Makanan hidup dan mati

Peraturan asas pemakanan yang betul adalah bahawa makanan mesti hidup.

Telah diketahui bahawa inti pati dari setiap produk yang kita gunakan adalah kehadiran (atau, sebaliknya, ketiadaan) matahari di dalamnya. Inilah yang menghasilkan semua tenaga dan semua maklumat khusus yang dimasukkan ke dalam makanan. Mari kita menyebutnya maklumat tahap pertama, walaupun ini tidak sepenuhnya tepat, kerana tahap pertama yang sebenarnya adalah Cosmos, tetapi dalam keadaan duniawi kita akan menganggap bahawa tahap awal maklumat dan tenaga adalah Matahari.

Tahap kedua, yang paling kaya dengan tenaga hidup di Bumi, adalah segala sesuatu yang tumbuh secara langsung di bawah sinar Matahari, yang dilahirkan, wujud dan berkembang berkat proses biokimia yang diarahkan secara langsung oleh Matahari. Ini adalah bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran, buah-buahan, biji-bijian, biji-bijian, kekacang, kacang-kacangan, ramuan. Semua ini membawa tenaga yang diperlukan secara kualitatif untuk kita..

Ilmu pengetahuan rasmi tahu, tetapi dengan malu-malu berpaling dari fakta bahawa, misalnya, suku Tuareg di Afrika - pahlawan, lelaki, perompak yang tidak dapat ditindas - berharga dua atau tiga tarikh sehari, dan itu cukup untuk mereka. Cukup! Sudah tentu, ada data yang boleh dipercayai bahawa dua atau tiga buah kecil cerah setiap hari cukup untuk pemakanan orang selatan yang lain. Seorang petani Cina atau Jepun boleh mendapatkan sebilangan beras sehari. Mesir - segelas kacang rebus. Sebilangan beras cukup, dan orang itu hidup, baik, sihat, melahirkan anak, dll..

Kepekatan hidup Matahari membawa begitu banyak tenaga sehingga cukup untuk seseorang dalam jumlah kecil untuk mengekalkan gaya hidup yang aktif dan aktif. Sudah tentu, perut anda boleh menjadi besar, selera makan anda sehingga sepanjang masa, dalam satu kitaran yang semakin meningkat, anda akan terseksa oleh keinginan untuk makan sesuatu: semakin banyak anda makan, semakin banyak yang anda mahukan.

Sekiranya Matahari adalah langkah pertama, tumbuh-tumbuhan adalah langkah kedua, maka atas dasar itu ada dan dengan segala cara mungkin menyedari dirinya sebagai langkah ketiga maklumat yang diterima dari Matahari, dari Alam. Apa itu Tahap Tiga? Ini adalah produk yang telah diproses dan dibuat semula tahap kedua mengikut strukturnya, ini adalah daging, ikan, susu, telur, madu. Artinya, ini sudah menjadi tahap berikutnya, iaitu proses, transformasi tanaman hijau. Kita harus memahami dengan jelas betapa berbeza isi kandungan dalam produk yang kita sebut perkataan yang sama. Di sini kita berhadapan dengan perbezaan bentuk dan kandungan yang mengejutkan..

Perkataan yang sama "daging" menunjukkan produk dengan orientasi asasnya berbeza. Contohnya, jika seekor domba gunung merumput di rumput alpine, jika anda datang menemui pemiliknya dan anak domba ini disembelih bersama anda, maka ini adalah produk hidup yang luar biasa dan hebat, daging ini adalah ternakan asli. Sekarang mari kita bandingkan dengan daging lembu, yang selama bertahun-tahun berdiri di kios hingga telinganya di lumpur, yang diberi makan dengan kompaun kimia, dan mereka tidak lagi mengandung satu gram tenaga hidup, kemudian dia dibawa ke rumah penyembelihan, di mana dia berdiri dalam antrian untuk waktu yang lama untuk mati, dan di mana dia mengambil semua getaran menakutkan sesama suku, dan sensasi ini menembusi dan meracuni dagingnya. Kemudian mereka membunuhnya, membekukannya dan menyimpannya di dalam peti sejuk selama tiga tahun, selepas itu - pencairan atau tidak (ini tidak penting) - mereka memberi anda.

Dalam kes pertama, ia disebut daging, dan yang kedua juga daging. Jumlah kalori adalah sama, bukan? Tetapi dalam kes pertama - produk itu masih hidup, pada yang kedua - bangkai. Dan jika produk pertama membawa bahan binaan untuk tubuh dan tenaga hidup, maka produk kedua akan membawa, paling tidak, sebahagian daripada bahan binaan ditambah sejumlah toksin mati, serta keperluan untuk menghabiskan banyak tenaga badan untuk memproses struktur semua ini.

Mari beralih kepada susu. Berikut adalah kawanan berjalan di padang rumput musim panas; lembu yang sihat dan sihat diberi susu, dan anda mendapat susu segar yang masih hangat. Anda meminumnya - ia adalah produk yang hebat, sungguh cerah dan bertenaga. Merupakan rahmat besar untuk memakannya dari semasa ke semasa. Sekarang mari kita bayangkan bahawa susu diekstraksi dengan pemerahan besi, kemudian susu dari pelbagai lembu, termasuk yang mengandung mastitis, melalui paip biasa, kemudian bahan pengawet ditambahkan ke dalamnya sehingga tidak merosot semasa pengangkutan jangka panjang, kemudian dikeringkan, dibentuk serbuk adalah produk yang sesuai untuk penyimpanan jangka panjang, kemudian, untuk memulihkan susu, sesuatu ditambahkan ke dalam serbuk itu lagi, kemudian dicampurkan dengan air, yang, mungkin, tidak melalui semua tahap pembersihan dan pengudaraan yang diperlukan, dan kemudian semua ini dipamerkan di bawah nama "Susu". Beritahu saya dengan jujur: berapa banyak tenaga suria utama yang ada? Bagi kimia - banyak. Bagi produk semula jadi - sedikit menyedihkan.

Mari ambil telur. Di sini seekor ayam berjalan di sepanjang jalan luar bandar, mengetuk biji-bijian, hidup dengan tuannya kehidupan berkahwin yang normal dan hasilnya memberi kita telur - segumpal tenaga suria. Sekarang mari kita bandingkan dengan karya inkubator. Tidak terdapat cahaya matahari di tempat ini - hanya buatan; ayam diberi makanan mati dan hormon kimia untuk mempercepat pertumbuhan badan. Untuk ayam betina seperti itu, ayam jantan hanyalah impian yang menjadi kenyataan, dan kerinduan naluri mereka disebarkan dan dikodkan dalam telur yang kita selamatkan. Dan itu disebut telur dan itu disebut telur. Tetapi ini adalah produk yang sama sekali berbeza, seperti madu asli, yang digunakan oleh lebah dari padang rumput, atau dari linden, atau dari soba, dan tiruannya pada gula, yang dijual kepada kami oleh spekulator tanpa malu-malu, pada asasnya berbeza..

Kesimpulannya, kita dapat mengatakan bahawa makanan harus dibahagikan secara asas kepada hidup dan mati. Dan dari yang terakhir inilah yang bernilai menyerah dan membatasi diri sebanyak mungkin. Mengapa kita sering memakannya? Kerana ia dibuat dengan sedap. Walau bagaimanapun, anda boleh makan produk yang lazat dan semula jadi! Apabila cita rasa anda masuk akal dan masuk akal, maka anda akan sedar, anda akan merasakan betapa hebatnya produk semula jadi yang sedap. Berapa banyak yang lebih baik, misalnya, daripada eclair lemak, daun kubis putih yang halus, disiram dengan madu dan digulung ke dalam tiub: kek ini mempunyai keindahan dalaman yang luar biasa, dan ia mengandungi bukan sahaja rasa, tetapi juga faedahnya, dan ini berbeza dengan produk-produk di mana ia digulung, tiga jenis "kematian putih" tersembunyi: gula putih, garam putih, tepung putih. Sepenuhnya disempurnakan, iaitu disucikan dari semua pemberi hidup, gabungan tiga "kematian putih" dan paling sering ditawarkan kepada kita sebagai makanan lazat. Untuk menolak kategori "lazat" adalah bodoh dan tidak berguna. Mengapa memotong sebahagian besar kehidupan emosi anda? Maksudnya adalah bahawa "lazat" tidak semestinya "berbahaya". Ia memerlukan reorientasi kehidupan tertentu.

Berdasarkan buku karya Yu.A. Andreeva "Tiga paus kesihatan"

Makanan itu hidup dan mati. Air

Edisi kedua projek Sergey Malozyomov "Makanan Hidup dan Mati" dikhaskan untuk air minuman. Banyak orang menjalankan perniagaannya sekarang - pengeluar penapis, air botol, dan pelbagai peranti yang sepatutnya mengisi dan menyusun air. Jadi apa jenis air yang harus anda minum? Adakah mungkin yang mengalir dari keran?

Pengarang projek dan pakar tidak pasti mengenai perkara ini. Kisah beberapa orang yang menghidap penyakit serius kerana air minuman bercakap untuk diri mereka sendiri. Di manakah air paip sangat mengerikan? Dan di mana, sebaliknya, mereka meminumnya tanpa rasa takut? Dan yang paling penting, apa yang harus dilakukan oleh pengguna biasa? Pencipta projek menguji banyak saringan, menganalisis banyak sampel air botol dan akhirnya menemui resipi!

Air terbersih keluar dari terusan air kota, lalu memasuki sistem paip multi-kilometer, yang menjadikannya seperti yang kita dapat di keran. Selama air mencapai, ia akan menyerap pasir dan besi dari paip berkarat, dan mikroorganisma, bahkan kadang-kadang semua jenis pencemaran sampai ke sana dari tanah. Di bandar-bandar besar, rata-rata, diperlukan satu jam untuk perjalanan air dari saluran air ke keran di rumah kita, tetapi ini cukup untuk kualitinya merosot. Di beberapa bandar, paip tidak ditukar selama beberapa dekad..

Apakah kaedah terbaik untuk membuang klorin, kerana banyak bandar masih menggunakannya hingga sekarang? Untuk kesihatan, ini tidak begitu baik, apabila air diklorinasi, banyak bahan toksik terbentuk yang memberi kesan buruk kepada tubuh, hati dan ginjal kita.

Penapis air jenis kendi terutamanya membersihkan dari klorin, resin pertukaran ion mengekalkan besi, tembaga dan logam lain. Penting untuk memilih kartrij yang betul.

Prinsip pengoperasian semua kendi adalah sama: terdapat arang batu di dalam kartrij, tetapi bagi sebilangan pengeluar arang batu itu hanyalah butiran, dan bagi sebilangannya ia dilekatkan bersama dengan serat khas. Anda hanya perlu menggoyangkan kartrij. Sekiranya hanya mengandungi sorben berbutir, anda akan mendengar bunyi khas zarah-zarah taburan, tetapi jika semua yang ada di dalam kartrij disatukan oleh serat, maka tidak. Banyak ujian menunjukkan faedah serat.

Kesimpulan ringkas: air paip di kebanyakan bandar Rusia bukan untuk diminum, jika anda membeli air botol, pilihlah yang mempunyai label "Kategori kualiti tertinggi", ia boleh jadi murah. Sebelum membeli penapis, ambil air anda untuk dianalisis untuk memahami sistem pemurnian mana yang sesuai untuk anda, dan ingat - anda tidak boleh membersihkan air terlalu banyak, kerana kandungannya tepat selain H2O yang menjadikan air hidup, tidak mati.

Kami mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan dan rakan-rakan kami yang membantu dalam membuat filem ini. Penyertaan mereka adalah sumbangan yang tidak ternilai untuk kandungan filem kami..

Terima kasih khas kepada Oleg Viktorovich Mosin, calon sains kimia dan pakar air

Kami mengucapkan terima kasih kepada syarikat berikut untuk penyelidikan:

Pusat Pembaikan Penyejuk Air

Pusat kawalan dan pengujian utama air minuman, dan terutama Ketua Pengarahnya Yuri Nikolaevich Gonchar

Pusat ujian utama untuk minum air dan pengarahnya Tatyana Aleksenevna Farafonova

Terima kasih khas kepada Igor Andreevich Egorov, Ketua Pengarah AQUA-SERVICE

Hidup dan mati. Cara membuat air sihat di rumah

Kedua-dua doktor dan peminat gaya hidup sihat bersetuju bahawa air sangat penting untuk kesejahteraan. Namun, terdapat juga banyak kontroversi mengenai air - seseorang minum air cair secara eksklusif, seseorang lebih suka air rebus, dan seseorang pasti bahawa air terbaik adalah mineral. Mari cuba mencari kebenaran.

Pakar kami adalah pakar pemakanan, pakar pemakanan anti-usia, guru sekolah kesihatan kuliner dan pengarang program penurunan berat badan kesihatan Angelica Duval.

Tubuh orang dewasa mengandungi sekitar 70% air. Dengan bantuan cecair, vitamin dan unsur mikro dihantar ke sel-sel tubuh kita, air diperlukan untuk kerja terkoordinasi sistem saraf dan kardiovaskular, ia menyuburkan cakera intervertebral dan membuat bantal yang menyerap kejutan pada sendi. Air memastikan pencernaan yang betul dan pergerakan usus yang teratur, bukan untuk ubat sembelit yang dikenali sebagai segelas air yang diminum semasa perut kosong.

Tetapi agar cecair itu memberi faedah maksimum, anda harus minum air "betul". Mari kita fikirkan air mana yang berguna dan mana yang lebih baik untuk tidak diminum.

Lemah beralkali

Ini adalah air dengan pH lebih besar dari 7.2-8.0. Anda boleh menentukan tahap keasidan air menggunakan jalur ujian khas..

Ramai pakar percaya bahawa air alkali dapat memberikan manfaat nyata kepada tubuh. Faktanya ialah semua cecair yang beredar di dalam tubuh kita, termasuk darah, mempunyai pH alkali, sehingga air alkali mudah diserap oleh tubuh. Mikroflora usus yang bermanfaat juga persekitaran alkali "secukup rasa". Tetapi, sayangnya, produk daging, gula-gula, makanan panggang ragi, jika dimakan dalam jumlah besar, berasidkan badan. Dengan latar belakang ini, mikroba berbahaya mula berlipat ganda, dan mikroflora yang bermanfaat menjadi tidak tahan dengan serangan "musuh".

Cara paling mudah adalah membeli di kedai air mineral milik kumpulan hidrokarbonat ("Narzan", "Esentuki-4", "Borjomi"). Perairan ini mempunyai pH alkali. Walau bagaimanapun, perlu dipertimbangkan beberapa nuansa..

Air ini tidak sesuai untuk penggunaan harian dan untuk tujuan pencegahan boleh digunakan beberapa kali sebulan (3-4 hari), 200 ml setiap dos. Segelas air seperti itu akan sangat berguna selepas aktiviti fizikal atau tekanan yang berat. Air harus berada pada suhu bilik. Sangat penting untuk melepaskan gas dari air mineral, mereka ditambahkan untuk mengekalkan komposisi perubatan air untuk waktu yang lama. Tetapi badan kita tidak memerlukannya dan boleh menyebabkan kesan yang tidak menyenangkan - sakit perut dan rasa tidak selesa di perut. Oleh itu, tuangkan air ke dalam gelas dan kacau dengan sudu selama beberapa minit. Tetapi jangan lakukan ini dengan keseluruhan botol - tanpa gas, setelah beberapa saat, semua mineral akan mendakan dan berubah menjadi bentuk yang tidak dicerna. Air mineral meja perubatan dan ubat harus dimakan mengikut petunjuk dan kursus yang ditetapkan oleh doktor anda..

Cara kedua untuk mendapatkan air alkali adalah dengan menambahkan satu sudu teh jus lemon segar ke segelas air suhu bilik. Walaupun rasa masam, lemon tidak mengasamkan, tetapi mengalkali badan. Anda boleh minum air dengan jus lemon 2 kali sehari 15 minit sebelum makan. Air seperti itu mudah diserap oleh badan dan memanjangkan masa muda.

Disuling

Ini adalah air yang disucikan dari hampir semua garam mineral yang larut di dalamnya. Nampaknya kerana air suling sangat murni, meminumnya sangat berguna. Ini sebahagiannya benar. Air suling tidak diserap oleh badan, tetapi menarik garam mineral. Ini membantu membersihkan badan, terutamanya buah pinggang. Sebagai langkah pencegahan, disarankan minum air seperti itu 1-2 kali seminggu pada waktu perut kosong, 400 ml, dipanaskan hingga suhu bilik. Selepas minum air, disarankan untuk tidak makan selama 2 jam.

Penggunaan air suling untuk minum setiap hari tidak digalakkan, kerana menyebabkan kekurangan unsur surih penting, terutama kalsium dan magnesium.

Bagaimana hendak masak?

Tidak mustahil untuk membuat air suling di rumah. Sifat serupa dimiliki oleh air yang melalui penapis osmosis terbalik..

Dicairkan

Pilihan yang bagus untuk menghilangkan dahaga anda. Setelah beku, kebanyakan kekotoran bukan organik hilang dari air, dan struktur air menjadi yang paling sesuai untuk sel-sel badan kita. Sudah tentu, anda boleh minum air bersih, tetapi badan menghabiskan banyak sumber untuk mengasimilasi cecair "salah" dan cepat habis. Dan air cair adalah salah satu dari sedikit minuman yang diserap oleh sel-sel "tanpa usaha ekstra." Air ini mesti diminum 1-2 kali sehari, 200 ml pada suhu bilik.

Bagaimana hendak masak?

Tuangkan satu liter air ke dalam periuk enamel dan letakkan di dalam peti sejuk beku. Setelah 8-9 jam, masukkan lapisan atas ais di tengah bekas dan toskan air yang belum sempat membeku. Cairkan ais yang tinggal pada suhu bilik, tambahkan sesudu jus lemon dan minum sekali sehari.

Perak

Fakta bahawa perak mempunyai sifat antiseptik telah diketahui sebelum zaman kita. Oleh itu, sejarawan Yunani kuno Herodotus menulis bahawa di dalam kapal perak, air tetap sesuai untuk diminum lebih lama. Pada masa itu, ini adalah salah satu kaedah pembasmian kuman air yang paling biasa. Tetapi kesan penggunaan perak tidak begitu kuat. Menurut banyak kajian, air dengan sudu perak hanya mengandungi 5% lebih sedikit bakteria daripada air yang sama tanpa perak.

Perlu diingat bahawa perak berkumpul di dalam badan dan penggunaan air seperti itu secara berterusan boleh memberi kesan negatif kepada keadaan kesihatan..

Bagaimana hendak masak?

Celupkan sudu perak ke dalam pasu air - bunga akan tahan di air seperti itu lebih lama daripada air biasa.

Direbus

Semasa mendidih, kebanyakan mikrob patogen mati, jadi jika anda tidak yakin dengan kualiti air, lebih baik mendidihnya. Tetapi air rebus juga mempunyai kekurangan. Semasa mendidih, garam mineral dan sebatian yang mengandungi klorin dilarutkan dalam endapan air (skala yang sama pada cerek). Dalam kuantiti yang banyak, sedimen ini boleh membahayakan kesihatan, oleh itu kerap cuci cerek..

Air rebus kurang diserap, tetapi mendorong "pembilasan" saluran gastrointestinal, jadi semestinya dalam diet harian dalam jumlah 2-3 gelas.

Bagaimana hendak masak?

Untuk membunuh sebahagian besar mikrob patogen, cukup mendidih air selama 3-5 minit. Namun, mendidih bukanlah ubat mujarab, kerana beberapa mikroorganisma dapat bertahan walaupun dalam air mendidih. Untuk mengatasinya memerlukan pensterilan pada suhu yang lebih tinggi.

Makanan hidup dan mati 5

Makanan hidup adalah asas kehidupan.

Malangnya, kita makan lebih banyak makanan mati..

Mari kita ketahui apa perbezaan antara makanan hidup dan mati, dan juga mengetahui apakah faedah makan makanan hidup. Pergi!

Makanan mati

Makanan hidup adalah kunci kesihatan, tenaga dan umur panjang. Tetapi kita terlupa mengenainya. Makanan buatan dan sintetik telah menjadi sebahagian daripada diet manusia moden. Oleh itu - penyakit dan malaise, kekurangan kekuatan dan tenaga.

Sejak 100 tahun kebelakangan ini, jumlah orang sakit meningkat dengan ketara. Ya, ubat tidak berhenti, ia berkembang dan membantu mengekalkan kehidupan orang yang sakit tanpa harapan. Tetapi hakikatnya adalah sehingga baru-baru ini tidak ada kes seperti itu. Tidak mempunyai! Pemakanan yang tidak betul adalah salah satu sebab utama fenomena ini, kerana sejak abad yang lalu berlaku perubahan yang ketara dalam diet manusia. Sekarang kita menuai faedah...?

Apa lagi selain penyakit? Keletihan kronik mempengaruhi semakin banyak orang. Ramai di antara kita setelah bekerja tidak lagi mahukan (dan tidak dapat) apa-apa selain pulang dan tersekat di depan komputer atau TV.

Selagi kita masih muda, kita boleh menangani semuanya. Tubuh dapat menahan hampir semua buli. Walaupun setelah 20 tahun, akibat gaya hidup yang tidak betul mulai berkumpul, dan apa yang dijelaskan di atas berlaku.

?Perkara yang paling teruk ialah perubahan negatif berlaku secara beransur-ansur, dan kadang-kadang sukar untuk menentukan apa yang menyebabkan semua ini berlaku. Adakah mengenai diet? "Ini tidak mungkin, kerana saya makan secara normal..." - kita rasa.

Tampaknya wajar bahawa ada motivasi yang semakin banyak walaupun untuk apa yang anda sukai. Ya, saya tidak lagi mempunyai kekuatan untuk hobi dan hobi. Tidak ada tenaga untuk apa-apa, kecuali kerja membenci (tanpanya anda tidak boleh bertahan). "Tetapi ini adalah perkara biasa, kerana seperti itu untuk semua orang..." - kami menenangkan diri. Dan kita terus hidup seperti sebelumnya, tanpa berusaha mencari punca keadaan semasa.

Sebabnya mudah dan terletak di permukaan. Nama penyebabnya adalah kekurangan zat makanan..

Makanan berperanan besar dalam menjaga tubuh tetap hidup. Makanan adalah bahan asas tubuh kita dan juga sumber tenaga utama. Sukar untuk memandang rendah kepentingan makanan! Malangnya, inilah yang kita lakukan - kita memandang rendah. Mari lihat bagaimana ini berlaku.

Jadi apa yang kita makan? Oleh kerana kebanyakan kita tinggal di bandar, kita makan terutama yang boleh dibeli di pasar raya.

Adalah tidak menguntungkan bagi pengeluar produk sekiranya produk mereka cepat merosot. Oleh itu, hampir semua makanan pasar raya dibungkus dengan bahan pengawet untuk penyimpanan jangka panjang..

Ia juga bermanfaat bagi pengilang untuk mengurangkan kos, iaitu mengurangkan kos pengeluaran sebanyak mungkin agar mereka mendapat keuntungan yang lebih besar. Oleh itu, pewarna, perasa dan penambah rasa ditambahkan pada makanan dalam jumlah besar..?

Sebenarnya, bahagian bahan kimia dalam makanan berkembang dengan pesat. Setiap tahun terdapat lebih kurang dan semula jadi, dan semakin banyak sintetik. Di samping itu, semasa rawatan haba (mengambil pengetinan yang sama), kebanyakan (!) Vitamin dan unsur mikro berguna musnah.

Apa yang kita dapat? Makanan, dari mana seseorang melemahkan dan jatuh sakit semasa hidup, dan setelah mati, makanan itu tidak dapat terurai. Makanan mati.

Para saintis dari Switzerland telah mengeluarkan data yang mengejutkan: mayat orang yang terkubur dalam tiga dekad terakhir, hampir tidak pernah terurai! Secara lahiriah, mereka kelihatan seperti dimasukkan ke dalam keranda seminggu yang lalu. Penyelidik menganggap pemakanan sintetik sebagai salah satu sebab utama untuk ini. Maksudnya, tubuh orang begitu dibanjiri dengan pengawet makanan sehingga bakteria dan cacing tidak menghiraukannya..

Makan makanan yang mati biasanya merupakan penyebab utama penyakit dan kekurangan tenaga. Bagaimanapun, badan terpaksa menghabiskan hampir semua sumbernya untuk pencernaan dan peneutralan bahan kimia berbahaya. Untuk semua yang lain, termasuk menjaga kesihatan, tenaga, sayangnya, tidak ada.

Saintis Amerika telah menjalankan kajian berskala besar di 108 negara selama 23 tahun. Tujuan kajian ini adalah untuk mengenal pasti penyebab kematian awal yang paling biasa. Inilah yang ternyata: diet tidak sihat adalah sebab utama mengapa orang mati lebih kerap daripada yang sepatutnya. Menurut penemuan pakar, diet tidak sihat dicirikan oleh peningkatan pengambilan daging merah, garam dan minuman bergula tanpa alkohol dan, sebaliknya, penurunan penggunaan bijirin, kacang-kacangan, sayur-sayuran dan buah-buahan..

Untuk meringkaskan perkara di atas: kita sering sakit, menderita keletihan dan mati lebih awal kerana dominasi makanan mati berbanding makanan hidup dalam makanan kita. Makanan mati diproses secara termal dan makanan sintetik, dari mana sangat sukar bagi tubuh untuk mengeluarkan unsur-unsur yang berguna..

Dan apa itu makanan langsung?

MAKANAN LANGSUNG

Makanan langsung adalah asas kehidupan mana-mana organisma.

Apa maksud makanan hidup? Ini adalah makanan yang belum dimasak. Makanan di mana enzim hidup dan semua unsur berguna telah dipelihara.

Beri, sayur-sayuran, buah-buahan, sayur-sayuran, kacang-kacangan, biji-bijian adalah hadiah alam yang dapat kita gunakan dengan segera dari kebun, semak atau pokok. Makan makanan hidup adalah makanan semula jadi manusia (dari mana, tidak mungkin untuk gemuk).

Ia semudah itu! Semakin banyak makanan hidup dalam diet, semakin banyak kesihatan dan tenaga. Anda tidak perlu menganggap kata-kata saya sebagai biasa: jika anda mula makan lebih banyak makanan langsung, anda akan merasakan semuanya sendiri. Pengalaman peribadi tidak dapat digantikan oleh artikel apa pun, kerana?

Secara umum, semakin banyak kita makan makanan langsung, semakin baik kita merasa. Sekiranya dalam makanan kita bahagian makanan hidup melebihi 50%, maka ini adalah sensasi yang sama sekali baru, keadaan baru. Sukar untuk menggambarkannya, anda mesti merasakannya, tetapi anda pasti akan melihat dunia dengan pandangan yang berbeza. Bahkan 20% makanan hidup dalam diet dapat meningkatkan kesihatan dan menebus kekurangan tenaga.?

Kawan-kawan, anda tidak boleh menekan diet makanan mentah (ini adalah nama makan makanan langsung sahaja). Tubuh terbiasa dengan makanan tertentu dan perubahan dalam diet harus dilakukan secara beransur-ansur. Lebih-lebih lagi, peralihan yang tajam memerlukan kemahuan yang luar biasa. Dengan penyertaan yang lancar dalam diet makanan langsung, penyiksaan diri tidak diperlukan: tidak ada keganasan terhadap diri sendiri - semuanya berlaku kepada anda untuk kesenangan.? Dan anda boleh berhenti di mana-mana bahagian makanan langsung - anda adalah tuan sendiri. Sekiranya anda mahukan 100% - hak anda, jika anda mahukan 20% - itu adalah pilihan anda. Dengan kata lain, kita tidak mendorong orang untuk menjadi ahli makanan mentah sepenuhnya. Kami hanya ingin menarik perhatian kepada fakta bahawa meningkatkan bahagian makanan langsung dalam makanan adalah semula jadi dan bermanfaat pada usia apa pun..

Dan yang lain! Sekiranya anda memutuskan untuk makan terutamanya makanan langsung, maka anda tidak harus memaksakan pandangan anda kepada semua orang di sekitar. Banyak ahli makanan mentah terdedah kepada ini, dan itulah sebabnya mereka bukan kesan terbaik. Sekiranya anda seorang dewasa, maka tidak perlu melaporkan kepada seseorang, untuk memberi alasan kepada seseorang tentang mengubah pilihan makanan anda. Makan mengikut perasaan anda. Kemudian orang-orang sendiri akan mula menunjukkan minat yang tulus terhadap diet anda. Dan keyakinan yang tenang terhadap kebenaran anda adalah bukti terbaik bahawa kebenaran adalah milik anda..

Artikel itu ditulis untuk mendorong pembaca memikirkan perkara yang tidak asing lagi seperti makanan..

Segala-galanya mudah. Mengapa menyulitkan perkara apabila terdapat begitu banyak anugerah alam di sekitar kita yang dapat dimakan hidup-hidup, iaitu, mereka telah memelihara seluruh vitamin dan mineral berguna. Makanan hidup adalah asas kehidupan, dan itu adalah fakta. Lebih banyak makanan hidup dalam diet, lebih baik untuk kita.

Oleh itu, SIZO menggesa: rakan-rakan, makan lebih banyak makanan langsung - dan sihat dan bahagia!

Makanan "hidup" dan "mati"

Makanan "hidup" dan "mati"

Sebagai tambahan kepada pemakanan bermusim, perhatian harus diberikan kepada kepenuhan makanan dengan tenaga penting. Makanan mesti "hidup" untuk memberi kekuatan.

Makanan "mati" akan menghilangkan kekuatan dari badan dan, bukannya baik, akan membahayakan atau, paling tidak, tidak akan berguna.

Makanan "hidup" tepu dengan tenaga semula jadi. Tumbuhan liar mempunyai tenaga yang jauh lebih penting daripada tanaman yang tumbuh di tempat tidur, terbiasa dengan perawatan dan penyiraman biasa, dimanjakan oleh manusia. Tumbuhan gunung hidup dalam keadaan sukar, mereka lebih dekat dengan matahari, daya hidupnya paling besar. Mereka menyerap keindahan surgawi yang tinggi, kekuatan matahari dan kekuatan gunung..

Tumbuhan rumah hijau lembut, mereka mempunyai daya hidup yang paling sedikit. Begitu juga, ikan yang dibesarkan di dalam sangkar kecil tidak pernah dapat dibandingkan dengan ikan dari laut. Kekuatan hidupan laut lebih besar daripada daya hidup kolam kecil. Untuk menjaga kesihatan, lebih baik makan ikan laut lebih kerap, dan mengagumi ikan di kolam.

Teks ini adalah pecahan pengantar.

Baca keseluruhan buku

Bab yang serupa dari buku lain:

BAB 9. MAKANAN SIHAT - MAKANAN SELAMAT

Air - hidup dan mati

Air - hidup dan mati Dan dengan segera saya dengan tegas memulakan bahagian baru dengan kata-kata: undang-undang pemakanan yang paling penting adalah penggunaan air yang memberi hidup. Saya akan menggunakan definisi ini sekarang, tentu saja, tidak berkaitan dengan air elektrolisis, tetapi lebih banyak lagi

"Air hidup dan mati"

"Air hidup dan mati" Perbezaan mendasar ini antara keadaan molekul fosforilasi aktif di dalam badan dan keadaan tidak terfosforilasi sangat penting sehingga ia dapat dilihat walaupun dalam dongeng. Kisah rakyat Rusia menyebutkan "hidup" dan "mati" air. " Apa awak

Air "hidup" dan "mati"

Air "hidup" dan "mati" Dengan teliti membaca garis ringkasan ajaran V. Volkov dan nasihat V. Skulachev, yang masing-masing mempunyai "kecil" seperti kesihatan yang sempurna selama bertahun-tahun kehidupan, tentu saja kita tidak dapat berpaling perhatian kepada fakta bahawa salah satu

Air "hidup" dan "mati"

"Hidup" dan "mati" air "Hidup" dan "mati" air diperoleh dengan kaedah yang dikembangkan khas. Apabila elektrolisis air pada sediaan khas (pengaktif), reaksi kimia penguraian air menjadi ion positif dan negatif berlaku di bawah pengaruh

Air hidup dan mati

Air hidup dan mati Air hidup dan mati telah lama digunakan dalam perubatan rakyat. Apa yang dimaksudkan dengan ini, kita sudah katakan, tetapi hari ini ia dapat disiapkan dengan menggunakan elektrolisis di rumah. Untuk litar peranti anda memerlukan satu liter tin, dua elektrod,

Shavasana - Pose mati

Shavasana - Mati pose sava - mayat Kadang-kadang pose ini juga disebut mritasana (dari kata "mrta", yang bermaksud "kematian") Klasifikasi dan tahap kesukaran Bergantung pada pendekatan, pose boleh dianggap sangat sederhana dan sangat sukar. Otot kerja Semua otot

Air Mati dan Hidup

Air Mati dan Hidup Kita akan menggunakan air untuk penyembuhan. Tetapi pertama saya akan bertanya kepada anda: adakah anda ingat cerita rakyat? Saya tidak ragu bahawa ya. Sebilangan besar dari mereka menggunakan air mati dan hidup. Mati - untuk menyembuhkan luka, hidup - untuk menghidupkan semula. Kisah dongeng adalah dusta, tetapi di dalamnya

Air "hidup" dan "mati"

Air "hidup" dan "mati" Penting bagi kita untuk memahami inti pati proses yang berlaku di dalam air dan kemungkinan perubahannya ke arah yang betul. Air berpisah mengikut tindak balas: O + 3H2 O OH– + H5 O2 + Lebihan ion OH– memberi air alkali, dan lebihan ion H2 + adalah berasid. Guru Besar A.

Bab 3 Makanan Hidup (Makanan Mentah)

Bab 3 Makanan langsung (makanan mentah) Makanan mesti kasar dan meriah Semasa merawat dysbiosis, pertama sekali, perlu memberi tumpuan kepada diet yang akan menghentikan pertumbuhan mikroflora putrefaktif (patogen), memabukkan seluruh badan. Diet yang kaya dengan karbohidrat (sayur-sayuran, buah-buahan),

Bab 3. Air "hidup" dan "mati"

Bab 3. Air "Hidup" dan "Mati" Hari ini, nama-nama ini tidak hanya merujuk kepada kisah dongeng Rusia dengan sebutan mengenai cecair ajaib. Pada masa ini, ini bermaksud sesuatu yang lebih spesifik. Air "hidup" dan "mati" pertama kali diterima oleh pencipta Kratov,

Bab 7. Air "hidup" dan "mati"

Bab 7. Air "hidup" dan "mati" Kemurnian adalah jaminan kesihatan. Ahli mikrobiologi dan ahli kimia Perancis yang luar biasa Louis Pasteur berkata: "Kami minum 90% penyakit kita dengan air." Penyelidik moden menggemari saintis terkenal: kesihatan kita secara langsung bergantung pada kualiti

Makanan langsung adalah enzim

Makanan langsung - ini adalah enzim. Buah yang dipetik atau daun selada yang dipotong sepertinya telah "mati", ia tidak lagi tumbuh. Sama juga dengan buah-buahan yang dijemur. Ternyata, jika Anda berpegang pada kata-kata yang benar-benar "hidup" hanya tumbuh-tumbuhan yang digunakan tanpa apa-apa

Air hidup dan mati

Adakah anda ingat bagaimana dalam kisah-kisah rakyat Rusia mereka menyelamatkan orang baik atau gadis merah, pertama kali menggunakan air mati dan hidup? Kembalinya hidup dan pemulihan penuh wira dalam kes ini berlaku serta-merta. Dengan cara yang sangat serupa, hanya

Latihan 26. "Pose mati"

Latihan 26. "Mati pose" Posisi permulaan: berbaring di punggung, kaki disambungkan, tangan ditekan ke badan. Tutup mata, tegangkan dan rileks seluruh badan. Pada masa yang sama, kepala akan condong ke satu sisi, anggota badan akan melebar. Capai kelonggaran sepenuhnya. Lihatlah,

Selamat Pagi

Airnya hidup dan mati

Benamkan kod video

Tetapan

Pemain akan dimulakan secara automatik (jika mungkin secara teknikal) jika ia dapat dilihat di halaman

Pemain akan diubah saiznya secara automatik agar sesuai dengan blok di halaman. Nisbah aspek - 16 × 9

Pemain akan memainkan video dalam senarai main setelah memainkan video yang dipilih

Cholpon Toktonalieva pasti bahawa semua air di rumah kita sudah mati. Oleh itu, sebelum minum dan mencuci, dia menghidupkan semula air. Juniper bakar, konspirasi, beberapa tetes susu atau benang putih... - dan air hidup sudah siap.

Mereka juga mengatakan bahawa air boleh dikenakan dengan... mood. Kami memberikan satu botol air untuk mendengarkan muzik klasik yang menyenangkan, dan satu lagi untuk hard rock. Bau dan warna air tidak berubah. Dengan air Evgeny Mikhailovich dan Cholpon juga, tidak semuanya jelas. Oleh itu, kami membawa semua sampel ke makmal biofizik air..

Para saintis menyampaikan arus melalui air. Setiap botol mempunyai lekukannya sendiri. Air, penuh dengan muzik klasik, mempunyai garis lurus dan mengalir dalam satu satah. Air tidak berbahaya. Selepas batu keras - garis dengan titisan besar. Ini adalah petanda buruk. Para saintis menyetujui perairan Evgeny Mikhalych: mereka menyukai lompatan tajam dalam grafik. Ini adalah oksida emas dan perak yang bermanfaat. Tetapi Cholpon tidak dapat mengatakan apa-apa mengenai air. Ahli fizik tidak biasa dengan konspirasi.

Para saintis mengesahkan bahawa air memang mengubah strukturnya. Contohnya, dari logam, bunyi, bau. Tetapi anda tidak harus percaya bahawa ia berubah menjadi ubat. Lebih-lebih lagi, penyakit serius tidak boleh dirawat dengan air..

Air hidup dan mati - makanan hidup dan mati

Jadikannya lebih ketara dalam suapan pengguna atau dapatkan kedudukan PROMO sehingga artikel anda akan dibaca oleh ribuan orang.

  • Promo standard
  • 3.000 promosi 49 KP
  • 5,000 tayangan promo 65 KP
  • 30,000 promosi 299 KP
  • Sorotan 49 KP

Statistik mengenai kedudukan promo ditunjukkan dalam pembayaran.

Kongsi artikel anda dengan rakan anda melalui rangkaian sosial.

Maaf, tetapi anda tidak mempunyai cukup rubel benua untuk mempromosikan rakaman ini.

Dapatkan rubel Continental,
menjemput rakan anda ke Comte.

Stoleshnikov AP "Bagaimana cara mengisi badan?"

Pada tahun 2007, seorang profesor A.P. Stoleshnikov yang tidak dikenali menyiarkan buku puasa percuma "Cara Mengembalikan Hidup" dalam talian. Buku ini sangat digemari oleh penyokong gaya hidup sihat. Ramai yang mulai kelaparan menurut Stoleshnikov, menggunakan buku itu sebagai panduan untuk berpuasa yang betul.
Di akhir buku, Stoleshnikov berjanji akan menulis sekuel buku ini, dan ini ada di hadapan anda. Seperti biasa, buku ini tersedia untuk muat turun percuma dan kami dengan senang hati menerbitkannya di laman web kami..
Buku ini mengandungi banyak pengetahuan penulis, yang dipelajarinya dari sumber asing, yang menjadikan buku ini lebih menarik dan menghiburkan..
Menurut pengarang, "bagaimana mengisi badan" sama sekali tidak menjadi soalan terbiar. Kita adalah apa yang kita makan. Penulis, dengan menggunakan contoh yang meyakinkan, membuktikan kegunaan dan keburukan pelbagai makanan, menjadikan stereotaip pemakanan yang kuat menjadi kritikan keras. Dan walaupun buku ini mengandungi banyak kesimpulan kontroversial, pasti akan menarik bagi semua orang yang tidak peduli dengan kesihatan mereka..

Manusia adalah apa yang dia makan

Dari Bahasa Jerman: Der Mensch ist, was er isst.

Dari tinjauan ahli falsafah Jerman Ludwig Andreas Feuerbach (1804-1872) mengenai buku ahli falsafah dan ahli fisiologi Jerman Jacob Moleschott (1822-1893) "Doktrin produk pemakanan yang popular" (1850).

Air hidup dan mati (petikan dari buku)

Tetapi bagaimana dengan ciri biokimia makanan?

"Siapa yang peduli?" - seperti yang dikatakan oleh orang Amerika.

Apakah "ciri biokimia makanan"?

Dan inilah yang dinyatakan oleh perkataan Rusia "ACCEPTABILITY".

Apa itu "pencernaan makanan"?

Pada awal buku ini, kita sudah membicarakannya, bahawa kerana pembaharuan molekul, sel dan tisu yang berterusan, di mana-mana organisma terdapat kekurangan unsur binaan yang berterusan, yang harus diisi tepat pada masanya.

Oleh itu, perkara pertama yang menentukan pencernaan makanan adalah permintaannya, permintaan terhadapnya, kekurangan zat yang membentuk makanan ini..

Perkara kedua yang menentukan pencernaan makanan adalah dalam bentuk apa ia dihantar ke tapak pembinaan. Apa yang akan dikatakan oleh pembangun mana-mana tapak pembinaan sekiranya mereka ditawarkan untuk membongkar rumah yang terbakar sebagai bahan binaan?

Tetapi inilah yang sebenarnya berlaku semasa makan makanan yang diproses dengan termal yang dimasak. Terdapat perbezaan asas dan mendasar dalam asimilasi antara bahan hidup dan bahan bakar, rebus, reben.!

Bahan terlarut, yang dirawat secara termal mesti dibelah, diangkut oleh molekul, menghabiskan tenaga mereka; dan apa yang akan dipelajari kemudian dan bagaimana tidak diketahui.

Perbezaan mendasar antara keadaan molekul fosforilasi yang diaktifkan dalam tubuh dan keadaan bukan fosforilasi sangat penting sehingga dapat dipantulkan walaupun dalam dongeng..

Cerita rakyat Rusia menyebutkan "hidup" dan "mati" air ".

Apa pendapat kamu? Air dalam tubuh manusia juga tidak terdapat dalam bentuk bebas, tetapi hanya dalam bentuk ion fosforilasi.

Air bebas di dalam badan hanya terdapat dalam keadaan patologi seperti: pleurisy - air bebas di rongga pleura; ascites - air bebas di rongga perut dan jenis edema lain. Air aktif dalam badan hanya dalam bentuk fosforilasi ionik.

Air hidup dan mati - makanan hidup dan mati.

Lebih baik sekali lagi memikirkan apa yang membuatnya atau ini.

Konsep-konsep ini terdapat bukan hanya dalam dongeng Rusia, tetapi juga dalam mitologi klasik..

Di sana, makanan yang ideal disebut "ambrosia" dan "nektar". Kedua-dua ambrosia dan nektar adalah "makanan para dewa"; iaitu, seperti yang kita fahami dengan betul sekarang, ia adalah makanan peradaban kosmik yang lebih maju. Kami membaca definisi di Wiki:

Ambrosia: http://en.wikipedia.org/wiki/A. - "Dalam mitologi Yunani," ambrosia "kadang-kadang makanan - kadang-kadang cairan para dewa, yang memberikan keabadian kepada pengguna itu, iaitu kehidupan kekal.

Akar AMB secara langsung berkaitan dengan kehidupan. Di Barat, ambulans disebut "AMBULANCE". Di Rusia, pusat perubatan, yang juga sepertinya berjuang untuk hidup, disebut "AMBulatory".

Beg pernafasan buatan dipanggil "beg AMBU"

Situasi terdesak, akhir hayat seperti yang disebut dalam jargon - AMBA! Orang yang sihat adalah AMBAL. Bilik tempat penuaian, yang bermaksud hidup, disimpan - AMBar. Iaitu, "AMBA" adalah kualiti yang berkaitan dengan keadaan hidup.

Sebaliknya, perkataan "NECTAR" merujuk kepada bangkai.

"NECR" - NECRosis - nekrosis.

"Kata majemuk" nektar "terdiri dari dua kata" nekr "- kematian (nekrosis) dan" tar "-" menaklukkan "), yang dianggap sebagai sebatian dari unsur nekr-" kematian "dan - tar" mengatasi "- yaitu," menaklukkan kematian ".

Dalam pengertian moden, "NECTAR" bermaksud secara khusus, cecair pada bunga dan daun

Oleh itu, peradaban kosmik tertinggi memakan makanan, dari dua jenis: hidup dan mati - ambrosia dan nektar.

Mereka kelihatan saling melengkapi..

Ingat perbezaan mereka dari kisah dongeng?

Biokimia - kimia makhluk hidup - berbeza dengan kimia anorganik zat mati kerana dalam biokimia semua bahan mesti berada dalam keadaan "diaktifkan" - ini mesti berada dalam keadaan "hidup".

Hanya dalam keadaan hidup, zat hidup dapat mengambil bahagian dalam proses kehidupan di dalam tubuh. Dalam keadaan tidak aktif, bahan tersebut dikeluarkan dari badan (seperti melalui buah pinggang), atau disimpan, diasingkan di "depot", "pembuangan" dalaman badan, seperti tisu lemak subkutan. Apa maksud keadaan aktif atau tidak aktif, iaitu "hidup" atau "mati" zat dalam badan??

- Ini adalah proses biokimia yang sangat spesifik yang disebut "fosforilasi", atau "fosforilasi oksidatif", sehingga "mati", bukan molekul zat aktif.

"Fosforilasi oksidatif adalah rantai tindak balas yang menggunakan tenaga yang dikeluarkan semasa pemecahan makanan untuk menghasilkan" mata wang "utama proses biokimia - molekul" ADENOSINTRIPHOSPHORIC ACID (ATP) ".

Molekul ATP ini adalah molekul tenaga utama dalam tubuh manusia, tanpanya proses biokimia tidak berjalan.

Anda boleh melihatnya, sangat berbaloi: http://en.wikipedia.org/wiki/A. - terdiri daripada molekul "adenosin" - molekul yang sama yang merupakan bahagian DNA - gen manusia, dan + tiga molekul asid fosforik.

Dan untuk apa fosforilasi??

- Dan agar hanya dalam bentuk terfosforilasi - diaktifkan, molekul mengambil bahagian dalam proses enzimatik, yang identik dengan semua proses hidup secara biologi tanpa kecuali.

Inilah tajuk artikel: "Fosforilasi tirosin diperlukan untuk translokasi dan pengaktifan subtipe-spesifik yang disebabkan oleh vitamin E dari DGK.ALPHA." "Fosforilasi tirosin diperlukan untuk translokasi sub-jenis spesifik-E yang disebabkan oleh vitamin dan pengaktifan DGK.ALPHA."

"Hidup", "diaktifkan", "terfosforilasi" adalah sinonim untuk perkataan "enzimatik". Semua proses hidup adalah enzimatik dan melibatkan protein khas - enzim.

Dan itu tidak memerlukan penyertaan enzim, yang dengan cara lain juga disebut "enzim" http://en.wikipedia.org/wiki/E. maka bukan proses hidup.

Semua enzim hanya berurusan dengan molekul fosforilasi, dan tidak mempunyai molekul bukan fosforilasi. Semua molekul mesti difosforilasi.

Dan untuk ini perlu menghabiskan banyak tenaga dari rizab dalaman badan - "daya hidup" yang terkenal mesti dihabiskan. Dan semakin tua dan semakin sakit seseorang, semakin kecil kekuatan vital ini yang tersimpan di rizab ATP yang sudah ada..

Enzim adalah rantai penghantar protein yang panjang sehingga zat masuk dalam metabolisme mereka. Oleh itu, untuk makanan langsung kita memerlukan enzim hidup, dan bukan hanya beberapa vitamin dalam tablet "kilang farmasi Karpov".

Dan mengapa bahan mesti memasuki penghantar enzim? - Tetapi kerana proses hidup sangat teratur, proses itu berlaku mengikut rancangan, mengikut susunan yang paling ketat.

Tidak ada tempat untuk kekacauan dalam proses hidup - perakaunan dan kawalan total, dan semuanya hanya berdasarkan perintah; semuanya mengikut rancangan, BY-SERIES-KU!

PENGURUSAN TERANCANG dalam organisma hidup!

Proses hidup, dan kekacauan, gangguan tidak sesuai. Kekacauan pada tahap sel hidup adalah KANSER.

Kita mesti berfikir bahawa kehidupan sosial orang harus berusaha untuk perintah yang sama, jika tidak, "barah sosial" akan timbul.

ENZYME adalah, pertama sekali, ORDER!

Dan untuk menggunakan penghantar enzim ini, bahan mesti difosforilasi terlebih dahulu, diaktifkan dengan penambahan sebanyak tiga molekul ATP. Maksudnya, setiap molekul organik dapat memasuki penghantar enzimatik, tidak mempunyai satu, tetapi sekurang-kurangnya, atau lebih - tiga, "bateri" ATP.

Dan tanpa "tiga bateri" ATP, tidak ada molekul yang bergerak, dan tidak dapat menggunakan penghantar enzim dan memasuki "metabolisme".

Jadi muslihatnya ialah jika seseorang makan makanan hidup, makanan segar: buah-buahan segar, sayur-sayuran, dan lain-lain, maka, walaupun sains tidak mengetahui atau tidak mahu mengetahui ini, semuanya menunjukkan bahawa proses asimilasi masih hidup, makanan yang tidak dimakan berlaku tanpa penyertaan enzim badan, - kerana enzim makanan segar!

Kerana enzim hidup makanan itu sendiri!

Oleh itu, tidak memerlukan pengeluaran sejumlah besar tenaga dari badan.

Semua molekul dalam makanan hidup sudah difosforilasi secara semula jadi, yang tidak memerlukan penggunaan tenaga awal untuk fosforilasi setiap molekul makanan oleh tiga molekul ATP, yang dengan sendirinya memerlukan penggunaan tenaga yang signifikan dari tubuh.

Oleh itu, susu segar mengandungi semua enzim yang diperlukan untuk asimilasinya, dan susu yang dipanaskan, dipanaskan sudah menjadi produk mati; Susu kasein adalah gam kasein tulen yang mesti dipecahkan oleh tubuh dan mengfosforilasi semula setiap molekul organik; dan jika dia tidak dapat melakukan ini atas sebab tertentu, maka susu kasein menutup semua salurannya ke badan dan "aterosklerosis" terkenal.

Oleh itu, perbezaan asas antara makanan hidup dan pemprosesan produk denaturasi makanan adalah jelas..

Jadi, apakah perkara utama untuk kita memasak? - Betul, - ketiadaannya!

Contoh: mari kita buat percubaan mudah seperti bit.

Rebus dan makan satu bit rebus selama satu hari.

Apa yang akan berlaku? Air kencing berwarna bit.

Apakah maksud ini? Bahawa pigmen, bahan pewarna bit, tidak diserap oleh badan dan dikeluarkan oleh badan di luar dengan air kencing, mengotorkannya.

Mengapa bahan bit dilepaskan di luar?

Kerana zat bit dalam bentuk rebus, didenaturasi, tidak terfosforilasi.

Dan berapa juta bahan organik yang tidak kita ketahui dalam bit yang sama belum dapat diasimilasikan bersama dengan pigmen bit?

Setiap hari, ambil, potong dan makan bit mentah bersaiz sama.

Apa-apa, air kencing TIDAK akan berubah menjadi warna bit, kerana semua zat bit bit mentah telah diserap oleh badan dan telah kehilangan warnanya semasa transformasi.

Pada contoh dengan bit, asimilasi / bukan asimilasi ditunjukkan dengan sangat jelas dan berwarna, dan semua orang dapat memeriksa.

Perkara utama bagi kita dalam memasak adalah menyentuh makanan semula jadi secara minimum, sehingga semua enzim yang tidak didenaturasi dan molekul-molekul fosforilasi keduanya masuk ke dalam usus, sehingga secara langsung melalui dinding usus dan dengan jumlah minimum transformasi dibawa ke destinasi mereka.

Fisiologi manusia menunjukkan bahawa "ya", zat hidup, jus segar dan buah-buahan dan makanan segar semula jadi yang lain mengalir terus ke tempat penggunaannya dalam badan dengan jumlah transformasi minimum atau bahkan tanpa transformasi intensif tenaga, seperti fruktosa madu mentah.

Ini sama sekali tidak sama dengan makan makanan yang didenaturasi, yang mana kebanyakan makanan moden..

Dan di Amerika Syarikat, produk kini didenaturasi secara industri, termasuk sayur-sayuran dan buah-buahan, dengan menjalani rawatan radiasi; kononnya "untuk keselamatan".

Produk denaturasi yang memasuki usus mesti dipisahkan hingga akhir, ke molekul individu.

Produk yang didenaturasi mesti lulus "pemeriksaan pabean" untuk memenuhi kehendak badan, mengalami transformasi yang memakan tenaga untuk dipatuhi, dan hanya dengan itu, barangkali, ia akan dibenarkan di dalam badan.

Contohnya boleh didapati dalam bidang pengangkutan kereta api.

Sekarang, jika kereta api barang menghampiri Laut Baltik, tetapi anda perlu pergi ke Sweden, maka ada dua cara:

Cara mana yang lebih baik?

Oleh itu, mengikut kaedah kedua - keseluruhan komposisi - hanya tidak dimakan, tidak direbus atau digoreng, dan secara amnya bahan hidup yang tidak diproses dapat melalui usus,

CH-RY-E!

HIDUP ANDA!

TIDAK DILARANG.

Sebilangan besar tenaga penting dibelanjakan oleh badan untuk kerosakan dan pemindahan ini.

Kecekapan produk denaturasi yang dimasak sangat rendah!

Dan bahan mentah yang tidak dimakan ditransfer melalui membran sel serta-merta, kerana ia dalam bentuk tidak teratur, keseluruhan, terfosforilasi..

Secara kasar, bayangkan ini: jika anda memakan wortel rebus, maka ia mesti memecah menjadi molekul dalam usus. Dan setiap molekul mesti dipindahkan secara berasingan ke dalam darah, dan secara terpisah dipindahkan ke tempat yang betul, dan disintesis semula ke dalamnya menjadi bahan yang lebih kompleks.

Tetapi jika anda memakan wortel mentah, anda akan mendapat kesan bahawa wortel ini tidak akan hancur menjadi molekul apa pun, tetapi seperti lobak keseluruhan, ia akan sampai ke tempat yang betul di dalam badan. Seolah-olah wortel mentah mempunyai pas di mana-mana, tetapi wortel rebus tidak mempunyai pas, dan mereka perlu mengeluarkan kelulusan baru di mana-mana.

Dalam filem Soviet "Tuan Taiga" Vladimir Vysotsky, ketika mereka berkata kepadanya: "Bagaimana anda dapat makan ikan mentah?", - balasan: "Dalam ikan mentah, jusnya sedemikian rupa sehingga memberi kekuatan!".

Orang Siber tahu rahsia Stroganin. Mereka tidak mempunyai lemon!

Terdapat mekanisme biokimia untuk kekuatan hidup ini. Faktanya ialah di dalam tubuh mana-mana molekul, baik organik dan bukan organik, seperti natrium atau klorin, tidak dijumpai dalam bentuk tulen..

Bahkan air dalam badan tidak dijumpai dalam bentuk tulen, tetapi hanya dalam bentuk ion H-OH individu.

Semua ion, atom, molekul tidak berjalan sendiri di zon terlarang badan, tetapi berada dalam organisma hidup hanya sebagai sebahagian daripada kompleks protein molekul besar, salah satu komponen utamanya adalah molekul tenaga ATP - asid trifosfat adenosin.

Ini dia: http://en.wikipedia.org/wiki/A. ATP adalah kompleks asas nitrogen adenin, gula ribosa dan tiga residu asid fosforik.

Sekiranya anda ingat dari sekolah, sintesis DNA (gen) berlaku di kompleks yang sama.

Sekiranya molekul, atom atau ion tidak dikaitkan dengan kompleks ATP, maka ia dianggap oleh tubuh sebagai bahan asing, tidak dapat diasimilasi, ditangkap oleh hati dari darah, dan dikeluarkan dari badan.

Organisma hidup bukan kuali di mana berjuta-juta tindak balas biokimia dengan berjuta-juta bahan berlaku secara rawak..

Dari sini, anda dapat segera mengetahui rahsia besar industri bahawa semua vitamin sintetik dan multivitamin yang dijual di farmasi tidak dapat diserap, membuang wang, dan hanya beban tambahan pada hati.

Secara teorinya, seseorang dapat berharap bahawa tubuh itu sendiri akan memfosforilasi vitamin sintetik yang dimakan, tetapi dalam praktiknya ini hanya disahkan sampai tahap minimum. Oleh itu, mereka lebih suka berdiam diri mengenai kenyataan malang ini..

Satu-satunya vitamin sintetik yang sedikit terfosforilasi adalah vitamin B1 yang terfosforilasi yang disebut Thiamine pyrophosphate (TPP) http://en.wikipedia.org/wiki/C. hanya mempunyai satu residu asid fosforik yang melekat.

Tetapi di sisi lain, betapa lebih berkesan daripada Vitamin B1, bahawa semua doktor alkohol sangat menghormatinya bersama dengan acar pada waktu pagi sebagai pencegahan polinuritis alkohol, atau psikosis Korsakov http://hmed.ru/index1769.html.

Dia tidak menolong alkohol, tetapi mereka percaya dan menerima. Vitamin B1 yang terfosforilasi ini bahkan disebut dengan nama terpisah "Cocarboxylase" http://www.xumuk.ru/farmacevt/..

Masalah ini, yang hanya diaktifkan, molekul dan ion fosforilasi masuk ke dalam metabolisme, yang paling jelas terdapat dalam kenyataan bahawa bahkan terdapat persiapan ATP untuk pemberian intravena..

Inilah anda, dari Ineta: "ATP (ampul 1% 1 ml. No. 10) di 153 farmasi di Yekaterinburg".

Dari iklan: "Meningkatkan metabolisme dan bekalan tenaga tisu. Kerana pembelahannya menjadi ADP dan fosfat anorganik, ATP melepaskan sejumlah besar tenaga yang digunakan untuk pengecutan otot, sintesis protein, urea, produk metabolik perantaraan, dan lain-lain. Selepas pentadbiran parenteral ia menembusi ke sel organ, di mana ia dibahagikan kepada fosfat adenin dan anorganik dengan pembebasan tenaga.

Selepas itu, produk pembusukan dimasukkan ke dalam resynthesis ATP ".

- Sebenarnya, itu bukan apa-apa. Sekiranya ATP sintetik bertindak sedikit sahaja, walaupun pada bahagian sepersejuta, itu akan menjadi impian pembina badan.

Doppin impian ultra super duper '.

Tidak perlu ada steroid yang melumpuhkan.

ATP adalah mata wang tenaga sel itu sendiri! Sumber tenaga yang sesuai.

Faktanya adalah ATP sintetik, sayangnya, langsung diuraikan oleh enzim ATP-ase, dan komponennya dikeluarkan dari badan sebagai bahan asing, seperti aspirin.

Inilah nasib semua vitamin sintetik dalam tubuh: darah - hati - perkumuhan dalam air kencing, tidak kira bagaimana pengusaha mengiklankannya. Mereka sendiri, yakinlah, tidak menerimanya.

Pada titik ini, sebagai gambaran mengenai "air hidup dan mati", kita dapat menyebut contoh perbezaan mendasar antara alkohol semula jadi, hidup, alkohol, yang diperoleh melalui penapaian dari anggur atau dari keharusan lain, dan alkohol murni, mati, yang diperoleh dengan pelbagai kaedah kimia.

Orang yang mengambil banyak alkohol, tetapi tidak mengetahui apa-apa mengenai biokimia, menarik tanda yang sama antara alkohol anggur anggur dan alkohol suling. Mereka menarik tanda yang sama ini kerana bagi mereka semua dinyatakan dalam "darjah".

Walau bagaimanapun, terdapat perbezaan mendasar antara molekul etil alkohol tulen dalam sulingan, atau, seperti yang disebut di AS, "Hard Liquor", dan "darjah" wain atau bir..

Ya, - alkohol tulen dapat diekstrak dari wain dan bir semulajadi - tetapi hanya dengan kaedah kimia, buatan.

Dan minuman yang ditapai secara semula jadi tidak mengandungi alkohol tulen dengan sendirinya. Itulah sebabnya, jika anda minum minuman yang ditapai secara semula jadi, anda tidak boleh menjadi alkohol, dan jika anda minum penyulingan tulen, mudah.

Kerana molekul alkohol tulen menipu tubuh, memasuki proses metabolik di mana alkohol semulajadi hanya terdapat dalam bentuk residu fosforilasi, sehingga menyekat proses semula jadi dan memberikan kesan toksik.

Itulah sebabnya mengapa lebih ramai orang meminum alkohol daripada vodka pada undang-undang yang disebut "anggur yang diperkaya": Wain Port, Jerez, Vermouth, Madere.

Kerana mereka "dilekatkan" dengan alkohol tulen. Orang hanya tertipu.

Mereka fikir mereka minum arak, tetapi sebenarnya mereka minum alkohol tulen. Seluruh penuaian anggur Crimean dari tahun ke tahun dipindahkan ke ramuan "anggur yang diperkaya" yang mengerikan ini.

Anda tidak boleh minum arak melebihi 11% dan bir melebihi 4%, kerana ini adalah had "darjah" penapaian normal.

Tetapi sekarang industri dan perdagangan tidak boleh dipercayai.

Kerana pemalsuan arak dan bir telah mencapai tahap ekstremisme. Sekarang mereka tidak perlu mencairkan wain atau bir dengan air dan alkohol. Dan dengan sederhana, dalam larutan alkohol "darjah" yang sesuai, tambahkan bau wain atau bir dengan pipet.

Kini mereka dapat memalsukan semuanya dengan mudah.

Oleh itu, kami mendapati bahawa molekul yang tidak bertanda tiga kali dengan fosfor tidak dapat mengambil bahagian dalam proses biokimia badan. Dan proses ini memerlukan kos tenaga yang tinggi..

Tetapi jika makanan dalam keadaan semula jadi, seperti yang diciptakan oleh alam semula jadi, tidak didenaturasi secara termal, tidak dipanaskan atau dibekukan, maka makanan tersebut sudah difosforilasi oleh alam dan oleh itu dapat melewati membran sel sebagaimana adanya; bagaimana kereta api secara keseluruhan diangkut dengan feri kereta api.

Oleh itu, jelas secara biokimia bahawa makanan terbaik adalah makanan yang tidak disentuh secara panas, tidak dipanaskan, tidak dibekukan, tetapi diambil dari alam semula jadi..

Pertimbangkan jenis makanan utama dari kedudukan ini

Dari kedudukan ini, ada daging dari kedai, bahkan oleh orang yang menjadi pemangsa buaya di dalamnya - lebih baik tidak menyentuh!

Oleh kerana sekeping daging moden, setengah mati dan sakit parah sejak lahir, seorang tahanan penjara bawah tanah lembu, sebelum sampai ke kaunter kedai, selama enam bulan, penggerak menendang dari peti sejuk ke peti sejuk..

Pertama, dagingnya didenaturasi dengan pembekuan; maka daging akan didenaturasi lagi dengan menggoreng, mengukus, mendidih, memanggang.

Sudah tentu, daging busuk ini hanya boleh dimakan yang sudah direndam dalam rempah..

Ketika penulis berada di jabatan daging di sebuah pasar di Mexico yang panas, terdapat bau busuk liar di sana, yang tidak dijumpai di bilik mayat forensik, di mana mayat orang yang mati enam bulan lalu dikumpulkan.

Biarkan orang pemangsa memakan daging.

Tetapi kita telah mengetahui bahawa ada orang yang menjadi pemangsa secara genetik di dalamnya, yang mana cadangan ini tidak masuk akal. Biarkan manusia pemangsa mengetahui hubungan mereka dengan industri daging.

Kita tidak perlu bimbang tentang orang-orang pemangsa.

Secara definisi produk berkanji mesti diproses secara termal.

Pati mesti direbus, digoreng, dikukus.

Manusia bukan burung untuk mematuk biji-bijian.

Oleh itu, makanan berkanji secara definisi lebih rendah..

Tetapi tidak semua. Dan tidak begitu.

Sekiranya kita adalah bijirin yang sama, bukannya mendidih dan mengukus, kita mula bercambah - ini akan menjadi perbualan yang sama sekali berbeza, dan transformasi bijirin menjadi makanan kelas tertinggi!

Apa yang berlaku dalam kes ini?

Sekiranya percambahan biji-bijian, alam semula jadi mengubah pati biji-bijian menjadi tanaman baru.

Dan dalam kes ini, kita dengan bijak menggunakan proses semula jadi ini untuk mendapatkan zat teraktif yang terfosforilasi, kelas tertinggi.

Sebarang biji-bijian yang tidak dirawat secara termal dan tidak disinari boleh bercambah.

Adalah baik untuk menanam soba. Buckwheat, yang tumbuh, mempunyai biji-bijian putih. Kedai-kedai ini menjual soba coklat yang sudah diproses secara termal. Ia tidak akan bercambah.

Untuk percambahan biji-bijian, mereka mesti direndam semalaman..

Kemudian bilas dengan colander, basuh lendir pelindung mukopolisakarida yang banyak dikeluarkan dari biji-bijian.

Kemudian masukkan, melembapkan secara berkala, dalam saringan yang sama di atas periuk kosong di tempat yang terang dan hangat.

Pada prinsipnya, anda boleh makan pada keesokan harinya.

Tetapi anda juga boleh menunggu tiga hari sebelum tumbuh hijau muncul.

Seluruh masalah di sini adalah bagaimana mengatur penghantar tetap untuk pengeluaran bijirin bercambah di rumah..

Di AS, bijirin gandum bercambah adalah "wheatgrass" http://en.wikipedia.org/wiki/W. digunakan untuk menghasilkan jus hijau pekat, dan merupakan perniagaan dengan sendirinya.

Sebilangan sayur-sayuran akar berkanji tidak hanya dibenarkan, tetapi juga diperlukan.

Anda makan lobak mentah..

Anda juga boleh makan bit mentah dan kentang mentah..

Ya, seperti lobak merah, sukar, tetapi mesti dipotong menjadi kiub kecil. Tidak ada yang mengatakan bahawa anda perlu makan banyak dari mereka..

Tetapi hanya satu bit mentah atau satu kentang mentah sehari dapat mengubah seluruh hidup anda..

Kami mengatakan di atas mengenai produk tenusu yang hanya susu segar, kerana adanya enzim laktosa aktif di dalamnya, sesuai untuk makanan untuk orang dewasa.

Oleh kerana kehadiran kasein berat, anda tidak perlu minum banyak susu segar.

Pemikiran cerdik akan, menurut jenis, "masakan tenusu", untuk orang sakit, sebagai sumber kekebalan tubuh, pembentukan dengan pemisahan sentrifugal pengeluaran whey susu yang tidak diproses secara termal.

Walau bagaimanapun, lebih menguntungkan bagi pengusaha untuk tidak bimbang tentang kebersihan lembu dan kesihatan mereka..

Adalah lebih menguntungkan bagi peniaga untuk menjaga lembu yang mati dan mati, di antaranya sudah ada wabak "Mad Cow".

Tidak hairanlah, jika anda menjaga dan memberi makan kepada pengusaha itu sendiri, mereka juga akan mendapat penyakit yang sama, dan Mad Cow harus diganti namanya menjadi Businessmen's Frenzy.

Walau bagaimanapun, seperti yang anda lihat, untuk sebab tertentu idea paling mudah tidak berlaku kepada sesiapa sahaja - untuk mengatur pengeluaran whey lembu. Atas sebab tertentu, mereka lebih suka memberi makan lem kasein dalam bentuk keju dan keju kotej. Dan ini sama sekali bukan kerana alasan keuntungan!

Terdapat niat jahat di sini juga.

Pengaktifan susu oleh bakteria asid laktik ke dalam kefir, susu panggang fermentasi, yogurt, yogurt, hanyalah pengaktifan sekunder dari produk yang dipasteurisasi mati.

Ini tentu lebih baik daripada susu, kerana susu kasein dalam "kefirs" mula dipecah oleh bakteria asid laktik.

Walau bagaimanapun, anda tidak dapat membandingkan aktiviti dan kualiti susu segar dan kefir sekunder ini dari segi aktiviti biokimia anda dan kualiti bahan biokimia.

Ini seperti membandingkan kualiti daging segar dari domba yang disembelih dan daging yang telah diuraikan oleh bakteria..

Sekarang anda boleh menjawab soalan itu sendiri - bagaimana memakan telur?

Rebus lembut atau rebus? Tidak begitu atau tidak!

Di sini sekali lagi anda perlu ingat, semua zat, enzim dan vitamin positif didenaturasi dan terurai pada suhu melebihi 42 darjah, bagaimanapun - lebih daripada 60 darjah.

Betul makan telur mentah - mesti dipecah dua, untuk memisahkan protein dari kuning telur - minum kuning telur mentah, dan buang protein dengan sifat pelekat yang kuat!

Maka nutrien yang sama akan masuk ke dalam badan anda tanpa dipusingkan, dari mana ayam hidup, muda, akan tumbuh. Dan dari telur yang didenaturasi, ayam tidak akan berfungsi.

Perbezaan asas antara hidup dan mati adalah jelas?

Saya akan memberitahu anda tentang satu ujian yang dilakukan pengarang terhadap dirinya sendiri.

Pengarang buku ini adalah gout. Ketika dia belum mengambil dirinya sendiri, dia berjaya menangkap dan "gout".

Penyakit kronik yang sangat tidak menyenangkan, yang dinyatakan dalam kenyataan bahawa penggunaan "produk kuman" seperti telur, kaviar, dan juga makanan daging biasa, terdapat radang sendi pada kaki dan cukup kuat, sehingga anda dapat memanjat dinding.

Dan semua tingkah laku gout jelas bergantung pada diet..

Ketika penulis selama 8 tahun tidak makan apa-apa daging dan tenusu, atau bahkan ikan, penulis sama sekali tidak mengalami serangan gout.

Dan ketika dia memperkenalkan ikan, gout mulai berulang, tetapi jarang - sekali setahun. Tetapi sebaik sahaja penulis memakan telur orak dari hanya tiga telur, dia mengalami patah gout pada waktu pagi, dan, lebih-lebih lagi, serangan yang teruk.

Dan pengarang memeriksanya berulang kali, menginjak arus, mengorbankan dirinya untuk sains. Dari telur rebus, penulis memecahkan gout dalam satu hari. Dan ini dapat dimengerti, kerana terdapat di dalam telur, dan ikan "telur" - telur, di mana produk pembusukan DNA dijumpai, yang menyebabkan gout - yang disebut "asas nitrogen" - purin dan pyrimidin. https://clck.ru/ACFqs

Yang menyelesaikan 10 gred - mengingati sesuatu tentang asas nitrogen: adenin, guanin, timin, sitosin, urasil.

Oleh itu, anda pergi! Penulis dapat memakan 10 kuning telur mentah sekaligus, dan tidak akan ada serangan gout.!

Tetapi satu hanya makan tiga telur - dan keesokan harinya, serangan gout terkuat!

Apakah maksud ini? Bahawa produk langsung dan tidak dimakan adalah produk yang sama sekali berbeza - tidak dapat dibandingkan sama sekali dengan analog rebusnya, produk langsung dimasukkan dalam metabolisme tanpa masalah.

Jangan makan ini atau itu - tidak akan ada penyakit yang sepadan.

Anda tidak boleh jatuh sakit dengan penyakit seperti makanan hidup.

Pada masa muda, topik penyakit ini tidak menarik, tetapi setelah 50 tahun, apabila tenaga penting anda tidak mencukupi, dan banyak penyakit keluar, penggantian makanan rebus dengan makanan mentah yang hidup ini dapat menjadi penentu..

Ini dibuktikan oleh pemakan hidup Amerika pada separuh pertama abad yang lalu. Namun, seseorang menjaga bahawa hak itu tidak akan menjadi tradisi..

Sekiranya anda hanya makan pati tulen, gam kertas dinding tulen: roti putih, kentang rebus dan pasta, di mana hanya ada pati, di sini anda menghidap diabetes dan segala-galanya, dan "penyakit lembu gila", yang setara dengannya juga antara penyakit yang mempengaruhi orang - "Penyakit Creutzfeldt dan Jacob" http://www.health-ua.com/artic. Dan baki 25 ribu penyakit mengikut tatanama antarabangsa, dan akan ada banyak lagi.

Ini masih "bunga".

Dan anda tidak berpeluang bahawa, dari hari ke hari, memakan roti putih dengan pasta, anda akan mengatasi kekurangan berjuta-juta bahan yang diperlukan untuk metabolisme manusia, kerana semua penyakit adalah "penyakit kekurangan" zat; kecuali penyakit-penyakit yang disebabkan oleh berlebihan toksin - bahan berbahaya, "sanga", dari mana tubuh tidak dapat menyingkirkan dan tidak dapat membuangnya, tetapi banyak yang terkumpul.

Sekiranya penduduk Rusia membiasakan makan satu bit mentah atau kentang sebagai "pisang utara", sekurang-kurangnya satu kentang mentah setiap hari, kejadiannya akan menurun dengan mendadak; penduduk Rusia akan menjadi lebih sihat, dan kepala mereka menjadi bersih, dan keinginan mereka untuk alkohol menjadi kurang.

Semua fikiran buruk sebenarnya dikondisikan secara biokimia. Ini telah lama dibuktikan oleh ahli fisiologi Inggeris Sir Robert McCarison.

Jeneral Jeneral Sir Robert McCarrison C.I.E., M.D., F.R.C.P.

Sir Robert McCarrison dan H.M. Sinclair kembali pada tahun 1930-an dalam buku mereka Nutrition and Health http: //www.journeytoforever.or. melaporkan hasil eksperimen mereka bahawa jika anda memberi makan tikus dengan makanan manusia, yang dimakan oleh penduduk kota, maka setelah 2 minggu tikus mulai makan satu sama lain.

Oleh itu, seperti di persekitaran manusia, dalih tikus menjadi alasan untuk makan antara satu sama lain. Ini, seperti yang anda ketahui, juga berlaku pada persekitaran manusia..

Sebenarnya, penyebab aktiviti yang merosakkan sesetengah orang adalah kekotoran biokimia dalaman mereka..

Hooligan ini, anda tidak boleh keliru, makan roti putih, kentang rebus dengan sosej hormon dan sosej; basuh semuanya dengan bir kalengan beracun, di mana sepertiga kaleng adalah pembasmi kuman, seperti lysol, dengan mana tandas dirawat.

Mengapa mereka harus menjadi orang normal?

Mereka memiliki semua latar belakang biokimia yang menjajakan, di dalamnya hanya ada racun.

Sungguh, melalui mulut seorang kanak-kanak, kebenarannya adalah bahawa ketika anak-anak mengatakan "barangsiapa yang berdebat tidak patut dicemuh".

Jangan sekali-kali berdebat dengan orang yang agresif, selalunya, mereka hanyalah orang yang tidak bermoral secara biokimia; tanpa menyentuh persoalannya, adakah mereka pemangsa manusia atau tidak.

Berdebat dengan mereka yang mempunyai biokimia kronik, toksikosis metabolik seperti mengganggu mabuk di jalanan.

Dan percubaan McCarison mengatakan bahawa jika orang diberi makanan semula jadi, mereka akan berhenti makan satu sama lain dan bersumpah..

Siapa yang tahu mengenai eksperimen ini oleh Maccarison?

Walaupun ia dilakukan pada tahun 1930-an bersamaan dengan percubaan Pavlov. Siapa yang memberi McCarison Hadiah Nobel? Kedamaian di persekitaran manusia, nampaknya, bukan merupakan sebahagian daripada rancangan pemimpinnya di belakang layar.

(Penulis lebih suka perkataan ini daripada istilah "makanan mentah", agar tidak keliru dengan makan keju) kini telah terkenal di Rusia. Banyak yang diketahui mengenai tinggal di Amerika daripada di Rusia, kerana buku-buku mengenai tinggal di Amerika Syarikat telah dicetak secara berterusan selama lebih dari 100 tahun..

Dan di Rusia, hanya satu buku karya Iran Armenia Ter-Avanesyan, "Diet Makanan Mentah", yang diketahui, dan kemudian hanya pada tahun 1960-an..

Ini untuk perjalanan.

Pada zaman Soviet, sangat jarang sekali, kerana ia diterbitkan dalam edaran kecil dan hanya di Yerevan. Saya pergi untuk mencetak semula.

Sebaliknya, di seluruh Amerika Syarikat, tidak ada yang dapat membeli susu segar dengan wang apa pun, dan yang paling penting - menjual!

Susu segar dilarang dijual di AS dan Kanada, dan undang-undang ini dikuatkuasakan dengan ketat.

Petani baru di Amerika Syarikat secara berkala masuk penjara kerana menjual susu segar.

Baik susu segar atau produk yang dibuat daripadanya, seperti keju, susu curd, dll., Dibenarkan untuk dijual. Apabila susu segar di AS dijual untuk memberi makan haiwan, penjual mesti menambahkan pewarna hitam khas sehingga susu itu hitam sehingga seseorang tidak minum susu segar.!

Apa yang menjaga seseorang!

Setelah kita mengetahui bahawa makanan hidup adalah biokimia makanan yang lebih tinggi, kita perlu beralih ke matlamat utama kedua yang harus kita perjuangkan dalam diet kita..

Harus diingat bahawa dalam kehidupan manusia, tidak ada yang dapat mematuhi jenis pemakanan apa pun..

Keadaan hidup yang sebenarnya jauh dari ideal, oleh itu, tidak ada yang dapat melaksanakan pemakanan yang ideal. Tetapi anda harus berusaha untuk ini sepanjang hidup anda.!

Oleh itu, kita harus memahami bahawa di Amerika Syarikat semua produk makanan, termasuk rumput hijau, buah-buahan dan buah beri, menjalani rawatan radiasi radiasi..

Mereka mengatakan bahawa, kononnya, mereka mengambil berat tentang penyakit berjangkit dan epidemiologi.

Tetapi fakta bahawa radiasi, rawatan radioaktif menyebabkan pembentukan karsinogenik, yang disebut "radikal bebas" dalam produk, mereka tetap diam.

Stoleshnikov A.P. "Bagaimana untuk mengisi badan?"

Pemformatan, reka bentuk - Vasily Lychkovsky.

Muat turun bahan ini sebagai buku PDF

Buka kumpulan "MAKANAN atau MAKANAN? Apa perbezaannya?" VKontakte dirancang untuk mengatur semua bahan mengenai topik ini, serta untuk menonton atau memuat turun filem dan buku PDF secara bebas.