalam cadangan dengan alasan bahawa tidak memerlukan minyak ini. Semua yang terkandung dalam minyak bunga matahari tidak banyak terdapat pada produk makanan lain dan terdapat dalam pelbagai jenis produk ini..

Sekarang anda dapat membuat kesimpulan berikut sendiri:

- Oleh kerana anda mempunyai simpanan lemak jenuh yang besar di perut, anda boleh meninggalkan lemak babi sepenuhnya, dan mendapatkan lemak tak jenuh tunggal dari minyak zaitun. Mengurangkan kolesterol adalah bonus.

- Minyak bunga matahari hanyalah minyak sayuran biasa, ia mengandungi banyak Omega-6 yang berguna, tetapi terdapat banyak di mana sahaja.

Tambahan penting!

Semua yang ditulis di atas hanya berlaku semasa menggunakan minyak yang tidak ditapis! Komposisi minyak halus hanya bergantung pada kehendak kekacauan, tahap pemurnian dan keagresifan persekitaran di mana penyucian ini berlaku. Dan jika anda tidak tahu, ini adalah pelarut yang serupa dengan petrol / aseton dan alkali. Tertakluk kepada semua norma, standard dan teknologi pengeluaran, molekul trigliserida itu sendiri tidak boleh menderita, tetapi kita semua tahu bagaimana norma dan standard dihormati di negara kita.

Tiada pendua ditemui

Bakat tanpa syarat! Suku kata sangat senang dibaca :)

TS bermula untuk kesihatan, selesai untuk kedamaian.

Sepertinya pertama mengenai faedah lemak, dan kemudian - melepaskan lemak babi (haiwan).

Sebenarnya, sekurang-kurangnya 5 hormon penting disintesis dari kolesterol dalam badan. Bagi seorang lelaki, pertama sekali, ia adalah testosteron..

Dan jika anda mahu anda mempunyai sekurang-kurangnya 11 jam yakin, dan tidak lambat setengah jam enam, anda mesti makan daging. Dan mesti ada lemak di dalamnya.

Kolesterol, dan kemampuannya disimpan dalam saluran darah, hanya 20% bergantung pada penggunaan. Selebihnya adalah semua - kecenderungan genetik + penyakit.

Sudah tentu, anda tidak boleh mengatasinya dengan berani, tetapi anda juga harus menolak sepenuhnya.

Saya mengusulkan untuk mengurangkan kandungan lemak asal haiwan sebagai sebahagian daripada menjadikan diet mencapai nilai penuh (untuk kemudian meningkatkan jumlah protein) untuk mengurangkan berat badan berlebihan.

Cari panggilan saya untuk menyerahkan semua lemak haiwan dalam teks. Cari dalam teks yang sama panggilan untuk melepaskan daging babi berlemak. Cari pernyataan bahawa penyebab kemunculan plak kolesterol hanya disebabkan oleh kolesterol berlebihan dalam makanan.

Bagi saya, anggapan berdasarkan dugaan yang timbul dalam usaha membuat kesimpulan dengan menganalisis maklumat yang hilang dalam pernyataan apa pun hanyalah spekulasi. Jangan buat seperti ini.

Bukankah anda kata-kata anda "- Oleh kerana anda mempunyai banyak lemak jenuh di perut anda, anda boleh meninggalkan lemak babi sepenuhnya, dan mendapatkan lemak tak jenuh tunggal dari minyak zaitun. Pengurangan kolesterol adalah bonus." ?

Atau saya bermimpi?

Selanjutnya, saya tidak pernah mengatakan bahawa ini adalah kata-kata anda mengenai potensi, plak kolesterol dan sebagainya, yang mana anda cuba mencela saya. Ini adalah garis maklumat, bagi mereka yang suka menakutkan kolesterol.

Seperti yang anda katakan sendiri - tidak perlu.

Semua orang akan membaca apa yang mereka mahukan)

Tulis lebih banyak, sangat senang dan menarik untuk dibaca!

Saya melanggan dengan harapan berlanjutan)

Anda menulis sangat menarik! Mari! Hanya dalam semua kimia ini, saya tidak begitu pintar, jelaskan dengan kesimpulan: kita menukar sayur menjadi zaitun / biji rami dan kita akan gembira?

Ini adalah sayur dan bunga matahari, dan zaitun, dan biji rami, dan lain-lain yang diperah dari tumbuh-tumbuhan.

Kami menukar lemak babi untuk minyak zaitun, dan bunga matahari untuk minyak biji rami dan akan ada kebahagiaan.

Saya tidak hanya mencubanya, setiap pagi saya menuangkan bubur saya dengan biji rami atau camelina dan saya rasa sangat sedap.

Adakah lemak dalam penyerapan dangkal? Sebilangan orang suka menggorengnya di atasnya..

Tidak ada perbezaan antara makan daging asap atau kentang dengan lemak babi cair cair. Semuanya akan masuk ke dalam perut dan mempunyai kesan yang sama..

Mari kita ambil tiga yang paling biasa: bunga matahari, zaitun dan biji rami.

Dan pokok palma? Ia ditambah di mana sahaja ia dapat.

tetapi kita semua tahu bagaimana norma dan standard dihormati di negara kita.

Itulah sebabnya saya tidak menggunakan minyak yang tidak ditapis. Sudah tentu, minyak "mentah" lebih berguna, tetapi, seperti yang anda katakan, industri minyak dan lemak domestik jauh dari ideal.

Mengapa pantang berbahaya

Saya pergi ke sini untuk bekerja selama sebulan di tundra, tetapi kemudian karantina, pengasingan, pemerhatian bermula, "Mari tinggal sedikit lebih lama," hasilnya, saya tinggal selama tiga bulan. Kad tidak diterima di sana, dan tempohnya berakhir dengan baik pada bulan pertama, saya fikir saya akan mendapat kad baru selepas ketibaan saya. Saya juga mengambil wang tunai sebulan, jadi saya memutuskan untuk menjalani diet dan menurunkan berat badan pada masa yang sama. 150 rubel sehari untuk semua perkara mengenai segala-galanya, dan tidak sesen pun lebih banyak. Kami memotong sabun menjadi tiga keping, menyeduh teh sehingga air tetap jernih, dan helah kecil lain.

Akibatnya, saya hanya menghabiskan 12,000 dalam tiga bulan. Kemudian saya pulang ke rumah dan perkara pertama yang saya lakukan ialah pergi ke pasar raya untuk membeli sesuatu yang saya mahukan selama tiga bulan ini. Dan membeli dua troli penuh. Pemeriksaan itu ternyata lebih dari dua meter.

Menurunkan berat badan dengan bersantai, atau memikirkan semula tabiat makan

Sudah 2 minggu sejak posting sebelumnya. Berat menurun dari 99.45 hingga 97.0 (berat mulai 104.5)

1) tidak ada gunanya duduk di keju kotej, nasi dengan dada ayam, jika, setelah mencapai berat badan yang ditetapkan, anda mula makan secara berbeza. Adalah perlu untuk mengubah tabiat makan: makan 1 keping kek dan bukannya 2-3, jangan makan di luar kebosanan, mengawal jumlah makanan yang dimakan.

2) Pemakanan yang betul boleh menjadi lazat. Saya mengganti oatmeal menjengkelkan saya dengan sarapan pagi dengan ini.

2 telur rebus, 2 roti keju dan keju kotej dan sebilangan tomato.

3) Tambahkan pencuci mulut pp jika anda tidak boleh pergi tanpa gula-gula (saya tidak boleh)

Dalam foto, brownito (prun, kurma, walnut, koko, kelapa, madu, jika mahu, campurkan semua dalam pengisar dan pagi dalam acuan)

4) Aktiviti adalah kunci untuk menurunkan berat badan yang berjaya.

Setelah 3 jam berjalan dalam proses tag laser, ada tolak yang menyenangkan di timbangan.

5) Melawan bengkak: Minum teh hijau, ia akan membantu mengeluarkan cecair yang berlebihan. Kurang bengkak - badan lebih langsing.

Sekiranya anda mempunyai soalan atau anda tidak bersetuju dengan sesuatu, tulislah, kami akan membincangkannya!

4 bulan, 4,000,000 langkah, 34kg

Sebulan lagi penurunan berat badan saya telah berlalu, dalam sebulan saya berjaya menurunkan 4,2 kilogram lagi.

Kadar lambakan menurun, kerana saya membuat catatan pada waktu pengambilan, jadi saya mengambil berat dan bangun :) dia menandakan masa

Tetapi mari kita bincangkan semuanya dengan teratur.

Saya makan seperti sebelumnya, saya cuba mengikuti prinsip: untuk setiap hidangan, 100-150 gram makanan protein, karbohidrat kompleks dan sayur-sayuran untuk sarapan dan makan tengah hari, sayur-sayuran untuk makan malam. Kira-kira menu ditunjukkan dalam kolaj (jisim coklat, ini adalah keju kotej dengan koko: D)

Saya mula memberi lebih banyak gula-gula, a la jam, chokopai dan kuih-muih yang lain. Saya membiarkan diri saya hanya pada waktu pagi dan satu perkara kecil, itu tidak mengganggu saya untuk menurunkan berat badan.

Menariknya, saya mencuba alpukat untuk pertama kalinya..

Saya tidak faham mengapa ramai yang makan dan memujinya. Kami akan memerahnya dengan roti bakar dan saya hampir tidak akan membelinya lagi. Adakah anda suka alpukat?

Sekarang, walaupun keadaan dengan wabak itu sukar dan jalan bebas terhad, saya cuba untuk tidak mengurangkan aktiviti saya selangkah demi selangkah. Ini adalah langkah-langkah di rumah di tempat dengan penimbangan, atau berjalan ke pusat membeli-belah yang masih beroperasi, mereka berada di kejauhan dan keluar secara normal di sepanjang tangga. Langkahnya tidak selalu lurus, kadang-kadang banyak langkah, kadang-kadang kurang.

Hasil untuk hari ini untuk bulan Mei adalah:

Selain berjalan, saya mula menaiki tangga, yang tidak selalu berfungsi, kerana rumah saya mempunyai lima tingkat dan jiran-jirannya tidak akan senang jika saya bergegas. Saya pergi ke rumah orang tua, ada 12 tingkat tangga yang terpisah dari pangsapuri. Kali pertama saya memutuskan untuk berlari, saya naik ke tingkat 12 sebanyak 9 kali. Suatu hari, untuk akhirnya menurunkan berat badan, saya memutuskan untuk mengatur satu jam kardio di tangga. Dalam satu jam saya dapat memanjat 13 kali) Saya juga mempunyai pengalaman berlari dengan beg galas 12kg, maka saya hanya mampu menguasai 4 lif.

Bulan ini saya meningkatkan aktiviti kekuatan: push-up, push-up terbalik, squats, plank.

Untuk mempunyai tujuan tertentu, saya memutuskan untuk melakukan 1000 push-up, push-up terbalik, squats dan naik 1000 tingkat dalam sebulan. Hasil dari 1 Mei hingga 27 Mei dalam jumlah:

Dari catatan yang menarik, ini adalah 200 squat dalam satu pendekatan) Saya memutuskan untuk memeriksa berapa banyak yang saya dapat setelah berjalan selama berbulan-bulan dan seperti yang anda lihat hasilnya adalah.

Push-up sukar, jika pada awal bulan saya hampir tidak melakukan tiga set 10 kali sekali, sekarang saya melakukan 4x10 sebelum makan tengah hari dan 4x10 sebelum tidur. Setiap hari :)

Di bar, biasanya 2-3 set selama satu minit dengan rehat satu minit.

Saya tidak dapat menilai, tentu saja, tetapi lengan saya nampaknya semakin kuat, otot kelihatan)

Pada bulan Jun, saya merancang untuk mengembangkan otot-otot bahagian atas badan, kerana ini saya membeli bar mendatar:

Benar, semua yang saya masih boleh bertahan.. Saya akan membeli pita, atau saya akan cuba melakukan pull-up Australia.

Dewan akan dibuka, kemungkinan besar saya akan berlangganan.

Semasa saya menulis di awal posting, berat badan saya naik, ada dataran tinggi), tetapi saya dapat mengatasinya, dan berat badan terus hilang. Ia jelas dilihat pada carta

Sekiranya anda mengambil semua 4 bulan:

Baiklah, indikator badan, berdasarkan bacaan berat badan saya:

Baik, dan mungkin yang paling jelas.. Foto sebelum / selepas.

Saya menjumpai foto ketika saya mula menurunkan berat badan dan sekarang:

Pose di foto sebelah kiri tidak begitu berjaya, tentu saja) ini adalah perbandingan saya pada tahun 2009 dan sekarang

Secara amnya, saya merancang untuk terus bekerja, menurunkan berat badan. Berat menjadi kurang penting, sekarang saya ingin menurunkan lebih banyak lemak, sementara berat badan masih besar.

Setiap hari untuk pemakanan, saluran paip, sukan, saya membuat catatan di instu saya

Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan, ada sembang sokongan di watsap, di mana kami menurunkan berat badan bersama-sama, bantu nasihat, sokongan, simpan jadual umum dengan berat:

(Ada beberapa lelaki dalam sembang, begitu baik)

Sekiranya anda mahu, datang, tetapi anda tidak perlu datang dan diam, silakan!

Dan akhirnya

Saya berharap semua orang yang mulai menurunkan berat badan agar tidak berhenti dari perniagaan ini dan akhirnya, walaupun anda gagal, perkara utama adalah tidak menyerah) semuanya akan berjaya

Jumpa dalam sebulan :)

P.S. By the way, kucing, tidak seperti saya, bertambah berat badan)

Bagaimana otak kita menipu kita) hampir sama, tentang menurunkan berat badan. bahagian 4

Sekiranya anda membaca dan mengingati epik saya untuk menurunkan berat badan selama 9 tahun, maka mungkin anda juga mempunyai pemikiran - bagaimana anda tidak dapat menurunkan berat badan pada segelas kefir) Analisis sebahagian topik ini pada bahagian ketiga - dari sudut pandang fisiologi (komposisi makanan yang lemah = kegagalan dalam badan = tiada penurunan berat badan)

Tetapi ada satu lagi perkara penting, yang juga disinggung dalam penetapan gol ketiga dan analisis matlamat.

Apabila kita mengatakan bahawa kita menetapkan diri kita sebagai tujuan, adalah penting untuk mengetahui betapa benarnya niat kita..

Saya sering menemui kes seperti ini: "Saya menyimpan makanan, nampaknya produknya betul, dan kekurangannya dapat diterima, dan saya berjalan / berjalan kaki ke gim, LEO. Saya tidak menurunkan berat badan / saya selalu ingin menurunkan berat badan".

Dan itu bukan masalah kehendak (walaupun ini tentu saja berlaku)

Berat badan yang berlebihan tidak muncul begitu sahaja - selalu merupakan akibat daripada kerosakan fungsi badan, pemakanan yang tidak betul, tekanan yang tidak diambil, kebodohan, tetapi selalu menjadi penanda, petunjuk bahawa anda perlu menggali lebih dalam.

"Saya tidak dapat membawa diri ke"

"Saya mempunyai satu kegembiraan dalam hidup - untuk tidak melepaskan diri dari ini"

"Semua orang makan, dan saya juga makan"

"Saya tidak mempunyai masa"

"Adakah saya mesti mengira kalori sepanjang hidup saya?"

"Saya tidak layak mendapat hukuman seperti itu"

Ungkapan biasa, saya rasa anda sering mendengarnya atau berfikir. Dan saya juga pernah berfikir bahawa menurunkan berat badan adalah PUNISHMENT. Makanan itu dilarang dan akan diambil pada bila-bila masa. Saya tidak mempunyai masa.

Saya mendapat tahu bahawa rakan dan keluarga saya mentertawakan saya, kerana mereka / kami dibuat untuk makan lebih banyak, dan kek itu suci.

Sekarang fikirkan bagaimana tubuh anda dapat memutuskan untuk berpisah dengan kilogram yang terkumpul, jika ada pemasangan di bawah sedar minda bahawa menurunkan berat badan adalah PUNYA, penderitaan, kekurangan?

Ternyata, sepertinya tujuannya adalah untuk menurunkan berat badan, tetapi tidak ditunjukkan melalui prisma gol, tetapi melalui persepsi negatif, dan kemudian mekanisme pertahanan dihidupkan! Ya, anda tanpa sedar akan melakukan apa sahaja untuk mengelakkannya! Anda tidak menginginkannya secara tidak sedar.

Larangan adalah salah satu faktor yang paling kuat dalam meningkatkan keinginan. Perjalanan sedikit: keinginan kita dikawal oleh hormon dopamin. Dopamine adalah hormon jangkauan. Dia suka menyeret kami untuk mencapai apa jua tujuan, menjadikan matlamat ini sangat diharapkan dalam persepsi kami. Dan Dialah yang membuat seseorang melakukan tindakan impulsif (dan pembelian). Sebaik sahaja kita melarang sesuatu, di bawah pengaruh dopamin kita memutuskan untuk mengambil buah terlarang sesuka hati.

Itulah sebabnya dalam rancangan pemakanan yang kompeten tidak ada kerangka kerja, larangan, pengecualian yang ketat - pakar yang kompeten akan membuat diet anda sehingga anda dapat makan SEGALANYA, mengimbangkannya sehingga anda masih menurunkan berat badan dan mendapatkan nutrien yang diperlukan.

Dan untuk alasan inilah diet tidak berfungsi. Selepas sekatan yang teruk, pembalasan selalu berlaku. Rawatan seperti itu dari badan anda - anda mengeluarkannya pada saya, sekarang saya akan mengeluarkannya pada anda. Dan di sinilah bermulanya gangguan makan sebenar - EDI. Perubahan kejam - pemotongan-pemecahan, pemotongan-pemecahan, ketidakseimbangan badan, memprovokasi peningkatan sel-sel lemak, dan yang paling penting - menyebabkan perasaan bersalah dan putus asa. Diet bergegas ke nenek syaitan, penurunan berat badan dikutuk XD Nah, bagaimana, setelah mengalami seperti itu, untuk memutuskan untuk mulai menurunkan berat badan lagi?

Lebih jauh - apa yang disebut "faedah pendam". Ada kemungkinan ungkapan ini sudah tidak asing lagi bagi anda..

Sekiranya sesuatu berlaku kepada kami (atau TIDAK berlaku), anda harus bertanya pada diri sendiri: adakah saya mempunyai faedah tersembunyi, yang sebenarnya lebih penting bagi saya daripada niat yang telah saya tetapkan untuk diri saya sendiri?

Contohnya: "Sekiranya saya menurunkan berat badan, saudara-mara saya akan membincangkan saya. Saya tidak mahu dibicarakan dengan buruk dalam keluarga saya dan memutar jari di kuil saya pada cuti keluarga." Inilah salah satu daripada ribuan faedah tersembunyi yang berpotensi. Seseorang tidak akan menurunkan berat badan selagi pendapat saudara-mara / persekitaran lebih penting baginya daripada keinginannya sendiri.

Terdapat sejuta situasi seperti itu, dan saya tahu beberapa contoh seperti itu dalam kehidupan sebenar..

Sekiranya anda cukup memahami bahawa anda benar-benar ingin menurunkan berat badan, penting untuk mencari maklumat yang tepat. Kekurangan pengetahuan yang menyebabkan seseorang melakukan diet dan memaksa mereka melakukan kesalahan yang terkumpul sebagai pengalaman negatif..

Semua pemasangan perlu difahami dan diselesaikan.

"Saya tidak dapat membawa diri ke" - "Saya akan menemui maklumat yang saya perlukan dan saya dapat mengatasinya, kerana saya adalah tuan dalam hidup saya"

"Saya mempunyai satu kegembiraan dalam hidup - untuk tidak menghilangkan diri saya dari ini" - "Ada begitu banyak kegembiraan di dunia - saya akan mencuba sesuatu yang baru. Beli sendiri pakaian baru atau pergi ke spa supaya makanan bukan satu-satunya sumber kegembiraan dalam hidup saya."

"Semua orang makan, dan saya juga makan" - "Saya adalah penguasa hidup saya, dan hanya saya yang dapat memutuskan apa yang harus dimakan, bagaimana melihat dan bagaimana perasaan"

"Saya tidak mempunyai masa" - "Saya akan mencari jalan terbaik"

"Adakah saya mesti mengira kalori sepanjang hidup saya?" - "Penjejakan makanan adalah cara untuk menyesuaikan badan agar berfungsi dengan baik dan menggembirakan saya."

"Saya tidak berhak mendapat hukuman seperti itu" - "Menurunkan berat badan adalah percutian, kerana ini bukan makanan dan saya boleh makan APA SAJA yang saya mahukan jika saya tahu BAGAIMANA. Bagaimana saya akan menikmati kesihatan dan pantulan saya di cermin!"

Pilih tetapan anda, jelaskan. Cari faedah tersembunyi. Tuliskan semua kemungkinan pilihan dan fikirkan - adakah anda bersedia untuk berusaha dan mendapatkan apa yang anda mahukan? Atau adakah perkara yang lebih penting bagi anda?

Anda juga boleh menulisnya dalam komen jika anda mahu, dan kami akan mencari bersama.

Dalam catatan seterusnya, saya akan memberitahu anda bagaimana dan di mana hendak bermula, jika anda telah memutuskan, anda sudah tahu dan ingin MEMBUATNYA AKHIRNYA)))))

Adakah pencapaian itu? Tidak, semua orang boleh!

Selamat hari!

Terhadap latar belakang gelombang posting mengenai penurunan berat badan, saya memutuskan untuk menyatakan pendapat saya - saya tidak menganggap ini sebagai pencapaian, semuanya mudah dan sederhana (bagaimana berhenti merokok / minum dan berhenti makan).

Apa yang sukar? Kami menarik diri dan menuju ke matlamat. Soalan lain adalah bahawa ia akan memerlukan lebih banyak masa untuk menjadikan tubuh berada dalam keadaan yang betul..

Berat awal ialah 123-124 kg turun menjadi 76 kg, tinggi badan saya 179 cm. Dengan berat 76 kg, tontonan itu tertekan. Sekiranya seseorang bercakap bahawa kulit akan menegang, meludah di wajahnya, semua omong kosong.

Prosedur sukan dan kosmetik sebahagiannya akan membantu, tetapi dengan banyak penurunan berat badan tanpa plastik pembedahan, kemungkinan besar tidak akan dapat dilakukan.

Ya, dan omong-omong, striae (stretch mark) tidak akan ke mana-mana, tidak kira apa yang anda lakukan.

Pada masa ini, berat badan saya ialah 91 kg. Adakah saya berpuas hati dengan hasilnya? Tidak. Melihat diri saya di cermin, saya mempunyai banyak keluhan daripada pada awalnya. Tidak ada had untuk kesempurnaan, hanya maju!

1. ZY Sebagai bukti, saya melampirkan foto, untuk kualiti rumpai ^ _ ^

2. ZY Ini adalah catatan pertama dan, saya fikir, catatan terakhir - "Chukchi bukan penulis".

Lemak hilang! 5.2

Selamat tengahari semua!
Ada permintaan untuk foto dalam komen, saya kirimkan) untuk kualitinya, maaf)

Kisah saya menurunkan berat badan -12 kg dalam 3 bulan

Helo gambar-gambar. Mereka memotivasi dan menyokong dengan baik mereka yang memutuskan untuk menurunkan berat badan. Oleh itu, saya memutuskan untuk mengambil bahagian, musim panas hampir tiba!

Secara amnya, saya tidak akan menurunkan berat badan, tetapi semuanya berjalan lancar.

Semuanya bermula hampir 4 bulan yang lalu, ketika saya sekali lagi memutuskan untuk berhenti merokok. Ini adalah permulaan siri peristiwa yang membawa saya ke -12 kg. Oleh kerana saya tidak dapat berhenti merokok semasa minum bir, saya memutuskan untuk tidak minum lagi, dan menetapkan masa saya selama 4 bulan. Pada 7 Januari, saya minum bir dan merokok untuk kali terakhir. Adakah ia mematahkan saya? Tidak, saya hanya mengganti rokok dan bir untuk gula-gula dan makanan lazat (paling tidak sihat). Oleh itu, bulan pertama berlalu dengan mudah untuk saya, dan juga dengan mudah membawa saya 3 kg berat badan..

Perlu melakukan sesuatu mengenainya. Bagaimanapun, saya tidak langsing, dan 3 kg sebulan ialah 3 kg sebulan. Penyelesaiannya mudah - mengira kalori! Tanpa peratus konkrit bertetulang yang sukar, tanpa masalah yang kuat, dengan hujung minggu percuma (makan apa yang anda mahukan dan berapa banyak yang anda mahukan, tetapi hanya pada hujung minggu). Saya menimbang makanan, memasukkan sesuatu yang serupa ke dalam aplikasi, dan itu sahaja. Simpan kadar yang ditetapkan selama 5 hari. Akibatnya, saya kehilangan 6 kg dalam sebulan.

Maksudnya, saya tidak hanya menjatuhkan 3 yang didail, tetapi juga membuang 3 di atas! Kecantikan)) Segera di kepala saya: "Kesan ini harus diberitahu kepada rakan-rakan di insta, mungkin saya juga akan memotivasi seseorang!" Hasilnya, saya hanya memotivasikan diri. Dan kemudian hujung minggu Mac tiba: (Sudah tentu saya tidak mendapatkannya, tetapi saya tidak berjaya membuangnya pada separuh bulan Mac. Dan apa yang harus saya katakan kepada rakan-rakan saya ketika itu?

Kami tidak mendidih, masih ada masa! Mari menonton makanan dengan lebih sukar. Apa yang mereka katakan mengenai sukan? Tidak ada waktu untuk itu, maksimum satu jam, dan kemudian jika anda melepaskan hobi, yang mana kereta dan kereta. Jadi sudah diputuskan, satu jam di rumah, 6 hari seminggu, tidak kurang, jika tidak, saya tidak akan mempunyai masa! Pada pelupusan bar mendatar yang telah kendur selama 5 tahun tanpa kerja (yang berguna), karpet, graviti, motivasi, YouTube dan sesak nafas. Selebihnya bulan Mac, masih ada hampir -4 kg. Wow -10 dalam dua bulan. Kami memberitahu dan mencari lebih banyak motivasi. Masih ada satu bulan yang tersisa hingga akhir siksaan 4 bulan, walaupun membiarkannya disebut "percobaan". Tiada kekuatan. Oleh itu, kami mengira semula kalori dari gaya hidup yang tidak aktif hingga gaya hidup separa aktif. Saya boleh makan lebih banyak dengan harga 150 kkal! Yuhhhuuu!

Jadi, ada kekuatan, tidak ada dumbbell. Untuk permaidani dan graviti, kami menambah dua tin vodka, masing-masing 5 liter (saya membuat tincture! Saya hampir tidak minum! Cukup selama empat tahun!). Dan bagaimana dengan kalendar? Paskah. Seminggu kek Paskah, keju kotej Paskah (jangan buang hadiah dari kampung?). Lemak, manis, apa yang anda perlukan! (tidak). Ok, Paskah sudah berakhir, saya cuba pulih, dan saya makan kadar dua kali ganda setiap hari.

Bagaimana untuk melaporkan kepada rakan? Mengapa semua orang mengatakan bahawa saya telah menurunkan banyak berat badan? Saya mahu lebih! Lekapan terakhir adalah sehingga 7 Mei, masih ada dua minggu. Tetapi saya telah membeli bir terlebih dahulu, ia akan bertahan di dalam peti sejuk selama seminggu, ditambah dengan bir yang disumbangkan pada 23 Februari (anda membuka peti sejuk, dan bir melihat anda, gembira. Itulah yang saya salah). Menjelang hari ke-6 sukan, saya telah lama menambahkan hari ke-7 semata-mata untuk akhbar. 2,3,4 Mei adalah hujung minggu saya, jadi saya boleh bersenam dua kali sehari. Ketujuh pagi di timbangan, kemudian ke cermin. Tiada kiub.

Walaupun tidak ada matlamat untuk menurunkan berat badan! Jadi sekali lagi kita melihat pada -12 kg, pada diri kita sendiri. Kita ingat 4 bulan tanpa rokok dan bir, penghitungan kalori selama 3 bulan (makanan lazat pada hujung minggu, tetapi pada tahap akhir yang sederhana), sukan selama 1.5 bulan pada waktu malam. Saya gembira ia berjaya seperti itu. Sayangnya seluar jeans baru sekarang tidak begitu selesa dipakai))

Bukti seperti ini sahaja.

Sekiranya kisah ini berterusan, saya tidak tahu.

Untuk menurunkan berat badan anda hanya perlukan.

Selamat membaca posting ini..

Saya memutuskan untuk mengukur indeks jisim badan saya di sini. 29. Baik, seperti kegemukan pra. Dan, seperti sebelumnya, perut mengisyaratkan bola :) Oleh itu, anda perlu menurunkan berat badan.

Saya akan merokok catatan yang tersimpan daripada kehilangan dan penurunan berat badan pikabushnikov.

Yeah. Beban fizikal. Kita boleh melakukannya, kita menyukainya.

Yeah. Pemakanan. Kami merokok Google tambahan. Kami menjumpai buku mengenai dietetik di rumah ibu saya. Kami menghisap buku. Mengikuti buku itu, kami menghisap Google sekali lagi. Ketahui mengenai indeks glisemik, bju, makanan pecahan, karbohidrat perlahan.

Kami faham bahawa kami tidak memahami apa-apa. Ada yang mengatakan: "Jangan makan roti dan Momon akan pergi!" Yang lain berkata: "Makan roti! Jangan ssy! Puzyaka tidak tumbuh darinya" Masih ada yang mengganggu: "Makan roti hanya satu gram pada satu masa, selepas pukul enam dan basuh dengan air dari Danau Avalon." Kami membaca lebih lanjut: "Makan dengan kadar bju dan bukan satu ons lebih banyak!" Dan kemudian jawapannya: "Bju anda! Makan makanan dengan indeks glisemik rendah!". Dan dari tetingkap seterusnya: "Tetapkan indeks glisemik ke atas pantat anda! Yang utama ialah pemakanan pecahan! Makan satu sudu teh setiap jam!".

Pendek kata, saya duduk di sana, menganalisisnya. Setakat ini, saya sampai pada kesimpulan bahawa anda perlu menghabiskan lebih banyak kalori daripada yang anda makan. Tidak lama kemudian dikatakan selesai. Kami mengukur berat. 90kg. Kami memuat turun Yazio (banyak orang mengesyorkannya dalam komen mengenai catatan "menurunkan berat badan"), dan kami makan hanya mengikut pengambilan kalori yang dia tawarkan (dan bahkan lebih sedikit). Kami meletakkan kereta di garaj. Berjalan ke tempat kerja. Squats, push-up, dan banyak lagi setiap hari. Apa lagi. Oh ya! Tanpa alkohol! Ia mudah. Pada dasarnya saya tidak meminumnya) Saya berhenti merokok untuk masa yang lama. Ini bermakna mereka memandu!

Sebulan berlalu. Kami mencapai skala dengan harapan dapat melihat sekurang-kurangnya 89. I. 92.

Saya faham dengan kepala bahawa saya terlepas sesuatu. Namun saya tidak faham. Bagaimana anda boleh mengeluarkan kebenaran dalam maklumat yang bertentangan ini? Di antara beratus pendapat, mesti ada satu yang betul.

Rakan pelangsing! Kongsikan nasihat anda!

Sikap betul

Paman saya (baik, paman: suami ibu saudara isteri saya), tidak kira bagaimana anda mendengar, "kehilangan berat badan." Dan selalu dari berita ini dalam keadaan baik.

Pada masa yang sama, dia tidak akan pernah menunjukkan pengabaian makanan yang banyak dan sebotol atau dua wain..

Dilihat dari penampilannya, saya tidak pasti sama ada ia kurang dari 120, dan trend ini jelas tidak akan menurun.

Dalam warna kulit dan keceriaan, dia adalah Hotei yang sebenar.

Dan selalu: menurunkan berat badan. Saya bertanya kepada isterinya dengan licik: apa, berat badan yang benar-benar hilang?

- Baiklah, saya menurunkan berat badan. Dia akan mendapat dua kilogram, maka dia akan kehilangan satu paun. Dia menyebutnya "kurus".

Dari bass berlemak hingga fitonyah

Pada gelombang pasca -32 kg. dalam 8 bulan saya memutuskan untuk menceritakan kisah saya, bagaimana saya berjaya membentuk diri saya, dengan kehilangan 26 kg dalam 4.5 bulan pada tahun 2019.

Ya, ada hasil yang lebih mengagumkan pada saluran paip (bergantung pada titik mana untuk memulakan). Sekiranya anda memulakan dengan 180kg, maka bulan-bulan pertama angka dalam skala akan hilang dengan ketara. Tujuan saya adalah untuk menjadikan badan atletik yang berkembang secara estetik. Inilah yang berlaku:

Foto pertama adalah akhir bulan Mei, terdapat 103.5 kg. Yang kedua - awal Oktober, dengan berat 77.

Saya akan katakan dengan segera - sukar sekali. Lagipun, saya bukan atlet profesional, dan saya bekerja dalam industri (penjualan) yang sama sekali berbeza. Dan masa untuk sukan hampir habis. Tetapi, jalan raya akan dikuasai oleh berjalan kaki! Orang sering melihat perbezaan seperti itu, atas sebab tertentu memutuskan untuk melemparkan beberapa batu ke arah saya, dengan seruan "ya, semua orang boleh melakukannya di ladang!", Sambil minum bir dan makan kerepek di skrin monitor.

Tetapi, seperti yang luar biasa, saya bertindak sendiri. Tanpa pengenalan hormon eksogen. Tampaknya sangat luar biasa bagi banyak orang tentang kemampuan seseorang, mengetap giginya, menerapkan disiplin besi, dan bergantung pada pengalaman orang yang berpengetahuan.

Dan sekarang saya dapat memberitahu anda secara terperinci bagaimana semuanya berlaku.

Masa kanak-kanak dan remaja saya berlalu seperti kebanyakan lelaki generasi kita: bola sepak di halaman, pelbagai bahagian sukan, melompat di garaj, mengejar gadis. Pada masa yang sama, tubuh yang masih muda dan tumbuh sentiasa ingin makan, dan saya makan seolah-olah bukan untuk diri saya sendiri. Tetapi dengan aktiviti seperti itu, dia berjaya menjadi lelaki yang agak langsing dan atletik.

Dan kemudian kerusi berlengan lembut merangkak di belakang dan kerja tidak selesa di pejabat yang selesa. Aktiviti saya turun dengan mendadak, tetapi kebiasaan makan tetap ada. Perkara ini menyebabkan sudah dapat meneka.

Pada mulanya saya berdosa pada pengeluar pakaian, mereka mengatakan, pada zaman kita, L seperti L, dan sekarang mereka menjahit semacam sampah. Tetapi, ketika keadaan berulang dengan ukuran XL, saya menyedari bahawa ada sesuatu yang tidak kena. Pandangan akhirnya datang ketika saya mampir untuk mengunjungi nenek tercinta saya, dan dia dengan baik menolak piring pai dari saya. Melihat diri saya di cermin, diputuskan untuk mendapatkan kembali bentuknya yang lama dan menyelesaikan masalah kesihatan yang timbul dari gaya hidup yang tidak aktif dan mod tempat tidur-kereta-pejabat-kereta-tempat tidur.

Ini adalah tahun ke-27 dalam hidup saya, dan saya kelihatan seperti ini:

Bukan untuk mengatakan bahawa saya benar-benar tidak bergerak. Seperti banyak yang lain, saya secara berkala memulakan kehidupan baru pada hari Isnin, tetapi pada hari Jumaat kebakaran itu padam, dan tidak ada hasil.

Oleh itu, bermulalah jalan panjang dan berduri saya untuk mempelajari pemakanan, sukan kekuatan, biomekanik badan, dan sebagainya. Banyak kesilapan yang dilakukan, teknik yang tidak berguna dicuba dan, semasa lawatan erotik berjalan, pelatih yang sendiri tidak memahami asas penurunan berat badan.

Terdapat banyak maklumat yang kurang berharga ketika itu berbanding sekarang. Oleh itu, saya terpaksa mengisi lebam saya sendiri, dan menghabiskan masa untuk perkara-perkara yang tidak berfungsi. Tetapi, saya seorang yang keras kepala. dan selain itu, saya tidak mahu menyusahkan nenek saya. Dan saya sudah mula kelihatan seperti ini:

Ia adalah tahun 2017.

Tetapi apa yang membawa saya ke tahap yang sesuai untuk saya memulakan cerita saya.

Pada kali pertama saya berusaha menurunkan berat badan dengan cepat dan sengaja, saya mengendurkan diri, dan, terus bersenam di gimnasium, memperoleh beberapa pound tambahan (12). Jadi pada tahun 2018, diputuskan untuk mencuba pembakaran lemak maksimum dalam jangka masa yang singkat. Berkat pertolongan seorang pakar yang sangat kompeten, inilah yang berlaku dalam 5 bulan:

Jadi tahun 2018 berlalu untuk saya.

Seperti yang telah anda fahami, sekarang akan menjadi yang paling menarik.

Jadi, ia adalah 2019. Tetapi, walaupun terdapat banyak maklumat yang berguna, orang-orang, sekurang-kurangnya di persekitaran saya, dan mereka yang saya lalui, terus memanggil hitam putih, dan dengan keras kepala menolak yang jelas. Inilah saya sekarang mengenai bagaimana badan kita berfungsi dan berfungsi.

Dan saya memutuskan untuk membuat percubaan pada diri saya untuk menunjukkan:

1. Dan dengan sukan anda boleh menjadi gemuk

2. Anda dapat menurunkan berat badan dalam masa yang sangat singkat (saya bercakap tentang 4 bulan, dan bukan mengenai maraton penurunan berat badan selama "2-4 minggu", di mana satu-satunya perkara yang lebih kurus adalah dompet).

3. Kekurangan masa tidak lebih dari alasan.

4. Perkara utama adalah pemakanan yang disusun dengan baik..

Ini adalah bagaimana saya mula-mula memperoleh bentuk terburuk dalam hidup saya - 103,5 kg, tanpa berhenti latihan untuk datang, dalam masa sesingkat mungkin, ke bentuk terbaik saya dalam hidup.

Saya dapat mengatakan bahawa transformasi seperti itu tidak memberi kesan yang sangat baik terhadap kesihatan manusia. Adakah saya akan mengulangi percubaan serupa? Kemungkinan besar tidak. Ia tidak mudah. Dan di jalan ini anda menghadapi banyak kesukaran. Seperti kerja, tabiat lama, rakan, keluarga. Dan motivasi sering pergi. Pada final transformasi, saya terpaksa mencari masa untuk dua latihan sehari, tanpa menjejaskan pekerjaan utama saya. Oleh itu, saya tidur selama 4 jam, dan sedikit tidak berpuas hati))

Tetapi pada akhirnya dia mendapat bagian dari kebanggaan, dan bahkan melebihi tugasnya.

Oleh itu, sesiapa sahaja boleh berada dalam keadaan baik, dalam apa jua keadaan. Perkara utama yang harus berfungsi dengan ini adalah kepala! Dan jauh lebih mudah, dan lebih fisiologi, tidak dibatasi oleh tarikh akhir yang ketat. Dan untuk menerima hakikat bahawa jika anda ingin sihat dan tampan, anda perlu mengusahakannya sepanjang hidup. Tetapi, anda dapat menikmati proses ini, dan ia tidak memerlukan perhatian sebanyak yang difikirkan oleh semua orang.

Terima kasih kerana memberi perhatian. Sekiranya seseorang merasa berguna, saya dapat memberitahu anda dengan lebih terperinci bagaimana / apa / mengapa berlaku dalam proses menurunkan berat badan. Jadi untuk bercakap, jelaskan dengan jari dan pengalaman peribadi.

P.S. Walaupun dalam masa sukar ini, anda dapat mencari peluang untuk bekerja sendiri. Rejim harus bebas dari keadaan yang berubah.

3 bulan, 3,000,000 langkah, 30kg

Saya memutuskan untuk berkongsi dengan anda bagaimana tiga bulan penurunan berat badan saya berjalan. Mungkin seseorang akan berguna.

Sejak kecil saya telah besar Lelaki gemuk. Menjelang darjah 11, berat badan saya mungkin maksimum sepanjang masa saya membeli timbangan setelah tamat pengajian, mereka menunjukkan 140 kg

Kemudian adalah penurunan berat badan pertama saya di antara berpuluh-puluh yang bermula pada hari Isnin) Saya berjaya menurunkan 20kg dalam beberapa bulan, kemudian saya menjaringkan makanan dan sebahagiannya kembali.

Ini diikuti oleh rangkaian penurunan / kenaikan berat badan, berat badan melonjak dari 110 ke 130.

Pada musim panas 2018, kami berjaya mencapai minimum 103 kg, tetapi kemudian menjaringkan lagi, sekali lagi mula makan gula-gula dan semuanya kembali.

Mari kembali sekarang hingga Januari 2020) Dari hari Isnin (27 Januari), saya memutuskan untuk menurunkan berat badan sekali lagi, dengan kasar membuat rancangan pemakanan dan mula mengikutinya. Segera, tentu saja, ada hasil yang sangat baik, seperti biasa ketika anda mulai menurunkan berat badan)

Berat permulaan: 121.9kg

Bulan pertama

Saya makan pada mulanya lima kali sehari, kemudian dikurangkan menjadi empat kali.

Sarapan pagi: Telur hancur dengan sosej, cawan koko, kadang-kadang saya memasak oatmeal dengan keju kotej, kadang-kadang kek gandum dengan keju kotej, ikan merah.

Makan tengah hari: makan tengah hari biasanya terdiri daripada 40 gram kering dari beberapa jenis bijirin (beras, soba, barli) atau pasta ditambah daging dalam 100-150 gram (potongan, fillet ayam, dll.)

Makanan ringan: epal, tangerine, pisang. Sebilangan buah pada amnya)

Makan malam: Makan malam tidak berbeza dengan makan tengah hari.

Makanan ringan kedua: Saya mempunyai yogurt dengan pisang, tetapi kemudian saya menolak makanan ringan kedua.

Dari aktiviti fizikal pada bulan Februari dan selebihnya bulan-bulan saya berjalan.

Akhir Januari / awal Februari bermula dengan masa-masa sukar dalam kehidupan peribadi saya, ada tekanan, apatis, melankolis) Untuk menyingkirkan ini, saya berjalan, berjalan banyak, banyak. Ia membantu, saya menasihati)

Saya memutuskan untuk mengambil 1,000,000 langkah pada bulan Februari, tetapi saya mengatasinya) Saya mula mengambil 40,000 langkah sehari dan sehingga akhir bulan saya mencapai.

Ramai orang sering bertanya kepada saya ke mana saya pergi.

Saya mula bangun awal, 5: 30-6: 00

Dan dia mula terlibat dalam berjalan pada waktu pagi dan malam di tempat, bebannya sedikit berbeza, tetapi juga beban.

Untuk sedikit rumit berjalan di tempat, saya mengambil dumbbell di tangan saya, bermula dengan 3kg dan naik hingga 7kg setiap satu (tidak ada lagi pancake: D)

Selebihnya berjalan ke tempat kerja, dari tempat kerja, berjalan semasa rehat. Saya pergi secara umum setiap minit percuma)

Sebagai rujukan, 1 jam berjalan kaki adalah 6500-7000 langkah.

Hasil Februari selangkah demi selangkah:

Berat pada 27 Februari - 108kg

Saya kehilangan 13.9kg dalam sebulan

Bulan kedua

Dari segi pemakanan, bulan kedua hampir tidak berbeza dengan bulan pertama.

Menambah lebih banyak sayur-sayuran untuk diet, menyerah karbohidrat untuk makan malam, hanya makanan protein dan sayur-sayuran.

Saya mula berjalan sedikit, tetapi tetap pada 40,000 langkah sehari adalah meletihkan)

Tetapi pada bulan Mac, saya membuat catatan langkah, saya berjalan 70,000 langkah dalam sehari, itu tidak mudah) pada kira-kira 65,000 langkah saya mula merasa pening dan mual. Ia memalukan, saya mahu menghasilkan 100k. Saya berharap bahawa rejim pengasingan diri akan dihapuskan, jadi saya dapat melakukannya) Mengapa? Saya tidak tahu, mungkin kerana saya boleh)

Pada bulan Mac, saya sedikit sakit, demam dan lemah, jadi jumlah langkah setiap hari melonjak pada hari yang berbeza, tetapi saya masih berjaya membuat berjuta-juta saya, walaupun saya harus mencuba)

Ini keluar pada bulan Mac:

Berat pada 27 Mac - 98.7kg

Saya kehilangan 9.3kg dalam sebulan

Selama dua bulan 23.2kg

Bulan ketiga

Pemakanan. seperti biasa)

Kecuali dia kadang-kadang mula memasak bubur untuk sarapan, dan mula minum protein shake dengan pisang untuk makanan ringan. Bukan saya memerlukannya, dia baru sahaja dan saya mula meminumnya)

Sejak Paskah, warna makanan tetap ada dan saya mula mengecat pasta untuk makan tengah hari kerana kebosanan)

Ia menjadi sedih dengan berjalan.. Mod pengasingan diri, tinggal di rumah

Anda tidak berjalan di jalan lagi. Tetapi saya tidak putus asa, saya memuatkan beg galas dengan soba dan bijirin lain (ternyata 12 kg), meletakkannya di punggung saya, mengambil dumbbell di tangan saya dan berjalan di rumah) Beberapa jenis aktiviti. Baik, dan perjalanan jarang ke kedai / sebelum bekerja

April belum berlalu, tetapi juta ketiga juga akan berlaku

Terdapat percubaan untuk menambahkan latihan berat badan, push-up, squat, papan, dll..

Tetapi mereka belum menjadi kebiasaan, saya akan mencuba mulai Mei.

Walaupun saya boleh berdiri di bar selama dua minit)

Keputusan awal untuk bulan April:

Berat pada 27 April - 91.9kg

Saya kehilangan 6.8kg dalam sebulan

Selama tiga bulan 30kg

Keputusan tiga bulan

Saya mempunyai skala yang menganalisis komposisi badan. Jangan bincangkan realiti petunjuk mereka, dinamika perubahan lebih penting bagi saya. Dan dia seperti ini:

Dalam tiga bulan saya menghilangkan obesiti darjah kedua, kegemukan tahap pertama)

sekarang kita perlu menangani diagnosis berat badan berlebihan)

Carta penurunan berat badan

Beberapa gambar hasilnya

Malangnya, saya jarang gemar mengambil gambar, kerana saya gemuk, kerana ini, saya mempunyai beberapa gambar panjang. Oleh itu, saya akan membuang gambar bagaimana saya semasa tamat pengajian (2009) di sekolah dan bagaimana keadaannya sekarang)

Bagaimana wajah telah berubah dalam 3 bulan

Kadang-kadang nampaknya saya tidak gemuk: D

(maaf atas kualiti)

Sudah tentu, saya turun 30 kg, tetapi tidak ada sensasi bahawa saya sudah tidak gemuk lagi, tujuan seterusnya hingga berat badan adalah 83 kg, maka saya akan kembali ke norma had atas BMI.

Hidup mungkin menjadi sedikit lebih mudah, kadang-kadang saya naik ke tingkat lima tanpa menyedari bagaimana saya berada di pintu) dengan baik, tidak sesak nafas, bahkan ringan)

Kerana berjalan di dumbbells, otot-otot di lengan telah bertambah, tetapi tetap saja tidak dan anda harus pergi ke gim.

Saya sudah lama tidak menurunkan berat badan. Saya mahu percaya bahawa masa ini adalah selamanya)

Selanjutnya saya akan meneruskan semangat yang sama. Saya selesa dalam pemakanan, tidak ada kerosakan, pada waktu pagi saya membiarkan diri saya makan sesuatu yang manis, tetapi saya tidak lagi menarik seperti sebelumnya.

Ramai yang mungkin bimbang tentang persoalan apa yang ada pada kulit perut. Tidak ada masalah yang kuat, tentu saja nadanya jatuh, tetapi tidak kelihatan mengerikan) Saya menggunakan gosok, urut dan mandi kontras.

Saya ingin mencuba berlari, mengayuh basikal, jadi sementara saya menunggu izin untuk keluar)

Sekiranya ada yang berminat dengan apa yang akan berlaku kepada saya seterusnya, anda boleh pergi ke instagram saya, tetapi saya memberi amaran kepada anda, hanya ada laporan mengenai pemakanan, langkah dan berat badan) tidak ada yang lain di sana)

Baiklah, bagi mereka yang ingin, anda boleh mengunjungi sembang di watsap, komunikasi, sokongan dalam menurunkan berat badan) tidak banyak dari kami, kami saling menyokong)

Dan akhirnya, kucing kecil saya, yang saya dapat agar tidak berada di rumah sahaja)

P.s. Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan, saya dengan senang hati akan menjawabnya dalam komen)

Melawan berat badan berlebihan

Salam untuk semua, pembaca yang dikasihi!

Mungkin catatan saya akan berguna untuk orang yang mempunyai berat badan berlebihan.

Jawatannya akan panjang.

Saya membaca beberapa catatan hari ini mengenai bagaimana orang berjuang dengan berat badan berlebihan, saya memutuskan untuk menggambarkan pengalaman kecil saya.

Saya mula menambah berat badan di suatu tempat dalam 22-23 tahun. Kerja tidak aktif, diet tidak sihat (suka makanan segera), makanan yang jarang dan sangat banyak dan kemalasan saya untuk menunjukkan apa-apa jenis aktiviti fizikal sangat mempengaruhi perkara ini. Hasilnya, pada usia 30 tahun saya mempunyai berat badan 140 kg dengan tinggi 180 cm.

Pada bulan Februari tahun ini, saya akhirnya benar-benar bingung dengan masalah ini. Saya memutuskan untuk memulakan dengan pergi ke ahli terapi. Dia dihantar untuk ujian dan ultrasound rongga perut. Hasilnya tidak memuaskan:

1. Glukosa - 6.61 (norma tidak> 5.5);

2. Vitamin D - 26 (norma 98);

3. Pembesaran hati dan tahap awal hepatosis lemak (hasil daripada cinta makanan segera);

Berdasarkan keputusan ujian, doktor menetapkan rawatan dan diet. Rawatan terdiri daripada pengambilan pelbagai tablet dengan makanan..

Saya juga ingin memberitahu anda mengenai vitamin D. Merupakan salah satu elemen terpenting untuk fungsi normal badan kita, dan juga menguatkan sistem imun dengan baik. Tahap vitamin D mempunyai kesan mendalam terhadap prestasi dan kesejahteraan kita. Tahapnya dalam badan tidak bergantung pada berat badan. Menurut statistik, di negara kita> 90% penduduk menderita kekurangan vitamin D.

Kembali ke topik siaran.

Saya diberi diet yang cukup ketat: berlemak, goreng, manis, pedas, tepung. Hello soba, oatmeal, kekacang, keju kotej, ikan, ayam, sayur-sayuran, sup ringan. Tidak ada bijirin yang diseduh cepat, hanya yang perlu dimasak. Makanan mestilah pecahan, setiap 2-3 jam sejumlah kecil makanan diambil. Jangan makan selepas jam 18:00. Pastikan berjalan, semakin baik (saya disyorkan 5 km sehari).

Menjaga semua ini, dua minggu pertama, hanyalah ujian. Saya secara berkala memutuskan diet saya. Tidak ada hasil positif tertentu. Pada 6 Mac, saya akhirnya dapat mengawal diri saya, mula mematuhi semua cadangan. Saya membeli sendiri termos untuk makanan, dengan 4 bahagian. Saya pergi bekerja dengan makanan saya. Saya makan mengikut jadual. Pada waktu petang saya mula berjalan, berjalan selama satu jam. Secara berkala naik timbangan, hasil positif mula muncul.

Pada 8 April (setelah sebulan mematuhi sepenuhnya diet), berat badan saya menurun sebanyak 10.6 kg, tahap glukosa saya adalah 5.51 (hampir normal).

Saya terus mengambil ubat, kursus ini akan berlangsung selama 2 bulan lagi. Saya akan berusaha mengekalkan diet sehingga berat badan sepenuhnya normal. Dalam sebulan saya akan menulis mengenai hasilnya.

Saya ingin semua orang tidak mengulangi kesalahan saya, memantau kesihatan mereka dan tidak membiarkan keadaannya berjalan lancar.

Bersedia untuk musim panas?

Jawapan kepada jawatan "Konspirasi Air Hebat: Berapa Banyak Gelas Yang Perlu Anda Minum Setiap Hari BENAR"

1. Pengarang catatan menunjukkan tanda "Mine" - bohong. Teks tersebut telah beredar di laman web "sampah" dan rangkaian sosial selama beberapa tahun, TS menyalin satu lawan satu, di bawah satu bukti untuk 4 Jun 2018.

2. Sumber asli cadangan untuk 2 liter air:

"Menurut cadangan Akademi Sains Nasional AS yang sudah ada pada tahun 1945 (Lembaga Makanan dan Pemakanan, Akademi Sains Nasional. Elaun Diet yang Disarankan, disemak 1945. Majlis Penyelidikan Nasional, Siri Cetakan Ulang dan Pekeliling, No. 122, 1945 (Ogos), h. 18).

Ungkapan terkenal terdengar dalam dokumen ini. Cuma, ternyata, kedengarannya agak berbeda: "1 ml air untuk setiap kalori 1 makanan yang dimakan." Diet orang moden rata-rata adalah 2000-2500 kilokalori, yang benar-benar sama dengan 2.0-2.5 liter.

Tetapi itulah sebabnya semua orang lupa bahagian kedua frasa, dan sebenarnya itu adalah kunci: "Sebilangan besar air yang diperlukan terkandung dalam makanan yang dimasak.".

(c) Alexey Vodovozov,

3. Cadangan semasa:

"Kebanyakan sumber saintifik menunjukkan bahawa pernyataan mengenai dua liter air sehari muncul di Amerika Syarikat pada tahun 1945. Jumlah cecair ini disyorkan oleh Lembaga Makanan dan Pemakanan persatuan negara Amerika. Pada masa itu, doktor percaya bahawa satu kilokalori diperlukan untuk mencerna dan menyerap makanan dengan betul. kira-kira satu mililiter air. Purata jumlah kilokalori yang dikonsumsi oleh seseorang setiap hari ialah 2000. Oleh itu, dengan pengiraan matematik sederhana, diperoleh lapan gelas atau sedikit lebih daripada dua liter air. Ya, ia adalah air (teh, kopi, soda atau jus tidak diambil kira).

Mengapa pernyataan ini salah?

Kerana perubatan, untungnya, tidak berhenti selama lebih dari 70 tahun. Selama ini, para saintis dan doktor menyedari bahawa perkara yang sama tidak boleh disyorkan kepada orang yang berbeza. Seseorang menyerap kurang dari 2000 kilokalori, dan orang ini tidak memerlukan sejumlah besar air. Dan seseorang mengambil lebih banyak makanan dan, dengan itu, lebih banyak cecair. Anda juga harus mempertimbangkan faktor-faktor seperti berpeluh, usia, indeks jisim otot, gaya hidup, dan juga cuaca di luar..

Jadi berapa banyak cecair yang mesti anda minum?

Untuk lelaki - sekitar 3–3.7 liter, dan untuk wanita - kira-kira 2–2.7 liter. Tetapi ini hanyalah anggaran kasar Institut Perubatan Nasional Amerika (rakan moden Lembaga Makanan dan Pemakanan), yang diumumkan pada tahun 2004. Sekali lagi, semuanya sangat individu dan, seperti yang kita katakan, bergantung pada banyak faktor..

Penting: Hasil ini mengambil kira semua cairan yang kita konsumsi, termasuk teh, kopi, jus, sup, dan juga makanan pejal (buah-buahan, sayur-sayuran, daging). Tubuh kita mensintesis air dengan sempurna dari produk yang memasukinya. Oleh itu, jika diet anda sihat dan bervariasi, maka anda tidak perlu takut akan dehidrasi dan memaksa diri anda minum ketika anda tidak benar-benar mahu..

4. Penolakan palsu dalam artikel Penjaga:

"Laman web Jurnal Perubatan British mungkin telah melihat iklan untuk inisiatif kesihatan awam baru, Hydration for Health. Ia ditaja oleh Danone, yang memiliki jenama air botol Evian, Volvic dan Badoit, dan meminta profesional kesihatan untuk mendorong orang untuk minum lebih banyak air, dengan alasan bahawa" Terdapat bukti yang semakin meningkat bahawa walaupun dehidrasi ringan berperanan dalam perkembangan pelbagai penyakit, "Margaret McCartney, pengamal am dan kolumnis, melihat iklan ini dan mengeluh tentangnya, menulis artikel untuk BMJ (yang mengakui bahawa" Kami tidak mengikuti peraturan kami sendiri Artikel promosi ini melewati pemeriksaan editorial kami ") mengenai kekurangan bukti - dan memetik kekurangan banyak kajian - orang harus minum lebih banyak air." Saya lebih suka menerima maklumat mengenai kesihatan saya dari sumber yang tidak berat sebelah, dan bukan dari orang yang mempunyai kepentingan. " katanya. Idea bahawa kita harus minum lapan gelas air sehari digariskan, khusus di laman web NHS Choices. "Ini bukan hanya omong kosong," tulis McCartney, "tetapi omong kosong.".

Konspirasi air yang hebat: berapa gelas yang harus anda minum sehari SEBENARNYA

Adakah anda tahu siapa penaja aktif penyelidikan mengenai faedah minum air? Atas dasar mana mereka kemudian menulis berita mengenai saintis yang telah membuktikan bahawa 6/8/10 gelas / baldi air bersih setiap hari memperbaiki keadaan kulit / gigi / rambut / jantung / ginjal / otak / telur? Tra-ta-ta-ta (ini adalah drum roll), syarikat Danone, yang, sebagai tambahan kepada Rastishka, juga menghasilkan air Evian, misalnya. Dan dia menayangkan iklan dengan gadis-gadis dengan kemeja-T basah yang minum dari botol dengan selera makan sehingga penonton TV heteroseksual seperti saya merasa tidak selesa.

Apakah yang saya lakukan? Seperti kisah mogul coklat Mars, yang menaja sebahagian besar penyelidikan mengenai manfaat coklat dari kesihatan, dalam kisah faedah peningkatan hidrasi, seseorang harus mencari, seperti yang dikatakan oleh Ravilla, cui prodest. Siapa yang mendapat faedah dari semua orang, seperti orang gila, bergegas menghitung gelas air yang mereka minum dan secara paksa menuangkan dalam liter yang hilang dengan "norma"? Nampaknya kaedah penyelidikan telah lama hilang, tetapi tidak, membuat orang bodoh berdoa kepada Tuhan. Kami mempunyai sedikit tekanan - kami meletakkan aplikasi di telefon bimbit yang mengingatkan kami bahawa kami masih belum cukup sempurna, kerana kami tidak boleh dibimbing-ra-ti-ro-va-ny. Asas saintifik untuk semua ini sangat kurang. Dan pemasaran adalah dofiga.

Ringkasnya, seperti ini: entah bagaimana Danone, Nestlé dan Coca-Cola berkumpul dan mewujudkan sebuah organisasi yang dinamakan Majlis Penghidratan Alam. Seolah-olah, sialan, di hadapan mereka dia tidak wajar. Majlis berjanji untuk secara aktif mempromosikan faedah minum air, bahkan sampai ke Kementerian Kesihatan Britain, yang sekali gus mengubah kedudukan bukti dan juga menasihati 6-8 gelas air sehari, yang diambil dari siling. Berkat semua sejarah ini, penjualan air botol dan minuman lain terus meningkat, bersama dengan penjualan alat berteknologi tinggi seperti botol pintar dan aksesori lain untuk mereka yang cemas..

Guys, berhenti menyeksa diri sendiri. Minum semasa anda mahu, seberapa banyak yang anda mahukan dan apa yang anda mahukan (anda boleh minum teh dan kopi!). Tawarkan air kanak-kanak lebih kerap ketika berjalan bersama mereka dalam keadaan panas, tetapi jangan memaksa mereka minum. Kes dehidrasi teruk jika berlaku keracunan atau demam teruk adalah topik yang terpisah, tetapi dalam kehidupan biasa, keganasan terhadap diri sendiri dan orang lain tidak berguna. Minum sahaja dan jangan risau tentang jumlahnya.

Penurunan berat badan saya selama sebulan (bahagian kedua)

Helo! Meneruskan posting penurunan berat badan saya selama sebulan

Sebulan lagi eksperimen saya di badan saya telah berlalu..

Dalam catatan pertama saya, saya bercakap mengenai bagaimana dari pertengahan Januari hingga pertengahan Februari saya berhenti makan gula-gula dan makanan berkanji untuk menjangkakan penurunan berat badan. Tetapi pada akhirnya, berat badan tidak bergerak satu gram (malah ditambah 1 kg)

Berikutan banyak petua dalam komen, saya mula mengira kalori. Bermula pada 17 Februari. Saya membeli skala dapur, memasang Jazio, yang menetapkan had saya kepada 2200 kkal sehari.

Saya menghitung setiap lobak, tetapi pada masa yang sama saya berhenti menyangkal gula-gula dan makanan ringan lain (ladu, kentang goreng, roti, dan lain-lain), perkara utama adalah tidak melebihi bar kalori. Dari BZHU, saya hanya memerhatikan protein yang dimakan (saya cuba menyimpannya sekurang-kurangnya 100 gram), karbohidrat itu sendiri masuk ke dalam set bar.

Perkara yang paling menarik ialah saya tidak kelaparan sama sekali, had kalori yang ditetapkan sudah cukup untuk saya dan hampir setiap hari saya tidak mendapatnya.

Saya masih terus terlibat dalam kickboxing 3 kali seminggu dan cuba berjalan lebih banyak. Dan hasilnya tidak lama datang untuk bulan ketiga. Hari ini, dengan ketinggian 187, berat saya betul-betul 90 kg. Dan ini bermakna minus 6 kg sebulan) Dan tolak 2 lubang pada tali pinggang) Tujuannya adalah 87 kg, maka satu set jisim berkualiti tinggi)

Terhadap latar belakang cerita tentang bagaimana orang kehilangan beratus-ratus kilogram, nampaknya saya melakukan omong kosong, tetapi bagi saya ini penting. Selama beberapa tahun berat badan berada pada satu titik dan membuangnya dengan kelaparan total adalah prospek dengan kemunduran yang dijamin. Dan di sini saya mencuba sendiri kaedah yang sangat selesa untuk kesihatan dan kesejahteraan..

Kami memasuki bulan ketiga percubaan!

Lemak dan berat badan yang berlebihan dapat menyelamatkan sejenis echidna

Saya tidak pasti sama ada echidna itu betul, tetapi sekiranya saya akan melampirkan foto.

Melangsingkan badan. Jun-November. 97.5 hingga 70

"Wajah yang menjijikkan!" Cuba fikirkan, melihat lelaki muda ini. Dan anda akan betul. Walaupun umur saya cukup muda (saya berumur 26 tahun), saya berjaya melancarkan diri sepenuhnya.

"Rasa kenyang yang lebih lama dan kental lebih mengerikan daripada ribut salji dan penangkapan salji"

Ia juga berlaku pada saya. Dia makan apa sahaja yang dia dapat, pada bila-bila masa. Pada hujung minggu, bir dengan ikan, atau lebih baik dengan keropok. Saya tidak memperlekehkan makanan segera. Oleh kerana itu, pada 1 Jun 2019, saya memperoleh markah 97.5 kg.
Dua beg gula. Adakah anda tahu seperti apa dua beg gula? Izinkan saya mengingatkan anda sekarang:

Jadi. Saya bahkan tidak ingat hari apa dalam seminggu itu, tetapi nombor 97.5 tertancap dalam fikiran saya. Secara jujur, saya berasa sangat pahit dan malu. Untuk diri sendiri, untuk keadaan anda, untuk ketidakaktifan anda. Kerana hakikat bahawa isteri saya mempunyai berat hampir setengah berat badan saya. Adakah menyenangkan hubungan intim dengan sekeping daging? Saya tidak fikir. Mungkin, sesat. Sudah tentu, orang yang penyayang tidak akan meninggalkan anda, dan akan berada di sana tanpa menumpukan pada kekurangan anda. Saya duduk, berfikir, dan memutuskan bahawa sudah waktunya untuk berubah. Tetapi di mana anda bermula? Lagipun, kedengarannya sangat indah dan menggoda, buka tab di penyemak imbas anda: "turunkan berat badan hingga 10 kg dalam seminggu", "diet terbaru dari [nama atlet]", dan sanga lain. Kedengarannya bagus tetapi tidak berfungsi. Kenapa? Semuanya sangat sederhana. Industri. Menurunkan berat badan selalu menjadi doh yang besar. Kiloton wang. Ahli diet dan juga jurulatih kecergasan menginginkan kepulangan anda. Rasa tangkapan? Dia berada di semua tempat untuk menurunkan berat badan.

"Seseorang yang membuat keputusan dalam keputusasaan tidak akan dihentikan walaupun dengan kereta api, kerana tidak ada kekuatan pendorong di dunia selain kemarahan dan keputusasaan."

Saya menetapkan matlamat untuk diri sendiri. 80 kilogram pada skala pada akhir tahun. Walau apa pun kos. Saya mula "menggali" maklumat secara harfiah. Sedikit demi sedikit, saya cuba memahami "dari mana kaki tumbuh dari" berat badan berlebihan, dan bagaimana mengalahkan wabak ini. Di YouTube Rusia ada seorang lelaki bernama Anton, dan di luar negara ada PubMed, dan penerbitan yang baik mengenai psikologi. Beginilah semuanya bermula.

Dan ketika saya memulakan perjalanan, saya masih tidak tahu apa itu akan berubah. Bahawa mereka akan memanggil saya "sektarian", bahawa saya akan memeriksa produk mengikut jadual GI, saya akan terus memasuki psikologi, saya akan mengkaji pembinaan hubungan saraf, dan dalam enam bulan ahli terapi saya akan dapat menasihati saya sendiri. Baik. Kami pasti akan membincangkan perkara ini kemudian. Sementara itu, saya akan meneruskan cerita saya.

Bagaimana saya memulakan perjalanan? Dari yang paling sederhana. Normalisasi dan pengedaran makanan. Untuk apa? Percepatan metabolisme, baik, atau dengan cara mudah "pertukaran". Apa yang akan diberikannya? Hmm. soalan yang baik. Saya akan cuba menjawab secara ringkas. Manusia adalah biomachine yang kompleks dan mempunyai minyak yang baik. Dijahit untuk bertahan hidup. Memakan segalanya dan tidak tepat pada waktunya, kita mengganggu badan.
Nah, bayangkan apa yang akan berlaku jika anda menuangkan Bensin, Beku, Minyak ke dalam tangki gas kereta anda pada masa yang sama, dan tambahkan Mesin Cuci. Kereta tidak mungkin akan pergi. Walaupun, nampaknya, semua komponen ini diperlukan, tetapi tidak diisi di dalamnya. Begitu juga dengan makanan.

Makanan berkualiti, dimakan tepat pada waktunya - memberi kesan besar pada tubuh

Dan jika jumlah bahan bakar yang sama masuk ke dalam tubuh pada waktu yang sama, maka tubuh menyesuaikan diri dengan pekerjaan yang benar dengan pemendapan lemak minimum, kerana tahu bahawa dalam 3 jam bahagian baru bahan api akan tiba. (Hai anjing Pavlov)
Kami menghidupkan semula biomachine kami untuk keadaan kerja baru.
Nisbah makanan. Anda boleh berdebat tanpa henti mengenai keseimbangan pemakanan. Saya memilih sendiri nisbah BJU (protein-lemak-karbohidrat) 30/10/60. Saya memuat turun kalkulator kalori termudah, dan cuba mengekalkan perkadarannya.

Pengambilan kalori setiap hari. Di tempat yang sama, dalam kalkulator, mengikut formula, saya mengira bahawa saya perlu mengambil kira-kira 2300 kkal sehari (pada permulaan penurunan berat badan). Baik, hebat. Sediakan kalkulator, makan mengikut jam, hitung kalori.
Lebih mudah dengan air. Adakah buah pinggang sihat? Kemudian 3 liter sehari, sila minum. Untuk apa? Pertukaran garam-air. Pendek kata, kita memerlukan air dan garam. Dan badan sangat enggan memberi air tanpa perlu. Dan kita, sekali lagi, menyesuaikan semula badan. Mengapa menyimpan air, jika sudah menuang segelas per jam? Tangkap masa?

Sekarang sedikit mengenai catuan. Saya membuat beberapa dari mereka dan mengikuti mereka. Lebih mudah untuk mengira terlebih dahulu berapa banyak dan apa yang diperlukan, merangka program pemakanan, dan mengikutinya.
Saya mengeluarkan karbohidrat dari oatmeal, soba, pasta, barli.
Saya mengekstrak protein dari telur, dada ayam, ikan, keju kotej (pada waktu petang),
Serat dari sayur-sayuran dan herba
Lemak dari keju, kacang, kuning telur.

Saya membahagikan makanan menjadi bahagian yang sama pada selang waktu yang sama.
Disiapkan terlebih dahulu. Ya, saya BERSEDIA. Dirinya. Saya tidak pernah bertanya kepada isteri saya. Penurunan berat badan saya hanya membimbangkan saya, dan kerana saya suka memasak, saya memasak untuk diri sendiri dan keluarga. Adapun pengkritik / guru pseudo dan lain-lain. Pada mulanya, saya menjelaskan kepada semua orang yang bercanda atau tidak mempercayai saya: "Sama ada tolong atau jangan campur tangan." Orang-orang di sekitarnya memilih yang terakhir. Oleh itu, saya segera menyingkirkan semua orang yang tidak percaya, dan menumpukan perhatian sebanyak mungkin untuk mencapai matlamat..
Dan ini adalah diet saya selama 2 hari:

Secara semula jadi, anda harus melepaskan sesuatu. Sudah tentu anda mesti. Dari sampah. Tepung, Manis, Lemak. Ini semua sampah. Inilah sebenarnya arahan yang saya berikan kepada diri saya sendiri. Banyak masalah dengan badan berpunca daripada produk yang TIDAK DIPERLUKAN dan SUB-KUALITI.

Seiring dengan struktur pemakanan, saya merasakan bahawa banyak masalah timbul dari kepala saya. Ya, firasat itu tidak menipu saya. Saya tidak tahu adakah anda menyedari bahawa seluruh kultus dibina di sekitar makanan hari ini? Dari layar TV, seorang kolonel berkulit putih menegaskan bahawa anda makan sayap ayam, kelinci kartun menawarkan untuk minum koko dalam tiga kerongkong, dan restoran hijau dan kuning menawarkan untuk "mengumpulkan sub-sub" anda, dan ribuan iklan mendesak kami untuk mengisi perut.
Kultus makanan adalah sumpahan abad ke-21. Anda boleh memotong entri berasingan mengenai perkara ini..

Semasa saya mengkaji aspek psikologi makan berlebihan, saya membuat keputusan yang paling tepat. Ia terdengar seperti ini:

"Saya tidak menafikan diri saya apa-apa. Dan saya tidak melarang apa-apa. Adakah anda mahukan roti? Makan, jalang, roti anda. Tetapi anda tidak akan pernah menurunkan berat badan, tetapi anda akan tetap gemuk. Matlamat kami bukan untuk memaksa makan secara paksa, tetapi mengubah gaya hidup. sanggul? kacak. Kunyah keju kotej dengan sebiji epal, dan tidur lena. "

Setelah normalisasi pemakanan, satu setengah bulan berlalu, dan wajah saya terasa semakin berkurang.
Dalam foto ini saya sudah 88 kg:

Oleh itu, langkah demi langkah, kilogram demi kilogram, saya mula menurunkan berat badan. Berat hilang, dan saya teruja. Itu tidak cukup untuk saya. Saya mahukan sukan. Saya betul-betul mahu berlari. Tetapi, berlari dikontraindikasikan untuk orang yang mempunyai berat badan (beban pada sendi). Dan saya menunggu. Saya menunggu angka 85. Saya tidak dapat menahan diri, dan sebaik sahaja angka itu jatuh ke 87 saya berlari. Saya memulakan dengan satu kilometer, menambah 300-400 meter untuk setiap perlumbaan. Dia memperkenalkan peraturan penting untuk dirinya sendiri: berhenti dilarang. Adakah anda penat? Berjalan dengan berjalan kaki. Tetapi dengan langkah pantas. Telah berhenti? Ini bermaksud tugas telah gagal. Mulakan sekali lagi.
Saya berlari pada waktu pagi. Sebelum kerja. Atau pada hujung minggu. Tidak kira. Dia membuka matanya, pergi ke periuk, menyeduh oatmeal, meletakkan salib, berlari.
Oleh itu, saya akhirnya berlari sejauh 5-5.5 kilometer. Kali terakhir dia menarik diri dan 6.
Sebulan lagi berlalu, dan saya sudah menimbang 82 kilogram:

Oleh itu, saya akhirnya melihat sosok yang diingini pada timbangan. 80. dan saya memutuskan untuk tidak berhenti. Pada masa ini, saya sudah menceburkan diri dalam bidang psikologi, mulai mempelajari penyimpangan kognitif, dan membaca buku karya Daniel Kaniman. Saya melewati garis di mana ramai berhenti. Saya berhenti bergantung pada pendapat orang lain. Lagipun, seseorang yang tidak bergantung pada masyarakat tidak terkena pengaruh luar.
Saya membuat keputusan lain. Kami membakar jenazah. Sekarang bar kami ialah 70 kilogram.
Keputusan ini tidak mudah. Faktanya ialah seseorang menurunkan berat badan secara merata. Mereka. mustahil untuk "membuang pantat" atau "tiang". Manusia kehilangan segalanya. Dan otot juga. Kemudian saya memutuskan. Saya akan membuang sisa lemak, masuk ke "dry mode" dan mula membina badan impian saya. Dan saya terus membakar:

Saya teruskan, masih rajin. Beban fizikal. Hari dimulakan dengan oatmeal dan diakhiri dengan keju kotej. Ini adalah satu-satunya cara, dan tidak ada yang lain. Saya mengatasi ketagihan alkohol, dan saya sangat menyukai penampilan baru saya sehingga saya pasti tahu: Saya TIDAK PERNAH MENGEMBALIKAN nombor sebelumnya. Sikap isteri saya terhadap saya juga telah berubah. Nah, pujian terbesar bagi saya adalah ketika saya membeli rokok (saya tidak merokok sendiri, saya membelinya untuk saudara), tetapi mereka tidak menjualnya kepada saya)))

Oleh itu, 31 Disember datang. Akhir tahun. Masa untuk mendapatkan skala dan mengambil stok.
69.8. Baiklah, saya menjalankan tugas. Saya tidak mempunyai hak untuk gagal. )))
Dan tentu saja gambarnya:

Mod Dryshch diaktifkan)))))
Nah, itulah harga yang perlu dibayar untuk perubahan. Dan anda tidak boleh lari dari ini. 100% Sudah tentu, terdapat kesan regangan, dan terdapat kulit berlebihan. Tetapi saya cukup muda, dan ada kemungkinan dia akan mengangkat dirinya. Tidak begitu penting. Penting bagaimana isteri, rakan, rakan sekerja saya sekarang memandang saya. Tidak ada jejak ketawa yang tersisa. )))
Apa kesimpulan yang saya buat?
1. Terdapat terlalu banyak salah tanggapan dan maklumat yang salah mengenai topik menurunkan berat badan.
2. Anda perlu "mendengar" badan anda
3. Tidak ada "diet". Ada cara hidup. Tidak ada hasil yang dapat dicapai tanpa perubahan global.

Apa rancangan masa depan?
Sekarang saya sedang menyelesaikan pembaikan di pangsapuri baru, bergerak keluar, dan masuk ke buaian. Saya mahu mencapai keputusan yang baik. Saya harap saya berjaya.

Sesuatu seperti itu. Ternyata jumlah maklumat yang sangat banyak, tetapi saya tidak mengeluarkan 20% pengetahuan saya. Terlalu lama untuk menulis. Sekiranya anda berminat, saya sangat gembira. Terima kasih banyak membaca. )))